8. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2017. január 17-i ülésére

Tárgy:   Közszolgáltatási szerződés létesítése közfeladatok ellátására (2. forduló)
Készítette:   Megyeri László aljegyző
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!

A Képviselő-testület 2016. november 24-i ülésének 9. napirendjében tárgyalta először az egyes közfeladatok ellátására közszolgáltatási szerződés létesítésének kérdését. (Az előterjesztés itt olvasható el: http://www.gyomaendrod.hu/file/219423/VqYkWS7mk8y2EkG6)
 
Az előterjesztés négy önkormányzati közfeladat, a közparkok és egyéb közterületek kialakítási és fenntartási, továbbá a zöldterület kezelési, a köztemető üzemeltetési, a sportlétesítmények üzemeltetési és a városháza takarítási feladatát kívánja az EU jogi terminológia szerinti általános érdekű gazdasági szolgáltatás keretében ellátni. Ennek lényege, hogy a feltételek fennállása esetén a közszolgáltatással megbízott részére ellentételezés nyújtható, ami nem minősül versenytorzító állami támogatásnak.
 
Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (a továbbiakban: EUMSZ) 107. cikkének (1) bekezdése értelmében - a Szerződések más rendelkezése hiányában - a belső piaccal összeegyeztethetetlen a tagállamok által vagy állami forrásból bármilyen formában nyújtott olyan támogatás, amely bizonyos vállalkozásoknak vagy bizonyos áruk termelésének előnyben részesítése által torzítja a versenyt, vagy azzal fenyeget, amennyiben ez érinti a tagállamok közötti kereskedelmet.
Ennek elkerülése érdekében, ahogy azt a novemberi előterjesztés is tartalmazza, a szerződés-tervezetet megküldtük Miniszterelnökség Támogatásokat Vizsgáló Irodájának.
 
A 37 /2011. (III. 22.) Korm. rendeletben meghatározottak alapján a TVI megvizsgálta a 2016. november 22-én, majd a munkatársaink közötti egyeztetést követően 2016. november 30-án elektronikus úton megküldött, a Gyomaendrőd Város önkormányzata és a Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Kft. között kötendő közszolgáltatási szerződés tervezetét (a továbbiakban: tervezet) és az alábbiakat állapította meg:
A tervezet alapján nyújtható támogatás közszolgáltatásért járó ellentételezésnek minősül, és összeegyeztethető az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló 2011/21/EU bizottsági határozati (a továbbiakban: 2011/21/EU bizottsági határozat) rendelkezéseivel.
 
A tervezet a közszolgáltatásért járó ellentételezésre vonatkozó szabályozás tekintetében összhangban van a 2012/21/EU bizottsági határozat rendelkezéseivel.
 
A támogatás tehát abban az esetben minősül közszolgáltatásért járó ellentételezésnek, ha a kedvezményezettet hivatalos aktussal bízták meg az általános gazdasági érdekű szolgáltatás működtetésével. A hivatalos megbízási aktusnak tartalmaznia kell a) a közszolgáltatási kötelezettség tartalmát és időtartamát, b) az érintett vállalkozás és terület megnevezését, e) a vállalkozásnak biztosított kizárólagos vagy különleges jogok jellegét, d) az ellentételezés kiszámításának, ellenőrzésének és felülvizsgálatának paramétereit, e) a túlkompenzáció elkerülésére és a visszafizetésre vonatkozó intézkedéseket, valamint f) hivatkozást a 2012/ 21/EU bizottsági határozatra. Ennek a döntés és szerződés tervezetünk megfelel.
 
Időközben elvégeztük az ellentételezés mértékének meghatározáshoz szükséges további adat pontosításokat és számításokat. Így:
a) az ellentételezés kiszámításának alapjául szolgáló feltételeket és műszaki paramétereket igyekeztünk tárgyilagosan, a gazdasági társaságunk reális kapacitásvállalási képességére is tekintettel, átlátható módon megállapítani,
b) a szükséges ellentételezés mértékét, többszöri adatbekéréssel, azon költségek elemzésével, és egyéb összehasonlító számításokkal igyekeztünk megállapítani, amelyet egy átlagos, jól vezetett és a közszolgáltatási követelmények kielégítéséhez szükséges eszközökkel megfelelően felszerelt vállalkozásnál e kötelezettségek teljesítésekor felmerülnének,
c) az ellentételezés kiszámításakor törekedtünk arra, hogy az ellentételezés ne haladja meg a közszolgáltatási kötelezettségek végrehajtása során felmerülő költségek egészben vagy részben való fedezéséhez szükséges mértéket, figyelembe véve a kapcsolódó bevételeket és az ésszerű nyereséget is.
 
Tisztelt Képviselő-testület!
 
A Zöldpark nonprofit Kft. általános gazdasági érdekű szolgáltatás elvégzésére történő megbízása, és az ezzel kapcsolatos szerződéskötés előtt szükséges még a megbízás jogi alapját biztosító a helyi joganyag harmonizálása. A köztemetőkről és temetkezés rendjéről, a közterületek rendjéről és köztisztaságról és a sportról szóló rendeleteket szükséges kiegészíteni, illetve módosítani a közszolgáltatási feladat ellátás normatív aktusa biztosítása érdekében.
A sportról szóló rendelet módosítására a 2017. évi támogatási alapok pályázati kiírása napirend keretében kerül sor.
Az e napirendben beterjesztett módosító rendelet-tervezet szabályozza az önkormányzati köztemetők üzemeltetési formáját és annak finanszírozási módját, érvényesíti a garantált bérminimum változás generálta közvetlen költségeket az árakban. Egy új alcím beiktatásával szabályozza a zöldterület és parkfenntartással összefüggő feladatok ellátásának üzemeltetési formáját és annak finanszírozási módját. 
 
Hatásvizsgálat:
1. A módosításnak gazdasági, költségvetési hatása: nem releváns, mert a támogatások mértékét nem, csak azok nyújtásának és elszámolásának feltételeit szabályozza.
2. A módosításnak környezeti és egészségügyi következményei: nem ismertek.
3. Az adminisztratív terheket befolyásoló hatása: nincs.
4. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: feloldja a tervezett feladat ellátási mód és a rendeletek között várható ellentmondást, egyértelmű jogi helyzetet teremt egyes jogtechnikai kérdésekben.
5. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: a módosítás többletfeladatot, többletkiadást nem eredményez.
 

A közszolgáltatási feladatellátást érintő önkormányzati rendeltek módosításáról szóló .../2017. (...) önkormányzati rendelet-tervezet

Általános indokolása

A jogalkotásról szóló törvény és az Európai Unió működéséről szóló szerződés követelménye, de egyébként általános társadalmi elvárás, hogy a jogszabályok egymással harmonizáltak legyenek, a közfeladatok ellátásnak módja átlátható legyen.

Részletes indokolás
Az 1-3. § indokolása:
Szabályozza az önkormányzati köztemetők üzemeltetési formáját és annak finanszírozási módját.
A 4. § indokolása
A garantált bérminimum változás generálta közvetlen költségek érvényesítése az árakban.
Az 5-6. § indokolása
Egy új alcím beiktatásával szabályozza a zöldterület és parkfenntartással összefüggő feladatok ellátása üzemeltetési formáját és annak finanszírozási módját.
A 7. § indokolása:
Rendelkezik a módosító rendelet hatályba lépésének és hatályvesztésének napjáról.

Tisztelt Képviselő-testület!

A Miniszterelnökség Támogatást Vizsgáló Irodájának állásfoglalására figyelemmel a közszolgáltatási szerződést megalapozó döntést célszerű kiegészíteni azokkal a biztosítékokkal, amelyek garantálják az EU normáknak való hosszú távú megfelelést.

Ezért a döntési javaslat kérje fel a polgármestert, hogy a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 20. § (5) bekezdése alapján minden év március 30-ig, a megelőző évben a 2012/21/EU bizottsági határozat alapján nyújtott támogatásokról, készítsen beszámolót az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter számára a 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott adattartalommal.
 
Kérje fel a Jegyzőt, hogy alakítson ki olyan adatszolgáltatási, monitoring és ellenőrzési rendszert, amely alapján folyamatosan ellenőrizni tudja a túlkompenzáció elkerülését, továbbá biztosítja a kedvezményezett minden, a közszolgáltatásért járó ellentételezés jogcímen nyújtott támogatásához kapcsolódó iratának, az odaítélést követő 10 évig történő őrzését és helyszíni betekinthetőségét.
 
Kérem a döntési javaslatok megvitatást és elfogadását.

Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  
A bizottság támogatja a döntési javaslat szerinti közszolgáltatási szerződés létesítését.
 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság  
A bizottság támogatja a döntési javaslat szerinti közszolgáltatási szerződés létesítését.
 
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság  
A bizottság támogatja a döntési javaslat szerinti közszolgáltatási szerződés létesítését.
 
1. döntési javaslat

"Közszolgáltatási feladatellátást érintő önkormányzati rendeltek módosítása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Rendelet alkotás, szabályozás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 ../2017. (…) önkormányzati rendelet
közszolgáltatási feladatellátást érintő önkormányzati rendeltek módosításáról
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény 41. § (3) bekezdésben kapott felhatalmazás alapján, valamint az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1. A köztemetőkről és a temetkezés rendjéről szóló 26/2000. (XI. 2.) önkormányzati rendelet módosítása
 
1. § A köztemetőkről és a temetkezés rendjéről szóló 26/2000. (XI. 2.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Tem. Ör.) 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„5. § (2) A köztemetők és létesítményeik üzemeltetésére, fenntartására, valamint a temetkezésekhez kapcsolódó egyéb tevékenységek ellátására az Önkormányzat az üzemeltetővel kegyeleti közszolgáltatási szerződés köt, amely tartalmazza az üzemeltető által ellátott feladatok finanszírozásának kereteit is. Az egyes üzemeltetési feladatok részletes tartalmát a kegyeleti közszolgáltatási szerződés határozza meg.”
2. § Az Tem. Ör.  5. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:
„(2a) A (2) bekezdés alapján az üzemeltető részére nyújtott ellentételezés az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20i 2012/21/EU bizottsági határozat (HL L 7., 2012.1.11., 3. o.) (a továbbiakban: 2012/21/EU bizottsági határozat) szabályai szerint nyújtható.”
3. § Az Tem. Ör.  21. § helyébe a következő rendelkezés lép:
„21. § (1) Az 5. § (2a) bekezdése az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2012/21/EU bizottsági határozat hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
(2) Ez a rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006. december 12i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja.”
4. § Az Tem. Ör.  1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
 
2. A közterületek használatának rendjéről és köztisztaságról szóló 18/2014. (VI. 27.) önkormányzati rendelet módosítása

5. §
A közterületek használatának rendjéről és köztisztaságról szóló 18/2014. (VI. 27.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Közter. Ör.) a következő „2a Zöldterület és parkfenntartással összefüggő feladatok ellátása” alcímmel egészül ki:
„2a Zöldterület és parkfenntartással összefüggő feladatok ellátása
11/B. § (1) A köztisztasággal és a települési szilárd hulladékkal összefüggő tevékenységekről szóló 1/1986. (II. 21.) ÉVM-EüM együttes rendelet 6. § (1) bekezdésének hatálya alá nem tartozó és az 1. mellékletben meghatározott közterületek rendszeres tisztántartásáról, a zöldterületek és parkok fenntartásáról Gyomaendrőd Város Önkormányzata gondoskodik az 1. függelékben megnevezett közszolgáltatóval kötött közszolgáltatási szerződés keretében. Az egyes közterület fenntartási feladatok részletes tartalmát a közszolgáltatási szerződés határozza meg.
(2) A közszolgáltatónak a közparkok és közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével kapcsolatos közszolgáltatási feladatai:
a) Fák metszése, gondozása, kivágása, ültetése, fasebészeti kezelések
b) Cserjemetszés, cserjeápolás, ültetés
c) Sövénynyírás
d) Gyepfelületek gondozása és fenntartása, új gyepfelület kialakítása
e) Virágágyak, planténerek valamint virágtartók beültetése és gondozása
f) Egyéb növényápolási munkák
g) Növényvédelem
h) Zöldfelület takarítás
i) Lomb összegyűjtése, elszállítása
j) Szökőkutak üzemeltetése
k) Köztéri szobrok állapotának figyelemmel kísérése, tisztítása
l) Park területeken a kavicsos, zúzalékos és térkő burkolatok takarítása, gyommentesítése
m) Síkosság-mentesítés, hó eltakarítás
n) Zászlózás
(3) Az (1) bekezdés alapján az üzemeltető részére nyújtott ellentételezés az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2011. december 20i 2012/21/EU bizottsági határozat (HL L 7., 2012.1.11., 3. o.) (a továbbiakban: 2012/21/EU bizottsági határozat) szabályai szerint nyújtható.”
6. § Az Közter. Ör. a következő 24. §-al egészül ki:
„24. § (1) A 11/B. § (2) bekezdése az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló, 2012/21/EU bizottsági határozat hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
(2) Ez a rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006. december 12i 2006/123/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja.”

3. Záró rendelkezések

7. § Ez a rendelet a kihirdetése napját követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
 
1.  melléklet a …/2017. (...) önkormányzati rendelethez
[1.  melléklet a 26/2000. (XI. 2.) önkormányzati rendelethez]

Köztemető fenntartási, üzemeltetési és szolgáltatási díjtételek

 
 A
 B
 1
 Temető fenntartási hozzájárulás
2.500
 2
 Egyéb temető-üzemeltetési szolgáltatási díjak
 
 3
 Ravatalozó bérlet
20.000
 4
 Hűtőszekrény használata (Ft/nap)
2.500
 5
 Sírásás (egyszemélyes normál)
14.000
 6
 Sírásás (egyszemélyes mélyített)
20.000
 7
 Sírásás (gyermek sírhely)
6.000
 8
 Sírásás (urna sírhely)
6.000
 9
 Ügyintézés
2.000
 10​
 Exhumálás során normál sír nyitása​​
17.000
 11​
 ​Exhumálás során mélyített sír nyitása​
20.000​
 ​12
 ​Exhumálás​
12.000​
 13
 Sírhelyek árai
 
 14
 Egyszemélyes normál sírhely 25 évre
14.500
 15
 Kétszemélyes normál sírhely 25 évre
29.000
 16
 Egyszemélyes mélyített 25 évre
19.000
 17
 Kétszemélyes mélyített sírhely 25 évre
38.000
 18
 Gyermeksírhely 25 évre
10.000
 19
 Urnasírhely 25 évre
10.000
 20
 Urnafülke 15 évre
16.500
 21
 Egyszemélyes sírbolt 60 évre
72.000
 22
 Kétszemélyes sírbolt 60 évre
104.000
 23
 Háromszemélyes sírbolt 60 évre
144.000
Az árak az ÁFÁ-t nem tartalmazzák.

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

1. döntési javaslat

"Közszolgáltatási feladat ellátási szerződés"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Közszolgáltatás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

1) Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja a 100%-os tulajdonában álló Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságát, mint a 2012/21/EU bizottsági határozat alapján a közszolgáltatásért járó ellentételezés kedvezményezettjét, hogy 2017. január 1-étől 10 éves időtartam alatt lássa el:
a) a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 13. § (1) bek. 2. pontja szerinti a közparkok és egyéb közterületek kialakítási és fenntartási, továbbá a zöldterület kezelési,
b) a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 13. § (1) bek. 2. pontja szerinti köztemető üzemeltetési,
c) a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 13. § (1) bek. 15. pontja szerint a sport és ifjúsági ügyek keretében a sportlétesítmények fenntartási és üzemeltetési,
d) az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására létrehozott közös önkormányzati hivatal létrehozása és fenntartása Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 84. § (1) bekezdésében foglalt kötelezettséghez kapcsolódó közfeladatokat
a következő szerződés-tervezetben foglalt tartalommal.
 
„KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS 
(Tervezet)
 
A közparkok és egyéb közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével, a köztemetők fenntartásával és üzemeltetési feladatai ellátásával, sportlétesítmények üzemeltetési valamint az önkormányzati hivatal takarítási feladataival kapcsolatos közfeladatok ellátására
 
 
A szerződés egyrészről létrejött
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
képviseli: Toldi Balázs polgármester
cím: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.,
PIR azonosítója: 725525,
adószáma: 15725527-2-04
továbbiakban: „Önkormányzat”,
 
másrészről
 
Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
képviseli: Dinya József ügyvezető
5500 Gyomaendrőd, Ipartelepi út 2.,
cégjegyzékszám: 04-09-008715,
adószám: 14596421-2-04,
továbbiakban: „Közszolgáltató”
 
együttesen: Szerződő felek között a mai napon az alábbi feltételekkel: 
 
1. Előzmények 
 
1.1 Az Önkormányzat kötelező közfeladata:
1.1.1 Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott közparkok és egyéb közterületek kialakítása és fenntartása a zöldterület kezeléssel;
1.1.2 Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott köztemető kialakítása és fenntartása, továbbá a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény 6. § (3) bekezdésében meghatározott üzemeltetési feladatok ellátása;
1.1.3 Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 13. § (1) bek. 15. pontjában foglalt sport és ifjúsági ügyek keretében a sportlétesítmények fenntartása és üzemeltetése.
1.1.4 Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 84. § (1) bekezdése szerint, az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására létrehozott közös önkormányzati hivatal létrehozása és fenntartása.
1.2 Az 1.1 pontban foglalt kötelező önkormányzati közfeladatok teljesítése céljából az Önkormányzat a 100%-os tulajdonában lévő Közszolgáltatót alapította, amely alkalmas a közszolgáltatási feladatok ellátására.
1.3 Az Önkormányzat a Közszolgáltató 1.2 pontban foglalt alkalmasságára tekintettel …/2016. (XII…) Gye. Kt. határozat jelzésű normatív aktusával utasította annak ügyvezetését az 1.1 pontban rögzített közfeladatok ellátására. 
1.4 Szerződő felek kijelentik, hogy a jelen okiratban foglalt Szerződés a Közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) bekezdés h) pontjában foglalt rendelkezések alapján nem minősül közbeszerzési eljárás-köteles ügyletkötésnek, mert 
a) a Közszolgáltató egyszemélyes korlátolt felelősségű gazdasági társaság formájában kizárólag az Önkormányzat ajánlatkérő tulajdonában van, és az Önkormányzat a Közszolgáltató ügyvezetési jellegű feladatainak ellátását illetően teljes körű ellenőrzési jogokkal rendelkezik és képes a gazdálkodó szervezet stratégiai céljainak és fontos döntéseinek alapvető befolyásolására;
b) a Közszolgáltató nyilatkozott arról, hogy a szerződéskötést követő üzleti évben várható nettó árbevételének legalább 80%-a a tulajdonos ajánlatkérővel kötendő szerződések teljesítéséből származik. 
 
2. A Szerződés tartama és hatálya
 
2.1. Az Önkormányzat a Közszolgáltatót megbízza a település közigazgatási területén az 1.1 pontban rögzített közparkok és egyéb közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével; az Önkormányzat köztemetőinek fenntartásával és üzemeltetési feladatai ellátásával; továbbá a Varga Lajos Sportcsarnok és műfüves pálya sportlétesítmény üzemeltetési feladatainak ellátásával (a továbbiakban: „Közszolgáltatás”)
2.2. Közszolgáltató vállalja, hogy a Közszolgáltatást folyamatosan, teljes körűen, a hatályban lévő jogszabályi előírások maradéktalan betartása mellett teljesíti.
2.3. Szerződő felek a szerződést 2017. január 1. napjától 2026. december 31. napjáig tartó időtartamra kötik meg. 
 
3. A Közszolgáltató feladatainak meghatározása
 
3.1 Közparkok és egyéb közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével kapcsolatos Közszolgáltatások köre:
a)      Fák metszése, gondozása, kivágása, ültetése, fasebészeti kezelések
b)     Cserjemetszés, cserjeápolás, ültetés
c)      Sövénynyírás
d)     Gyepfelületek gondozása és fenntartása, új gyepfelület kialakítása
e)      Virágágyak, planténerek valamint virágtartók beültetése és gondozása
f)       Egyéb növényápolási munkák
g)     Növényvédelem
h)     Zöldfelület takarítás
i)        Lomb összegyűjtése, elszállítása
j)        Szökőkutak üzemeltetése
k)      Köztéri szobrok állapotának figyelemmel kísérése, tisztítása
l)        Park területeken a kavicsos, zúzalékos és térkő burkolatok takarítása, gyommentesítése, felújítása
m) Síkosság-mentesítés, hó eltakarítás
n) Zászlózás
3.2. Önkormányzat köztemetőinek fenntartási és üzemeltetési feladatai.
3.2.1 A Közszolgáltató a használatába adott, gyomaendrődi 3750 hrsz alatt bejegyzett 6 ha 346 m2 területű, valamint az 5168/7 hrsz. alatt bejegyzett 6 ha 5906 m2 területű, köztemető ingatlanvagyon fenntartása és üzemeltetése az következő feladatok ellátásával:
a) építmények, közművek, egyéb tárgyi és infrastrukturális létesítmények, közcélú zöldterületek karbantartása, gondozása, 
b) temetkezési üzemeltetői szolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézői feladatok lebonyolítása, 
c) ravatalozó takarítása, 
d) ravatalozó nyitása, zárása, 
e) sírhelyek nyilvántartásának vezetése, 
f) elhunytak hűtése, 
g) sírnyitás és sírásás 
h) utak, árkok, közművek tisztán tartása 
3.2.2 A Közszolgáltató a Szerződés 1. mellékletét képező, kihelyezett házipénztári és pénzkezelési szabályzat szerint beszedi a köztemetőkről és a temetkezés rendjéről szóló 26/2000. (XI. 2.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében részletezett, üzemeltetéshez kapcsolódó bevételeket az Önkormányzat nevében és elszámol az Önkormányzat felé. 
 
3.3. A Varga Lajos Sportcsarnok sportlétesítmény üzemeltetési feladatainak köre.
3.3.1. A Szerződő felek rögzítik, hogy a Gyomaendrődi Járási Hivatal Földhivatali Osztálya által 30005/14379/2016. szám alatt 2016.11.09. napján kiadott e-hiteles tulajdoni lap másolat szerint Gyomaendrőd Város Önkormányzatának kizárólagos tulajdonát képezi a Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. szám alatt lévő 1587 hrsz-ú, 2471 m2 alapterületű felülépítményes ingatlan, természetben a Varga Lajos Városi Sportcsarnok (a továbbiakban: Sportcsarnok), továbbá a 30005/14380/2016. szám alatt 2016.11.09. napján kiadott e-hiteles tulajdoni lap másolat szerint a belterület 1099  hrsz-ú, ingatlanon lévő 924 m2 alapterületű műfüves pálya.
3.3.2 Szerződő felek rögzítik továbbá, hogy az ingatlanhoz tartoznak a Sportcsarnok vagyonleltárában szereplő berendezések és felszerelések a szerződés 2. melléklete szerint.
3.3.3 A Közszolgáltató gondoskodik az ingatlan őrzéséről, takarításáról, napi karbantartási feladatairól, valamint nyitva tartásáról és a létesítmény sportszakmai és egyéb közösségi szolgáltatásai biztosításáról a következők szerint:
a) napi takarítás, nagytakarítás, rendezvények utáni eseti takarítás, a létesítmények tisztálkodási és higiénia felszereléssel való ellátása,
b) az ingatlan előtti kültérnek a közútig, továbbá sétányig terjedő szakaszának rendben és tisztán tartása, a zöldfelület illetve a fák és bokrok gondozása,
c) a létesítmény:
ca) nyitása, zárása,
cb) vendégeinek beléptetése,
cc) a tárgyi eszközeinek felügyelete,
cd) a szándékos vagy gondatlan károkozásának megakadályozása,
ce) rongálása, továbbá rendezvénye során történt rendbontás esetén a szükséges elhárítási, rendvédelmi és jogi lépések megtétele,
d) nyitvatartási időben folyamatos gondnoki jelenlét biztosítása, üzemidőn kívül automata riasztási rendszer üzemeltetése a létesítmény őrzése érdekében,
e) eseti és éves karbantartási munkálatok, azaz olyan rendeltetésszerű használatot biztosító állagmegóvási feladatok  elvégzése, amelyek nem minősülnek felújításnak vagy beruházásnak,
f) a létesítményt rendszeresen vagy alkalmanként igénybevevők szolgáltatási igényeinek rögzítése, koordinálása és sportszakmai kiszolgálása a következő prioritásokkal:
fa) hétköznap délelőtt és kora délután elsősorban a közoktatási intézmények testnevelési óráihoz,
fb) hétköznap késő délután elsősorban a sportági szakszövetségek tagszervezetei edzéseihez,
fc) hétköznap és hétvégén este az amatőr és rekreációs célú sportrendezvényekhez,
fc) hétvégén napközben a sportági szakszövetségek tagszervezetei versenysport rendezvényeihez,
fd) az előzőekre figyelemmel rendelkezésre álló szabad időkeretben az egyéb közösségi, kulturális és szórakoztató programokhoz
g) sporteseményeken az eredményjelző berendezés kezelése
 
3.4 Az 1.1.4 pontban foglalt Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal, 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124. szám alatt található központi hivatali épületének takarítása.
3.5 A Közszolgáltató használatába adott ingatlan nyilvántartási értéke szerinti kimutatását a 3. melléklet tartalmazza.
3.6. A Közszolgáltató közszolgáltatási feladatainak részletes műszaki tartalmát a szerződés 4. melléklete tartalmazza.
 
4. A Közszolgáltató kötelezettségei és jogosultságai
 
4.1. A Közszolgáltató kijelenti, hogy a Közszolgáltatások biztonságos ellátásához a személyi-, tárgyi- és vagyoni feltételekkel, valamint a szükséges hatósági engedélyekkel rendelkezik.
4.2. A Közszolgáltató kijelenti, hogy a Közszolgáltatások ellátására rendelkezik a szükséges mennyiségű és minőségű járművel, géppel, eszközzel, berendezéssel, valamint a szükséges létszámú és képzettségű szakemberrel. Rendelkezik továbbá felelősségbiztosítással, a jelen szerződés alapján létrejött jogviszony fennállásának idejére.
4.3. A Közszolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződésben nevesített Közszolgáltatás ellátásához, és biztonságosan bővíthető teljesítéséhez szükséges fejlesztéseket, beruházásokat és karbantartásokat a saját költségén haladéktalanul elvégzi, amelynek az adott Közszolgáltatásra vetített költségeit a jogszabályban meghatározott módon a Közszolgáltatás ellentételezésében érvényesítheti.
4.4.     Közszolgáltató vállalja, hogy mivel a közszolgáltatás körén belül és kívül is végez tevékenységeket, a közszolgáltatás költségeit és bevételeit a többi szolgáltatásétól elkülönítve mutatja ki belső számláiban, a költségek és bevételek elkülönítésének paramétereivel együtt. A közszolgáltatáson kívül eső tevékenységek költségei magukban foglalják az összes közvetlen költséget, a közös költségek arányos részét és a megfelelő tőkemegtérülést.
4.5. A Közszolgáltató köteles a közszolgáltatói tevékenységéről évente részletes pénzügyi és szakmai beszámolót készíteni (a továbbiakban: „Beszámoló”), és azt a tárgyévet követő év május 31-ig az Önkormányzatnak benyújtani.
4.6 A Közszolgáltató a bevételek, költségek és ráfordítások, továbbá az egyes tevékenységek eredményét az 5. melléklet szerinti adattartalommal mutatja be.
4.7. A Közszolgáltató a Közszolgáltatás részeként telefonos ügyfélszolgálati tevékenységet biztosít a Közszolgáltatás igénybe vevői számára. Az ügyfélszolgálati tevékenység során a Közszolgáltató a megrendelések, kifogások, panaszok kezelése során betartja a hatályos jogszabályi rendelkezéseket.
4.8. A Közszolgáltató a szerződés alapján jogosult az 3.2.1. és 3.3.1 pontokban meghatározott önkormányzati vagyon birtoklására és használatára. 
4.9. A Közszolgáltató a használatában lévő önkormányzati vagyont rendeltetésének megfelelően használhatja. A Közszolgáltató felelős minden olyan kárért, amely a rendeltetésellenes, vagy szerződésellenes használat következménye.
4.10. A Közszolgáltató köteles a vagyontárgyak műszaki állagát a jó gazda gondosságával biztosítani. A vagyontárgyak fenntartásának költségei az Önkormányzatot terhelik. Ennek keretében a Közszolgáltatónak az alábbi kötelezettségei állnak fenn:
a) kezdeményezi az ingatlan funkciójának megfelelő karbantartását, gondoskodik az ingatlan megbízható üzemeltetéséről, a víz-, az energia és egyéb épületgépészeti rendszerek működőképességéről, az épületek takarításáról (ide értve a napi műszaki feladatokat és karbantartást, a víz-, az energia és más közmű-ellátást, a közegészségügyi feladatok ellátásának biztosítását), valamint a vagyonvédelem megvalósítását; 
b) viseli a jelen szerződésben foglalt feladatok ellátásából fakadó terheket és a közterheket, valamint a szerződés időtartama alatt keletkezett, másra át nem hárítható károkat. Ezzel összefüggésben a Közszolgáltató köteles az Önkormányzatot tájékoztatni a dologban beállt károkról és a fenyegető kárveszélyről. 
4.11. A Közszolgáltató köteles az önkormányzati vagyont illetően – az állag-, a környezet védelme érdekében és az önkormányzati vagyon használatából adódó minden egyéb esetben – a vonatkozó jogszabályok, szabványok hatósági, szakhatósági és műszaki előírások (így különösen: a közegészségügyi, a tűzvédelmi és munkavédelmi előírások) szerint eljárni. A Közszolgáltató az átadott vagyon használata során köteles a jelen szerződésben reá háruló kötelezettségeket megtartani.
4.12. A Közszolgáltató köteles az üzemeltetéssel járó adatszolgáltatási és nyilvántartási kötelezettségének eleget tenni, valamint felel az adatok hitelességéért és naprakész állapotáért.
4.13. A Közszolgáltató köteles a használatában lévő vagyonnal folyamatosan elszámolni, a tárgyévben hatályos önkormányzati vagyonrendelet, a számviteli törvény, valamint az önkormányzati vagyonnyilvántartás szabályai szerint. A Közszolgáltató az önkormányzati vagyon tárgyairól elkülönített nyilvántartást köteles vezetni, amely tételesen tartalmazza ezen eszközök könyvszerinti bruttó- és nettó értékét, az amortizáció összegét, az azokban bekövetkezett változásokat. 
4.14. A Közszolgáltató köteles azonnal írásban bejelenteni az Önkormányzatnak, ha: 
a) köztartozása esedékessége több mint 1 hónapja lejárt, 
b) az általa használt önkormányzati vagyon összértékében bekövetkezett 10 %-os mértéket meghaladó csökkenésről szerez tudomást, 
c) a használt önkormányzati vagyonban súlyos környezeti veszélyeztetés alakul ki, 
d) a használt önkormányzati vagyonnal kapcsolatban az Önkormányzat beavatkozását igénylő természeti és környezeti károkozás történt, vagy egyéb, az önkormányzati vagyont érintő veszélyhelyzet következett be. 
4.15. Szerződő felek megállapítják, hogy az Önkormányzat a jelen szerződés tárgyát képező ingó- és ingatlanvagyon tekintetében vezetékes víz, tűz, elemi, katasztrófa és személyi kár kockázatokról szóló vagyon- és felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik.
 
5. Az Önkormányzat kötelezettségei és jogosultságai
 
5.1. Az Önkormányzat a Közszolgáltató részére kizárólagos közszolgáltatói jogot biztosít a Közszolgáltatás ellátására.
5.2. Az Önkormányzat kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen szerződésben nevesített Közszolgáltatás hatékony és folyamatos ellátásához a Közszolgáltató számára szükséges információkat megadja, továbbá elősegíti a Közszolgáltatás körébe tartozó tevékenységek összehangolását.
5.3. Az Önkormányzat az esetlegesen hozzá érkező panaszokat, kifogásokat haladéktalanul továbbítja a Közszolgáltató felé. Az ilyen jellegű panaszok, kifogások kivizsgálásáról, a megtett intézkedésekről Közszolgáltató 30 napon belül tájékoztatja az Önkormányzatot.
 
6. A Szerződésben foglalt feladatok ellátásának tárgyi és pénzügyi feltételei 
 
6.1. A közfeladat ellátásért a Közszolgáltatónak nyújtott ellentételezés: 
6.1.1 A Közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott támogatás (a továbbiakban: Ellentételezés) mértékét a 6. melléklet részletei.
6.1.2 A támogatás (a továbbiakban: Ellentételezés) mértékét a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikke szerint kerül megállapításra. Az Ellentételezés mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
6.1.3 Amennyiben a Támogatott a közszolgáltatás körén belül és kívül is végez tevékenységeket, akkor a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének (9) bekezdése értelmében a közszolgáltatás költségeit és bevételeit a többi szolgáltatásétól elkülönítve kell kimutatnia belső számláiban, a költségek és bevételek elkülönítésének paramétereivel együtt. A közszolgáltatáson kívül eső tevékenységek költségei magukban foglalják az összes közvetlen költséget, a közös költségek arányos részét és a megfelelő tőke-megtérülést. E költségekre nem adható ellentételezés.
6.1.4 Ha a kedvezményezett a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének megfelelően meghatározott összeget meghaladó támogatásban részesül, a kedvezményezettnek a túlkompenzációt vissza kell fizetnie. Amennyiben a túlkompenzáció összege nem haladja meg az átlagos éves ellentételezés összegének 10 %-át, a túlkompenzáció átvihető a következő időszakra, és levonható az arra az időszakra fizetendő támogatás összegéből. A kedvezményezett a támogatásról olyan elkülönített elszámolást köteles vezetni, amelyből a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének (2)-(4) bekezdésben meghatározott követelmények ellenőrizhetőek.
 
7. A szerződés teljesítésének ellenőrzése
 
7.1. A felek által megbízott személyek a szerződés teljesítését évente minden év január hónapjában felülvizsgálják és a szerződés esetleges módosítására javaslatot tesznek. 
7.2. A Közszolgáltató köteles üzleti tervét (szükség esetében aktualizált üzleti terv) a tárgyévet megelőző év mérlegbeszámolójával egyidejűleg legkésőbb minden év április 15-ig az Önkormányzat elé terjeszteni.
7.3. Az Önkormányzat jogosult ellenőrizni a Közszolgáltató közszolgáltatási tevékenységét valamint a Közszolgáltatót terhelő kötelezettségek rendszeres és folyamatos betartását. Ennek során az Önkormányzat jogosult adatokat, dokumentumokat bekérni a Közszolgáltatótól, és helyszíni ellenőrzést folytatni az Mötv. 119. § alapján.
 
8. A szerződés megszűnése 
 
8.1. A szerződés megszűnik: 
8.1.1. Rendes felmondással indoklási kötelezettség nélkül, annak közlésétől számított 90 nap elteltével. 
8.1.2. Azonnali hatályú felmondásnak van helye, ha: 
a) a közszolgáltatás szerződésben meghatározott célja lehetetlenné vált, 
b) a Közszolgáltató, a szerződés keretében a közszolgáltatás megvalósításához szükséges, vagyontárgyakat rongálja, rendeltetésellenesen vagy szerződésellenesen használja, illetve hasznosítja, vagy pedig egyébként fennáll a veszély, hogy azokat a Közszolgáltató a szerződés lejártát követően nem tudja a szerződésben meghatározott állapotban visszaadni, 
c) az Önkormányzat vagy a Közszolgáltató a szerződésben, illetve a jogszabályokban meghatározott kötelezettségeit súlyosan megszegi.
8.2. A szerződés megszűnése esetén a Közszolgáltató köteles átadás-átvételi eljárás útján, az általa használt önkormányzati vagyonnal tételesen, a közszolgáltatási feladat ellátásról pedig teljeskörűen pénzügyileg is elszámolni.
 
 
9. Egyéb rendelkezések
 
9.1. A 6.1 szerinti Ellentételezés az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló 2012/21/EU bizottsági határozat (HL L 7., 2012.1.11., 3-10. o.) (a továbbiakban: ÁGÉSZ) hatálya alá tartozik, mert:
9.1.1. az Önkormányzat a Közszolgáltatót az 1.3. pontban foglalt normatív aktusával ténylegesen közszolgáltatási kötelezettségnek vetette alá, és e kötelezettséget a 4. melléklet szerinti műszaki tartalom szerint egyértelműen meghatározta,
9.1.2. az ellentételezés kiszámításának alapjául szolgáló feltételeket tárgyilagos és átlátható módon előzetesen állapította meg a 6. melléklet szerint,
9.1.3. a 6. mellékletben foglalt mértékű ellentételezés nem haladja meg a közszolgáltatási kötelezettségek végrehajtása során felmerülő költségek egészben vagy részben való fedezéséhez szükséges mértéket, figyelemmel az érintett bevételekre és az ésszerű nyereségre,
9.1.4. az 1.4 pont szerint kiválasztott Közszolgáltatónak nyújtott szükséges mértékű ellentételezés azon költségek elemzése alapján került megállapításra, amelyek egy átlagos, jól vezetett és a szükséges eszközökkel megfelelően felszerelt vállalkozásnál felmerülnének.
9.2. A 2012/21/EU bizottsági határozat 8. cikke értelmében a feleket 10 éves iratmegőrzési kötelezettség terheli.
9.3. A Közszolgáltató éves közszolgáltatási beszámolót készít, melyet az üzleti beszámolójának elfogadását követő 30 napon belül nyújt be. A közszolgáltatási beszámoló tartalmazza a Rendelet 4. § (5) bekezdésében előírt tartalmi elemeket, valamint az Önkormányzat által nyújtott Díjkompenzáció tételes éves elszámolását (a továbbiakban: Éves elszámolás). Ennek elfogadásával az Önkormányzat igazolja a Közszolgáltatási tevékenység elvégzését. 
9.4. A szerződésre az Mötv., a Ptk. vonatkozó rendelkezései az irányadóak. 
9.5. A szerződés 4 példányban, egymással szó szerint mindenben megegyező tartalommal készült, amelyet a szerződő felek képviselői elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag aláírnak. 
 
 
Gyomaendrőd, 2017. január. 
 
 
 
 
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata 
Képviseli: Toldi Balázs 
polgármester 
Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Kft. 
Képviseli: Dinya József 
ügyvezető 
 
  
 
 
Jogilag ellenjegyzem: 
 
 
 
……………………………… 
dr. Uhrin Anna 
jegyző 
 
 
 
 
 
Pénzügyileg ellenjegyzem: 
 
 
 
 
…………………………….. 
Szilágyiné Bácsi Gabriella 
pénzügyi osztályvezető 
 
 
Mellékletek: 
1. Kihelyezett Önkormányzati házipénztár pénzkezelési szabályzata [3.2.2.]
2. Sportcsarnok és műfüves pálya önkormányzati vagyonleltárban lévő tartozékai, berendezései és felszerelései [3.3.2.]
3. Használatba adott ingatlanok nyilvántartási értéke szerinti kimutatás [3.5.]
4. A Közszolgáltató közszolgáltatási feladatainak részletes műszaki tartalma [3.6.]
5. Beszámoló szerkezete [4.6.]
6. A Közszolgáltatás ellentételezésének részletes kimutatása [6.1.1.]
 
 
1. melléklet 
 
Kihelyezett házipénztár pénzkezelési szabályzat 
 
Kihelyezett házipénztárként kerül 2017. január 1.-től kijelölésre a Közszolgáltató telephelyének irodahelyiségében, melynek keretében beszedi a temető üzemeltetési költségeit.  
A temető üzemeltetési szolgáltatásokat és díjtételeit a „Köztemetőkről és a temetkezés rendjéről” szóló önkormányzati rendelet tartalmazza.  
A Közszolgáltató a beszedett díjakat az Önkormányzat nevében - más helyett történő számlakibocsájtás útján - szedi be, melyet az Áfa törvény 160-162. §-a fogalmaz meg.  Olyan szolgáltatásról van szó, ahol a tulajdonos, azaz az Önkormányzat megbízza a temető üzemeltetéssel megbízott Kft-t a számla kiállítására, az összeg beszedésére, majd az összeg Önkormányzat részére történő átadására. A szolgáltatás nem egyszeri, hanem folyamatos jellegű, a bevallást és az adó befizetését természetesen az önkormányzat végzi, nem a számlakiállítással megbízott. A más helyett kibocsátott számláknak külön számlasorszám tartományban kell szerepelniük, mint amelyben a meghatalmazott Kft. saját teljesítéseinek számlái vannak. Az Önkormányzat a temetkezéssel kapcsolatos bevételek és a készpénz feladások rögzítésére a POLISZ könyvelési program 250-es pénztár modulját biztosítja a Kft részére. A pénztári tételek rögzítését a POLISZ rendszerhez biztosított segédlet alapján kell elvégezni. A pénztári befizetéssel egyidejűleg a pénzmozgással kapcsolatos számlát rögzíteni kell a Polisz rendszerben, az adott jogcímkód, szakfeladat és kormányzati funkció figyelembevételével.   
Minden házipénztári befizetésről bevételi pénztárbizonylatot kell kiállítani, melyet a POLISZ rendszer a bevétel jogcímének rögzítése után automatikusan előállít. A bevételi bizonylatokon a bizonylatszám sorszámozását a POLISZ rendszer automatikusan biztosítja. A készpénzfizetési számlát a hozzátartozó ügyfél nevére kell kiállítani, még abban az esetben is, ha más kegyeleti szolgáltató által történik a temetkezés. Ebben az esetben a szolgáltató által bemutatott ügyfél által aláírt írásos megbízás csatolása szükséges. A bizonylatot - a bevételezett összeg azonosságának igazolása céljából - a befizetővel alá kell íratni. 
A pénz átvételét a bizonylaton a pénztárosnak aláírásával igazolni kell. 
A bevételi pénztárbizonylat két példányban kerül nyomtatásra, melyből 
a)      az első példány a könyvelés bizonylata, ezt a példányt a pénztári alapokmányokkal és a vonatkozó pénztárjelentéssel együtt dossziéban lefűzve a könyvelés részére kell átadni, 
b)     a második példányt a befizető részére kell átadni. 
A házipénztárból kifizetés nem teljesíthető, kiadásként csak a befolyt bevételek készpénzfeladása történhet. Minden házipénztári készpénzfeladásról kiadási pénztárbizonylatot kell kiállítani melyet a POLISZ rendszer a kiadás gazdasági eseményének rögzítése után automatikusan előállít. A kiadási bizonylatokon a bizonylatszám sorszámozását a POLISZ rendszer automatikusan biztosítja. A kiadási pénztárbizonylathoz minden esetben csatolni kell a banki alapbizonylatot. 
A pénztárosnak minden pénztári napon a pénztári órák befejezésével pénztárzárást kell végeznie, melyet a napi zárás alkalmával a POLISZ rendszer automatikusan állít elő. A pénztárosnak szabadsága illetve távolléte idejére a helyettes részére át kell adnia a készpénzt, a szigorú számadású bizonylatokat, és a pénztárhelyiség kulcsait. A mindenkori pénztáros a POLISZ könyvelési rendszerben a házipénztárba saját jelszavának rögzítése után léphet be, így a pénztári tételek rögzítése csak a jelszóval rendelkező pénztáros ill. helyettese útján történhet, a POLISZ így biztosítja a zárt rendszert. Jelenleg 3 jelszó biztosítja a pénztári feladatok ellátását.  A pénztár átadás-átvétele esetében a pénztárosok az átadás-átvétel tényét a napi pénztárjelentésen rögzítik, melyet aláírásukkal hitelesítenek.  
 
A házipénztárban a pénztárzárlat után maximum 100.000 Ft záró pénzkészlet tartható. A pénztárkeretet meghaladó összeget még a pénztárzárlat előtt  – készpénzfeladás címen – be kell fizetni az önkormányzat Endrőd és Vidéke Takarékszövetkezetnél vezetett 53200125-11062402 sz. számlájára.   A házipénztár bevételeit és készpénzfeladásait valamint az azok alátámasztásául szolgáló alapbizonylatokat tartalmazó dossziét, továbbá a számlák 3. példányát legkésőbb az adott hónapot követő hó 3. munkanapjáig a pénztáros köteles leadni, és azzal elszámolni a Közös Önkormányzati Hivatal pénzügyi osztálya felé.  
 
A pénzkezeléssel megbízott dolgozó a kihelyezett pénztárat önállóan, teljes anyagi felelősséggel kezeli. Feladatai közé tartozik a pénztárban tartott készpénz kezelése, megőrzése, valamint a pénztárral kapcsolatos nyilvántartások vezetése. A pénz megőrzésére az önkormányzat pénzkazettát biztosít.  
 
2. melléklet
 
Sportcsarnok és műfüves sportpálya önkormányzati vagyonleltárban lévő tartozékai, berendezései és felszerelései [3.3.2.]
 
Varga Lajos Sportcsarnok
 
a) Nagy értékű eszközök
Megnevezés
Bruttó
Nettó
Mennyiség
Vitrines szekrény-(szekrény+hírdetőtábla)
102 500,00 Ft
0
1,00 Ft
"Varga Lajos" emléktábla
43 600,00 Ft
0
1,00 Ft
Beépített szekrény 4 ajtós
0,00 Ft
0
4,00 Ft
Beépített ventilátor
0,00 Ft
0
2,00 Ft
Egészségügyi doboz
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Falétra
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Faligyűrű
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Fapad az öltözőkben
0,00 Ft
0
18,00 Ft
Felemáskorlát
0,00 Ft
0
2,00 Ft
Férfi korlát
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Férfi nyújtó
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Gyakorló gerenda
0,00 Ft
0
2,00 Ft
Hangfal
0,00 Ft
0
8,00 Ft
Íróasztal
0,00 Ft
0
2,00 Ft
Írógépasztal
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Kápás ló
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Kápátlan ló
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Korlátkocsi
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Linóleum (tekercs)
0,00 Ft
0
10,00 Ft
Súlyzó 2 kg-os
0,00 Ft
0
36,00 Ft
Súlyzó 3 kg-os
0,00 Ft
0
16,00 Ft
Súlyzó 4 kg-os
0,00 Ft
0
22,00 Ft
Svédszekrény 5 részes
0,00 Ft
0
5,00 Ft
Szekrény 2 ajtós
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Szemetes kuka
0,00 Ft
0
2,00 Ft
Szerény 4 ajtós
0,00 Ft
0
2,00 Ft
Telefon
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Tornapad
0,00 Ft
0
10,00 Ft
Tornaszőnyeg 140x200x100
0,00 Ft
0
6,00 Ft
Tornaszőnyeg 140x400x100
0,00 Ft
0
3,00 Ft
Tűzoltó készülék 5 kg-os
0,00 Ft
0
4,00 Ft
Tűzoltó készülék halonnal
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Ugródeszka
0,00 Ft
0
1,00 Ft
Zsámoly
0,00 Ft
0
20,00 Ft
 
b) Nagy értékű eszközök
Megnevezés
Bruttó
Nettó
Mennyiség
Önjáró padlósúroló automata FIMAP iMx50B Eco mód
1 210 279,00 Ft
1 000 532,00 Ft
1,00
Varga Lajos Sportcsarnok infrastrukturális fejlesztése
0,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Állva-ülve emelő+alapgép 15d
258 630,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Aluminium létra
24 000,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Beépített szekrény
81 312,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Futószőnyeg
249 000,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Hát+hasizomerősítő+alapgép 15d
301 569,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Helio 7 állvány, létra 7m-es
257 250,00 Ft
26 812,00 Ft
1,00
Kézilabdakapu
610 000,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Kosárlabda plexipalánk és rugó
140 000,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Mell+hátizomerősítő+alapgép 15d
362 760,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Padlószőnyeg
88 000,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Párnázott tornagerenda
240 156,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Telelux SH-M134 eredményhirdető berendez
1 980 000,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Védőháló 27x7 m
151 200,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Védőháló, 664 m2
415 125,00 Ft
52 523,00 Ft
1,00
Végtaghajlító+alapgép 15d
263 130,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Ventillátor
20 360,00 Ft
0,00 Ft
1,00
Versenygyűrű+gyűrűkonzol
125 000,00 Ft
0,00 Ft
1,00
 
 
Műfüves sportpálya
 
Megnevezés
Mennyiség
Nettó érték
ÁFA
Bruttó érték
SBR szinezett gumi
11088 kg
1264032
341289
1605321
Palánkrendszer elemei
1
2444750
660083
3104833
Kvarchomok
18480 kg
365904
98794
464698
Palánkrendszer elemei
1
2000250
540668
2540318
Műfű és kellékanyagai
924 m2
2972276
802515
3774791
Műzsaki ellenőrzés
1
1023891
279151
1313042
Kézilabdakapu, alu. Hüvelyes, kültéri
2 db
164000
44280
208280
Kézilabdaháló, egyedi
1 pár
20000
5400
25400
Végszámla kivitelezés
1
11446614
3090586
14537200
Összesen:
21701717
5862766
27573883
Palánkrendszer elemei
Palánk 1100x2500x18 mm
50 db
A-oszlop 1800 mm
66 db
B-oszlop 6000 mm
28 db
BKJ oszlop 6000 mm
2 db
BKD oszlop 6000 mm
2 db
BS oszlop 6000 mm
4 db
BTS oszlop
8 db
Labdafogó háló 22x3,9 m
2 db
Labdafogó háló 42x3,9 m
2 db
 
3. melléklet 
 
Használatba adott ingatlanok nyilvántartási értéke szerinti kimutatás [3.4.] 
 
a) 5168/7 hrsz. endrődi köztemető könyvszerinti nettó érték: 7.542.582,- Ft, 
b) 3750 hrsz. gyomai köztemető könyvszerinti nettó érték: 9.341.451,- Ft. 
c) 3748/2 hrsz. a gyomai temető bővítéséhez vásárolt terület könyvszerinti nettó érték: 1.484.400,- Ft.
d) 1587 hrsz. sportcsarnok könyvszerinti nettó érték: 75.270.741,-Ft,
e) 1099 hrsz. műfüves pálya könyvszerinti nettó érték: 6.814.365,-Ft
 
4. melléklet
 
A Közszolgáltató közszolgáltatási feladatainak részletes műszaki tartalma [3.5.]
 
S.sz.
Megnevezés
Mutatószám
Mennyiség
1.
Közparkok és egyéb közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével kapcsolatos közfeladatok
 
 
2.
Fák metszése, gondozása, kivágása, ültetése, fasebészeti kezelések
250 db/év
250 db
3.
Cserjemetszés, cserjeápolás, ültetés
580 db/év
580 db
4.
Sövénynyírás
Kner tér
Szabadság tér
Kolman ltp.
Kossuth Lajos út
Áchim utca
Bajcsy Zsilinszky út
Pásztor János utca
Hősök útja
6 alkalom - 1 464 m
115 m
11 m
134 m
441 m
50 m
550 m
50 m
113 m
8 784 m
5.
Gyepfelületek gondozása és fenntartása, új gyepfelület kialakítása
Kner tér
Szabadság tér
Református templom és Kis Bálint Általános Iskola melletti terület
Sportcsarnok melletti terület a sétánnyal
Hősök útja (Fő út-Rákóczi út)
Wodianer Albert tér
Kossuth Lajos út
Vasútállomás előtti park
Pásztor János út (Fő út-Kossuth út közötti szakasza)
Pásztor János tér
Fő út (aluljáró-Hősök útja közötti szakasza)
Bajcsy-Fő út csomópont
Bajcsy Zs. út (Fő úttól a csempe centrumig)
Erzsébet liget
Buszforduló (sportpálya)
Vásártéri ltp.
Damjanich tér
9 alkalom/év 82 314 m2


1 600 m2
2 662 m2
2 390 m2


3 000 m2

804 m2
1 092 m2
7 700 m2
1 956 m2
8 200 m2

782 m2
4 800 m2

9 900 m2
853 m2

28 000 m2
925 m2
7 200 m2
450 m2
740 826 m2
6.
Virágágyak, planténerek valamint virágtartók beültetése és gondozása
2 alkalom/év - 800 m2
1 600 m2
7.
Egyéb növényápolási munkák, oszlopra helyezet cserepes virágok
130 db
130 db
8.
Növényvédelem
3 alkalom/év - 2 000 m2
6 000 m2
9.
Zöldfelület takarítás
9 alkalom/év - 82 314 m2
740 826 m2
10.
Lomb összegyűjtése, elszállítása
3 alkalom/év - 67 876 m2
203 628 m2
11.
Szökőkutak üzemeltetése
Kner tér
Szabadság tér
 7 hó/év - 1440 üzemóra/hó
720 üzemóra
720 üzemóra
10 080 üzemóra
12.
Köztéri szobrok állapotának figyelemmel kísérése, tisztítása
9 alkalom/év - 9 db 
81 db
13.
Kavicsos, zúzalékos és térkő burkolatok takarítása, gyommentesítése, felújítása park területen
9 alkalom/év - 3870 m2  
34 830 m2
14.
Síkosság-mentesítés, hó eltakarítás
sétányok, buszmegállók, igatlanhoz nem csatlakozó gyalog utak
 időjárástól függően
15.
Zászlózás
Március 15.
Május 1.
Június 4.
Augusztus 20.
Október 23.
5 alkalom/év -  220 db
1 100 db
16.
Önkormányzati köztemetők fenntartási és üzemeltetési feladatai
 
 
17.
Építmények, közművek, utak, árkok, egyéb tárgyi és infrastrukturális létesítmények, közcélú zöldterületek karbantartása, gondozása
Endrőd
 15 alkalom/év - 43 500 m2
Gyoma
15 alkalom/év - 59 900 m2
103 400 m2
18.
Temetkezési üzemeltetői szolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézői feladatok
- sírhelyek nyílvántartása
- karbantartási, zölterület gondozási feladatok irányítása
- üzemelést végző dolgozókkal kapcsolatos adminisztrációs feladatok
1 fő temetkezés szolgáltatási ügyintéző 2óra/nap

1 fő gazdasági ügyintéző
1 óra/nap

1 fő műszaki irányító
1 óra/nap
960 óra/év
19.
Ravatalozó takarítása
Endrőd: 112 m2
Gyoma: 131 m2
 243 m2
20.
Ravatalozó nyitása, zárása, ügyfélszolgálati feladatok ellátása temetési szertartásokkor a temetkezési szolgáltatókkal, búcsúztató szertartásvezetőkkel és családtagokkal
1 fő 4 óra
(80 óra * 12 hónap)
960 óra/év
21.
Elhunytak hűtése
Hűtő 1: 8700 óra/év
Hűtő 2: 8700 óra/év
17 400 óra/év
22.
Sírnyitás és sírásás
db/év
 
23.
Varga Lajos Sportcsarnok és műfüves pálya sportlétesítmény üzemeltetési feladatai
 
 
24.
Takarítás
a) napi takarítás
b) nagytakarítás
c) rendezvények utáni eseti takarítás

155 m2 * 1 alkalom nap
1473 m2 * 1 alkalom/hét
1473 m* 8 alkalom/év
 
1 473 m2
25.
A létesítmény:
a) nyitása, zárása,
b) vendégeinek beléptetése,
c) a tárgyi eszközeinek felügyelete,
d) a szándékos vagy gondatlan károkozásának megakadályozása,
e) rongálása, továbbá rendezvénye során történt rendbontás esetén a szükséges elhárítási, rendvédelmi és jogi lépések megtétele,
f) Nyitvatartási időben folyamatos gondnoki jelenlét biztosítása
g) a létesítmény tisztálkodási és higiénia felszereléssel való ellátása
h) a létesítményt rendszeresen vagy alkalmanként igénybevevők szolgáltatási igényeinek rögzítése, koordinálása és sportszakmai kiszolgálása
 i) sporteseményeken az eredményjelző berendezés beüzemelése, üzembe tartása
1 fő gondnok/nap
(160 óra * 12 hónap)
1 920 óra/év
26.
Eseti és éves karbantartási munkálatok, azaz olyan rendeltetésszerű használatot biztosító állagmegóvási feladatok  elvégzése, amelyek nem minősülnek felújításnak vagy beruházásnak
1 fő karbantartó 1 óra/nap
(20 óra * 12 hónap)
240 óra/év
27.
Sportcsarnok és műfüves pálya üzemeltetésével kapcsolatos ügyintézői feladatok
a) üzemelést végző dolgozókkal kapcsolatos adminisztrációs feladatok
b) dolgozók irányítása
c) tisztító és higéniai anyagok beszerzése
1 fő gazdasági ügyintéző
4 óra/hét
1 fő műszaki irányító
4 óra/hét
(2 fő * 4 óra * 4 hét *12 hónap)
384 óra/év
28.
Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal takarítási feladatai
 
 
29.
Takarítás
a) napi takarítás
b) nagytakarítás
c) rendezvények utáni eseti takarítás
2 039 m2 * nap
2 039 m2 * 4 alkalom/év
495 m2 * 60 alkalom/év
2 039 m2
30.
Létesítmény nyitása zárása, riasztó kezelése
1 db* nap
260 db
31.
A hivatal takarításával kapcsolatos ügyintézői feladatok
a) a feladatot végző dolgozókkal kapcsolatos adminisztrációs munka
b) dolgozók irányítása
c) tisztító és higiéniai anyagok beszerzése
1 fő gazdasági ügyintéző
2 óra/hét
(1 fő * 2 óra * 4 hét * 12 hónap)
1 fő műszaki irányító
4 óra/hét
(1 fő * 4 óra * 4 hét * 12 hónap)
288 óra/év
 
5. melléklet
 
Beszámoló szerkezete [4.6.]
 
1. Mérleg
2. Eredménykimutatás
3. Kiegészítő melléklet
Általános fejezet, mely a közszolgáltató bemutatását, tulajdonosi szerkezetét, részvényesek bemutatását, a társaság fő tevékenységeinek bemutatását, képviseletére jogosult adatait, kapcsolt vállalkozások bemutatását, az adott üzleti évhez kapcsolódóan a belső számviteli szabályozás főbb előírásainak a bemutatását tartalmazza.
Részletező fejezet, mely a mérleg tételekhez és az eredménykimutatáshoz kapcsolódó számszaki és szöveges kiegészítéseket, elemzéseket tartalmazza.
Tájékoztató jellegű kieészítések, mely a Közszolgáltató valós vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről készített értékelés - a pénzügyi gazdasági elemzés módszereivel, viszonyszámok, mutatószámok bemutatásával, az eredmények szöveges értékelése alapján.
Cash flow-kimutatás
4. Üzleti jelentés
Közszolgáltató bemutatja
a) a számviteli törvényben előírtak mellett a Közszolgáltató számviteli politikájában meghatározottaknak megfelelően, elkülönítetten a tárgyévben realizált, a közszolgáltatás ellátásához, illetve az egyéb tevékenységhez kapcsolódó bevételeket, költségeket és ráfordításokat, továbbá az egyes tevékenységek eredményét,
b) vevőkapcsolatok értékelését,
c) a felhasznált erőforrások értékelését,
d) a jelentős kötelezettségek, kockázatok ismertetését,
e) a kapacitások kihasználását,
f) a beruházások, fejlesztések alakulását,
g) a fogyasztói kifogásokat és észrevételek elintézésével kapcsolatban tett intézkedéseket,
h) a tevékenységek összegző értékelését.
 
6. melléklet
 
A Közszolgáltatás ellentételezésének részletes kimutatása [6.1.1.]
 
A 2017. évre vonatkozó Ellentételezés részletes összetevői:
Mutatók
Összeg (ezer Ft)
Közparkok és egyéb közterületek fenntartásával, zöldterület kezelésével kapcsolatos közfeladatok
 
18.000.000,-
Anyagköltség
 
,-
Üzemanyag, gépalkatrész, kézi szerszám
,-/hó
,-
Munkaruha, védőfelszerelés
,-/hó
,-
Palánták beszerzése
,-/hó
,-
Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer,  védőital 
,-/hó
,-
Igénybevett szolgáltatások
 
,-
Épület bérleti díj, gépjármű bérleti díj, örzés díj
,-/hó
,-
Utazás, kiküldetés költsége
,-/hó
,-
Karbantartás,  javítás költségei,
,-/hó
,-
Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos
,-/hó
,-
Telefon, internet, posta, hirdetés
,-/hó
,-
Személyi jellegű ráfordítások
 
,-
Bér + járulék
,-/hó
,-
Önkormányzati köztemetők fenntartási és üzemeltetési feladatai
 
8.040.000,-
Anyagköltség
 
,-
Üzemanyag, gépalkatrész, kézi szerszám
,-/hó
,-
Tisztító, és tisztálkodó szerek 
,-/hó
,-
Munkaruha, védőfelszerelés
,-/hó
,-
Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer,  védőital 
,-/hó
,-
Igénybevett szolgáltatások
 
,-
Épület bérleti díj, örzés díj
,-/hó
,-
Utazás, kiküldetés költsége
,-/hó
,-
Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos
,-/hó
,-
Telefon, internet, posta 
,-/hó
,-
Személyi jellegű ráfordítások
 
,-
Bér + járulék
,-/hó
,-
Varga Lajos Sportcsarnok sportlétesítmény üzemeltetési feladatai
 
6.480.000,-
Anyagköltség
 
,-
Karbantartási anyag, felszerelés vásárlás
,-/hó
,-
Közmű költségek
,-/hó
,-
Tisztító, és tisztálkodó szerek 
,-/hó
,-
Munkaruha, védőfelszerelés
,-/hó
,-
Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer,  védőital 
,-/hó
,-
Igénybevett szolgáltatások
 
,-
Épület bérleti díj, örzés díj
,-/hó
,-
Utazás, kiküldetés költsége
,-/hó
,-
Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos
,-/hó
,-
Telefon, internet, posta 
,-/hó
,-
Személyi jellegű ráfordítások
 
,-
Bér + járulék
,-/hó
,-
Bevétel
 
,-
Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal takarítási feladatai
 
5.040.000 ,-
Anyagköltség
 
,-
Tisztító, és tisztálkodó szerek
,-/hó
,-
Munkaruha, védőfelszerelés
,-/hó
,-
Nyomtatvány költségek, írószer tisztítószer,  védőital 
,-/hó
,-
Igénybevett szolgáltatások
 
,-
Épület bérleti díj, örzés díj
,-/hó
,-
Utazás, kiküldetés költsége
,-/hó
,-
Ügyvédi költség, könyvelés, munkavédelem, üzemorvos
,-/hó
,-
Telefon, internet, posta 
,-/hó
,-
Személyi jellegű ráfordítások
 
,-
Bér + járulék
,-/hó
,-
 
2) Felkéri a polgármestert, hogy a 37 /2011. (III. 22.) Korm. rendelet 20. § (5) bekezdése alapján minden év március 30-ig, a megelőző évben a 2012/21/EU bizottsági határozat alapján nyújtott támogatásokról, készítsen beszámolót az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszter számára a 37 /2011. (III. 22.) Korm. rendelet 3. mellékletében meghatározott adattartalommal.
 
3) Felkéri a Jegyzőt, hogy alakítson ki olyan adatszolgáltatási, monitoring és ellenőrzési rendszert, amely alapján folyamatosan ellenőrizni tudja a túlkompenzáció elkerülését, továbbá biztosítja a kedvezményezett minden, a közszolgáltatásért járó ellentételezés jogcímen nyújtott támogatásához kapcsolódó iratának, az odaítélést követő 10 évig történő őrzését és helyszíni betekinthetőségét.

Határidők, felelősök:

Határidő: 2017. 01. 31.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Dr. Uhrin Anna

Határidő: 2018. 03. 31.
Felelős: Dinya József
Hivatali felelős: Szilágyiné Bácsi Gabriella

Határidő: 2019. 03. 31.
Felelős: Dinya József
Hivatali felelős: Szilágyiné Bácsi Gabriella

Határidő: 2020. 03. 31.
Felelős: Dinya József
Hivatali felelős: Szilágyiné Bácsi Gabriella

« Vissza
Vissza a főmenübe