3. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2015. október 21-i ülésére
2015. október 21-i ülésére
Tárgy: | Köztemetők üzemeltetésének átszervezése | |
Készítette: | Megyeri László aljegyző, Szilágyiné Bácsi Gabriella | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság, Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság, Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Előzmény:
Gyomaendrőd Város Önkormányzata 2000. november 2-án Kegyeleti közszolgáltatási szerződést kötött a Gyomaszolg Kft-vel a gyomai és endrődi városrészekben található köztemetők üzemeltetési feladatainak ellátására. A közszolgáltatási szerződést 15 évre kötötték.
A szerződés lejártát követően önkormányzatunk kívánja az üzemeltetési feladatokat ellátni olyan formában, hogy a Gyomaszolg Ipari Park Kft.-t - Kegyeleti közszolgáltatási szerződés keretei között - utasítja a feladat ellátására.
A Gyomaszolg Ipari Park Kft. temető üzemeltetéssel és fenntartással kapcsolatos feladatai az alábbiak lennének:
1. építmények, közművek, egyéb tárgyi és infrastukturális létesítmények, közcélú zöldterületek karbantartása, gondozása,
2. temetkezési üzemeltetői szolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézői feladatok lebonyolítása
3. ravatalozó takarítása
4. ravatalozó nyitása, zárása
5. sírhelyek nyilvántartásának vezetése
6. elhunytak hűtése
7. sírnyitás és sírásás
8. ravatalozóval kapcsolatos közüzemi díjak továbbszámlázása az önkormányzat részére a szolgáltatókkal történő önkormányzati szerződéskötésig
9. üzemeltetéshez kapcsolódó bevételek önkormányzat nevében történő beszedése
A feladat ellátására az önkormányzat havi 300 E – 350 E Ft-ot biztosít (a feladat ellátása során felmerülő költségek pontosítása folyamatban van) a Kft. részére, mely összeg felhasználásáról a Kft. adott évre vonatkozó éves beszámolójában köteles elszámolni, illetve a felmerülő kiadásokról elkülönített számviteli nyilvántartást vezetni.
Bevételek, melyek az Önkormányzatot illetik meg:
· ravatalozó bérleti díja
· elhunytak hűtése
· sírhely megváltás
· sírnyitás és sírásás
· üzemeltetéshez kapcsolódó ügyintézés díja
Az önkormányzatnál realizálódó bevételek áfás bevételként jelentkeznek, ami jogalapot biztosít arra, hogy a tevékenység ellátása során felmerülő kiadások áfáját teljes egészében vissza is igényelje az önkormányzat.
2016. évben a temető üzemeltetéséből származó bevétel képezi a forrását az utasítás alapján ellátott üzemeltetési feladat költségeinek, valamint a felmerülő rezsiköltségeknek. Pozitív egyenleg esetén a bevétel többlet a ravatalozók karbantartására, az ott lévő berendezések cseréjére, pótlására, a köztemetőkben található építmények, közművek és egyéb infrastrukturális létesítmények karbantartására fordítható.
2017. évtől, amennyiben az önkormányzatok település-üzemeltetési feladatainak finanszírozási rendje és módja nem változik, úgy jogosultak leszünk a köztemetők fenntartásához kapcsolódó állami támogatásra is.
A települési önkormányzatok település-üzemeltetéshez kapcsolódó feladataik ellátásához különböző jogcímek alapján részesülhetnek támogatásban. A támogatás feltételeit és fajlagos összegét az adott évi költségvetési törvény határozza meg.
A jogcímek között szerepel a köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok alaptámogatása, mely abban az esetben illeti meg a települési önkormányzatot, ha rendelkezik az OSAP adatszolgáltatás alapján köztemetőre vonatkozó naturális mutatóval, valamint a köztemető-fenntartás és működtetés elnevezésű kormányzati funkción jelentkezett az önkormányzatnál nettó kiadás. Ahhoz, hogy 2016. évben jogosult legyen az adott település ezen állami támogatásra, már 2014. évben is jelentkeznie kellett a megadott kormányzati funkción kiadásnak.
Amennyiben a költségvetési törvény rendelkezései, illetve az állami támogatásra való jogosultság feltételrendszere az előző évek gyakorlatának megfelelően lesz a következő években is meghatározva és elfogadva, Önkormányzatunk 2017. évben válik jogosulttá ezen a jogcímen állami támogatásra. Ez azzal indokolható, hogy 2015. évben a fent megnevezett kormányzati funkción a temetői utakon végrehajtott karbantartási munkákból adódóan jelentős összegű kiadás teljesült.
Magyarország 2016. évi központi költségvetéséről szóló 2015. évi C. törvény 2. mellékletében a köztemető fenntartás támogatásának fajlagos összegét településkategóriánként állapították meg. A 10.001-40.000 fő lakosságszám közötti településeket a településen lévő köztemető nagysága alapján 104 Ft/m2 támogatás illeti meg. Gyomaendrőd köztemetőinek nagysága: 128.952 m2, mely alapján 13,4 millió Ft állami támogatásban részesülhetne a település.
A fentiekben részletezett megoldás feltétele, hogy az önkormányzat a feladat ellátására a 100%-os tulajdonú gazdasági társaságával kegyeleti közszolgáltatási szerződést kössön.
A közszolgáltatási szerződés megkötése arra irányul, hogy a közérdeket szolgáló közfeladat végzésére utasítja gazdasági társaságát, ehhez a kompenzációt előre paraméterezhetően és objektív módon rögzíti, a kompenzáció mértéke nem haladja meg a közszolgáltatási kötelezettségek végrehajtása során felmerült költségeket, stb., akkor az egy olyan közszolgáltatás ellentételezéseként adott kompenzáció lesz, amely nem minősül állami támogatásnak, nem termékértékesítés vagy szolgáltatás nyújtás, így nem képez ÁFA alapot sem.
Ezzel együtt a szerződéses jogviszonyban a gazdasági társaság ellátja az önkormányzatot megillető bevételek önkormányzati bizonylatokon történő beszedését, amely alapja lesz a feladat ellátás forrása biztosításának és a visszaigényelhető ÁFA bázisának is.
A gyakorlati feladat ellátás jogi alapjaként szükséges módosítani a köztemetőkről és a temetkezés rendjéről szóló 26/2000. (XI. 2.) önkormányzati rendeletet, határozatot kell hozni a gazdasági társaság utasításáról a kötelező közfeladat ellátásra és szerződést kell kötni a kötelező kegyeleti közszolgáltatási feladat ellátására.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet a következő döntési javaslatok elfogadására.
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság az ülésen elhangzott pontosításokkal javasolja a döntési javaslatok elfogadását.
|
|
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság | Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság az ülésen elhangzott pontosításokkal javasolja a döntési javaslatok elfogadását. | |
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság | A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság az ülésen elhangzott pontosításokkal javasolja a döntési javaslatok elfogadását. | |
"Köztemetők üzemeltetésének átszervezése - rendelet módosítás"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Önkormányzati vagyoni ügyek
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a következő normaszövegű rendelet megalkotását:
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
…./2015. (…) önkormányzati rendelete
a köztemetőkről és a temetkezés rendjéről szóló 26/2000. (XI. 2.) önkormányzati rendeletet módosításáról
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény 41. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A köztemetőkről és a temetkezés rendjéről szóló 26/2000. (XI. 2.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör.) 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„5. § (1) Gyomaendrőd Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) az Önkormányzat köztemetőinek üzemeltetésére a közbeszerzéseket szabályozó törvény alapján olyan gazdálkodó szervezettel köt szerződést, amelynek egyedüli tagja, és amely felett - tekintettel a közfeladat, illetve a közszolgáltatás ellátásával vagy ellátásának megszervezésével összefüggő feladatára - az ügyvezetési jellegű feladatok ellátását illetően teljes körű ellenőrzési jogokkal rendelkezik és képes a gazdálkodó szervezet stratégiai céljainak és fontos döntéseinek alapvető befolyásolására az egyéb jogszabályi feltételek fennállására figyelemmel.”
2. § Az Ör. 12/A. § helyébe a következő rendelkezés lép:
„12/A. § A köztemetőben a sírhelynyitással és sírásással kapcsolatos feladatok kizárólag az üzemeltető szakszemélyzetének igénybevételével végezhetők el, melynek díját az 1. melléklet tartalmazza.”
3. § Az Ör. 1. melléklete kiegészül a rendelet 1. mellékletével.
4. § (1) Ez a rendelet 2015. november 2-án lép hatályba és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.
(2) Hatályát veszti az Ör. 3. §-a és 4. §-a.
1. melléklet a ../2015. (…) önkormányzati rendelethez
[1. melléklet a 26/2000. (XI. 2.) önkormányzati rendelethez]
A | B | |
21 | Ügyintézés | ……,- Ft |
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
2. döntési javaslat
"Köztemetők üzemeltetésének átszervezése - kegyeleti közszolgáltatási szerződés"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Önkormányzati vagyoni ügyek
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a következő szövegű határozat meghozatalát:
1) Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja a kizárólagos tulajdonában álló Gyomaszolg Ipari Park Kft.-t, hogy a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott köztemető kialakítása és fenntartása; továbbá a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény 5. § (3) bekezdésében foglalt kötelező önkormányzati feladatot és e törvény köztemető fenntartására és üzemeltetésére előírt kötelezettségeket lássa el.
2) Az Önkormányzat a feladat ellátására a 2015-ös költségvetési évben 700.000 Ft-os, azaz hétszázezer forintos támogatási keretet biztosít a 2014. évi szabad maradványa terhére.
3) Utasítja a Polgármestert, hogy a Gyomaszolg Ipari Park Kft-vel a következő tartalmú Kegyeleti közszolgáltatási szerződést kösse meg:
1) Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja a kizárólagos tulajdonában álló Gyomaszolg Ipari Park Kft.-t, hogy a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott köztemető kialakítása és fenntartása; továbbá a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény 5. § (3) bekezdésében foglalt kötelező önkormányzati feladatot és e törvény köztemető fenntartására és üzemeltetésére előírt kötelezettségeket lássa el.
2) Az Önkormányzat a feladat ellátására a 2015-ös költségvetési évben 700.000 Ft-os, azaz hétszázezer forintos támogatási keretet biztosít a 2014. évi szabad maradványa terhére.
3) Utasítja a Polgármestert, hogy a Gyomaszolg Ipari Park Kft-vel a következő tartalmú Kegyeleti közszolgáltatási szerződést kösse meg:
„KEGYELETI KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS
(tervezet)
(tervezet)
amely létrejött egyrészről a
Gyomaendrőd Város Önkormányzata (5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.), képviseli: Toldi Balázs polgármester, (továbbiakban: Önkormányzat),
másrészről a
Gyomaszolg Ipari Park Kft. (5500 Gyomaendrőd, Ipartelepi út 2.) képviseli: Fekete József ügyvezető (továbbiakban: Társaság)
között a mai napon az alábbi feltételekkel:
1. A Szerződés tárgya:
1.1 A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 8. § (1) bekezdésében meghatározott köztemető fenntartási feladatokra figyelemmel az önkormányzati köztemetők fenntartásával és üzemeltetésével kapcsolatos feladatok ellátására a Társaság jogelődjével kegyeleti közszolgáltatást kötött és ennek keretében átadta a feladat ellátásához szükséges építményeket, közműveket, tárgyi és infrastukturális létesítményeket, berendezéseket és felszerelési tárgyakat.
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott köztemető kialakítása és fenntartása; továbbá a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény 5. § (3) bekezdésében foglalt kötelező önkormányzati feladatok és e törvény köztemető fenntartására és üzemeltetésére előírt kötelezettségek teljesítése céljából a Gyomaszolg Ipari Park Kft-vel az alábbi kegyeleti közszolgáltatási szerződést (továbbiakban: Szerződés) köti az együttműködés részletes szabályozása érdekében.
1.2 Szerződő felek kijelentik, hogy a jelen okiratban foglalt Szerződés a Közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. tv. 9. § (1) bekezdés ka) pontjában foglalt rendelkezések alapján nem minősül közbeszerzési eljárás-köteles ügyletkötésnek.
2. A Szerződés időtartama:
Szerződő felek a jelen szerződést 2 hónap [5 éves] időtartamra kötik meg.
3. A Társaság feladatainak meghatározása:
3.1 A Társaság a használatába adott, gyomaendrődi 3750 hrsz alatt bejegyzett 6 ha 346 m2 területű, valamint az 5168/7 hrsz alatt bejegyzett 6 ha 5906 m2 területű, köztemető ingatlanvagyon fenntartása és üzemeltetése körében, a jelen szerződésben foglaltak szerint megállapított, a közszolgáltatás teljesítéséhez szükséges, Önkormányzat által nyújtott forrásokból, az üzleti tervében meghatározott kereteken belül az alábbi feladatok ellátását végzi:
1. építmények, közművek, egyéb tárgyi és infrastukturális létesítmények, közcélú zöldterületek karbantartása, gondozása,
2. temetkezési üzemeltetői szolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézői feladatok lebonyolítása,
3. ravatalozó takarítása,
4. ravatalozó nyitása, zárása,
5. sírhelyek nyilvántartásának vezetése,
6. elhunytak hűtése,
7. sírnyitás és sírásás
8. utak, árkok, közművek tisztán tartása
3.2 A Társaság a Szerződés mellékletét képező, kihelyezett házipénztári és pénzkezelési szabályzat szerint, a következő feladatokat végzi az Önkormányzat megbízásából:
1. kifizeti a ravatalozóval kapcsolatos közüzemi díjakat és tovább számlázza az Önkormányzat részére,
2. Beszedi az a köztemetőkről és a temetkezés rendjéről szóló 26/2000. (XI. 2.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében részletezett, üzemeltetéshez kapcsolódó bevételeket az Önkormányzat nevében és elszámol az Önkormányzat felé
4. A Szerződésben foglalt feladatok ellátásának tárgyi és pénzügyi feltételei:
4.1. Az Önkormányzat a jelen szerződés 1.1. pontjában meghatározott szerződéssel átadta az üzemviteli épületet tulajdonba adta a 3. pont szerinti tevékenység eredményes teljesítése érdekében.
4.2. A Társaságnak nyújtott támogatás:
Az Önkormányzat a Társaság működőképességének fenntartására, az önkormányzati vagyon karbantartására, illetve állagvédelmére, valamint a 3. pontban rögzített szakmai feladatok ellátására pénzeszközt ad át, melynek mértékét a Felek minden év költségvetésében határozzák meg a Társaság előzetes üzleti terve alapján. Az előzetes üzleti tervet az Önkormányzat felhívása alapján a Társaságnak megelőző év november hónapjában el kell készítenie, első alkalommal 2016. január 20-ig. A támogatás havi részletekben kerül kifizetésre a Társaság által elkészített, s az Önkormányzat által elfogadott ütemezésnek megfelelően. Az év első két hónapjában az előző évi támogatás 1/12 – 1/12 része kerül havonta tárgyhó 10. napjáig kiutalásra.
A közszolgáltatás teljesítéséhez biztosított pénzeszköz mértéke nem haladja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét.
4.3. A Társaság éves üzleti terve elfogadásának részeként az Önkormányzat külön dönt az alkalmazandó belépődíjak és bérletek áráról, mely bevétel a Társaságot illeti meg.
5. Szerződő felek jogai és kötelezettségei:
Az Önkormányzat a Társaságot megbízza a jelen szerződésben rögzített feladatok ellátásával, a Társaság pedig azt elvállalja, az alábbi jogok és kötelezettségek tekintetében:
5.1. A Társaság a jelen szerződés alapján jogosult az 4.1. pontban meghatározott önkormányzati vagyon birtoklására, használatára, figyelemmel arra, hogy ezen jogok gyakorlása felek által korábban a jelen szerződés 1 pontjában meghatározott szerződés alapján is megillette.
5.2. A Társaság a használatában lévő önkormányzati vagyont rendeltetésének megfelelően használhatja. A Társaság felelős minden olyan kárért, amely a rendeltetésellenes, vagy szerződésellenes használat következménye.
5.3. A Társaság köteles a vagyontárgyak műszaki állagát a jó gazda gondosságával biztosítani. A vagyontárgyak fenntartásának költségei az Önkormányzatot terhelik. Ennek keretében a Társaságnak az alábbi kötelezettségei állnak fenn:
- kezdeményezi az ingatlan funkciójának megfelelő karbantartását, gondoskodik az ingatlan megbízható üzemeltetéséről, a víz-, az energia és egyéb épületgépészeti rendszerek működőképességéről, az épületek takarításáról (ide értve a napi műszaki feladatokat és karbantartást, a víz-, az energia és más közmű-ellátást, a közegészségügyi feladatok ellátásának biztosítását), valamint a vagyonvédelem megvalósítását;
- viseli a jelen szerződésben foglalt feladatok ellátásából fakadó terheket és a közterheket, valamint a szerződés időtartama alatt keletkezett, másra át nem hárítható károkat. Ezzel összefüggésben a Társaság köteles az Önkormányzatot tájékoztatni a dologban beállt károkról és a fenyegető kárveszélyről.
5.4. A Társaság köteles az önkormányzati vagyont illetően – az állag-, a környezet védelme érdekében és az önkormányzati vagyon használatából adódó minden egyéb esetben – a vonatkozó jogszabályok, szabványok hatósági, szakhatósági és műszaki előírások (így különösen: a közegészségügyi, a tűzvédelmi és munkavédelmi előírások) szerint eljárni. A Társaság az átadott vagyon használata során köteles a jelen szerződésben reá háruló kötelezettségeket megtartani.
5.5. A Társaság köteles az üzemeltetéssel járó adatszolgáltatási és nyilvántartási kötelezettségének eleget tenni, valamint felel az adatok hitelességéért és naprakész állapotáért.
5.6. A Társaság köteles a használatában lévő vagyonnal folyamatosan elszámolni, a tárgyévben hatályos önkormányzati vagyonrendelet, a számviteli törvény, valamint az önkormányzati vagyonnyilvántartás szabályai szerint. A Társaság az önkormányzati vagyon tárgyairól elkülönített nyilvántartást köteles vezetni, amely tételesen tartalmazza ezen eszközök könyvszerinti bruttó- és nettó értékét, az amortizáció összegét, az azokban bekövetkezett változásokat
5.7. A Társaság köteles azonnal írásban bejelenteni az Önkormányzatnak, ha:
a) köztartozása esedékessége több mint 1 hónapja lejárt,
b) az általa használt önkormányzati vagyon összértékében bekövetkezett 10 %-os mértéket meghaladó csökkenésről szerez tudomást,
c) a használt önkormányzati vagyonban súlyos környezeti veszélyeztetés alakul ki,
d) a használt önkormányzati vagyonnal kapcsolatban az Önkormányzat beavatkozását igénylő természeti és környezeti károkozás történt, vagy egyéb, az önkormányzati vagyont érintő veszélyhelyzet következett be.
5.8. Szerződő felek megállapítják, hogy az Önkormányzat a jelen szerződés tárgyát képező ingó- és ingatlanvagyon tekintetében vezetékes víz, tűz, elemi, katasztrófa és személyi kár kockázatokról szóló vagyon- és felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik.
5.9. Azonnali hatályú felmondásnak van helye, ha:
a) a használat jelen szerződésben meghatározott célja lehetetlenné vált,
b) a Társaság a vagyontárgyakat rongálja, rendeltetésellenesen vagy szerződésellenesen használja, illetve hasznosítja, vagy pedig egyébként fennáll a veszély, hogy azokat a Társaság a szerződés lejártát követően nem tudja a szerződésben meghatározott állapotban visszaadni,
c) az Önkormányzat vagy a Társaság jelen szerződésben, illetve a jogszabályokban meghatározott kötelezettségeit súlyosan megszegi.
6. A szerződés teljesítésének ellenőrzése:
6.1. A felek által megbízott személyek a szerződés teljesítését évente minden év január hónapjában felülvizsgálják és a szerződés esetleges módosítására javaslatot tesznek.
6.2. A Társaság köteles üzleti tervét (szükség esetében aktualizált üzleti terv) a tárgyévet megelőző év mérlegbeszámolójával egyidejűleg legkésőbb minden év április 15-ig az Önkormányzat elé terjeszteni.
6.3. Az Önkormányzat jogosult ellenőrizni a Társaság temető üzemeltetési tevékenységét valamint a Társaságot terhelő kötelezettségek rendszeres és folyamatos betartását. Ennek során az Önkormányzat jogosult adatokat, dokumentumokat bekérni a Társaságtól, és helyszíni ellenőrzést folytatni az Mötv. 119. § alapján.
7. A szerződés megszűnése:
7.1. A szerződés megszűnik:
rendes felmondással indoklási kötelezettség nélkül annak közlésétől számított 90 nap elteltével.
A 5.10. pontban szabályozott azonnali hatályú felmondással
7.2. A jelen szerződés megszűnésekor a Társaság köteles a használatba adott ingó- és ingatlan vagyontárgyakat – a természetes elhasználódásra (amortizációra) tekintettel – rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban a tulajdonos Önkormányzat részére visszaadni.
A jelen szerződés megszűnése esetén a Társaság köteles tételesen elszámolni az általa használt önkormányzati vagyonnal, átadás-átvételi eljárás útján.
9. Egyéb rendelkezések:
9.1. Jelen megállapodásra az Mötv., a Ptk. vonatkozó rendelkezései az irányadóak.
9.2. A szerződés 6 példányban, egymással szó szerint mindenben megegyező tartalommal készült, amelyet a szerződő felek képviselői elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag aláírnak.
Gyomaendrőd, 2015. ………
Gyomaendrőd Város Önkormányzata (5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.), képviseli: Toldi Balázs polgármester, (továbbiakban: Önkormányzat),
másrészről a
Gyomaszolg Ipari Park Kft. (5500 Gyomaendrőd, Ipartelepi út 2.) képviseli: Fekete József ügyvezető (továbbiakban: Társaság)
között a mai napon az alábbi feltételekkel:
1. A Szerződés tárgya:
1.1 A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 8. § (1) bekezdésében meghatározott köztemető fenntartási feladatokra figyelemmel az önkormányzati köztemetők fenntartásával és üzemeltetésével kapcsolatos feladatok ellátására a Társaság jogelődjével kegyeleti közszolgáltatást kötött és ennek keretében átadta a feladat ellátásához szükséges építményeket, közműveket, tárgyi és infrastukturális létesítményeket, berendezéseket és felszerelési tárgyakat.
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott köztemető kialakítása és fenntartása; továbbá a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény 5. § (3) bekezdésében foglalt kötelező önkormányzati feladatok és e törvény köztemető fenntartására és üzemeltetésére előírt kötelezettségek teljesítése céljából a Gyomaszolg Ipari Park Kft-vel az alábbi kegyeleti közszolgáltatási szerződést (továbbiakban: Szerződés) köti az együttműködés részletes szabályozása érdekében.
1.2 Szerződő felek kijelentik, hogy a jelen okiratban foglalt Szerződés a Közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. tv. 9. § (1) bekezdés ka) pontjában foglalt rendelkezések alapján nem minősül közbeszerzési eljárás-köteles ügyletkötésnek.
2. A Szerződés időtartama:
Szerződő felek a jelen szerződést 2 hónap [5 éves] időtartamra kötik meg.
3. A Társaság feladatainak meghatározása:
3.1 A Társaság a használatába adott, gyomaendrődi 3750 hrsz alatt bejegyzett 6 ha 346 m2 területű, valamint az 5168/7 hrsz alatt bejegyzett 6 ha 5906 m2 területű, köztemető ingatlanvagyon fenntartása és üzemeltetése körében, a jelen szerződésben foglaltak szerint megállapított, a közszolgáltatás teljesítéséhez szükséges, Önkormányzat által nyújtott forrásokból, az üzleti tervében meghatározott kereteken belül az alábbi feladatok ellátását végzi:
1. építmények, közművek, egyéb tárgyi és infrastukturális létesítmények, közcélú zöldterületek karbantartása, gondozása,
2. temetkezési üzemeltetői szolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézői feladatok lebonyolítása,
3. ravatalozó takarítása,
4. ravatalozó nyitása, zárása,
5. sírhelyek nyilvántartásának vezetése,
6. elhunytak hűtése,
7. sírnyitás és sírásás
8. utak, árkok, közművek tisztán tartása
3.2 A Társaság a Szerződés mellékletét képező, kihelyezett házipénztári és pénzkezelési szabályzat szerint, a következő feladatokat végzi az Önkormányzat megbízásából:
1. kifizeti a ravatalozóval kapcsolatos közüzemi díjakat és tovább számlázza az Önkormányzat részére,
2. Beszedi az a köztemetőkről és a temetkezés rendjéről szóló 26/2000. (XI. 2.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében részletezett, üzemeltetéshez kapcsolódó bevételeket az Önkormányzat nevében és elszámol az Önkormányzat felé
4. A Szerződésben foglalt feladatok ellátásának tárgyi és pénzügyi feltételei:
4.1. Az Önkormányzat a jelen szerződés 1.1. pontjában meghatározott szerződéssel átadta az üzemviteli épületet tulajdonba adta a 3. pont szerinti tevékenység eredményes teljesítése érdekében.
4.2. A Társaságnak nyújtott támogatás:
Az Önkormányzat a Társaság működőképességének fenntartására, az önkormányzati vagyon karbantartására, illetve állagvédelmére, valamint a 3. pontban rögzített szakmai feladatok ellátására pénzeszközt ad át, melynek mértékét a Felek minden év költségvetésében határozzák meg a Társaság előzetes üzleti terve alapján. Az előzetes üzleti tervet az Önkormányzat felhívása alapján a Társaságnak megelőző év november hónapjában el kell készítenie, első alkalommal 2016. január 20-ig. A támogatás havi részletekben kerül kifizetésre a Társaság által elkészített, s az Önkormányzat által elfogadott ütemezésnek megfelelően. Az év első két hónapjában az előző évi támogatás 1/12 – 1/12 része kerül havonta tárgyhó 10. napjáig kiutalásra.
A közszolgáltatás teljesítéséhez biztosított pénzeszköz mértéke nem haladja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét.
4.3. A Társaság éves üzleti terve elfogadásának részeként az Önkormányzat külön dönt az alkalmazandó belépődíjak és bérletek áráról, mely bevétel a Társaságot illeti meg.
5. Szerződő felek jogai és kötelezettségei:
Az Önkormányzat a Társaságot megbízza a jelen szerződésben rögzített feladatok ellátásával, a Társaság pedig azt elvállalja, az alábbi jogok és kötelezettségek tekintetében:
5.1. A Társaság a jelen szerződés alapján jogosult az 4.1. pontban meghatározott önkormányzati vagyon birtoklására, használatára, figyelemmel arra, hogy ezen jogok gyakorlása felek által korábban a jelen szerződés 1 pontjában meghatározott szerződés alapján is megillette.
5.2. A Társaság a használatában lévő önkormányzati vagyont rendeltetésének megfelelően használhatja. A Társaság felelős minden olyan kárért, amely a rendeltetésellenes, vagy szerződésellenes használat következménye.
5.3. A Társaság köteles a vagyontárgyak műszaki állagát a jó gazda gondosságával biztosítani. A vagyontárgyak fenntartásának költségei az Önkormányzatot terhelik. Ennek keretében a Társaságnak az alábbi kötelezettségei állnak fenn:
- kezdeményezi az ingatlan funkciójának megfelelő karbantartását, gondoskodik az ingatlan megbízható üzemeltetéséről, a víz-, az energia és egyéb épületgépészeti rendszerek működőképességéről, az épületek takarításáról (ide értve a napi műszaki feladatokat és karbantartást, a víz-, az energia és más közmű-ellátást, a közegészségügyi feladatok ellátásának biztosítását), valamint a vagyonvédelem megvalósítását;
- viseli a jelen szerződésben foglalt feladatok ellátásából fakadó terheket és a közterheket, valamint a szerződés időtartama alatt keletkezett, másra át nem hárítható károkat. Ezzel összefüggésben a Társaság köteles az Önkormányzatot tájékoztatni a dologban beállt károkról és a fenyegető kárveszélyről.
5.4. A Társaság köteles az önkormányzati vagyont illetően – az állag-, a környezet védelme érdekében és az önkormányzati vagyon használatából adódó minden egyéb esetben – a vonatkozó jogszabályok, szabványok hatósági, szakhatósági és műszaki előírások (így különösen: a közegészségügyi, a tűzvédelmi és munkavédelmi előírások) szerint eljárni. A Társaság az átadott vagyon használata során köteles a jelen szerződésben reá háruló kötelezettségeket megtartani.
5.5. A Társaság köteles az üzemeltetéssel járó adatszolgáltatási és nyilvántartási kötelezettségének eleget tenni, valamint felel az adatok hitelességéért és naprakész állapotáért.
5.6. A Társaság köteles a használatában lévő vagyonnal folyamatosan elszámolni, a tárgyévben hatályos önkormányzati vagyonrendelet, a számviteli törvény, valamint az önkormányzati vagyonnyilvántartás szabályai szerint. A Társaság az önkormányzati vagyon tárgyairól elkülönített nyilvántartást köteles vezetni, amely tételesen tartalmazza ezen eszközök könyvszerinti bruttó- és nettó értékét, az amortizáció összegét, az azokban bekövetkezett változásokat
5.7. A Társaság köteles azonnal írásban bejelenteni az Önkormányzatnak, ha:
a) köztartozása esedékessége több mint 1 hónapja lejárt,
b) az általa használt önkormányzati vagyon összértékében bekövetkezett 10 %-os mértéket meghaladó csökkenésről szerez tudomást,
c) a használt önkormányzati vagyonban súlyos környezeti veszélyeztetés alakul ki,
d) a használt önkormányzati vagyonnal kapcsolatban az Önkormányzat beavatkozását igénylő természeti és környezeti károkozás történt, vagy egyéb, az önkormányzati vagyont érintő veszélyhelyzet következett be.
5.8. Szerződő felek megállapítják, hogy az Önkormányzat a jelen szerződés tárgyát képező ingó- és ingatlanvagyon tekintetében vezetékes víz, tűz, elemi, katasztrófa és személyi kár kockázatokról szóló vagyon- és felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik.
5.9. Azonnali hatályú felmondásnak van helye, ha:
a) a használat jelen szerződésben meghatározott célja lehetetlenné vált,
b) a Társaság a vagyontárgyakat rongálja, rendeltetésellenesen vagy szerződésellenesen használja, illetve hasznosítja, vagy pedig egyébként fennáll a veszély, hogy azokat a Társaság a szerződés lejártát követően nem tudja a szerződésben meghatározott állapotban visszaadni,
c) az Önkormányzat vagy a Társaság jelen szerződésben, illetve a jogszabályokban meghatározott kötelezettségeit súlyosan megszegi.
6. A szerződés teljesítésének ellenőrzése:
6.1. A felek által megbízott személyek a szerződés teljesítését évente minden év január hónapjában felülvizsgálják és a szerződés esetleges módosítására javaslatot tesznek.
6.2. A Társaság köteles üzleti tervét (szükség esetében aktualizált üzleti terv) a tárgyévet megelőző év mérlegbeszámolójával egyidejűleg legkésőbb minden év április 15-ig az Önkormányzat elé terjeszteni.
6.3. Az Önkormányzat jogosult ellenőrizni a Társaság temető üzemeltetési tevékenységét valamint a Társaságot terhelő kötelezettségek rendszeres és folyamatos betartását. Ennek során az Önkormányzat jogosult adatokat, dokumentumokat bekérni a Társaságtól, és helyszíni ellenőrzést folytatni az Mötv. 119. § alapján.
7. A szerződés megszűnése:
7.1. A szerződés megszűnik:
rendes felmondással indoklási kötelezettség nélkül annak közlésétől számított 90 nap elteltével.
A 5.10. pontban szabályozott azonnali hatályú felmondással
7.2. A jelen szerződés megszűnésekor a Társaság köteles a használatba adott ingó- és ingatlan vagyontárgyakat – a természetes elhasználódásra (amortizációra) tekintettel – rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban a tulajdonos Önkormányzat részére visszaadni.
A jelen szerződés megszűnése esetén a Társaság köteles tételesen elszámolni az általa használt önkormányzati vagyonnal, átadás-átvételi eljárás útján.
9. Egyéb rendelkezések:
9.1. Jelen megállapodásra az Mötv., a Ptk. vonatkozó rendelkezései az irányadóak.
9.2. A szerződés 6 példányban, egymással szó szerint mindenben megegyező tartalommal készült, amelyet a szerződő felek képviselői elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag aláírnak.
Gyomaendrőd, 2015. ………
Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviseli: Toldi Balázs polgármester | Gyomaszolg Ipari Park Kft. Képviseli: Fekete József ügyvezető |
Mellékletek:
1. Használatba adott ingatlanok nyilvántartási értéke szerinti kimutatás
2. Kihelyezett Önkormányzati házipénztár pénzkezelési szabályzata”
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal