6. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2016. június 29-i ülésére

Tárgy:   Beszámoló a 3. és 4. számú fogorvosi körzet folyamatos működtetése érdekében megtett intézkedésekről
Készítette:   Dr. Uhrin Anna jegyző
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester

Tisztelt Képviselő-testület!

Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete 2013. október 18. napján a 3. fogorvosi körzet működtetésére, valamint a 2012. december 28. napján a 4. fogorvosi körzetre kötött feladat-ellátási szerződésben foglaltak alapján felhívta a Dr. Békés Fogszakorvosi Bt.-ét, hogy 30 napon belül biztosítsa a 3. és 4. fogorvosi körzetben a folyamatos fogorvosi ellátáshoz szükséges személyi és tárgyi feltételeket. A Bt-t tájékoztattuk arról is, hogy amennyiben a megadott határidőn belül nem biztosítja a körzetek fogorvosi ellátásának folyamatos, zökkenőmentes ellátását Önkormányzatunk él - a két körzetre kötött feladat-ellátási szerződésben rögzített - felmondási jogával.
A Képviselő-testület 2016. áprilisi testületi ülésén felhatalmazta Toldi Balázs polgármestert, hogy a fogorvosi körzetek folyamatos működtetése érdekében a szükséges tárgyalásokat folytassa le, a szükséges jognyilatkozatokat tegye meg.
Dr. Békés Annamária fogszakorvos, a Dr. Békés Fogszakorvosi Bt. nevében azt a nyilatkozatot tette, hogy 2016. július 31. napjával a 3. és 4. fogszakorvosi körzetben be kívánja fejezni tevékenységét és kezdeményezte mindkét körzet feladat-ellátási szerződésének megszüntetését.  A 3. és 4. számú fogorvosi körzet feladat-ellátási szerződés megszüntető okirat 2016. június 16. napján a felek által aláírásra került.
 
A folyamatos fogorvosi ellátás biztosítása érdekében a Városi Egészségügyi Intézmény utasítva lett arra,
1.      hogy a 3. és a 4. számú fogorvosi körzet folyamatos működtetését (mint betöltetlen körzet) 2016. augusztus 1. napjától biztosítsa,
2.      az illetékes egészségügyi államigazgatási szervtől a körzetekre működtetési engedély kiadását kérje az Intézmény számára.
3.      a feladat-ellátása érdekében az Országos Egészségbiztosítási Pénztárral a Gyomaendrőd 3. és 4. számú fogorvosi körzetben a feladatok ellátására finanszírozási szerződést kössön.
 
A feladat ellátását helyettesítés keretében Dr. Török Anna fogszakorvos (heti 14 órában) és Dr. Kerekes Attila fogszakorvos (heti 14,5 órában) látja majd el.
A feladat-ellátására mindkét körzet esetében az 5500 Gyomaendrőd, Kossuth u. 30. szám alatt található fogorvosi rendelőben kerülne sor bérleti jogviszony keretében, tekintettel arra, hogy az Önkormányzat nem rendelkezik a feladatellátáshoz szükséges, eszközökkel felszerelt saját rendelővel. Az endrődi településrészen lévő fogorvosi rendelő teljes kihasználtsággal működik (a feladatellátó orvosok váltva használják a rendelőt), így a feladat ellátása jelenleg csak a Kossuth u. 30. szám alatti fogorvosi rendelőben oldható meg. A rendelő bérbeadója a PIKKO Kft. A bérbeadónak joga van a fogorvosi rendelőt,valamint az eszközöket hasznosítani, így a bérleti szerződés megkötésére a Kft-vel van lehetőség.  A bérleti szerződést az előterjesztéshez mellékelten csatoltuk.
A bérleti szerződés hat hónap határozott lenne megkötve. Ez idő alatt az Önkormányzatnak lehetősége van hosszútávon a feladatellátást rendezni. A bérleti díj mértéke bruttó 350.000,- Ft/hó. Tekintettel arra, hogy a Városi Egészségügyi Intézmény költségvetésében erre a célra nincs forrás biztosítva, ezért javasoljuk, hogy a bérleti jogviszony időtartamára az Önkormányzat biztosítson többletforrást a zökkenőmentes feladatellátás biztosítása céljából, a 2015. évi szabad maradvány terhére.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testülettől az előterjesztés megtárgyalását és a döntési javaslatok elfogadását. 

1. döntési javaslat

"„Beszámoló a 3. és 4. számú fogorvosi körzet folyamatos működtetése érdekében megtett intézkedésekről”"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Egészségügy
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a Gyomaendrőd 3. és 4. számú fogorvosi körzet folyamatos működtetése érdekében megtett intézkedésekről szóló beszámolót.

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

2. döntési javaslat

"„Gyomaendrőd, Kossuth u. 30. szám alatt található fogorvosi rendelő bérletére kötött bérleti szerződés”"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Egészségügy
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja a Városi Egészségügyi Intézmény által, az 5500 Gyomaendrőd, Kossuth u. 30. szám alatt található fogorvosi rendelő bérletére kötött következő bérleti szerződést:
 
„BÉRLETI SZERZŐDÉS
amely létrejött egyrészről PIKKO Kft. (székhely: 1131 Budapest, Keszkenő utca 11. 3. em. 11., adószám: 24742874241), mint Bérbeadó (a továbbiakban: Bérbeadó),
másrészről a Városi Egészségügyi Intézmény (székhely: 5500 Gyomaendrőd, Hősök útja 57.), mint Bérlő (a továbbiakban: Bérlő) – a továbbiakban Bérbeadó és Bérlő együttesen: Felek, valamint
Gyomaendrőd Város Önkormányzata (székhely: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124., képviseli: Toldi Balázs polgármester), mint Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat)
 között alulírott napon és helyen az alábbi feltételekkel:
 
1.      Jelen szerződés alapján Bérbeadó bérbe adja, a Bérlő pedig bérbe veszi 5500 Gyomaendrőd, Kossuth Lajos utca 30. szám alatti ingatlan 24,99 m2 területnagyságú fogorvosi rendelőjét (a továbbiakban: helyiség), valamint az ahhoz kapcsolódó kiszolgáló helyiségeket, és a fogorvosi alapellátás biztosítását szolgáló eszközöket (1. melléklet: eszközlista) fogászati alapellátás biztosítása céljából.
2.      Az Önkormányzat 230/2016. (IV. 28.) Gye.  Kt. határozata alapján a folyamatos fogorvosi ellátás biztosítása érdekében utasította a Városi Egészségügyi Intézményt, hogy a 3. és 4. számú fogorvosi körzet folyamatos működtetését 2016. augusztus 1. napjától biztosítsa. A feladat-ellátás mind a két esetben az 5500 Gyomaendrőd, Kossuth Lajos utca 30. szám alatti ingatlan 24,99 m2 területnagyságú fogorvosi rendelőjében történik. A körzetek betöltetlen körzetek, a fogorvosi alapellátás biztosítása helyettesítéssel történik. A Városi Egészségügyi Intézmény a betöltetlen fogorvosi körzet ellátására - területi ellátási kötelezettséggel - a helyettesítő orvosokkal külön megbízási szerződést köt.  
3.      Bérlő a szerződés tárgyát képező helyiségben kizárólag a 3. és 4. fogorvosi körzet fogorvosi alapellátását biztosítja. Bérlő a szerződés tárgyát képező fogorvosi rendelőt és az 1. mellékletben meghatározott eszközöket jelen bérleti szerződésben foglaltak alapján használhatja. A kiszolgáló helyiségek a Bérbeadóval közös használatban maradnak.
4.      Bérlő a szerződés tárgyát képező helyiséget – a körzet a 3. fogorvosi körzetben heti 14 órában használhatja az alábbiak szerint:
Hétfő:                7.00 - 11.00
Kedd:               15.00 - 17.00
Szerda:              7.00 - 11.00
Csütörtök:          -------
Péntek:              7.00 - 11.00
 
5.      Bérlő a szerződés tárgyát képező helyiséget a 4. fogorvosi körzetben heti 14,5 órában használhatja az alábbiak szerint:
Hétfő:               14.00 - 20.00
Kedd:                  ------
Szerda:              14.00 - 16.30        
Csütörtök:          -------
Péntek:              13.00 - 19.00
6.      Felek rögzítik, hogy Bérlő a bérleti szerződés megkötése előtt a helyiséget megtekintette, tehát annak állapotával a szerződés aláírásakor tisztában van.
7.      Bérbeadó jelen megállapodás aláírásával kijelenti, hogy a szerződés tárgyát képező bérleményt jogosult bérbe adni. A Bérlő a bérelt helyiséget albérletbe nem adhatja, azon átalakítást nem végezhet. Bérlő bármilyen átalakítást, felújítást kizárólag a Bérbeadó előzetes írásbeli engedélyével végezhet. Ennek megsértése esetén Bérlő köteles saját költségén az eredeti állapotot helyreállítani, illetve köteles viselni az ezen feltétel megszegése folytán felmerült valamennyi kárt. Bérlő tudomásul veszi, hogy amennyiben a Bérbeadó írásbeli engedélye mellett bármilyen átalakítást, felújítást végez, annak költségét a Bérlő köteles megfizetni, annak megtérítését semmilyen jogcímen nem követelheti a Bérbeadótól, sem jelen szerződéses jogviszony fennállása alatt, sem annak megszűnésekor.
8.      Bérlő a helyiséget 2016. augusztus 01. napjától 6 (hat) hónap határozott időtartamra veszi bérbe.
9.      Bérlő a bérlemény után Bérbeadónak bérleti díjat köteles fizetni. A helyiség havi bérleti díja 275.600,- Ft + ÁFA (azaz kettőszázhetvenötezer – hatszáz + ÁFA  Forint). A bérleti díj magába foglalja helyiség használatával kapcsolatban felmerült közüzemi díjakat, az internet és a telefon költségeket, az 1. mellékletben meghatározott eszközök bérleti díját, valamint a helyiség takarításával kapcsolatban felmerült költségeket is.
10.Bérbeadó a bérleti díj összegéről a tárgyhó 10. napjáig számlát állít ki. Bérlő köteles a leszámlázott díjat a számla kézhezvételét követő 15 napon belül a Bérbeadó bankszámlájára átutalni.
11.Bérlő főkötelezettsége a bérelt helyiség átvétele és a használat fejében a bérleti díj megfizetése.
12.Bérbeadó szavatolja, hogy a bérelt helyiség a bérlet teljes időtartama alatt szerződésszerű használatra alkalmas, valamint azt is, hogy harmadik személynek nincs olyan joga a helyiségen, amely a Bérlőt a használatban akadályozná.  Nem áll fenn azonban szavatossági felelőssége azokért a hibákért, amelyeket a Bérlő rendeltetés- vagy szerződésellenes magatartása okozott.
13.A Bérlő a helyiséget rendeltetésének és a szerződésnek megfelelően használhatja. Bérlő vállalja, hogy a használattal, illetve tevékenységével a Bérbeadó működését nem zavarja. Bérbeadó nem felel az olyan kárért, amely valamely közműszolgáltatás zavarából származik.
14.Bérlő saját költségén köteles gondoskodni a helyiség állagmegóvásáról. Bérlő felelős minden kárért, amely a rendeltetésellenes használatból, illetve jelen szerződés megszegéséből keletkezik.
15.Bérbeadó a szerződés aláírásával a bérelt helyiséget rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban adja a Bérlő használatába. A Felek az átadás - átvételről jegyzőkönyvet vesznek fel (mérőóra állások rögzítése, tételes eszközleltár), amely jelen megállapodás elválaszthatatlan mellékletét képezi.
16.Amennyiben Bérlő jelen szerződésben vállalt valamely kötelezettségét megszegi, úgy Bérbeadó a szerződésszegés tényének tudomására jutásától számított nyolc napon belül írásban felszólítja Bérlőt a szerződésszerű használatra. Amennyiben Bérlő az írásbeli felszólítás ellenére, annak kézhezvételétől számított öt napon belül nem állítja helyre a szerződésszerű állapotot, úgy Bérbeadó írásban azonnali hatállyal jogosult felmondani a jelen szerződést. Bérbeadó ebben az esetben követelheti, hogy Bérlő az eredeti állapotot saját költségén állítsa helyre és adja birtokba részére a helyiséget.
17.Bérlő köteles betartani az egész ingatlanra vonatkozó tűz- és balesetvédelmi, valamint egyéb szakmai előírásokat.
18.Jelen szerződés kizárólag írásban a Felek közös megegyezésével módosítható.
19.Jelen szerződést Felek közös megegyezéssel írásban megszüntethetik, illetve jelen szerződést mindkét fél bármikor írásban 30 napos felmondási idő mellett felmondhatja.
20.A bérlet megszűnése után a Bérlő a helyiséget elhagyja és azt köteles a Bérbeadónak olyan állapotban visszaadni, ami a használat időtartama alatti természetes elhasználódásnak megfelel.
21.A szerződő Felek megállapodnak abban, hogy a jelen szerződésben foglaltak maradéktalan megvalósítása érdekében szükség szerint folyamatosan együttműködnek. Ennek megfelelően időben tájékoztatják egymást, nem csupán a jelen megállapodásban foglaltak teljesítéséről, hanem minden olyan kérdésről (tény, adat, körülmény), amely a szerződés teljesítésére kihatással lehet.
22.Egyéb, a jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a jelen szerződésre vonatkozó hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadók.
23.Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a jelen szerződéssel kapcsolatban felmerült vitás kérdéseket egymás között tárgyalások útján kísérlik meg rendezni. Ennek 30 napon túli eredménytelensége esetén felek alávetik magukat hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság eljárásának.
24.Felek a jelen szerződést – az alulírott helyen és időpontban - elolvasás és értelmezés után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag írják alá. Jelen szerződés 2 (kettő) oldalból áll és 6 (hat), egymással szó szerint megegyező eredeti példányban készült, amelyből aláírás után 2 (kettő) példány a Bérbeadót, 2 (kettő) példány a Bérlőt, 2 (kettő) példány az Önkormányzatot illeti meg.
 
Gyomaendrőd, 2016. június 21.              
  …………….…………….                                                …………………………………
                         Bérbeadó                                                                    Bérlő


…………….…………….
Önkormányzat

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

3. döntési javaslat

"„Költségvetési forrás biztosítása a 3. és 4. számú fogorvosi körzet zökkenőmentes feladatellátásának biztosítása céljából”"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Egészségügy
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a bérleti jogviszony időtartamára 350.000,- Ft/hó többletforrást biztosít a Városi Egészségügyi Intézmény számára a 3. és 4. számú fogorvosi körzet zökkenőmentes feladatellátásának biztosítása céljából, az Önkormányzat 2016. évi költségvetésben, a Városi Egészségügyi Intézmény számára laboratóriumi feladatok ellátására elkülönített összeg maradványa terhére.  

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe