3. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2016. július 20-i ülésére

Tárgy:   Hulladékgazdálkodással kapcsolatos döntések
Készítette:   Nyíri Szmolár Eszter
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester
Véleményező bizottság:  

​Tisztelt Képviselő-testület! 

Gyomaendrőd város hulladékgazdálkodásának megoldását 2016 évben folyamatosan tárgyalta a Képviselő-testület. A hulladékgazdálkodásról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (továbbiakban Ht.) szigorú előírásainak való megfelelés nehéz helyzetbe sodorta mind az e célú közfeladatra létrehozott gazdasági társaságunkat, mind a Kistérségi közös pályázaton létrehozott társaságot (mellékesen megjegyezve hazai szinten szinte minden hulladékgazdálkodás megszervezésével, kivitelezésével érintett hasonló problémákkal küzd).

Két lehetőség előtt áll Önkormányzatunk:

  1. Mint ismeretes, a Felső Bácskai Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. (továbbiakban FBH Kft.) „próbaidős" együttműködést ajánlott fel a Gyomaközszolg Nonprofit Kft-nek. Ez az együttműködés gazdasági szempontból lenne előnyös, hiszen mindenki előtt tisztán látható, hogy a jelenlegi finanszírozási feltételek mellett a hatályos szerződésünk szerinti közszolgáltatónk működésképtelenné válhat. Erre áthidaló megoldásnak látszik az FBH Kft.-vel való közös közfeladat teljesítés, mely által nagyobb összegű szolgáltatási díj hívható le a helyi közfeladat ellátására. (A Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. a tervezett együttműködésről értesült, arról pozitívan nyilatkozott, illetve további személyes egyeztetésre hívott fel július 22-re.) Az FBH Kft.-nek a döntést követően haladéktalanul intézkednie szükséges az engedélyeinek Gyomaendrődre is kiterjedő módosítása kapcsán.
  2. A Kistérségben több éve elindult közös hulladékgazdálkodási projektek, pályázatok útján történt eszközbeszerzések, építések üzemeltetésére létrehozott gazdasági társasággal, a Körös-szögi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft.-vel való együttműködés kialakítása. Ez a lehetőség sajnos a mai napig csak elméleti, hiszen semmilyen gazdasági ajánlat, pénzügyi kimutatás, működési koncepció nem áll rendelkezésünkre, hogy a döntést megerősítse. Az együttműködés inkább „kötelezőnek" látszik, de ha működésképtelen, ha nem tud valósan teljesíteni, nem nyújt fedezetet a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás finanszírozására, akkor ugyanabba a helyzetbe kerül, hogy a feladat ellátása finanszírozási problémák miatt esetleg ellehetetlenül. Azonban a KEOP pályázatban elnyert támogatás miatt adódhat kényszerhelyzet is, ami alapján elképzelhető, hogy ezt az utat szükséges választani. (A Társulás 2016. július 11-én már tartott e témában egyeztetést, július 25-ére tervezi a második fordulós tárgyalást.)

A most előterjesztett döntések egy kvázi „próbaidős" feladatellátást kezdeményeznek. Ugyanis abban az esetben, ha Önkormányzatunk nem a saját, e célra létrehozott gazdasági társaságát kívánja közvetlenül megbízni a feladat ellátásával, akkor a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (továbbiakban Kbt.) rendelkezéseit kell alkalmazni. A Ht. ezt előíró rendelkezései:

„33. § (1) A települési önkormányzat az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladat ellátását a közszolgáltatóval kötött hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés útján biztosítja.

(2) A települési önkormányzat az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására közbeszerzési eljárást folytat le, kivéve, ha a közbeszerzésekről szóló törvény (a továbbiakban: Kbt.) szerint nem kell közbeszerzési eljárást lefolytatni, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés megkötése nem tartozik a Kbt. alkalmazási körébe, vagy ha a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés megkötése a Kbt. szerinti kivételi körbe esik.

(3) A felhívásban az ajánlatkérő meghatározza, hogy a közbeszerzési eljárás során milyen, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység minősítéséről szóló törvény szerint osztályba sorolt gazdasági szereplők tehetnek ajánlatot vagy nyújthatnak be részvételi jelentkezést.

37. §

(3) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés felmondása esetén a települési önkormányzat képviselő-testületének haladéktalanul intézkednie kell a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásának biztosításáról.

(4) A települési önkormányzat a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés felmondása esetén a szerződés megszűnésétől az új hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés hatályba lépéséig a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáról haladéktalanul gondoskodik."

A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződésünk augusztus 1-től közös megegyezés alapján megszűnik, a Ptk. valamint a Ht. rendelkezéseinek megfelelően önkormányzatunk a hatályos szerződés felmondással kapcsolatos rendelkezései alapján köteles eljárni, tehát a Ht. 37. § (4) bekezdése alapján – közbeszerzési eljárás megindításával egyidejűleg – a közszolgáltatás biztosításáról haladéktalanul gondoskodni kell. Mivel adott a lehetőség, hogy egy, a feladatra alkalmas, és a feladat vállalásának elfogadásáról nyilatkozó céget megbízhatunk a szolgáltatás ellátásával, így nincs szükség a Ht. 37/A. § alkalmazására, miszerint „Ha a települési önkormányzat a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátását a 33-34. §-ban foglaltak szerint nem biztosítja, vagy a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás a 33-34. §-ban meghatározott eljárás eredménytelensége miatt nem biztosítható, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló törvény szerint kell eljárni."

Tehát a most felvázolt döntések az átmeneti időszak erejéig – a jelenlegi szerződés megszűnésétől az új szerződés megkötéséig – terjednek, rövid távú kötelezettségként jelentkeznek. Az átmeneti időszakot követő új, hivatalos és hosszú távú elkötelezettség továbbra is nyitott kérdés marad, amennyiben gazdaságilag és szakmailag is megfelelő együttműködés alakítható ki a Körös-szögi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft-vel, úgy a teljesítés velük közreműködve valósul meg. Amennyiben ez a lehetőség nem tud kibontakozni, nem lesz valósan elindítható rövid határidőn belül, úgy a nyílt közbeszerzési eljárást mindenképpen szükséges megindítani, az annak eredményeként létrejövő szerződés fog hosszútávra hatályba lépni.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására, a döntési javaslatok elfogadására!

Előzetes hatásvizsgálat:

(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)

 

A tervezett jogszabály várható következményei, különösen

I. társadalmi hatásai:

A tervezetnek különösebb társadalmi hatása nincs, a hatályos jogszabályok alapján a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás kötelezően igénybe veendő szolgáltatás, nincs feltétlenül szerződéskötési kényszer. Az új szerződések már az új közszolgáltató nevében készülnek, a hatályban lévő szerződések érintettjei értesítést kapnak a Közszolgáltató személyében történő változásról.

 

II. gazdasági hatásai:

A közszolgáltatási díj valamint a közszolgáltató részére fizetendő szolgáltatási díj megállapítására melyet több jogszabály, többek között a Koordinál szerv által fizetendő hulladékgazdálkodási szolgáltatási díjról szóló 13/2016. (V.24.) NFM rendelet, valamint a települési hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól szóló 64/2008. (III. 28.) Korm. rendelet szabályoz. Az új díjkalkulációk alapján számított szolgáltatási díj érinti a hulladékgazdálkodási közfeladat elvégzésére létrehozott önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságot. Amennyiben Önmaga látja el a közfeladatot, úgy a díjrendelet alapján kisebb szolgáltatási díjra jogosult, mely nagyfokú működési problémákhoz, ellehetetlenüléshez vezethet. Az új közszolgáltatóval való együttműködés magasabb díj lehívását eredményezheti, mely fedezetet nyújthat a szolgáltatás elvégzésére.

 

III. költségvetési hatásai:

A II. pontban részletezettek alapján a jövőre nézve valószínűsíthető a hulladékgazdálkodás Önkormányzatunk általi eseti támogatásainak megszűnése. 

 

IV. környezeti következményei:

Jelen rendelet módosításnak környezeti következményei nincsenek.

 

V. egészségi következményei:

Jelen rendelet módosításnak egészségi következménye nincs.

 

VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:

A II. pontban részletezettek szerint lakossági értesítések megküldése válik szükségessé.

 

VII. megalkotásának szükségessége:

A Közszolgáltató személye a rendelet 1. mellékletében jelenik meg. A Közszolgáltató személyében történő változás maga után vonja a rendelet módosítását is.

 

VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:

A helyi szabályozás módosításának elmaradása törvényességi felügyeleti eljárást is eredményezhet.

 

IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:

Nincs szükség egyéb személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek meghatározására.

 

INDOKOLÁS A RENDELETTERVEZETHEZ:

 

A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (továbbiakban Ht.) 37. § (3) és (4) bekezdése alapján a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés felmondása (megszűnése) esetén a települési önkormányzat képviselő-testületének haladéktalanul intézkednie kell a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásának biztosításáról. A települési önkormányzat a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés felmondása esetén a szerződés megszűnésétől az új hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés hatályba lépéséig a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáról haladéktalanul gondoskodik.

Fenti rendelkezések alapján az átmeneti időszakra kijelölt Közszolgáltató személye a rendelet 1. mellékletében kerül megnevezésre.

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására, a döntések meghozatalára!

 

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság    
 
1. döntési javaslat

"Hatályban lévő hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés megszüntetése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2013. december 19-én a Gyomaközszolg Kommunális Közszolgáltató Nonprofit Kft-vel kötött, 2014. január 1-től hatályos hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés - a szerződés 12. d) pontja alapján Felek közös megegyezéssel történő - megszüntetését jóváhagyja, felhatalmazza a polgármestert a megszüntető okirat aláírására.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2016. 08. 01.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter

2. döntési javaslat

"Hulladékgazdálkodási közszolgáltatás beszerzésének indítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Közbeszerzés
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a hulladékról szóló CLXXXV. törvény 33. § (1)-(2) bekezdése alapján az önkormányzati hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására közbeszerzési eljárás lefolytatását indítja el. A közbeszerzési eljárás kapcsán a Közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 27. § (4) bekezdése, valamint a hatályos Közbeszerzési Szabályzat 4.) pontjában foglaltak alapján az alábbi Bíráló bizottságot hozza létre:

Közbeszerzési és jogi szakértelem: Dr. Varga Imre felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadó, ügyvéd

Pénzügyi szakértelem: Szilágyiné Bácsi Gabriella

Közbeszerzés tárgya szerinti szakértelem: Pardi László

Egyben felkéri a Gyomaközszolg Nonprofit Kft. Tagtelepüléseit a közbeszerzési eljárás közös lebonyolítására, mely során Gyomaendrőd Város Önkormányzata, mint közös ajánlattevők nevében eljáró ajánlatkérő, gesztori tevékenységet lát el. Felhatalmazza a Jegyzőt a közös közbeszerzés lefolytatásáról szóló megállapodás előkészítésére, a Polgármestert a megállapodás aláírására.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2016. 07. 20.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter

3. döntési javaslat

"Átmeneti időszakra kötött hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2015. évi  CLXXXV. törvény 37. § rendelkezései alapján a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés megszűnésétől az új hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés hatályba lépéséig a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáról haladéktalanul gondoskodik az alábbi közszolgáltatási szerződés megkötésével /az NHKV Zrt. által esetlegesen tett további javaslatok szerződésbe történő beépítésével - a Képviselő-testület utólagos jóváhagyása mellett/:

Hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés
 
amely létrejött egyrészről
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Székhely: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.
KSH azonosító: 15725527-8411-321-04
Törzskönyvi azonosító: 725525
Adószám: 15725527-2-04
Bankszámlaszám: 53200125-11062402
Számlavezető pénzintézet: Endrőd és Vidéke Takarékszövetkezet
Képviseli: Toldi Balázs polgármester
 
 
mint a közszolgáltatást megrendelő önkormányzat/társulás (a továbbiakban: Önkormányzat), másrészről
 
Teljes név: FBH-NP Közszolgáltató Nonprofit Kft.
Rövid név: FBH-NP Nonprofit Kft.
Székhely: 6521 Vaskút, 0551/2 hrsz.
Cégjegyzékszám: 03 09 126039
KSH azonosító (statisztikai számjel): 24290054-3821-572-03
KÜJ azonosító: 103 203 115
KTJ azonosító: 101 265 543
Adószám: 24290054-2-03
Bankszámlaszám: ……………………………………………..
Számlavezető pénzintézet: ……………………………………………..
Képviseli: Agatics Roland ügyvezető
 
mint közszolgáltatást ellátó (non profit) gazdasági társaság (a továbbiakban: Közszolgáltató) között, az alulírott helyen és időben, az alábbi feltételekkel:
 
Preambulum
 
1. A Szerződés szerinti közszolgáltatási tevékenység megnevezése
 
A közszolgáltatási tevékenység:
 
- a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó hulladék átvétele, gyűjtése, elszállítása, kezelése, valamint az ezekhez kapcsolódó hulladékgazdálkodási feladatok ellátása.
- a közterületen elhagyott, illetve ellenőrizetlen körülmények között elhelyezett hulladékok elszállítása és kezelése;
- a hulladékgazdálkodási közszolgáltatással érintett hulladékgazdálkodási létesítmény fenntartása, üzemeltetése
- a hatályos jogszabályok - beleértve a közszolgáltatási terület települési önkormányzatának rendeletét is - által meghatározott tartalommal és keretek között.
 
A fentiek keretében a Közszolgáltató feladata a közszolgáltatási területen a rendszeresített gyűjtőedényben, az ingatlanon, illetve közterületen összegyűjtött és a Közszolgáltatónak rendszeres időközönként átadott települési hulladék kezelés céljából történő rendszeres elszállítása, ártalmatlanítást szolgáló létesítménybe való szállítása.
 
Közszolgáltató a Szerződés szerinti feladatainak részben saját eszközeivel, berendezéseivel és létesítményeivel, részben e szerződés alapján részére átadott eszközökkel, berendezésekkel, valamint létesítmények használatával tesz eleget.
 
Közszolgáltató tevékenysége kiterjed a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó hulladékok elkülönítetten gyűjtött részére is.
 
Felek rögzítik, hogy a Közszolgáltató tevékenysége a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (továbbiakban: Ht.) és más vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint hulladékgazdálkodási közszolgáltatásnak minősül, amelynek igénybevétele a közszolgáltatási területen az ingatlanhasználók számára - a törvény erejénél fogva - kötelező.
 
Felek rögzítik, hogy Gyomaendrőd Város Önkormányzata a Ht. 37. § rendelkezései alapján jelen szerződés megkötésétől, - az azzal egy időben induló közbeszerzési eljárás eredményeként kötendő – új hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés hatályba lépéséig jelen szerződés aláírásával a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáról haladéktalanul gondoskodik.
 
2. A Szerződés szerinti közszolgáltatási terület
 
A Gyomaendrőd Város Önkormányzat közigazgatási területén lévő valamennyi a 31/2013.(XII.10.) önkormányzati rendelet 2. sz. és 3. sz. mellékletében meghatározott belterületi ingatlanok.
 
3. A Szerződés szerinti közszolgáltatás időtartama
 
A Közszolgáltató a közszolgáltatás ellátását 2016. augusztus 1. napjával köteles megkezdeni.
A Közszolgáltató az e szerződés szerinti hulladékgazdálkodási közszolgáltatást a Ht. 37. § (4) bekezdése alapján – jelen szerződés aláírásával egy időben induló közbeszerzési eljárás eredményeként kötendő – új hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés hatályba lépéséig köteles ellátni.
 
4. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás minőségi ismérvei
 
A Szerződés szerinti hulladékgazdálkodási közszolgáltatás minőségi ismérveit a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység minősítéséről szóló 2013. évi CXXV. törvény 1. mellékletében meghatározott, a minősítési osztály megszerzéséhez szükséges követelmények alapján határozzák meg a Szerződő Felek.
 
A Szerződés szerinti hulladékgazdálkodási tevékenység végzéséhez szükséges, a környezetvédelmi hatóság által meghatározott minősítési osztály: A/I.
 
A Közszolgáltató a közszolgáltatás időtartama alatt köteles a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás (ingatlanok, gépek, berendezések, járművek, stb.) működtetéséhez a Ht.-ben és más kapcsolódó jogszabályokban előírt szakmai és személyi feltételeket biztosítani.
 
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó kommunális hulladék kezelése, illetve ártalmatlanítása a Gyomaendrődi Regionális Hulladékkezelő Kft. (5500 Gyomaendrőd, Tanya. 104.) területén, az elkülönítetten gyűjtött hulladék kezelése a Gyomaközszolg Nonprofit Kft (5500 Gyomaendrőd, Ipartelep út 2.) telephelyén történik.
 
Közszolgáltató saját költségére köteles a hulladékgazdálkodási közszolgáltatáshoz kapcsolódó biztosítást kötni.
 
A Közszolgáltató a Ht. 32/A. § (1) bekezdés f) pontja szerinti megfelelőségi véleményt 2016. október 1-ig beszerzi.
 
5. A hulladékkezelési közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos jogok és kötelezettségek
 
Szerződő Felek hulladékgazdálkodással kapcsolatos jogait és kötelezettségeit elsősorban a Ht. és végrehajtására kiadott jogszabályok tartalmazzák. Szerződő Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy jogaikat és kötelezettségeiket a hatályos jogszabályok rendelkezései szerint gyakorolják, illetve teljesítik, figyelembe véve a hulladékgazdálkodás országos és területi célkitűzéseit, illetőleg egymás jogos érdekeit.
 
Az Önkormányzat kötelezettségei különösen:
 
a) a közszolgáltatás hatékony és folyamatos ellátásához a Közszolgáltató számára szükséges információk szolgáltatása, a Ht. 35. § (1) g) pontjában foglaltakra tekintettel;
b) a közszolgáltatás körébe nem tartozó hulladékgazdálkodási tevékenységek közszolgáltatással történő összehangolásának elősegítése;
c) a közszolgáltatásnak a közszolgáltatási területen végzett más közszolgáltatásokkal való összehangolásának elősegítését;
d) a települési igények kielégítésére alkalmas hulladék gyűjtésére, szállítására, kezelésére szolgáló helyek és létesítmények meghatározása;
e.) A Szerződő Felek megállapítják, hogy a Ht. 35. §-a szerinti települési önkormányzati rendeletalkotás az Önkormányzat önálló hatásköre. Ha a közszolgáltatási díjat az önkormányzat a települési hulladékkezelési közszolgáltatási díj megállapításának részletes szakmai szabályairól szóló 64/2008. (III. 28.) Kormányrendelet (továbbiakban Korm.rend.) 3. § (1)-(4) bekezdése alapján számított díjnál alacsonyabb mértékben állapítja meg, a különbséget díjkompenzáció formájában köteles a közszolgáltatónak megtéríteni évente két alkalommal, első alkalommal tárgyév július 31-ig második alkalommal a tárgyévet követő január hó 31-ig. Abban az esetben, ha az önkormányzat díjkedvezményt, mentességet, vagy ingyenességet állapít meg, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj ezáltal meg nem fizetett összegét az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet számára az önkormányzat köteles megtéríteni.
 
A Közszolgáltató kötelezettségei különösen:
 
a) a Szerződés szerinti hulladékgazdálkodási közszolgáltatás folyamatos és teljes körű ellátása;
b) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásnak a jogszabályok szerint meghatározott rendszer, módszer és gyakoriság szerinti teljesítése, ideértve évenkénti egyszeri lomtalanítás teljesítése;
c) a a Kv. Hatóság által meghatározott minősítési osztály szerinti követelmények biztosítása és a minősítő okirat, valamint a Ht. 32/A. § (1) bekezdés f) pontja szerinti, 2016. október 1-jéig beszerzendő megfelelőségi vélemény Szerződés szerinti időtartam alatti folyamatos meglétének biztosítása;
d) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljesítéséhez szükséges mennyiségű és minőségű jármű, gép, eszköz, berendezés biztosítása, valamint a szükséges létszámú és képzettségű szakember alkalmazása;
e) a közszolgáltatás folyamatos, biztonságos ellátásához szükséges fejlesztések és karbantartások elvégzése;
f) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó hulladék kezelésére meghatározott helyek és létesítmények igénybevétele.
g) a hulladékgazdálkodási, illetve más, jogszabályok szerinti nyilvántartási rendszerek működtetése és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljesítésével összefüggő adatszolgáltatások rendszeres teljesítése, továbbá a hatóságok jogszabályok szerinti tájékoztatása;
h) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást igénybe vevők számára könnyen hozzáférhető ügyfélszolgálat és tájékoztatási rendszer működtetése;
i) a hulladékgazdálkodási, illetve más, jogszabályok szerinti nyilvántartási, adatkezelési és adatszolgáltatási rendszer létrehozása és folyamatos működtetéséhez szükséges feltételek biztosítása;
j) a közszolgáltatást igénybe vevők kifogások és észrevételek elintézési rendjének megállapítása és ennek nyilvánosságra hozatala, a település által üzemeltetett honlapon.
k) A közszolgáltatás keretében gondoskodik az elkülönítetten gyűjtött hulladékok jogszabályban előírt módon történő begyűjtéséről szelektív gyűjtő szigetek, illetve házhoz menő gyűjtés keretében. A szelektív szigetek edényeinek ürítését hetente egyszer köteles elvégezni, az elkülönítetten gyűjtött települési hulladékot havonta egyszer köteles házhoz menő gyűjtés keretében begyűjteni, kezelésre átvenni. A házhoz menő hulladékgyűjtés edényzetét, vagy azonosító jellel ellátott más gyűjtőedényt (továbbiakban zsákot) az ingatlanhasználók részére biztosítja.
 
A Közszolgáltató a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység elősegítése érdekében az alábbi feladatokat köteles ellátni:
- Adminisztratív feladatok:
a) könyvelés, számvitel, bérszámfejtés,
b) adminisztráció, nyilvántartás,
c) adatbázis-kezelés,
d) jogi ügyvitel.
- A hulladékgazdálkodási közszolgáltatást igénybe vevőkkel megkötendő egyedi közüzemi szerződések kezelése, így a közüzemi szerződések megkötése, nyilvántartása, módosítása, megszüntetése.[1]
- Ügyfélszolgálati feladatok ellátása, a közszolgáltatás igénybe vevők hulladékgazdálkodási közszolgáltatással kapcsolatos bejelentéseinek intézése, panaszainak kivizsgálása, orvoslása és a közszolgáltatással kapcsolatos általános tájékoztatásnyújtás biztosítása. Az ügyfélszolgálatot a Közszolgáltató székhelyén kell működtetni. Az ügyfélszolgálat főbb feladatai:
a) közszolgáltatást igénybevevők bejelentéseinek kezelése,
b) közszolgáltatást igénybevevők panaszainak kivizsgálása és kezelése,
c) személyes ügyfélszolgálat működtetése,
d) telefonos ügyfélszolgálat működtetése,
e) ügyeleti rendszer működtetése,
f) internetes honlap működtetése.
 
Közszolgáltató a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás keretében kötelezettséget vállal a települési hulladék egyes összetevőinek a központi jogszabályban, az Önkormányzat rendeletében meghatározott gyűjtőhelyeken, gyűjtőpontokon és/vagy hulladékudvarban és módon történő elkülönített gyűjtésére és kezelésére.
 
Amennyiben a Közszolgáltató az esedékes szolgáltatást elvégezni nem tudja és az nem az Önkormányzat mulasztására vezethető vissza (pl. gépjármű meghibásodás, időjárási körülmények), úgy köteles helyettesítéséről gondoskodni, arra engedéllyel és kapacitással rendelkező helyettes útján. Ha a helyettesítés nem megoldható, és ilyen módon a szolgáltatás a szolgáltatási napon elmarad, arról a Közszolgáltató haladéktalanul értesíti az Önkormányzatot. A Közszolgáltató az akadály elhárulását követő legközelebbi szolgáltatási napon a szolgáltatás szünetelése idején felgyűlt hulladékot is köteles elszállítani.
 
Ha a hulladék nem a szabványos, zárt tárolóedényben, illetve nem az Közszolgáltató által kiadott, jelzett zsákban kerül kihelyezésre, úgy Közszolgáltató nem köteles a hulladék gyűjtésére, elszállítására, kezelésére.
 
6. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás finanszírozásának elvei, módszerei
 
a.) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás finanszírozása során a Ht. alapelveit kell érvényesíteni, kiemelten az önellátás, közelség, szennyező fizet elveit, továbbá a költséghatékony hulladékgazdálkodási közszolgáltatás biztosításának elvét, és a keresztfinanszírozás tilalmának elvét.
 
b.) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás finanszírozásában a Önkormányzat, közvetlenül nem vesz részt. A közszolgáltatási díj megállapítása, valamint a közszolgáltatás finanszírozása a Korm. rendeletben, valamint a Koordináló szerv által fizetendő hulladékgazdálkodási szolgáltatási díjról szóló 13/2016. (V. 24.) NFM rendelet (továbbiakban Szolgáltatási díjrendelet) meghatározottak alapján történik.
 
7. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj beszedésére vonatkozó módszer leírása, valamint a díjkövetelés érvényesíthetőségi feltételei
 
a.) A Közszolgáltató a Ht. alapelveiben megfogalmazottak szerint törekszik gazdálkodásának megszervezésére.
 
b.) A Közszolgáltató Alvállalkozója az Alvállalkozónál jelentkező, 2016. április 1-jét megelőző időszakra vonatkozó, kiszámlázott közszolgáltatás késedelmes díjfizetése után – a Ptk-ban és az egyedi közüzemi szerződésben foglaltaknak megfelelően – jogosult késedelmi kamatot és kezelési költséget érvényesíteni a késedelmesen fizető felhasználókkal szemben.
 
c.) A Közszolgáltató Alvállalkozója az Alvállalkozónál jelentkező, 2016. április 1-jét megelőző időszakra vonatkozó, kiszámlázott közszolgáltatási díjak beszedése érdekében a fogyasztókat a lejárt tartozás megfizetésére írásban felszólítja, illetve a tartozás behajtása érdekében a jogszabályokban biztosított lehetőségekkel él.
 
d.) A Közszolgáltató Alvállalkozója az Alvállalkozónál jelentkező, 2016. április 1-jét megelőző időszakra vonatkozó, hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételéért a közszolgáltatás igénybevevőjét terhelő díjhátralék és az azzal összefüggésben megállapított késedelmi kamat, valamint a behajtás egyéb költségei adók módjára behajtandó köztartozásnak minősülnek. A felszólítás eredménytelensége esetén a díjhátralék megfizetésének esedékességét követő 45. nap elteltével a Közszolgáltató - a felszólítás megtörténtének igazolása mellett, és a jogszabályokban foglalt egyéb feltételek teljesítésével - a díjhátralék adók módjára történő behajtását a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (a továbbiakban: NAV) kezdeményezi.
 
e.) A Koordináló szerv szedi be a közszolgáltatási díjat, és a Koordináló szerv a közszolgáltatónak a közszolgáltatási szerződésben rögzített feladataiért a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megállapításáért felelős miniszter által meghatározott szolgáltatási díjat fizet. A Koordináló szerv kezeli a közszolgáltatás keretében keletkező kintlévőségeket.
 
f.) 2016. július 1. napjától a szolgáltatási díjban a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljes közvetlen költsége megtérítésre kerül, így a haszonanyag értékesítéséről a Koordináló szerv gondoskodik úgy, hogy a közszolgáltató valamennyi haszonanyagot köteles a Koordináló szerv által kijelölt szervezetnek átadni. 2016. július 1. napjától a haszonanyag-értékesítésből eredő bevétel a Koordináló szervet illeti meg.
 
g.) A Koordináló szerv a közszolgáltatási díjakra vonatkozó számlákat az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet kijelöléséről, feladatköréről, az adatkezelés módjáról, valamint az adatszolgáltatási kötelezettségek részletes szabályairól szóló 69/2016. (III. 31.) Kormányrendelet (továbbiakban Kormányrendelet) 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatás alapján állítja ki.
 
h.) A közszolgáltató hiányos vagy késedelmes adatszolgáltatása esetén a Koordináló szerv a nem megfelelő adatszolgáltatással érintett ingatlanhasználó tekintetében a Koordináló szerv által legutóbb kiszámlázott közszolgáltatási díjról állít ki számlát. Az ezzel összefüggésben keletkező díjkorrekció esetén minden helytállási kötelezettség a közszolgáltatót terheli. Az így keletkező közszolgáltatási díjkülönbözet pozitív mérlegét a Koordináló szerv a közszolgáltatónak fizetendő esedékes szolgáltatási díjba beszámítja.
 
i.) A közszolgáltató hiányos vagy helytelen adatszolgáltatásából eredő, a Koordináló szerv által nem megfelelő adattartalommal kiállított számlákkal kapcsolatos valamennyi következményért a közszolgáltatót terheli felelősség.
 
j.) A Koordináló szerv a 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatásból kiindulva megállapítja azon ingatlanok körét, amelyre nincs közszolgáltatási díjfizetés meghatározva az adatszolgáltatásban, ugyanakkor vélelmezhető, hogy az ingatlannal összefüggésben teljesítés történt. A Koordináló szerv e körben jogosult ingyenesen adatot kérni az illetékes hatóságtól a Kormányrendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatásból hiányzó ingatlanok és szükséges adataik megállapítása érdekében.
 
k.) Az előző bekezdés alapján rögzített ingatlanok adatait a Koordináló szerv megküldi a közszolgáltatónak, és felhívja a közszolgáltatót, hogy a megküldött ingatlanokon végzett szolgáltatásának megfelelően korrigálja a Kormányrendelet 20. § (1) bekezdés szerinti adatszolgáltatást legkésőbb az értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül. A korrekciót követően - a közszolgáltató eltérő adatszolgáltatása hiányában - a Koordináló szerv a közszolgáltatási díjat az ingatlantulajdonosnak számlázza ki.
 
l.) A Koordináló szerv a kiszámlázott és az ingatlanhasználó által határidőn belül ki nem fizetett közszolgáltatási díj behajtása érdekében intézkedik.
 
8. Közszolgáltató által ellátható egyéb, bevétel megszerzésére irányuló tevékenységek és azok elszámolási szabályai
 
A közszolgáltató - ha a Ht.-ban meghatározott, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás végzésével kapcsolatos kötelezettségeinek teljesítését nem veszélyezteti - a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó hulladékkal kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységeken kívül a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe nem tartozó hulladék kezelését végezheti az általa üzemeltetett hulladékkezelő létesítményben.
 
Közszolgáltató egyéb vállalkozási tevékenység folytatására annyiban jogosult, amennyiben ez nem veszélyezteti a Szerződés szerinti hulladékgazdálkodási tevékenység folyamatos és teljes körű ellátását.
 
A keresztfinanszírozás tilalmának Ht. szerinti elvéből következően a Közszolgáltató hulladékgazdálkodási közszolgáltatás díjának részét képező ésszerű nyereség nem tartalmazhatja a hulladékgazdálkodási közszolgáltatáson kívül eső egyéb gazdasági tevékenységei költségeinek, ráfordításainak fedezetét
 
Amennyiben a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe nem tartozó tevékenységet is végez a Közszolgáltató az egyes tevékenységeire olyan elkülönült nyilvántartást köteles vezetni, amely biztosítja az egyes tevékenységek átláthatóságát, valamint kizárja a keresztfinanszírozást. A Közszolgáltató az általa ellátott egyéb vállalkozási tevékenységek bevételeit, kiadásait, ráfordításait köteles a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás bevételeitől, költségeitől, ráfordításaitól elkülönítetten, tételesen kezelni és nyilvántartani.
 
A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe nem tartozó tevékenység végzése esetén a Közszolgáltató a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás nyújtása érdekében végzett tevékenységét éves beszámolója kiegészítő mellékletében oly módon mutatja be, mintha azt önálló vállalkozás keretében végezte volna. A tevékenység elkülönült bemutatása legalább önálló mérleget és eredménykimutatást jelent.
 
9. A Közszolgáltató pénzügyi, gazdasági, műszaki és szakmai tevékenységének, költség-hatékony gazdálkodásának ellenőrizhetőségét, átláthatóságát biztosító előírások
 
a.) A Közszolgáltató köteles Önkormányzat illetve a Koordináló szerv kérésére, az általa végzett hulladékgazdálkodási közszolgáltatással és a gazdálkodásával kapcsolatos információkat, adatokat, a számviteli és egyéb analitikus nyilvántartásaival egyező tartalommal Önkormányzatnak illetve a Koordináló szervnek írásban megadni.
 
b.) A Közszolgáltató köteles biztosítani Önkormányzat részére, hogy Önkormányzat közvetlenül, vagy arra kijelölt, szakmailag felkészült képviselője ellenőrizhesse Közszolgáltató adatszolgáltatásának hitelességét és a Szerződésben vállalt kötelezettségei teljesítését. Közszolgáltató köteles közreműködni abban, hogy Önkormányzat, vagy képviselője az ellenőrzés feladatait elvégezhesse, és ahhoz minden dokumentumot rendelkezésre bocsát. Az ellenőrzés nem járhat Közszolgáltató tevékenységének indokolatlan vagy ismétlődő megzavarásával.
 
10. Alvállalkozók, a teljesítésben közreműködők igénybevétele
 
 Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy a Szerződésben részletezett közszolgáltatás ellátásához Közszolgáltató jogosult alvállalkozók, illetve egyéb közreműködők (teljesítési segédek) igénybevételére.
 
A Közszolgáltató által bevont alvállalkozók teljesítéséért Közszolgáltató úgy felel, mintha saját maga teljesített volna.
 
A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező helyi közszolgáltatás rendszeres teljesítésére jogosult, illetőleg kötelezett Közszolgáltató által bevont alvállalkozó adatai:
1. Alvállalkozó megnevezése: Gyomaközszolg Kommunális Közszolgáltató Nonprofit Kft.
2. Székhely: 5500 Gyomaendrőd, Ipartelepi u. 2. 3741/13 hrsz.
3. KÜJ azonosító: 101 959 814
4. KTJ-azonosító: 101 705 153
5. Statisztikai számjel: 13794602-3811-572-04
6. Adószám: 13794602-2-04,
7. Cégjegyzékszám: 04-09-007188
8. A hulladékgazdálkodási tevékenység végzéséhez szükséges Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség által kiadott minősítő okirat száma: OKTF-KP/13378-8/2015. 
 
11. Szerződés módosításával kapcsolatos rendelkezések
 
A Szerződő Felek a Szerződést kizárólag egyező akarattal, írásban módosíthatják a jogszabályok rendelkezéseinek a megtartásával.
 
12. A Szerződés megszűnése
 
A Szerződés megszűnik:
a) a Szerződés szerinti időtartam elteltével,
b) a Közszolgáltató jogutód nélküli megszűnésével,
c) felmondással,
d) a Felek közös megegyezésével.
 
Az Önkormányzat a Szerződést a Ptk.-ban meghatározott felmondási okokon túlmenően akkor mondhatja fel, ha a Közszolgáltató:
a) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátása során a környezet védelmére vonatkozó jogszabályok vagy a rá vonatkozó hatósági döntés előírásait súlyosan megsértette, és ennek tényét a bíróság vagy a hatóság jogerősen megállapította;
b) a Szerződésben megállapított kötelezettségét neki felróható módon súlyosan megsértette;
c) nem rendelkezik érvényes hulladékgazdálkodási közszolgáltatási engedéllyel és a környezetvédelmi hatóság által kiállított minősítő okirattal;
d.) az Önkormányzat által okiratban vállalt kötelezettség - a jelen szerződés aláírásakor a Közszolgáltató által is ismert elbírált pályázat - teljesítése érdekében;
e.) ha a 2016. április 1-jén működő közszolgáltató megfelelőségi véleménnyel a Ht. által előírt határidőig nem rendelkezik, a települési önkormányzat az előírt határidőt követő 30 napon belül a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést 1 hónapos határidővel felmondja. A települési önkormányzat e kötelezettségét a fővárosi és megyei kormányhivatal törvényességi felügyeleti eljárás keretében vizsgálja.
 
A Közszolgáltató a Ptk.-ban meghatározottakon túlmenően a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést akkor mondhatja fel, ha
a) az Önkormányzat a Szerződésben meghatározott kötelezettségét - a Közszolgáltató felszólítása ellenére - súlyosan megsérti, és ezzel a közszolgáltatónak kárt okoz, vagy akadályozza a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljesítését; vagy
b) a Szerződés megkötését követően hatályba lépett jogszabály a Szerződés tartalmi elemeit úgy változtatja meg, hogy az a Közszolgáltatónak a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szerződésszerű teljesítése körébe tartozó lényeges és jogos érdekeit jelentős mértékben sérti.
 
Amennyiben a szerződésszegés jellege nem zárja ki (a szerződésben tételesen felsorolható): a másik fél írásban és részletesen köteles tájékoztatni a szerződésszegő felet a kötelezettségszegés tartalmáról és az elvárt, szerződésszerű intézkedés módjáról. A szerződésszegő fél köteles a szerződéses kötelezettségének ésszerű határidőn, de legkésőbb 30 napon belül eleget tenni, vagy a szerződésszegést más, a másik fél által elfogadható módon orvosolni.
Amennyiben a szerződésszegő fél kötelezettségét a felszólítás ellenére sem teljesíti, a másik fél jogosult a Szerződést írásban felmondani.
 
A közszolgáltatási szerződés felmondási ideje 6 hónap, d.) pont esetében 30 nap
 
13. A szerződés megszűnésével kapcsolatos rendelkezések
 
Felek megállapodnak abban, hogy a Szerződés bármely oknál fogva történő megszűnéséig, (megszüntetésig) kötelesek egymással teljes körűen elszámolni, különös tekintettel az Önkormányzat feladat-ellátási körébe tartozó és Közszolgáltató által végzett közszolgáltatás más közszolgáltató általi zavartalan biztosítására.
 
A Szerződés megszűnése esetén a közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos, folyamatban lévő ügyek iratait és nyilvántartásait a Közszolgáltató a települési önkormányzatnak a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés megszűnése napján átadja.
 
14. Vegyes és záró rendelkezések
 
A Szerződésre, alkalmazására és értelmezésére a magyar jogszabályokat kell alkalmazni.
 
A Szerződéssel kapcsolatos, valamint az annak megsértéséből, megszűnéséből, érvényességéből vagy értelmezéséből eredő vagy ezzel összefüggő valamennyi jogvitában a felek a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező rendes bírósághoz fordulnak.
 
A Szerződő Felek kötelezik magukat arra, hogy a Szerződés teljesítése során tudomásukra jutott valamennyi információt, adatot, a szerződéssel összefüggésben keletkezett dokumentumok tartalmát üzleti titokként kezelik, azokat kizárólag Szerződés céljaira használják fel, és csak azon munkatársaik számára teszik azokat megismerhetővé, akiknek a feladatai ellátásához azok megismerése szükséges, és írásban kötelezettséget vállaltak az üzleti titok megtartására. Az üzleti titok fogalma értelemszerűen nem foglalja magában azokat az információkat, adatokat, stb., amelyek a felek bármelyike vagy a közvélemény előtt már ismertek voltak vagy később, a titoktartási kötelezettség megsértése nélkül váltak széles körben ismertté, vagy megismerhetővé.
 
A titoktartási kötelezettség nem vonatkozik törvény, illetve önkormányzati rendelet alapján a közérdekű és a közérdekből nyilvános adatokra, illetve az üzleti titok megismerését hatóságok, állami, önkormányzati szervek - beleértve a környezetvédelmi hatóságot is - számára biztosító rendelkezésekre.
 
A Szerződés egyes rendelkezéseinek érvénytelensége esetén a szerződés egyéb részei érvényben maradnak. Az érvénytelen rendelkezést a felek érvényes, gazdasági szempontból a lehető legnagyobb mértékben egyenértékű rendelkezéssel váltják fel.
 
A Szerződésből eredő jogok és kötelezettségek teljes mértékű vagy részleges engedményezéséhez a mindenkori másik fél előzetes, írásbeli hozzájárulása szükséges.
 
A felek képviselői kijelentik, hogy a Szerződés aláírására teljes körű felhatalmazással rendelkeznek. A jelen szerződés …példányban készült, …. számozott oldalból áll.
 
Gyomaendrőd, 2016. …………………………….
 
Ezt a szerződést Gyomaendrőd Város Önkormányzatának
Képviselő-testülete a ……………………………….. sz. határozatával jóváhagyta.
 
 
 
Toldi Balázs
polgármester
Gyomaendrőd Város Önkormányzat
Agatics Roland
ügyvezető
FBH-NP Nonprofit Kft.
 
Ellenjegyzi:
  
Dr. Uhrin Anna
Jegyző
Szilágyiné Bácsi Gabriella
pénzügyi osztályvezető
 


[1] A hatályos szabályok szerint nincs feltétlenül szerződéskötési kényszer!

Határidők, felelősök:

Határidő: 2016. 08. 01.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter

4. döntési javaslat

"Rendeletmódosítás"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos hulladékkezelési helyi közszolgáltatásról szóló 31/2013. (XI. 29.) önkormányzati rendeletet módosító rendeletet az alábbiak szerint:
 
…/2016. (VII. 21.) önkormányzati rendelet
a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos hulladékkezelési helyi közszolgáltatásról szóló 31/2013. (XI. 29.) önkormányzati rendeletet módosításáról
 

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. §
 A a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos hulladékkezelési helyi közszolgáltatásról szóló 31/2013. (XI. 29.) önkormányzati rendeletet (a továbbiakban: Hör.) 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

2. §
 (1) Ez a rendelet 2016. augusztus 1-én lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.

1. melléklet a …/2016. (VII. 21.) önkormányzati rendelethez
[1. melléklet a 31/2013. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez]
A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező helyi közszolgáltatás rendszeres teljesítésére jogosult, illetőleg kötelezett közszolgáltató adatai
 

1. A szolgáltató megnevezése: FBH-NP Közszolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
2. Székhely: 6521 Vaskút, 0551/2. hrsz.
3. KÜJ azonosító: 103 203 115
4. KTJ-azonosító: 101 265 543
5. Statisztikai számjel: 24290054-3821-572-03.
6. Adószám: 24290054-2-03,
7. Cégjegyzékszám: 03-09-126039
8. A szerződés szerinti hulladékgazdálkodási tevékenység végzéséhez szükséges Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség által kiadott minősítő okirat száma: OKTF-KP/10201-6/2015.
 
A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező helyi közszolgáltatás rendszeres teljesítésére jogosult, illetőleg kötelezett közszolgáltató által bevont alvállalkozó adatai
1. Alvállalkozó megnevezése: Gyomaközszolg Kommunális Közszolgáltató Nonprofit Kft.
2. Székhely: 5500 Gyomaendrőd, Ipartelepi u. 2. 3741/13 hrsz.
3. KÜJ azonosító: 101 959 814
4. KTJ-azonosító: 101 705 153
5. Statisztikai számjel: 13794602-3811-572-04
6. Adószám: 13794602-2-04,
7. Cégjegyzékszám: 04-09-007188
8. A hulladékgazdálkodási tevékenység végzéséhez szükséges Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség által kiadott minősítő okirat száma: OKTF-KP/13378-8/2015.
 

Határidők, felelősök:

Határidő: 2016. 08. 01.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Nyíri Szmolár Eszter

« Vissza
Vissza a főmenübe