1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2015. december 15-i ülésére
2015. december 15-i ülésére
Tárgy: | Adórendelet módosítás | |
Készítette: | Enyedi László | |
Előterjesztő: | Dr. Uhrin Anna jegyző |
Tisztelt Bizottság!
A Képviselő-testület 2015. december 3-i ülésén döntött arról, hogy helyi iparűzési adóban adómentességet biztosít a háziorvos, védőnő vállalkozók számára, a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény alapján, mely kedvezménynyújtás csekély összegű (de minimis) támogatásnak minősül. A Képviselő-testület döntését követően érkezett meg hivatalunkhoz a Miniszterelnökség Támogatásokat Vizsgáló Irodájának (továbbiakban TVI) tájékoztatója, mely tájékoztató az előterjesztés mellékletét képezi.
A TVI tájékoztatójában a következőkre hívja fel a támogatást nyújtók figyelmét:
- A helyi rendelet megalkotásakor biztosítani kell azt is, hogy a rendelet megfeleljen a nemzetközi jogból és az európai uniós jogból eredő kötelezettségnek is.
- A rendelet tervezetet be kell jelenteni az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter részére, kinek feladatát jelen esetben a TVI látja el.
- A TVI a rendelet tervezetet kizárólag európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatási szempontból vizsgálja.
- A TVI a rendelet tervezet megfelelőségéről állásfoglalást ad ki. A jóváhagyó állásfoglalás kiadását követően lehet csak a rendelet tervezetet a Képviselő-testület elé bocsátani. A TVI jóváhagyása nélkül a rendelet nem léphet hatályba.
- A TVI mellékelt az adórendelet tervezetben rögzítendő csekély összegű állami támogatási szabályokról szóló jogszabályi szövegjavaslatot is.
A TVI javaslatának megfelelően elkészítettük a háziorvos, védőnő vállalkozások számára adómentességet biztosító helyi adórendelet módosításának tervezetét, mely véleményezésre megküldésre került a TVI számára. A rendelet módosítás tervezetét az „A” döntési javaslat tartalmazza.
Amennyiben a TVI jóváhagyja a rendelet tervezetet, és az erről szóló döntés megérkezik a Képviselő-testület üléséig, valamint azt a Képviselő-testület is elfogadja, akkor az „A” alternatíva döntési javaslata szerinti adórendelet módosítás lép hatályba 2016. január 1. napjával. Amennyiben a TVI nem hagyja jóvá a rendelet tervezetet, vagy nem küldi meg időben a döntését, a Képviselő-testületnek a december 3-ai ülésén megalkotott, a helyi adórendelet módosításáról szóló 23/2015. (XII. 7.) önkormányzati rendeletéről ki kell mondani, hogy az nem lép hatályba, amelyről szóló döntést a „B” alternatíva tartalmazza.
Indokolás: Az előterjesztés szövege magában foglalja a megalkotásra javasolt rendelet-tervezeteknek a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. §-ában előírt általános indokolási kötelezettségét.
A szabályozás (mentesség nyújtása esetén) várható következményei, előzetes hatásvizsgálat:
1. Társadalmi, gazdasági, költségvetési hatás: A mentesség nyújtása esetén az önkormányzat iparűzési adóbevétele 2 millió Ft-al csökken évente. A mentesség először a 2016. év után fizetendő iparűzési adó esetében illetné meg a háziorvos vállalkozókat.
2. Környezeti és egészségügyi következmények: nincsenek.
3. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások: Az adminisztratív terhek a háziorvos vállalkozók iparűzési adóbevallása feldolgozásának egyszerűsödésével csekély mértékben csökkennek, viszont annak ellenőrzésével, hogy a vállalkozások valóban megfelelnek évente a mentesség feltételeinek, valamint a mentesség nyújtás csekély összegű támogatásnak való minősülése miatt a nyilatkozatok beszerzésével, az igazolások kiadásával növekednek.
4. Jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: A háziorvos, védőnő vállalkozók számára nyújtható mentesség, kedvezmény megállapítását az önkormányzatok lehetőségként kapták, annak biztosítása nem kötelező. Az adómentességnek, adókedvezménynek valamennyi háziorvos, védőnő vállalkozó számára azonosnak kell lennie.
5. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: A feladatok a jelenlegi személyi és tárgyi állománnyal megoldhatók.
„A” Döntési javaslat
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
………/......... (……….) önkormányzati rendelete
a helyi adókról szóló 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelet módosításáról
TERVEZET
Gyomaendrőd Város Önkormányzata a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 1. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikkének (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A helyi adókról szóló 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Ör.) 4. § helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. § A rendelet alkalmazásában:
a) Kiépített út: az az út, amely az utak építésének, forgalomba helyezésének és megszüntetésének engedélyezéséről szóló jogszabály szerint nem minősül földútnak.
b) Állami támogatás: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 2. § 1. pontja szerinti támogatás.
c) Egy és ugyanazon vállalkozás: az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti vállalkozás.”
2. § Az Ör. a következő 20/A. §-sal egészül ki:
„20/A. § (1) Mentes az adó alól a háziorvos, védőnő vállalkozó feltéve, ha vállalkozási szintű iparűzési adóalapja az adóévben a 20 millió forintot nem haladja meg.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott adómentesség formájában nyújtott támogatás csekély összegű támogatásnak minősül, amelyet kizárólag az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352, 2013. 12.24. 1.o) (a továbbiakban 1407/2013/EU bizottsági rendelet) szabályai alapján lehet nyújtani.
(3) A kedvezményezett az adómentesség következtében megszerzett előnyt – az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikke (2) bekezdésének kivételével – nem használhatja az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikkének (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerinti célokra, továbbá – az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (2) bekezdésének megfelelően – közúti kereskedelmi árufuvarozás ellenszolgáltatás fejében történő végzése céljából teherszállító jármű vásárlására.
(4) A kedvezményezettnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikkének (1) bekezdése figyelembevételével – az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon – a 6. melléklet szerint nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélésének évében és az azt megelőző két pénzügyi évben nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.
(5) A kedvezményezett és az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti, egy és ugyanazon vállalkozás részére a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalma tagállamonként nem haladhatja meg a 200.000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdését is. Az átváltásnál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell eljárni.
(6) Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletnek (HL L 114., 2012.4.26., 8. o.) megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (2) bekezdésében meghatározott felső határig halmozható.
(7) A csekély összegű támogatás nem halmozható azonos támogatható költségek vonatkozásában vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a támogatások halmozása túllépi bármely csoportmentességi rendeletben vagy a Bizottság által elfogadott határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített maximális intenzitást vagy összeget.
(8) A támogatást nyújtó önkormányzat a 7. melléklet szerinti igazolással írásban tájékoztatja a kedvezményezettet a támogatás bruttó támogatási egyenértékben kifejezett összegéről és arról, hogy az csekély összegűnek minősül.
(9) A kedvezményezettnek a támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell őriznie, és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén a támogatott köteles azokat bemutatni. A csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatásokról az Európai Bizottság kérésére 20 munkanapon belül információt kell szolgáltatni.”
3. § Az Ör. az 1. melléklet szerinti 6. melléklettel egészül ki.
4. § Az Ör. a 2. melléklet szerinti 7. melléklettel egészül ki.
5. § (1) Ez a rendelet a (2) bekezdés kivételével a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
(2) Az 1-4. § 2016. január 1-jén lép hatályba.
(3) Nem lép hatályba a helyi adókról szóló 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 23/2015. (XII. 7.) önkormányzati rendelet.
[6. melléklet a 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez]
Nyilatkozat minta a csekély összegű (de minimis) támogatásról
„NYILATKOZAT
az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.) szerinti csekély összegű (de minimis) támogatás esetén
1. Kedvezményezett adatai
|
|
Név:
|
|
Adószám:
|
|
Elérhetőség:
|
|
Aláírásra jogosult képviselő:
|
|
E-mail cím:
|
|
(jelölje X-szel )
c Egyesülés a folyamatban lévő és az azt megelőző két adóév során
c Szétválás a folyamatban lévő és az azt megelőző két adóév során
|
|
Egyesülés, szétválás ideje:
|
_________ ___________ _________
(év) (hónap) (nap)
|
Ezúton nyilatkozom, hogy a folyó pénzügyi évben és az azt megelőző két pénzügyi év során a kedvezményezett, továbbá az olyan vállalkozások, amelyekkel a kedvezményezett az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése alapján egy és ugyanazon vállalkozásnak minősül, Magyarországon a következő csekély összegű támogatás(ok)ban részesültek.
Nyilatkozatom arra is kiterjed, hogy a kedvezményezett, továbbá az olyan vállalkozások, amelyekkel a kedvezményezett egy és ugyanazon vállalkozásnak minősül, milyen csekély összegű támogatás(ok)ra nyújtottak be támogatási kérelmet (az elutasított kérelmekről nem kell nyilatkozni, csak azokról, amelyek elbírálása folyamatban van).
Nyilatkozatom a 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (8)-(9) bekezdéseiben írtak betartásához szükséges adatokat is tartalmazza.[1]
2. Csekély összegű támogatások[2]
|
||||||||||
Sor-szám
|
Támogatás jogalapja (bizottsági rendelet száma)
|
Támogatást nyújtó szervezet
|
Támogatás kedvezménye-zettje és célja
|
A támogatást ellenszolgáltatás fejében végzett közúti kereske-delmi árufuva-rozáshoz vette igénybe?
|
Kérelem benyúj-tásának dátuma[3]
|
Odaítélés dátuma
|
Támogatás összege
|
Támogatás bruttó támogatástartalma[4]
|
||
Forint
|
Euró
|
Forint
|
Euró
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Adatok az egy és ugyanazon vállalkozásokról
|
|
Nyilatkozom, hogy az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése értelmében a kedvezményezett az alábbi vállalkozásokkal minősül egy és ugyanazon vállalkozásnak.
|
|
Vállalkozás neve
|
Adószáma
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerint csekély összegű támogatás nem halmozható azonos elszámolható költségek vonatkozásában nyújtott állami támogatással vagy olyan kockázatfinanszírozási célú intézkedéssel, amelyhez a 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatást nyújtják, amennyiben az így halmozott összeg meghaladná a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság határozatában meghatározott maximális támogatási intenzitást vagy összeget. Ennek megfelelően a kedvezményezett vonatkozásában az alábbiakról nyilatkozom.[5]
Nyilatkozatom arra is kiterjed, hogy a kedvezményezett milyen, a jelen nyilatkozattal érintett csekély összegű támogatás elszámolható költségeivel azonos elszámolható költséget tartalmazó, vagy milyen kockázatfinanszírozási célú intézkedésre nyújtott be támogatási kérelmet, amelyhez a jelen nyilatkozattal érintett csekély összegű támogatást is kéri (az elutasított kérelmekről nem kell nyilatkozni, csak azokról, amelyek elbírálása folyamatban van).
4. Adatok az azonos elszámolható költségek vagy a csekély összegű támogatással azonos célú kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatásokra
|
||||||||||
Sor-szám
|
Támogatás jogalapja (uniós állami támogatási szabály)
|
Támogatást nyújtó szervezet
|
Támogatási kategória
(pl. regionális beruházási támogatás)
|
Kérelem benyújtásának dátuma[6]
|
Odaítélés dátuma
|
Azonos elszámolható költségek teljes összege jelentértéken
|
Azonos kockázatfinanszíro-zási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatás bruttó támogatástartalma / azonos elszámolható költségek vonatkozásában nyújtott állami támogatás bruttó támogatástartalma[7]
|
Maximális támogatási intezitás (%) vagy maximális támogatási összeg
|
||
Forint
|
Euró
|
Forint
|
Euró[8]
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nyilatkozom, hogy a kedvezményezett aláírásra jogosult képviselője vagyok, és a fent megadott adatok helyesek.
Hozzájárulok ahhoz, hogy a fenti adatokat a tárgyban illetékes szerveknek az adatkezelő átadja.
Tudomásul veszem, hogy amennyiben a nyilatkozat kelte és a támogatás odaítélése[9] közötti időszakban egyéb csekély összegű vagy a támogatáshalmozás szempontjából figyelembe veendő más támogatást ítélnek oda a kedvezményezett számára, a kedvezményezett erről haladéktalanul – még a jelen nyilatkozat szerinti támogatás odaítélése előtt – értesíteni köteles a támogatást nyújtót, és köteles megfelelően módosított adattartalommal újból kiállítani a jelen nyilatkozatot.
Kelt:
……………………………..
Kedvezményezett
(aláírás, pecsét)
Útmutató
Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet[10] szerinti, egy és ugyanazon vállalkozás részére a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalma tagállamonként nem haladhatja meg a 200.000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszeget[11], figyelemmel az egyesülésre valamint a szétválásra vonatkozó szabályokra[12] is.
- Mi a bruttó támogatástartalom?
- A több részletben, éven átnyúlóan fizetendő támogatást az odaítélése időpontjában érvényes értékre kell diszkontálni az odaítélés idején érvényes referencia ráta alkalmazásával.
- Milyen esetekben tekintendő a támogatást igénylő egy másik vállalkozással egy és ugyanazon vállalkozásnak?
- Egyik a másikban a részvényesek vagy tagok szavazati jogának többségével rendelkezik, vagy
- Egyik a másik igazgatási, irányítási vagy felügyeleti testülete tagjainak többségét jogosult kinevezni vagy elmozdítani, vagy
- Egyik a másik felett szerződés, vagy alapító okiratban vagy társasági szerződés alapján meghatározó befolyást gyakorolhat, vagy
- Egyik a másik részvényese vagy tagja, a többi részvényessel vagy taggal kötött megállapodás alapján egyedül birtokolja a szavazati jogok többségét
- Amennyiben a támogatást igénylő a fenti kapcsolatok bármelyikével egy vagy több másik vállalkozáson keresztül rendelkezik, úgy azok vonatkozásában is egy és ugyanazon vállalkozásnak kell tekinteni.
- Milyen esetben kell alkalmazni a támogatást igénylőre az egyesülés, illetve a szétválás szabályait?
- Abban az esetben, ha az egyesülésre vagy szétválásra a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során került sor.
- Az egyesülés által érintett vállalkozásoknak nyújtott valamennyi korábbi csekély összegű támogatást bele kell számítani az egyesülés révén létrejövő, vagy jogutód támogatást igénylő csekély összegű támogatási keretébe. Az egyesülést megelőzően jogszerűen odaítélt csekély összegű támogatás később is jogszerű marad.
- Ha egy vállalkozás két vagy több vállalkozásra válik szét, a szétválást megelőzően nyújtott csekély összegű támogatást az eredetileg a támogatásban részesülő azon vállalkozásnak kell betudni, amely a csekély összegű támogatással támogatott tevékenységet átvállalta. Ha ennek meghatározására nincs lehetőség, a csekély összegű támogatást a saját tőkének a szétválás tényleges időpontjában érvényes könyv szerinti értéke alapján arányosan el kell osztani a szétválás által érintett vállalkozások között.
- Annak meghatározásához, hogy az újabb csekély összegű támogatás meghaladja-e az alkalmazandó felső határt, figyelembe kell venni az azon vállalkozások részére nyújtott csekély összegű támogatásokat is, amelyek a kedvezményezettel egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülnek.
Halmozódás:
· Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással [pl. az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a mezőgazdasági ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1408/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 9. o.) alapján nyújtott mezőgazdasági csekély összegű támogatással] az 1407/2013/EU bizottsági rendeletben meghatározott 200.000 eurónak, a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.
o Például:
Ha egy kizárólag mezőgazdasági és közúti árufuvarozási tevékenységet végző vállalkozás mezőgazdasági de minimis támogatásnak minősülő 15.000 euró támogatásban részesül, részére a közúti árufuvarozási tevékenységéhez az alacsonyabb 100.000 eurós értékhatárra figyelemmel, 85.000 euró támogatás nyújtható. Amennyiben ez a vállalkozás egyéb tevékenységet (pl. könyvvizsgálat) is végez, úgy rá, már az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 200.000 eurós értékhatára vonatkozik, így részére 185.000 euró de minimis támogatás nyújtható.
· Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletnek (HL L 114, 2012.4.26., 8-13. o.) (a továbbiakban: 360/2012/EU bizottsági rendelet) megfelelően nyújtott közszolgáltatási csekély összegű támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott 500.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.
· Amennyiben a halászati és akvakultúra-ágazatban működő valamely vállalkozás az 1407/2013/EU rendelet hatálya alá tartozó egy vagy több ágazatban vagy egyéb tevékenységi körökben is folytat tevékenységet, a halászati és akvakultúra-ágazatba tartozó tevékenységek tekintetében az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a halászati és akvakultúra- ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2014. június 27-i 717/2014/EU bizottsági rendeletnek (HL L 190., 2014.06.28., 45.o.) megfelelően nyújtott halászati csekély összegű támogatás az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatással az 1407/2013/EU bizottsági rendeletben meghatározott 200.000 eurónak, a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.
Ha létező támogatási program másként nem rendelkezik, az euróban meghatározott összegek forintra történő átszámításánál a támogatási döntés napját megelőző hónap utolsó napján érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett, két tizedes jegy pontossággal meghatározott devizaárfolyam alkalmazandó[13].
A feleknek a támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell őrizniük, és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén a támogatott köteles azokat bemutatni. A csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatásokról az Európai Bizottság kérésére 20 munkanapon belül információt kell szolgáltatni.”
2. melléklet a …/… (..) önkormányzati rendelethez
[7. melléklet a 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelethez]
Igazolás minta a csekély összegű támogatásról
„Igazolás csekély összegű támogatásról
Alulírott … a … mint támogatást nyújtó képviseletében eljárva ezúton igazolom, hogy a … mint kedvezményezett …. bizottsági rendelet (HL …, dátum, oldal) (a továbbiakban: … bizottsági rendelet) alapján a következő csekély összegű támogatásban részesül:
Projekt megnevezése:
Támogatást nyújtó döntésének száma:
Támogatás odaítélésének időpontja:
A támogatás bruttó támogatástartalma jelenértéken:
A jelen támogatással érintett célra a(z) … bizottsági rendelet alapján …. eurónak megfelelő forintösszeg nyújtható.
Jelen igazolást a(z) … bizottsági rendelet 6. cikk (1) bekezdése alapján állítottam ki.
Kelt, …
…………………………………………………………..
Támogatást nyújtó szervezet (aláírás, pecsét)”
Gyomaendrőd, 2015. december
Toldi Balázs dr. Uhrin Anna
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésre került: 2015. december … -án.
dr. Uhrin Anna
jegyző
„B” Döntési javaslat
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
………/......... (……….) önkormányzati rendelete
a helyi adókról szóló 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 23/2015. (XII. 7.) önkormányzati rendelet hatályba nem lépéséről
TERVEZET
Gyomaendrőd Város Önkormányzata a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 1. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikkének (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Nem lép hatályba a helyi adókról szóló 30/2011. (XI. 4.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 23/2015. (XII. 7.) önkormányzati rendelet.
2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
Gyomaendrőd, 2015. december
Toldi Balázs dr. Uhrin Anna
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésre került: 2015. december … -án.
dr. Uhrin Anna
jegyző
[1] Az egyesülés által érintett vállalkozásoknak nyújtott valamennyi korábbi csekély összegű támogatást bele kell számítani az egyesülés révén létrejövő, vagy jogutód pályázó csekély összegű támogatási keretébe. Az egyesülést megelőzően jogszerűen odaítélt csekély összegű támogatás később is jogszerű marad.
Ha egy vállalkozás két vagy több vállalkozásra válik szét, a szétválást megelőzően nyújtott csekély összegű támogatást az eredetileg a támogatásban részesülő azon vállalkozásnak kell betudni, amely a csekély összegű támogatással támogatott tevékenységet átvállalta. Ha ennek meghatározására nincs lehetőség, a csekély összegű támogatást a saját tőkének a szétválás tényleges időpontjában érvényes könyv szerinti értéke alapján arányosan el kell osztani a szétválás által érintett vállalkozások között.
[2] Az egyesülésre és szétválásra vonatkozó szabályok, valamint és az egy és ugyanazon vállalkozás fogalma által érintett vállalkozások tekintetében is ki kell tölteni.
[3] Amennyiben a támogatásról még nem született döntés.
[4] Az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet] 2. melléklete alapján.
[5] Itt kizárólag a kedvezményezett tekintetében kell nyilatkozni, az egyesülésre és szétválásra vonatkozó szabályok, valamint és az egy és ugyanazon vállalkozás fogalma által érintett vállalkozások tekintetében nem.
[6] Amennyiben a támogatásról még nem született döntés.
[7] A 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 2. melléklete alapján.
[8] A 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell kiszámítani:
Ha létező támogatási program másként nem rendelkezik, az uniós állami támogatási szabályokban, euróban meghatározott összegek forintra történő átszámításánál a támogatási döntés napját megelőző hónap utolsó napján érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett, két tizedes jegy pontossággal meghatározott devizaárfolyam alkalmazandó.
[9] A csekély összegű támogatást akkor kell odaítéltnek tekinteni, amikor az alkalmazandó nemzeti jogrendszer értelmében a támogatás igénybevételének jogát a kedvezményezett vállalkozásra ruházzák, függetlenül a csekély összegű támogatás folyósításának időpontjától. Csekély összegű támogatást tartalmazó szerződésnél például ez az időpont általában a szerződés kelte.
[10] 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdés
[11] Az átváltásnál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell eljárni.
[12] 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdés
Döntési javaslat
"Adórendelet módosítás"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Adóügyek
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek az előterjesztés "A" döntési javaslata szerinti rendelet megalkotását, amennyiben a Miniszterelnökség Támogatásokat Vizsgáló Irodája a rendelet tervezetet jóváhagyja. Amennyiben a rendelet tervezet nem kerül jóváhagyásra, vagy az nem érkezik meg a Képviselő-testület ülésének időpontjáig, az előterjesztés "B" döntési javaslata szerinti rendelet megalkotását javasolja a Képviselő-testületnek.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Mellékletek: