10. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2018. augusztus 22-i ülésére
2018. augusztus 22-i ülésére
Tárgy: | Közszolgáltatási szerződés az egészséges életmóddal, a turizmussal, a sport és ifjúsági feladatokkal kapcsolatos közfeladatok ellátására | |
Készítette: | Megyeri László aljegyző, Szilágyiné Bácsi Gabriella | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs polgármester | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város Önkormányzata 2003-ban jelentős beruházással felújította és bővítette a Gyomaendrődi Liget Fürdő és Kempinget azzal a céllal, hogy korszerű feltételeket teremtsen a helyi lakosságnak az egészséges életmóddal kapcsolatos szolgáltatások eléréséhez, a turizmus fellendítéséhez, továbbá a tanmedencét is magában foglaló új létesítmény építésével az úszásoktatás, a vízi sportok és kapcsolódó ifjúsági feladatok segítését célzó szolgáltatások eléréséhez.
A beruházás aktiválását röviddel megelőzően létrehozta a 100%-os tulajdonában álló Gyomaendrődi Liget Fürdő Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságot, akivel 2004. május 7-én, a 85/2004. (III. 25.) KT határozattal jóváhagyott, bérleti szerződést kötött a fürdő létesítmény üzemeltetésére.
Az Európai Uniós tagságunkból eredően az Európai Unió működéséről szóló szerződés kapcsolódó cikkeinek szabályai alkalmazására és az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott ellentételezés rendezésére 20/2013. (I. 31.) Gye. Kt. határozatával jóváhagyott öt éves futamidőre szóló közszolgáltatási szerződést kötött az önkormányzat a gazdasági társaságával.
A közszolgáltatási szerződés lejárt.
Ahhoz, hogy az önkormányzat a továbbiakban is jogszerűen nyújtson pénzügyi támogatást a gazdasági társaságának, úgy egyszemélyi tulajdonosként ismét általános gazdasági érdekű szolgáltatás nyújtására kell köteleznie azt, és új közszolgáltatási szerződés keretében kell rendezni az önkormányzati közfeladat ellátásának rendjét és a feladat ellentételezésének feltételeit.
Tisztelt Képviselő-testület!
A döntési javaslat és a szerződéses tartalom meghatározásához röviden összefoglaljuk az általános gazdasági érdekű szolgáltatás nyújtása során felmerült költségek kompenzációjával kapcsolatos uniós és hazai szabályokat.
Az Európai Unióról szóló szerződés és az európai unió működéséről szóló szerződés egységes szerkezetbe foglalt változatának általános szabálya szerint. „[2. Szakasz Állami támogatások 107. cikk (az EKSz. korábbi 87. cikke)] … Ha a Szerződések másként nem rendelkeznek, a belső piaccal összeegyeztethetetlen a tagállamok által vagy állami forrásból bármilyen formában nyújtott olyan támogatás, amely bizonyos vállalkozásoknak vagy bizonyos áruk termelésének előnyben részesítése által torzítja a versenyt, vagy azzal fenyeget, amennyiben ez érinti a tagállamok közötti kereskedelmet.”
Általános szabály tehát, hogy tilos a versenybe avatkozni egyes vállalkozásoknak nyújtott előny biztosításával
Az Európai Bizottság 360/2012/EU rendelete (2012. április 25.) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról kimondja továbbá:
Az Európai Unió működéséről szóló szerződés (EUMSZ) 107. cikkének (1) bekezdése meghatározza, mely intézkedések minősülnek állami támogatásnak. Az EUMSZ 108. cikkének (3) bekezdése általános szabályként előírja, hogy az állami támogatásokat be kell jelenteni az Európai Bizottságnak, hogy az megvizsgálhassa, vajon az állami támogatás összeegyeztethető-e a belső piaccal. A 994/98/EK tanácsi rendelet 2. cikke lehetővé teszi a Bizottság számára, hogy rendeletben de minimis szabályt fogadjon el, amelynek értelmében a csekély összegű támogatások nem minősülnek állami támogatásnak, mivel nincsenek hatással a tagállamok közötti versenyre és kereskedelemre; ezért ezek nem tartoznak az EUMSZ 108. cikkének (3) bekezdésében említett bejelentési kötelezettség hatálya alá.
Ez a rendelet kiegészíti a de minimis támogatásokról szóló rendeletet (1998/2006/EK bizottsági rendelet), és az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozásoknak nyújtott támogatásra vonatkozik. Az ilyen támogatást nem kell bejelenteni, ha valamely általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozásnak nyújtott csekély összegű támogatás bármely hároméves időszakon belül nem haladja meg az 500 000 EURt, és a kumulációra (összevonásra) vonatkozó rendelkezéseket figyelembe veszik. A de minimis támogatásról szóló általános rendeletben meghatározott felső határ ugyanakkor csak 200 000 EUR.
Azonban ami az általános gazdasági érdekű szolgáltatás nyújtása során felmerült költségek kompenzációját illeti, az Európai Bíróság az Altmark-ügyben hozott ítéletében egyértelműen kimondta, hogy az előny biztosítása négy feltétel együttes teljesülése esetén zárható ki. Másképp fogalmazva: a négy feltétel megléte esetén kizárható az, hogy előny biztosításáról van szó, mivel nem előnyt nyújtanak, hanem költséget kompenzálnak.
Először is, a kedvezményezett vállalkozást ténylegesen közszolgáltatási kötelezettségnek kell terhelnie, és e kötelezettségnek egyértelműen meghatározottnak kell lennie.
Másodszor, az ellentételezés kiszámításának alapjául szolgáló feltételeket tárgyilagos és átlátható módon előzetesen kell megállapítani.
Harmadszor, az ellentételezés nem haladhatja meg a közszolgáltatási kötelezettségek végrehajtása során felmerülő költségek egészben vagy részben való fedezéséhez szükséges mértéket, figyelembe véve a kapcsolódó bevételeket és az ésszerű nyereséget.
Negyedszer, ha a közszolgáltatási kötelezettség végrehajtásával megbízott vállalkozás kiválasztása nem közbeszerzési eljárás keretében történik, amely lehetővé tenné, hogy azt a jelöltet válasszák, aki a közösségnek legkevesebb költséggel járó szolgáltatást tudja nyújtani, a szükséges ellentételezés mértékét azon költségek elemzése alapján kell megállapítani, amelyet egy átlagos, jól vezetett és a közszolgáltatási követelmények kielégítéséhez szükséges eszközökkel megfelelően felszerelt vállalkozásnál e kötelezettségek teljesítésekor felmerülnének, figyelembe véve a kapcsolódó bevételeket és a kötelezettségek teljesítéséből származó ésszerű nyereséget. A Bizottság ezeket a feltételeket részletesen ismertette az európai uniós állami támogatási szabályoknak az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásának ellentételezésére való alkalmazásáról szóló közleményében. [BIZOTTSÁG HATÁROZATA (2005. november 28.) az EK-Szerződés 86. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások működtetésével megbízott vállalkozásoknak közszolgáltatással járó ellentételezés formájában megítélt állami támogatásokra történő alkalmazásáról (az értesítés a C(2005) 2673. számú dokumentummal történt) (2005/842/EK)]
Ezzel együtt több uniós dokumentum is megerősítette, hogy az EU bíróságának az Altmark per kapcsán tett megállapításai alapján milyen ellentételezési gyakorlat nem minősül állami támogatásnak. Vegyük végig a következő uniós dokumentum alapján, hogy a közszolgáltatási szerződés alapján végzendő feladataink finanszírozása állami támogatásnak minősül-e vagy sem?
A közszolgáltatással járó ellentételezés formájában nyújtott állami támogatásról szóló közösségi keretszabály (2005/C 297/04) 2. az állami támogatásnak számító közszolgálattal járó ellentételezés összeegyeztethetőségét szabályozó feltételek fejezet 2.1. Általános rendelkezések alcím 6. pontja szerint a Bíróság az Altmark-ítéletében megállapította azokat a feltételeket, amelyek teljesülése esetén a közszolgálattal járó kötelezettség nem számít állami támogatásnak. Ezek a következők:
„[…] Először is, a kedvezményezett vállalkozásnak közszolgáltatási kötelezettséggel kell rendelkeznie, és e kötelezettségeket világosan meg kell határozni. […]
Mi a közfeladat?
- minden önkormányzati feladat közfeladat
- közfeladat ellátása elsősorban költségvetési szerv alapításával történik
- az ÁHT megengedi, hogy az önkormányzat államháztartáson kívüli szervezettel lásson el feladatot. [az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény] 3/A. §]
Közszolgáltatási szerződés keretében tervezett közfeladatok (az EU jogi terminológia szerint Általános Gazdasági Érdekű Szolgáltatások - ÁGÉSZ):
Gyomaendrődi Liget Fürdő Szolgáltató Nonprofit Kft.-re ruházandó közfeladatok:
Az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások: Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 4. pont
Turizmussal kapcsolatos feladatok: Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 13. pont
Sport és ifjúsági ügyek: Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 13. § (1) bek. 15. pont
A fenti közfeladatokat a Gyomaendrődi Liget Fürdő és Kemping létesítmény üzemeltetésével, a létesítmény szolgáltatásai útján valósítja meg.
[…] Másodszor, az ellentételezés kiszámításához alapul vett paramétereket objektív és átlátható módon előre meg kell határozni, hogy ne jöjjön létre olyan gazdasági előny, amely a kedvezményezett vállalkozásnak kedvez a konkurens vállalkozásokkal szemben. […] Amennyiben a tagállam a vállalkozás veszteségeinek fedezésére anélkül fizet ellentételezést, hogy az ellentételezés paramétereit előre megállapították volna, és az esemény után kiderül, hogy a közszolgáltatási kötelezettségek biztosítása kapcsán egyes szolgáltatások működtetése gazdaságilag nem volt életképes, akkor ez az ellentételezés a Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatás fogalma alá tartozó pénzügyi intézkedés.
Az önkormányzatnak előre meg kell határoznia a közfeladat pontos mutatóit és paramétereit és ezt a feladatot elrendelő aktusaiban (helyi rendelet vagy utasítást adó határozat) és a közszolgáltatási szerződésben kell rögzíteni.
[…] Harmadszor, az ellentételezés nem haladhatja meg a közszolgáltatási kötelezettségek biztosításához szükséges költség egy része vagy egésze fedezéséhez szükséges összeget, figyelembe véve a kapcsolódó elismervényeket és az ésszerű nyereséget […]
A gazdasági társaságunknak a feladat pontos mutatói, paraméterei alapján; gondos és körültekintő gazdasági elemzéssel kell megállapítania és bemutatnia az ellentételezés várható mértékét.
[…] Negyedszer, ha speciális esetben a közszolgáltatási kötelezettséget biztosító vállalkozást nem olyan közbeszerzési eljáráson választották ki, amely lehetővé tenné a közösség számára a legkisebb költséget jelentő szolgáltatást nyújtani képes ajánlattevő kiválasztását, az ellentételezés mértékét azon költségek elemzése alapján kell meghatározni, amelyek fejében egy átlagos, jól vezetett és a közszolgáltatási kötelezettséggel kapcsolatos követelményeknek való megfeleléshez szükséges … eszközökkel rendelkező vállalkozás biztosította volna e kötelezettségeket, figyelembe véve a kapcsolódó elismervényeket és a kötelezettségek biztosításából származó ésszerű nyereséget.”
Csak a 100%-ban önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságaink (ügyvezetői) utasíthatók.[PTK 3:112. § [A vezető tisztségviselő önállósága] … (3) Egyszemélyes gazdasági társaságnál az egyedüli tag az ügyvezetésnek utasítást adhat, amelyet a vezető tisztségviselő köteles végrehajtani.]
Amennyiben a közfeladat ellátásnak ellentételezése meghaladja a nemzeti közbeszerzési értékhatárt, akkor közbeszerzési eljárás nélkül csak akkor választható ki (utasítható) ha megfelel a Kbt. feltételeinek. [A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) bekezdés h) és i) pont]
Annak ellenére, hogy az EUB Altmark Trans ítélete nyomán a közszolgáltatások kompenzációja nem minősül eleve tiltott magatartásnak, mégis a tapasztalatok azt mutatják, hogy a megfogalmazott második és negyedik feltétel túl szigorú. Azok teljesítése és igazolása komoly nehézségekbe ütközik. A hatóságnak nem csupán gazdaságilag megalapozottan kell érvelnie a kompenzáció előre meghatározott számítási alapja, valamint a tekintetben, hogy a vagyoni előny a működés költségeit és egy minimális profitot nem lépi túl, hanem a negyedik feltétel értelmében, egy versenyeztetési eljárás nélkül kiválasztott és támogatott vállalkozás esetén, hipotetikus költséganalízist is készítenie kell. Utóbbi nehézsége abban rejlik, hogy adott esetben a tevékenységek valamelyikét különleges vagy kizárólagos jog alapján végzik és nincs valódi piac, valamint nincs az összehasonlítás érdekében vizsgálható átlagosan hatékony más vállalkozás sem. Aki a feltételes adatokhoz képest magasabb összegű támogatást kap, az tilos illetve engedélyköteles támogatási körbe kerül.
7. Amennyiben e négy kritérium teljesül, a közszolgáltatással járó ellentételezés nem számít állami támogatásnak, ezért az EK-Szerződés 87. és 88. cikke nem alkalmazandó. Amennyiben a tagállamok nem tartják be ezeket a kritériumokat és teljesülnek az EK-Szerződés 87. cikke (1) bekezdésének általános alkalmazási kritériumai, a közszolgáltatással járó ellentételezés állami támogatásnak minősül.
Mit kell figyelembe venni az általános gazdasági érdekű szolgáltatás (ÁGÉSZ) ellentételezése kapcsán?
Az ÁGÉSZ fogalma az EUMSZ 14. cikkében és 106. cikkének (2) bekezdésében, valamint az EUMSZ-hez csatolt 26. jegyzőkönyvben jelenik meg, de a fogalom meghatározás sem az EUMSZ-ben, sem a másodlagos joganyagban nem szerepel. Az Unió gyakorlatában általában olyan gazdasági jellegű szolgáltatásokra utal, amelyeket a tagállamok hatóságai – a nemzeti jog szerinti hatáskörmegosztás alapján nemzeti, regionális vagy helyi szinten – sajátos közszolgáltatási kötelezettségeknek vetnek alá megbízatás útján és általános érdekre vonatkozó kritérium alapján annak biztosítására, hogy a piacot jellemző feltételekkel nyújtják e szolgáltatásokat.
Egy közszolgáltatási feladat pontos megszervezéséhez megbízatásra van szükség. A megbízatás az a hivatalos aktus, amely megbízza a vállalkozást az ÁGÉSZ működtetésével, tartalmazza az érintett vállalkozás közszolgáltatási feladatát, valamint az ÁGÉSZ működésének kiterjedését és alapfeltételeit. A vállalkozás és az állam kötelezettségeinek meghatározásához a közszolgáltatás odaítélésére vonatkozó aktusra van szükség. Ilyen hivatalos aktus hiányában nem ismert a vállalkozás sajátos feladata, és nem lehet meghatározni a megfelelő ellentételezést.
Az ÁGÉSZ-sszel kapcsolatos feltételeket és eljárásokat az unió 2012/21/EU határozata (2011. december 20.) az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról [az értesítés a C(2011) 9380. számú dokumentummal történt]; valamint a hazai jogban az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet szabályozza.
Lényeges szempontok és szabályozási elemek:
1) A 2012/21/EU bizottsági határozat 2. cikk (1) bekezdés a) pontja értelmében az ellentételezés mértéke feladatonként nem haladhatja meg évenként a 15 millió eurót[1].
2) A 2012/21/EU bizottsági határozat 4. cikke értelmében a megbízási aktusnak (támogatási szerződésnek) a következőket kell tartalmaznia:
a) a közszolgáltatási kötelezettségek tartalma és időtartama - A 2012/21/EU bizottsági határozat 2. cikk (2)[2] bekezdése értelmében a szerződést legfeljebb 10 évre lehet megkötni, tehát nem szükséges a szolgáltatót évente megbízni az adott feladattal;
b) a vállalkozás megnevezése és adott esetben a támogatással érintett terület;
c) a támogatást nyújtó hatóság által a vállalkozásnak adott kizárólagos vagy különleges jogok jellege;
d) az ellentételezési mechanizmus leírása és az ellentételezés kiszámításának, ellenőrzésének és felülvizsgálatának paraméterei - tehát mindenképpen előzetesen, a megbízási időszak megkezdése előtt, előre meg kell határozni, hogy milyen feladatok esetében milyen költségtípusok részesülhetnek ellentételezésben, és milyen kalkulációk (pl. előző év eredményei) alapján kell azt kiszámítani;
3) Az ellentételezés mértékének megállapításához kapcsolódóan, és a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének való megfelelés érdekében a következő szöveget kell beilleszteni a közszolgáltatási szerződésbe:
„A támogatás mértékét a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikke szerint kell megállapítani. A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.”
4) Figyelembe kell venni, hogy a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikke több alternatív ellentételezés-számítási módot is alkalmazni rendel attól függően, hogy a közszolgáltatási feladattal megbízott vállalkozás kizárólag a tervezet szerinti tevékenységet végzi-e. Erről érintettség esetén megfelelő rendelkezéseket kell a tervezetbe illeszteni.
5) Az ellentételezés megfelelő ellenőrizhetőségének biztosítása érdekében a következő szöveget kell beilleszteni a közszolgáltatási szerződésbe:
„Amennyiben a Támogatott a közszolgáltatás körén belül és kívül is végez tevékenységeket, akkor a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének (9) bekezdése értelmében a közszolgáltatás költségeit és bevételeit a többi szolgáltatásétól elkülönítve kell kimutatnia belső számláiban, a költségek és bevételek elkülönítésének paramétereivel együtt. A közszolgáltatáson kívül eső tevékenységek költségei magukban foglalják az összes közvetlen költséget, a közös költségek arányos részét és a megfelelő tőkemegtérülést. E költségekre nem adható ellentételezés.”
6) A túlkompenzáció elkerülésére és visszafizettetésére hozott intézkedések érdekében a következő szöveget kell beilleszteni a közszolgáltatási szerződésbe:
„Ha a kedvezményezett a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének megfelelően meghatározott összeget meghaladó támogatásban részesül, a kedvezményezettnek a túlkompenzációt vissza kell fizetnie. Amennyiben a túlkompenzáció összege nem haladja meg az átlagos éves ellentételezés összegének 10 %-át, a túlkompenzáció átvihető a következő időszakra, és levonható az arra az időszakra fizetendő támogatás összegéből. A kedvezményezett a támogatásról olyan elkülönített elszámolást köteles vezetni, amelyből a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének (2)-(4) bekezdésben meghatározott követelmények ellenőrizhetőek.”
7) A következő szöveget is be kell beilleszteni a közszolgáltatási szerződésbe: hivatkozás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2)[3] bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló 2012/21/EU bizottsági határozatra (HL L 7., 2012.1.11., 3-10. o.) a pontos címmel és a Hivatalos Lapban (HL) való megjelenésre való hivatkozással.
8) A közszolgáltatási szerződésbe kell foglalni még, hogy a 2012/21/EU bizottsági határozat 8. cikke értelmében a feleket 10 éves iratmegőrzési kötelezettség terheli.
Tisztelt Képviselő-testület!
Az előterjesztés és szerződés tervezet szövegét előzetesen megküldtük az Innovációs és Technológiai Minisztérium Támogatásokat Vizsgáló Iroda részére, hogy alakítsák ki állásfoglalásukat. Az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 7. § (2) bekezdése szerint a támogatásról szóló tervezetet csak a Támogatásokat Vizsgáló Iroda által a bejelentés kézhezvételének visszaigazolása után lehet a képviselő-testület elé terjeszteni. A Támogatásokat Vizsgáló Iroda 2018. július 31-én kelt TVI-6168/2018/CS/1/01 számú állásfoglalásában megállapította, hogy a döntés- és szerződés-tervezet alapján nyújtható támogatás közszolgáltatásért járó ellentételezésnek minősül, és összeegyeztethető az Európai Unió működéséről, szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló 2012111/EU bizottsági
határozat rendelkezéseivel.
[1] „a) 15 millió EUR éves összeget nem meghaladó ellentételezés általános gazdasági érdekű szolgáltatás nyújtásához a közlekedésen és a közlekedési infrastruktúrán kívüli területeken;”
[2] „(2) Ez a határozat csak akkor alkalmazandó, ha a vállalkozás általános gazdasági érdekű szolgáltatás nyújtásával való megbízásának időtartama nem haladja meg a tíz évet. Tíz évnél hosszabb megbízási időtartam esetén e határozat csak akkor alkalmazandó, ha a szolgáltató olyan jelentős beruházásra kényszerül, amelyet az általánosan elfogadott számviteli elvekkel összhangban hosszabb időtartam alatt kell amortizálni.”
[3] „(2) Az általános gazdasági érdekű szolgáltatások működtetésével megbízott vagy a jövedelemtermelő monopólium jellegű vállalkozások olyan mértékben tartoznak a Szerződések szabályai, különösen a versenyszabályok hatálya alá, amennyiben ezek alkalmazása sem jogilag, sem ténylegesen nem akadályozza a rájuk bízott sajátos feladatok végrehajtását. A kereskedelem fejlődését ez nem befolyásolhatja olyan mértékben, amely ellentétes az Unió érdekeivel.”
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság | A bizottság javasolja a közfeladat ellátását a döntési javaslat szerint. | |
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság | A bizottság javasolja a közfeladat ellátását a döntési javaslat szerint. | |
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság | A bizottság javasolja a közfeladat ellátását a döntési javaslat szerint. | |
"Közszolgáltatási szerződés az egészséges életmóddal, a turizmussal, a sport és ifjúsági feladatokkal kapcsolatos közfeladatok ellátására"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Közszolgáltatás
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
A bizottság javasolja, hogy Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítsa a 100%-os tulajdonában álló Gyomaendrődi Liget Fürdő Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságát, hogy 2018. szeptember 1-étől 2026. december 31. napjáig lássa el a:
a) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 4. pontjában meghatározott az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatási;
b) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 13. pontjában meghatározott turizmussal kapcsolatos feladatokat és;
c) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 13. § (1) bek. 15. pontjában foglalt sport és ifjúsági ügyeket is szolgáló Gyomaendrődi Liget Fürdő és Kemping létesítmény üzemeltetéséhez kapcsolódó közfeladatokat a következő szerződésben foglalt tartalommal.
„KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS
(Tervezet)
Az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatásokat, a turizmussal kapcsolatos feladatokat, továbbá a sport és ifjúsági ügyeket szolgáló létesítmény üzemeltetésével kapcsolatos közfeladatok ellátására
A szerződés egyrészről létrejött
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
képviseli: Toldi Balázs polgármester
cím: 5500 Gyomaendrőd, Selyem út 124.,
PIR azonosítója: 725525,
adószáma: 15725527-2-04
továbbiakban: „Önkormányzat”,
másrészről
Gyomaendrődi Liget Fürdő Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
képviseli: Gera Krisztián ügyvezető
5500 Gyomaendrőd, Erzsébet liget 2.,
cégjegyzékszám: 04 09 005983,
adószám: 13087085-2-04,
továbbiakban: „Közszolgáltató”
együttesen: Szerződő felek között a mai napon az alábbi feltételekkel:
1. Előzmények
1.1 Az Önkormányzat kötelező közfeladata:
1.1.1 Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 4. pontjában meghatározott az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások;
1.1.2 Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 13. pontjában meghatározott turizmussal kapcsolatos feladatok;
1.1.3 Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CVXXXIX. törvény 13. § (1) bek. 15. pontjában foglalt sport és ifjúsági ügyeket is kiszolgáló
Liget Fürdő létesítmény fenntartása és üzemeltetése.
1.2 Az 1.1 pontban foglalt kötelező önkormányzati közfeladatok teljesítése céljából az Önkormányzat a 100%-os tulajdonában lévő Közszolgáltatót alapította, amely alkalmas a közszolgáltatási feladatok ellátására.
1.3 Az Önkormányzat a Közszolgáltató 1.2 pontban foglalt alkalmasságára tekintettel …/2018. (VIII…) Gye. Kt. határozat jelzésű normatív aktusával utasította annak ügyvezetését az 1.1 pontban rögzített közfeladatok ellátására.
1.4 Szerződő felek kijelentik, hogy a jelen okiratban foglalt Szerződés a Közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény 9. § (1) bekezdés h) pontjában foglalt rendelkezések alapján nem minősül közbeszerzési eljárás-köteles ügyletkötésnek, mert
a) a Közszolgáltató egyszemélyes korlátolt felelősségű gazdasági társaság formájában kizárólag az Önkormányzat ajánlatkérő tulajdonában van, és az Önkormányzat a Közszolgáltató ügyvezetési jellegű feladatainak ellátását illetően teljes körű ellenőrzési jogokkal rendelkezik és képes a gazdálkodó szervezet stratégiai céljainak és fontos döntéseinek alapvető befolyásolására;
b) a Közszolgáltató nyilatkozott arról, hogy a szerződéskötést követő üzleti évben várható nettó árbevételének legalább 80%-a a tulajdonos ajánlatkérővel kötendő szerződések teljesítéséből származik.
2. A Szerződés tartama és hatálya
2.1. Az Önkormányzat a Közszolgáltatót megbízza, hogy az Önkormányzat tulajdonában lévő, és az Önkormányzat 85/2004. (III. 25.) KT határozatával jóváhagyott, majd 2004. május 7-én megkötött hatályos bérleti szerződés alapján üzemeltetett, továbbá a Közszolgáltató tulajdonában lévő vagyonelemekből álló Gyomaendrődi Liget Gyógyfürdő és Kemping létesítmény (továbbiakban: Létesítmény) szolgáltatásaival lássa el:
a) az egészséges életmód segítését célzó
aa) fürdő strand és szállásszolgáltatást;
ab) gyógyászati tevékenységet, és annak fejlesztését;
ac) a gyógyvíz hasznosításával, a fürdő kultúra fejlesztésével az egészséges életmód népszerűsítését;
b) az Önkormányzat turisztikai feladatainak ellátásában és fejlesztési koncepcióinak kidolgozásában való közreműködést;
c) a létesítmény infrastruktúrájával a sport, ifjúsági ügyek megvalósítását
ca) az úszásoktatás és ifjúsági szabadidős szolgáltatással;
cb) vízi sportok utánpótlás nevelését szolgáló
feltételek folyamatos biztosításával (a továbbiakban: „Közszolgáltatás”)
2.2. Közszolgáltató vállalja, hogy a Közszolgáltatást folyamatosan, teljes körűen, a hatályban lévő jogszabályi előírások maradéktalan betartása mellett teljesíti.
2.3. Szerződő felek a szerződést 2018. szeptember 1. napjától 2026. december 31. napjáig tartó időtartamra kötik meg.
3. A Közszolgáltató feladatainak meghatározása
3.1 Az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatásokkal, a sport és ifjúsági ügyekkel és a turizmussal kapcsolatos Közszolgáltatások köre:
a) Fizikai közérzetet javító szolgáltatások
b) Kempingszolgáltatás
c) Saját tulajdonú és bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése
d) Szabadidős és sporteszköz kölcsönzése
e) Egyéb szórakoztatás és szabadidős tevékenység
3.2 Szerződő felek rögzítik továbbá, hogy a Létesítményhez tartoznak a vagyonleltárában szereplő berendezések és felszerelések a szerződés 1. melléklete szerint.
3.3 A Közszolgáltató gondoskodik a Létesítmény őrzéséről, takarításáról, napi karbantartási feladatairól, valamint nyitva tartásáról és a létesítmény sportszakmai és egyéb közösségi szolgáltatásai biztosításáról a következők szerint:
a) napi takarítás, nagytakarítás, rendezvények utáni eseti takarítás, a létesítmények tisztálkodási és higiénia felszereléssel való ellátása,
b) a Létesítmény előtti kiépített parkolónak, továbbá a zöldfelületű közterületeknek a közutakig, továbbá a ligeti gyalogjárdáig terjedő szakaszának rendben és tisztán tartása, a zöldfelület illetve a fák és bokrok gondozása,
c) a létesítmény:
ca) nyitása, zárása,
cb) vendégeinek beléptetése,
cc) a tárgyi eszközeinek felügyelete,
cd) a szándékos vagy gondatlan károkozásának megakadályozása,
ce) rongálása, továbbá rendezvénye során történt rendbontás esetén a szükséges elhárítási, rendvédelmi és jogi lépések megtétele,
d) nyitvatartási időben a szakszemélyzet folyamatos jelenlétének biztosítása, üzemidőn kívül automata riasztási rendszer üzemeltetése a létesítmény őrzése érdekében,
e) eseti és éves karbantartási munkálatok, azaz olyan rendeltetésszerű használatot biztosító állagmegóvási feladatok elvégzése, amelyek nem minősülnek felújításnak vagy beruházásnak,
f) a létesítményt oktatási és sportcélból rendszeresen vagy alkalmanként igénybevevők szolgáltatási igényeinek rögzítése, koordinálása és sportszakmai kiszolgálása a következő prioritásokkal:
fa) hétköznap délelőtt és kora délután elsősorban a közoktatási intézmények testnevelési óráihoz,
fb) hétköznap késő délután elsősorban a sportági szakszövetségek tagszervezetei edzéseihez,
fc) hétköznap és hétvégén este az amatőr és rekreációs célú sportrendezvényekhez,
fc) hétvégén napközben a sportági szakszövetségek tagszervezetei versenysport rendezvényeihez,
fd) az előzőekre figyelemmel rendelkezésre álló szabad időkeretben az egyéb közösségi, kulturális és szórakoztató programokhoz
g) sporteseményeken a sportcélú kiegészítő eszközök és berendezések biztosítása, kezelése
3.4 A Közszolgáltató használatába adott ingatlan nyilvántartási értéke szerinti kimutatását a 2. melléklet tartalmazza.
3.5. A Közszolgáltató közszolgáltatási feladatainak részletes műszaki tartalmát a szerződés 3. melléklete tartalmazza.
4. A Közszolgáltató kötelezettségei és jogosultságai
4.1. A Közszolgáltató kijelenti, hogy a Közszolgáltatások biztonságos ellátásához a személyi-, tárgyi- és vagyoni feltételekkel, valamint a szükséges hatósági engedélyekkel rendelkezik.
4.2. A Közszolgáltató kijelenti, hogy a Közszolgáltatások ellátására rendelkezik a szükséges mennyiségű és minőségű járművel, géppel, eszközzel, berendezéssel, valamint a szükséges létszámú és képzettségű szakemberrel. Rendelkezik továbbá felelősségbiztosítással, a jelen szerződés alapján létrejött jogviszony fennállásának idejére.
4.2. A Közszolgáltató kijelenti, hogy a Közszolgáltatások ellátására rendelkezik a szükséges mennyiségű és minőségű járművel, géppel, eszközzel, berendezéssel, valamint a szükséges létszámú és képzettségű szakemberrel. Rendelkezik továbbá felelősségbiztosítással, a jelen szerződés alapján létrejött jogviszony fennállásának idejére.
4.3. A Közszolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a szerződésben nevesített Közszolgáltatás ellátásához, és biztonságosan bővíthető teljesítéséhez szükséges karbantartásokat a saját költségén haladéktalanul elvégzi, amelynek az adott Közszolgáltatásra vetített költségeit a jogszabályban meghatározott módon a Közszolgáltatás ellentételezésében érvényesítheti.
4.4. Közszolgáltató vállalja, hogy mivel a közszolgáltatás körén belül és kívül is végez tevékenységeket, a közszolgáltatás költségeit és bevételeit a többi szolgáltatásétól elkülönítve mutatja ki belső számláiban, a költségek és bevételek elkülönítésének paramétereivel együtt. A közszolgáltatáson belül eső tevékenységek költségei magukban foglalják az összes közvetlen költséget, a közös költségek arányos részét és a megfelelő tőkemegtérülést.
4.5. A Közszolgáltató köteles a közszolgáltatói tevékenységéről évente részletes pénzügyi és szakmai beszámolót készíteni (a továbbiakban: „Beszámoló”), és azt a tárgyévet követő év május 31-ig az Önkormányzatnak benyújtani.
4.6 A Közszolgáltató a bevételek, költségek és ráfordítások, továbbá az egyes tevékenységek eredményét az 4. melléklet szerinti adattartalommal mutatja be.
4.7. A Közszolgáltató a Közszolgáltatás részeként telefonos ügyfélszolgálati tevékenységet biztosít a Közszolgáltatás igénybe vevői számára. Az ügyfélszolgálati tevékenység során a Közszolgáltató a megrendelések, kifogások, panaszok kezelése során betartja a hatályos jogszabályi rendelkezéseket.
4.8. A Közszolgáltató a szerződés alapján jogosult az 3.2. és 3.4. pontokban meghatározott önkormányzati vagyon birtoklására és használatára.
4.9. A Közszolgáltató a használatában lévő önkormányzati vagyont rendeltetésének megfelelően használhatja. A Közszolgáltató felelős minden olyan kárért, amely a rendeltetésellenes, vagy szerződésellenes használat következménye.
4.10. A Közszolgáltató köteles a vagyontárgyak műszaki állagát a jó gazda gondosságával biztosítani. Ennek keretében a Közszolgáltatónak az alábbi kötelezettségei állnak fenn:
a) elvégzi az ingatlan funkciójának megfelelő karbantartását, gondoskodik az ingatlan megbízható üzemeltetéséről, a víz-, az energia és egyéb épületgépészeti rendszerek működőképességéről, az épületek takarításáról (ide értve a napi műszaki feladatokat és karbantartást, a víz-, az energia és más közmű-ellátást, a közegészségügyi feladatok ellátásának biztosítását), valamint a vagyonvédelem megvalósítását;
b) viseli a jelen szerződésben foglalt feladatok ellátásából fakadó terheket és a közterheket, valamint a szerződés időtartama alatt keletkezett, másra át nem hárítható károkat. Ezzel összefüggésben a Közszolgáltató köteles az Önkormányzatot tájékoztatni a dologban beállt károkról és a fenyegető kárveszélyről.
4.11. A Közszolgáltató köteles az önkormányzati vagyont illetően – az állag-, a környezet védelme érdekében és az önkormányzati vagyon használatából adódó minden egyéb esetben – a vonatkozó jogszabályok, szabványok hatósági, szakhatósági és műszaki előírások, így különösen a közegészségügyi, a tűzvédelmi és munkavédelmi előírások szerint eljárni. A Közszolgáltató az átadott vagyon használata során köteles a jelen szerződésben reá háruló kötelezettségeket megtartani.
4.12. A Közszolgáltató köteles az üzemeltetéssel járó adatszolgáltatási és nyilvántartási kötelezettségének eleget tenni, valamint felel az adatok hitelességéért és naprakész állapotáért.
4.13. A Közszolgáltató köteles a használatában lévő vagyonnal folyamatosan elszámolni, a tárgyévben hatályos önkormányzati vagyonrendelet, a számviteli törvény, valamint az önkormányzati vagyonnyilvántartás szabályai szerint. A Közszolgáltató az önkormányzati vagyon tárgyairól elkülönített nyilvántartást köteles vezetni, amely tételesen tartalmazza ezen eszközök könyvszerinti bruttó- és nettó értékét, az amortizáció összegét, az azokban bekövetkezett változásokat.
4.14. A Közszolgáltató köteles azonnal írásban bejelenteni az Önkormányzatnak, ha:
a) köztartozása esedékessége több mint 1 hónapja lejárt,
b) az általa használt önkormányzati vagyon összértékében bekövetkezett 10 %-os mértéket meghaladó csökkenésről szerez tudomást,
c) a használt önkormányzati vagyonban súlyos környezeti veszélyeztetés alakul ki,
d) a használt önkormányzati vagyonnal kapcsolatban az Önkormányzat beavatkozását igénylő természeti és környezeti károkozás történt, vagy egyéb, az önkormányzati vagyont érintő veszélyhelyzet következett be.
4.15. Szerződő felek megállapítják, hogy a Közszolgáltató a jelen szerződés tárgyát képező ingó- és ingatlanvagyon tekintetében vezetékes víz, tűz, elemi, katasztrófa és személyi kár kockázatokról szóló vagyon- és felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik.
5. Az Önkormányzat kötelezettségei és jogosultságai
5.1. Az Önkormányzat a Közszolgáltató részére kizárólagos közszolgáltatói jogot biztosít a Közszolgáltatás ellátására.
5.2. Az Önkormányzat kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen szerződésben nevesített Közszolgáltatás hatékony és folyamatos ellátásához a Közszolgáltató számára szükséges információkat megadja, továbbá elősegíti a Közszolgáltatás körébe tartozó tevékenységek összehangolását.
5.3. Az Önkormányzat az esetlegesen hozzá érkező panaszokat, kifogásokat haladéktalanul továbbítja a Közszolgáltató felé. Az ilyen jellegű panaszok, kifogások kivizsgálásáról, a megtett intézkedésekről Közszolgáltató 30 napon belül tájékoztatja az Önkormányzatot.
6. A Szerződésben foglalt feladatok ellátásának tárgyi és pénzügyi feltételei
6.1. A közfeladat ellátásért a Közszolgáltatónak nyújtott ellentételezés:
6.1.1 A Közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott támogatás (a továbbiakban: Ellentételezés) mértékét a 5. melléklet részletei.
6.1.2 Az Ellentételezés mértékét a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikke szerint kerül megállapításra. Az Ellentételezés mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
6.1.3 Amennyiben a Támogatott a közszolgáltatás körén belül és kívül is végez tevékenységeket, akkor a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének (9) bekezdése értelmében a közszolgáltatás költségeit és bevételeit a többi szolgáltatásétól elkülönítve kell kimutatnia belső számláiban, a költségek és bevételek elkülönítésének paramétereivel együtt. A közszolgáltatáson kívül eső tevékenységek költségei magukban foglalják az összes közvetlen költséget, a közös költségek arányos részét és a megfelelő tőke-megtérülést. E költségekre nem adható ellentételezés.
6.1.4 Ha a kedvezményezett a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének megfelelően meghatározott összeget meghaladó támogatásban részesül, a kedvezményezettnek a túlkompenzációt vissza kell fizetnie. Amennyiben a túlkompenzáció összege nem haladja meg az átlagos éves ellentételezés összegének 10 %-át, a túlkompenzáció átvihető a következő időszakra, és levonható az arra az időszakra fizetendő támogatás összegéből. A kedvezményezett a támogatásról olyan elkülönített elszámolást köteles vezetni, amelyből a 2012/21/EU bizottsági határozat 5. cikkének (2)-(4) bekezdésben meghatározott követelmények ellenőrizhetőek.
7. A szerződés teljesítésének ellenőrzése
7.1. A felek által megbízott személyek a szerződés teljesítését évente minden év január hónapjában felülvizsgálják és a szerződés esetleges módosítására javaslatot tesznek.
7.2. Felek közös megegyezéssel a Közszolgáltatási szerződést az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) 7. § (2a) bekezdése alapján módosíthatják.
7.3. A Közszolgáltató köteles üzleti tervét (szükség esetében aktualizált üzleti terv) a tárgyévet megelőző év mérlegbeszámolójával egyidejűleg legkésőbb minden év április 15-ig az Önkormányzat elé terjeszteni.
7.4. Az Önkormányzat jogosult ellenőrizni a Közszolgáltató közszolgáltatási tevékenységét valamint a Közszolgáltatót terhelő kötelezettségek rendszeres és folyamatos betartását. Ennek során az Önkormányzat jogosult adatokat, dokumentumokat bekérni a Közszolgáltatótól, és helyszíni ellenőrzést folytatni az Mötv. 119. § alapján.
8. A szerződés megszűnése
8.1. A szerződés megszűnik:
8.1.1. Rendes felmondással indoklási kötelezettség nélkül, annak közlésétől számított 90 nap elteltével.
8.1.2. Azonnali hatályú felmondásnak van helye, ha:
a) a közszolgáltatás szerződésben meghatározott célja lehetetlenné vált,
b) a Közszolgáltató, a szerződés keretében a közszolgáltatás megvalósításához szükséges, vagyontárgyakat rongálja, rendeltetésellenesen vagy szerződésellenesen használja, illetve hasznosítja, vagy pedig egyébként fennáll a veszély, hogy azokat a Közszolgáltató a szerződés lejártát követően nem tudja a szerződésben meghatározott állapotban visszaadni,
c) az Önkormányzat vagy a Közszolgáltató a szerződésben, illetve a jogszabályokban meghatározott kötelezettségeit súlyosan megszegi.
8.2. A szerződés megszűnése esetén a Közszolgáltató köteles átadás-átvételi eljárás útján, az általa használt önkormányzati vagyonnal tételesen, a közszolgáltatási feladat ellátásról pedig teljeskörűen pénzügyileg is elszámolni.
9. Egyéb rendelkezések
9.1. Az Ellentételezés az Európai Unió működéséről szóló szerződés 106. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások nyújtásával megbízott egyes vállalkozások javára közszolgáltatás ellentételezése formájában nyújtott állami támogatásra való alkalmazásáról szóló 2012/21/EU bizottsági határozat (HL L 7., 2012.1.11., 3-10. o.) (a továbbiakban: ÁGÉSZ) hatálya alá tartozik.
9.2. Az ÁGÉSZ rendelet 8. cikk alapján Felek a támogatással kapcsolatos adatokat 10 pénzügyi évig kötelesek megőrizni.
9.3. A felek megállapítják, hogy a Kormányrendelet szerinti bejelentés megtörtént az Innovációs és Technológiai Minisztérium Támogatásokat Vizsgáló Iroda felé, amelyet az 2018. július 31-én kelt, TVI-6168/2018/CS/1/01 szám alatt visszaigazolt.
9.4. A szerződésre az Mötv., a Ptk. vonatkozó rendelkezései az irányadóak.
9.5. A szerződés 4 példányban, egymással szó szerint mindenben megegyező tartalommal készült, amelyet a szerződő felek képviselői elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag aláírnak.
Gyomaendrőd, 2018. szeptember 1.
Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviseli: Toldi Balázs polgármester | Gyomaendrődi Liget Fürdő Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság Képviseli: Gera Krisztián ügyvezető ügyvezető |
Jogilag ellenjegyzem: ……………………………… dr. Uhrin Anna jegyző |
Pénzügyileg ellenjegyzem: …………………………….. Szilágyiné Bácsi Gabriella pénzügyi osztályvezető |
Mellékletek:
1. Gyomaendrődi Liget Fürdő és Kemping önkormányzati vagyonleltárban lévő tartozékai, berendezései és felszerelései [3.2.]
2. Használatba adott ingatlanok nyilvántartási értéke szerinti kimutatás [3.4.]
3. A Közszolgáltató közszolgáltatási feladatainak részletes műszaki tartalma [3.5.]
4. Bevételek, költségek és ráfordítások, továbbá az egyes tevékenységek eredménye bemutatásának adattartalma [4.6.]
5. A Közszolgáltatás ellentételezésének részletes kimutatása [6.1.1.]
1. melléklet
Gyomaendrődi Liget Fürdő és Kemping önkormányzati vagyonleltárban lévő tartozékai, berendezései és felszerelései [3.2.]
A.) Ingatlanok és az ingatlanhoz közvetlenül kapcsolódó gépek, berendezések, felszerelési tárgyak:
I. 1293/5 hrsz. Strandfürdő, 2 ha 7019 m2, könyvszerinti bruttó vagyonérték: 1.024.629.235,- Ft
II. 1298 hrsz. Strandfürdő kemping, 7879 m2, könyvszerinti bruttó vagyonérték: 51.909.000,- Ft,
III. 1090 hrsz. I. számú Vízműtelep, 3 ha 9171 m2, könyvszerinti bruttó vagyonérték: 10.589.840,- Ft,
IV. 677/2 hrsz-ú ingatlan területén lévő termálkút, könyvszerinti bruttó vagyonérték: 15.577.981,- Ft,
V. 1295/2 hrsz. Liget Fürdő II. számú hévízkút és parkoló könyvszerinti bruttó vagyonérték: 44.700.290,- Ft.
I. A 1293/5 Starndfürdő területén lévő felépítmények, egyéb építmények
1. Gyógyászat épülete, és az épület gépészeti és egyéb berendezései
Gyógyászat épületgépészet könyvszerinti bruttó vagyonérték: 31.583.750,- Ft
Leltári szám I.1. | Megnevezés | Leltár szerinti mennyiség ( db ) | Tényleges mennyiség (db) | Megjegyzés |
Szellöző rendszer | Rossz, javítani kell | |||
1 | Oldalfali duál split klímaberendezés LG LM-L1462 | 2 | 2 | |
2 | Oldalfali duál split klímaberendezés LG LM-L1963 | 1 | 1 | |
3 | Oldalfali duál split klímaberendezés LG LM-L2163 | 1 | 1 | |
4 | TERMICON tip. Szellőzőgép | 1 | 1 | |
Kazánház | ||||
5 | Viessman gázkazán, szabályozóval | 1 | 1 | |
6 | Axiális fali szellőző ventilátor | 1 | 1 | |
7 | Fűtési keringtető szivattyú Grundfos UPS 25-50 | 2 | 1 | 1 selejt |
8 | Fűtési keringtető szivattyú 1db WILO, 2 db Pedrollo | 3 | 3 | |
9 | Fűtési keringtető szivattyú 1 db IBO OH 25-60, 1 db EVOSTA 40/70 tip. | 2 | 2 | |
Gyógyászati berendezések | ||||
10 | EDIT 400 ingeráram készülék tartozékkészlettel | 2 | 2 | |
11 | Endovac 400 vákumkészülék tartozékkészlettel | 2 | 2 | |
12 | Nemectroson 400 UH készülék készülékkocsival | 1 | 1 | |
13 | Kezelőágy | 4 | 4 | |
14 | „PACIFIC” aut. Masszás,- pezsgő és örvényfürdő | 1 | 1 | |
15 | „Highlight” hullámfürdős víz alatti masszázskád | 1 | 1 | |
16 | „Florenz” víz alatti masszázskád | 1 | 1 | |
17 | négyrekeszes galvánkád | 1 | 1 | |
18 | CO2 kád | 1 | 1 | |
19 | Impregnátor | 1 | 1 | |
20 | Masszázságy | 2 | 2 | |
21 | SOLÁR CABIN XL 60 állószolárium | 1 | 1 | Szétszerelve évek óta |
Berendezési tárgyak | ||||
22 | Földszint 013 helyiség garnitúra –női öltöző | 1 | 1 | |
23 | Földszint 019 helyiség garnitúra- női wc | 1 | 1 | |
24 | Földszint 025 helyiség garnitúra- női zuhanyzó | 1 | 1 | |
25 | Földszint 030 helyiség garnitúra- férfi öltöző | 1 | 1 | |
26 | Földszint 031 helyiség garnitúra- férfi wc | 1 | 1 | |
27 | Földszint 032 helyiség garnitúra- férfi zuhanyzó | 1 | 1 | |
28 | Földszint 033 helyiség garnitúra- porta | 1 | 1 | |
29 | Földszint 034 helyiség garnitúra- kartonozó | 1 | 1 | |
30 | Földszint 035 helyiség garnitúra- orvosi rendelő | 1 | 1 | |
31 | Földszint 036 helyiség garnitúra- wc | 1 | 1 | |
32 | Földszint 038 helyiség garnitúra- wc | 1 | 1 | |
33 | Földszint 039 helyiség garnitúra-mozgáskorl. wc | 1 | 1 | |
34 | Földszint 041 helyiség garnitúra- fizikoterápia | 1 | 1 | |
35 | Tetőtér 053 helyiség garnitúra- vendégszoba | 1 | 1 | |
36 | Tetőtér 054 helyiség garnitúra- vendégszoba | 1 | 1 | |
37 | Tetőtér 064 helyiség garnitúra- vendégszoba | 1 | 1 | |
38 | Tetőtér 065 helyiség garnitúra- vendégszoba | 1 | 1 | |
39 | Tetőtér 066 helyiség garnitúra- menedzseriroda | 1 | 1 | |
40 | Tetőtér 067 helyiség garnitúra- marketingiroda | 1 | 1 | |
41 | Tetőtér 068 helyiség garnitúra- konyha | 1 | 1 | |
42 | Tetőtér 070 helyiség garnitúra- irodáknál wc | 1 | 1 |
2. Uszoda épülete és az épület gépészeti és egyéb berendezései
Uszoda gépészet könyvszerinti bruttó vagyonérték: 44.360.636,- Ft
Sorszám I.2. | Megnevezés | Leltár szerinti mennyiség ( db ) | Tényleges mennyiség (db) | megjegyzés |
Vízgépészet | ||||
1 | Vízforgató szivattyú KRIPSOL típ. | 3 | 3 | |
2 | Öblítő levegő fúvó ELEKTOR SD 54 egység | 1 | 1 | rossz, javítani kell |
3 | Búvárszivattyú WILO TM 30-0,2 egység | 2 | 2 | 1 rossz, javítani kell |
4 | Átemelő berendezés WILO TM 30-0,4+tartály egység | 1 | 1 | |
5 | Átemelő szivattyú WILO TM 30-0,2 egység | 1 | 1 | |
6 | Tisztító berendezés ASTRAL DOLPHIN | 1 | 0 | selejt |
7 | Szűrőtarály KRIPSOL tip. | 3 | 3 | |
8 | Lemezes hőcserélő APV H12-MV tip. | 1 | 1 | |
9 | Vízminőség ellenőrző ProMinent DCM egység | 2 | 1 | 1 selejt, 1 kinti gépházba |
10 | pH szabályozószer adagoló Stenner egység | 2 | 2 | |
11 | Pelyhesítőszer adagoló ProMinent Beta 4/a 1000 egység | 1 | 0 | selejt |
12 | Pelyhesítőszer adagoló ProMinent Beta 4/a 1602 egység | 1 | 0 | selejt |
13 | Algagátlószer adagoló ProMinent Beta 4/a 1602 egység | 1 | 0 | selejt |
14 | Vegyszer adagoló ProMinent Beta 4/a 1602 egység | 1 | 1 | |
15 | Hordó szivattyú Lutz B2 tip. Egység | 1 | 1 | |
16 | Klórgáz adagoló ADVANCE 205 tip. Egység | 1 | 1 | |
17 | Ventilátor TPCSV 200 egység | 1 | 1 | rossz, javítani kell |
18 | Klórinjektor tápszivattyú | 2 | 2 | |
Lazító medence | ||||
19 | Vízforgató szivattyú KRIPSOL egység | 2 | 2 | |
20 | Szűrőtartály ASTRAL tip. | 1 | 1 | |
21 | Nyomásfokozó szivattyú GRUNDFOSS NB 80-200 egység- oldalfalmasszázs | 1 | 1 | |
22 | Nyomásfokozó szivattyú GRUNDFOSS NB 65-200 egység- nyaktagzuhany, gejzír | 2 | 2 | |
23 | Levegő fúvó ELEKTOR SD 72 egység | 1 | 1 | |
24 | pH és redoxpotenciál mérőbőrönd Lovibond Photométer | 1 | 1 | |
25 | pH és redoxpotenciál mérőkészülék | 1 | 1 | |
Központi fűtés és kazánház | ||||
26 | földgáztüzelésű kazán Veismann tip. | 2 | 2 | |
27 | fűtési keringtető szivattyú WILO TOP-S 80/10 | 1 | 1 | |
28 | fűtési keringtető szivattyú WILO TOP-S 30/7 | 3 | 2 | 1 selejt |
29 | fűtési keringtető szivattyú WILO TOP-S | 1 | 1 | |
30 | fűtési keringtető szivattyú WILO TOP-S 50/7 | 4 | 4 | |
31 | fűtési keringtető szivattyú WILO TOP-S 40/7 | 1 | 1 | |
32 | fűtési keringtető szivattyú WILO TOP-S 40/10 | 2 | 1 | 1 selejt |
33 | tágulási tartály, REFLEX | 2 | 2 | |
34 | lemezes hőcserélő HMV-hez | 1 | 1 | nincs használva, gazdaságtalan működtetés miatt |
35 | hőcserélő padlófűtéshez | 1 | 1 | |
Szellőzés | Rossz, javítani kell | |||
36 | szellőztető és légfűtő páramentesítő készülék, TERMICON tip. | 1 | 1 | |
37 | csőbe építhető elszívó ventilátor AIRVENT tip. | 2 | 2 | |
38 | szellőztető légkezelő berendezés TERMICON tip. | 2 | 2 | |
39 | csőbe építhető axiális ventilátor HELIOS tip. | 2 | 2 | |
40 | légbefúvó termoventillátor CIAT tip. | 1 | 1 |
3. Üzemviteli épület és az épület gépészeti és egyéb berendezései
Üzemviteli épület gépészet könyvszerinti bruttó vagyonérték: 408.517,- Ft
Sorszám I.3. | Megnevezés | Leltár szerinti mennyiség ( db ) | Tényleges mennyiség (db) |
1 | Dunaferr LUX-N radiátor | 8 | 8 |
2 | Falra szerelt axiál ventilátor HXB/4-250/36 | 1 | 1 |
3 | WIESSMANN VITOPEND 100 tip. gázkazán | 1 | 1 |
1. Vákumos gáztalanító és az épület gépészeti és egyéb berendezései, a termálkútnál található, nem működik, mivel nincs gáztartalom a termálvízben. Vákumos gáztalanító épület gépészet könyvszerinti bruttó vagyonérték: 2.445.187,- Ft nincs használva.
2. Hidroforház – üzemviteli épület része
3. Raktár I., üzemviteli épület része
4. Raktár II., - gyógytorna rész, üzemviteli épület része
5. Pénztár, - régi pénztárépület az úszómedencénél
6. Közös öltöző az úszómedencénél,
7. Kabinsor,
8. Melegvíztároló-kör alakú,
9. Vendéglátó egység a kabinsorban,
10. Női és férfi WC, üzemviteli épület része
11. Közös WC-k a kabinsorban
12. Tisztasági fürdő a változó mélységű medencénél,
13. Zuhanyzók a medencéknél,
14. Fürdő bejárati kapu-forgókapu a beléptető rendszerrel együtt
Beléptető rendszer
Sorszám I.17. | Megnevezés | Leltár szerinti mennyiség ( db ) | Tényleges mennyiség (db) |
1 | Ecco 120 HE szinkronizált dupla forgókapu | 1 | 1 |
2 | PC munkaállomás | 1 | 1 |
3 | TCP 110 kártyanyomtató | 1 | 1 |
4 | TCC 100 kódoló chipes adathordozóhoz | 1 | 1 |
5 | TRX 100 kártyaolvasó | 1 | 1 |
1. Térburkolatok,
2. Gépház az úszó medencénél
3. Úszó medence,
4. Ülő, termálmedence,
5. Gyermekmedence a gombával,
6. Változó mélységű medence,
7. Csővezeték a kúttól a fürdőig,
8. Fürdő kerítés.
II. A 1298 Starndfürdő – kemping könyvszerinti bruttó vagyonérték 51.909.000,- Ft, területén lévő felépítmények, egyéb építmények
1. Recepció
2. Férfi – Női mosdó,
3. Kemping mosogató,
4. Kemping faház,
5. “Titász” faház- szekrény,
6. Kemping női WC.
7. Kemping férfi WC.
III. 1090 hrsz. I. számú Vízműtelep, 3 ha 9171 m2, könyvszerinti bruttó vagyonérték: 10.589.840,- Ft,
IV. 677/2 hrsz-ú ingatlan területén lévő termálkút, könyvszerinti bruttó vagyonérték: 15.577.981,- Ft,
1. Zenner WPHI melegvízóra BN100 bruttó összeg. 150.000.-Ft
V. 1295/2 hrsz. Liget Fürdő II. számú hévízkút és parkoló könyvszerinti bruttó vagyonérték: 44.700.290,- Ft.
1. Parkoló földterület könyvszerinti bruttó vagyonérték: 408.462,- Ft,
2. Hévízkút építmény könyvszerinti bruttó vagyonérték: 37.410.000,- Ft,
3. Parkoló aszfalt könyvszerinti bruttó vagyonérték: 6.881.828,- Ft.
B.) Egyéb nagyértékű gépek, berendezések és felszerelések
Ssz. | Megnevezés | Könyvszerinti bruttó érték ( Ft ) | Leltár szerinti mennyiség ( db ) | Tényleges mennyiség (db) |
1 | Telefax Panasonic FV készülék | 67.992,- | 1 | 1 |
2 | Szauna | 227.033,- | 1 | 1 |
3 | Vízsugármasszás berendezések a lazító medencében | 360.400,- | 1 | 1 |
4 | Szivattyú | 142.700,- | 1 | 0 |
5 | BTO CUHV 0307-3 buvárszivattyú | 94.800,- | 1 | 0 |
6 | Szivattyú Menbloc | 342.000.- | 1 | 0 |
7 | BTO CUHV 0307-3 buvárszivattyú | 94.800,- | 1 | 0 |
8 | BTO CUHV 0307-3 buvárszivattyú | 94.800,- | 1 | 0 |
9 | BTO CUHV 0307-3 buvárszivattyú | 94.800,- | 1 | 0 |
10 | BTO CUHV 0307-3 buvárszivattyú | 94.800,- | 1 | 0 |
11 | Pénztárgép HIT 1 db | 70.000,- | 1 | 1 |
12 | Vízforgató berendezés az úszómedencénél | 20.613.607,- | 1 | 1 |
13 | Liget Fürdő telepi közmű | 1.807.443,- | 1 | 1 |
14 | Liget Fürdő belső telefonrendszer E/668 | 352.778,- | 1 | 1 |
15 | Liget Fürdő riasztó rendszer E/668 | 442.842,- | 1 | 1 |
Gyomaendrőd gyógyfürdő, új épületrész vagyonvédelmi felszerelése (riasztó rendszer) E/668 eszköz tartozékai: takarékossági okból nincs használva, mivel 24 órás gépészeti szolgálat működik éjszakai őrzéssel.
Ssz. | Megnevezés | Leltár szerinti mennyiség ( db ) | Tényleges mennyiség (db) |
Tetőtér beépítés, irodák | |||
1 | - Bajárati ajtó mágnesérzékelő | 1 | 1 |
2 | - Iroda és közlekedő, passzív infraérzékelő | 4 | 4 |
3 | - Biztonsági kulcsos kapcsoló | 1 | 1 |
Uszoda első emelet, büfé, raktárak | |||
4 | - Bejárati ajtó mágnes érzékelő | 1 | 1 |
5 | - Iroda és közlekedő, passzív infraérzékelő | 5 | 5 |
6 | - Biztonsági kulcsos kapcsoló | 1 | 1 |
Ellenőrző pontok | |||
7 | - Őr jelentkezési pont | 3 | 3 |
Értéknélkül nyilvántartott kisértékű tárgyi eszközök
Ssz. | Megnevezés | Leltár szerinti mennyiség ( db ) | Tényleges mennyiség (db) |
1 | Pad ( csővázas, fa ülőke fehér ) | 22 | 24 |
2 | Műanyag kukaállvány | 20 | 16 |
3 | Szemetes vasból kandelláberen | 4 | 4 |
4 | Virágtartó udvari betonból kétszintes | 2 | 2 |
5 | Virágtartó udvari betonból köralakú | 4 | 4 |
6 | Virágtartó udvari téglalapalakú kisméretű | 8 | 6 |
7 | Zománcozott mosdócsap a közös öltözőnél | 1 | 1 |
8 | Kerékpártároló vasból | 2 | 2 |
9 | Udvari játék, vasvázás hinta 6 ülőkével | 1 | 0 |
10 | Udvari játék, vasvázas forgó 5 ülőkével | 1 | 0 |
11 | Udvari játék, vasvázas libikóka | 1 | 0 |
12 | Sövényvágó elektromos | 1 | 1 |
13 | Tömlőkocsi+tömlő ( 28 m ) | 1 | 0 |
14 | Gereblye | 2 | 2 |
15 | Vasvilla | 1 | 1 |
16 | Lapát | 2 | 2 |
17 | Kapa | 2 | 2 |
18 | Metszőolló | 1 | 1 |
19 | Mentőláda tartozékokkal | 1 | 1 |
20 | Falióra | 1 | 1 |
21 | Asztal | 1 | 1 |
22 | Tükör fali | 2 | 2 |
23 | Merítőszák | 1 | 1 |
24 | Mentőöv | 1 | 1 |
25 | Pénzkazetta | 1 | 1 |
26 | Mentőláda tartozékokkal | 1 | 1 |
27 | Vasaló | 1 | 1 |
28 | Dohányzóasztal | 1 | 1 |
29 | Álló hamutartó | 2 | 2 |
30 | Hűtőszekrény | 1 | 1 |
31 | Vérnyomásmérő | 1 | 1 |
32 | Endoszkop | 1 | 1 |
33 | Televizió színes FUNAI | 1 | 0 |
34 | Asztaliventillátor | 1 | 1 |
35 | Ventilátor álló | 1 | 1 |
36 | Vasalóállvány | 1 | 1 |
37 | Autómata mosógép | 1 | 1 |
38 | Ruhaszárító állvány | 1 | 1 |
39 | Fotel (textil kárpitos ) | 3 | 0 |
40 | Szekrény 3 ajtós fából | 1 | 1 |
41 | Számítógép asztal | 1 | 1 |
42 | Asztali számológép SHARP | 1 | 0 |
43 | Írógép elektronikus | 1 | 0 |
44 | Forgószék | 2 | 2 |
45 | Íróasztal 1 ajtós, 2 fiókos | 1 | 2 |
46 | Íróasztal 1 ajtós, 3 fiókos | 2 | 1 |
47 | Kávéfőző ( Szarvasi ) | 1 | 1 |
48 | Hűtő 100 l-es | 1 | 0 |
49 | Szekrény 6 ajtós | 1 | 1 |
50 | Nyomtató ( STAR LC 15 ) | 1 | 1 |
51 | Nyomtató EPSON FX | 1 | 1 |
52 | Nyomtató HP Deskjet 5550 | 1 | 1 |
53 | Lemezszekrény | 1 | 1 |
54 | Vas álló fogas | 3 | 3 |
55 | Fa lóca | 8 | 8 |
56 | Fa asztal | 1 | 1 |
57 | Sámli | 1 | 0 |
58 | Masszőr ágy | 1 | 0 |
59 | 3 rekeszes öltözőszekrény | 2 | 2 |
60 | Tolóajtós fa szekrény | 1 | 1 |
61 | Szék | 1 | 0 |
2. melléklet
Használatba adott ingatlanok nyilvántartási értéke szerinti kimutatás [3.4.]
S. sz. | Helyrajzi szám | Megnevezés | Nyilvántartási érték (Ft) 2018. június 30-ig elszámolt értékcsökkenés szerinti állapot |
1. | 677/2 | Termálkút, Áchim utca | 7.206.349 |
2. | 1090 | Vizműtelep | 4.589.531 |
3. | 1293/5 | Strandfürdő | 772.315.921 |
4. | 1298/1 | Strandfürdő | 49.969.385 |
5. | 1295/2 | Parkoló, Semmelweis utca | 29.266.125 |
3. melléklet
A Közszolgáltató közszolgáltatási feladatainak részletes műszaki tartalma [3.5.]
S.sz. | Megnevezés | Mutatószám | Mennyiség |
1. | 1. Fizikai közérzetjavító szolgáltatások elvégzésével kapcsolatos közfeladatok | ||
2. | Fizioterápiás és gyógyászati részleg szolgáltatásainak biztosítása (nyitva tartás) | Nyitva tartás: 9:00-19:00 (360 nap) 10 óra * 360 nap | 3.600 óra / év |
3. | Fizio- és balneoterápiás (egészségmegőrző és gyógyászati) kezelések biztosítása | gyógytorna: 50 hét x 3 alk. gyógymasszázs: 35 db / nap tangentor: 31 db / nap szénsavas fürdő: 6 db / nap gyógyúszás: 50 hét x 2 alk. iszapkezelés: 8 db / nap | 150 alkalom/év 12.600 db / év 11.160 db / év 2.160 db / év 100 alkalom/év 2.880 db / év |
4. | A gyógyászati és egészségmegőrző részleg: a) nyitása, zárása, b) vendégeinek beléptetése, c) a tárgyi eszközeinek felügyelete, d) Nyitvatartási időben személyzet folyamatos jelenlét biztosítása e) a létesítmény tisztálkodási és higiénia felszereléssel való ellátása f) a létesítményt rendszeresen vagy alkalmanként igénybevevők szolgáltatási igényeinek rögzítése, koordinálása és szakmai kiszolgálása g) egészségmegőrző rendezvényekre való előkészület, szervezés, lebonyolítás h) higiéniai követelményekhez szükséges feladatok elvégzése i) eseti vagy éves karbantartás takarítás, fertőtlenítés | 1 fő pénztáros / adatrögzítő (160 óra * 12 hónap) 3 fő fizioterápiás asszisztens (160 óra * 3 fő * 12 hónap) 4 fő masszőr (160 óra * 4 fő * 12 hónap) 1 fő takarító (160 óra * 12 hónap) 1 fő gyógytornász (50 óra * 12 hónap) 1 fő fürdő orvos (16 óra * 12 hónap) 1 fő asszisztens (16 óra * 12 hónap) 1 fő medenceőr (160 óra * 12 hónap) 1 fő karbantartó (40 óra * 12 hónap) | 1.920 óra / év 5.760 óra / év 7.680 óra / év 1.920 óra / év 600 óra / év 192 óra / év 192 óra / év 1.920 óra / év 480 óra / év |
5. | gyógyfürdő és tanuszoda: a) nyitása, zárása, b) vendégeinek beléptetése, c) a tárgyi eszközeinek felügyelete, d) Nyitvatartási időben személyzet folyamatos jelenlét biztosítása e) a létesítmény tisztálkodási és higiénia felszereléssel való ellátása f) a létesítményt rendszeresen vagy alkalmanként igénybevevők szolgáltatási igényeinek rögzítése, koordinálása és szakmai kiszolgálása g) egészségmegőrző rendezvényekre való előkészület, szervezés, lebonyolítás h) üzemelést végző dolgozókkal kapcsolatos adminisztrációs feladatok i) dolgozók irányítása j) gyógyászati, tisztító és higéniai anyagok beszerzése | Nyitva tartás: 9:00-20:00 (360 nap) 1 fő pénztáros (160 óra * 12 hónap) 1 fő takarító (160 óra * 12 hónap) 1 fő úszómester (160 óra * 12 hónap) 1 fő ügyvezető (80 óra * 12 hónap) 1 fő gazdasági ügyintéző (80 óra * 12 hónap) 1 fő műszaki irányító (80 óra * 12 hónap) 1 fő karbantartó (80 óra * 12 hónap) 1 fő vízgépész (160 óra * 12 hónap) | 3960 óra / év 1920 óra / év 1920 óra / év 1920 óra / év 960 óra / év 960 óra / év 960 óra / év 960 óra / év 1920 óra / év |
2. Turisztikai feladatok ellátásához kapcsolódó közfeladatok ellátása | |||
6. | Szállás: vendégszobák, közösségi szálláshely, kemping Szezonálisan működő strand + egészségmegőrző részleg: üzemeltetési és karbantartási feladatai (4. és 5. sorban meghatározottak szerint) + Építmények, közművek, belső utak, egyéb tárgyi és infrastrukturális létesítmények, közcélú zöldterületek karbantartása, gondozása | 1 fő pénztáros (160 óra * 12 hónap) 1 fő karbantartó (80 óra * 12 hónap) 2 fő vízgépész (160 óra * 2 fő * 5 hónap) 3 fő úszómester (160 óra * 3 fő * 5 hónap) 2 fő takarító (160 óra * 2 fő * 5 hónap) 2 fő kertész (160 * 2 fő * 5 hónap) | 1920 óra/idény 960 óra / idény 1800 óra/idény 2700 óra/idény 1800 óra/idény 1800 óra/idény |
7. | 3. Sport és ifjúsági ügyeket is szolgáló létesítmény üzemeltetéséhez kapcsolódó közfeladatok ellátása | ||
8. | A tanuszoda és kültéri úszómedence: a) nyitása, zárása, b) vendégeinek beléptetése, c) a tárgyi eszközeinek felügyelete, d) Nyitvatartási időben személyzet folyamatos jelenlét biztosítása e) a létesítmény tisztálkodási és higiénia felszereléssel való ellátása f) a létesítményt rendszeresen vagy alkalmanként igénybevevők szolgáltatási igényeinek rögzítése, koordinálása és szakmai kiszolgálása g) egészségmegőrző rendezvényekre való előkészület, szervezés, lebonyolítás | Nyitva tartás: 9:00-20:00 (360 nap) 1 fő pénztáros (160 óra * 12 hónap) 1 fő takarító (160 óra * 12 hónap) 1 fő úszómester (160 óra * 12 hónap) 1 fő ügyvezető (80 óra * 12 hónap) 1 fő gazdasági ügyintéző (80 óra * 12 hónap) 1 fő műszaki irányító (80 óra * 12 hónap) 1 fő karbantartó (80 óra * 12 hónap) 2 fő vízgépész (160 óra * 2 fő * 12 hónap) | 3960 óra / év 1920 óra / év 1920 óra / év 1920 óra / év 960 óra / év 960 óra / év 960 óra / év 960 óra / év 3840 óra / év |
4. melléklet
Beszámoló szerkezete [4.6.]
1. Mérleg
2. Eredménykimutatás
3. Kiegészítő melléklet
Általános fejezet, mely a közszolgáltató bemutatását, tulajdonosi szerkezetét, részvényesek bemutatását, a társaság fő tevékenységeinek bemutatását, képviseletére jogosult adatait, kapcsolt vállalkozások bemutatását, az adott üzleti évhez kapcsolódóan a belső számviteli szabályozás főbb előírásainak a bemutatását tartalmazza.
Részletező fejezet, mely a mérleg tételekhez és az eredmény kimutatáshoz kapcsolódó számszaki és szöveges kiegészítéseket, elemzéseket tartalmazza.
Tájékoztató jellegű kiegészítések, mely a Közszolgáltató valós vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről készített értékelés - a pénzügyi gazdasági elemzés módszereivel, viszonyszámok, mutatószámok bemutatásával, az eredmények szöveges értékelése alapján.
Cash flow-kimutatás
4. Üzleti jelentés
Közszolgáltató bemutatja
a) a számviteli törvényben előírtak mellett a Közszolgáltató számviteli politikájában meghatározottaknak megfelelően, elkülönítetten a tárgyévben realizált, a közszolgáltatás ellátásához, illetve az egyéb tevékenységhez kapcsolódó bevételeket, költségeket és ráfordításokat, továbbá az egyes tevékenységek eredményét,
b) vevőkapcsolatok értékelését,
c) a felhasznált erőforrások értékelését,
d) a jelentős kötelezettségek, kockázatok ismertetését,
e) a kapacitások kihasználását,
f) a beruházások, fejlesztések alakulását,
g) a fogyasztói kifogásokat és észrevételek elintézésével kapcsolatban tett intézkedéseket,
h) a tevékenységek összegző értékelését.
5. melléklet
A Közszolgáltatás ellentételezésének részletes kimutatása [6.1.1.]
A 2017. évre vonatkozó Ellentételezés részletes összetevői: | Mutatók | Összeg (ezer Ft) |
1. Fizikai közérzetjavító szolgáltatások elvégzésével kapcsolatos közfeladatok | ||
Anyagköltség | 13046 | |
Alapanyagok költségei (karszalag, masszázskrém,…) | 1610 | |
Tisztító és fertőtlenítő szerek | 1550 | |
Egyéb anyagok (szerelés, alkatrész) | 1200 | |
Vezetékes gáz | 2754 | |
Villamos energia | 4577 | |
Vízdíj | 1044 | |
Irodaszer, nyomtatvány, munkaruha | 311 | |
Igénybevett szolgáltatások | 15157 | |
Szemétszállítás, szennyvíz | 2567 | |
Javítási, karbantartási költség | 1740 | |
Könyvviteli költségek | 1296 | |
Ügyvédi költség | 720 | |
Gyógyászati szakfelügyelet | 3609 | |
Egyéb humán eü. szolgáltatás | 2994 | |
Vízvizsgálati díjak | 1000 | |
Munkavédelmi, tűzvédelmi költség | 151 | |
Telefon, internet, posta | 1080 | |
Személyi jellegű ráfordítások | 47635 | |
Bér + járulék | 47635 | |
Bevétel | 35838 | |
2. Turisztikai feladatok ellátásához kapcsolódó közfeladatok ellátása | ||
Anyagköltség | 5503 | |
Alapanyagok költségei | 680 | |
Tisztító és fertőtlenítő szerek | 654 | |
Egyéb anyagok (szerelés, alkatrész) | 506 | |
Vezetékes gáz | 1162 | |
Villamos energia | 1931 | |
Vízdíj | 439 | |
Irodaszer, nyomtatvány, munkaruha | 131 | |
Igénybevett szolgáltatások | 3567 | |
Szemétszállítás, szennyvíz | 1083 | |
Javítási, karbantartási költség | 734 | |
Könyvviteli költségek | 610 | |
Ügyvédi költség | 304 | |
Vízvizsgálati díjak | 316 | |
Munkavédelmi, tűzvédelmi költség | 64 | |
Telefon, internet, posta | 456 | |
Személyi jellegű ráfordítások | 12740 | |
Bér + járulék | 12740 | |
Bevétel | 44000 | |
3. Sport és ifjúsági ügyeket is szolgáló létesítmény üzemeltetéséhez kapcsolódó közfeladatok ellátása | ||
Anyagköltség | 8695 | |
Alapanyagok költségei | 1074 | |
Tisztító és fertőtlenítő szerek | 1033 | |
Egyéb anyagok (szerelés, alkatrész) | 800 | |
Vezetékes gáz | 1836 | |
Villamos energia | 3051 | |
Vízdíj | 694 | |
Irodaszer, nyomtatvány, munkaruha | 207 | |
Igénybevett szolgáltatások | 5535 | |
Szemétszállítás, szennyvíz | 1711 | |
Javítási, karbantartási költség | 1159 | |
Könyvviteli költségek | 864 | |
Ügyvédi költség | 480 | |
Vízvizsgálati díjak | 500 | |
Munkavédelmi, tűzvédelmi költség | 101 | |
Telefon, internet, posta | 720 | |
Személyi jellegű ráfordítások | 20125 | |
Bér + járulék | 20125 | |
Bevétel | 22000 |
„
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Mellékletek: