7. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2013. november 19-i ülésére
2013. november 19-i ülésére
Tárgy: | 7. számú felnőtt háziorvosi körzet működtetése, a körzet átvételével kapcsolatos költségek viselése | |
Készítette: | Keresztesné Jáksó Éva | |
Előterjesztő: | Várfi András kompenzációs listás önkormányzati képviselő | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság, Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2013. szeptember 26-án határozatot hozott (440/2013.(IX. 26. Gye. Kt. határozat), amelyben megbízta a Városi Egészségügyi Intézményt, hogy a Gyomaendrőd 7. számú felnőtt háziorvosi körzet átvételével kapcsolatos feladatokat lássa el és a felmerült költségekről, valamint az elvégzett feladatokról számoljon be a november 28-i testületi ülésen, továbbá a körzet működtetésével is megbízta az Intézményt Önkormányzatunk.
Dr. Torma Éva a Városi Egészségügyi Intézmény igazgató főorvosa az alábbiakban számol be az elvégzett feladatokról:
„- Dr. Petrikó Attila háziorvos a Fő út 3. szám alatti rendelőben, vállalkozás jellegű megbízási szerződés keretében látja el a tevékenységet (a helyettesítést) 2014. január 1-től. A tárgyi- és a személyi minimum feltételek biztosítottak. Az asszisztensi teendőket Kis Edit látja el. Rendelési idő: hétfőtől - péntekig 8 órától – 9 óráig és 13 órától – 14 óráig.
- Kocsisné Takács Gabriella gazdasági vezető lejegyezte dr. Bánki Gyula financiális igényét. A mellékelt táblázatban rögzítettük azokat a tárgyakat, amelyek a minimum feltételhez szükségesek. A csatolt anyagban szerepelnek azok a számla másolatok is, amelyre árajánlatot adott dr. Bánki Gyula, de a további működtetéshez nem szükségesek.
A 7-es számú felnőtt háziorvosi praxis működtetését dr. Petrikó Attila helyettesítéssel oldja meg és a jövőre vonatkozóan – a Képviselő-testület egyetértése esetén – vélhetően az endrődi felnőtt lakosságot két fiatal háziorvos kolléga is el tudná látni (a későbbiekben a 7-es számú körzet visszavonásra kerülhetne és a másik két endrődi praxis pedig kiterjesztésre. Ennek megfelelően elegendő lenne az endrődi városrészen két rendelő minimum feltételét biztosítani és így a dr. Bánki Gyula által felajánlott tételekből, amit hasznosítani tudunk: vizsgálóágy, számítógép asztal, öltöző-, kartonozó- és gyógyszeres szekrény (a táblázatban kiemeltük, bútorzat címszó alatt szerepel az asztal és a szekrények).
A tárgyi minimum feltétekhez tartozóan, de újonnan kell beszereznünk a működéshez szükséges havi bérleti díjas (olcsóbb megoldás, mint a licence) számítógépes programot, gondoskodnunk kell az adatok konvertálásáról.”
Dr. Torma Éva igazgató főorvos asszony beszámolási kötelezettségének eleget tett. Beszámolója alapján az alábbiakban összegezhetjük a 7. számú felnőtt háziorvosi körzet átvételével felmerült költségeket, illetve az ezzel kapcsolatos képviselő-testületi döntést:
Dr. Bánki Gyula financiális igénye: 1.455.471.-Ft. (az előterjesztés mellékletét képezik a számlamásolatok és a Városi Egészségügyi Intézmény pénzügyi és szakmai összegzése).
Mint ahogy Dr. Torma Éva is jelezte a praxis jövőbeni működtetésével – melyről még nem szükséges határozni - összhangban kell meghozni a praxis átvétele során felmerült költségekkel kapcsolatos jelenlegi döntést.
Amennyiben a Képviselő-testület a „praxis-összevonás”, vagyis a 6. és 8. számú körzet kiterjesztése mellett dönt, mely döntést alátámasztja a folyamatos kártyaszám csökkenés, akkor Önkormányzatunknak a Dr. Bánki Gyula által felajánlott tárgyi eszközökből 336.000.- Ft. értékben kell megvásárolnia eszközöket.
Amennyiben az Önkormányzat a továbbiakban is megtartaná a 7. számú felnőtt háziorvosi körzetet önálló körzetként, akkor a fenti 336.000.-Ft eszközvásárlás mellett, a Dr. Bánki Gyula által felajánlott tárgyi eszközökből még 242.450.-Ft összegben, valamint a Városi Egészségügyi Intézmény számítása szerint további 1.332.690.-Ft összegben kell eszközöket vásárolnia, hogy a körzetben a minimális tárgyi eszköz feltétele biztosított legyen. Ebben az esetben az Önkormányzat kiadása összesen: 1.911.140.-Ft. (Összehasonlításként az önkormányzat a 2. számú felnőtt háziorvosi körzet orvosi rendelőjének tárgyi, szakmai minimum feltételeinek biztosításához 2.094.840,- Ft önkormányzati forrást biztosított ebben az évben.)
A Városi Egészségügyi Intézmény megvizsgálta Dr. Bánki Gyula financiális igényét, azonban a praxis további működtetéséhez csak a fent jelzett tárgyi eszközök megvásárlása szükséges.
Amennyiben az Önkormányzat dr. Bánki Gyula financiális igényét akár a felajánlott eszközök és ráfordítások teljes megvásárlásával, kifizetésével ki kívánja elégíteni és a praxis összevonás mellett dönt, az önkormányzat összes költsége a praxis átvételével kapcsolatban: 1.455.471.-Ft.
Amennyiben az Önkormányzat dr. Bánki Gyula financiális igényét akár a felajánlott eszközök és ráfordítások teljes megvásárlásával, kifizetésével ki kívánja elégíteni és a körzetet önálló körzetként akarja a továbbiakban működtetni akkor, még a Városi Egészségügyi Intézmény által jelzett 1.332.690.-Ft forrást is biztosítania kell a körzet tárgyi minimumfeltételeinek megteremtése céljából. Az önkormányzat összes költsége ebben az esetben: 2.788.161.-Ft.
Az alábbi táblázatban foglaljuk össze a praxis átvétele során felmerült költségek viselésével kapcsolatos alternatívákat:
|
A körzet további működtetéséhez szükséges eszközök megvásárlása esetén felmerülő költségek
|
Dr. Bánki Gyula által felajánlott eszközök megvásárlása, ráfordítások kifizetése esetén felmerülő költségek
|
„praxis összevonás” - 6. és 8. praxis kiterjesztése esetén
|
2013-ban: 336.000.-Ft
2014-ben: 0.-Ft
Összesen: 336.000.-Ft
|
2013-ban: 1.455.471.-Ft
2014-ben: 0.-Ft
Összesen: 1.455.471.-Ft
|
7. számú körzet – önálló körzet megtartása esetén
|
2013-ban: 578.450.-Ft
2014-ben: 1.332.690.-Ft
Összesen: 1.911.140.-Ft
|
2013-ban: 1.455.471.-Ft
2014-ben: 1.332.690.-Ft
Összesen: 2.788.161.-Ft
|
A praxis átvétele során a 2013. évben felmerülő költségek fedezetére az ez évi költségvetésben nincs elkülönítve forrás, annak biztosítására javaslom a többlet adóbevételt kijelölni, továbbá a 2014. évben felmerülő költségeket javaslom beépíteni a 2014. évi költségvetésbe.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet szíveskedjen az előterjesztést megtárgyalni és döntést hozni a 7. számú felnőtt háziorvosi körzet átvétele során felmerült költségek viseléséről.
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
A Bizottság tárgyalta az előterjesztést, az 1. számú határozati javaslat elfogadását javasolja a Képviselő-testület számára. |
|
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
A Bizottság megtárgyalta az előterjesztést, az 1. számú határozati javaslat elfogadását javasolja a Képviselő-testület számára.
|
|
"7. számú felnőtt háziorvosi körzet átvételével kapcsolatos költségek viselése"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Egészségügy
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete kinyilvánítja, hogy a 7. számú felnőtt háziorvosi körzetet nem önálló háziorvosi körzetként működteti 2014. június 30. napját követően.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete dr. Bánki Gyula háziorvos kérelmére a Városi Egészségügyi Intézmény által készített leltár alapján a 7. számú felnőtt háziorvosi körzet átadása-átvétele során Dr. Bánki Gyula által értékesítésre felajánlott eszközök, ráfordítások költségét ……………….-Ft összegben dr. Bánki Gyula háziorvos részére megtéríti. Az átadásra illetve átvételre kerülő eszközök, felszerelések jegyzéke a határozat mellékletét képezi.
Gyomaendrőd város Önkormányzatának Képviselő- testülete a 7. számú felnőtt háziorvosi körzet átvétele során 2013. évben jelentkező ………………..-Ft költség forrásaként a 2013. évi többletadó bevételt jelöli ki.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
2. döntési javaslat
"7. számú felnőtt háziorvosi körzet átvételével kapcsolatos költségek viselése"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Egészségügy
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete kinyilvánítja, hogy a 7. számú felnőtt háziorvosi körzetet önálló háziorvosi körzetként működteti 2014. június 30. napját követően.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete dr. Bánki Gyula háziorvos kérelmére a Városi Egészségügyi Intézmény által készített leltár alapján a 7. számú felnőtt háziorvosi körzet átadása-átvétele során Dr. Bánki Gyula által értékesítésre felajánlott eszközök, ráfordítások költségét ……………….-Ft összegben dr. Bánki Gyula háziorvos részére megtéríti. Az átadásra illetve átvételre kerülő eszközök, felszerelések jegyzéke a határozat mellékletét képezi.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről szóló 60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet, valamint a Városi Egészségügyi Intézmény által készített leltár alapján a 7. számú felnőtt háziorvosi körzet orvosi rendelőjének tárgyi, szakmai minimum feltételeinek biztosításához 1.332.690,- Ft önkormányzati forrást biztosít.
Gyomaendrőd város Önkormányzatának Képviselő- testülete a 7. számú felnőtt háziorvosi körzet átvétele során 2013. évben jelentkező ………………..-Ft költség forrásaként a 2013. évi többletadó bevételt jelöli ki, valamint a 2014. évben felmerülő költségeket 1.332.690. –Ft összegben a 2014. évi költségvetésébe beépíti.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 7. számú felnőtt háziorvosi körzet orvosi rendelőjének tárgyi, szakmai minimum feltételeinek biztosításához kapcsolódó beszerzések lebonyolításával megbízza a Városi Egészségügyi Intézményt.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Mellékletek: