35. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2015. április 30-i ülésére
2015. április 30-i ülésére
Tárgy: | 2015/2016 tanévben iskolatej programban való részvétel | |
Készítette: | Omiliákné Csikós Anikó | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs polgármester |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Gyomaendrőd Város Önkormányzata, valamint a Happy Tejtermék Kft között 2014/2015 tanévre vonatkozóan érvényben lévő szállítási szerződés 2015.07.31-én lejár.
Jelenleg a Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola részére heti három alkalommal háromfajta termék, a Kis Bálint Általános Iskola két intézményegysége részére heti három alkalommal kétfajta termék kerül szállításra.
A Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium, valamint a Kis Bálint Általános Iskola intézményvezetői nyilatkozatuk alapján a szállítóval meg vannak elégedve, a termékek közül a tubusos sajt helyett kérnének mást.
A Happy Tejtermék Kft elkészítette a két intézményre vonatkozó szállítási szerződést. Az előzetes egyeztetés értelmében a két intézmény egyformán heti két alkalommal kétfajta terméket, tejet és gyümölcsdarabos joghurtot kapna.
Az óvoda-, és iskolatej program szabályozásáról szóló 19/2015. (IV. 24.) FM rendelet (továbbiakban: rendelet) 8. számú melléklete valamint a 16. § (2) bekezdése alapján Gyomaendrőd város általános iskolai ellátásának támogatása a 2015. gazdasági évben 50% lehet.
A fentiek figyelembevételével a 2015/2016-os tanév tekintetében a kötelezettségvállalás várhatóan az alábbiak szerint alakulna:
2015/2016. őszi félév 34 kiosztási nap.
- Tej: 1011 fő x 17 tanítási hét x 65,-Ft : 2 (50 %) =558.578,-Ft.
- Joghurt: 1011 fő x 17 tanítási hét x 97,-Ft : 2 (50%)= 833.570,-Ft
Összesen 1.392.148,-Ft.
2015/2016 tavaszi félév 48 kiosztási nap.
- Tej: 1011 fő x 24 tanítási hét x 65,-Ft : 2 (50 %) =788.580,-Ft.
- Joghurt: 1011 fő x 24 tanítási hét x 97,-Ft : 2 (50%)= 1.176.804,-Ft
Összesen 1.965.584,-Ft.
2015/2016-os tanévre összesen: 3.357.732,-Ft
A fenti költség a maximális létszámmal történő számítás eredménye, azonban az aktuális létszámról az intézmények a megrendeléskor tájékoztatják a szállítót.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2015. évi költségvetéséről szóló 1/2015 (II. 15) Kt rendeletében 2015. évben 3.000.000,-Ft került elkülönítésére az iskolatej programra.
A 2014/2015-ös tanév 2015. évet terhelő költsége januártól-márciusig (már kiszámlázott) 1.098.576,-Ft+áprilistól-júniusig vonatkozóan kalkulált 960.000,-Ft összesen: 2.058.576,-Ft.
Tehát összesen a 2015-ös költségvetési évet 3.450.724,-Ft költség terheli.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására, és a döntési javaslat elfogadására.
Döntési javaslat
"2015/2016 tanévben iskolatej programban való részvétel"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2015/2016-os tanévre vonatkozó iskolatej program szállítási szerződéseit az alábbi tartalommal fogadja el. Megbízza Toldi Balázs polgármestert a szerződés aláírására.
Az iskolatej program 2015/2016 tanév 2015. költségvetési évet terhelő (1.392.148,-Ft ) költségének forrásául a 2015. évi költségvetésről szóló 1/2015 (II. 15) Kt rendelet iskola tej programra elkülönített keretét jelöli ki, amennyiben szükséges –a 3.000.000.-Ft feletti költségre - további forrásként az oktatási intézmények működtetésére elkülönített keretet jelöli ki.
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete az iskolatej program 2015/2016 tanév 2016. költségvetési évet terhelő 1.965.584,-Ft költségét figyelembe veszi a 2016. évi költségvetés összeállításkor.
Szállítási szerződés
amely létrejött egyrészről a Happy Tejtermék Kft.
székhelye: 1131 Budapest, Mosoly u. 12-26 A. IV. 2.
telephelye: 5600 Békéscsaba, Kisrét 86.
adószáma: 23924271–2-47
ügyfél-azonosító: 1009390424
FELIR azonosító: AA0465336
képviselő neve: Szilágy Balázs
képviselő címe:1131 Budapest, Mosoly u. 12-26 A. IV. 2.
kapcsolattartó neve: Debrei Tímea
kapcsolattartó címe: 1131 Budapest, Mosoly u. 12-26 A. IV. 2.
kapcsolattartó e-mail címe: happytejtermek@gmail.com
kapcsolattartó telefonszáma: 06-20/70-333-2998
(a továbbiakban: szállító),
másrészről a Gyomaendrőd Város Önkormányzata/Működtető
székhelye: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124
adószáma: 23924271–2-47
ügyfél-azonosító: 39011654
képviselő neve: Toldi Balázs polgármester
képviselő címe: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124
kapcsolattartó neve: Csikós Anikó
kapcsolattartó címe: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124
kapcsolattartó e-mail címe: csikos@pmhiv.gyomaendrod.hu
kapcsolattartó telefonszáma: 66/386-122
fenntartó Oktatási Hivatal által kiadott azonosítója: 39011654
fenntartó Oktatási Hivatal nyilvántartása szerinti típusa: városi önkormányzat
(a továbbiakban: fenntartó vagy működtető) között az alulírott helyen és napon az alábbi nevelési-oktatási intézmény(ek) (a továbbiakban: átvevő) vonatkozásában:
OM azonosító | Az intézmény megnevezése | Intézmények székhelye | Intézmény székhelyszerinti megye | Intézményvezető neve |
028297 | Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola | 5500 Gyomaendrőd, Fő út 181. | Békés | Ágostonné Farkas Mária |
028298 | Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium | 5502 Gyomaendrőd, Népliget utca 2. | Békés | Farkas Zoltánné |
az alábbi feltételek mellett:
A támogatás előfinanszírozója: a szállító.
1. A szerződés tárgya
A szállító vállalja a 2015. augusztus 01 – 2016. július 31-ig terjedő időszakra a szállítást. Továbbá a szállító vállalja, hogy a 2015/2016-os tanévben, 2015. szeptember 01. napjától kezdődően 2016. június 20. napjáig, a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról, és a 922/72/EGK, a 234/79/EK, az 1037/2001/EK és az 1234/2007/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 17-ei 1308/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (az egységes közös piacszervezésről szóló rendelet) (a továbbiakban: 1308/2013/EU rendelet) 102. cikkében meghatározott, az iskolai tanulók tejtermékkel való ellátásához nyújtott támogatás keretében a 2. pontban meghatározott termékeket szállít az átvevő részére, a működtető vállalja, hogy az átvevő a terméket átveszi és a kedvezményezettek (óvodások, általános iskolai tanulók) részére kiosztja.
2. Tanév során szállítandó termékek összesítése
Termék megnevezés | A tanév során összességén szállítani tervezett mennyiség (L/Kg) | Saját üzemből szállított termék mennyisége (L/Kg) | Saját üzem neve | Saját üzem engedélyszáma | Bérgyártott termék mennyisége (L/Kg) | Bérgyártó üzem neve | Bérgyártó üzem engedélyszáma |
I/a. teljes/félzsíros tej | 8290 | 0 | Naszálytej Zrt. | HU 250 EK és HU 530 EK | |||
II. gyümölcsdarabos joghurt | 0 | 8290 |
3. A teljesítés helyszíne, és a szállítandó termékek
3.1. Az átvevő nevelési-oktatási intézmény neve és címe
OM azonosító | FHK | Az átvevő nevelési-oktatási intézmény neve | Az átvevő nevelési-oktatási intézmény címe | Átvevő intézmény megyéje | Szerződéses létszám | Kiosztási napok | Támogatás |
028297 | 001 | Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola | 5500 Gyomaendrőd, Fő út 181. | Békés | 302 | Hétfő-Szerda | 50 % |
0282297 | 003 | Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola Telephelye | 5500, Gyomaendrőd, Hősök útja 45-47. | Békés | 269 | Hétfő-Szerda | 50 % |
028298 | 001 | Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium | 5502 Gyomaendrőd, Népliget u. 2. | Békés | 440 | Hétfő-Szerda | 50 % |
3.2. A tanévben vállalt félévek és időszakok adatai
A szerződés 3.1. pontjában szereplő összes intézményre vonatkozóan:
2015/2016. tanév félévei | Szállítási időszak | Tanítási napok száma | Kiosztási napok száma |
2015/2016. tanév őszi féléve | augusztus 1. – október 31. | 78 | 34 |
november 1. – december 31. | |||
2015/2016. tanév tavaszi féléve | január 1. – február vége | 111 | 48 |
március 1. – április 30. | |||
május 1. – július 31. |
A termékek tervezett kiosztásának időpontja: a tanórák közti szünetben. Heti 2 nap/ Hétfő, Szerda
3.3. A teljesítés helyszíne, és a szállítandó termékek
Őszi félév: 78 tanítási nap / 34 kiosztási nap | |||||||
Tej – I/a. teljes/félzsíros tej 2,8% | II. gyümölcsdarabos joghurt | ||||||
FHK | A feladatellátási hely megnevezése | szállítani tervezett mennyiség /L | Bruttó egységár /L | Kiszerelési egység/poharas | szállítani tervezett mennyiség /Kg | Bruttó egységár /Kg | Kiszerelési egység /poharas |
001 | Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola | 1026,80 | 325 Ft | 0,2 L | 1026,80 | 485 Ft | 200 g |
003 | Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola Telephelye | 914,60 | 325 Ft | 0,2 L | 914,60 | 485 Ft | 200 g |
001 | Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium | 1496,00 | 325 Ft | 0,2 L | 1496,00 | 485 Ft | 200 g |
Tavaszi félév: 111 tanítási nap / 48 kiosztási nap | |||||||
Tej – I/a. teljes/félzsíros tej 2,8% | II. gyümölcsdarabos joghurt | ||||||
FHK | A feladatellátási hely megnevezése | szállítani tervezett mennyiség /L | Bruttó egységár /L | Kiszerelési egység/poharas | szállítani tervezett mennyiség /Kg | Bruttó egységár /Kg | Kiszerelési egység /poharas |
001 | Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola | 1449,60 | 325 Ft | 0,2 L | 1449,60 | 485 Ft | 200 g |
003 | Gyomaendrődi Kis Bálint Általános Iskola Telephelye | 1291,20 | 325 Ft | 0,2 L | 1291,20 | 485 Ft | 200 g |
001 | Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium | 2112,00 | 325 Ft | 0,2 L | 2112,00 | 485 Ft | 200 g |
4. Az áru megrendelése és módosításának lehetősége
Az intézmények a heti megrendelést a tárgyhetet megelőző héten szerda 10 óráig módosíthatják. A megrendelés, illetve annak módosítása kizárólag írásban, a happytejtermek@gmail.com e-mail címen történhet.
Amennyiben a módosított rendelésben további változtatásra van szükség, azt legkésőbb 48 órával a szállítás napját megelőzően, hétfői napra vonatkozóan pedig legkésőbb 72 órával a szállítás napját megelőzően van lehetőség. A szállító a módosított igényt lehetőség szerint teljesíti, a felmerülő szállítási akadályt a módosítási igény jelzését követő 2 munkanapon belül visszaigazolja.
A működtető vállalja, hogy a szorgalmi időben, a tanítási szünetekre, illetve a tanítás nélküli munkanapokra vonatkozó megrendeléseket szükség szerint módosítja vagy lemondja. Gondoskodik arról, hogy ezekre a napokra az intézményei a megrendeléseket szükség szerint módosítsák vagy lemondják.
5. A megrendelés teljesítése
A működtető és intézményei (átvevők) kötelezik magukat arra, hogy a leszállított tejtermékeket átveszik és gondoskodnak azok kiosztásáról.
Az áruszállítás után az áru átvételének helyén, a működtető köteles biztosítani az áru védelmét (minőségi és vagyonvédelmi szempontból) és a hűtését szolgáló feltételeket. A működtető e kötelezettségeknek nem vagy nem megfelelő teljesítéséből eredő károkért a szállító felelősséget nem vállal.
Minden szállítást 4 példányos szállítólevél kísér, amelyen az átvétel tényét az átvevő intézmény megbízottja aláírásával igazolja. A szállítólevél egy eredeti példányát az intézmény köteles megőrizni a többi három példányt pedig visszaadja.
6. Minőségi kifogások
A felek kötelezik magukat arra, hogy amennyiben az átvételkor megállapítást nyer, hogy a termék minősége nem felel meg a rendelet 2. mellékletben előírtaknak, az átvételért felelős személy köteles azt a szállító felé még az nap jelezni A szállító köteles együttműködni a nevelési-oktatási intézménnyel és fenntartójával vagy annak képviselőjével. A szállító tudomásul veszi, hogy a minőségi kifogásról a működtető köteles az MVH-t értesíteni.
7. Számlázás és fizetési feltételek
A Felek kijelentik, hogy tudomásuk van arról, hogy működtető önkormányzat intézményei 50% támogatottságúak az MHV részéről. A Felek megállapodnak arról, hogy a szállító havonta, a leszállított tejtermékekről számlát állít ki és teljesítési igazolást, melyet az Önkormányzat minden tárgyhó 15 napjáig köteles visszaküldeni a szállító részére.
A havi számlák összegét a szállító az MVH által közétett „segédlet az iskolatej támogatási összeg kiszámításához” kalkulátor segítségével kiszámolja mekkora összeg fizetendő az Önkormányzat részéről, melyet az önkormányzat a számla kiállítását követő 8 napon belül köteles átutalni a következő bankszámla számra: FHB 18203198 – 06014126 – 40010012
A leszállított termékről a szállító a működtető részére havonta egy, az átadott termék adagban kifejezett mennyiségét teljesítési helyszínenként, az ellátott intézményegység nevét, címét, OM azonosítóját, és feladat ellátási hely kódját, a leszállított termék megnevezését, termékkategóriáját, tej, illetve ízesített tej esetében annak zsírtartalmát, a termékek ellenértékét, továbbá, amennyiben a szállító az előfinanszírozó, úgy tételesen a leszállított termék ellenértékének támogatástartalmát, valamint az egyes szállítások időpontjait, továbbá a szállítólevelek számát is tartalmazó számlát állít ki.
A szállítónak tudomása van arról, hogy amennyiben a szállító vállalta az előfinanszírozó szerepét, úgy a rendelet értelmében a leszállított és a kedvezményezettek részére kiosztott termék mennyisége alapján, a rendelet 16-18. §-ának figyelembe vételével támogatást igényelhet az MVH-n keresztül. A termékek után járó támogatás összegét az MVH a rendeletben szabályozott módon, a szállító, mint kérelmező számlájára közvetlenül, utólag téríti meg. Működtető a rendelet 16. § (2)-(3) bekezdésében, 17. § (1) bekezdésében, továbbá a 18. §-ban megjelölt esetekben a számla bruttó értéke és a támogatástartalom különbözetét köteles a szállítónak megtéríteni.
Abban az esetben, ha a leszállított termékek bruttó vételára meghaladja a rendelet 15. §-ában megjelölt maximum támogatási mértéket, a támogatás és a bruttó vételár különbözetét a fenntartó/működtető köteles megtéríteni a szállítónak.
Valamely, a rendeletben, az 1308/2013/EU rendeletben, vagy a Bizottság 2008. július 10-i az oktatási intézmények tanulóinak tejjel és egyes tejtermékkel való ellátásra irányuló közösségi támogatás tekintetében az 1234/2007/EK tanácsi rendelet alkalmazásával kapcsolatos részletes szabályok megállapításról szóló 657/2008/EK rendeletben (a továbbiakban: 657/2008/EK bizottsági rendelet) meghatározott jogosultsági feltétel - fenntartó hibájából eredő - nem teljesülése esetén a fenntartó köteles a szállító részére a számla teljes összegét megfizetni.
8. Promóciós intézkedések
A szállítási időszakok alatt a rendelet 6. mellékletében meghatározott promóciós intézkedések megvalósításáért felelős szerződő fél: a szállító.
A promóciós intézkedés megvalósításának földrajzi kiterjedése, elérhetősége: országos.
A promóciós intézkedés tervezett költségei és a megvalósítás határideje:
Promóciós intézkedés | Tervezett költség (Ft/tanév) | Megvalósítás időszaka | |
X | Az óvoda, és iskolatej programmal kapcsolatos interaktív honlap frissítése. Holnap elérhetősége: www.happytej.hu | 300 000 | tavaszi fél |
A termékek előállítóihoz (tejtermelő/tejfeldolgozó) szervezett tanulmányutak. | |||
X | A tanulók tej-, és tejtermékfogyasztásának ösztönzése érdekében szervezett verseny, pályázat, adott jutalom (apró ajándékok, pl. póló, matricák, kitűzők, írószerek, órarend, naptár, uzsonnás doboz, sportszer stb.): | 300 000 | őszi félév |
Kóstoltatás: adott tanévben legalább egy alkalommal tej és termékek kóstoltatása | |||
A termékek hűtését biztosító berendezés biztosítása |
9. A felek kötelezettségei
A működtető köteles:
1.biztosítani, hogy a leszállított termékeket csak az e szerződésben megjelölt, általa működtetett intézmények tanulói fogyasztják;
2.biztosítani, hogy a termékeket az e szerződésben megjelölt intézmények más (pl. feldolgozási, kereskedelmi, ételkészítési) célra nem használják fel;
3.biztosítani, hogy a termékek a közétkeztetéstől eltérő időpontban kerüljenek kiosztásra az 1. pontban megjelölt tanulók részére;
4.amennyiben a fenntartó az előfinanszírozó, úgy köteles visszafizetni az érintett termékmennyiségre jogosulatlanul kapott támogatást, amennyiben megállapítást nyer, hogy a termékeket nem a 657/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikkében meghatározott, az e szerződés 10. (1.) pontjában megjelölt tanulók számára osztották ki, vagy ha a támogatást a 657/2008/EK bizottsági rendelet 5. cikkében megállapított mennyiségétől eltérő mennyiségre fizették ki;
5.a kieső támogatás összegét megfizetni a szállító részére, amennyiben valamely jogosultsági feltétel a működtető hibájából nem teljesül;
6.az intézmények adataiban (pl. fenntartó neve, fenntartó azonosító, intézmény neve és címe, OM azonosító, feladat ellátási hely azonosító stb.) bekövetkezett változásokat haladéktalanul jelezni, és a vonatkozó jogerős igazoló dokumentumokat haladéktalanul megküldeni a szállító részére;
7.a kiosztások gyakoriságában, valamint a tanítási napok számában bekövetkezett változásokat haladéktalanul jelezni a szállító részére;
8.biztosítani, hogy az e szerződésben megjelölt intézmények a rendelet 22. §-ban megjelölt, a programot népszerűsítő plakátot a program teljes időtartama alatt az intézmény főbejáratánál kihelyezzék.
A szállító köteles:
1.amennyiben a szállító az előfinanszírozó, úgy köteles visszafizetni az érintett termékmennyiségre jogosulatlanul kapott támogatást, amennyiben megállapítást nyer, hogy a termékeket nem a 657/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikkében meghatározott, az e szerződés 10. (1.) pontjában megjelölt tanulók számára osztották ki, vagy ha a támogatást a 657/2008/EK bizottsági rendelet 5. cikkében megállapított mennyiségétől eltérő mennyiségre fizették ki;
2.a szállítási szerződés jóváhagyásáról, valamint a szállítási szerződésre vonatkozóan a részére kifizetett támogatás összegéről a működtetőt tájékoztatni.
A szerződő felek kötelesek:
1.az alátámasztó okmányokat az illetékes hatóságok felszólítására rendelkezésre bocsátani;
2.a rendelet 20. § (1)-(2) bekezdése szerinti nyilvántartásokat vezetni;
3.alávetni magát az illetékes hatóságok által előírt ellenőrzéseknek, különös tekintettel a nyilvántartások részletes vizsgálatára és a fizikai ellenőrzésre.
Az átvevő köteles:
1.a tanulók/óvodások számáról és a kiosztott termékek mennyiségéről nyilvántartást vezetni;
2.a támogatott termékeket a tanulók részére a közétkeztetéstől eltérő időpontban kiosztani;
3.a tanulóknál fennálló ételallergiára vonatkozó szülői nyilatkozatokat beszerezni, és a termékek kiosztása során azokat figyelembe venni;
4.a termékek átvételét a szállítólevélen aláírásával igazolni;
5.a szerződésben rögzített szállítási gyakoriság mellett kiszállított termékek minőségének megtartását biztosító tárolási körülményeket biztosítani;
6.selejtezési jegyzőkönyvet vezetni azon termékekről, amelyek a nevelési-oktatási intézményben történő tárolás alatt romlottak meg, vagy sérülésük, szennyeződésük miatt emberi fogyasztásra nem használhatóak fel;
7.a termékek átvételekor emelt minőségi kifogást jegyzőkönyvben rögzíteni, és minőségi kifogásról a működtetőn keresztül az MVH-t értesíteni;
8.az óvoda-, és iskolatej programot népszerűsítő plakátot a program teljes időtartama alatt a főbejáratánál elhelyezni.
10.Iratmegőrzési helyek
A támogatás igénylője iratmegőrzési helyeinek cím szerinti felsorolása.
1.Iratmegőrzési hely címe: 5600 Békéscsaba, Kisrét 86.
2.Iratmegőrzési hely címe: 1023 Budapest, Levél utca 4. 3./5.
Jelen szállítási szerződés három eredeti példányban készült, amelyből egy példány a szállítót, egy példány a fenntartót/működtetőt, egy példány az átvevőt illeti meg.
Gyomaendrőd, 2015.
.................................................................... | .................................................................... |
szállító | működtető |
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal