8. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2018. május 22-i ülésére

Tárgy:   Településüzemeltetési közfeladatok tanácsnoki felügyelete
Készítette:   Megyeri László aljegyző
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) konkrétan meghatározza a települési önkormányzatok kötelezően ellátandó feladatait. Az Mötv. 13. § (1) bekezdése szerint a helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatok különösen a településüzemeltetés. Ezen belül az előterjesztés tárgya szerint a köztemetők kialakítása és fenntartása, a közparkok és egyéb közterületek kialakítása és fenntartása, továbbá a környezet-egészségügy (a köztisztaság és települési környezet tisztaságának biztosítása) valamint a hulladékgazdálkodás.
 
A temetők fenntartására, továbbá a zöldterület gazdálkodásra az önkormányzat utasítást adott a 100%-osan tulajdonában álló Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságnak és vele 10 évre közszolgáltatási szerződést kötött. A feladat ellátás ellentételezésére az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló 2012/21/EU bizottsági határozat (HL L 7., 2012.1.11., 3-10. o.) (a továbbiakban: ÁGÉSZ) hatálya szerint történik, mert az Önkormányzat a Közszolgáltatót ténylegesen közszolgáltatási kötelezettségnek vetette alá, és e kötelezettséget a konkrét műszaki tartalom szerint egyértelműen meghatározta. Az ellentételezés kiszámításának alapjául szolgáló feltételeket tárgyilagos és átlátható módon előzetesen megállapította. Az e szerint megállapított mértékű ellentételezés nem haladja meg a közszolgáltatási kötelezettségek végrehajtása során felmerülő költségek egészben vagy részben való fedezéséhez szükséges mértéket, figyelemmel az érintett bevételekre és az ésszerű nyereségre, valamint a kiválasztott Közszolgáltatónak nyújtott szükséges mértékű ellentételezés azon költségek elemzése alapján került megállapításra, amelyek egy átlagos, jól vezetett és a szükséges eszközökkel megfelelően felszerelt vállalkozásnál felmerülnének.

Az ÁGÉSZRE vonatkozó szigorú szabályok értelmében a közszolgáltató nemcsak beszámolási kötelezettséggel és elszámolási kötelezettséggel tartozik a megbízó felé, hanem azzal együtt egyetemleges beszámolási kötelezettséggel is a Miniszterelnökség Támogatásokat Vizsgáló Iroda útján az Európai Unió felé.
 
Természetesen az EU jogrend betartása mellett kiemelkedő közérdek fűződik ahhoz is, hogy a közpénzek hatékonyan kerüljenek felhasználásra, végső soron a meghatározott feladatok maradéktalanul kerüljenek végrehajtásra.
Ennek a közérdek jogi, erkölcsi vonzatán túl komoly településpolitikai következményei is vannak, mivel a lakosság közvetlenül szembesül a hétköznapjait érintő közszolgáltatások hiányosságaival, diszfunkcióival.

A szennyezett, vagy a sivár és ápolatlan közterületek, zöldfelületek, az elhanyagolt köztemetők, annak a gazdátlanság érzetét keltő berendezései és környezete, a késve vagy rossz időpontban és gyenge minőségben elvégzett közfeladatok annulálják az arra elköltött közpénzek indokoltságát és megkérdőjelezik annak hatékonyságát.
 
Hasonló, és a struktúrája miatt még bonyolultabb is a helyzet a hulladékgazdálkodási közfeladatunk esetén, mivel a szabályozók egy olyan közfeladat-ellátási szisztémát alakítottak ki, amelyben a közvetlen beavatkozásra kevesebb eszköze van az önkormányzatnak. Mindez annak ismeretében, hogy a közfeladat megszervezése, teljes körűvé tétele és annak szabályozása az önkormányzat feladata és felelőssége.
A sokszereplős és tényezős feladatellátás anomáliáinál közismert a szelektív és zöld hulladékgyűjtés és elhelyezés, valamint az üdülőterületi kommunális hulladékgyűjtés belső ellentmondásai. Ha ehhez hozzáadjuk a feladat ellátását közvetlenül végző önkormányzati társaságok vezetési nehézségeit, szervezési és koordinációs hiányosságait, akkor az komolyan felveti a tulajdonosi irányítás mellett egy szorosabb személyes felügyelet igényét.
 
Az önkormányzat előtt álló fejlesztési programok mellett egyre kevesebb idő és energia jut a településüzemeltetési közfeladatok tisztségviselők általi figyelemmel kísérésére, ezért javaslom annak tanácsnoki felügyelet alá helyezését.
 
Az Mötv. 34. § lehetővé teszi, hogy a képviselő-testület a polgármesternek vagy bármely önkormányzati képviselőnek a javaslatára az önkormányzati képviselők közül tanácsnokokat választhat. A tanácsnok felügyeli a képviselő-testület által meghatározott önkormányzati feladatkörök ellátását.
Az Mötv. 35. § (1) bekezdése szerint a képviselő-testület az önkormányzati képviselőnek, a bizottsági elnöknek, a bizottság tagjának, a tanácsnoknak rendeletében meghatározott tiszteletdíjat, természetbeni juttatást állapíthat meg.
 
Önkormányzatunk Szervezeti és Működési Szabályzata jelenleg nem ismeri a tanácsnoki megbízatást ezért annak módosításával vezethető be a tanácsnoki rendszer. A képviselők tiszteletdíját szabályozó önkormányzati rendelet szintén nem tartalmaz szabályokat a tanácsnok díjazására. Mivel az önkormányzati rendelet több, mint 20 éves és már elavult szabályokat is tartalmaz, ezért egy új rendelet alkotásával rendezhető a kérdés. Az új rendeletben a tanácsnoknak a bizottság elnökével azonos mértékű tiszteletdíjat határozzon meg a megnövekvő feladat elismerésére.

Javaslom, hogy az újraalkotott rendelet a tanácsnok részére havi 30.000.- forint tiszteletdíjat állapítson meg. Ez éves szinten bruttó 423.180.- forint költséget jelent. 2018-ban az 5 hónapra eső költség 176.325.- forint.
 
Tisztelt Képviselő-testület!
 
A fent leírtak alapján a következő döntési javaslatokat terjesztem elő:
 
1) Határozza el a Képviselő-testület, hogy a jelenlegi önkormányzati választási ciklus idejére a köztemetők üzemeltetési, a zöldterület fenntartási és kezelési, továbbá a hulladékgazdálkodási közfeladat ellátását (a továbbiakban együtt: településüzemeltetési közfeladatok) tanácsnoki felügyelet alá helyezi.
 
2) A Képviselő-testület módosítsa a Szervezeti és Működési Szabályzatát és alkosson új rendeletet a képviselők tiszteletdíjáról.
 
3) A Képviselő-testület indítványomra válassza meg Béres János önkormányzati képviselőt a településüzemeltetési közfeladatok tanácsnokának 2018. július 1-től a 2019-ik évi általános önkormányzati választások napjáig.
 
Hatásvizsgálatok:
 
1) a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelet módosításához
 
1.2. A rendelet alkotásának társadalmi, gazdasági, költségvetési hatása: A rendelet pozitív társadalmi hatása, hogy várhatóan hatékonyabbá teszi a közpénzek felhasználásával szervezett településüzemeltetési feladatokat, szorosabb felügyeleti kapcsolatot hoz létre a tulajdonos megrendelő és a közsolgáltatást végző szervezet között.
2. A rendelet alkotásának környezeti és egészségügyi következményei: A szervezetten és a közcélt maximálisan kielégítő közszolgáltatás olyan környzeti állapotot teremt, amely pozitívan hat a lakosság fizikális és mentális közállapotára.
3. Az adminisztratív terheket befolyásoló hatása: A rendeletben szabályozottak a felügyeleti oldalról kevésbé generálnak adminisztratív terheket, azonban kikényszeríti a szolgáltatói oldalról azokat az adatszolgáltatásokat, amelyek a szolgáltatás hatékonyságának mérését, ellenőrzését teszik lehetővé.
4. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: Az önkormányzati norma megalkotása alapfeltétele az új felügyeleti szint bevezetésének.
5. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: A megalkotásra kerülő rendelet többletfeladatot, többletkiadást nem eredményez, mivel az abban szabályozott üzemszerű tevékenységet a már meglévő szervezetben alkalmazott munkaerő végzi, amelynek költségeit az éves költségvetések tartalmazzák.
Az önkormányzati rendeletekhez indoklási kötelezettség is társul. Az indokolásban a jogszabály előkészítőjének feladata azoknak a társadalmi, gazdasági, szakmai okoknak és céloknak a bemutatása, amelyek a szabályozást szükségesség teszik. Az indokolásban ismertetni kell a jogi szabályozás várható hatását is.
 
A közterületek elnevezésének és jelölésének rendjéről szóló 15/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelet-tervezet
 
Általános indokolása

Általános társadalmi elvárás, hogy az önkormányzat a hatékonyan szervezze meg a helyi közszolgáltatásokat, gondoskodjon a közpénzek célszerinti és átlátható felhasználásáról, a kötelező önkormányzati feladatok maradéktalan elvégzéséről.
 
Részletes indokolása

Az 1. § indokolása:
Egy új alcímben rendelkezik a tanácsnoki megbízatás létrehozásáról, a tanácsnoki megbízatás megszűnésének eseteiről, a tanácsnok feladatairól és működésével kapcsolatos egyéb szabályokról.
 
Az 2. § indokolása:
Beiktatja a tanácsnok részletes feladatait meghatározó mellékletet.
 
A 3. § indokolása:
Rendelkezik a rendelet hatályba lépésének napjáról.
 
2) az önkormányzati képviselő, a bizottsági elnök és tag, továbbá a tanácsnok tiszteletdíjáról szóló ../2018. (..) önkormányzati rendelethez
 
1.2. A rendelet alkotásának társadalmi, gazdasági, költségvetési hatása: A rendelet társadalmi hatása, hogy elismeri a közmegbízatást végzők erkölcsi elismerése mellett, azok anyagi javadlamazását is. A szerény mértékű tiszteletdíj növekmény minimális költsévetési kiaádsi többletet eredményez.
2. A rendelet alkotásának környezeti és egészségügyi következményei: nincsenek.
3. Az adminisztratív terheket befolyásoló hatása: A rendeletben szabályozottaknak minimális adminisztratív hatásai vannak.
4. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: A képviselők, bizottsági tagok részére tiszteletdíj megállapítható. Annak elmaradásának nincsenek következményei, azonban szabályozás nélkül az nem állapítható meg és nem fizethető ki.
5. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: A megalkotásra kerülő rendelet többletfeladatot, többletkiadást nem eredményez, mivel az abban szabályozott üzemszerű tevékenységet a már meglévő szervezetben alkalmazott munkaerő végzi, amelynek költségeit az éves költségvetések tartalmazzák.
Az önkormányzati rendeletekhez indoklási kötelezettség is társul. Az indokolásban a jogszabály előkészítőjének feladata azoknak a társadalmi, gazdasági, szakmai okoknak és céloknak a bemutatása, amelyek a szabályozást szükségesség teszik. Az indokolásban ismertetni kell a jogi szabályozás várható hatását is.
 
az önkormányzati képviselő, a bizottsági elnök és tag, továbbá a tanácsnok tiszteletdíjáról szóló ../2018. (..) önkormányzati rendelethez
 
Általános indokolása

Törvény felhatalmazása laapján az önkormányzati képviselő, a bizottsági elnök és tag, továbbá a tanácsnok részére tiszteletdíj állapítható meg, ha az nem veszélyezteti az önkormányzat kötelező feladatainak ellátását. Önkormányzatunk gazdálkodása stabil, a közvélemény által is elfogadott szerény mértékű tiszteletdíj megállapítására a fedezet rendelkezésre áll.
 
Részletes indokolása

Az 1. § indokolása:
Meghatározza a képviselői alapdíjat és az egyes megbízatásokhoz kapcsolódó pótdíj mértékét.
 
A 2. § indokolása:
Rendelkezik a rendelet hatályba lépésének napjáról és gondoskodik a korábbi hasonló tárgyú önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezéséről.

Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság   A bizottság támogatja az előterjesztés szerinti döntési javaslatok elfogadását.
 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság   A bizottság támogatja az előterjesztés szerinti döntési javaslatok elfogadását.
 
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság   A bizottság, a negyedik döntési javaslat kivételével támogatja az előterjesztés szerinti döntési javaslatok elfogadását.
 
1. döntési javaslat

"Településüzemeltetési közfeladatok tanácsnoki felügyelete - döntés a bevezetésről "

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Tulajdonosi irányítás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

A bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a következő tartalmú döntés meghozatalát:
"Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a köztemetők üzemeltetési, a zöldterület fenntartási és kezelési, továbbá a hulladékgazdálkodási közfeladat ellátását (a továbbiakban együtt: településüzemeltetési közfeladatok) tanácsnoki felügyelet alá helyezi. A tanácsnoki megbízatás rendezésére módosítani kívánja a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló rendeletét és új rendeletet alkot a képviselők tiszteletdíjáról."

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

2. döntési javaslat

"Településüzemeltetési közfeladatok tanácsnoki felügyelete - SZMSZ módosítása"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Rendelet alkotás, szabályozás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

A bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a következő tartalmú döntés meghozatalát:
"Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2018. (..) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1. § Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban. Ör.) a következő 15/A. alcímmel egészül ki:
„15/A. A tanácsnok
 
28/A. § (1) A Képviselő-testület a képviselők közül a 9. mellékletben meghatározott önkormányzati közfeladatok felügyeletének ellátására önkormányzati településüzemeltetési közfeladatok tanácsnokot választ.
(2) A tanácsnok megbízatása megszűnik:
a) képviselői mandátuma megszűnésével,
b) határozott időre történő választás esetén a határozott idő elteltével,
c) meghatározott feladat ellátására történő választás esetén feladatának elvégzésével és az erről szóló jelentésnek a Képviselő-testület által történő elfogadásával,
d) felmentéssel vagy
e) lemondással.
(3) A tanácsnok köteles feladatai ellátása során együttműködni a polgármesterrel és a bizottságokkal.
28/B. § (1) A tanácsnok feladatai operatív ellátására az önkormányzati hivatalban infokommunikációs eszközökkel ellátott, tárgyalásra alkalmas hivatali helyiséget vehet igénybe.
(2) A tanácsnok működésével kapcsolatos ügyviteli feladatokat a 34. § (5) bekezdés f) pontja szerinti Hivatali szervezeti egység látja el.
(3) A tanácsnok működéséhez a feltételeket az önkormányzati hivatal költségvetési előirányzatában kell biztosítani.”
 
2. § Az Ör. az 1. melléklet szerint a következő 9. melléklettel egészül ki.
 
3. § Ez a rendelet 2018. július 1-én lép hatályba és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.
 
1. melléklet a …/2018. (..) önkormányzati rendelethez
[9. melléklet a 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelethez]
 
Az önkormányzati településüzemeltetési közfeladatok tanácsnokának feladatai
 
1. A tanácsnok általános feladata és felelőssége
 
1.1. A tanácsnok köteles a hatályos jogszabályoknak és a Képviselő-testületi rendeleteknek megfelelően végezni a feladatkörébe tartozó munkáját, amelyek ellátásáért felelős.
 
2. A tanácsnok részletes feladatköre
 
2.1. A polgármesterrel együttműködve felügyeli a lakosságot érintő önkormányzati településüzemeltetési, különösen a zöldterület gazdálkodási közfeladatok ellátását.
2.2. Figyelemmel kíséri az önkormányzat városgazdálkodási, városüzemeltetési feladatainak előkészítését és végrehajtását. Az önkormányzati feladatok összehangolása érdekében közreműködik a szükséges egyeztetések lefolytatásában.
2.3. Feladatai ellátása során együttműködik a polgármesterrel, a bizottságokkal, továbbá a feladatok végrehajtásában részt vevő önkormányzati szervek vezetőitől tájékoztatást kérhet.
2.4. Kapcsolatot tart a településbiztonsági és környezetvédelmi tevékenységben közreműködő civil szervezetekkel.
2.5. A tevékenységéről évente beszámol a Képviselő-testületnek.
2.6. Figyelemmel kíséri a hulladékgazdálkodási koncepcióban és a végrehajtására irányuló hulladékgazdálkodási tervben, továbbá a zöldterület gazdálkodási irányokat kitűző önkormányzati normákban meghatározott feladatok végrehajtását és véleményezi ezen feladatok végrehajtásáról szóló szakmai beszámolókat.
2.7. Véleményezi a közterületek rendjével, a temetőkkel és a hulladékgazdálkodással kapcsolatos Képviselő-testületi rendelettervezeteket.
2.8. Véleményezi a Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság közszolgáltatási szerződés és szerződés módosítás tervezeteit, a közszolgáltatási szerződés végrehajtásáról szóló, továbbá a számviteli beszámolót és a tevékenységével összefüggő egyéb Képviselő-testületi előterjesztéseket.
2.9. Véleményezi a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés-tervezetet, a szerződésmódosítási javaslatokat, a közszolgáltatási szerződés végrehajtásáról szóló, továbbá a hulladékszállítási közszolgáltatásban alvállalkozóként közreműködő Gyomaközszolg Kommunális Közszolgáltató Nonprofit Kft. számvitelei beszámolóit és a tevékenységével összefüggő egyéb Képviselő-testületi előterjesztéseket.
2.10. Véleményezi a Zöldpark Gyomaendrőd Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság és a Gyomaközszolg Kommunális Közszolgáltató Nonprofit Kft. (továbbiakban együtt: közszolgáltató) ügyvezetője teljesítménykövetelményének és prémium feltételeinek alapját képező kiemelt célokat.
2.11. Kapcsolatot tart a közszolgáltató felügyelő-bizottságának vezetőjével és javaslatot tehet egyes közszolgáltatási részfeladattal kapcsolatos negatív jelenségek és kedvezőtlen pénzügyi folyamatok megvizsgálására.
2.12. Javasolja a polgármesternek a közszolgáltató ügyvezetőjének tisztségviselői beszámoltatását, melyen maga is részt vesz.
2.13. Kezdeményezheti a közszolgáltató közgyűlésénél a közszolgáltató soron kívüli beszámoltatását a közszolgáltatási feladat végrehajtásáról, a közszolgáltató időarányos mérlegéről."

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

3. döntési javaslat

"Településüzemeltetési közfeladatok tanácsnoki felügyelete - tiszteletdíj rendelet alkotása"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Rendelet alkotás, szabályozás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

A bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a következő tartalmú döntés meghozatalát:
"Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2018. (..) önkormányzati rendelete
az önkormányzati képviselő, a bizottsági elnök és tag, továbbá a tanácsnok tiszteletdíjáról
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1. § (1) Az önkormányzati képviselő tiszteletdíjra jogosult, mely alapdíjból és pótdíjból áll.
(2) Az önkormányzati képviselő havi alapdíja 38.000 forint.
(3) Ha az önkormányzati képviselő valamely bizottságnak tagja, az alapdíjon felül - több bizottsági tagság esetén is - havi 17.100 forint pótdíj illeti meg.
(4) A bizottság elnökét az alapdíjon felül - több tisztség és bizottsági tagság esetén is - havi 29.500 forint pótdíj illeti meg.
(5) A tanácsnokot az alapdíjon és a pótdíjon felül havi 30.000 forint tanácsnoki díj illeti meg.
(6) A bizottság nem képviselő tagjának tiszteletdíja havi 17.100 forint.
(7) Az önkormányzati képviselő alapdíja az önkormányzati képviselői mandátumának keletkezésétől megszűnéséig, a tanácsnok továbbá az önkormányzati képviselő bizottsági elnöki és tagsági pótdíja, továbbá a nem képviselő bizottsági tagok tiszteletdíja a megbízatás keletkezésétől annak megszűnéséig jár.

2. § (1) Ez a rendelet 2018. július 1-én lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről, az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról és a tisztségviselők költségtérítéséről szóló 5/1995. (III. 2.) önkormányzati rendelet."

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

4. döntési javaslat

"Településüzemeltetési közfeladatok tanácsnoki felügyelete - Béres János tanácsnokká választása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Választás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, titkos szavazással dönt.

A bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a következő tartalmú döntés meghozatalát:
"Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a polgármester indítványára Béres János önkormányzati képviselőt településüzemeltetési közfeladatok tanácsnokának választja meg 2018. július 1-től a 2019-ik évi általános önkormányzati választások napjáig."
 

Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe