1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás
2016. február 11-i ülésére

Tárgy:   Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya, Települési Önkormányzati Társulás 2016. évi költségvetésének tárgyalása
Készítette:   Szilágyiné Bácsi Gabriella
Előterjesztő:   Toldi Balázs elnök

 Tisztelt Társulási Tanács!

 
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 26.§-a  előírja, hogy az elkészített költségvetési határozat-tervezetet a Társulási Tanács elnöke február 15-éig nyújtja be a Társulási Tanácsnak.
 
Az Önkormányzati Társulás 2016. évi költségvetési határozat-tervezetének kidolgozása során Magyarország 2016. évi központi költségvetéséről szóló 2015. évi C. törvény az irányadó.
 
 
Az Önkormányzati Társulás 2016. évi költségvetésének várható bevételei és kiadásai: 
                                                                                                                                                                                                                                                     Adatok E Ft-ban
Bevételek
735.852
Működési bevételek
735.852
Felhalmozási bevételek
0
Finanszírozási bevételek
0
Forrás hiány
0
Kiadások
735.852
Működési kiadások
735.852
Felhalmozási kiadások
0
Finanszírozási kiadások
0
 
A fenti táblázatban szereplő számadatok a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya, Települési Önkormányzati Társulás és a felügyelete alatt működő intézmények – Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda és a Térségi Szociális Gondozási Központ - költségvetési fő számait tartalmazzák.
Intézményenkénti megbontásban a költségvetés tervezete a mellékletben található meg.
 
A társulás 488.046 E Ft működési célú támogatási bevétele tartalmazza a székhely települési önkormányzat által igényelt 461.565 E Ft összegű állami támogatást, a Térségi Szociális Gondozási Központ 26.306 E Ft önkormányzati kiegészítő támogatását, mely összeget a Gyomaendrőd Város Önkormányzata biztosítja. Tartalmaz további 175 E Ft összegű önkormányzati kiegészítő támogatást, melyet a Csárdaszállási Önkormányzat biztosít a Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda csárdaszállási telephelyének működtetéséhez. Az önkormányzatoknak a kiegészítő támogatást biztosítaniuk szükséges annak érdekében, hogy a Társulás és intézményei működése biztosított legyen.
 
 
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda2016. évi költségvetési tervezete 
 
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda 2016. évi mérleg (ezer forintban)
                                                                          
Megnevezés
2016.
Személyi juttatás
84283
Járulék
22756
Dologi kiadás
18589
Működési kiadás
    125628
Saját bevétel
91
Átvett pénzeszköz
4436
Állami támogatás
    121101
Működési bevétel
   125628
 
Bevételek számbavétele
 
Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása 
 
Itt jelenik meg a Kistérségi Óvoda működéséhez biztosított állami támogatás összege. A nevelő munkához szükséges támogatást a központi költségvetés úgy bocsátja a fenntartó települési önkormányzat rendelkezésére, hogy az óvodapedagógusok számított létszámára valamint a nevelő munkát segítő ténylegesen foglalkoztatott dolgozók átlagos létszámára biztosít támogatást. Az ezen a jogcímen biztosított állami támogatás összege: 103.884 E Ft. Az óvodák szakmai és dologi kiadásaihoz a központi költségvetés 80.000 Ft/fő/év támogatást biztosít, melynek éves összege 15.600 E Ft. A költségvetési törvény értelmében ezen támogatás képezi forrását a feladatellátást szolgáló épületek működtetéséhez szükséges kiadásoknak, az óvodai nevelést biztosító eszközök és felszerelések beszerzésének, továbbá a nem a közvetlen szakmai feladatellátásban dolgozók bérének.
A gyermekétkeztetési feladatokhoz biztosított állami támogatás összege 1.617 E Ft. Az elszámolás során a bérekre és a működtetésre kapott támogatás együttesen  és kizárólag csak a támogatással érintett óvodaintézmény kiadásaira használható fel.
 
Az intézmény saját bevétele 91 E Ft, mely bevétel a Kistérségi Óvoda csárdaszállási telephelyén realizálódik (1 fő térítési díj fizetésre kötelezett által megfizetett éves térítési díj bevételt foglalja magába).
 
Az intézmény munkáját két nyertes pályázat is segíti, 3.613 E Ft összegű támogatásban részesül szelektív hulladékgyűjtés jegyében tartandó szemléletformáló rendezvénysorozat megszervezéséhez, továbbá erdei óvoda programban való részvételhez 648 E Ft összegben nyert támogatást.
 
Kiadások számbavétele
 
Az intézmény engedélyezett létszáma 32 fő, az óvodapedagógusok létszáma 18 fő, dajkák létszáma 9 fő, óvodatitkár 1 fő, pedagógiai asszisztens 3 fő, karbantartó 1 fő. Ezen létszámhoz kapcsolódó bér és járulék kiadás összege 107 millió Ft.
A 2016. évre tervezett közel 18,6 millió Ft összegű dologi kiadásból 4,3 millió Ft a két pályázat megvalósítását szolgálja, közel 3 millió Ft a csárdaszállási telephely működéséhez kapcsolódik, 11,3 millió Ft pedig a gyomaendrődi telephelyek működéséhez.
 
  
 A Térségi Szociális Gondozási Központ 2016. évi költségvetésének tervezete
MEGNEVEZÉS (adatok eFt-ban)
Összesen       2015. ÉVBEN
2016. év
Gyomaendrőd szociális alapellátás és szakosított ellátás
 Hunya
Család- és gyermekjóléti KÖZPONT és SZOLGÁLAT
Diákétkeztetés
Rászoruló gyermekek szünidei étkeztetése
összesen

1. Személyi juttatás
 
 
 
 
 
 
 
         Rendszeres személyi juttatás
281 991
222 221
6 156
13908
24 441
1 298
268 024
         Nem rendszeres személyi juttatás
0
0
0
0
0
0
0
2. Munkaadókat terhelő járulék
74 509
58 326
1 662
3755
6 599
350
70 692
3. Dologi kiadások
249 387
183 405
6 330
6604
66 034
9 135
271 508
I.KIADÁSOK ÖSSZESEN
605 887
463 952
14 148
24 267
97 074
10 783
610 224
Intézményi térítési bevételek
238 258
219 499
4965
0
18 990
0
243 454
Állami támogatás - Alapellátás
69 789
56 895
9183
0
0
0
66 078
Állami támogatás - idős otthon - szakmai dolg.bére
122 484
122 484
0
0
0
0
122 484
Állami támogatás - idős otthon üzemeltetés
35 053
37 744
0
0
0
0
37 744
Állami támogatás - kedvezményes étkeztetés
77 807
0
0
0
76 467
10 783
87 250
Állami támogatás – Család- és gyermekjóléti Központ, Szolgálat
19 408
0
0
17700
0
0
17 700
Támogató Szolgálat működési támogatás
8 294
9 208
0
0
0
0
9 208
Pénzeszköz átvétel - TÁMOP
18 392
0
0
0
0
0
0
II.BEVÉTELEK ÖSSZESEN
589 485
445 830
14 148
17 700
95 457
10 783
583 918
III. Költségvetési létszámkeret
156 fő
125,58 fő
3,8 fő
7 fő
15,62 fő
 
152 fő
Forráshiány/többlet
-16 402
- 18 122
0
-6 567
-1 617
0
-26 306
 
 
Kiadások:

1.    Személyi juttatások:

Intézményünknél az elfogadott költségvetési létszámkeret 2015. évben 156 fő volt, mely 2016. évben 4 fővel csökken. Ez egyrészt a gyermekétkeztetést igénybe vevők létszámának csökkenéséből, másrészt a házi gondozásban részesülők számának csökkenéséből adódik. A gyermekétkeztetés szakfeladaton 3 fővel, míg a házi gondozás szakfeladaton 1 fővel került a dolgozói létszám leépítésre, így 2016. évben a költségvetési létszámkeretünk 152 főben realizálódik.
A dolgozók bére a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény alapján, képesítésüknek és munkakörüknek megfelelően került megtervezésre, figyelembe véve a soros lépéseket és garantált bérminimumokat a 152 fő vonatkozásában.
 
2016. évben a garantált bérminimumra való bérkiegészítések összege járulékkal növelten 11 552 E Ft. Ennek az összegnek a beépítésére és kifizetésére plusz állami támogatást nem irányoz elő a költségvetési törvény.
 
A feladatalapú finanszírozás keretében ellátott idős otthoni ellátás vonatkozásában a bérnövekedés a térítési díjakba beépítésre került. Ehhez a feladathoz közel 7 000 E Ft kapcsolódik.
További 1 000 E Ft összeg a gyermekétkeztetésben dolgozók bérét növeli, de az itt végrehajtott létszámintézkedésnek köszönhetően a feladatra járó állami támogatás és saját bevételek fedezetet biztosítanak ezen összeg teljesítéséhez.
 
A fennmaradó több mint 3 500 E Ft összeg viszont az alapellátáshoz kapcsolódik, amely szintén beépítésre került az alapellátási formákhoz kapcsolódó térítési díjakba, de azok megfinanszírozására a fizetőképesség nem elegendő. Az alapellátás működési hiányát ezen összeg megnöveli a tavalyi igényhez és kiegészítéshez képest.
 
A személyi juttatásokba megtervezésre került - a kötelezően kifizetendő munkabéreken felül -, a költségvetési törvényben előirányzott 2%-os kereset kiegészítés fedezete is, melynek összege 2016. évben (előző évi bázis 2%-a) 5 640 E Ft + szociális hozzájárulási adó.
Ezen juttatás a feladat alapú finanszírozási formákban a bevételekből teljes mértékben finanszírozható.
 
Megtervezésre került a személyi juttatások jogcímei közé továbbá 6 200 E Ft, mely a rehabilitációs hozzájárulás összegét és a közfoglalkoztatás saját erős részét foglalja magába. Ezen összegek az idős otthoni ellátásba kerültek beépítésre, melynek finanszírozására elegendő forrást biztosít az állami támogatás és az idősek által megfizetésre kerülő térítési díjak.
 
A 2015. évi bázishoz képest a személyi juttatások összege 281 991 E Ft-ról 268 024 E Ft –ra csökkent, annak ellenére, hogy a bérek emelkedtek. Ennek oka egyrészt a 4 fő létszám leépítésével magyarázható, másrészt azzal, hogy a tavalyi évben egész éves foglalkoztatással 8 fő szociális gondozó bére is be volt építve költségvetésünkbe, a TÁMOP-5.3.1-B-2/12/2014-0063 számú Roma foglalkoztatás a Térségi Szociális Gondozási Központban elnevezésű pályázat keretében. A program lezárult, a továbbfoglalkoztatásuk 2016. január 31-ig tartott. A két hónapra eső továbbfoglalkoztatáshoz kapcsolódó bér a személyi juttatásokba beépítésre került.
 
2.    Munkaadókat terhelő járulékok:

A járulékok összege a személyi juttatások szerint került meghatározásra, 27%-os munkaadókat terhelő járulék figyelembevételével, összesen 70 692 E Ft összegben.
 
3.    Dologi kiadás:

A dologi kiadások összege 271 508 E Ft, mely 22 121 E Ft-tal magasabb az előző évihez képest.
Ennek oka egyrészt, hogy az idős otthoni ellátás esetében intézményünk 100%-os fizetőképességgel számol, így közel 17 000 E Ft összegű plusz kiadás is beépítésre került a dologi kiadások közé. Amennyiben a bevételek 100%-os teljesítés alattiak lesznek, úgy a dologi kiadások teljesítésére sem fog sor kerülni a fenti összegben.
 
További 3 000 E Ft beépítésre került az idei évben, jogszabály által előírt Család- és gyermekjóléti Központ dologi kiadásának finanszírozására, mely a járási településekre történő utazási költségtérítést és a kötelezően alkalmazandó pszichológus megbízási díját foglalja magában.
 
A fennmaradó közel 2 000 Ft-os emelkedés az előző évi teljesítések alapján került beállításra a dologi kiadások jogcímeibe, valamint az élelmiszer beszerzésnél - az idős otthoni ellátás vonatkozásában – az idősek reggeli és vacsora normáját 5 Ft-os emelkedéssel számoltuk, mely szintén beépítésre került a dologi kiadásokba.
 
A költségvetési kiadások összege összesen 610 224 E Ft.
 
Bevételek:
            Állami támogatások összesen:          276 003 E Ft
            Intézményi térítési díjak bevételei:    243 454 E Ft
 
2016. évben az állami támogatás tekintetében az idősek átmeneti és tartós szociális szakosított ellátás, és a gyermekélelmezési feladat ellátása feladatalapú finanszírozású, míg a szociális alapellátás támogatása továbbra is fajlagos összegű.
 
Mind az idős otthon, mind a gyermekélelmezés tekintetében az állami finanszírozás egyrészt a szakmai dolgozók bértámogatásából, másrészt a feladat ellátásához kapcsolódó üzemeltetési támogatásból adódik össze.
 
Az idős otthon esetében a szakmai dolgozók létszámát az ellátotti létszám alapján kell meghatározni, 4 ellátottra finanszíroz az állam 1 fő szakmai segítőt, a demens ellátottakat 1,2 –szeres szorzóval kell figyelembe venni.
Ez alapján 47 fő szakmai dolgozónak a bére kerül támogatásra 2 606 040 Ft / fő összeggel, mely összesen 122 484 E Ft.
Az állami támogatás másik része a szakosított ellátásban az üzemeltetésre adott támogatás, mely összeg 2016. évben az 37 744 E Ft.
A szakosított ellátás tekintetében a megigényelt és megítélt támogatás összege azonos.
 
A garantált bérminimumok és a rehabilitációs járulék befizetési kötelezettségének emelkedése miatt a térítési díjak az előző évihez képest 69 000 Ft-ról 78 000 Ft-ban kerültek meghatározásra, melyhez Gyomaendrőd Város Önkormányzata térítési díjról szóló rendeletének módosítása szükséges, illetve a fenntartó jóváhagyása.
A tervezett térítési díjak összege 166 608 E Ft összesen, 100%-os fizetőképesség mellett.
 
Amennyiben a Települési Önkormányzati Társulás a fenti összeget jóváhagyja, úgy a feladat az állami támogatásból és az idősek térítési díjából 100%-osan finanszírozható lesz, önkormányzati kiegészítés nélkül 2016. évben.
 
A gyermekélelmezés tekintetében a finanszírozás szempontjából elismert dolgozók bértámogatása 19,02 fő, mely összesen 31 041 E Ft összegben került megítélésre.
Az üzemeltetési támogatás 47 043 E Ft összegben került meghatározásra 2016. évben az állam részéről. Az üzemeltetési támogatáshoz benyújtott igényünk 49 663 E Ft volt.
 
A személyi juttatásoknál részletezett létszámleépítésnek köszönhetően az elmaradt 2 620 E Ft összegű támogatásból 1 617 E Ft összeg jelent többlet önkormányzati terhet, mert a feladat az állami támogatásból és a megtervezett térítési díjakból nem finanszírozható teljes egészében.
 
Az idei évben tervezett térítési díjak összege 18 990 E Ft, mely a társulás által fenntartott óvodások és az általános iskolások étkezési térítési díját foglalja magában.
 
2016. évben új feladatként került meghatározásra a Gyvt. és a költségvetési törvény alapján a „Rászoruló gyermekek szünidei étkeztetése”. Erre a feladatra intézményünk az állami támogatás igénylése során 7 006 E Ft összeget igényelt meg, 322 fő rászoruló gyermek vonatkozásában 0-18 éves korig.
Az állami támogatás 10 783 E Ft –ban került meghatározásra a feladat ellátásához, így a rászoruló gyermek szünidei étkeztetése teljes egészében elegendő a feladatra, magasabb létszám esetén is. Az idei évben intézményünk az önkormányzat közreműködésével az új feladatnak maximálisan eleget fog tenni, figyelembe véve fogyasztói igényeket a feladat ellátási helyek számának meghatározásánál is.
 
Család- és Gyermekjóléti Központ és Család- és Gyermekjóléti Szolgálat
 
2016. évben átalakult a családsegítő és gyermekjóléti feladatok ellátása. A korábbi és kibővült feladatok ellátását a járási szintű Család- és gyermekjóléti Központ és társulási szintű Család- és Gyermekjóléti Szolgálat látja el az idei évtől.
A feladatra járó állami támogatás meghatározása a költségvetési törvény alapján történik, mely nincs összhangban a szakmai jogszabályokban előírt szakmai létszámmal és feladatokkal.
A feladat állami támogatása 2015. évben 19 408 E Ft volt, míg 2016. évben (megnövekedett feladatokhoz tartozó magasabb kiadások mellett), 17 700 E Ft összegben kerülhet csak beépítésre költségvetésünkbe.
Ezen feladatok ellátása így összességében 6 567 E Ft összegű működési hiányt eredményez. A működési hiány finanszírozása a települések részéről lakosságarányosan történik.
 
Intézményünk elvégezte a feladat ellátásban résztvevő települések közötti létszám arányos működési hiány megoszlására vonatkozó számítást, melyet alább részletezünk:
 
Család- és Gyermekjóléti Központ
Járási települések
Lakosságszám
Lakosságszám aránya
Településre eső hiány lakosságszám alapján
Gyomaendrőd
13950
57,7
2 318 815
Hunya
657
2,7
109 209
Csárdaszállás
436
1,8
72 473
Dévaványa
7837
32,4
1 302 692
Ecsegfalva
1282
5,3
213 098
Központ hiánya összesen
24162
100,0
4 016 288
 
Család- és Gyermekjóléti Szolgálat
Közös Önkormányzati hivatalhoz tartozó települések
Lakosságszám
Lakosságszám aránya
Településre eső hiány lakosságszám alapján
Gyomaendrőd
13950
92,7
2 365 657
Hunya
657
4,4
111 415
Csárdaszállás
436
2,9
73 937
Szolgálat hiánya összesen
15043
100,0
2 551 009
 
Nappali ellátás, fogyatékosok nappali ellátása, étkeztetés, házi segítségnyújtás, támogató szolgálat, tanyagondnoki szolgálat:
 
Az alapellátás fenti feladatainál megmaradt az állami támogatás finanszírozásának korábbi formája, így ott az egyes feladatokhoz kapcsolódó támogatások összegét, az ellátottak éves becsült száma és a támogatás összegének szorzata adja, mely összesen 66 078 E Ft, mely az előző évhez képest 3 711 E Ft összeggel csökkent. Ennek oka a házi gondozást és a szociális étkezést igénybe vevők számának csökkenése.
 
Sajnos az alapellátás állami támogatásának fajlagos összegei nem változtak az előző évihez képest még a garantált bérminimumra való kiegészítés összege sem érvényesül pluszként a támogatásokban. Ennek összege az alapellátás esetében közel 3 500 E Ft plusz kiadást eredményez az előző évihez képest.
                       
Az alapellátáshoz kapcsolódó térítési díjak önköltség alapú kiszámítása is megtörtént a költségvetés készítésével párhuzamosan.
A tervezett térítési díjakból származó bevétel az alapellátás tekintetében 31 884 E Ft összegben került meghatározásra az idei évben.
 
Az alapellátási formák közül csak a szociális étkeztetés nem igényel önkormányzati kiegészítést. Az egyéb ellátási formák, mint a nappali ellátás, házi segítségnyújtás, tanyagondnoki szolgáltatás, támogató szolgáltatás, család- és gyermekjóléti szolgálat és központ fenntartása, mind önkormányzati kiegészítéssel működő ellátási formák.
 
A tanyagondnoki szolgálatok, család- és gyermekjóléti központ és szolgálat esetében a szolgáltatást térítésmentesen kell nyújtani. Az állami támogatás mértéke ezen ellátások esetében a szakmai jogszabályok által előírt feladatok és létszámok vonatkozásában nem nyújtanak elegendő fedezetet a kiadásokhoz.
 
A nappali ellátás esetében a szakmai jogszabályok szerinti létszám és működtetési kiadások finanszírozásához az állami támogatáson felül - önköltség alapú - térítési díj kerül meghatározásra. Azonban a szolgáltatást igénybevevők személyi térítési díjaiból származó befizetések fizetőképessége jóval elmarad a 100%-tól, így ezen ellátási formák esetében az állami támogatás és a befizetett térítési díjak összege nem elegendő a feladat működtetéséhez.
 
Összességében az alapellátás működési hiánya 29 650 E Ft összegben határozható meg. Ezen összeget 4 961 E Ft összeggel csökkenteni tudjuk saját hatáskörünkben, a külső étkeztetésből származó bevételeinkből (vállalkozók által üzemeltetett bölcsődék, óvodák, Bethlen Gábor Szakképző Iskola, munkahelyi étkeztetés, rendezvényi étkeztetés, táborok étkeztetése).
A fennmaradó 24 689 E Ft összeg azonban intézményi hatáskörben nem finanszírozható, így ahhoz önkormányzati kiegészítés válik szükségessé.
 
Az önkormányzati kiegészítési igényünk 2016. évre összességében 26 306 E Ft, mely egyrészt az alapellátáshoz kapcsolódó 24 689  E Ft, valamint a gyermekétkeztetéshez kapcsolódó 1 617 E Ft összegéből tevődik össze.
 
Fejlesztési és felújítási jogcímen nem került kiadás megtervezésre.
A működési költségeink csökkentésének az érdekében számos területen fejlesztésre lenne szükség.
Hosszútávon célszerű lenne egy intézményi mosoda kialakítása. Az Őszikék Idősek Otthonának, Rózsakert és Szent Imre Idősek Otthonának infrastruktúrájának fejlesztése. Valamint a gyomai telephelyek részére raktárhelyiség kialakítása, melyre a Mirhóháti u. 6. szám alatti ingatlan, rendbetétel után, alkalmas lenne.
 
A TOP keretein belül jelenlegi ismereteink alapján pályázatot fogunk benyújtani az 5. számú idősek nappali klubjának infrastrukturális fejlesztésére, valamint az intézményi főzőkonyha infrastrukturális és eszköz fejlesztésére is.
 
Ezen felül folyamatosan keressük a pályázati lehetőségeket és be is nyújtjuk azokat a korábbi évekhez hasonlóan az idei évben is.
 
                                       
A Térségi Szociális Gondozási Központ szöveges indoklását Mraucsik Lajosné intézményvezető és Uhrin Anita gazdasági vezető készítette.
                                                          
Kérem a Tisztelt Társulási Tanácstól az előterjesztés megvitatását és a döntési javaslat elfogadását.

Döntési javaslat

"Önkormányzati Társulás 2016. évi költségvetése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a 2016. évi költségvetését a következőkben határozza meg:
1. Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa (a továbbiakban: Önkormányzati Társulás) az Önkormányzati Társulás 2016. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegét 735.852 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 735.852 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
 
2. Az Önkormányzati Társulás a bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzataként  735.852 ezer forintot,
b) a felhalmozási bevételek előirányzataként 0 forintot,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzataként 0 forintot,
d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzataként 0 forintot
állapít meg a 2. mellékletben részletezettek szerint.
 
3. A kiadási főösszegen belül a Önkormányzati Társulás működési kiadásainak előirányzata 735.852 ezer forint, melyből:
a) személyi juttatás 352.307 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 93.448 ezer forint,
c) dologi kiadás 290.097 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 0 forint,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 0 forint,
f) a működési céltartalék 0 forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 0 forint
a 3. mellékletben részletezettek szerint.
 
4. Az Önkormányzati Társulás fejlesztési kiadásának összege 0 forint, a 4. melléklet szerint.
 
5.Az Önkormányzati Társulás intézményenkénti jóváhagyott létszámkeretét az 5. melléklet tartalmazza.
 
6. Az Önkormányzati Társulás által fenntartott intézmények állami támogatásának és önkormányzati kiegészítő támogatásának előirányzatait a 6. melléklet részletezi.
 
7. A működési kiadások kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 7. melléklet tartalmazza.
 
8. Az Önkormányzati Társulás saját gazdálkodó szervezettel rendelkező költségvetési szervének előirányzat felhasználási ütemtervét a 8. melléklet tartalmazza.
 
9. Az Önkormányzati Társulás 2016-2019. évek közötti időszak költségvetési tervszámait a 9. melléklet tartalmazza.
 
10. Az Önkormányzati Társulás kiadásai készpénzben a következő esetekben teljesíthető:
a) a kis összegű beszerzések,
b) a munkába járás költségtérítése és a munkavégzéssel összefüggő kiküldetési költségek megtérítése,
c) lakossági túlfizetések visszafizetése,
d) vásárlásra, elszámolásra kiadott előlegek. 
Határidők, felelősök:

Határidő: 2016. 12. 31.
Felelős: Toldi Balázs elnök
Hivatali felelős: Szilágyiné Bácsi Gabriella

« Vissza
Vissza a főmenübe