1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás
2017. február 6-i ülésére
2017. február 6-i ülésére
Tárgy: | Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya, Települési Önkormányzati Társulás 2017. évi költségvetésének tárgyalása | |
Készítette: | Szilágyiné Bácsi Gabriella | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs elnök | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Társulási Tanács!
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 26.§-a előírja, hogy az előkészített költségvetési határozat-tervezetet a Társulási Tanács elnöke február 15-éig nyújtja be a Társulási Tanácsnak, mivel a Költségvetési törvényt az Országgyűlés a naptári év kezdetéig elfogadta.
Az Önkormányzati Társulás 2017. évi költségvetési határozat-tervezetének kidolgozása során Magyarország 2017. évi központi költségvetéséről szóló 2016. évi XC. törvény az irányadó.
Az Önkormányzati Társulás 2017. évi költségvetésének várható bevételei és kiadásai:
Adatok E Ft-ban
Bevételek
|
749.825
|
Működési bevételek
|
749.825
|
Felhalmozási bevételek
|
0
|
Finanszírozási bevételek
|
0
|
Forrás hiány
|
0
|
Kiadások
|
749.825
|
Működési kiadások
|
749.825
|
Felhalmozási kiadások
|
0
|
Finanszírozási kiadások
|
0
|
A fenti táblázatban szereplő számadatok a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya, Települési Önkormányzati Társulás és a felügyelete alatt működő intézmények – Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda és a Térségi Szociális Gondozási Központ - költségvetési fő számait mutatják.
Intézményenkénti megbontásban a költségvetés tervezete a mellékletben található meg.
A társulás 500.507 E Ft működési célú támogatási bevétele tartalmazza a székhely települési önkormányzat által igényelt 447.166 E Ft összegű állami támogatást, a Térségi Szociális Gondozási Központ 50.033 E Ft önkormányzati kiegészítő támogatását, mely összeg Gyomaendrőd Város Önkormányzata részéről van biztosítva, továbbá 3.194 E Ft kiegészítő támogatást, melyet Gyomaendrőd Város Önkormányzata nyújt a Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda működtetéséhez, illetve 114 E Ft összegű önkormányzati kiegészítő támogatást, melyet a Csárdaszállási Önkormányzat biztosít a Kistérségi Óvoda csárdaszállási telephelyének működtetéséhez. Az önkormányzatoknak a kiegészítő támogatást biztosítaniuk szükséges annak érdekében, hogy a Társulás és intézményei működése biztosított legyen.
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda 2017. évi költségvetési tervezete
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda 2017. évi mérleg (ezer forintban)
|
||
|
||
Megnevezés
|
2017.
|
|
Személyi juttatás
|
91.415
|
|
Járulék
|
21.200
|
|
Dologi kiadás
|
13.075
|
|
Működési kiadás
|
125.690
|
|
Saját bevétel
|
0
|
|
Önkorm.kieg.tám.
|
3.308
|
|
Állami támogatás
|
122.382
|
|
Működési bevétel
|
125.690
|
Bevételek számbavétele
Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása
Itt jelenik meg a Kistérségi Óvoda működéséhez biztosított állami támogatás összege. A nevelő munkához szükséges támogatást a központi költségvetés úgy bocsátja a fenntartó települési önkormányzat rendelkezésére, hogy az óvodapedagógusok számított létszámára valamint a nevelő munkát segítő ténylegesen foglalkoztatott dolgozók átlagos létszámára biztosít támogatást. Az ezen a jogcímen biztosított állami támogatás összege: 105.323 E Ft. Az óvodák szakmai és dologi kiadásaihoz a központi költségvetés 81.700 Ft/fő/év támogatást biztosít, melynek éves összege 15.523 E Ft. A költségvetési törvény értelmében ezen támogatás képezi forrását a feladatellátást szolgáló épületek működtetéséhez szükséges kiadásoknak, az óvodai nevelést biztosító eszközök és felszerelések beszerzésének, továbbá a nem a közvetlen szakmai feladatellátásban dolgozók bérének.
A gyermekétkeztetési feladatokhoz biztosított állami támogatás összege 1.536 E Ft. Az elszámolás során a bérekre és a működtetésre kapott támogatás együttesen és kizárólag csak a támogatással érintett óvodaintézmény kiadásaira használható fel.
2017. január 1-jétől változott a minimálbér és a garantált bérminimum összege, továbbá a munkáltatót terhelő járulék mértéke. Az intézménynél a jogszabályi változásból adódó többletköltség közel 5,4 millió Ft, a munkáltatót terhelő járulék megtakarítás összege 3,6 millió Ft. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy az a támogatás, amit a nevelő-oktató munkát segítő kötelező létszám bérének finanszírozásához biztosít az állam, már a bérminimum változás előtt se volt elegendő. Amennyiben valamennyi nevelő-oktató munkát segítő részére biztosítani szükséges a garantált bérminimum 107-110%-át, úgy az önkormányzati kiegészítő támogatás összege 5-5,7 millió Ft-ra módosul. Az előterjesztés összeállításakor a jogszabály értelmezése, az ügyvédi, kormányhivatali, intézményi vélemények egyeztetése folyamatban van. A végleges álláspont kialakításáig a bérkiegészítéshez szükséges összeg az önkormányzat működési céltartaléka között kerül elkülönítésre.
Kiadások számbavétele
Az intézmény engedélyezett létszáma 32 fő, az óvodapedagógusok létszáma 18 fő, dajkák létszáma 9 fő, óvodatitkár 1 fő, pedagógiai asszisztens 3 fő, karbantartó 1 fő. Ezen létszámhoz kapcsolódó bér és járulék kiadás összege 113 millió Ft.
A 2017. évre tervezett 13 millió Ft összegű dologi kiadásból közel 2,5 millió Ft a csárdaszállási telephely működéséhez kapcsolódik, 10,5 millió Ft pedig a gyomaendrődi telephelyek működtetését szolgálja.
A Térségi Szociális Gondozási Központ 2017. évi költségvetésének tervezete
|
|
|||||||
adatok eFt-ban
|
Összesen 2016. ÉVBEN
|
2017. év
|
||||||
|
|
Gyomaendrőd szociális alapellátás és szakosított ellátás
|
Hunya
|
Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ
|
Diákétkeztetés
|
Rászoruló gyermekek szünidei étkeztetése
|
összesen
|
|
|
|
|||||||
1. Személyi juttatások összesen
|
268 024
|
268 647
|
9102
|
1086
|
24 584
|
1 298
|
304 717
|
|
2. Munkaadókat terhelő járulék
|
70 692
|
57 587
|
2034
|
239
|
5 409
|
350
|
65 619
|
|
3. Dologi kiadások
|
271 508
|
165 925
|
7511
|
0
|
72 897
|
7 466
|
253 799
|
|
I.KIADÁSOK ÖSSZESEN
|
610 224
|
492 159
|
18 647
|
1 325
|
102 890
|
9 114
|
624 135
|
|
Intézményi térítési bevételek
|
243 454
|
227 951
|
5199
|
0
|
16 168
|
0
|
249 318
|
|
Állami támogatás - Alapellátás
|
66 078
|
60 242
|
9493
|
0
|
0
|
0
|
69 735
|
|
Állami támogatás - idős otthon - szakmai dolg.bére
|
122 484
|
125 090
|
0
|
0
|
0
|
0
|
125 090
|
|
Állami támogatás - idős otthon üzemeltetés
|
37 744
|
34 460
|
0
|
0
|
0
|
0
|
34 460
|
|
Állami támogatás - kedvezményes étkeztetés
|
87 250
|
0
|
0
|
0
|
77 177
|
9 114
|
86 291
|
|
Állami támogatás - Családsegítés, gyermekjólét
|
17 700
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
Támogató Szolgálat állami támogatás
|
9 208
|
9 208
|
0
|
0
|
0
|
0
|
9 208
|
|
II. BEVÉTELEK ÖSSZESEN
|
583 918
|
456 951
|
14 692
|
0
|
93 345
|
9 114
|
574 102
|
|
III. Költségvetési létszámkeret
|
152 fő
|
125 fő
|
4 fő
|
0
|
14 fő
|
|
143 fő
|
|
Forráshiány/többlet
|
-26 306
|
-35 208
|
-3 955
|
-1 325
|
-9 545
|
0
|
-50 033
|
Kiadások:
1. Személyi juttatások
Intézményünknél az elfogadott költségvetési létszámkeret 2016. évben 152 fő volt, mely 2017. évben 9 fővel csökken. Ez egyrészt a gyermekétkeztetés létszám csökkenéséből adódó létszámleépítésből - melyet belső átszervezéssel meg tudtunk oldani -, másrészt a Család és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ új intézményként való kiválásából adódik.
A gyermekétkeztetés szakfeladaton 2 fővel, míg a Családsegítő és Gyermekjóléti Központ és Szolgálat szakfeladaton 7 fővel került a dolgozói létszám csökkentésre, így 2017. évben a költségvetési létszámkeretünk 143 főben realizálódik.
A dolgozók bére az 1992. évi XXXIII. - a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény alapján, képesítésüknek és munkakörüknek megfelelően került megtervezésre, figyelembe véve a soros lépéseket és garantált bérminimumokat a 143 fő vonatkozásában.
A garantált bérminimumra való bérkiegészítések összege 2017. évben (143 fő esetében) 40 874 E Ft, plusz szociális hozzájárulási adó - összesen 49 866 E Ft.
Ennek az összegnek a beépítésére és kifizetésére plusz állami támogatást nem irányoz elő a költségvetési törvény.
A feladatalapú finanszírozás keretében biztosított idős otthoni ellátás vonatkozásában a bérnövekedés a térítési díjakba beépítésre került. Ehhez a feladathoz közel 27 000 E Ft kapcsolódik. Az intézményi térítési díj így a 2016 évihez képest 15%-os emelkedést mutat. Költségvetésünkbe egy 9%-os intézményi térítési díjnövekedéssel számoltunk, mely 12 746 E Ft összegű önkormányzati kiegészítő támogatási igényt generál. Az üzemeltetési támogatás májusi pótigénylésénél a bérminimum növekedésből adódó emelkedést lehetőségünk lesz megigényelni. Amennyiben a miniszterek jóváhagyják a megnövekedett támogatási igényünket, abban az esetben a plusz támogatás összegével csökkenthető lesz a feladathoz kapcsolódó önkormányzati kiegészítés mértéke, melynek összege megközelítőleg 6 000 E Ft lesz.
További közel 5 000 E Ft összeg a gyermekétkeztetésben dolgozók bérét növeli. Ezen a feladaton is lehetőség lesz májusban az üzemeltetési támogatás címen pótigényt benyújtani, amennyiben megítélésre kerül ezen összeg, az csökkenti majd a feladat önkormányzati kiegészítését 2017. évben.
A fennmaradó közel 18 000 E Ft összeg az alapellátáshoz kapcsolódik, amely szintén beépítésre került az alapellátási formákhoz kapcsolódó térítési díjakba, de azok megfinanszírozására a fizetőképesség nem elegendő. Ezeknél a feladatoknál az állami támogatás fajlagos összegű, itt nincs lehetőségünk plusz támogatási igény benyújtására.
A személyi juttatásokba megtervezésre került a személyi juttatások jogcímei közé 4 894 E Ft, mely a rehabilitációs hozzájárulás összege, továbbá 2 120 E Ft jubileumi jutalom, az idei évben jubiláló kollégák számára.
A 2016. évi bázishoz képest a személyi juttatások összege 268 024 E Ft –ról 304 717 E Ft- ra nőtt, annak ellenére, hogy 9 fővel csökkent az intézmény költségvetési létszámkerete. Ennek oka egyértelműen a minimálbér és garantált bérminimum növekedésből származó többlet.
2. Munkaadókat terhelő járulékok
A járulékok a személyi juttatások szerint kerültek meghatározásra, 22%-os munkaadókat terhelő járulék figyelembevételével, összesen 65 619 E Ft összegben.
A járulékok a személyi juttatások szerint kerültek meghatározásra, 22%-os munkaadókat terhelő járulék figyelembevételével, összesen 65 619 E Ft összegben.
A 27%-ról 22%-ra való járulékcsökkenés azért nem érvényesül teljes egészébe a tervezett összegbe, mert a bérnövekedésből származó többletkiadáshoz kapcsolódó járulék összege megnöveli azt. Így az előző évi járulék fizetési kötelezettség összegéhez képest, csak 5 073 E Ft-tal kevesebb az idei évre tervezett összeg.
3. Dologi kiadás
A dologi kiadások összege 253 799 E Ft, mely 17 709 E Ft-tal alacsonyabb az előző évihez képest.
Ennek okai:
- a Családsegítő és Gyermekjóléti Központ és Szolgálat kiválása, mely 6 604 E Ft összeggel csökkenti az idei dologi kiadások összegét
- 1 669 E Ft összeggel alacsonyabb szinten került megtervezésre a rászoruló gyermekékeztetéshez kapcsolódó élelmiszer beszerzés kiadások összege, mert az igénybevevők száma az előző évhez képest alacsonyabb létszámban került meghatározásra
- csökkent az előző évhez képest a szociális étkezést igénybevevők száma is, mely az élelmiszer beszerzés költségét csökkenti közel 3 000 E Ft összeggel
- 3 335 E Ft összeggel alacsonyabb összegben került meghatározásra az előző évi teljesítések alapján az idősotthoni ellátáshoz kapcsolódó dologi kiadások összege
- az élelmiszer beszerzéshez kapcsolódó baromfihús 27%-ról, 5%-ra történő ÁFA csökkenésének összege is érvényesítésre került a beszerzéshez kapcsolódó ÁFA megtervezése során, mely közel 3 000 E Ft összeget jelent.
A költségvetési kiadások összege összesen 624 135 E Ft.
Bevételek:
Állami támogatások összesen: 324 784 E Ft
Intézményi térítési díjak bevételei: 249 318 E Ft
2017. évben az állami támogatás az idősek átmeneti és tartós szociális szakosított ellátás és a gyermekélelmezési feladat ellátása esetén feladatalapú finanszírozású, míg a szociális alapellátás támogatása továbbra is fajlagos összegű.
Mind az idős otthon, mind a gyermekélelmezés tekintetében az állami finanszírozás egyrészt a szakmai dolgozók bértámogatásából, másrészt a feladat ellátásához kapcsolódó üzemeltetési támogatásból tevődik össze.
Az idős otthon esetében a szakmai dolgozók létszámát az ellátotti létszám alapján kell meghatározni, 4 ellátottra finanszíroz az állam 1 fő szakmai segítőt, a demens ellátottakat 1,2 –szeres szorzóval kell figyelembe venni.
Ez alapján 48 fő szakmai dolgozónak a bére kerül támogatásra 2 606 040 Ft / fő összeggel, mely összesen 125 090 E Ft.
Az állami támogatás másik része a szakosított ellátásban az üzemeltetésre adott támogatás, mely összeg 2017. évben 34 460 E Ft.
A szakosított ellátás tekintetében a megigényelt és megítélt támogatás összege azonos.
A számított intézményi térítési díj a bérminimumok emelkedésének beépítését követően 89 400 Ft lett, mely 15%-kal, 11 400 Ft-tal magasabb az előző évi elfogadott intézményi térítési díjtól.
A térítési díjról szóló rendelet tervezet szerinti 85 050 Ft/hó/ellátott intézményi térítési díjjal számoltunk költségvetésünkben.
Ezzel az intézményi térítési díjjal 12 740 E Ft összegű önkormányzati támogatási igény keletkezik, mely összeg egy része (6 000 E Ft) beépíthető lesz a májusi pót állami igénylésünkbe.
Amennyiben a pótigénylés elfogadásra kerül, úgy a most beépített önkormányzati kiegészítés összegét csökkenti majd.
A 85 050 Ft/hó/ ellátott intézményi térítési díj elfogadása esetén a tervezett térítési díjakból származó bevétel összege 177 140 E Ft, mely 100%-os fizetőképességgel került megtervezésre.
A gyermekélelmezés tekintetében a finanszírozás szempontjából elismert dolgozók bértámogatása 18,44 fő, mely összesen 30 094 E Ft összegben került megítélésre.
Az üzemeltetési támogatás 47 083 E Ft összegben került meghatározásra 2016. évben az állam részéről. Az üzemeltetési támogatáshoz benyújtott igényünk 51 737 E Ft volt.
Az idei évben tervezett térítési díjak összege 16 168 E Ft, mely az általános iskolások és a társulás által fenntartott óvodások étkezési térítési díját foglalja magába.
A gyermekétkeztetéshez kapcsolódó önkormányzati kiegészítés összege 9 545 E Ft, melyből közel 5 000 E Ft a bérnövekedésből, a fennmaradó 4 545 E Ft pedig az igényeltnél alacsonyabb támogatási összeg megítéléséből adódik.
2016. évtől, így az idei évben is beépítésre került költségvetésünkbe a Gyvt. és a költségvetési törvény alapján a „Rászoruló gyermekek szünidei étkeztetése”. Erre a feladatra intézményünk az állami támogatás igénylése során 9 114 E Ft összeget irányzott elő, 296 fő rászoruló gyermek vonatkozásában 0-18 éves korig. Az igénylés önkormányzati adatszolgáltatás alapján történt.
Az állami támogatás teljes egészében megítélésre került, így a rászoruló gyermekek szünidei étkeztetéséhez biztosított állami támogatás teljes egészében elegendő a feladat ellátására.
Nappali ellátás, fogyatékosok nappali ellátása, étkeztetés, házi segítségnyújtás, támogató szolgálat, tanyagondnoki szolgálat:
Az alapellátás fenti feladatainál megmaradt az állami támogatás finanszírozásának korábbi formája, így ott az egyes feladatokhoz kapcsolódó támogatások összegét az ellátottak éves becsült száma és a támogatás összegének szorzata adja, mely összesen 69 735 E Ft 2017. évben. Ezen összeg az előző évihez képest 3 657 E Ft összeggel nőtt.
Ennek oka, hogy a házi gondozáshoz kapcsolódó személyi gondozás finanszírozása 188 500 Ft/fő/év összegről 273 000 Ft/fő/év összegre nőtt 2017. évben.
Sajnos az alapellátás állami támogatásának fajlagos összegei a többi feladatnál nem változtak, még a garantált bérminimumra való kiegészítés sem érvényesül a támogatások fajlagos összegeiben, mely közel 18 000 E Ft plusz kiadást eredményez az alapellátáshoz kapcsolódó személyi juttatások jogcímeiben.
Az alapellátáshoz kapcsolódó térítési díjak önköltség alapú kiszámítása megtörtént a költségvetés készítésével párhuzamosan. A tervezett térítési díjakból származó bevétel az alapellátás tekintetében 29 782 E Ft összegben kerültek meghatározásra az idei évben.
Az alapellátási formák közül csak a szociális étkeztetés nem igényel önkormányzati kiegészítést. Az egyéb ellátási formák, mint a nappali ellátás, házi segítségnyújtás, tanyagondnoki szolgáltatás, támogató szolgáltatás fenntartása mind önkormányzati kiegészítéssel működő ellátási formák.
A tanyagondnoki szolgálatok esetében a szolgáltatást térítésmentesen kell nyújtani. Az állami támogatás mértéke ezen ellátások esetében a szakmai jogszabályok által előírt feladatok és létszámok vonatkozásában nem nyújtanak elegendő fedezetet a kiadásokhoz.
Összességében az alapellátás működési hiánya 29 712 E Ft összegben határozható meg.
Az önkormányzati kiegészítési igényünk 2017. évre összességében 50 033 E Ft.
Ez az alapellátáshoz kapcsolódó 29 712 E Ft, az idősotthoni ellátás 12 745 E Ft, valamint a gyermekétkeztetéshez kapcsolódó 9 545 E Ft összegéből tevődik össze.
Továbbá költségvetésünkbe került beépítésre a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat és Központ dolgozóinak 2016. december havi bére, mely további 1 325 E Ft összeggel emeli meg az önkormányzati támogatási igényünket.
Így az önkormányzati kiegészítés mértéke 53 327 E Ft, melyet csökkent a külsős étkezésből származó bevételünk, melynek 2017 évre tervezett összege 3 294 E Ft.
Fentiek figyelembevételével a 2017. évi önkormányzati kiegészítési igényünk 50 033 E Ft.
Ezen összeg a májusi pótigénylés során megigénylésre kerülő közel 11 000 E Ft összegű plusz üzemeltetési támogatás megítélését követően csökkenhet.
További csökkenés abban az esetben valósulhat meg, ha az állam forrást biztosít az intézmény közel 50 000 E Ft összegű bérminimum és garantált bérminimum növekedésének ellentételezéséhez.
Fejlesztési és felújítási jogcímen nem került kiadás megtervezésre.
A működési költségeink csökkentésének az érdekében számos területen fejlesztésre lenne azonban szükség.
Hosszútávon célszerű lenne egy intézményi mosoda kialakítása, az Őszikék Idősek Otthona, Rózsakert és Szent Imre Idősek Otthona infrastruktúrájának fejlesztése.
Szükség lenne továbbá a gyomai telephelyek részére raktárhelyiség kialakítására, melyre a Mirhóháti u. 6. szám alatti ingatlan - rendbetétel után - alkalmas lenne. Ezzel kapcsolatban az önkormányzattal való egyeztetések már meg is kezdődtek, várhatóan az idei évben a raktárhelyiség kialakítása meg fog történi önkormányzati segítséggel.
A TOP keretein belül 2016. évben pályázatot nyújtottunk be az 5. számú idősek nappali klubjának infrastrukturális fejlesztésére, valamint a Vidékfejlesztési Program keretében az Öregszőlői Szent Imre Idősek Otthona és 3 számú Nappali ellátást biztosító intézményének infrastrukturális fejlesztésére.
2016. évben a költségvetési törvény alapján meghirdetett konyhakorszerűsítés pályázat kedvező elbírálásban részesült, mely által 2017. évben az intézmény főzőkonyhája, mind infrastrukturálisan, mind az eszközök állományában felújításra kerül. A pályázó itt az önkormányzat volt, tehát az fejlesztéshez kapcsolódó kiadások és bevételek az önkormányzat költségvetésében került megtervezésre.
A Térségi Szociális Gondozási Központ szöveges indoklását Mraucsik Lajosné intézményvezető és Uhrin Anita gazdasági vezető készítette.
Kérem a Tisztelt Társulási Tanácstól az előterjesztés megvitatását és a döntési javaslat elfogadását.
Döntéshozói vélemények
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás | ||
"Önkormányzati Társulás 2017. évi költségvetése"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a 2017. évi költségvetését a következőkben határozza meg:
1. Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa (a továbbiakban: Önkormányzati Társulás) az Önkormányzati Társulás 2017. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegét 749.825 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 749.825 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
2. Az Önkormányzati Társulás a bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzataként 749.825 ezer forintot,
b) a felhalmozási bevételek előirányzataként 0 forintot,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzataként 0 forintot,
d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzataként 0 forintot
állapít meg a 2. mellékletben részletezettek szerint.
3. A kiadási főösszegen belül az Önkormányzati Társulás működési kiadásainak előirányzata 749.825 ezer forint, melyből:
a) személyi juttatás 396.132 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 86.819 ezer forint,
c) dologi kiadás 266.874 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 0 forint,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 0 forint,
f) a működési céltartalék 0 forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 0 forint
a 3. mellékletben részletezettek szerint.
4. Az Önkormányzati Társulás fejlesztési kiadásának összege 0 forint, a 4. melléklet szerint.
5.Az Önkormányzati Társulás intézményenkénti jóváhagyott létszámkeretét az 5. melléklet tartalmazza.
6. Az Önkormányzati Társulás által fenntartott intézmények állami támogatásának és önkormányzati kiegészítő támogatásának előirányzatait a 6. melléklet részletezi.
7. A működési kiadások kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 7. melléklet tartalmazza.
8. Az Önkormányzati Társulás saját gazdálkodó szervezettel rendelkező költségvetési szervének előirányzat felhasználási ütemtervét a 8. melléklet tartalmazza.
9. Az Önkormányzati Társulás 2017-2020. évek közötti időszak költségvetési tervszámait a 9. melléklet tartalmazza.
10. Az Önkormányzati Társulás kiadásai készpénzben a következő esetekben teljesíthető:
a) a kis összegű beszerzések,
b) a munkába járás költségtérítése és a munkavégzéssel összefüggő kiküldetési költségek megtérítése,
c) lakossági túlfizetések visszafizetése,
d) vásárlásra, elszámolásra kiadott előlegek.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2017. 12. 31.
Felelős: Toldi Balázs elnök
Hivatali felelős: Szilágyiné Bácsi Gabriella
Mellékletek: