17. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2015. november 25-i ülésére
2015. november 25-i ülésére
Tárgy: | Társulásokban végzett munkáról beszámoló | |
Készítette: | Nyíri Szmolár Eszter | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság, Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város Önkormányzata városüzemeltetési feladatokkal kapcsolatosan jelenleg két társulásban vesz aktívan részt, az alábbiak szerint.
Közép-Békési Térség Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás
Önkormányzatunk 2015. évben minden megrendezésre kerülő Társulási ülésen képviseltette magát.
A Társulás a Békés megyei ivóvíz minőségének javítását célzó, KEOP-1.3.0/09-11-2012-0009 számú projekt kapcsán jött létre, illetve végez aktív munkát.
A Békés megyét érintő ivóvízminőség-javító program hosszas tervezési és engedélyeztetési, illetve újra tervezési és újra engedélyeztetési szakaszai után 2015. évben végre megkezdődhetett a kivitelezői munkafázis. A projekt 66 önkormányzatot fog össze, ez a kiemelkedően nagy település szám is érzékelteti a kivitelezés volumenét.
2015. november 13.-án tartott sajtó nyilvános eseményen (http://hir6.hu/cikk/115707/tiszta_vizet_a_poharba) került sor a munkálatok összegezésére az alábbiak szerint:
A Projekt előzményei:
•Az Európai Bizottság C(2012) 3686 számú határozatában a Magyarország által az emberi fogyasztásra szánt víz minőségéről szóló 98/83/EK tanácsi irányelv alapján kért átmeneti mentességet a kérelemhez képest rövidebb időre, 2012. december 25-ig engedélyezte, emiatt az ivóvízminőség-javító program előrehaladásának további felgyorsítása azonnali sürgető feladattá lépett elő.
•A projektek a KEOP pályázati konstrukcióban 2015. december 31-ig megvalósítandóak
•Az irányelv az arzén tekintetében a 10 μg/l, a bór esetében a 1 mg/l, míg a fluorid esetében az 1,5 mg/l határértéknek való megfelelést írja elő.
Kifogásolt paraméter
|
Települések száma
|
Érintett lakosok száma
|
Arzén, bór, fluorid
|
365
|
889 ezer fő
|
A Projekt műszaki megvalósítása számokban:
• 300 ezer ember egészséges ivóvízzel történő ellátását biztosító regionális rendszer (Fe, Mn, As, NH4+, B mentesítéssel)
• 5 db új víztisztító mű 83.680 m3/nap max. tisztítási kapacitással
• 30 db víznyerő kút 20.000.000 m3/év kapacitással, tároló és nyomásfokozó állomásokkal
• 13 550 m3 (új) 1000 m3 (felújított) felszíni és 500 m3 víztorony tároló kapacitással
• 376,6 km vezeték építéssel és 88,6 km hálózat rekonstrukcióval (plusz bekötések)
• 2312 km hálózat mosatással
• 5 db új víztisztító mű 83.680 m3/nap max. tisztítási kapacitással
• 30 db víznyerő kút 20.000.000 m3/év kapacitással, tároló és nyomásfokozó állomásokkal
• 13 550 m3 (új) 1000 m3 (felújított) felszíni és 500 m3 víztorony tároló kapacitással
• 376,6 km vezeték építéssel és 88,6 km hálózat rekonstrukcióval (plusz bekötések)
• 2312 km hálózat mosatással
A Projekt forrásai:
Támogatás: 33 861 508 628 Ft
BM Önerő: 4 198 836 281 Ft
Összesen: 38 060 344 909 Ft
Gyomaendrőd tekintetében 2015. I. félévében jelentkező kivitelezési problémákat a Társulás az Alföldvíz Zrt.-vel karöltve orvosolta, a jelenleg folyamatban lévő munkákra vonatkozóan pedig úgy nyilatkozott, hogy a kivitelezés idén maradéktalanul elkészül, a tereprendezésig a közreműködők, valamint a lakosság további szíves türelmét kérik! Az átmeneti kellemetlenségek eltörpülnek amellett a tény mellett, hogy megyénkben tiszta, egészséges ivóvíz biztosítását szolgálja ez a projekt!
Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás
2015. évben Önkormányzatunk aktívan részt vett a Társulás munkájában, kiemelten a KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 valamint a KEOP azonosító számú, hulladékgazdálkodással kapcsolatos projektek megvalósításában.
Önkormányzatunk a Társulás rendes havi ülésein, a hulladékgazdálkodási projektekkel kapcsolatos rendkívüli ülésein, valamint a Társulás Bíráló Bizottsági ülésein képviseltette magát.
A két hulladékgazdálkodással kapcsolatos projekt jelenlegi állása a Társulás projektbeszámolója alapján a következő:
Projekt azonosítószáma: KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005
Projekt címe: Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek fejlesztése a Körös-szögi Kistérségben
Alapadatok:
Eredeti támogatási szerződés szerint:
Projekt nettó összköltsége: 455.805.180 Ft
Támogatás összege: 419.638.415,- Ft
Támogatás intenzitása: 92,065302%
Önerő mértéke: 7,934698%
Az eszközbeszerzésre irányuló közbeszerzés utáni ráemelési összegek (TSZ módosítás beadva, de jóváhagyás még nincs, részletes projekt-költségvetési táblázatot lásd mellékletben!):
Projekt nettó összköltsége: 621.696.571 Ft
Támogatás összege: 572.366.826 Ft
Támogatás intenzitása: 92,065302%
Önerő mértéke: 7,934698%
EU Önerő Alapból kapott támogatás összege: 25.975.193 Ft
Projekt időtartama: 2013. május 20 – 2015. november 30
Támogatási szerződés hatályba lépése: 2013.06.07.
Önkormányzatunk az 554/2012. (X. 18.) Gye. Kt. határozatát még nem módosította, azt az eszközbeszerzési eljárás eredményétől tette függővé. Az eszközbeszerzési eljárás összegezésének jóváhagyása megtörtént, ez jelenleg folyamatba épített ellenőrzés alatt áll. A határozat módosítása a ráemelési kérelem elbírálásának függvénye is.
Önkormányzatunk az 554/2012. (X. 18.) Gye. Kt. határozatát még nem módosította, azt az eszközbeszerzési eljárás eredményétől tette függővé. Az eszközbeszerzési eljárás összegezésének jóváhagyása megtörtént, ez jelenleg folyamatba épített ellenőrzés alatt áll. A határozat módosítása a ráemelési kérelem elbírálásának függvénye is.
Projektmenedzsment (Advocata Kft. Monostori Tamás)
A projektmenedzsment a napi szintű projektmunkában nem vesz részt, a munkájuk a kifizetés igénylések benyújtására korlátozódik. Eddig 4 kifizetés igénylés került be-nyújtásra és jóváhagyásra, összesen 95.081.822 Ft támogatás került lehívásra.
Szerződött összeg: 12.600.000.-Ft+Áfa
Közbeszerzés (Közbesztender Kft. Dr. Orbán Krisztina)
A vállalkozó részszámlákat állított ki a módosított szerződésnek megfelelően (elszámolása megtörtént), végszámlát csak a projekt zárásakor fog kiállítani.
Szerződött összeg: 3.500.000.-Ft+Áfa
Építés-kivitelezés (Békés Drén Kft.)
Kivitelezési szerződés 2014. április 30-án került aláírásra, a módosított befejezési ha-táridő 2015. április 30. napja volt. Szerződéses vállalási ár: 124.980.000.- Ft.
A kivitelező elvégezte a munkát, és a piros FIDIC könyv szerint megtette a készre jelentést. Jelenleg a használatbavételi eljárás folyik.
A sajtónyilvános műszaki átadás-átvétel 2015. április 28. napján lezajlott. Jelenleg a használatbavételi engedélyhez kapcsolódó monitoring kutak létesítése zajlik.
Szerződött összeg: 124.980.000.-Ft+Áfa
TSZ szerint elszámolható költség: 111.613.600 Ft + Áfa
Többlet önerőként jelentkezik: 13.366.400 Ft + Áfa
Műszaki ellenőrzés (Korintosz Kft.)
A kivitelező számláit a műszaki ellenőr ellenjegyezte, valamint független mérnöki jelentéssel támasztotta alá.
A használatbavételi eljárás megkezdődött, a társulás elnöke meghatalmazást adott a műszaki ellenőrnek az eljárás lefolytatására.
1 db végszámlát nyújtott be a vállalkozó.
A beérkezett végszámla tekintetében az önerő bekérésére irányuló megállapodás az érintett települések részére megküldésre került.
Szerződött összeg: 1.800.000.-Ft+Áfa
Nyilvánosság biztosítása (Prekomment Kft.)
2013.08.06-án került aláírásra a szerződés, a szerződésben vállalt feladatait ütemezés szerint teljesítette.
Elkészültek a projekttáblák, szórólapok, projekthonlap, megtartásra kerültek lakossági fórumok.
A következő tájékoztatási blokk az eszközbeszerzéshez kötődik majd.
Két részszámlát nyújtott be, melyek elszámolásra is kerültek, végszámlát csak a projekt zárásakor fog kiállítani.
Szerződött összeg: 13.461.001.-Ft+Áfa
Egyebek:
A projekt szállítói finanszírozás keretében valósul meg az önkormányzatoknak csak az önerőt és az Áfát kell megelőlegezni, illetve a kivitelezésnek támogatás és önerőn felüli összegét, amely 13.366.400.-Ft. Ennek az összegnek a biztosítására vonatkozó települési döntések megtörténtek.
Mivel az Áfa visszaigényelhető és ennek a folyamatát a társulás elindította a 2013 és 2014 évet érintő számlák vonatkozásában. A NAV Békés Megyei Igazgatósága a projekt kapcsán felmerült, visszaigényelhető ÁFA összeg ellenőrzése céljából bekérette a teljes dokumentációt.
Az ellenőrzés lezárult az Áfa összegét a társulás a NAV-tól megkapta és annak a települések felé történő elszámolása illetve visszautalása már megtörtént.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkársága jelezte, hogy a projekt helyszíni el-lenőrzését szeretnék elvégezni, amelyre akkor tud sor kerülni, ha a NAV az ellenőrzés végeztével visszaadja az eredeti dokumentumokat. A dokumentumok már rendelkezésre állnak, így a helyszíni ellenőrzés a Társulás részéről biztosított.
2015. szeptember 17-én kapott Miniszterelnökségi tájékoztatás alapján a projekt 25.975.193 Ft vissza nem térítendő önerő-támogatásban részesült.
Eszközbeszerzés
A közbeszerzési eljárásban egyetlen ajánlattevő (Tempel Kft.) tette meg ajánlatát.
TSZ szerint rendelkezésre álló elszámolható ktg: 311.791.580 Ft
Tempel Kft. ajánlati ára: 478.721.970 Ft
Különbözet: 166.930.390 Ft
Ráemelési kérelem (TSZ módosítás) 2015.11.03-án beérkezett a KSZ-hez. A támogatás meg-emelésére irányuló kérelmünket a Közreműködő Szervezet előterjesztette az Irányító Hatóság (helyettes-államtitkár) elé, minden kért anyagot benyújtottunk hozzá.
A vállalkozó úgy nyilatkozott, hogy a projekt befejezéséig az eszközök leszállítását maradéktalanul vállalja.
Az eszközbeszerzés az alábbi tervezett határidők mentén tud megvalósulni a menedzsment és a közbeszerzési szakértő tájékoztatása szerint:
· Ajánlatok benyújtásának határideje: feladástól számított 45 naptári nap (2015.10.12.)
· Bontási eljárás: 2015.10.12. 11:00 óra (helyszín: Szarvas);
· Hiánypótlási határidő: 2015.11.09.
· Ajánlatok értékélésére vonatkozó és eljárást lezáró döntést előkészítő Bíráló Bizottsági ülés: 2015.11.12. 12,30 óra
· Döntéshozatal: 2015.11.12. 13,00 óra
· Döntési dokumentumok megküldése a KFF részére: 2015.11.12.
Projekt azonosítószáma: KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043
Projekt címe: Körös-szögi Kistérség Hulladékgazdálkodási Rendszerének Továbbfejlesztése
Alapadatok:
A projekt eredeti összköltsége: 525.400.000.-Ft
Projekt nettó összköltsége ráemelés után: 565.181.682 Ft
Támogatás eredeti összege: 499.130.000.- Ft
Támogatás összege ráemelés után: 536.922.598 Ft
EU Önerő Alapból kapott támogatás összege: 26.270.000 Ft
Támogatás intenzitása: 95 %
Projekt időtartama: 2015. január 1 – 2015. november 30.
Támogatási szerződés hatályba lépése: 2015. február 25.
Az Önkormányzatok beruházás arányosan, pénzeszköz átadás, valamint ÁFA megelőlegezés címén finanszírozzák a felmerülő önerő/ÁFA költségeket.
Projektmenedzsment (AN Press Kft.)
A szerződés 2015. április 10-én került aláírásra. A menedzsmenttel folyamatos, napi kapcsolatban vagyunk.
Szerződött összeg: 7.700.000.-Ft +Áfa
A vállalkozó a 2015. április 10. napján megkötött szerződésnek megfelelően nyújtja be havonta a részszámláit összesen 7 db. résszámlát.
Jogi szakértő (Wagner Ügyvédi Iroda)
A 2015. április 10-én kelt szerződés értelmében havonta, teljesítésigazolás mellett számláz.
Szerződött összeg: 2.200.000.-Ft +Áfa (6 részletben fizetendő)
PR, ismeretterjesztés és kötelező nyilvánosság biztosítása (Öko-Pack nonprofit Kft.)
Szerződött összeg:
Tájékoztatás nyilvánosság: 2.600.000.-Ft +Áfa
PR Ismeretterjesztés: 14.100.000.-Ft+Áfa
Projekttáblák elhelyezésre kerültek az érintett településeken.(1 db B és 4 db C típusú táblák)
2015. június 8-án történt a projektlátogatás újságírók számára. A projektlátogatás helyszíne: Szarvas, Gyomaendrőd volt.
A nyitórendezvény 2015. július 9-én került megrendezésre.
Lakossági fórumok kerültek megrendezésre az érintett településeken.
elkészült az internetes oldal, www.szelektiv.korosszog.hu,
A Projekt Kommunikációs Terve is elkészült
A brossúrák és lakossági tájékoztató anyagok is elkészültek illetve azok terjesztése is elindult.
gyermekek számára a kiadványok elkészültek,
fizikai versenyek a gyermekek számára lezajlottak,
egyéb rendezvény keretében a kiállítás is megnyitásra került és folyamatosan látogatható.
Közbeszerzés (InnoConsult Group Hungary Kft.)
Szerződött összeg: 13.000.000.-Ft+Áfa ( 6 részletben fizetendő)
A vállalkozó a 2013. július 25. napján megkötött, 2015. április 22-én módosított szerződésnek megfelelően 13 db részszámlát nyújt be.
A Miniszterelnökség Közbeszerzési Felügyeletért Felelős Helyettes Államtitkárság, Közbeszerzési Felügyeleti Főosztályának ex-ante ellenőrzését lezáró
támogató tanúsítványa alapján mind az 5 részben lezárult az uniós nyílt közbe-szerzési eljárás.
A Társulás és szállítók által aláírásra kerültek a következő szerződések:
Eszközpark fejlesztése (Navigator Informatika ZRt. szerződött
összeg: 200.004.542 Ft)
2.) Szállítójárművek és felépítmények beszerzése (Siex Kft. szerződött összeg: 128.910.000 Ft) )
3.) Közúti gépjárműveknek nem minősülő célgépek beszerzése (CE Dynamic Kft. szerződött összeg: 96.134.400 Ft) )
4.) Lakossági gyűjtő edényzet és konténerek (Green Way Hungary Kft és Tellus Invictus Kft szerződött összeg: 50.765.240 Ft és 12.938.000 Ft)
5.) Szállító járművek és konténerek beszerzése (Averman Horváth Kft és SIEX Kft, szerződött összeg: 12.878.000 Ft és 17.951.000 Ft.)
Támogatási szerződés módosítás
számú módosítás – aláírás dátuma: 2015. május 18.
1. Módosul a pályázat keretében beszerezni kívánt eszközök köre, mennyisége.
2. Módosul a pályázat keretében tervezett egyes közbeszerzési/beszerzési eljárások estén az ajánlati felhívás feladás/ajánlatkérés időpontja valamint a kapcsolódó szerződéskötések időpontja.
3. Az eszközbeszerzéssel kapcsolatban módosul a lefolytatni kívánt közbeszerzési el-járások száma.
4. A Tájékoztatás/Nyilvánosság és a PR-Ismeretterjesztés tevékenységek esetén a nyertes ajánlattevő egyetlen eljárás keretében került kiválasztásra.
2. számú módosítás – aláírás dátuma: 2015. szeptember 24.
1. Módosult a Projekt fizikai befejezésének tervezett időpontja: 2015.11.30.
Záró beszámoló benyújtásának időpontja: 2015.12.15.
2. Az eszközbeszerzés esetén módosul a finanszírozási mód: utófinanszírozás
3. Módosult az eszközbeszerzés elszámolható összes költsége: 520.581.682.-Ft
4. Egyes tevékenységek esetében módosult az elszámolható összes költség.
5. Módosult a Projekt összes elszámolható költsége, a támogatás összege és az önerő összege. összes elszámolható költség 565.181.682.-Ft
Támogatás 536.922.598.-Ft
EU önerő 26.270.000.-Ft
saját önerő .1.989.083.-Ft
6. Többletforrás bevonása szükséges a Projekt megvalósításához. A ráemelés jóváhagyása megtörtént.
7. Egyes esetekben módosultak a kommunikációs vállalások output értékei.
8. Egyes tevékenységek esetén módosult a tevékenység kezdésének/befejezésének tervezett időpontja.
9. Költségátcsoportosítás a költségvetési sorok között megtörtént.
Eszközök beszerzésének jelenlegi állása (2015. november 20-án, az előterjesztés készítésekor):
A 3 db 80 LE erőgép + pótkocsi, valamint a 4x4 hajtásos, 3,5 tonnás platós szállító-jármű (Multicar) lomszívó felépítménnyel átadására, a kezelés betanítására 2015. november 9-én 10:00 órakor került sor a Szarvasi Komép Kft. telephelyén.
5246 darab 120 literes kuka Gyomaendrődre, 1000 darab 60 literes, 1150 db 120 literes kuka Kondorosra, 350 db kuka Kardosra és 700 db kuka Csabacsűdre leszállításra került.
Szarvas településen 2015.11.13-ig 3647 edényzethez ment ki a vállalkozó, ebből sikeres chippelés: 2551 db (Nem hozzáférhető / elzárt / nem köthető címhez/ több edényzet egy címhez stb.: 1136 db; Törött: 64 db)
A gyomaendrődi 5 db meglévő kukás autóra a járatoptimalizáló rendszerhez szükséges elemek, valamint 1 db autóra RFID chipes kommunikációhoz szükséges elemek felszerelésre kerültek.
A szerverek telepítése megtörtént Szarvason, a Polgármesteri Hivatal jóvoltából ideiglenesen, a beüzemelés idejére helyet és internet kapcsolatot biztosított az eszközöknek.
A hulladékgazdálkodási projektelemek megvalósulásával figyelembe kell venni azt a tényt, hogy a projektekben részt vevő önkormányzatok a hulladékgazdálkodási hatáskört átruházták a Társulásra.
Jelenleg folyamatban van a Társulás által létrehozott Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. üzemeltetési szerződés tervezetének egyeztetése, valamint az új közszolgáltatási és a települések közszolgáltatóival kötendő alvállalkozói szerződések egyeztetése.
Döntéshozói vélemények
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság | A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a döntési javaslat elfogadását. | |
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság | A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a döntési javaslat elfogadását. | |
"Társulásokban végzett munkáról beszámoló"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek, hogy fogadja el a Közép-Békési Térség Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás és a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás projektjeinek 2015. évi megvalósulásáról szóló beszámolót.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2015. 12. 03.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter
Mellékletek: