15. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2017. május 17-i ülésére
2017. május 17-i ülésére
Tárgy: | A „KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005” pályázat visszafizetési kötelezettsége | |
Készítette: | Pardi László, Szmolár Eszter | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs polgármester | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulásával két közös nagyprojektet bonyolított le Önkormányzatunk, mindkettő a hulladékgazdálkodási rendszer fejlesztésére irányult.
A hulladékgazdálkodás megszervezése jelentős feladata volt mindig is az önkormányzatoknak. A jogszabályi környezet azonban ezen a területen kiemelkedő intenzitással változott. Egy kis történetiség a mai helyzet kialakulásának megértéséhez:
1. Eleinte maga a feladat ellátás megszervezése jelentett kihívást, hiszen a civilizáció fejlődésével megjelentek a lebonthatatlan hulladékok, a régen minden háznál megtalálható szemétdomb már nem volt alkalmas sem környezeti, sem egészségügyi okokból a hulladék ártalmatlanítására. A szállítás megszervezésére valamint a hulladék egy helyen történő lerakására korlátozódott a feladat.
2. A következő lépcsőfok a feladat színvonalasabb ellátását szorgalmazta, megjelentek a magántőkével rendelkező cégek, melyek korszerű járművekkel gyűjtöttek, ill. megépültek a települések hulladékát ártalmatlanító helyek, melyek már komolyabb műszaki védelmet, megfelelést igényeltek, produkáltak.
3. A közpénzek felhasználásának mikéntje azonban a közbeszerzési kötelezettséget hozta magával, sok település élt az in-house lehetőséggel, inkább saját céget hozott létre a feladat ellátásra. Mindemellett elmondható, hogy a kifejezetten a hulladékgazdálkodásra specializálódó, (eleinte) magán tőkével is rendelkező cégek magas színvonalon végezték / végzik a mai napig a feladatellátást, jóval kevesebb energiát felemésztve, mint „önkormányzati/in-house” társaik.
4. Fentiek eredményeként alakult ki Magyarországon az „ahány ház, annyi szokás” közel 200 cég alakult meg és végezte különböző módokon, településenként eltérő színvonalon a szolgáltatást, melyet a következő térkép jól szemléltet:
5. Uniós források nyíltak meg az ellátási színvonal javítására, egységesítésére. Ezen források lehívására országszerte önkormányzati társulások jöttek létre. Azonban problémává vált több helyen a társuláson belüli tagtelepülések eltérő hulladékgazdálkodási gyakorlata, valamint az is, hogy egyes tagtelepülések más-más társulások pályázataiban is részt vettek. Gyomaendrőd esetében további vizsgálandó szempont a fejlődés, mely pont a pályázatok beadási időszakában indult meg: a Gyomaközszolg 1 településről 7 települést ellátó közszolgáltatóvá nőtte ki magát.
6. Az uniós források megnyílása azonban igen nagy vállalásokkal járt és jár együtt, hiszen a hulladék mennyiségi csökkentését szorgalmazza, tehát a hulladékok végleges lerakásától való eltérítés minél nagyobb arányú megvalósítása a fő cél. Ezt különböző hulladékfajták különféle módon történő elkülönítése és kezelése révén lehet megvalósítani, valamint a hulladék termelődésének megakadályozása is kiemelten fontos!
7. A megvalósítást azonban csak szervezett módon, egységesen, a valós célok figyelembe vételével lehet véghezvinni, azonban nagyon sok társulási beruházás kapcsán jelentős problémaként merült fel a pályázat tervezése – és a megvalósítása közötti idő alatt gyökeresen megváltozó jogszabályi környezet. Nem szabad elfelejteni a 2013. évtől hatályos lerakói díj okozta óriási zavart sem, mellyel elmondható, hogy az önkormányzatok lettek büntetve (az átháríthatóság tiltása ellenére közvetve az önkormányzat fizette/fizeti).
8. A közel 200 közszolgáltató jelenléte, a gazdasági összefonódások, az uniós pályázati pénzek lehívása, az indikátorok teljesítése olyan „szövevényes, sűrű erdőt” teremtett hazánkban, melyet mindenképpen szükségessé vált rendezni. Az ország által vállalt uniós kvóták teljesítése is csak egységes rend és egységes adatszolgáltatás útján valósítható meg. Itt érkeztünk el a jelenlegi helyzethez, közel egy éve megalakult az állami koordináló szervezet, az NHKV Zrt., mely az irányítást, adatszolgáltatást, a díjbeszedést és a vállalkozások finanszírozását hivatott rendszerezni. Egyenlőre igen nagy a feladat, a megvalósítás még folyamatban, annyi elmondható, hogy az elsődleges célt, a régiós közszolgáltatók létrehozását névlegesen már sikerült megvalósítania. A régiós közszolgáltatók alá történő besorolások kezdetüket vették, Önkormányzatunk esetében a DAREH Társulás / DAREH Bázis Zrt. került „kijelölésre”. Ez jelentette tulajdonképpen a végét annak a Tárulási próbálkozásnak, hogy a Kistérségen belül új közszolgáltatót rajzoljunk fel a térképre. Ez utóbbi azonban késői próbálkozásnak ígérkezett, hiszen sem – alapként megkövetelt – vegyes hulladék válogatóval, de még csak átrakó állomással sem rendelkezik, a Társuláson belüli egység megteremtésére utaló perspektíva pedig nem merült fel sajnálatos módon.
A jelen előterjesztés célja egy korszak lezárása, mely sajnos nem „fájdalommentes”. Az országos helyzet felvázolása után a helyi viszonyok alakulásáról néhány gondolat.
1. Önkormányzatunk elsődleges célja mindig is a jogszabályoknak való maximális megfelelés volt. A hulladékgazdálkodást is úgy igyekezett megszervezni, hogy az megfeleljen az előírásoknak. A regionális hulladéklerakó létesítése jó kezdetnek bizonyult. A rendelkezésre álló dokumentumok, jegyzőkönyvek ráadásul mind azt igazolják, hogy a környező településeket szerette volna Gyomaendrőd összefogni, úgy, hogy az itt létrehozandó központ valóban regionális legyen (adottságai ebből a szempontból kiválóak voltak). A kivitelezés bonyodalmai azonban az induló egységet megbontották, a sorra nyíló uniós fejlesztési lehetőségek lehívásának szervezettsége így nem volt megfelelő.
2. A tárgyban jelzett pályázat tervezése 2007. évre nyúlik vissza. Ekkor kérte tagként történő felvételét Gyomaendrőd a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulásába, és ekkor történt meg hulladékos pályázat alap céljának meghatározása, mely 2010. évben némileg áttervezésre került, de fő irányvonalát (bio hulladék gyűjtése, kezelése, hasznosítása) megtartotta.
3. 2012. évben került beadásra a pályázat, és elmondható, hogy a megvalósult Regionális Hulladéklerakó körüli bonyodalmak, valamint más Tárulási szervezkedések miatt már nem az eredetileg tervezett Önkormányzati egység pályázott, hanem annak csak egy része. 2012. évben újabb tagokkal bővült a Gyomaközszolg Kft. is, mely a pályázatban foglalt eredeti elképzeléseket így már nem igazán tudta teljesíteni (közös cél volt: a pályázati vagyon üzemeltetésére, a közszolgáltatási feladatok teljesítésére egy Társulás által alapított közös cég létrehozása – a hulladékgazdálkodási hatáskör Társulásra történő átruházásával egyetemben. A disszonanciát tükrözi az is, hogy a KEOP 2F 2007-es alapja lehetett volna a Regionális hulladéklerakót alkotó önkormányzatok – Gyomaendrődi gesztorsággal, magát a 2012-es pályázatot azonban a Társulás koordinálta – Szarvasi székhellyel és képviselettel.
4. A KEOP 2F pályázat 2013. tavaszán pozitív támogatói döntéssel útnak indulhatott a megvalósítás terén. A műszaki tartalom kidolgozása némi nehézségek leküzdése után 2014. év elejére megtörtént, azonban jelentős probléma forrása volt, hogy a megvalósításban már nem a megalkotók működtek közre. A Gyomaendrődöt is érintő eszközbeszerzés viszontagságosnak ígérkezett, többszöri módosítások, valamint a piac támadó reakcióját követve ellehetetlenült, a kiírást a Társulás 2014. év végén visszavonta.
5. 2013. évben megjelent a C13-as kiírás is, melyre a Társulás – hulladékgazdálkodásban együtt maradó tagjaival történő műszaki egyeztetést követően – beadta pályázatát, és amely 2014. év végén pozitív elbírálásban részesült. Hangsúlyozni kell, hogy a C13-as pályázat teljes mértékben a 2F pályázatra épült, a kettő szervesen összekapcsolódott.
A 2F pályázattól anno 2012-ben Gyomaendrőd el akart állni, azonban akkor nemcsak a közel 15 milliós előkészítési költségeket kellett volna visszafizetnie, hanem „figyelmeztetést” kapott, miszerint ha a többi pályázó települések emiatt elesnek a támogatástól, akkor annak felelőssége Gyomaendrődöt terheli. A 2015. II. félévi megvalósítás is hasonló perspektívát nyújtott, ha nem valósul meg (akárhogyan is), akkor nemcsak az addig több száz milliós építési beruházást kellett volna visszafizetni, hanem a ráépülő, és akkor már teljesített C13-as pályázat félmilliárd forintos támogatása is megvonásra került volna. Ez beláthatatlan következményekkel járt volna, egyrészt finanszírozási, másrészt a települések közötti kapcsolat oldaláról nézve is.
6. A 2F pályázat megújított műszaki tartalmának egyeztetése 2015. év elején újra kezdetét vette, párhuzamosan az újonnan nyertes C13 műszaki tartalmával. A C13-as pályázat projektmenedzsmentje más volt, mint a régebbi 2F-é, a C13 pályázatban a feladatok szervezett módon szétosztásra és ütemezésre kerültek. A munkavégzés így gördülékenyen ment, senki nem szenvedett sem idő-, sem információ hiányban. Az eredményes megvalósítást ugyanaz a csapat végezte, aki a kidolgozásban részt vett.
A 2F pályázat projektmenedzsmentje sajnos egyedül próbálta meg összefogni az öt önkormányzatot, ez is oka lehetett a nem megfelelő megvalósulásnak. A megújított műszaki tartalom sajnálatos módon csak 2015. nyarán kapta meg végleges formáját, miközben a ráépülő C13 pályázat megvalósítása már folyamatban volt. A két pályázat párhuzamossága megszűnt, a „későbbi” hamarabb valósult meg, mint az elődje. A 2F második körös beszerzési eljárásának egyeztetése igen nagy feszültségeket gerjesztett, a műszaki menedzsment, a tagtelepülések közreműködésének hiánya, az információk nem megfelelő áramlása már odáig vezetett, hogy a közbeszerzésre szerződött cég többszörösen felhívta a figyelmet az óriási kockázatokra, és egyúttal felmondással akart élni.
7. A hosszas belső és külső, koordináló szervezetekkel történő egyeztetések és engedélyezések után 2015. őszén (!) jelent meg a felhívás, melynek valós, határidőben történő befejezése szinte esélytelennek látszott.
8. Mire a C13-as pályázat eszközei leszállításra kerültek (ez is igen nehezen és megfeszített tempóban volt csak tartható), addig a 2F-es pályázat szerződéskötése zajlott. Az egyetlen ajánlattevő, mint szerződött vállalkozó teljesítése ráadásul igen kétségesnek tűnt.
9. A Társulás megtett mindent annak érdekében, hogy gyorsan és gördülékenyen haladjon a 2F szállításának teljesítése, de minden próbálkozása ellenére, az eszközök közül az első helyszíni ellenőrzés idejére négy autót csak papíron tudott bemutatni, a szállítás úton volt, a forgalmi engedélyek még nem voltak birtokában. A többi eszköz mind helyén volt, e négy tétel azonban menthetetlennek bizonyult.
10.Több megkeresést tett a támogató / irányító hatóságok felé, hogy rajta kívülálló okok miatt nem tudott minden tekintetben megfelelően megvalósulni az eszközbeszerzés. Sajnálatos módon a kérések elutasításra kerültek, a Társulásnak visszafizetési kötelezettsége keletkezett. Az erről szóló Társulási határozat jelen előterjesztés melléklete.
Gyomaendrőd mindkét pályázat tekintetében az ÁFÁ-t megelőlegezte, azonban az visszaigényelhetővé vált, és Önkormányzatunk visszakapta. A visszafizetési kötelezettség teljesítésének forrásául a 2F pályázat részeként visszatérített ÁFA 34.388 E Ft összege áll rendelkezésre, mint a program pályázati elszámolására tartalékolt keret (2017. évi költségvetésről szóló 7/2017. (II. 21.) önkormányzati rendelet 8. melléklet 108. sora). A visszafizetési kötelezettség teljesítéséhez hiányzó 5.768 E Ft összeg forrásául javasoljuk kijelölni a Regionális Hulladéklerakó Kft. részéről fizetett 2016. évi osztalékot. A kapott osztalék összege 7.338 E Ft, a Kft. részéről az összeg átutalása 2017. április 28-án megtörtént. Amennyiben a Tisztelt Képviselő-testület úgy dönt, a Társulásra kiszabott, Gyomaendrődöt terhelő összeg ezen forrásokból finanszírozható.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fennálló követelése összesen 161.214.074.- Ft (158.600.892.- Ft tőke; 2.200.495,- ügyleti kamat; 412.687,- Ft késedelmi kamat). A Társulás és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium között létrejött megállapodás alapján a fenti összeget 8 egyenlő részletben kell megfizetni.
A Társulás megállapodott, hogy a négy autót a használat arányában fizeti meg a három érintett önkormányzat: Gyomaendrőd, Kondoros, Szarvas:
Tétel megnevezése
|
Darabszám
|
Nettó egységár
|
Nettó összesen
|
Támogatási intenzitás függvényében visszafizetendő
|
16 m3-es hulladékgyűjtő jármű
|
3
|
42 910 000,00 Ft
|
128 730 000,00 Ft
|
118 515 660 Ft
|
Konténer szállító jármű és hozzá tartozó 1 db pótkocsi
|
1
|
43 540 000,00 Ft
|
43 540 000,00 Ft
|
40 085 232 Ft
|
Mindösszesen:
|
|
|
172 270 000,00 Ft
|
158 600 892,00 Ft
|
92,065300%
|
A beruházások számokban részletezve:
Kimutatás - KEOP-1.1.1/2F/9-11-2012-0005
|
||||||||
Települési arányok
|
Bekerülési költség (végleges)
|
Támogatás (92,65302%)
|
Eredeti önerő
|
Saját önerő
|
Plusz önerő építés miatt
|
Plusz önerő elutasítás miatt
|
Ügyeleti és késedelmi kamat
|
|
Település
|
100,000000%
|
636 062 971 Ft
|
572 366 826 Ft
|
50 329 748 Ft
|
24 188 082 Ft
|
13 366 400 Ft
|
158 600 892 Ft
|
2 613 182 Ft
|
Szarvas
|
37,175336%
|
236 458 549 Ft
|
212 779 293 Ft
|
18 710 253 Ft
|
8 992 001 Ft
|
4 969 004 Ft
|
79 590 452 Ft
|
1 311 369 Ft
|
Csabacsűd
|
0,225694%
|
1 435 556 Ft
|
1 291 798 Ft
|
113 591 Ft
|
54 591 Ft
|
30 167 Ft
|
|
|
Gyomaendrőd
|
24,907414%
|
158 426 836 Ft
|
142 561 774 Ft
|
12 535 839 Ft
|
6 024 626 Ft
|
3 329 225 Ft
|
39 505 220 Ft
|
650 906 Ft
|
Kardos
|
0,457387%
|
2 909 269 Ft
|
2 617 931 Ft
|
230 202 Ft
|
110 633 Ft
|
61 136 Ft
|
|
|
Kondoros
|
37,234169%
|
236 832 761 Ft
|
213 116 031 Ft
|
18 739 863 Ft
|
9 006 231 Ft
|
4 976 868 Ft
|
39 505 220 Ft
|
650 906 Ft
|
Összesen
|
100,000000%
|
636 062 971 Ft
|
572 366 826 Ft
|
50 329 748 Ft
|
24 188 082 Ft
|
13 366 400 Ft
|
158 600 892 Ft
|
2 613 181 Ft
|
Kimutatás - KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043
|
|||||||
Települési arányok
|
Bekerülési költség (végleges)
|
Támogatás (95%)
|
Eredeti önerő
|
EU Önerő
|
Plusz önerő igény (beérk. érv. ajánlatok)
|
Ráemelés
|
|
Település
|
100,000000%
|
565 181 682 Ft
|
536 922 598 Ft
|
6 567 501 Ft
|
19 702 500 Ft
|
1 989 084 Ft
|
37 792 598 Ft
|
Szarvas
|
36,018878%
|
203 572 101 Ft
|
193 393 495 Ft
|
2 365 540 Ft
|
7 092 900 Ft
|
716 070 Ft
|
13 612 470 Ft
|
Csabacsűd
|
11,411004%
|
64 492 904 Ft
|
61 268 259 Ft
|
749 418 Ft
|
2 167 275 Ft
|
218 799 Ft
|
4 312 515 Ft
|
Gyomaendrőd
|
31,008873%
|
175 256 470 Ft
|
166 493 646 Ft
|
2 036 508 Ft
|
6 107 775 Ft
|
616 616 Ft
|
11 719 059 Ft
|
Kardos
|
0,605208%
|
3 420 525 Ft
|
3 249 499 Ft
|
39 747 Ft
|
197 025 Ft
|
19 891 Ft
|
228 724 Ft
|
Kondoros
|
20,956037%
|
118 439 682 Ft
|
112 517 698 Ft
|
1 376 288 Ft
|
4 137 525 Ft
|
417 708 Ft
|
7 919 831 Ft
|
Összesen
|
100,000000%
|
565 181 682 Ft
|
536 922 598 Ft
|
6 567 501 Ft
|
19 702 500 Ft
|
1 989 084 Ft
|
37 792 598 Ft
|
Gyomaendrőd teljes beruházása:
|
||||
KEOP-1.1.1/2F/9-11-2012-0005
|
||||
Létesítmény, eszköz
|
Darab
|
Kapacitás
|
Kapacitás mértékegysége
|
Telepítés helyszíne
|
Gyűjtő sziget
|
5
|
4 x 1100
|
l / db
|
Gyomaendrőd
|
1100 l-es komp.hulladékgyűjtő konténer
|
50
|
1 100
|
l / db
|
Gyomaendrőd
|
16 m3-es szelekítv hull.gy.jármű
|
1
|
16
|
m3
|
Gyomaendrőd
|
Komposzt aprító és forgató
|
1
|
600
|
t / év
|
Gyomaendrőd
|
Hidraulikus homlokrakodó
|
1
|
600
|
t / év
|
Gyomaendrőd
|
Bio-kuka 240 l-es
|
986
|
240
|
l / db
|
Gyomaendrőd
|
Házi komposztáló
|
800
|
430
|
kg / db
|
Gyomaendrőd
|
Háztartási komposztáló 400 l-es
|
80
|
400
|
l / db
|
Gyomaendrőd
|
Háztartási komposztáló 1000 l-es
|
20
|
1 000
|
l / db
|
Gyomaendrőd
|
Válogató rendszer
|
1
|
500
|
t / év / műszak
|
Gyomaendrőd
|
KEOP-1.1.1/C/13-2013-0043
|
||||
Eszközbeszerzés Gyomaendrőd
|
Mennyiség (db)
|
|||
GPS nyomkövető és RFID rendszer, érzékelők az autón (kísérleti gyűjtés Kardson)
|
1
|
|||
5t billenős pótkocsi + 80 LE erőgép (egyedileg rendelhető lomtalanításhoz)
|
1
|
|||
Szállítójármű (3,5 tonna)
|
1
|
|||
Szállítójármű (7 tonna)
|
1
|
|||
Szállítójármű - daru felépítmény
|
1
|
|||
120 l-es gyűjtőedény vegyes gyűjtésre (RFID chip nélkül)
|
5 246
|
|||
Járatoptimalizáló rendszer a meglévő vegyes gyűjtőautókra (GPS, érzékelők az autón)
|
5
|
|||
Számítógépes konfiguráció, hardware (GPS és RFID rendszer logisztikai irányítására)
|
1
|
|||
3 m3 konténer
|
10
|
|||
5 m3 konténer
|
10
|
|||
Szállítójármű - kitoló gémes konténerszállító felépítmény
|
1
|
|||
Villás targonca (6t, diesel)
|
1
|
|||
Mobil üvegtörő kanál + erőgép (Bobcat)
|
1
|
|||
Forgó kotró
|
1
|
|||
Járat optimalizáló szoftver
|
6/13
|
|||
RFID szoftver
|
1/6
|
|||
Összefoglaló adatok a két pályázat bekerüléséről
|
||||
Gyomaendrőd teljes bekerülési költsége:
|
333 683 306 Ft
|
|||
A beruházásokra kapott támogatás:
|
309 055 420 Ft
|
|||
Önerő:
|
24 627 886 Ft
|
|||
További önerő, mint visszafizetés (1 db hulladékgyűjtő jármű):
|
40 156 126 Ft
|
|||
Önerő mindösszesen:
|
64 784 012 Ft
|
|||
Támogatás intenzitása (%):
|
80,58518%
|
|||
Támogatás intenzitása (Ft):
|
268 899 294 Ft
|
|||
Amennyiben 2F pályázat nem valósul meg, Gyomaendrőd részéről visszafizetendő támogatás:
|
333 683 306 Ft
|
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testületi határozatai a 2F pályázat kapcsán:
17/2008. (I. 31.) Képviselő-testületi határozat KEOP 1.1.1 pályázat benyújtása
18/2008. (I. 31.) Képviselő-testületi határozat A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás okiratainak elfogadása
19/2008. (I. 31.) Képviselő-testületi határozat A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Megállapodásának módosítása
20/2008. (I. 31.) Képviselő-testületi határozat A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás belső ellenőrzési Megállapodásának elfogadása
23/2009. (I. 29.) Képviselő-testületi határozat KEOP -1.1.1-pályázati projekt megállapodás kiegészítése
551/2012. (X. 11.) Képviselő-testületi határozat Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás KEOP-1.1.1/2F. pályázat második fordulóra történő beadásáról tájékoztató
554/2012. (X. 18.) Képviselő-testületi határozat Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás KEOP-1.1.1/2F. pályázat második fordulóra történő beadása
556/2012. (X. 18.) Képviselő-testületi határozat Önerő többlet biztosítása a KEOP 1.1.1/2F. jelű pályázathoz
134/2013. (III. 28.) Képviselő-testületi határozat Társulás keretében hulladékgazdálkodással kapcsolatos pályázatokról beszámoló
271/2013. (V. 30.) Képviselő-testületi határozat „Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek fejlesztése…” c. pályázattal kapcsolatos megállapodás jóváhagyása
411/2013. (VIII. 29.) Képviselő-testületi határozat Hulladékgazdálkodás fejlesztéséhez kapcsolódó pályázatokról tájékoztató
514/2013. (X. 31.) Képviselő-testületi határozat Hulladékgazdálkodási közszolgálgatás helyzetéről szóló tájékoztató
76/2015. (II. 25.) Képviselő-testületi határozat Települési szilárd és folyékony hulladék begyűjtéséről beszámoló
180/2016. (III. 31.) Képviselő-testületi határozat Beszámoló települési szilárd és folyékony hulladék gyűjtéséről
A támogatás visszafizetése miatt két igen fontos kérdéskör merül fel.
- a nem támogatott eszközök vagyonrendezése
- a támogatás visszafizetés miatti felelősség
Jelen előterjesztés tárgya továbbá az, hogy a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása a Társulásra átruházott hulladékgazdálkodással kapcsolatos hatásköröket visszavonja. Az ezzel kapcsolatos Társulási határozat szintén az előterjesztés mellékletét képezi.
Döntéshozói vélemények
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság | A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a határozati javaslatok elfogadását. | |
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság | A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a határozati javaslatok elfogadását. | |
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság | A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a határozati javaslatok elfogadását. | |
"Pályázati támogatás visszafizetése"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek, hogy vegye tudomásul a KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 azonosító számú pályázatról, valamint a visszafizetési kötelezettségről szóló tájékoztatót. Egyben döntsön arról, hogy a Gyomaendrőd Város Önkormányzatát érintő beruházással kapcsolatos visszafizetési kötelezettségének 8 egyenlő részletben eleget tesz, összesen 40.156.126 forint értékben. Forrásként a KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 azonosító számú pályázat Áfa-megelőlegezés visszatérítéséből származó bevétel 34.388.000 Ft összegét, valamint a Regionális Hulladékkezelő Kft. által megfizetett 2016. évi osztalékból 5.768.126 Ft összeget jelölje meg. A képviselő-testület hatalmazza fel Toldi Balázs polgármestert a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulással kötendő pénzeszköz átadás-átvételi megállapodások aláírására.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2017. 12. 31.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Pardi László
2. döntési javaslat
"Polgármesteri felhatalmazás"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek, hogy hatalmazza fel Toldi Balázs polgármestert, hogy kezdeményezze a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulásnál a "KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005” pályázat visszafizetési kötelezettsége miatti felelősségi viszonyok megállapítását.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2017. 05. 30.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Pardi László
3. döntési javaslat
"Pénz visszafizetési megállapodás"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek, hogy a KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 sz. pályázatban el nem számolható tételek visszafizetéséről szóló megállapodást az alábbiak szerint fogadja el, továbbá hatalmazza fel Toldi Balázs polgármestert a megállapodás aláírására.
MEGÁLLAPODÁS
A KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 sz. pályázatban
el nem számolható tételek visszafizetéséről
mely létrejött egyrészről
Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása
5540-Szarvas, Kossuth utca 19.
Törzsszám: 583088
Adószám: 15583082-2-04
Képviseli: Brlás János Társulási Tanács elnöke és Dr. Melis János címzetes főjegyző
(a továbbiakban: Társulás)másrészről
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.
Törzsszám: 725525
Adószám: 15725527-2-04
Képviseli: Toldi Balázs polgármester és Dr. Uhrin Anna jegyző
Kondoros Város Önkormányzata
5553 Kondoros, Hősök tere 4/5.
Törzsszám: 725536
Adószám: 15725534-2-04
Képviseli: Ribárszki Péter polgármester és Dr. Szebegyinszki Attila jegyző
Szarvas Város Önkormányzata
5540 Szarvas, Szabadság u. 25-27.
Törzsszám: 725097
Adószám: 15725091-2-04
Képviseli: Babák Mihály polgármester és Dr. Melis János címzetesfőjegyző
(a továbbiakban együtt: önkormányzatok)
továbbiakban Felek között az alábbi feltételekkel:
I. Előzmények
1. A KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 azonosítószámú „Települési szilárdhulladék-gazdálkodási rendszerek fejlesztése a Körös-szögi Kistérségben” elnevezésű projekt kapcsán a Társulásnak a 2. pontban részletezett gépjárművek, mint el nem számolható tételek vonatkozásában 158.600.892 Ft visszafizetési kötelezettsége keletkezett.
A Társulás és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság részletfizetési megállapodást kötött 2017. április 26. napján.
2. A pályázati támogatásból beszerzett, nem elszámolható eszközök adatai:
Szarvas | ||||||
Eszköz megnevezése | Menny. | Megjegyzés | nettó beszerzési ár | áfa | Ár/db ( bruttó ) | Összesen bruttó |
DAF hulladékgyűjtő jármű (alváz) felépítménnyel | 1 | Frsz: NRX-468 | 42 910 000 | 11 585 700 | 54 495 700 | 54 495 700 |
DAF konténerszállító jármű pótkocsival | 1 | Frsz jármű: NPT-511 Frsz pótkocsi: WBA-137 | 43 540 000 | 11 755 800 | 55 295 800 | 55 295 800 |
Gyomaendrőd | ||||||
Eszköz megnevezése | Menny. | Megjegyzés | nettó beszerzési ár | áfa | Ár/db ( bruttó ) | Összesen bruttó |
DAF hulladékgyűjtő jármű (alváz) felépítménnyel | 1 | Frsz: NRX-469 | 42 910 000 | 11 585 700 | 54 495 700 | 54 495 700 |
Kondoros | ||||||
Eszköz megnevezése | Menny. | Megjegyzés | nettó beszerzési ár | áfa | Ár/db ( bruttó ) | Összesen bruttó |
DAF hulladékgyűjtő jármű (alváz) felépítménnyel | 1 | Frsz: NRX-470 | 42 910 000 | 11 585 700 | 54 495 700 | 54 495 700 |
3. Az I.2. pontban megjelölt eszközök tulajdonosa a Társulás. Amennyiben a tulajdonjog átruházásra kerül, a gépjármű azon önkormányzat könyveibe kerül, aki a visszafizetési kötelezettséget teljesítette.
II. A megállapodás tárgya
1. A Felek akként rendelkeznek, hogy a KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 számú pályázatban el nem számolható tételek visszafizetési kötelezettsége azon önkormányzatot terheli, ahol a gépjármű ténylegesen használatban van.
2. A Felek megállapodnak abban, hogy jelen megállapodás elválaszthatatlan mellékletét képező kimutatások szerinti összeget a Társulás 10402142-49555648-50521041 számlájára megfizetik.
3. A részletfizetés módját és határidejét az esedékes követelés visszafizetési határidejéhez igazított pénzeszköz megállapodás rendezi.
III. Egyéb rendelkezések
1. Jelen megállapodás a Társulás és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárság között kötött részletfizetési megállapodás szerinti visszafizetés rendezését célozza.
2. Jelen megállapodás bármilyen módosítására kizárólag írásban kerülhet sor.
3. A felek jelen megállapodás végrehajtása, illetőleg a pályázat teljes megvalósítása során kötelesek együttműködni, egymást a teljesítéssel kapcsolatos minden körülményről haladéktalanul tájékoztatni.
4. A tájékoztatás elmulasztásából valamint a részletfizetés határidőn túli teljesítéséből eredő kárért a mulasztó fél a felelős.
5. Felek megállapodnak abban, hogy jelen megállapodásban foglaltakat a megállapodás aláírásának napjától alkalmazzák.
6. A felek a közöttük felmerülő vitás kérdéseket elsősorban tárgyalásos úton kötelesek rendezni.
Szarvas, 2017. ……………………. hó ………… nap
......................................................................... Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása | ......................................................................... Gyomaendrőd Város Önkormányzata |
......................................................................... Szarvas Város Önkormányzata | ......................................................................... Kondoros Város Önkormányzata |
Határidők, felelősök:
Határidő: 2017. 06. 30.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Pardi László
4. döntési javaslat
"Társulási megállapodás módosítása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek, hogy hagyja jóvá a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Társulási Megállapodásának 2017. 05. 03.-ai módosítását az alábbiak szerint:
A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás
Társulási Megállapodás Módosítása
2017. május 3.
1. §
A Társulási Megállapodás 1. számú mellékletének kiegészítése „Átruházott hatáskörök jegyzéke” 2017. május 16. nappal hatályon kívül helyezve.
2. §
A Társulási Megállapodás 4. sz. melléklete „A Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulása által alapított Körös-szögi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. működésének eljárásrendje” az alábbi 6. ponttal egészül ki:
6. A KEOP-1.1.1/2F/09-11-2012-0005 számú pályázatban el nem számolható tételek visszafizetési kötelezettsége azon önkormányzatot terheli, ahol a gépjármű ténylegesen használatban van.
Település | Tételek | Visszafizetési kötelezettség |
Szarvas | 1 db hulladékgyűjtő jármű (alváz) 1 db felépítmény a hulladékgyűjtő járműre 1 db DAF konténerszállító gépjármű Ügyleti és késedelmi kamat | 80 901 821 Ft |
Gyomaendrőd | 1 db hulladékgyűjtő jármű (alváz) 1 db felépítmény a hulladékgyűjtő járműre Ügyleti és késedelmi kamat | 40 156 126 Ft |
Kondoros | 1 db hulladékgyűjtő jármű (alváz) 1 db felépítmény a hulladékgyűjtő járműre Ügyleti és késedelmi kamat | 40 156 127 Ft |
Összesen: | 161 214 074 Ft |
A megfizetés módját a Társulás és az érintett önkormányzatok külön megállapodásban szabályozzák.
Szarvas, 2017. május 3.
Brlás János sk.
Társulási Tanács elnöke
A Társulási Megállapodás jelen módosítással nem érintett rendelkezései változatlan tartalommal hatályban maradnak.
Szarvas, 2017. május 3.
Brlás János sk. Dr. Melis János sk.
a Társulási Tanács elnöke Szarvas Város címzetes főjegyzője
Határidők, felelősök:
Határidő: 2017. 05. 30.
Felelős: Toldi Balázs
Hivatali felelős: Pardi László