1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás
2019. február 14-i ülésére
2019. február 14-i ülésére
Tárgy: | Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya, Települési Önkormányzati Társulás 2019. évi költségvetésének tárgyalása | |
Készítette: | Szilágyiné Bácsi Gabriella osztályvezető | |
Előterjesztő: | Toldi Balázs elnök |
Tisztelt Társulási Tanács!
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 26.§-a előírja, hogy az előkészített költségvetési határozat-tervezetet a Társulási Tanács elnöke február 15-éig nyújtja be a Társulási Tanácsnak, mivel a Költségvetési törvényt az Országgyűlés a naptári év kezdetéig elfogadta.
Az Önkormányzati Társulás 2019. évi költségvetési határozat-tervezetének kidolgozása során Magyarország 2019. évi központi költségvetéséről szóló 2018. évi L. törvény az irányadó.
Az Önkormányzati Társulás 2019. évi költségvetésének várható bevételei és kiadásai:
Adatok E Ft-ban
Bevételek
|
816.514
|
Működési bevételek
|
811.539
|
Felhalmozási bevételek
|
4.975
|
Finanszírozási bevételek
|
0
|
Forrás hiány
|
0
|
Kiadások
|
816.514
|
Működési kiadások
|
811.539
|
Felhalmozási kiadások
|
4.975
|
Finanszírozási kiadások
|
0
|
A fenti táblázatban szereplő számadatok a Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya, Települési Önkormányzati Társulás és a felügyelete alatt működő intézmények – Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda és a Térségi Szociális Gondozási Központ - költségvetési fő számait mutatják.
Intézményenkénti megbontásban a költségvetés tervezete a mellékletben található meg.
A társulás 547.653 E Ft működési célú támogatási bevétele tartalmazza a székhely települési önkormányzat által igényelt 480.424 E Ft összegű állami támogatást, a Térségi Szociális Gondozási Központ 65.964 E Ft önkormányzati kiegészítő támogatását, mely összeg Gyomaendrőd Város Önkormányzata részéről van biztosítva, továbbá 975 E Ft kiegészítő támogatást, melyet Gyomaendrőd Város Önkormányzata nyújt a Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda működtetéséhez, illetve 290 E Ft összegű önkormányzati kiegészítő támogatást, melyet a Csárdaszállási Önkormányzat biztosít a Kistérségi Óvoda csárdaszállási telephelyének működtetéséhez. Az önkormányzatoknak a kiegészítő támogatást biztosítaniuk szükséges annak érdekében, hogy a Társulás és intézményei működése biztosított legyen.
Gyomaendrőd Város Önkormányzata a fenti működési támogatások mellett 4.975 E Ft összegű felhalmozási támogatást biztosít a Kistérségi Óvoda részére, melyet óvodai fektetőágyak, valamint kültéri mozgásfejlesztő játékok beszerzésére, illetve belső és külső felújítási munkákra fordíthat az intézmény.
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda 2019. évi költségvetési tervezete
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Kistérségi Óvoda 2019. évi mérleg (ezer forintban)
|
||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||
|
|
|
Bevételek számbavétele
Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása
Itt jelenik meg a Kistérségi Óvoda működéséhez biztosított állami támogatás összege. A nevelő munkához szükséges támogatást a központi költségvetés úgy bocsátja a fenntartó települési önkormányzat rendelkezésére, hogy az óvodapedagógusok számított létszámára valamint a nevelő munkát segítő ténylegesen foglalkoztatott dolgozók átlagos létszámára biztosít támogatást. Az ezen a jogcímen biztosított állami támogatás összege: 120.654 E Ft. Az óvodák szakmai és dologi kiadásaihoz a központi költségvetés 97.400 Ft/fő/év támogatást biztosít, melynek éves összege 20.129 E Ft. A költségvetési törvény értelmében ezen támogatás képezi forrását a feladatellátást szolgáló épületek működtetéséhez szükséges kiadásoknak, az óvodai nevelést biztosító eszközök és felszerelések beszerzésének, továbbá a nem a közvetlen szakmai feladatellátásban dolgozók bérének.
A gyermekétkeztetési feladatokhoz biztosított állami támogatás összege 700 E Ft. Az elszámolás során a bérekre és a működtetésre kapott támogatás együttesen és kizárólag csak a támogatással érintett óvodaintézmény kiadásaira használható fel.
2019. január 1-jétől ismételten változott a minimálbér és a garantált bérminimum összege (180.500 Ft-ról 195.000 Ft-ra emelkedett), a munkáltatót terhelő járulék mértéke továbbra is 19,5%. Az a támogatás, amit a nevelő-oktató munkát segítő kötelező létszám bérének finanszírozásához biztosít az állam, a garantált bérminimum járulékkal növelt összegére sem elegendő. A költségvetésbe a nevelő-oktató munkát segítő dolgozók részére a garantált bérminimum 107%-a került bérkiadásként beépítésre.
Kiadások számbavétele
Az intézmény engedélyezett létszáma 32 fő, az óvodapedagógusok létszáma 18 fő, dajkák létszáma 9 fő, óvodatitkár 1 fő, pedagógiai asszisztens 3 fő, karbantartó 1 fő. Ezen létszámhoz kapcsolódó bér és járulék kiadás összege 128 millió Ft.
A 2019. évre tervezett 14 millió Ft összegű dologi kiadásból 1,8 millió Ft a csárdaszállási telephely működéséhez kapcsolódik, 12,4 millió Ft pedig a gyomaendrődi telephelyek működtetését szolgálja. Az intézmény felújításra 3.580 ezer Ft-ot kíván fordítani, eszköz beszerzésekre 1.395 ezer Ft-ot.
|
A Térségi Szociális Gondozási Központ szöveges indoklását Mraucsik Éva intézményvezető és Uhrin Anita gazdasági vezető készítette.
Intézkedések:
- 2019. március 1. napjától a 2 fő képviselő testületi döntés alapján foglalkoztatott személy a szakmai dolgozók helyett a technikai dolgozók között lát el feladatot, így a plusz két fő megmarad, de a március 1-november 30-i időszakban az üzemeltetésen kerül a bérük elszámolásra, mely a befolyt támogatási összegből és térítési díjakból származó bevételek révén, önkormányzati támogatás nélkül finanszírozhatóvá válik. Ezen intézkedéssel az idős otthoni üzemeltetésen a dolgozói létszám 2 fővel nő, az önkormányzati kiegészítő támogatás pedig 43 959eFt-ról 38 735eFt-ra csökken a feladathoz kapcsolódóan.
- A Nagylaposon található 4. számú idősek klubjának bezárásával további 1 822eFt megtakarítás keletkezik a 2019. évi intézményi költségvetésben. A klub március 1.-vel történő megszüntetésével a klubban dolgozó 6 órás személy számára az idős otthonban nyugdíjba vonuló kolléga álláshelye kerül felajánlásra, így foglalkoztatása továbbra is megoldott az intézményen belül. A jelenlegi 8-10f ő ellátott pedig a 3. számú és 5. számú idősek klubjában kerül elhelyezésre, így ellátásuk is megoldott marad a jövőben. Ők a Nagylaposon működő tanyagondnoki szolgálat szállítása révén kerülnek el a gyomaendrődi és öregszőlősi klubokba.
- A Tanyagondnoki Szolgálat 02 körzetének a megszüntetésével 2019. évben további 830eFt összeg megtakarítására kerülhet sor. Az öregszőlői 2.számú tanyagondnoki körzet tanyagondnoka karbantartó állásban tud az intézményél további munkát ellátni, egy fő viszont leépítésre kerül, mely többletköltséget (felmentési idő, végkielégítés) nem eredményez a költségvetési évben és azt követően sem az intézmény költségvetésében. A Tanyagondnoki körzet 2019. június 1.napjával szüntethető meg, korábbi pályázati fenntartási kötelezettség miatt.
Az intézkedések révén 8 848 eFt összegű megtakarítás válik lehetővé, mely nem csak a 2019. évi költségvetésünkben realizálódik, hanem hosszútávú intézkedésként, hosszútávú megtakarítást is eredményez az önkormányzatnak, anélkül, hogy a feladat ellátásban bármilyen zavar keletkezne, vagy az ellátottak bármilyen hátrányt szenvednének.
Intézményünk a 2019. évi költségvetését az előirányzott minimálbér és garantált bérminimum és a hozzátartozó 19,5%-os szociális hozzájárulási adó figyelembevételével tervezte meg.
A 2019. évi minimálbér és garantált bérminimum emelkedés az egyes ellátási egységekben az alábbi összegekkel emelte meg a bérkifizetést:
Szakfeladat
|
Létszám
|
2019. évi bérminimumra való kiegészítés
|
Munkaadói járulék összesen
|
Összesen
|
Intézményvezető bére
|
1
|
|
0
|
0
|
Őszi Napsugár Idősek Otthona
|
11
|
1 754 500
|
342 128
|
2 096 628
|
Őszi Napsugár Idősek Otthona Technikai
|
6
|
726 000
|
141 570
|
867 570
|
Őszikék Idősek Otthona
|
15
|
2 392 500
|
466 538
|
2 859 038
|
Őszikék Idősek Otthona Technikai
|
8
|
1 083 500
|
211 283
|
1 294 783
|
Rózsakert Idősek Otthona
|
14
|
2 233 000
|
435 435
|
2 668 435
|
Rózsakert Idősek Otthona Technikai
|
5
|
605 000
|
117 975
|
722 975
|
Átmeneti elhelyezés
|
2
|
319 000
|
62 205
|
381 205
|
Átmeneti elhelyezés Technikai
|
2
|
280 500
|
54 698
|
335 198
|
Szent Imre Idősek Otthona
|
6
|
957 000
|
186 615
|
1 143 615
|
Szent Imre Idősek Otthona Technikai
|
2
|
280 500
|
54 698
|
335 198
|
2 fő KT rendeletes
|
2
|
319 000
|
62 205
|
381 205
|
1. számú Idősek Klubja
|
3,5
|
519 750
|
101 351
|
621 101
|
3. számú Idősek Klubja
|
1,5
|
239 250
|
46 654
|
285 904
|
4. számú Idősek Klubja
|
1,5
|
199 375
|
38 878
|
238 253
|
5. számú Idősek Klubja
|
4,5
|
679 250
|
132 454
|
811 704
|
6. számú Idősek Klubja
|
2
|
319 000
|
62 205
|
381 205
|
Esély Klub
|
5
|
759 000
|
148 005
|
907 005
|
Házigondozás - Gyomaendrőd
|
9
|
1 527 500
|
297 863
|
1 825 363
|
Házigondozás - Hunya
|
2
|
279 125
|
54 429
|
333 554
|
Szociális étkeztetés
|
2
|
280 500
|
54 698
|
335 198
|
Tanyagondnoki Szolgálat 01
|
1
|
159 500
|
31 103
|
190 603
|
Tanyagondnoki Szolgálat 02
|
1
|
159 500
|
31 103
|
190 603
|
Támogató Szolgálat
|
4
|
638 000
|
124 410
|
762 410
|
Gyermekélelmezés
|
8
|
863 500
|
168 383
|
1 031 883
|
Konyha
|
17
|
271 500
|
52 943
|
324 443
|
Központi irányítás-Gazdasági csoport
|
5
|
797 500
|
155 513
|
953 013
|
Központi irányítás-Szakmai csoport
|
2
|
319 000
|
62 205
|
381 205
|
Gépkocsi
|
2
|
319 000
|
62 205
|
381 205
|
Összesen
|
145
|
19 280 750
|
3 759 746
|
23 040 496
|
Fenti összeg egy része, mely az idős otthoni üzemeltetésen dolgozók közvetlen és közvetett béréhez kapcsolódik teljes egészében elszámolásra kerül az idős otthoni üzemeltetési támogatás terhére, mely közel 4 millió Ft összeget jelent.
A gyermekétkeztetés üzemeltetési jogcímén is elszámolásra kerül a feladaton dolgozók béréhez kapcsolódó minimálbér és garantált bérminimum kiegészítés összege, mely a közvetett dolgozók bérével közel 1 200 eFt összeget tesz ki (bár a feladat önkormányzati kiegészítést igényel, de az az adóerő-képesség miatti csökkentett állami támogatás összegéből adódik).
További 2 493 eFt mely a házigondozáson és szociális étkezésen dolgozók béréhez kapcsolódik a térítési díjakban megfinanszírozásra kerül.
A fennmaradó közel 15 347 e Ft -ot viszont sem az állami támogatásból, sem a térítési díjakból nem tudjuk biztosítani, egyrészt mert az állami támogatások összege a 2017, 2018 évi szinten maradt valamennyi jogcím esetében 2019. évben, másrészt az alapellátást igénybevevő nappali és fogyatékos kluban ellátott tagok fizetőképessége és hajlandósága azt nem teszi lehetővé, ugyanígy a Támogató Szolgálat által ellátottak sem képesek megfizetni a többletkiadást. A tanyagondnoki szolgáltatást pedig térítésmentesen kell biztosítani, így a finanszírozási hiány térítési díjból itt nem finanszírozható.
SZAKOSÍTOTT ELLÁTÁS:
A feladaton a 48 fő szakdolgozó bére került megtervezésre, továbbá beépítésre került 2 fő szakdolgozó 2019. február 28-ig, akik bérfinanszírozása a Képviselő Testület támogatásával valósulhat meg, önkormányzati forrásból. A költségvetési törvény a szakmai dolgozók bértámogatását a tavalyi szinten hagyta, így a 48 fő szakmai dolgozó bértámogatása összesen 136 704 eFt. Ez az összeg került beépítésre a támogatások közé.
A 48 fő szakdolgozó tervezett bére az alábbiak szerint alakul:
Kötelezően kifizetendő illetmények (Alapbér, vezetői pótlék, ágy melletti pótlék, jubileumi jutalom, változóbér): 143 125 eFt
Nem kötelező illetmény (Keresetkiegészítés fedezete, ktsgvetési törvény alapján): 2 400 eFt
Személyi juttatás összesen: 145 525 eFt
Járulékok (19,5%): 28 378 eFt
Munkabér és járulékok összesen: 173 903 eFt
KT testület által támogatott plusz 2 fő:
Kötelezően kifizetendő illetmények (Alapbér, vezetői pótlék, ágy melletti pótlék, változóbér): 5 473 eFt
Nem kötelező illetmény (Keresetkiegészítés fedezete, költségvetési törvény alapján): 70 eFt
Személyi juttatás összesen: 5 543 eFt
Járulékok (19,5%): 1 081 eFt
Munkabér és járulékok összesen: 6 624 eFt
Ebből 2019. február 28-ig a szakmai dolgozók bérét terhelő bérrész járulékokkal: 1 536 eFt
Finanszírozási hiány összesen:
Állami támogatás: 136 704 eFt
Tervezett bér és járulékok: 173 903 eFt
KT testület által támogatott 2 fő február 28-ig: 1 536 eFt
Finanszírozási hiány: - 38 735 eFt
Üzemeltetési támogatás:
Üzemeltetésben dolgozók bére – 23 fő, plusz a konyha, gépjármű irányítás, szakmai és gazdasági csoport arányos bére (Alapbér, vezetői pótlék, jubileumi jutalom, változóbér, keresetkiegészítés fedezet költségvetési törvény alapján, + 2 fő KT március 1-november 30. között): 81 732 eFt
Járulékok (19,5%): 19 236 eFt
Dologi kiadás -a konyha, gépjármű, központ dologi kiadásainak arányos részével: 98 952 eFt
Üzemeltetési kiadások összesen: 199 920 eFt
Térítési díjakból származó bevételek: 166 966 eFt
Térítési díjakból származó bevételek: 166 966 eFt
Üzemeltetési támogatás: 32 954 eFt
Finanszírozási hiány/többlet: 0 eFt
DIÁKÉTKEZTETÉS:
A feladaton összesen 16 fő dolgozó bére kerül támogatásra a feladatellátási helyek és az igénybe vevők száma alapján, mely összesen 1 900 eFt fajlagos összeg mellett: 30 400 eFt
Üzemeltetési támogatás:
Összes kiadás: Üzemeltetésben dolgozók bére, járulékokkal – 14,98 fő, plusz a konyha, gépjármű irányítás és gazdasági csoport bérének és dologi kiadásainak arányos része (alapbér, vezetői pótlék, jubileumi jutalom, változóbér, keresetkiegészítés fedezet költségvetési törvény alapján, dologi kiadások): 92 337 eFt
Térítési díjakból származó bevételek: 14 000 eFt
16 fő bérének támogatása: 30 400 eFt
Üzemeltetési támogatás: 43 325 eFt
Finanszírozási hiány: - 4 467 eFt
RÁSZORULÓ GYEREKEK SZÜNIDEI ÉTKEZTETÉSE:
A feladathoz tartozó állami támogatás összege 570 Ft-ról 542 Ft összegre csökkent. A szünidei étkezők számának meghatározása az önkormányzat által nyújtott adatszolgáltatáson alapszik.
A feladat ellátásához a támogatásként nyújtott 542 Ft elegendő fedezetet biztosít, így önkormányzati kiegészítést a feladat nem igényel.
SZOCIÁLIS ALAPELLÁTÁS:
A szociális alapellátás állami támogatásának fajlagos összegei nem változtak az előző évihez képest. A dologi kiadások és bevételek bázis szinten kerültek meghatározásra, figyelembe véve a 2018. évi kiadásokat és a fizetőképességet.
Az alapellátás finanszírozási hiányának alakulása az egyes tevékenységek szerint:
Megnevezés
|
Működési engedély szerinti ellátható létszám
|
Tényleges igénybe vevők száma
|
eFt
|
1. Nappali Klub - Gyomai rész
|
30
|
30
|
-6 350
|
3. Nappali Klub – Öregszőlő
|
25
|
23
|
-1 922
|
4. Nappali Klub – Nagylapos
|
15
|
8
|
-918
|
5. Nappali Klub - Endrődi rész
|
44
|
37
|
-9 282
|
6. Nappali Klub - Hunya
|
30
|
28
|
-2 899
|
Fogyatékosok nappali ellátása
|
30
|
25
|
-3 261
|
Szociális étkezés - Gyomaendrőd
|
-
|
165
|
511
|
Szociális étkezés - Hunya
|
-
|
||
Házi segítségnyújtás - Gyomaendrőd
|
77
|
62
|
-377
|
Házi segítségnyújtás - Hunya
|
13
|
||
Támogató Szolgálat
|
3449 feladategység
|
8500 feladategység
|
-5 426
|
Tanyagondnoki Szolgálat 1.körzet
|
-
|
-
|
-1 800
|
Tanyagondnoki Szolgálat 2.körzet
|
-
|
-
|
-972
|
Finanszírozási hiány összesen
|
|
|
-32 696
|
Ebből HUNYA (központi irányítás nélkül):
|
|
|
-781
|
Ebből GYOMAENDRŐD:
|
|
|
-31 918
|
Az alapellátáshoz kapcsolódóan a keresetkiegészítés címen tervezett összeg járulékokkal együtt nagyságrendileg 2 407 eFt.
KÜLSŐS ÉTKEZÉSBŐL SZÁRMAZÓ BEVÉTELEK:
Intézményünk főzőkonyhája az önkormányzat saját vagy a Tankerület által fenntartott intézményein túl az alábbi óvodákban és oktatási intézményekben, idős ellátásban szolgál ki étkezőket:
Intézményünk főzőkonyhája az önkormányzat saját vagy a Tankerület által fenntartott intézményein túl az alábbi óvodákban és oktatási intézményekben, idős ellátásban szolgál ki étkezőket:
Megnevezés
|
Átlagos igénybevétel
|
||||
Bölcsőde
|
Óvoda
|
Általános Iskola
|
Gimnázium
|
Idős ellátás
|
|
Gyermekliget Nonprofit Kft
|
20
|
78
|
|
|
|
Tulipános Nonprofit Kft
|
2
|
21
|
|
|
|
Szivárvány Gyermekkert Nonprofit Kiemelten Közhasznú Kft
|
22
|
67
|
|
|
|
Református Szeretetotthon
|
|
|
|
|
45
|
Szent Gellért Katolikus Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium
|
|
|
180
|
35
|
|
Összesen
|
44
|
166
|
180
|
35
|
45
|
Továbbá a nyári időszakban a Szent Antal Népház, Hétszínvirág Tüskevár és az Ifjúsági Tábor részére tábori étkezést biztosítunk igény szerint.
Fenti feladatok ellátásából 2019. évben, amellett, hogy a konyhai, a gépjármű és központi irányítás arányos része is figyelembevételre kerül a nyersanyag felhasználáson túl a fenti feladatok kiadásainak meghatározásánál; összességében 9 934 eFt összegű olyan saját bevétele keletkezik az intézmények, mely az egyéb feladatok finanszírozási hiányát csökkenti intézményi szinten.
2019. évben az előző évekhez képest a többletbevétel közel 6 000 eFt-tal több, mely a Szent Gellért Iskola magas igénybevételi létszámához kapcsolódik. A költségvetési koncepció készítése során került egyeztetésre Igazgató Úrral, hogy az iskola elégedett a szolgáltatásunkkal, így a következő tanévben is igénybe kívánja venni tőlünk az étkezést. Ennek megfelelően került a költségvetésünkbe beállításra a hozzátartozó kiadás és bevétel is.
ÖSSZEGZÉS:
Fentiek alapján 2019. évre az önkormányzati kiegészítési igénye az intézmények összesen: 65 964 eFt.
A Térségi Szociális Gondozási Központ 2019. évi költségvetési tervezete az intézmény által felsorolt intézkedések figyelembevétele mellett került megtervezésre. Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Bizottságai tárgyalták az intézmény által javasolt intézkedéseket és a Bizottságok támogatják azok végrehajtását.
Kérem a Tisztelt Társulási Tanácstól az előterjesztés megvitatását és a döntési javaslatok elfogadását.
1. döntési javaslat
"Idős otthoni ellátás üzemeltetési feladat plusz 2 fő foglalkoztatása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa engedélyezi plusz 2 fő foglalkoztatását - 2019. március 1. napjától 2020. február 28. napjáig - a Térségi Szociális Gondozási Központnál, az idős otthoni ellátás üzemeltetési feladatainak végrehajtásában.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
2. döntési javaslat
"4. számú idősek klubja működésének megszüntetése 2019. március 1-től"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa 2019. március 1. napjától a Térségi Szociális Gondozási Központ Nagylaposon található 4. számú idősek klubjának működtetését megszünteti. Ezzel egyidejűleg Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa, mint a Térségi Szociális Gondozási Központ fenntartója a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92/K. § (2) bekezdése alapján a szolgáltatói nyilvántartásba történő adatmódosítás iránti kérelmet terjeszt elő az általa fenntartott Térségi Szociális Gondozási Központ telephelyének: 4. számú Idősek Klubjának megszüntetése okán.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
3. döntési javaslat
"Önkormányzati Társulás 2019. évi költségvetésének elfogadása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában foglalt feladatkörében eljárva a 2019. évi költségvetését a következőkben határozza meg:
1. Gyomaendrőd, Csárdaszállás, Hunya Települési Önkormányzati Társulás Társulási Tanácsa (a továbbiakban: Önkormányzati Társulás) az Önkormányzati Társulás 2019. évi költségvetésének
a) bevételi fő összegét 816.514 ezer forintban,
b) kiadási fő összegét 816.514 ezer forintban
állapítja meg az 1. mellékletben részletezettek szerint.
2. Az Önkormányzati Társulás a bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzataként 811.539 ezer forintot,
b) a felhalmozási bevételek előirányzataként 4.975 ezer forintot,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzataként 0 forintot,
d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzataként 0 forintot
állapít meg a 2. mellékletben részletezettek szerint.
3. A kiadási főösszegen belül az Önkormányzati Társulás működési kiadásainak előirányzata 811.539 ezer forint, melyből:
a) személyi juttatás 470.296 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 96.377 ezer forint,
c) dologi kiadás 244.866 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 0 forint,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 0 forint,
f) a működési célú tartalék 0 forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 0 forint
a 3. mellékletben részletezettek szerint.
4. Az Önkormányzati Társulás fejlesztési kiadásának összege 4.975 ezer forint, a 4. melléklet szerint.
5. Az Önkormányzati Társulás intézményenkénti jóváhagyott létszámkeretét az 5. melléklet tartalmazza.
6. Az Önkormányzati Társulás által fenntartott intézmények állami támogatásának és önkormányzati működési kiegészítő támogatásának előirányzatait a 6. melléklet részletezi.
7. A működési kiadások kötelező és önként vállalt feladatok szerinti csoportosítását a 7. melléklet tartalmazza.
8. Az Önkormányzati Társulás saját gazdálkodó szervezettel rendelkező költségvetési szervének előirányzat felhasználási ütemtervét a 8. melléklet tartalmazza.
9. Az Önkormányzati Társulás 2019-2022. évek közötti időszak költségvetési tervszámait a 9. melléklet tartalmazza.
10. Az Önkormányzati Társulás kiadásai készpénzben a következő esetekben teljesíthető:
a) a kis összegű beszerzések,
b) a munkába járás költségtérítése és a munkavégzéssel összefüggő kiküldetési költségek megtérítése,
c) lakossági túlfizetések visszafizetése,
d) vásárlásra, elszámolásra kiadott előlegek.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Mellékletek: