2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2016. február 11-i ülésére

Tárgy:   GYÜSZ-TE módosítási kérelme a TDM pályázathoz kapcsolódóan
Készítette:   Petényi Roland
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester

Tisztelt Képviselő-testület!

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 34/2015. (I. 29.) Gye. Kt. határozatával vállalta, hogy a GYÜSZ-TE részére a Tourinform iroda és a TDM szervezet működtetéséhez 4.200.000 Ft támogatást biztosít a 2015-ös költségvetési évben. 
 
A Képviselő-testület felülvizsgálta a TDM szervezettel korábban kötött megállapodását. A Képviselő-testület 458/2015.(IX. 24.) Gye. Kt. határozatával jóváhagyta Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete és a GYÜSZ-TE Gyomaendrődi Üdültetési Szövetség Turisztikai Egyesülettel (továbbiakban: GYÜSZ_TE) kötendő együttműködési megállapodást, mely 2015. október 1-én aláírásra került.
 
A Képviselő-testület 2016. január 28-i ülésén megtárgyalásra került a GYÜSZTE kérelme a TDM pályázat benyújtására vonatkozóan. A pályázat Gyomaendrőd turizmusának fellendítésére és a TDM szervezet hatékony működtetésére irányul. A pályázatban szerepel marketing tevékenység, infokomunikációs rendszerek fejlesztése, képzések megvalósítása, parkolók kialakítása, szemléletformálási tevékenység.
 
A Képviselő-testület támogatta a pályázat benyújtását. A pályázat eredményessége érdekében a GYÜSZTE azzal a kéréssel fordult az Önkormányzathoz, hogy a 2015-ben kötött együttműködési megállapodás meghatározott pontjai – a pályázat sikeres elbírálása érdekében – módosításra kerüljenek, az alábbiak szerint.

A megállapodás I.4. pontja az alábbiak szerint módosulna:
I. Önkormányzat jogai és kötelezettségei 
"4. Az Önkormányzat a TDM szervezet fenntarthatóságának érdekében a TDM szervezetek NMG által előírt regisztrációs feltétel, és a DAOP 2.1.3-2012 pályázat fenntartási előírása szerinti mértékben és időtartamban évente a költségvetési rendeletében rögzítve a beszedett IFA állami hozzájárulással megnövelt összegének 20%-át, de legalább 4 millió Ft támogatást nyújt a TDM szervezet működéséhez, amely összeg nem lehet kevesebb a beszedett IFA 40%-ánál." (a támogatás mértéke jelenleg a beszedett IFA 51 %-a).

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy szíveskedjen az előterjesztést megvitatni és döntését határozat formájában meghozni.  

Döntési javaslat

"GYÜSZ-TE módosítási kérelme a TDM pályázathoz kapcsolódóan"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Gyomaendrődi Üdültetési Szövetség Turisztikai Egyesületével ​2015-ben kötött együttműködési megállapodást az alábbiak szerint módosítja:   

EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS 
(Módosításokkal egységes szerkezetbe foglalva)
(Módosítva a 21/2016.(I. 28.) Gye. Kt. és a ..../2016. (II. 11.) Gye. Kt.  határozatokkal)
 
mely létrejött egyrészről Gyomaendrőd Város Önkormányzata (Székhely: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124., adószám: 15725527-2-04 képviseli: Toldi Balázs polgármester), mint önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat)  
másrészről GYÜSZ-TE Gyomaendrődi Üdültetési Szövetség Turisztikai Egyesület (Székhely: 5500 Gyomaendrőd, Bocskai u. 58/1., adószám: 18395136-1-04 képviseli: Tímár Imre elnök), mint TDM szervezet (továbbiakban: TDM szervezet) között alulírott helyen és időben az alábbi feltételek szerint:  
 
Az Önkormányzat és az Egyesület jelen együttműködési megállapodásának célja a turizmus versenyképességének növelése, a látogatók megelégedettségének, a desztinációhoz köthető információkkal való ellátásának javítása, a turizmus szereplőinek naprakész üzleti információkkal történő ellátása, a helyi turisztikai desztináció menedzsment rendszer (TDM) fejlesztése. Ennek érdekében a desztinációs szintű települési és marketing feladatokat, kompetenciák, jogokat és kötelezettségeket az alábbiak szerint rögzítik. 
 
I. Az Önkormányzat jogai és kötelezettségei:  
1.      Az Önkormányzat megszünteti a párhuzamos struktúrákat a helyi turisztika területén. A helyi turizmussal kapcsolatos lehetőségek egységes arculatban való kezelését, a helyi turisztikai szereplők koordinálását, valamint a helyi turisztikai marketing tevékenységet átruházza a TDM szervezetre. 
2.      Biztosítja a helyi turizmust érintő jogszabályok megfelelő végrehajtását. 
3.      Az Önkormányzat vállalja, hogy a turizmust érintő döntések előterjesztéseit a TDM szervezet számára megküldi és a TDM szervezet javaslatait döntései meghozatalánál figyelembe veszi. Az e tárgykörben tartott bizottsági és testületi ülésekre meghívja a TDM szervezet képviselőjét és részére tanácskozási jogot biztosít.  
4.      Az Önkormányzat TDM szervezet fenntarthatóságának érdekében a TDM pályázatban foglalt mértékben és időtartamban évente a költségvetési rendeletében rögzítve a beszedett idegenforgalmi adó állami hozzájárulással megnövelt összegének 20 %-át, de legalább 4 millió forint támogatást nyújt a TDM szervezet működéséhez, amely összeg nem lehet kevesebb a beszedett IFA 40%-ánál. Amennyiben az állami hozzájárulási rendszer módosul, úgy a felek jogosultak a megállapodást felülvizsgálni.
A Számítás alapja: A tárgyévet megelőző év tényleges idegenforgalmi adóbevétele és a tárgyévben az önkormányzatot megillető üdülőhelyi feladatok támogatása összegének 20%-a, de legalább 4 millió forint.
A támogatási összeget az Önkormányzat egyenlő részletekben minden tárgyhó 20.-ig utalja át a TDM szervezet Endrőd és Vidéke Takarékszövetkezetnél vezetett 53200015-11082390 számú számlájára. 
5.      Az Önkormányzat vállalja, hogy a költségvetési rendeletben rögzített támogatáson túl a beszedett idegenforgalmi adó állami hozzájárulással megnövelt összegének növekményét a szervezet számára biztosítja, de legalább 1.500.000 forintot. A szerződés hatályba lépésének évében (2016.) ez az összeg 1.500.000 forint.
A növekmény összegének meghatározása:Az Önkormányzat a tárgyévet megelőző év tényleges idegenforgalmi adóbevételét és a tárgyévben az önkormányzatot megillető üdülőhelyi feladatok támogatásának összegét veszi alapul, és ezt hasonlítja a tárgyévet megelőző második év idegenforgalmi adóbevételének és a tárgyévet megelőző évben az önkormányzatot megillető üdülőhelyi feladatok támogatásának összegéhez. A két összeg különbözete adja az adott év növekményének, azaz a többlettámogatásnak az összegét. Amennyiben a növekmény összege nem éri el az 1,5 millió forintot, úgy a többlettámogatás összege 1,5 millió forint.
A többlettámogatás a TDM szervezet pályázati önerőként, illetve a turisztikai marketing feladatok finanszírozására használhatja.  A többlettámogatás mértékét a felek minden évben legkésőbb szeptember végéig megvizsgálják, és annak függvényében az Önkormányzat tárgyév végéig utalja át a többlettámogatást a TDM szervezet számára.
6.      Az Önkormányzat vállalja, hogy a turizmushoz köthető, az önkormányzat vagy valamelyik intézménye, gazdasági társasága által üzemeltetett turisztikai látványosságok, úgy mint: Liget Gyógyfürdő, Körös Látogatóközpont, Bárka Látogatóközpont, Erzsébet ligeti tanösvény, Vízi Színpad, Szent Antal Kenyérsütőház, Szent Antal Zarándokszálláshely, Endrődi Tájház és Helytörténeti Gyűjtemény, Gyoma Tájház és Alkotó Ház, továbbá a szerződés hatályba lépését követően létrehozott újabb városi attrakciók jegyáraiba beépíti a TDM szervezet támogatását. A beépített összeg jegyáranként 10 Ft. A jegyárakból származó többlettámogatás részletfeltételeit a felek, valamint az érintett szervezetek külön megállapodásban rögzítik, azzal, hogy a jegyár támogatás megszűnik, amennyiben az Önkormányzat által nyújtott támogatás mértéke meghaladja a TDM szervezet éves árbevételének a 70 %-át.
7.      Az Önkormányzat határozott időre, jelen megállapodás érvényességének idejére a TDM szervezet rendelkezésére bocsájtja a Tourinform Névhasználati Kézikönyvben meghatározott minőségű Tourinform iroda helyiségét. A Tourinform iroda rezsiköltségeit (víz, gáz, villany) átvállalja. Az ésszerű működést feltételezve. Az egyéb működtetési költségek a TDM szervezetet terhelik.  
8.      Vállalja egy fő diákmunkás foglalkoztatását minden év nyarán (június1- augusztus 31). A munkavállaló szakma irányítását ezen időszak alatt átengedi a TDM szervezet részére 
9.      Az Önkormányzat vállalja, hogy a TOURINFORM irodát tovább működteti amennyiben a TDM szervezet megszűnik, vagy működése ellehetetlenül.  
10. Az Önkormányzat által nyújtott anyagi támogatás nem haladhatja meg a TDM szervezet éves bevételének 70 %-át. Amennyiben meghaladja, úgy az Önkormányzat minden jogkövetkezmény nélkül, azonnali hatállyal megszüntetheti az I.5. pontban meghatározott többlettámogatást, valamint az I.6. pontban meghatározott jegyárakba beépített támogatást.
 
II. A TDM szervezet jogai és kötelezettségei: 
1.      A TDM szervezet vállalja a TOURINFOM iroda működtetését, mely ellátja az információszolgáltatás funkcióját is. A működtetéshez szükséges pénzügyi és infrastrukturális feltételeket az Önkormányzat jelen megállapodás I. pontja alapján biztosítja.  
2.      A TDM szervezet –  szakember biztosítása útján – kezeli a gyomaendrődi turisztikai térség turizmussal kapcsolatos szakmai feladatait. Ennek során a TDM szervezet Alapszabályában foglaltaknak megfelelően jár el.  
3.      A TDM szervezet vállalja, hogy a hatályos jogszabályi feltételeknek megfelelően biztosítja az Elnökségben, valamint az Felügyelő bizottságban egy-egy  Önkormányzat által delegált személy teljes jogú tagságát.  
4.      a TDM szervezet vállalja, hogy az önkormányzat intézményeivel, gazdasági társaságaival együttműködik, az együttműködés kereteiről, módjáról és mértékéről partneri megállapodást köt.  
5.      A TDM szervezet egyeztetve az Önkormányzat fejlesztési osztályával, az Önkormányzat Közművelődési, turisztikai feladatait ellátó Intézményével, valamint az önkormányzat tulajdonában lévő gazdasági társasággal (Liget Fürdő Nonprofit Kft.) éves feladattervet készít (melynek része a marketingterv). A TDM szervezet az éves feladattervet minden év szeptemberében a Képviselő-testület elé terjeszti elfogadásra.  
6.      A TDM szervezet évente 2 alkalommal (április és október)  beszámolót készít a képviselő-testület mindenkori turisztikáért felelős bizottsága számára (idényfelkészülés, idényelemzés).  
7.      A megállapodás időtartama alatt a TDM szervezet közép- és hosszú távú működtetésének pénzügyi fenntarthatóságát részletesen kidolgozza. 
8.      A TDM szervezet vállalja, hogy a megállapodás időtartama alatt egy komplex (kereslet – kínálat) igényfelmérést követően kidolgozza azt a tevékenységrendszert, amely hosszútávon és folyamatosan árbevételt jelent a TDM szervezet számára. A párhuzamosságok elkerülése érdekében a TDM szervezet köteles az Önkormányzattal, valamint az Önkormányzat közművelődési és turisztikai feladatait ellátó intézményével és gazdasági társaságával előzetesen egyeztetni, jelen megállapodás hatálybalépést követő 1 éven belül.
9. A TDM szervezet turisztikai szempontok alapján esetenként, anyagilag és szakmailag hozzájárulhat az Önkormányzat vagy intézményei által szervezett programok, városi rendezvények támogatásához. A hozzájárulás mértékét saját hatáskörben dönti el.  
10. A TDM szervezet az Önkormányzattól kapott támogatási összeget az alapszabályában meghatározott célokhoz kötötten, meghatározott feladatokra fordíthatja.  
11. A TDM szervezet feladata a város turisztikai imázsának építése, erősítése, új turisztikai termék és szolgáltatás fejlesztések generálása, a város idegenforgalmi szereplői összefogásának növelése, erősítése. Továbbá turisztikai érdekképviselet, marketingtevékenység, illetve a város idegenforgalmi adóbevételeinek növelésének elősegítése. Turisztikai honlap (benne saját foglalási-közvetítői rendszer) működtetése turisztikai jellegű pályázatok figyelése, turisztikai képzések, oktatások szervezése.
 
III. Záró rendelkezések: 
1.      Jelen megállapodást a Felek 2016. január 1. napjától  2023. december 31. napjáig kötik, azzal a feltétellel, hogy amennyiben a GYÜSZTE GINOP-1.3.4-15 pályázati felhívásra benyújtandó pályázata eredménytelen, úgy a szerződés hatálya 2019. december 31-én megszűnik. Jelen megállapodás 2016. február 15-én lép hatályba.
2.      Felek vállalják, hogy a megállapodás feltételeit minden év októberében felülvizsgálják.  
3.      A megállapodás teljesítése során a Felek kötelesek egymással együttműködni, ennek keretében egymást kötelesek értesíteni az érdekkörükben felmerülő, jelen szerződésre kiható minden lényeges adatról, tényezőről és körülményről.  
4.      Felek közös megegyezéssel a közöttük 2012. február 02. napján létrejött megállapodást, valamint annak módosításait hatályon kívül helyezik. Felek egymással elszámoltak, egymással szemben a korábbi megállapodásból származó követelést nem érvényesítenek.   
5.      Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, valamint egyéb kapcsolódó jogszabályok rendelkezései irányadóak.   
6.      A Felek megállapodnak abban, hogy esetleges jogvitáikat elsődlegesen békés úton, tárgyalások útján kívánják rendezni, s csupán akkor fordulnak bírósághoz, ha a tárgyalásos rendezés nem vezetett eredményre. A felek jogvitájuk rendezésére kikötik az Önkormányzat székhelye szerint illetékes bíróság illetékességét. 
7.      Jelen 4 számozott oldalból álló szerződést a Felek, elolvasás és közös értelmezés után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, 3 (darab) eredeti példányban jóváhagyólag aláírták.  
 
 Gyomaendrőd, 2016. február … 
 
...................................................... ........................................................
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Toldi Balázs
polgármester
GYÜSZ-TE Gyomaendrődi Üdültetési Szövetség Turisztikai Egyesület
Tímár Imre
elnök
 
Jogi ellenjegyzés: dr. Uhrin Anna jegyző 
 
Pénzügyi ellenjegyzés: Szilágyiné Bácsi Gabriella 
 
Gyomaendrőd, 2016. február …

Határidők, felelősök:

Határidő: 2016. 02. 11.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Petényi Roland

« Vissza
Vissza a főmenübe