35. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2015. április 30-i ülésére

Tárgy:   2015/2016 tanévben iskolatej programban való részvétel
Készítette:   Omiliákné Csikós Anikó
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester

 

Tisztelt Képviselő-testület!
 
A Gyomaendrőd Város Önkormányzata, valamint a Happy Tejtermék Kft között 2014/2015 tanévre vonatkozóan érvényben lévő szállítási szerződés 2015.07.31-én lejár.
Jelenleg a Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola részére heti három alkalommal háromfajta termék, a Kis Bálint Általános Iskola két intézményegysége részére heti három alkalommal kétfajta termék kerül szállításra.
A Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium, valamint a Kis Bálint Általános Iskola intézményvezetői nyilatkozatuk alapján a szállítóval meg vannak elégedve, a termékek közül a tubusos sajt helyett kérnének mást.
A Happy Tejtermék Kft elkészítette a két intézményre vonatkozó szállítási szerződést. Az előzetes egyeztetés értelmében a két intézmény egyformán heti két alkalommal kétfajta terméket, tejet és gyümölcsdarabos joghurtot kapna.
Az óvoda-, és iskolatej program szabályozásáról szóló 19/2015. (IV. 24.) FM rendelet (továbbiakban: rendelet) 8. számú melléklete valamint a 16. § (2) bekezdése alapján Gyomaendrőd város általános iskolai ellátásának támogatása a 2015. gazdasági évben 50% lehet.
 
A fentiek figyelembevételével a 2015/2016-os tanév tekintetében a kötelezettségvállalás várhatóan az alábbiak szerint alakulna:
2015/2016. őszi félév 34 kiosztási nap.
- Tej: 1011 fő x 17 tanítási hét x 65,-Ft : 2 (50 %) =558.578,-Ft.
- Joghurt: 1011 fő x 17 tanítási hét x 97,-Ft : 2 (50%)= 833.570,-Ft
Összesen 1.392.148,-Ft.
2015/2016 tavaszi félév 48 kiosztási nap.
- Tej: 1011 fő x 24 tanítási hét x 65,-Ft : 2 (50 %) =788.580,-Ft.
- Joghurt: 1011 fő x 24 tanítási hét x 97,-Ft : 2 (50%)= 1.176.804,-Ft
Összesen 1.965.584,-Ft.
2015/2016-os tanévre összesen: 3.357.732,-Ft
 
A fenti költség a maximális létszámmal történő számítás eredménye, azonban az aktuális létszámról az intézmények a megrendeléskor tájékoztatják a szállítót.
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2015. évi költségvetéséről szóló 1/2015 (II. 15) Kt rendeletében 2015. évben 3.000.000,-Ft került elkülönítésére az iskolatej programra.
A 2014/2015-ös tanév 2015. évet terhelő költsége januártól-márciusig (már kiszámlázott) 1.098.576,-Ft+áprilistól-júniusig vonatkozóan kalkulált 960.000,-Ft összesen: 2.058.576,-Ft.
Tehát összesen a 2015-ös költségvetési évet 3.450.724,-Ft költség terheli.
 
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására, és a döntési javaslat elfogadására.
 

 


Döntési javaslat

"2015/2016 tanévben iskolatej programban való részvétel"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2015/2016-os tanévre vonatkozó iskolatej program szállítási szerződéseit az alábbi tartalommal fogadja el. Megbízza Toldi Balázs polgármestert a szerződés aláírására.
Az iskolatej program 2015/2016 tanév 2015. költségvetési évet terhelő (1.392.148,-Ft ) költségének forrásául a 2015. évi költségvetésről szóló 1/2015 (II. 15) Kt rendelet iskola tej programra elkülönített keretét jelöli ki, amennyiben szükséges –a 3.000.000.-Ft feletti költségre - további forrásként az oktatási intézmények működtetésére elkülönített keretet jelöli ki.
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete az iskolatej program 2015/2016 tanév 2016. költségvetési évet terhelő 1.965.584,-Ft költségét figyelembe veszi a 2016. évi költségvetés összeállításkor.
 
 
Szállítási szerződés
 
amely létrejött egyrészről a Happy Tejtermék Kft.
székhelye: 1131 Budapest, Mosoly u. 12-26 A. IV. 2.
telephelye: 5600 Békéscsaba, Kisrét 86.
adószáma: 23924271–2-47
ügyfél-azonosító: 1009390424
FELIR azonosító: AA0465336
képviselő neve: Szilágy Balázs
képviselő címe:1131 Budapest, Mosoly u. 12-26 A. IV. 2.
kapcsolattartó neve: Debrei Tímea
kapcsolattartó címe: 1131 Budapest, Mosoly u. 12-26 A. IV. 2.
kapcsolattartó e-mail címe: happytejtermek@gmail.com
kapcsolattartó telefonszáma: 06-20/70-333-2998
(a továbbiakban: szállító),
 
másrészről a Gyomaendrőd Város Önkormányzata/Működtető
székhelye: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124
adószáma: 23924271–2-47
ügyfél-azonosító: 39011654
képviselő neve: Toldi Balázs polgármester
képviselő címe: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124
kapcsolattartó neve: Csikós Anikó
kapcsolattartó címe: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124
kapcsolattartó e-mail címe: csikos@pmhiv.gyomaendrod.hu
kapcsolattartó telefonszáma: 66/386-122
fenntartó Oktatási Hivatal által kiadott azonosítója: 39011654
fenntartó Oktatási Hivatal nyilvántartása szerinti típusa: városi önkormányzat
(a továbbiakban: fenntartó vagy működtető) között az alulírott helyen és napon az alábbi nevelési-oktatási intézmény(ek) (a továbbiakban: átvevő) vonatkozásában:
 
 
 
 
OM
azonosító
Az intézmény megnevezése
Intézmények székhelye
Intézmény székhelyszerinti megye
Intézményvezető neve
028297
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola
5500 Gyomaendrőd, Fő út 181.
Békés
Ágostonné Farkas Mária
028298
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
5502 Gyomaendrőd, Népliget utca 2.
Békés
Farkas Zoltánné
 
az alábbi feltételek mellett:
 
A támogatás előfinanszírozója: a szállító.
 
 
1.      A szerződés tárgya
A szállító vállalja a 2015. augusztus 01 – 2016. július 31-ig terjedő időszakra a szállítást. Továbbá a szállító vállalja, hogy a 2015/2016-os tanévben, 2015. szeptember 01. napjától kezdődően 2016. június 20. napjáig, a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról, és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-ei 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (az egységes közös piacszervezésről szóló rendelet) (a továbbiakban: 1308/2013/EU rendelet) 102. cikkében meghatározott, az iskolai tanulók tejtermékkel való ellátásához nyújtott támogatás keretében a 2. pontban meghatározott termékeket szállít az átvevő részére, a működtető vállalja, hogy az átvevő a terméket átveszi és a kedvezményezettek (óvodások, általános iskolai tanulók) részére kiosztja.
 
2.      Tanév során szállítandó termékek összesítése
Termék megnevezés
A tanév során összességén szállítani tervezett mennyiség (L/Kg)
Saját üzemből szállított termék mennyisége (L/Kg)
Saját üzem neve
Saját üzem engedélyszáma
Bérgyártott termék mennyisége (L/Kg)
Bérgyártó üzem neve
Bérgyártó üzem engedélyszáma
I/a. teljes/félzsíros tej
8290
0
 
 
 
Naszálytej Zrt.
HU 250 EK és HU 530 EK
II. gyümölcsdarabos joghurt
0
8290
 
 
 
 
 
 
3.      A teljesítés helyszíne, és a szállítandó termékek
3.1. Az átvevő nevelési-oktatási intézmény neve és címe
 
 
 
 
OM azonosító
FHK
Az átvevő nevelési-oktatási intézmény neve
Az átvevő nevelési-oktatási intézmény címe
Átvevő intézmény megyéje
Szerződéses létszám
Kiosztási napok
Támogatás
028297
001
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola
5500 Gyomaendrőd, Fő út 181.
Békés
302
Hétfő-Szerda
50 %
0282297
003
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola Telephelye
5500, Gyomaendrőd, Hősök útja 45-47.
Békés
269
Hétfő-Szerda
50 %
028298
001
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
5502 Gyomaendrőd, Népliget u. 2.
Békés
440
Hétfő-Szerda
50 %
 
3.2. A tanévben vállalt félévek és időszakok adatai
A szerződés 3.1. pontjában szereplő összes intézményre vonatkozóan:
 
2015/2016. tanév félévei
Szállítási időszak
Tanítási napok száma
Kiosztási napok száma
2015/2016. tanév őszi féléve
augusztus 1. – október 31.
 
78
 
34
november 1. – december 31.
2015/2016. tanév tavaszi féléve
január 1. – február vége
 
111
 
 
48
 
március 1. – április 30.
május 1. – július 31.
 
 
A termékek tervezett kiosztásának időpontja: a tanórák közti szünetben. Heti 2 nap/ Hétfő, Szerda
 
3.3. A teljesítés helyszíne, és a szállítandó termékek
 
 
 
 
 
 
 
                                                         Őszi félév: 78 tanítási nap / 34 kiosztási nap
 
Tej – I/a. teljes/félzsíros tej 2,8%
II. gyümölcsdarabos joghurt
FHK
A feladatellátási hely megnevezése
szállítani tervezett mennyiség /L
Bruttó egységár /L
Kiszerelési egység/poharas
szállítani tervezett mennyiség /Kg
Bruttó egységár /Kg
Kiszerelési egység /poharas
001
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola
1026,80
325 Ft
0,2 L
1026,80
485 Ft
200 g
003
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola Telephelye
914,60
325 Ft
0,2 L
914,60
485 Ft
200 g
001
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
1496,00
325 Ft
0,2 L
1496,00
485 Ft
200 g
 
                                                         Tavaszi félév: 111 tanítási nap / 48 kiosztási nap
 
Tej – I/a. teljes/félzsíros tej 2,8%
II. gyümölcsdarabos joghurt
FHK
A feladatellátási hely megnevezése
szállítani tervezett mennyiség /L
Bruttó egységár /L
Kiszerelési egység/poharas
szállítani tervezett mennyiség /Kg
Bruttó egységár /Kg
Kiszerelési egység /poharas
001
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola
1449,60
325 Ft
0,2 L
1449,60
485 Ft
200 g
003
Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola Telephelye
1291,20
325 Ft
0,2 L
1291,20
485 Ft
200 g
001
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
2112,00
325 Ft
0,2 L
2112,00
485 Ft
200 g
 
 
4.      Az áru megrendelése és módosításának lehetősége
Az intézmények a heti megrendelést a tárgyhetet megelőző héten szerda 10 óráig módosíthatják. A megrendelés, illetve annak módosítása kizárólag írásban, a happytejtermek@gmail.com e-mail címen történhet.
 
Amennyiben a módosított rendelésben további változtatásra van szükség, azt legkésőbb 48 órával a szállítás napját megelőzően, hétfői napra vonatkozóan pedig legkésőbb 72 órával a szállítás napját megelőzően van lehetőség. A szállító a módosított igényt lehetőség szerint teljesíti, a felmerülő szállítási akadályt a módosítási igény jelzését követő 2 munkanapon belül visszaigazolja.
 
A működtető vállalja, hogy a szorgalmi időben, a tanítási szünetekre, illetve a tanítás nélküli munkanapokra vonatkozó megrendeléseket szükség szerint módosítja vagy lemondja. Gondoskodik arról, hogy ezekre a napokra az intézményei a megrendeléseket szükség szerint módosítsák vagy lemondják.
 
 
5.      A megrendelés teljesítése
A működtető és intézményei (átvevők) kötelezik magukat arra, hogy a leszállított tejtermékeket átveszik és gondoskodnak azok kiosztásáról.
 
Az áruszállítás után az áru átvételének helyén, a működtető köteles biztosítani az áru védelmét (minőségi és vagyonvédelmi szempontból) és a hűtését szolgáló feltételeket. A működtető e kötelezettségeknek nem vagy nem megfelelő teljesítéséből eredő károkért a szállító felelősséget nem vállal.
 
Minden szállítást 4 példányos szállítólevél kísér, amelyen az átvétel tényét az átvevő intézmény megbízottja aláírásával igazolja. A szállítólevél egy eredeti példányát az intézmény köteles megőrizni a többi három példányt pedig visszaadja.
 
 
6.      Minőségi kifogások
A felek kötelezik magukat arra, hogy amennyiben az átvételkor megállapítást nyer, hogy a termék minősége nem felel meg a rendelet 2. mellékletben előírtaknak, az átvételért felelős személy köteles azt a szállító felé még az nap jelezni A szállító köteles együttműködni a nevelési-oktatási intézménnyel és fenntartójával vagy annak képviselőjével. A szállító tudomásul veszi, hogy a minőségi kifogásról a működtető köteles az MVH-t értesíteni.
 
 
7.      Számlázás és fizetési feltételek
A Felek kijelentik, hogy tudomásuk van arról, hogy működtető önkormányzat intézményei 50% támogatottságúak az MHV részéről. A Felek megállapodnak arról, hogy a szállító havonta, a leszállított tejtermékekről számlát állít ki és teljesítési igazolást, melyet az Önkormányzat minden tárgyhó 15 napjáig köteles visszaküldeni a szállító részére.
 
A havi számlák összegét a szállító az MVH által közétett „segédlet az iskolatej támogatási összeg kiszámításához” kalkulátor segítségével kiszámolja mekkora összeg fizetendő az Önkormányzat részéről, melyet az önkormányzat a számla kiállítását követő 8 napon belül köteles átutalni a következő bankszámla számra: FHB 18203198 – 06014126 – 40010012
 
A leszállított termékről a szállító a működtető részére havonta egy, az átadott termék adagban kifejezett mennyiségét teljesítési helyszínenként, az ellátott intézményegység nevét, címét, OM azonosítóját, és feladat ellátási hely kódját, a leszállított termék megnevezését, termékkategóriáját, tej, illetve ízesített tej esetében annak zsírtartalmát, a termékek ellenértékét, továbbá, amennyiben a szállító az előfinanszírozó, úgy tételesen a leszállított termék ellenértékének támogatástartalmát, valamint az egyes szállítások időpontjait, továbbá a szállítólevelek számát is tartalmazó számlát állít ki.
A szállítónak tudomása van arról, hogy amennyiben a szállító vállalta az előfinanszírozó szerepét, úgy a rendelet értelmében a leszállított és a kedvezményezettek részére kiosztott termék mennyisége alapján, a rendelet 16-18. §-ának figyelembe vételével támogatást igényelhet az MVH-n keresztül. A termékek után járó támogatás összegét az MVH a rendeletben szabályozott módon, a szállító, mint kérelmező számlájára közvetlenül, utólag téríti meg. Működtető a rendelet 16. § (2)-(3) bekezdésében, 17. § (1) bekezdésében, továbbá a 18. §-ban megjelölt esetekben a számla bruttó értéke és a támogatástartalom különbözetét köteles a szállítónak megtéríteni.
Abban az esetben, ha a leszállított termékek bruttó vételára meghaladja a rendelet 15. §-ában megjelölt maximum támogatási mértéket, a támogatás és a bruttó vételár különbözetét a fenntartó/működtető köteles megtéríteni a szállítónak.
Valamely, a rendeletben, az 1308/2013/EU rendeletben, vagy a Bizottság 2008. július 10-i az oktatási intézmények tanulóinak tejjel és egyes tejtermékkel való ellátásra irányuló közösségi támogatás tekintetében az 1234/2007/EK tanácsi rendelet alkalmazásával kapcsolatos részletes szabályok megállapításról szóló 657/2008/EK rendeletben (a továbbiakban: 657/2008/EK bizottsági rendelet) meghatározott jogosultsági feltétel - fenntartó hibájából eredő - nem teljesülése esetén a fenntartó köteles a szállító részére a számla teljes összegét megfizetni.
 
 
8.      Promóciós intézkedések
A szállítási időszakok alatt a rendelet 6. mellékletében meghatározott promóciós intézkedések megvalósításáért felelős szerződő fél: a szállító.
 
A promóciós intézkedés megvalósításának földrajzi kiterjedése, elérhetősége: országos.
 
A promóciós intézkedés tervezett költségei és a megvalósítás határideje:
 
Promóciós intézkedés
Tervezett költség (Ft/tanév)
Megvalósítás időszaka
X
Az óvoda, és iskolatej programmal kapcsolatos interaktív honlap frissítése. Holnap elérhetősége: www.happytej.hu
 
300 000
 
tavaszi fél
 
A termékek előállítóihoz (tejtermelő/tejfeldolgozó) szervezett tanulmányutak.
 
 
X
A tanulók tej-, és tejtermékfogyasztásának ösztönzése érdekében szervezett verseny, pályázat, adott jutalom (apró ajándékok, pl. póló, matricák, kitűzők, írószerek, órarend, naptár, uzsonnás doboz, sportszer stb.):
 
300 000
 
őszi félév
 
Kóstoltatás: adott tanévben legalább egy alkalommal tej és termékek kóstoltatása
 
 
 
A termékek hűtését biztosító berendezés biztosítása
 
 
 
9.      A felek kötelezettségei
A működtető köteles:
1.biztosítani, hogy a leszállított termékeket csak az e szerződésben megjelölt, általa működtetett intézmények tanulói fogyasztják;
2.biztosítani, hogy a termékeket az e szerződésben megjelölt intézmények más (pl. feldolgozási, kereskedelmi, ételkészítési) célra nem használják fel;
3.biztosítani, hogy a termékek a közétkeztetéstől eltérő időpontban kerüljenek kiosztásra az 1. pontban megjelölt tanulók részére;
4.amennyiben a fenntartó az előfinanszírozó, úgy köteles visszafizetni az érintett termékmennyiségre jogosulatlanul kapott támogatást, amennyiben megállapítást nyer, hogy a termékeket nem a 657/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikkében meghatározott, az e szerződés 10. (1.) pontjában megjelölt tanulók számára osztották ki, vagy ha a támogatást a 657/2008/EK bizottsági rendelet 5. cikkében megállapított mennyiségétől eltérő mennyiségre fizették ki;
5.a kieső támogatás összegét megfizetni a szállító részére, amennyiben valamely jogosultsági feltétel a működtető hibájából nem teljesül;
6.az intézmények adataiban (pl. fenntartó neve, fenntartó azonosító, intézmény neve és címe, OM azonosító, feladat ellátási hely azonosító stb.) bekövetkezett változásokat haladéktalanul jelezni, és a vonatkozó jogerős igazoló dokumentumokat haladéktalanul megküldeni a szállító részére;
7.a kiosztások gyakoriságában, valamint a tanítási napok számában bekövetkezett változásokat haladéktalanul jelezni a szállító részére;
8.biztosítani, hogy az e szerződésben megjelölt intézmények a rendelet 22. §-ban megjelölt, a programot népszerűsítő plakátot a program teljes időtartama alatt az intézmény főbejáratánál kihelyezzék.
 
A szállító köteles:
1.amennyiben a szállító az előfinanszírozó, úgy köteles visszafizetni az érintett termékmennyiségre jogosulatlanul kapott támogatást, amennyiben megállapítást nyer, hogy a termékeket nem a 657/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikkében meghatározott, az e szerződés 10. (1.) pontjában megjelölt tanulók számára osztották ki, vagy ha a támogatást a 657/2008/EK bizottsági rendelet 5. cikkében megállapított mennyiségétől eltérő mennyiségre fizették ki;
2.a szállítási szerződés jóváhagyásáról, valamint a szállítási szerződésre vonatkozóan a részére kifizetett támogatás összegéről a működtetőt tájékoztatni.
 
A szerződő felek kötelesek:
1.az alátámasztó okmányokat az illetékes hatóságok felszólítására rendelkezésre bocsátani;
2.a rendelet 20. § (1)-(2) bekezdése szerinti nyilvántartásokat vezetni;
3.alávetni magát az illetékes hatóságok által előírt ellenőrzéseknek, különös tekintettel a nyilvántartások részletes vizsgálatára és a fizikai ellenőrzésre.
 
Az átvevő köteles:
1.a tanulók/óvodások számáról és a kiosztott termékek mennyiségéről nyilvántartást vezetni;
2.a támogatott termékeket a tanulók részére a közétkeztetéstől eltérő időpontban kiosztani;
3.a tanulóknál fennálló ételallergiára vonatkozó szülői nyilatkozatokat beszerezni, és a termékek kiosztása során azokat figyelembe venni;
4.a termékek átvételét a szállítólevélen aláírásával igazolni;
5.a szerződésben rögzített szállítási gyakoriság mellett kiszállított termékek minőségének megtartását biztosító tárolási körülményeket biztosítani;
6.selejtezési jegyzőkönyvet vezetni azon termékekről, amelyek a nevelési-oktatási intézményben történő tárolás alatt romlottak meg, vagy sérülésük, szennyeződésük miatt emberi fogyasztásra nem használhatóak fel;
7.a termékek átvételekor emelt minőségi kifogást jegyzőkönyvben rögzíteni, és minőségi kifogásról a működtetőn keresztül az MVH-t értesíteni;
8.az óvoda-, és iskolatej programot népszerűsítő plakátot a program teljes időtartama alatt a főbejáratánál elhelyezni.
 
 
10.Iratmegőrzési helyek
A támogatás igénylője iratmegőrzési helyeinek cím szerinti felsorolása.
1.Iratmegőrzési hely címe: 5600 Békéscsaba, Kisrét 86.
2.Iratmegőrzési hely címe: 1023 Budapest, Levél utca 4. 3./5.
 
Jelen szállítási szerződés három eredeti példányban készült, amelyből egy példány a szállítót, egy példány a fenntartót/működtetőt, egy példány az átvevőt illeti meg.
 
 
Gyomaendrőd, 2015.
 
 
....................................................................
....................................................................
szállító
működtető
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe