13. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2013. június 27-i ülésére

Tárgy:   Beszámoló az oktatási intézmények működtetéséről
Készítette:   Szilágyiné Bácsi Gabriella
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság, Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság

 Tisztelt Képviselő – testület!

 
 
Az oktatási vagyon működtetésének ez évi tapasztalatairól az áprilisi ülésén kapott legutóbb tájékoztatást a Képviselő-testület. Jelen előterjesztésben az azóta eltelt időszak – 2013. április 10.– 2013. június 11. - legfontosabb eseményeit összegeznénk.
  1. Az előző évekhez hasonlóan idén is érkezett megkeresés és igény a Kner Imre Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium által biztosított szálláshelyekre.
 
 Az alábbi időszakokra érkeztek szállásfoglalások:
  • 2013.06.17.-2013.06.23
  • 2013.06.24.-2013.06.30.
  • 2013.07.22.-2013.07.26.
  • 2013.08.03.-2013.08.09.
  • 2013.08.12.-2013.08.16.
  • 2013.08.19.-2013.08.23.
 
 További foglalásokkal kapcsolatban egyeztetések vannak folyamatban.
 
  1. Az ÁNTSZ Szarvasi Kirendeltségével történt egyeztetés szerint az oktatási intézményekben kötelező jelleggel évente szükséges elvégezni a tisztasági meszelést a vizesblokkokban, öltözőkben, étkezésre használt helyiségekben. A tisztasági meszeléshez és a nyári karbantartási munkálatokhoz kapcsolódóan a feladatok megbeszélésre kerültek a Gyomaszolg Ipari Park Kft. ügyvezető igazgatójával. Az oktatási intézmények állapotfelmérésére, bejárására várhatóan 2013.június 20-án kerül sor. Az észrevételek összegzése után ütemterv kerül kidolgozásra a munkálatok végrehajtása és koordinálása tekintetében.
 
  1. 2013. április 19-én kiküldött Irodaszer Ajánlattételi felhívás sajnos eredménytelenül zárult, melynek oka: az Ajánlattevők nem teljesítették az Ajánlattételi kategóriákban foglalt termékcsoportonkénti, minden termékre kért nettó árajánlat nyújtását. 2013. május16-án újabb pályázat került kiírásra, az eljárás eredménnyel zárult, a nyertes ajánlattevővel a Szállítási szerződés megkötésre került.
 
  1. 2013. június 14-én Ajánlattételi Felhívás kerül kiküldésre tisztítószer, egyéb vegyi áru, takarító,- mosdó-, mosogató-, és egyéb felszerelések beszerzésére, szállítására. Az eljárás időtartama alatt havi megrendelés formájában biztosítjuk a gördülékeny ellátást az oktatási intézmények felé.
 
  1. 2013. május 15-től az oktatási intézmények részéről hívásnaplót szükséges vezetni az asztali készülékek kimenő hívásainak tekintetében. Az intézménynek külön fel kell tüntetni a működtetői-, illetve a fenntartói feladatellátáshoz kapcsolódó hívásokat. Szakember segítségével folyamatban van egy olyan eljárás kidolgozása, mely már a hívás indításakor külön választja egy kód beütésével, hogy a hívás mely feladatellátáshoz kapcsolható. A kialakítás becsült költsége bruttó 600 E Ft, mely kiadásnak forrását képezheti a szálláshely bérbeadásból származó be nem tervezett bevétel összege, amennyiben a megvalósítás mellett dönt az önkormányzat.
      
  1. 2013. május 31. határidővel a Nemzeti Köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 229/2012. (VIII.28) Rendelet 19. § (1) és a 20. § (1)-(6) bekezdései alapján a köznevelési intézményfenntartó a köznevelés információs rendszere (KIR) honlapján keresztül oktatási intézményenként és feladatonként az adatszolgáltatás évét megelőző naptári évről statisztikai célra az intézmény működésével kapcsolatban közérdekű (pénzügyi) adatokat közöltünk. A Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola és a Kner Imre Gimnázium volt gazdasági vezetői vállalták ezen adatszolgáltatás elkészítését, mely nagyon nagy segítség volt Önkormányzatunk számára. Ezen plusz feladat elvégzéséért nettó 20 E Ft megbízási díjban részesültek. A Kis Bálint Általános Iskola, a Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és a Térségi Humánsegítő Szolgálat pedagógiai feladatához kapcsolódó adatszolgáltatást az intézmények vezetőinek segítő közreműködése mellett a Hivatal készítette el.
 
  1. 2013. április 10-től alkalmazzuk műszaki hibák, karbantartói feladatok ellátásához a Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Kft.-vel közösen kidolgozott Eljárásrendet, melynek segítségével nyomon követhetőek a munkálatok, felgyorsítható az információáramlás.
 
  1. 2013. május 10-én a Városi Alapfokú Művészeti Iskola intézmény vezetetőjének átadásra került egy mobilkészülék, mely a folyamatos ügyintézést teszi számára lehetővé. Nyilatkozatban vállalta a kommunikációs költség megfizetését, amennyiben az meghaladja az Önkormányzat által meghatározott összeget.
 
  1. Az oktatási intézményekben található nyomtatók karbantartásának, üzemeltetésének egységesítése jegyében sikerült három telephelyen található eszközre Karbantartási szerződést kötni, így kedvezőbb áron történik a multifunkciós eszközök bérlése, karbantartása, nyomatok készítése.
 
  1. A Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Kft. takarítói és karbantartói állománya bérére, járulékaira ebben az évben az alábbi utalások történtek az önkormányzat részéről.
2013. március 7.                                          1.622.163 Ft
2013. április 9.                                              2.671.803 Ft
2013. május 9.                                              2.589.081 Ft
2013. június 6.                                              2.073.447 Ft
 
A dolgozók munkaköri alkalmassági vizsgálata is megtörtént, valamint munkaruha beszerzésre is sor került.                                          
 
  1. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gyomaendrődi Tankerületének Igazgatósági ülésén az önkormányzat képviselője a vizsgált időszakban két alkalommal vett részt, mely szintén azt szolgálja, hogy a felmerülő problémákat, észrevételeket közvetlenül tudjuk egymás felé tolmácsolni.
 
  1. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ felé folyamatosan megtörténik azon számlák továbbszámlázása, melyek véleményünk szerint nem a működtetőt, hanem a fenntartót terhelik (pl. telefonköltség, nyomtatási költség, festékpatron- és irodaszer beszerzés). Június 10-éig 650 E Ft összeg került továbbszámlázásra, melyből a KLIK 473 E Ft összeget térített meg részünkre. A nyitott tételek kizárólag telefonszámlákat tartalmaznak, melyek kifizetési alátámasztásaként a KLIK – az előírásoknak megfelelően – hívásrészletezőt kért az önkormányzattól, ami alapján szétválaszthatóvá válnak a működtetést érintő hívások, valamint a fenntartót terhelő költségek.
 
  1. A Kis Bálint Általános Iskola „Hegyek-völgyek között..” elnevezésű pályázata és a Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola „Tanuljunk együtt, egymástól!” című TÁMOP-os projektje 2012. évben lezárult, a kifizetések megtörténtek viszont a támogatás csak 2013. évben került a támogató hatóság részéről átutalásra a Tankerület keretszámlájára. A támogatás összege 7.061.097 Ft, melyet a Tankerület 2013. június 11-én továbbutalt az önkormányzat részére. Ezen összeget célszerű az oktatási vagyon működtetésére tartalékba helyezni.
 
  1. Az oktatási vagyon működtetéséhez kapcsolódóan 2013. június 11-éig az alábbi kiadások jelentkeztek:
A 2012. évet terhelő, de 2013-ban jelentkező dologi kiadások finanszírozására betervezett 14 millió Ft szinte teljes egészében felhasználásra került.
A 2013-as évet terhelő kiadásokra éves szinten 62 millió Ft lett betervezve költségvetésünkbe, melyből a vizsgált időszakban megközelítően 20 millió Ft lett felhasználva.
 
 
Kérem a Tisztelt Testületet, szíveskedjen az előterjesztést megtárgyalni és a döntési javaslatokat elfogadni.

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Bizottság javasolja a döntési javaslatok elfogadását.

 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság  

A Bizottság javasolja a döntési javaslatok elfogadását.

 
1. döntési javaslat

"Beszámoló elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az oktatási intézmények működtetéséről készített beszámolót elfogadja.

Határidők, felelősök:

Határidő: 2013. 06. 27.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Szilágyiné Bácsi Gabriella

2. döntési javaslat

"Plusz támogatás költségvetési rendeletbe történő beépítése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az oktatási intézmények 2012. évben lezárult pályázataihoz kapcsolódó 7.061.097 Ft összegű támogatást az Önkormányzat 2013. évi költségvetésének működési tartaléka (oktatási vagyon működtetésének dologi tartaléka) közé helyezi. A költségvetési rendelet soron következő módosításakor a kapott támogatás összege kerüljön beépítésre a 2013. évi költségvetési rendeletbe.

Határidők, felelősök:

Határidő: 2013. 09. 26.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Szilágyiné Bácsi Gabriella

« Vissza
Vissza a főmenübe