25. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2013. augusztus 29-i ülésére

Tárgy:   Tájékoztatás a KEOP-1.1.1/C/13. és KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 Települési szilárdhulladék-gazdálkodás fejlesztésével kapcsolatos pályázatokkal
Készítette:   Nyíri Szmolár Eszter
Előterjesztő:   Várfi András kompenzációs listás önkormányzati képviselő
Véleményező bizottság:   Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság, Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület!
 
KEOP-1.1.1/C/13-as számú „Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek eszközparkjának fejlesztése, informatikai korszerűsítése” című pályázat műszaki tartalmával, megvalósíthatósági tanulmányával kapcsolatban június hónaptól kezdődően augusztus közepéig folyamatos egyeztetések zajlottak.
Mint ismeretes, július végén a pályázatban részt vevő települések (Gyomaendrőd, Kondoros, Kardos, Szarvas, Csabacsűd) megegyeztek a pályázandó keretösszeg, a műszaki tartalom, valamint a megvalósíthatósági tanulmányba leírt, vállalható hulladékgyűjtési arányokról. A tervezett július 29-ei beadás egy az NFÜ-től érkező értesítés kapcsán megváltozott július 26-ig, ugyanis e napon délben bezárult az igénylési lehetőség. Ekkor a pályázatíró cég úgy döntött, hogy csak a pályázati adatlapot, valamint a szükséges aláírási címpéldányt küldi be, azonban a pályázati adatlapon nagyobb keretösszeget szerepeltetett a megegyezettnél. Ezt a megnövelt összeget újra el kellett osztani a pályázatban részt vevő öt település között, valamint szükséges volt a megvalósíthatósági tanulmányt az új felosztás szerint alakítani.
A 07.30-án tartott rendkívüli Képviselő-testületi ülésen Betkó József képviselő úrral felvázoltuk a pályázat aktuális állását, a Gyomaendrődöt érintő, a szolgáltatónkkal leegyeztetett műszaki tartalmat és tájékoztattuk a T. Képviselőket arról, hogy esetleg miben várható még változás. Ez a változás be is következett, mely az alábbiak szerint alakult:
- 120 l-es kuka az előirányzott 6000 helyett a KEOP-os célok százalékának egyensúlyban tartása miatt 5246 db lett.
- Az RFID rendszer egy autóra fel lesz szerelve + a hozzá tartozó szoftverek és hardverek – ezt vetítettem előre az ülésen, de ez az összegen nem sokban változtat, csak átcsoportosításra került.
- A Newt (járatoptimalizáló) rendszert szükséges az előző KEOP-os pályázat keretében beszerzendő hulladékgyűjtő járműre is felszerelni.
- A szállítójárművek tekintetében 2x14,5 M Ft-ja helyett 1x12 és 1x17 M Ft lett beállítva.
- A forgó kotró műszaki paramétereit megnöveltük, így 22 M Ft lett a becsült értéke 20 M Ft helyett.
Összefoglalva tehát Gyomaendrőd része a pályázatban:
 
Célzott település
KEOP cél
Eszközbeszerzés Gyomaendrőd
Meny-nyiség (db)
Egységár (HUF)
Beruházási költség (HUF)
Gyomaendrőd
2. szelektív gyűjtés
GPS nyomkövető és RFID rendszer, érzékelők az autón (kísérleti gyűjtés Kardoson)
1
2 350 000 Ft
2 350 000 Ft
Gyomaendrőd
2. szelektív gyűjtés
5t billenős pótkocsi + 80 LE erőgép (egyedileg rendelhető lomtalanításhoz)
1
10 000 000 Ft
10 000 000 Ft
Gyomaendrőd
2. szelektív gyűjtés
Szállítójármű (3,5 tonna)
1
12 000 000 Ft
12 000 000 Ft
Gyomaendrőd
2. szelektív gyűjtés
Szállítójármű (7 tonna)
1
17 000 000 Ft
17 000 000 Ft
Gyomaendrőd
2. szelektív gyűjtés
Szállítójármű - daru felépítmény
1
3 300 000 Ft
3 300 000 Ft
Gyomaendrőd
4. Vegyes gyűjtés fejlesztése
120 l-es gyűjtőedény vegyes gyűjtésre (RFID chip nélkül)
5 246
6 500 Ft
34 099 000 Ft
Gyomaendrőd
4. Vegyes gyűjtés fejlesztése
Járatoptimalizáló rendszer a meglévő vegyes gyűjtőautókra (GPS, érzékelők az autón)
5
850 000 Ft
4 250 000 Ft
Gyomaendrőd
4. Vegyes gyűjtés fejlesztése
Számítógépes konfiguráció, hardware (GPS és RFID rendszer logisztikai irányítására)
1
750 000 Ft
750 000 Ft
Gyomaendrődi hulladékudvar fejlesztés
Gyomaendrőd
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
3 m3 konténer
10
250 000 Ft
2 500 000 Ft
Gyomaendrőd
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
5 m3 konténer
10
350 000 Ft
3 500 000 Ft
Gyomaendrőd
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
Szállítójármű - kitoló gémes konténerszállító felépítmény
1
6 000 000 Ft
6 000 000 Ft
Gyomaendrődi válogató rendszer fejlesztés
Gyomaendrőd
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
Villás targonca (3,3 t, diesel)
1
8 000 000 Ft
8 000 000 Ft
Gyomaendrőd
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
Mobil üvegtörő kanál + erőgép (Bobcat)
1
20 000 000 Ft
20 000 000 Ft
Gyomaendrődi lerakó fejlesztés
Gy
5. Hullgazd. Lét. Korszerűsítése
Forgó kotró
1
22 000 000 Ft
22 000 000 Ft
Gyomaendrőd
Járat optimalizáló szoftver
  6/13
5 800 000 Ft
2 676 923 Ft
Gyomaendrőd
RFID szoftver
  1/6
2 500 000 Ft
416 667 Ft
Összesen
148 842 590 Ft
 
 
 
 
 
 
A pályázat egyéb költségei (MT, PR, nyilvánosság, projektm., közbeszerzés, stb.):
45 400 000 Ft
 
Gyomaendrőd beruházás aránya:
31,008873%
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gyomaendrőd önrésze (EU önerő alap támogatás nélkül számítva):
8 146 031 Ft
 
Várható ÁFA befizetés/visszaigénylés összege (fontos az időbeli eltérés miatt!!):
43 988 567 Ft
 
 
Mivel július 26-án csak minimális dokumentumok kerültek benyújtásra, így hiánypótlás keretében kell benyújtani a további részeket. Ezek a részek a részletes műszaki tartalom, a megvalósíthatósági tanulmány, valamint a települési önkormányzatok nyilatkozatai.
 
A 2013.08.08-án megtartott rendkívüli ülésen egy további nyilatkozat megtételéről döntött a Társulás, melynek tartalma: A Körös-szögi Többcélú Kistérségi Társulás a meglévő, illetve KEOP 111 pályázatban megépítendő befogadó létesítmények tulajdonosaként nyilatkozik arról, hogy a beszállított többlet hulladék mennyiség alapján szükség szerint átszámolja a finanszírozási hiányt, a támogatási arányt és a támogatási összeget, és ez alapján vállalja az esetleges támogatás visszafizetési kötelezettséget.
 
A megvalósíthatósági tanulmányon folyamatosan dolgozik a pályázatíró cég, így az előterjesztés írásakor még nem áll rendelkezésemre végleges anyag (mivel a műszaki tartalom csak a napokban véglegesedett, így a tanulmány sem volt eddig naprakész). Az arány számok csak körvonalazottak: mivel az előző KEOP-1.1.1/2F pályázatban nagy arányban „vállaltuk” a bio hulladék eltérítését a lerakótól, így ezen a téren már nem lehet tovább fejlődni. Reálisan vállalható elemek jelen projektben: a szelektív hulladékgyűjtő rendszer fejlesztése, hogy meg tudjunk felelni a 2012. évi CLXXXV törvény által meghatározott 50%-os visszagyűjtési célnak a papír, a fém, az üveg és műanyag frakció tekintetében.
(92. § (1) 2020. december 31-ig a háztartási, valamint a háztartásihoz hasonló hulladék részét képező papír-, fém-, műanyag- és üveghulladék újrahasználatra előkészítésének és újrafeldolgozásának együttes mértékét a képződött mennyiséghez viszonyítva tömegében országos szinten legalább 50%-ra kell növelni.)
 
A pályázatok keretében létrehozandó üzemeltető cég jogi anyagai most készülnek, így annak tartalma a következő ülésre várható. Nagy vonalakban annyit, hogy ez a cég – az előző pályázatban leírtak szerint – a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása által létrehozott és 100%-ig tulajdonában lévő nonprofit cég lesz, mely csakis és kizárólag a kistérség hulladékgazdálkodásával fog foglalkozni a KEOP-1.1.1/2F és a C/13-as pályázatok keretében beszerzett és beszerzendő eszközök, a vállalt célok összehangolása mellett. Ez a kezelő cég tulajdont szerez a jelenlegi közszolgáltatóknál, így a Kbt. 9. § kb) bekezdésének megfelelően a mostani közszolgáltatók alvállalkozóként – versenyeztetés nélkül – végezhetik tovább eddig ellátott feladatukat (a társulás tulajdonában lévő komolyabb eszközparkkal). Az egységes rendszerét a járatoptimalizálás és nyomon követés adja, a járatok optimális kihasználásának megfelelő kiszámításával, összehangolásával, illetve az üzemanyag szabályozással hatékonyabb feladatellátás eszközölhető. A díjpolitika az ürítés alapján történő számlázás, Szarvason kísérleti jelleggel a tömegarányos számlázás kerülne bevezetésre.
 
A mostani számok ismeretében forrás kijelölése szükséges, azonban figyelembe kell venni azt a lehetőséget is, ha a megpályázott EU önerő alapból támogatást nyerünk.

 

Várható forrásigény maximum (5% önerő): 8 146 031 Ft
Várható forrásigény minimum (5% önerő, ennek 75%-a EU önerő alapból kerül finanszírozásra, maradék 25%): 2.036.508 Ft
Befizetendő/visszaigényelhető adó mértéke: 43 988 567 Ft
 
A lehetséges forrás kijelölésére a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság tesz javaslatot.
Az ÁFÁ-val kapcsolatos bizonytalanságra a következő intézkedésket tettük (mindkét pályázatra értendő!):
Az ÁFÁ-val kapcsolatos meghatározás a "régi" 2F pályázatból:
A pályázó alanya az ÁFA-nak. Az elszámolásnál az ÁFA nélküli (nettó) összeg kerül figyelembevételre. A projektgazda havi ÁFA bevalló, ÁFA visszaigénylésre jogosult. A projektet üzemeltető is alanya az áfának. A közszolgáltatási díj is áfás. A beruházási költség levonható áfája majdan megtérül az üzemeltetés során, amikor fizetendő áfa keletkezik. A beruházási költség áfáját az önkormányzatok önerőből, visszaigénylésig megfinanszírozzák. Mivel a pályázó a projekt során szállítói kifizetést választ, az áfát és a támogatáson felüli önrészt a kedvezményezett fizeti ki a szállítóknak, a számlát és a saját kifizetések igazolását pedig benyújtja a Támogatónak. A Támogató a támogatás számlára eső összegét kifizeti a szállítónak. Ezek alapján történik meg az ÁFA visszaigénylés.
 
Önkormányzatunk hivatalos levélben megkereste a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulást, miszerint soron következő ülésén (2013.08.28.) hozzon határozatot az alábbiakról:
1. A beruházás megvalósítását követően a beruházás bérbeadása folytán ÁFA köteles tevékenysége keletkezik, mely alapján a beruházás ÁFA tartalma visszaigényelhetővé válik.
2. A Társulás az adóhatóságnál bejelentést tesz, hogy amennyiben ingatlan bérbeadást is eszközöl a beruházás kapcsán, úgy a bérbeadási tevékenységet adókötelessé teszi.

 

Rövid tájékoztatást szeretnék adni a T. Képviselő-testületnek a már nyertes KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 számú „Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek fejlesztése a Körös-szögi Kistérségben” című pályázatról is:

e pályázat már támogatást nyert, jelenleg a közbeszerzési eljárások folynak. Sikeresen ki lett választva a közbeszerzési szakértő, a KözBeszTender Kft. (1094 Bp, Ferenc krt. 5. Fszt. 4/a., képviseli: dr. Orbán Krisztina közbeszerzési tanácsadó), mely cég teljes körűen bonyolítja az eljárásokat.
Eddig közbeszerzési eljárás keretében a következő területekre lettek kiválasztva alkalmasnak ítélt cégek:
PR és szemléletformálási feladatok ellátása: Prekomment Stratégiai Kommunikációs Tanácsadó Kft. (1053 Budapest, Magyar utca 3. I/2.) nettó 13.626.891 HUF + áfa. Projektmenedzsment feladatok ellátása : Advocata Kft. (székhelye: 8420 Zirc Rómer Flóris utca 54., fióktelepe: 1051 Budapest, Mérleg utca 12. 1. em. 8.) nettó 12.600.000 HUF + áfa.
 
Az építés és eszközbeszerzés pályáztatása augusztus - szeptember hónapban várható, ebből Gyomaendrődöt az eszközbeszerzés érinti, emlékeztetőül a műszaki tartalom:
 
Gyűjtő sziget (4 kont.)
5 db
201 600 Ft
1 008 000 Ft
Gyűjtő sziget kiépítése
5 db
250 000 Ft
1 250 000 Ft
1.100 l komp.hull. gyűjtő konténer
50 db
50 400 Ft
2 520 000 Ft
16 m3-es szelektív hull.gy.jármű
1 db
28 950 000 Ft
28 950 000 Ft
Komposzt aprító és forgató
1 db
14 457 000 Ft
14 457 000 Ft
Hidraulikus homlokrakodó
1 db
20 000 000 Ft
20 000 000 Ft
Bio-kuka 240 l-es
986 db
7 860 Ft
7 749 960 Ft
Házi komposztáló
800 db
4 950 Ft
3 960 000 Ft
Háztartási komposztáló 400 l-es
80 db
14 154 Ft
1 132 320 Ft
Háztartási komposztáló 1.100 l-es
20 db
21 600 Ft
432 000 Ft
Válogató rendszer (500 t/év/műszak)
1 db
24 000 000 Ft
24 000 000 Ft
Gyomaendrőd nettó összesen:
 
 
105 459 280 Ft
 

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy értékelje a hulladékgazdálkodás fejlesztésének pályázatiról szóló tájékoztatót, valamint döntsön a KEOP-1.1.1/C/13. „Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek eszközparkjának fejlesztése, informatikai korszerűsítése” tárgyú pályázat forrásának kijelöléséről!

 


Döntéshozói vélemények

Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság  

A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a tájékoztató elfogadását.

 
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a tájékoztató elfogadását.

A Bizottság javasolja a KEOP 1.1.1/C/13 számú pályázat forrását megjelölni a Felhalmozási tartalékok között az iparűzési adó túlfizetésre megtervezett keret terhére.

 
1. döntési javaslat

"Tájékoztató elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete jóváhagyja a KEOP-1.1.1/C/13. számú valamint a KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 számú hulladékgazdálkodás fejlesztéséhez kapcsolódó pályázatokról szóló tájékoztatót.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2013. 08. 29.
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -

2. döntési javaslat

"Forrás kijelölése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a KEOP-1.1.1/C/13. „Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek eszközparkjának fejlesztése, informatikai korszerűsítése” tárgyú pályázat forrását megjelöli a Felhalmozási tartalékok között az iparűzési adó túlfizetésre megtervezett keret terhére.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2013. 08. 29.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Pardi László

3. döntési javaslat

"KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 pályázatra vonatkozó megállapodás jóváhagyása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete az előterjesztés mellékletét képező, KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043 azonosítószámú, "A Körös-szögi Kistérség Hulladékgazdálkodási Rendszerének Továbbfejlesztése" c. pályázati projekthez kapcsolódó, a projekt megvalósításához és fenntartására vonatkozó megállapodást jóváhagyja.

A Képviselő-testület egyben felhatalmazza a polgármestert a megállapodás aláírására.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2013. 08. 29.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Pardi László

« Vissza
Vissza a főmenübe