1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság
2023. március 20-i ülésére

Tárgy:   A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelet módosítása
Készítette:   Keresztesné Jáksó Éva aljegyző
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Az "Együtt veletek" Szociális városrehabilitáció a Gyomaendrődi Cigányvárosban megnevezésű TOP_PLUSZ-3.1.2-21-BS1-2022-00005 számú projekt, valamint a TOP_PLUSZ-1.1.3-21 azonosító számú, Helyi és térségi turizmusfejlesztés projekt megvalósítása során szükséges a 105020 valamint a 047320 kormányzati funkciókód használata, mely nem szerepel jelenleg az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatában, ezért szükséges az alapdokumentumot kiegészíteni.
 
2023. március 7. napjával módosításra került a kormányzati funkciók és államháztartási szakágazatok osztályozási rendjéről szóló 15/2019. (XII. 7.) PM rendelet, melynek értelmében törlésre került a rövid időtartamú közfoglalkoztatás kormányzati funkciókód. A jogszabályváltozás okán szükséges a szervezeti és működési szabályzatból is törölni a megszűnt kormányzati funkciókódot.
 
A rendeletmódosítást követően kérni kell az új kormányzati funkció átvezetését a törzskönyvi nyilvántartás rendszerén.
 
A Miniszterelnökség állásfoglalása szerint a Képviselő-testület normatív határozatban és nem rendeletben (nem a szervezeti és működési szabályzatban) határozza meg a hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét, ezért az erre vonatkozó rendelkezéseket határozati javaslatként terjesztjük a Képviselő-testület elé.
Belső munkaszervezés okán 2023. április 1. napjától a közigazgatási osztály vezetését az aljegyző látja el, mely átszervezést a határozati javaslat tartalmazza.
 
Helyi jogalkotás hatásvizsgálata:
 
1. A módosításnak gazdasági, költségvetési hatása: a jogszabályoknak való megfelelést vonja maga után.
2. A módosításnak környezeti és egészségügyi következményei nem ismertek.
3. Az adminisztratív terheket befolyásoló hatása: A rendelet módosítás az adminisztrációs terheket nem növeli.
4. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható következményei: Az önkormányzat a rendelet-tervezet elfogadásával eleget tesz jogszabály által előírt kötelezettségének, a kormányzati funkciókód módosítással a kormányzati funkciókód módosítással az önkormányzati rendelet jogszabályoknak való megfelelését biztosítja az önkormányzat. A Képviselő-testület normatív határozatban és nem rendeletben határozza meg a hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét. A rendelet normaszövegéből törölni kell a hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét szabályozó rendelkezéseket.
5. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek: A módosítás többletfeladatot, többletkiadást nem eredményez.
 
Az önkormányzati rendeletekhez indoklási kötelezettség is társul. Az indokolásban a jogszabály előkészítőjének feladata azoknak a társadalmi, gazdasági, szakmai okoknak és céloknak a bemutatása, amelyek a szabályozást szükségesség teszik. Az indokolásban ismertetni kell a jogi szabályozás várható hatását is.
 
A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló …/2023. (……..) önkormányzati rendelet-tervezet
 
Általános indokolása
 
A jogharmonizáció elmaradása miatt sérülne a jogbiztonság, a gazdálkodási fegyelembe vetett közbizalom.
 
Részletes indokolás
Az 1. §-hoz
 
A rendelet módosításával átvezetésre kerül a hatályos jogszabályoknak megfelelő kormányzati funkció, így biztosítva az önkormányzati rendelet jogszabályoknak való megfelelését.
 
A 2. §-hoz
A Képviselő-testület normatív határozatban és nem rendeletben határozza meg a hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét. A rendelet normaszövegéből törölni kell a hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét szabályozó rendelkezéseket.
 
A 3. §-hoz
Rendelkezik a módosító rendelet hatályba lépésének napjáról. 
 
Kérem a Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására a döntési javaslatok elfogadására.

Döntéshozói vélemények

Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság   A Bizottság az előterjesztés elfogadását javasolja a Képviselő-testület számára. 
 
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság   A Bizottság az előterjesztés elfogadását javasolja a Képviselő-testület számára. 
 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság   A Bizottság az előterjesztés elfogadását javasolja a Képviselő-testület számára. 
 
1. döntési javaslat

"A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelet módosítása"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Szervezet irányítás
A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testületének .../2023. (... ...) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V. 10.) önkormányzati rendelet módosításáról
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdése és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében foglalt kötelezettsége teljesítése céljából, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1. §

A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V.10.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
 
2. §

Hatályát veszti a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2013. (V.10.) önkormányzati rendelet
a)      1. § (5) bekezdése,
b)      28/B. § (2) bekezdése,
c)       33. § (6) bekezdése,
d)      34. § (5) és (6) bekezdése,
e)       1. melléklete.
3. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet

6. melléklet
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata szakágazat besorolása, valamint alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti besorolása
 
1. ALAPTEVÉKENYSÉGI SZAKÁGAZAT: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
 
2. Gyomaendrőd Város Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:
melléklet
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata szakágazat besorolása, valamint alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti besorolása
 
1. ALAPTEVÉKENYSÉGI SZAKÁGAZAT: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
 
2. Gyomaendrőd Város Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:
 
A
B
1
011130
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
2
013320
Köztemető-fenntartás és -működtetés
3
013350
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
4
013370
Informatikai fejlesztések, szolgáltatások
5
016040
Nemzetpolitikai tevékenység igazgatása és támogatása
6
016080
Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
7
031030
Közterület rendjének fenntartása
8
032020
Tűz -és katasztrófavédelmi tevékenységek
9
041232
Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
10
041233
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
11
041236
Országos közfoglalkoztatási program
12
041237
Közfoglalkoztatási mintaprogram
13
045120
Út, autópálya építése
14
045160
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
15
045161
Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása
16
047320
Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek
17
047410
Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
18
051040
Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
19
052080
Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése
20
054020
Védett természeti területek és természeti értékek bemutatása, megőrzése és fenntartása
21
061020
Lakóépület építése
22
062010
Településfejlesztés igazgatása
23
062020
Településfejlesztési projektek és támogatásuk
24
063080
Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése
25
064010
Közvilágítás
26
066010
Zöldterület-kezelés
27
066020
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
28
072111
Háziorvosi alapellátás
29
072112
Háziorvosi ügyeleti ellátás
30
076062
Település-egészségügyi feladatok
31
081030
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
32
081043
Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása
33
081045
Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
34
081061
Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás
35
082061
Múzeumi gyűjteményi tevékenység
36
082063
Múzeumi kiállítási tevékenység
37
082091
Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
38
082092
Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
39
086020
Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése
40
086090
Egyéb szabadidős szolgáltatás
41
091140
Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
42
101222
Támogató szolgáltatás fogyatékos személyek részére
43
102023
Időskorúak tartós bentlakásos ellátása
44
102024
Demens betegek tartós bentlakásos ellátása
45
104030
Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján
46
104031
Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása
47
105020
Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások
48
106010
Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése
49
107070
Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátása és támogatása
50
107080
Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok
    
Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

2. döntési javaslat

"Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti felépítése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Szervezet irányítás
A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 67. § (19 bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbiakban határozza meg a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: közös hivatal) belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét:
 
1. A közös hivatal belső szervezeti tagozódása:
kirendeltségek
Csárdaszállási kirendeltség
3 fő köztisztviselő
Hunyai kirendeltség
3 fő köztisztviselő
Törzshivatal
Adó osztály
7 fő köztisztviselő
Közigazgatási Osztály
7 fő köztisztviselő, 2 fő ügykezelő
Pénzügyi Osztály
8 fő köztisztviselő
Településfejlesztési Osztály
4 fő köztisztviselő
Titkárság
7 fő köztisztviselő, 1 fő fizikai dolgozó
Városüzemeltetési Osztály
7 fő köztisztviselő, 1 fő ügykezelő
 
A kirendeltségeket a jegyző vezeti. A törzshivatal osztályait az osztályvezetők vezetik, a Titkárság esetében az osztályvezetői feladatokat a jegyző, közigazgatási osztály esetében az aljegyző látja el.
 
2. A közös hivatal munkarendje
 
A köztisztviselő kinevezéskori nyilatkozata szerint
a)
 
Hétfő, kedd, szerda csütörtök:
8–16.30 óráig
 
Péntek:
8–14 óráig
b)
 
Hétfő, kedd, szerda csütörtök:
7.30–16.00 óráig
 
Péntek:
7.30–13.30 óráig
 
munkarend szerint látja el feladatait.
 
3. A közös hivatal integrált ügyfélszolgálatának ügyfélfogadási rendje:
 
Hétfő
8,00-12,00
12,30-16,00
Kedd
nincs
Szerda
8,00-12,00
12,30-16,00
Csütörtök
nincs
Péntek
8,00-12,00
 
    
Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe