3. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2018. május 23-i ülésére

Tárgy:   A 2018. évi költségvetési rendelet módosítása
Készítette:   Tóthné Gál Julianna
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről szóló 3/2018. (II. 19.) önkormányzati rendeletének módosítását az alábbiak indokolják:
a)      rendelet módosítási hatást kiváltó Képviselő-testületi döntések és pályázat útján nyert, különböző alapoktól és egyéb szervezetektől kapott pénzbeli támogatások
b)     intézményi saját hatáskörben történt előirányzat átcsoportosítások.
A fentiek hatásaként a költségvetési főösszeg 144.553 E Ft-tal változott.

A költségvetésbe beépítésre került a 2018. január 1.-től április 30.-ig időszakra az állami támogatásként átutalt bérkompenzáció 3.279 E Ft összege, melyet az intézmények személyi juttatására és a hozzá kapcsolódó járulékok összegére fordítottunk.

A szociális jellegű állami támogatások között szerepel 18.288 E Ft összegű ágazati pótlék, mely a Térségi Szociális Gondozási Központ és a Család- és Gyermekjóléti Központ költségvetésében jelentkezik kiadásként.
 
Az állam a kulturális ágazatban a helyi önkormányzat által foglalkoztatott közalkalmazottak részére 2018. évben is biztosítja a kulturális illetménypótlékhoz kapcsolódó többlettámogatást. A költségvetésbe beépítésre került a 2018. január 1.-től április 30.-ig terjedő időszakra eső állami támogatásként átutalt kulturális pótlék 1.474 E Ft összege, melyet a kulturális intézményeink, a Határ Győző Városi Könyvtár, a Szent Antal Népház és a Kállai Ferenc Kulturális Központ személyi juttatására és a hozzá kapcsolódó járulékok összegére fordítottunk.
 
Határ Győző Városi Könyvtár 415 E Ft összegű könyvtári érdekeltségnövelő támogatásban részesült, melyet könyvtári állomány gyarapítására és a könyvár technikai, informatikai, műszaki eszközeinek gyarapítására fordíthat.
 
2018. évtől kezdődően az intézményeknél saját hatáskörben történik a közfoglalkoztatási program hatósági szerződésének megkötése a Kormányhivatallal, melynek alapján a támogatás és annak felhasználása is az intézmény költségvetésében jelentkezik a közfoglalkoztatással kapcsolatos elkülönített kormányzati funkción. A közfoglalkoztatás előirányzatai jelen módosítás során kerültek beépítésre.
 
A tartalékban lévő városi rendezvények keretéből átvezetésre került a Kállai Ferenc Kulturális Központ intézményünkhöz intézményfinanszírozás címén a Sajt és Túrófesztiválra meghatározott 6.000 E Ft összeg.

Az Önkormányzatnál a működési tartalékból kivezetésre kerültek a különböző alapokból a felosztott összegek a megfelelő kormányzati funkciókra.
 
Az Önkormányzatnál a 2017. évi maradvány terhére beépítésre kerültek az előirányzatok közé a 2017. évi áthúzódó kiadások összegei.

Az intézmények 2017. évi maradványa -   mely a Képviselő-testület által elfogadásra került a 2017. évi zárszámadás során -   szintén beépítésre került a költségvetésbe.

Képviselő-testületi döntések alapján a pályázatok benyújtásához szükséges önerő elkülönítése megtörtént a tartalékon belül.

A 2018. január 1.-én meglévő forgatási célú belföldi értékpapír beváltásának előirányzata a finanszírozási bevételek között szerepel.
2017. december 29.-én utalta át a Magyar Államkincstár önkormányzatunk részére a 2018. évi állami támogatás előlegét, mely 36.230 E Ft volt. Ezen bevétel a 2017. évi beszámolóban a finanszírozási bevételek között az államháztartáson belüli megelőlegezések rovaton került elszámolásra, melynek rendezése szükséges a 2018. évi könyvelésben. A 38/2013. (IX. 19.) NGM rendeletben foglaltak alapján az államháztartási megelőlegezés visszafizetését és előirányzattal történő ellátását el kellett végezni, mely alapján beépítésre került a költségvetési rendeletbe a 36.230 E Ft összeg a finanszírozási kiadások közé, forrásául a maradvány szolgál.

A rendelet előzetes hatásvizsgálata

Gyomaendrőd Város Önkormányzatánál a 2018. évi költségvetés módosításának társadalmi és gazdasági hatása nincs, a hangsúly inkább a költségvetési hatásra helyezhető. A 2017. évi XCIX. törvény által biztosított állami támogatás településünk részére kiutalt tényleges összegének meg kell jelennie előirányzatként is a költségvetésben.
A megalkotásra kerülő költségvetési rendeletnek nincs következménye a környezetre és egészségre.
A költségvetési rendelet módosításának szükségessége valamint a jogalkotás elmaradásának várható következménye az, hogy a város 2018. évi költségvetési beszámolójának elkészítése során a kötelező egyezőség nem lenne biztosított, ezáltal az Önkormányzat nem tudna eleget tenni adatszolgáltatási kötelezettségének.

Indoklás a 2018. évi költségvetési rendelet módosításához

A költségvetési rendelet 1.§-ában meghatározott 4.090.129 E Ft bevételi és kiadási főösszeget a 2018. évi központi költségvetésről szóló 2017. évi XCIX. törvény állami támogatások előirányzata határozza meg. Az államháztartási számvitel szabályai szerint a realizálódott többletbevételek a költségvetési egyensúlyt úgy biztosítják, hogy az összege a kiadási oldalon a fejlesztési tartalékba lett helyezve. A költségvetési bevételek és kiadások a költségvetési egyensúlyt biztosítják.

A rendelet 2. §-ában meghatározott bevételek előirányzott összegeit a 2018. évi központi költségvetési törvény alapján a települést megillető tényleges állami támogatás összege, illetve a realizálódott bevételek összege határozza meg.

A rendelet 3. § - 4. §-ában meghatározott kiadási előirányzatok összegét az önkormányzatok kötelezettségvállalására vonatkozó szabály indokolja, mely szerint csak előirányzott kiadásra teljesíthető kiadás.

Kérem a Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására és a költségvetési rendelet módosításának elfogadására.

Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság    A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a 2018. évi költségvetési rendelet módosításának elfogadását.
 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság    A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a 2018. évi költségvetési rendelet módosításának elfogadását.
 
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság   A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a 2018. évi költségvetési rendelet módosításának elfogadását. 
 
Döntési javaslat

"A 2018. évi költségvetési rendelet módosítása"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
…./...... (..) önkormányzati rendelete
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2018. évi költségvetéséről szóló 3/2018. (II. 19.) önkormányzati rendelet módosításáról
 
(TERVEZET)
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Gyomaendrőd Város Önkormányzatának 2018. évi költségvetésről szóló 3/2018. (II. 19.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: ÖR.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„1. § Gyomaendrőd Város Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) Képviselő-testülete az Önkormányzat 2018. évi költségvetésének
a) bevételi főösszegét 4.090.129 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 4.090.129 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint."
 
2. § AZ ÖR. 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. § Az Önkormányzat Képviselő-testülete az 1. § a) pontjában meghatározott bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzata 2.337.621 ezer forint,
b) a felhalmozási bevételek előirányzata 499.830 ezer forint,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzata 169.921 ezer forint,
d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzata 1.082.757 ezer forint
a 2. mellékletben részletezettek szerint."
 
3. § Az ÖR. 4. § helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„4. § (1) Az 1. § b) pontjában meghatározott kiadási főösszegen belül az önkormányzat működési kiadásainak előirányzata 2.491.178 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból:
a) személyi juttatás 703.584 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 112.876 ezer forint,
c) dologi kiadás 781.181 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 563.824 ezer forint,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 133.449 ezer forint,
f) a működési célú céltartalék 128.608 ezer forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 67.656 ezer forint
az 5. mellékletben részletezettek szerint."
 
4. § (1) Az ÖR. 7. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„7. § (1) Az Önkormányzat felhalmozási kiadásainak előirányzata 1.562.721 ezer forint.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatból:
a) az Önkormányzat felújítási kiadása 520.020 ezer forint,
b) beruházási kiadás 949.542 ezer forint,
c) az egyéb felhalmozási kiadás a felhalmozási célú céltartalékkal együtt 93.159 ezer forint."
 
(2) Az ÖR. 7. §-a  a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:
„7. § (2a) A finanszírozási kiadások összege 36.230 ezer forint.”

5. § Az ÖR. 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

6. §
Az ÖR. 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

7. §
Az ÖR. 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

8. §
Az ÖR. 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

9. §
Az ÖR. 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.

10. §
Az ÖR. 6. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.

11. §
Az ÖR. 7. melléklete helyébe a 7. melléklet lép.

12. §
Az ÖR. 8. melléklete helyébe a 8. melléklet lép.

13. §
Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe