9. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2019. november 28-i ülésére
2019. november 28-i ülésére
Tárgy: | A 3. számú felnőtt háziorvosi körzet működtetése, feladat-ellátási szerződés módosítása | |
Készítette: | Keresztesné Jáksó Éva aljegyző | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs polgármester | |
Véleményező bizottság: |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város Önkormányzata 318/2017. (VI. 29.) Gye. Kt. határozatával úgy döntött, hogy pályázatot nyújt be a TOP-3.2.1.-16 Önkormányzati épület energetikai korszerűsítése pályázati kiírásra a Gyomai orvosi rendelő (5500 Gyomaendrőd, Pikó B. u. 3.) komplex energetikai fejlesztésére. Az Önkormányzat pályázata pozitív elbírálásban részesült. Az épület felújítása 2019. október 23-án elkezdődött, melyhez szükséges volt az épület részleges kiürítése. Az épületből két egészségügyi alapellátást végző szolgáltató ideiglenes jelleggel átköltözött a szintén önkormányzati tulajdonban álló, orvosi rendelőként nyilvántartott 5500 Gyomaendrőd, Kossuth u. 30. szám alatti épületbe:
- a 3. számú felnőtt háziorvosi körzetben területi ellátási kötelezettséggel háziorvosi tevékenységet végző NEVANOR Marketing Szolgáltató és Tanácsadó Betéti Társaság, személyes közreműködő: Dr. Nagy Éva háziorvos;
- a védőnői szolgálat /Területi védőnői ellátás II. sz. (040097479), Területi védőnői ellátás I. sz (040097481), Területi védőnői ellátás III. sz. (040097482), I. sz. Iskola védőnői ellátás (Szent Gellért Gimnázium és Kis Bálint Ált. Isk. – 040097480).
A működési engedély módosítása iránti kérelem mindkét szolgáltató esetében benyújtásra került, melyhez Toldi Balázs polgármester az önkormányzat nevében az alábbi nyilatkozatot tette:
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete – tekintettel a 2019. október13-i önkormányzati választásra – az új képviselő-testület alakuló ülését követő soron következő rendes ülésén dönteni fog az épület felújításával, kiürítésével kapcsolatos intézkedésekről, továbbá Gyomaendrőd Város Önkormányzata az egészségügyi alapellátási szolgáltatások folyamatos biztosításához telephelyként rendelkezésre bocsájtja a tulajdonában álló, orvosi rendelőként nyilvántartott 5500 Gyomaendrőd, Kossuth u. 30. szám alatti épületet, valamit hozzájárul a 3. számú felnőtt háziorvosi körzet feladat-ellátási szerződés módosításához.
A polgármester nyilatkozata és a becsatolt dokumentumok alapján a kérelemnek megfelelően a működési engedélyek módosítása megtörtént.
Fenti polgármesteri nyilatkozat alapján az egészségügyi államigazgatási szervhez utólag be kell csatolni az épület kiürítéséről és a telephely biztosításáról, valamint a szerződés módosításáról szóló képviselő-testületi döntést.
Dr. Nagy Éva háziorvos az átköltözést követően úgy nyilatkozott, hogy véglegesen maradna a Kossuth u. 30. szám alatti rendelőben. Kéri a Képviselő-testületet, hogy a feladat-ellátási szerződés módosításához a végleges átköltözés okán járuljon hozzá. Dr. Nagy Éva átköltözésével csökken a Dr. Pikó Béla úti rendelő várótermének zsúfoltsága.
Kérem a Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására és az alábbi határozati javaslatok elfogadására:
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság | A Bizottság megtárgyalta az előterjesztést, annak a határozati javaslatok szerinti elfogadását javasolja a Képviselő-testület számára. | |
"Az 5500 Gyomaendrőd, Dr. Pikó Béla u. 3. szám alatti orvosi rendelő kiürítésével kapcsolatos intézkedések"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Egészségügy
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete jóváhagyja az 5500 Gyomaendrőd, Pikó B. u. 3. szám alatti orvosi rendelőből két egészségügyi alapellátást végző szolgáltató ideiglenes jelleggel átköltözését a szintén önkormányzati tulajdonban álló, orvosi rendelőként nyilvántartott 5500 Gyomaendrőd, Kossuth u. 30. szám alatti épületbe:
- a 3. számú felnőtt háziorvosi körzetben területi ellátási kötelezettséggel háziorvosi tevékenységet végző NEVANOR Marketing Szolgáltató és Tanácsadó Betéti Társaság, személyes közreműködő: Dr. Nagy Éva háziorvos;
- a védőnői szolgálat /Területi védőnői ellátás II. sz. (040097479), Területi védőnői ellátás I. sz (040097481), Területi védőnői ellátás III. sz. (040097482), I. sz. Iskola védőnői ellátás (Szent Gellért Gimnázium és Kis Bálint Ált. Isk. – 040097480).
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete továbbá kijelenti, hogy az egészségügyi alapellátási szolgáltatások folyamatos biztosításához telephelyként rendelkezésre bocsájtja a tulajdonában álló, orvosi rendelőként nyilvántartott 5500 Gyomaendrőd, Kossuth u. 30. szám alatti épületet, valamit hozzájárul a 3. számú felnőtt háziorvosi körzet feladat-ellátási szerződés módosításához.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
2. döntési javaslat
"A 3. számú felnőtt háziorvosi körzet feladatellátási szerződésének módosítása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Egészségügy
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a NEVANOR Marketing Szolgáltató és Tanácsadó Betéti Társaság (székhely: 6792 Zsombó, Kölcsey u. 21., cégjegyzékszám: 06-06-015247, adószám: 21534630-1-06, képviselő, személyes közreműködő: dr. Nagy Éva háziorvos) kérelmének helyt adva 2017. augusztus 9. napján kötött feladat-ellátási szerződés módosításához a 3. számú háziorvosi rendelő 5500 Gyomaendrőd, Kossuth u. 30. szám alatti orvosi rendelőbe való végleges átköltözése okán hozzájárul és ezzel egyidejűleg felkéri Toldi Balázs polgármestert a módosítással egységes szerkezetbe foglalt szerződés aláírására:
MÓDOSÍTÁSOKKAL EGYSÉGES SZERKEZETBE FOGLALT
FELADAT-ELLÁTÁSI SZERZŐDÉS
mely létrejött egyrészt Gyomaendrőd Város Önkormányzata, (5500 Gyomaendrőd, Selyem u. 124., képviseli: Toldi Balázs polgármester) továbbiakban: Megbízó
másrészt NEVANOR Marketing Szolgáltató és Tanácsadó Betéti Társaság (székhely: 6792 Zsombó, Kölcsey u. 21., cégjegyzékszám: 06-06-015247, adószám: 21534630-1-06, képviselő, személyes közreműködő: dr. Nagy Éva háziorvos) továbbiakban Megbízott között az alábbi feltételekkel:
Előzmények:
Felek megállapodnak abban, hogy a közöttük 2017. augusztus 9. napján létrejött feladat-ellátási szerződés rendelkezéseit módosítják és új egységes szerkezetű szerződést fogadnak el. A módosítás oka Megbízott átköltözése az 5500 Gyomaendrőd, Kossuth u. 30. szám alatti orvosi rendelőbe. Megbízó Megbízott kérelmének helyt adva, jelen szerződés aláírásával hozzájárul, hogy Megbízott 2019. október 23. napjától a feladat-ellátási szerződés időtartama alatt a 3. számú felnőtt háziorvosi körzet háziorvosi tevékenységét az 5500 Gyomaendrőd, Kossuth u. 30. szám alatti önkormányzati tulajdonú orvosi rendelőben végzi. A módosítással érintett pont: 3. pont.
Ezáltal jelen egységes szerkezetű szerződés az előző helyébe lép.
1. Az ellátandó feladat
1.1.A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 13. § (1) bekezdés 4. pontjának alapján Megbízó feladatát képezi az egészségügyi alapellátás biztosítása. Megbízott ellátja az egészségügyi alapellátási körzetekről szóló 1/2017. (I. 27.) önkormányzati rendelet alapján kialakított, Megbízó feladatát képező 3. számú felnőtt háziorvosi körzet (az 1/2017. (I. 27.) önkormányzati rendelet 1. mellékletében részletezett utcajegyzékkel) területi ellátási kötelezettséggel történő működtetését.
1.2. Megbízónak jogában áll az ellátási terület határait — a körülmények megváltozása esetén — módosítani, ill. új ellátási területeket kijelölni. Megbízott tudomásul veszi, hogy az ilyen irányú Megbízói döntés nem minősül szerződésszegésnek.
Amennyiben a Megbízó a Megbízott hozzájárulása nélkül módosítja a körzetet, úgy a Megbízó a 2000. évi II. törvény 2/B. § (5) bekezdése szerint köteles kártalanítást fizetni, melynek összege legfeljebb a háziorvosi szolgáltató által a finanszírozása keretében kapott éves összeg.
1.3. Megbízó megbízza Megbízottat, hogy az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény, az egészségügyi alapellátásról szóló 2015. évi CXXIII. törvény, a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II, 25.) EüM. rendelet, valamint az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Kormányrendelet által meghatározott személyes és folyamatos betegellátást biztosítsa az 1.1. pontban megjelölt felnőtt háziorvosi körzet lakosai részére.
1.4. Megbízott a megbízást elfogadja. Kijelenti és a jelen szerződés aláírásával egyidejűleg átadott nyilatkozattal vagy okirat-másolattal igazolja, hogy a háziorvosi feladatok ellátásához szükséges és előírt működési engedéllyel, saját személyében szakmai képesítési feltételekkel, érvényes orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel, valamint érvényes alkalmassági vizsgálati eredménnyel, kamarai tagsággal rendelkezik.
Nincs szükség nyilatkozat, vagy okirat átadásra, amennyiben azokat a Megbízott a Megbízó részére átadta és azokban változás nem következett be.
1.5. Megbízott a praxis működtetéséhez szükséges személyi feltételeket a 60/2003. (X. 20.) ESZCSM rendeletben meghatározottak szerint biztosítja.
1.6. Megbízott tudomásul veszi, hogy a körzetben lakók ellátását nem utasíthatja vissza, kivéve, az 1997. évi CLIV. évi törvény 131 §-a alapján különösen indokolt esetben és a mindenkori erre vonatkozó jogszabályokban meghatározott feltételek esetén.
1.7. Megbízott jelen megállapodás és a 4/2000. (II. 25.) EüM rendeletben foglaltak, valamint külön jogszabály alapján személyes és folyamatos orvosi ellátást nyújt az egészségügyi állapot megőrzésére, a betegségek megelőzésére és gyógyítása céljából. Továbbá köteles ellátni a rendelési időben hozzá forduló, ellátási területén kívül lakó személyeket, ha ellátatlanságuk miatt egészséget károsító, gyógyulásukat lassító állapotromlás következhet be.
1.8. Az 1.6. és 1.7. pontokban megfogalmazott vitás betegellátási esetekben a Békés Megyei Kormányhivatal területileg illetékes Népegészségügyi Főosztálya jogosult dönteni.
2. Megbízó - a területi feladat-ellátási kötelezettség vállalása ellenében – hozzájárulását adja ahhoz, hogy Megbízott az Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel (továbbiakban: NEAK) közvetlen finanszírozási szerződést kössön és a NEAK által folyósított teljes összeget Megbízott közvetlenül kapja meg a finanszírozási szerződés hatályba lépésétől e szerződés szerinti kötelezettség teljesítéséig, illetve annak megszűnéséig.
3. Megbízó az 5500 Gyomaendrőd, Kossuth u. 30. sz. alatti rendelőt 2019. október 23. napjával az átadás-átvételkor készített leltár alapján térítésmentes használatba adja mindaddig, míg Megbízott területi ellátási kötelezettséget teljesít.
4. Megbízott kijelenti, hogy a tevékenység végzéséhez szükséges, a jogszabályokban meghatározott tárgyi eszközök folyamatos cseréjét, pótlását, a jogszabályi követelményeknek megfelelő kiegészítését, saját költsége terhére elvégzi, ezért a Megbízótól ellenszolgáltatást nem kér. A Megbízott kijelenti, hogy a Megbízó tulajdonában álló, de már a tevékenység ellátásához nem szükséges tárgyi eszközöket a tulajdonos képviseletében eljáró Városi Egészségügyi Intézmény részére átadja. Megbízott az eszközök átadását évente a Számviteli Törvényben meghatározott leltár időpontját követően köteles átadni.
4.1. Megbízó tudomásul veszi, hogy a 4. pontban meghatározott módon beszerzett eszközök a Megbízott tulajdonába kerülnek, őrzésükért, pótlásukért, az értékcsökkenés elszámolásáért a Megbízott felelős. Megbízó kijelenti továbbá, hogy a tulajdonában álló, a tevékenység ellátásához még szükséges, a Megbízott által jelenleg is használt tárgyi eszközöket, a Megbízott térítésmentesen jogosult használni.
4.2. A Megbízó tulajdonában maradó épület felújításáról a Megbízó gondoskodik. A víz, a villany, és a fűtési rendszer hibája, az épület szerkezeti hibáinak javítása, külső tatarozása a Megbízót terheli. Ilyen igény esetén a Megbízott köteles ezt olyan időpontban jelezni, hogy az azzal kapcsolatos költségeket a Megbízó költségvetésébe be tudja építeni.
A feladat-ellátás biztosításához szükséges gépek, berendezések, felszerelések (összességében: tárgyi eszköz) felújítása a Megbízott kötelezettsége.
Felújítás az elhasználódott tárgyi eszköz eredeti állaga (kapacitása, pontossága) helyreállítását szolgáló, időszakonként visszatérő olyan tevékenység, amely azzal jár, hogy az adott eszköz élettartama megnövekszik, eredeti műszaki állapota, teljesítőképessége megközelítően vagy teljesen visszaáll, az előállított termékek minősége vagy az adott eszköz használata jelentősen javul és így a felújítás pótlólagos ráfordításából a jövőben gazdasági előnyök származnak. Felújítás a korszerűsítés is, ha az a korszerű technika alkalmazásával a tárgyi eszköz egyes részeinek az eredetitől eltérő megoldásával vagy kicserélésével a tárgyi eszköz üzembiztonságát, teljesítőképességét, használhatóságát vagy gazdaságosságát növeli. A tárgyi eszközt akkor kell felújítani, amikor a folyamatosan, rendszeresen elvégzett karbantartás mellett a tárgyi eszköz oly mértékben elhasználódott (szerkezeti elemei elöregedtek), amely elhasználódottság már a rendeltetésszerű használatot veszélyezteti; ugyanakkor nem felújítás az elmaradt és felhalmozódó karbantartás egyidőben való elvégzése, függetlenül a költségek nagyságától.
4.3. A rendelő és a hozzátartozó helyiségek, berendezéseinek, gépeinek, felszereléseinek karbantartása a Megbízottat terhelik.
A karbantartás a használatban lévő tárgyi eszköz (épület, gép, berendezés, felszerelés) folyamatos, zavartalan, biztonságos üzemeltetését szolgáló javítási, karbantartási tevékenység, ideértve a tervszerű megelőző karbantartást, a hosszabb időszakonként, de rendszeresen visszatérő nagyjavítást, és mindazon javítási, karbantartási tevékenységet, amelyet a rendeltetésszerű használat érdekében el kell végezni, amely a folyamatos elhasználódás rendszeres helyreállítását eredményezi.
4.4. A Városi Egészségügyi Intézmény a Megbízó tulajdonában álló, a Megbízottnak használatra átadott műszerek selejtezését 2 évente végzi a vállalkozó orvos egyetértésével. A Városi Egészségügyi Intézmény által a Megbízó tulajdonában álló kiselejtezett műszer pótlásáról, és a Megbízott tulajdonában álló és általa kiselejtezett eszközök pótlásáról a Megbízott gondoskodik.
4.5. A praxis működésével kapcsolatos mindennemű kiadás a Megbízottat terheli, kivéve, ha a felek a jelen szerződésben eltérően állapodnak meg.
5. Megbízott köteles a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM. rendelet előírásai szerint, valamint az Önkormányzat által elvárt alábbi időpontban a jogszabályban meghatározott háziorvosi feladatok ellátása érdekében az ellátási területen tartózkodni az alábbiak szerint:
Hétfőtől-péntekig 8.00-16.00.h közötti időszakban (rendelkezésre állási idő) munkára készen, munkára alkalmas állapotban rendelkezésre állni, a napi rendelési időn kívül esetleg felmerülő háziorvosi feladatok ellátására.
A rendelkezésre állási időn belül,
- hétfő 12,00-16,00
- kedd 8,00-12,00
- szerda 10,00-12,00
- csütörtök 12,00-16,00
- péntek 8,00-12,00 (rendelési idő) a Megbízott a részére használatra átadott rendelőben látja el a háziorvosi feladatokat.
A Megbízott köteles a helyben szokásos módon és a rendelőben közzé tenni, elérhetőségét, a rendelkezésre állási idő, és rendelési idő kezdő és befejező időpontját.
5.1. Megbízott tudomásul veszi, hogy a rendelési időt csak a Megbízó egyetértésével módosíthatja. A rendelési idő módosításáról szóló szerződés aláírását követően Megbízott haladéktalanul köteles a tevékenység folytatásához szükséges ÁNTSZ engedély ez irányú módosítása, az OEP-el kötött szerződés módosítása iránti eljárást lefolytatni.
5.2. A Megbízó köteles írásban értesíteni a Megbízottat, ha az ügyeleti ellátásra vonatkozó feladat-ellátási szerződés megszűnik, és ezt követően a feladat-ellátásról saját szervezésben gondoskodik. A felek ezt, az írásban megküldött értesítést úgy tekintik, hogy ezzel megnyílik a Megbízott rendelkezésre állási kötelessége. A Megbízó köteles a Megbízottat az ügyeleti feladat-ellátásban való részvételre írásban 60 nappal megelőzően előzetesen értesíteni.
5.3. Megbízott köteles mind saját maga, mind a körzeti nővér helyettesítéséről a képesítési előírásoknak megfelelő orvossal, nővérrel saját költségére gondoskodni. A helyettesítés vonatkozásában Megbízott köteles a mindenkor hatályos jogszabályban leírtak szerint eljárni.
A helyettesítő orvos neve: Dr. Magyar Hajnalka
Dr. Petrikó Attila Gábor
5.4. Megbízott tudomásul veszi, hogy amennyiben bármilyen okból elmarad a rendelés (szabadság, betegség, továbbképzés, el nem hárítható akadályoztatás, stb.) ennek tényét köteles jelezni a Megbízó felé. A jelzésnek tartalmaznia kell a távollét okát és időtartamát. Ilyen esetekben Megbízottnak gondoskodnia kell a körzethez tartozó lakosság megfelelő tájékoztatásáról A tájékoztatást köteles az orvosi rendelő ajtaján elhelyezni, továbbá köteles azt a helyben szokásos módon közzé tenni.
Amennyiben Megbízott saját maga helyettesítéséről megfelelően nem gondoskodik és erről a tényről a Megbízót nem értesíti, ebből a körülményből keletkező károkért és jogkövetkezményekért korlátozás nélkül felel, kivéve ha bizonyítja, hogy működési körén kívül álló elháríthatatlan okok miatt nem tudott eleget tenni kötelezettségének.
5.5. Megbízott a feladatkörére előírt nyilvántartásokat, adatszolgáltatási kötelezettségeit, az adatvédelmi jogszabályokra figyelemmel a külön jogszabályok szerint teljesíti, felkérésre a Megbízó részére adatokat szolgáltat, amennyiben az adatszolgáltatás az orvosi és üzleti titoktartást nem sérti.
5.6. Megbízott köteles az egészségügyi szolgáltatás általános feltételeinek biztosításával kapcsolatban a feladat-ellátási szerződésben nem szabályozottak tekintetében az egészségügyi szolgáltatás gyakorlásának általános feltételeiről, valamint a működési engedélyezési eljárásról szóló 96/2003.(VII.15.) Kormányrendeletben foglaltak alapján eljárni.
5.7. Megbízott a 2000. évi II. törvény 2/A. § (1) bekezdése értelmében, amennyiben a működtetési jogot el kívánja idegeníteni, elidegenítési szándékáról – a praxisjogot megszerezni kívánó orvost is megjelölve -, írásban tájékoztatja a Megbízót.
6. Ezen szerződés 6 évre, határozott időtartamra szól, és 2017. október 1. napjával lép hatályba.
7. Jelen szerződés megszüntethető:
-közös megegyezéssel,
-Megbízó részéről írásban közölt felmondással - felmondási idő a törvény erejénél fogva 6 hónap -, amennyiben a felmondás közlését megelőzően, az annak alapjául szolgáló körülmény kiküszöbölésére a Megbízott részére írásban biztosított 30 napos határidő eredménytelenül letelik:
- területi ellátási kötelezettség megszegése esetén,
- ha a Megbízott személyében – működtetési jog átruházásából, folytatásából, egyéb okból bekövetkező – változás, az adott körzet lakossági ellátását hátrányosan befolyásolja,
- ha a Megbízott nem rendelkezik:
- érvényes működési engedéllyel,
- a felnőtt háziorvosi tevékenység végzéséhez szükséges érvényes alkalmassági minősítéssel,
- érvényes működtetési jogra vonatkozó engedéllyel,
- amennyiben a Megbízott a jelen szerződés 4.6, illetve 4.7 pontjában meghatározott fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.
-Megbízott részéről írásban közölt azonnali hatályú felmondással:
- ha a háziorvosi szolgáltató működtetése bármely okból lehetetlenné válik,
- ha a Megbízó jelen megállapodásba ütköző súlyos magatartást tanúsít, ilyen magatartásnak minősül, ha a szerződés rendelkezéseit írásbeli felszólítás ellenére ismételten megszegi, valamint a szerződésellenes magatartást írásbeli felszólítás ellenére tovább folytatja.
7.1. A szerződés megszűnése esetén Megbízott kötelezettséget vállal arra, hogy a számítógépen nyilvántartott beteg-törzsadatokat az önkormányzattal szerződéses jogviszonyban álló háziorvosnak térítésmentesen átadja.
A Megbízott tulajdonát képező álló eszközök, tárgyi eszközök, műszerek térítés ellenében – megállapodás szerinti értéken – történő átvételéről a szerződés megszűnése esetén a Megbízott vagy örököse igénye alapján a Megbízó gondoskodik, a Megbízó esetenkénti döntésének megfelelően.
8. Záró rendelkezések
8.1. Jelen megállapodás közös megegyezéssel módosítható. Szerződő felek bármelyike írásban kezdeményezheti a szerződés módosítását, szerződés tárgyát érintő finanszírozási feltételek, támogatási formák, szakmai jogszabályok lényeges megváltozása, valamint egyéb bármelyik fél által lényegesnek ítélt körülmény megváltozása esetén.
8.2. Szerződő felek kijelentik, hogy jelen szerződés rendelkezéseit közösen értelmezik, az esetleges eltéréseket elsősorban egyeztetéssel kívánják feloldani. Orvosetikai és orvos- szakmai kérdésekben a Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve valamint a Magyar Orvosi Kamara véleményét kikérik.
8.3. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy az esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket elsősorban tárgyalás útján, egyezség keretében fogják rendezni, amennyiben ez nem lehetséges, úgy a hatáskörtől függően a Szarvasi Városi Bíróság, illetve a Gyulai Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.
8.4. Szerződő felek megállapodnak abban, ha jelen megállapodás valamely rendelkezése bármely okból érvénytelenné válik, az önmagában a megállapodás egészének érvénytelenségét nem vonja maga után.
8.5. Amennyiben jelen megállapodás bármely rendelkezése érvénytelenné válik, a szerződő felek az érvénytelen rendelkezést oly módon módosítják, hogy az a külön jogszabályoknak és a felek akaratának érvényesen megfeleljen.
8.6. Jelen megállapodásban nem rendezett kérdésekben az egészségügyi, társadalombiztosítási jogszabályok, valamint a Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.
Szerződő felek jelen szerződést elolvasás, értelmezés után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt alulírott helyen és napon jóváhagyólag aláírták. Jelen szerződés 5 példányban készült és 6 számozott oldalt tartalmaz.
Záradék
A Megbízó a jelen szerződés aláírásával egyidejűleg tájékoztatja a Megbízottat, hogy a település egészségügyi feladatok ellátásával az általa alapított Városi Egészségügyi Intézményt bízta meg. A jelen szerződésből adódó jogok gyakorlása és kötelezettségek teljesítése során a Megbízót a Városi Egészségügyi Intézmény igazgatója teljes körűen képviseli, kivéve a jelen szerződés módosítását és megszüntetését.
Gyomaendrőd, 2019. november 29.
..……………………..………………. …………………..…………………..
NEVANOR Marketing Szolgáltató és Tanácsadó Bt. Gyomaendrőd Város Önkormányzata
Dr. Nagy Éva Toldi Balázs
háziorvos polgármester
………………………………..
Városi Egészségügyi Intézmény
dr. Magyar Hajnalka
igazgató
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal