7. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság
2015. október 19-i ülésére
2015. október 19-i ülésére
Tárgy: | Városmarketig terv 2016 | |
Készítette: | Petényi Roland | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság, Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város Önkormányzata folyamatosan dolgozik a várost érintő, városfejlesztést befolyásoló stratégiákon, terveken. A stratégiakészítési folyamat során felmerült egy városmarketing terv elkészítésének az ötlete. Ilyen tevékenységet a város idáig nem végzett. A helyi sajátosságokat figyelembe véve, meghatározásra került az a három célcsoport, melyre a városmarketing terv koncentrálni kíván.
Ezek az alábbiak:
- a város lakossága
- a befektetők, vállalkozók
- a turizmusban résztvevők.
A marketing terv célja, hogy támogassa a településfejlesztési törekvéseket, stratégiai céljainak meg kell egyezniük a városfejlesztés céljaival, figyelembe kell vennie a városban tervezett fejlesztési elképzeléseket, ezáltal hozzájárulva a város eredményességéhez.
A marketingtervben foglalt prioritások az alábbiak:
· Gyomaendrőd mint élettér imázsának javítása
· Gyomaendrőd mint vállalkozási-befektetési terület imázsának javítása
· Gyomaendrőd mint turisztikai célterület imázsának javítása
A városmarketing terv a célokat marketing szempontból közelíti meg, mivel az átfogó marketingtevékenység is segítheti a városfejlesztés céljait.
A 2016-ra vonatkozó városmarketing terv, mint vitaanyag konkrét cselekvési programokat tartalmaz a fejlődést megalapozó, és a célok elérését biztosító aktivitások irányvonalának és alapelvek megfogalmazása mellett. A következő évet érintő marketing tervben már fel lehet használni az első év tevékenységéből levonható tapasztalatokat.
A 2016-ra vonatkozó terv – amely az előterjesztés mellékletét képezi – elfogadását követően kell meghatározni a konkrét feladatokat és végrehajtásuk idejét, módszerét. A tervben foglaltak megvalósításával az alábbi célokat kívánjuk elérni:
§ kialakul a korábbi sztereotípiákat meghaladó új, vonzóbb városimázs;
§ javul és nő a város ismertsége;
§ nő a város turisztikai vonzereje, így emelkedik a város iránt érdeklődők száma;
§ erősödik a lakosságban a település iránti kötődés;
§ hozzájárul a városban lévő vállalkozások versenyképességének javításához;
§ vonzóbbá válik városunk a befektetők számára.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy tárgyalja meg az előterjesztést és foglaljon állást a Gyomaendrőd Város 2016-ra vonatkozó városmarketing elképzeléseiben.
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság | ||
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság | ||
"2016-ra vonatkozó városmarketing terv elfogadása "
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Építési, beruházási ügyek
A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2016-ra vonatkozó városmarketing elképzeléseket megismerte, és annak célkitűzéseivel egyetért.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal