1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság
2016. december 12-i ülésére
2016. december 12-i ülésére
Tárgy: | A 2016. évi költségvetési rendelet módosítása | |
Készítette: | Tóthné Gál Julianna | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs polgármester | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2016. évi költségvetéséről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendeletnek a módosítása válik szükségessé, mivel a rendelet megalkotása óta a Képviselő-testület által hozott döntések hatását kell átvezetni, az intézményi saját hatáskörben történt előirányzat átcsoportosításokat kell deklarálni, illetve el kell végezni a pályázat útján nyert támogatások, különböző alapoktól és egyéb szervezetektől kapott pénzeszközök átvezetését is.
A fentiek hatásaként a költségvetési főösszeg 55.073 E Ft-tal változott.
A költségvetésbe beépítésre került a 2016. szeptember 1.-től november 30.-ig időszakra állami támogatásként átutalt bérkompenzáció 3.351 E Ft összege, melyet az intézmények személyi juttatására és a hozzá kapcsolódó járulékok összegére fordítottunk.
Az állami támogatások között került elszámolásra a szociális területen megigényelt 11.473 E Ft összegű ágazati pótlék, mely a Térségi Szociális Gondozási Központ költségvetésében jelentkezik kiadásként.
Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet 107. § értelmében lehetőség van az önkormányzat által 2016. október hónapban felmért 2016. évi állami támogatás mutatószámainak módosítására. Ennek értelmében az egyes köznevelési feladatok támogatása címén a Kistérségi Óvodánál 896 E Ft összegben visszafizetési kötelezettség keletkezett a 2016. október 1.-i gyermeklétszám csökkenése miatt. A Térségi Szociális Gondozási Központnál a házi segítségnyújtás, és a szociális szakosított ellátás feladatainak támogatása jogcímnél plusz igény keletkezett 3.360 E Ft összegben, a szociális étkeztetés, és a rászoruló gyermekek szünidei étkeztetésének támogatása jogcímen pedig visszafizetési kötelezettség keletkezett 4.557 E Ft összegben az ellátotti létszám változásának hatására. A támogató szolgáltatás feladatainak támogatása 4.984 E Ft-tal emelkedett, mely összeg a tartalékba került, mivel a támogatás a befogadott feladatmutató feletti részre került megigénylésre a pótigénylés során, rendezésére év végén a beszámoló elfogadásával egyidejűleg kerül sor. Ezen összegek beépítésre kerültek a költségvetésbe.
Az Emberi Erőforrások Minisztériumától közművelődési érdekeltségnövelő támogatás jogcímen 1.717 E Ft összegű támogatást nyert önkormányzatunk, mely a Blaha u. 21. épület felújítására fordítható, felhasználásának 2017. december 31.-ig kell megtörténnie. Jelen költségvetési rendelet módosításával a támogatói okirat alapján a támogatás beépítésre került a felhalmozási költségvetési támogatások közé, a kiadási oldalon pedig a felhalmozási célú céltartalékoknál az 1.500 E Ft összegű önerővel együtt szerepel.
Az intézményeknél a dologi kiadásokból a fejlesztési kiadások közé került átcsoportosításra a beszerzett kis értékű tárgyi eszközök értéke, mert jogszabály változás miatt az államháztartási szerveknél a 200 ezer Ft alatti kis összegű tárgyi eszközöket is beruházásként kell lekönyvelni és nyilvántartani.
Képviselő-testületi döntések alapján a pályázatok benyújtásához szükséges önerő elkülönítése megtörtént a tartalékon belül.
Az Önkormányzatnál a 2015. évi maradvány terhére beépítésre kerültek az előirányzatok közé a Képviselő-testületi döntések alapján a szabad maradvány felhasználásai.
Képviselő-testületi döntés alapján az oktatási intézményekben dolgozó 16 fő technikai állomány 2016. december 10. napjával átkerül az önkormányzathoz közalkalmazotti státuszba 2016. december 31. napjáig. Ezen időszakra az átszámított statisztikai létszám éves szinten 1 fővel nő.
A rendelet előzetes hatásvizsgálata
Gyomaendrőd Város Önkormányzatánál a 2016. évi költségvetés módosításának társadalmi és gazdasági hatása nincs, a hangsúly inkább a költségvetési hatásra helyezhető. A 2015. évi C. törvény által biztosított állami támogatás településünk részére kiutalt tényleges összegének meg kell jelennie előirányzatként is a költségvetésben.
A megalkotásra kerülő költségvetési rendeletnek nincs következménye a környezetre és egészségre.
A költségvetési rendelet módosításának szükségessége valamint a jogalkotás elmaradásának várható következménye az, hogy a város 2016. évi költségvetési beszámolójának elkészítése során a kötelező egyezőség nem lenne biztosított, ezáltal az Önkormányzat nem tudna eleget tenni adatszolgáltatási kötelezettségének.
Indokolás a 2016. évi költségvetési rendelet módosításához
A költségvetési rendelet 1.§-ában meghatározott 2.777.437 ezer Ft bevételi és kiadási főösszeg meghatározásában a 2016. évi központi költségvetésről szóló 2015. évi C. törvény az irányadó az állami támogatások esetében. Az államháztartási számvitel szabályai szerint a realizálódott többletbevételek a költségvetési egyensúlyt úgy biztosítják, hogy az összege a kiadási oldalon a működési (általános) tartalékba lett helyezve. A költségvetési bevételek és kiadások a költségvetési egyensúlyt biztosítják.
A rendelet 2. §-ában meghatározott bevételek előirányzott összegeit a 2016. évi központi költségvetési törvény alapján a települést megillető tényleges állami támogatás összege, illetve a realizálódott bevételek összege határozza meg.
A rendelet 3. § - 4. §-ában meghatározott kiadási előirányzatok összegét az önkormányzatok kötelezettségvállalására vonatkozó szabály indokolja, mely szerint csak előirányzott kiadásra teljesíthető kiadás.
Kérem a Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására és a költségvetési rendelet módosításának elfogadására.
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság | ||
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság | A Bizottság javasolja a Tisztelt Képviselő-testületnek a 2016. évi költségvetési rendelet tervezet elfogadását. | |
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság | A Bizottság javasolja a Tisztelt Képviselő-testületnek a 2016. évi költségvetési rendelet tervezet elfogadását. | |
"A 2016. évi költségvetési rendelet módosítása"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
…./...... (..) önkormányzati rendelete
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2016. évi költségvetéséről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelet módosításáról
(TERVEZET)
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2016. évi költségvetésről szóló 2/2016. (II. 12.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: ÖR.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § Gyomaendrőd Város Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete az Önkormányzat 2016. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegét 2.777.437 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 2.777.437 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint."
2. § AZ ÖR. 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. § Az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzata 2.059.326 ezer forint,
b) a felhalmozási bevételek előirányzata 57.210 ezer forint,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzata 184.407 ezer forint,
d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzata 476.494 ezer forint
a 2. mellékletben részletezettek szerint."
3. § Az ÖR. 4. § helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási főösszegen belül az önkormányzat működési kiadásainak előirányzata 2.231.507 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból:
a) személyi juttatás 659.109 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 129.270 ezer forint,
c) dologi kiadás 597.774 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 564.974 ezer forint.,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 184.861 ezer forint,
f) a működési célú céltartalék 41.234 ezer forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 54.285 ezer forint
az 5. mellékletben részletezettek szerint."
4. § (1) Az ÖR. 7. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„7. § (1) Az Önkormányzat fejlesztési kiadásainak előirányzata 512.942 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatból:
a) az Önkormányzat felújítási kiadása 72.289 ezer forint,
b) beruházási kiadás 182.074 ezer forint,
c) az egyéb felhalmozási kiadás a felhalmozási célú céltartalékkal együtt 258.579 ezer forint."
a) az Önkormányzat felújítási kiadása 72.289 ezer forint,
b) beruházási kiadás 182.074 ezer forint,
c) az egyéb felhalmozási kiadás a felhalmozási célú céltartalékkal együtt 258.579 ezer forint."
5. § Az ÖR. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
6. § Az ÖR. 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
7. § Az ÖR. 3. mellélete helyébe a 3. melléklet lép.
8. § Az ÖR. 4. mellélete helyébe a 4. melléklet lép.
9. § Az ÖR. 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
10. § Az ÖR. 6. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.
11. § Az ÖR. 7. melléklete helyébe a 7. melléklet lép.
12. § Az ÖR. 8. melléklete helyébe a 8. melléklet lép.
13. § Az ÖR. 10. melléklete helyébe a 9. melléklet lép.
14. § Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal