1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2021. december 14-i ülésére

Tárgy:   Az önkormányzat 2022. évi költségvetési koncepciója
Készítette:   Szilágyiné Bácsi Gabriella osztályvezető
Előterjesztő:   Toldi Balázs polgármester
Véleményező bizottság:  

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 24. § (1) bekezdését - mely előírta, hogy a jegyző által elkészített, következő évre vonatkozó költségvetési koncepciót a polgármester október 31-éig nyújtja be a képviselő-testületnek - hatályon kívül helyezte a 2014. évi XXXIX. törvény 64. §. (1) bekezdése.
A költségvetési koncepció a város következő évi költségvetési rendeletének alapját képezi, lehetőséget biztosít a testület számára, hogy már ebben az időszakban átgondolja a 2022-es évre várható bevételeket és kiadásokat, áttekintse az alapvető célokat, feladatokat, rendszerezze az ismert és tervezett kötelezettségeket. 
A koncepciót Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény figyelembe vételével állítottuk össze, mely törvényt az Országgyűlés 2021. június 15-i ülésnapján fogadott el. 
 
Bevételek számbavétele

 
1.         A települési önkormányzatok működésének támogatása
 
A támogatás lényege, hogy a települési önkormányzatok az új önkormányzati törvényben meghatározott, célzott támogatással nem támogatott feladataihoz kapcsolódó elismerhető kiadásai csökkennek a helyi bevételek meghatározott mértékével és az ezt követően fennmaradó különbözethez biztosít a központi költségvetés támogatást.
Ezen támogatási kategórián belül külön jogcímenként jelennek meg az alábbiak:
  • Önkormányzati hivatal működésének támogatása (5.495.500 Ft/fő, melynek összege előző évben 5.475.000 Ft/fő volt)
Kapott támogatás összege: 212.456 E Ft. A törvény alapján a közös hivatal elismert hivatali létszáma – amire támogatás számítható – 38,66 fő (Gyomaendrőd elismert hivatali létszáma 35,87 fő, Hunya elismert hivatali létszáma 1,65 fő, Csárdaszállásé pedig 1,14 fő), mely a tavalyi évben 38,78 fő volt. A csökkenés abból adódik, hogy a közös hivatalhoz tartozó 3 település lakosságszáma csökkent. A tervezetben Gyomaendrőd vonatkozásában a köztisztviselői létszám 46 fő, a kisegítői állományi létszám 2 fő, Csárdaszállás és Hunya esetében 3-3 fő köztisztviselővel számoltunk.
A képviselő-testület 2021. november 25-ei testületi ülésén meghozott döntése alapján a 2022. évi költségvetési koncepciót a minimálbér és garantáltbér emelt összegén túl, az intézményi béreknél átlagos 20%-os emelt összeggel, a köztisztviselői illetményalap esetén 18,5%-ban emelt összeggel készítettük el.
Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének a közös hivatal működésének finanszírozásához előreláthatólag 92,5 millió Ft-tal, Csárdaszállás önkormányzatának 10,6 millió Ft-tal, Hunya önkormányzatának pedig 6,1 millió Ft-tal szükséges hozzájárulni 2022. évben. Ezen kiegészítési összeg abban az esetben szükséges, ha a Képviselő-testületek a köztisztviselői illetményalap összegét 2022. január 1. napjától 66.550 Ft-ra módosítják. Az illetményalap 18,5%-os emelése az előző évi önkormányzati kiegészítés összegét közel 30 millió Ft-tal emeli. A 30 millió Ft-ból 5,5 millió Ft a garantált bérminimum biztosításához kapcsolódik, 22 millió Ft az illetményalap emeléséből adódó többletköltség és 2,3 millió Ft pedig az illetményalapból számolandó cafetéria keret növekedése miatt jelentkezik.
 
  • Település-üzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása
    • Zöldterület-gazdálkodással kapcsolatos feladatok támogatása a belterület nagysága alapján illeti meg az önkormányzatot. Kapott támogatás összege: 28.819 E Ft.
    • Közvilágítás fenntartásának támogatása településkategóriánként számított átlagos, egy kilométerre jutó nettó működési kiadások figyelembevételével került megállapításra. A 10.000 fő feletti városok esetében a támogatás fajlagos összege 400.000 Ft/km. Kapott támogatás összege: 65.480 E Ft.
    • Köztemető fenntartással kapcsolatos feladatok támogatása: a 2020. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó kormányzati funkcióján megjelenő kiadás alapján számított, egy négyzetméterre eső nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. A 10.000 fő feletti lakosságszámú települések esetében a támogatás fajlagos összege 104 Ft/m2. A településen lévő köztemető nagyságát az OSAP-jelentés adatai alapján veszik figyelembe. Kapott támogatás összege: 15.087 E Ft.
    • Közutak fenntartásának támogatása: a 2020. évi országosan összesített önkormányzati beszámolók ezen feladathoz kapcsolódó kormányzati funkciói alapján, település-kategóriánként számított nettó működési kiadás figyelembevételével történik a támogatás összegének meghatározása. A 10.000 fő feletti városok esetében a támogatás fajlagos összege 304.000 Ft/km. Kapott támogatás összege: 32.854 E Ft.
  • Egyéb önkormányzati feladatok támogatása - a központi költségvetés támogatást biztosít a települési önkormányzatok számára a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. §-ában meghatározott egyes kötelező feladatok ellátásához és a polgármesteri illetmény kifizetéséhez. Kapott támogatás összege: 36.077 E Ft.
Fajlagos összege 2.700 Ft/fő.
  • Lakott külterülettel kapcsolatos feladatok támogatás – kapott támogatás összege: 2.438 E Ft
Fajlagos összege 2.550 Ft/külterületi lakos
 
  • Önkormányzati szolidaritási hozzájárulás
 
A 22.000 forint feletti egy lakosra jutó iparűzési adóerő-képességgel rendelkező önkormányzat az egy lakosra jutó iparűzési adóerő-képességétől függő mértékű szolidaritási hozzájárulást köteles teljesíteni a központi költségvetésnek. Önkormányzatunk 1 főre eső adóerő-képessége 23.525 Ft, így a fizetendő szolidaritási hozzájárulás kalkulált összege: 16.527 E Ft.
 
 
2.                  Települési önkormányzatok egyes köznevelési feladatainak támogatása
 
Az önkormányzatok fő feladata az óvodai ellátás biztosítása. A nevelő munkához szükséges támogatást a központi költségvetés úgy bocsátja az önkormányzatok rendelkezésére, hogy a pedagógus és a nevelő munkát segítő kötelező létszám bérét biztosítja, az óvodák szakmai és dologi kiadásaihoz, valamint a nem a közvetlen szakmai feladatellátásban dolgozók béréhez a központi költségvetés célzott támogatást biztosít, összege 110.000 Ft/fő/év (tavaly: 97.400 Ft/fő/év). A pedagógusok és a nevelőmunkát közvetlenül segítők bértámogatásának fajlagos összege 4.861.500 Ft (maradt a tavalyi szinten), illetve 3.339.000 Ft/létszám/év (tavaly: 2.919.000 Ft/létszám/év). Az ágazati szakmai pótlék mértéke 2022. január 1. napjától 10%-ról 20%-ra emelkedett, ami 8,5 millió Ft-os többletkiadást jelent az intézménynél. A rendelkezésre álló információk alapján a Kistérségi Óvoda 2022. évi működtetése a jelenlegi gyereklétszám mellett 10.207 E Ft összegű önkormányzati kiegészítő támogatást igényel Gyomaendrőd részéről és 2.840 E Ft kiegészítést Csárdaszállás részéről. A kiegészítés teljes egészében a bérek finanszírozását szolgálja, ami annak ellenére ennyi, hogy a dologi költségek finanszírozásához biztosított támogatásból át tudtunk csoportosítani 7,2 millió Ft-ot a bérköltségek finanszírozására. Az intézmény költségvetésébe beépítésre került +1 fő gyermekfelügyelő, akit az intézmény vezetője munkaszerződéssel szeretne alkalmazni. Az engedélyezett létszámkeretbe a plusz 1 fő beleférne, viszont állami támogatás nem jár utána. A nem önkormányzati fenntartású óvodák részére biztosítandó támogatás összege az előzetes kalkuláció alapján 6.870 E Ft (49.000 Ft/fő).
Az intézmény által ellátott feladatok köre 2021. július 15-ével bővült a bölcsődei feladatellátással. A 2 csoporthoz tartozó alkalmazotti létszám: 4 kisgyermeknevelő, 2 bölcsődei dajka és 1 fő karbantartó. A bölcsődei dolgozók kalkulált bér és járulékköltsége közel 33,7 millió Ft, a bérekre kapott állami támogatás összege 23,8 millió Ft. A dologi költségek finanszírozására kapott 9,1 millió Ft-ból 3,3 millió Ft-ot a bérek finanszírozásánál vesszük figyelembe, így az önkormányzati kiegészítés összege 6,5 millió Ft lesz.
Az intézmény fejlesztési igénye 18 millió Ft, 2 óvodai telephelyen villamossági korszerűsítést, fedett kerékpártároló építését, belső festést terveznek, a Bölcsődénél zsaluzia és napvitorla beszerzését szeretnék megvalósítani.
 
 
3.                  A települési önkormányzatok egyes szociális és gyermekjóléti és gyermekétkeztetési feladatainak támogatása
 
Ebben a kategóriában jelenik meg az önkormányzati segélyezés, a család-és gyermekjóléti szolgálat, valamint központ támogatása, továbbá a Térségi Szociális Gondozási Központ által ellátott feladatok után igényelhető támogatások köre, finanszírozásának módja és a bölcsődei feladatok támogatása. A települési önkormányzatok szociális és gyermekjóléti feladatainak egyéb támogatása jogcímen az önkormányzatot megillető támogatás összege 2022-ben közel 73 millió Ft. Ennél a támogatási kategóriánál is bevezetésre került a település adóerő-képessége alapján a sávosság rendszere.
 
A Gyomaendrődi Család-és Gyermekjóléti Központnál a garantált bérminimum növekedés éves szinten 4,5 millió Ft többlet bruttó bér terhet jelent, a 20%-os mértékű béremelés, amivel az ágazatban kalkuláltunk további 2,2 millió Ft bérköltséget generált. Ez utóbbi tétel forrása viszont számításaink szerint nem igényel önkormányzati kiegészítést, ugyanis ez az elem az ágazati pótlékok között jelenik meg, amire biztosított a külön finanszírozás.
A Térségi Szociális Gondozási Központ működése számításaink és az állami támogatás összegéről rendelkezésre álló információk alapján 57,674 millió Ft összegű önkormányzati kiegészítő támogatást igényel 2022. évben. A szükséges kiegészítő támogatásból 16,2 millió Ft-ot tud az Önkormányzat a szociális feladatok egyéb támogatása jogcímen kapott állami támogatásból finanszírozni, hiszen a kapott 73 millió Ft összegű állami forrásból 57 millió Ft-ot tervez a település segélyezési feladatokra felhasználni. A szociális alapellátás kiegészítő támogatás igénye 19,65 millió Ft, melyből 16,2 millió Ft a szociális feladatok egyéb támogatása jogcímen kapott bevételből finanszírozható. A diákétkeztetés kiegészítés igénye 7,7 millió Ft, melyből 1 millió Ft finanszírozása a külsős étkeztetésből származó bevételből történik. A szakosított ellátás 31,2 millió Ft kiegészítést igényel. Az Önkormányzat az intézmény működését saját bevételei terhére 41,4 millió Ft-tal kell, hogy kiegészítse. Az önkormányzati kiegészítő támogatás előző évhez viszonyított 32 millió Ft összegű növekedése nagy mértékben magyarázható azzal, hogy a 132 millió Ft összegben igényelt üzemeltetési támogatásból a miniszteri döntés alapján megítélt támogatás összege 112 millió Ft. Az intézmény tárgyi eszköz (bútorok) beszerzésre 5 millió Ft fejlesztési támogatást igényelt. Az intézmény a költségvetési létszámkeretét 1 fővel bővíteni szeretné a szakosított ellátás üzemeltetési feladatán.
 
                              
4.                  A települési önkormányzatok kulturális feladatainak támogatása
 
Ezen a jogcímen a várost megillető támogatás becsült összege 29,5 millió Ft. Ezt az összeget a muzeális intézményekre, a nyilvános könyvtári ellátás biztosítására, valamint a közművelődés támogatására kell fordítani. Ezen támogatási összeg 10%-át könyvtári információhordozó beszerzésére köteles a település, illetve az intézmény fordítani.
 
A Kállai Ferenc Művelődési Központnál a 20%-os bruttó béremelés 4,2 millió Ft összegű bérköltség növekedést jelent, melyből 2,2 millió Ft a garantált bérminimum növekedés hatásaként jelentkezik. A dologi költségeknél megemeltük a rendezvényekre fordítható keretet a testületi döntésnek megfelelő mértékben, valamint beépítettük a Kállai Napok megvalósítására elnyert 2 millió Ft összegű NMI támogatást.
 
A Határ Győző Városi Könyvtárnál a 20%-os bruttó béremelés 2,6 millió Ft összegű bérköltség növekedést jelent, melyből 561 ezer Ft a garantált bérminimum növekedés hatásaként jelentkezik. A dologi költségeknél megemeltük a rendezvényekre fordítható keretet a testületi döntésnek megfelelő mértékben, illetve a költségek emelkedése miatt a lapkiadásra fordítható keret is nőtt 255 ezer Ft összegben.
A Szent Antal Népház és Művelődési Háznál a 20%-os bruttó béremelés 2,9 millió Ft összegű bérköltség növekedést jelent, melyből 726 ezer Ft a garantált bérminimum növekedés hatásaként jelentkezik. A dologi költségek között a rendezvényekre fordítható keret a testületi döntésnek megfelelő összegben jelenik meg.
 
A 3 kulturális intézménynél jelentkező ágazati béremelés finanszírozására 2021. december 15-éig pályázatot nyújthattunk be az Emberi Erőforrások Minisztériumához. Az igényelt támogatás összege közel 11 millió Ft, döntés 2022. január 31. napjáig várható. Az igényelt forrás a költségvetési koncepcióban még nem jelenik meg, pozitív elbírálás esetén a költségvetési rendelet tartalmazni fogja a megítélt támogatás összegét.
 
A bevételek tervezésénél a kalkulált közhatalmi bevételek összege az előző évi számokhoz képest 31 millió Ft-tal emelkedett, terveink szerint az iparűzési adóbevétel összege fog növekedni ilyen mértékben. Az iparűzési adóbevétel kompenzálásához kapcsolódó állami támogatás várható összegét 130 millió Ft-ban terveztük, amennyiben a finanszírozási rendszer nem változik.  
 
 
Kiadások számbavétele
 
A kiadások tervezésénél a betervezett dologi kiadások a 2021. évi eredeti előirányzat szintjén jelennek meg a koncepcióban, kizárólag a feladat növekedésből adódó többlet kiadások, valamint a feladat ellátási telephely változásához szorosan kapcsolódó plusz kiadások kerültek figyelembe vételre.
Az önkormányzat önként vállalt feladataihoz kapcsolódó kiadások tervezésénél a 2021. évi összegekből indultunk ki, valamint a korábban hozott testületi döntéseket érvényesítettük.
 
A koncepció összeállításakor a 2022. évben várható 18,5-20 %-os béremelést egységes szemlélet érvényesítése mellett, valamennyi szférában figyelembe vettük. Az önkormányzat és a társulás fenntartásában működő intézmények, illetve az önkormányzat többségi tulajdonában álló gazdasági társaságok dolgozói esetén látható az, hogy van ahol törvényi kötelezettség lesz a 18,5%-os mértékű garantált bér és a minimálbéremelés és van, ahol ágazati bérkorrekció miatt 20%-os bérnövekmény várható. Törvényi kötelezettség alapján nem érinti béremelés a gazdasági társaságok munka törvénykönyve alapján foglalkoztatott azon munkavállalóit, akiknek a munkabére a garantált bér összegén felül van megállapítva – többek között a Zöldpark Kft. és a Gyomaendrődi Liget Fürdő Kft. ügyvezetői – továbbá a Közös Önkormányzati Hivatal azon tisztviselőit, akik illetménye a garantált bér összegén felül van megállapítva.
 
A minimálbér és a garantált bérminimum összege 2022. január 1. napjától 18,5 %-kal fog emelkedni, 200.000 Ft-ra, illetve 260.000 Ft-ra. A munkáltatót terhelő szociális hozzájárulási adó tervezett mértéke: 13 %. A koncepcióban a köztisztviselői illetményalap kalkulált bruttó összege: 66.550 Ft, jelenleg 56.160 Ft, a cafetéria keret: 332.750 Ft, azaz a jogszabályban rögzített minimum, ami az illetményalap ötszöröse.
 
A T/17669 számú törvényjavaslat értelmében 2022. január 1. napjától módosítani kívánják a polgármesteri illetményt. A polgármesterek illetménye a megyei jogú városok polgármesterét megillető illetmény összegének százalékában kerül sávosan megállapításra, a települések lakosságszáma alapján. A törvényjavaslat alapján a megyei jogú városok polgármesterét megillető illetmény összege: 1.300.000 Ft, a 10001 – 30000 fő lakosságszámú települések polgármestereit megillető illetmény összege az 1.300.000 Ft 75%-a. Amennyiben a Parlament a törvényjavaslatot elfogadja, éves szinten a járulékkal növelt többletköltség összege: 3.443 E Ft. Ezen összeg a koncepció megfelelő során már megjelenik.
 
A fejlesztési célú kiadások között a 2021. évről áthúzódó beruházások (pl. Belvíz X projekt, Kállai Ferenc Múzeum és Aranka Babamúzeum korszerűsítése projekt) kerültek megtervezésre, továbbá a városvezetés és az intézmények által szükségesnek tartott fejlesztések, felújítások, valamint a testület által korábban hozott döntések kerültek beépítésre.
 
A 2022. évi költségvetési koncepció várható bevételeinek és kiadásainak alakulása:
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Adatok E Ft-ban
Bevételek
3.696.336
Működési bevételek
2.332.717
Felhalmozási bevételek
73.528
Finanszírozási bevételek
1.290.091
Forrás hiány
91.257
Kiadások
3.787.593
Működési kiadások
2.486.727
Felhalmozási kiadások
1.300.866
Finanszírozási kiadások
0
 
Az összeállított költségvetési koncepció 91.257 ezer Ft összegű működési hiányt tartalmaz, a fejlesztési oldalon forráshiány nem jelentkezik. Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (4) bekezdése kimondja, hogy a költségvetési rendeletben működési hiány nem tervezhető.
 
A jelenlegi hiány az alábbi fő tételekből adódik:
 
Kiadás növekedések:
  • Közös Önkormányzati Hivatal 30 millió Ft összegű önkormányzati többlet támogatás igénye (garantált bérminimum növekedés és a 18,5%-os mértékű illetményalap emelés hatásaként)
  • Kulturális intézmények 20%-os béremelkedésének 11 millió Ft összegű többletköltsége
  • Önkormányzati dolgozók (mezőőrök, közfoglalkoztatási menedzsment) garantált béremelkedéséből adódó 4 millió Ft összegű kiadás növekedés
  • Gyomaendrődi Család-és Gyermekjóléti Központnál a garantált béremelkedés hatásaként valamint jubileumi jutalom fizetési kötelezettségből adódóan 4,5 millió Ft összegű többletköltség
  • Kistérségi Óvoda és Bölcsőde intézménynél az óvodai feladatellátásnál kötelezően jelentkező ágazati pótlék növekedés (10%-os mértékben) hatásaként 8 millió Ft többletköltség, Bölcsőde feladatellátáshoz kapcsolódó 20%-os bérfejlesztés hatásaként 6 millió Ft többlet kiegészítés
  • Nem önkormányzati fenntartású óvodák részére biztosítandó többlet kiegészítés összege 5 millió Ft
  • Térségi Szociális Gondozási Központ részére biztosítandó többlet önkormányzati kiegészítő támogatás 32 millió Ft összege
  • Zöldpark Kft. által biztosított közszolgáltatási feladatok többlet támogatás igénye 11 millió Ft
  • Liget Fürdő Kft. többlet támogatás igénye a garantált bérminimum emelkedéséből adódóan 8 millió Ft
  • Közvilágítás költségeinek emelkedéséből adódóan 8 millió Ft-tal csökkent az erre a célra kapott állami támogatásból egyéb önkormányzati feladat finanszírozására átcsoportosítható keret
  • Rendezvényeinkre biztosított keret emelkedése 16 millió Ft-tal
  • Buszközlekedés támogatásának emelkedése 3 millió Ft-tal
  • Polgármesteri illetmény növekedése a T/17669-es számú törvényjavaslat elfogadás esetén 3,4 millió Ft
 
Bevétel növekedések:
  • Iparűzési adóbevétel betervezett összegének előző évi eredeti előirányzatához képest 30 millió Ft összegű emelkedése
  • Központi költségvetésből várható támogatás összegének emelkedése 30 millió Ft-tal
 
A 91 millió forint összegű működési hiány csökkentésének lehetőségei:
 
  • A költségvetési koncepció összeállításánál azzal kalkulálunk, hogy a garantált béremeléshez szükséges kiegészítést saját erőből kell biztosítania az önkormányzatnak, állami támogatással nem számoltunk. Az előterjesztés összeállításánál kizárólag a kulturális ágazatot érintő 20%-os béremelés kompenzációjának lehetőségéről állt rendelkezésre információ. A támogatás igénylését 2021. december 15-éig kell intézményenként benyújtani, az összességében igényelt támogatás összege 11 millió Ft. Az egyéb szakterületet érintő bérkompenzációról még nem áll rendelkezésre hivatalos információ.
  • Reményeink szerint a többi ágazat kötelező béremelésének, valamint a garantált bérminimum változásából adódó többletköltség finanszírozására is biztosítja az Állam a forrást. Nagyon óvatos számításokkal, ennek becsült összege 30 millió Ft.
  • Összegszerűségét tekintve a hiányt kiváltó tényezők közül a Közös Hivatalnál jelentkező 30 millió Ft a legmagasabb tétel. A 30 millió Ft-ból 22 millió Ft az illetményalap 18,5%-os emeléséből adódna, 2,6 millió Ft pedig a cafetéria kiadások növekedéséből.
  • Kidolgoztuk, hogy az illetmény alap 10%-os, 15%-os és 18,5 %-os mértékű emelése mekkora terhet róna az önkormányzatra.
 
 
2021.
10%-os emelés
15%-os emelés
18,5%-os emelés
Illetményalap összege
56.160 Ft
61.780
64.580 Ft
66.550 Ft
Alapilletmény és pótlék bértömeg
166.956 e Ft
178.746 e Ft
184.620 e Ft
188.753 e Ft
Önkormányzati kiegészítés összege
Bázis
Bázishoz képest + 12 millió Ft
Bázishoz képest + 18 millió Ft
Bázishoz képest + 22 millió Ft
 
 
  • A 2%-os keresetkiegészítés az önkormányzatnál és intézményeinél, valamint a hivatal esetében fizetett egyszeri juttatás összege 20,5 millió Ft, ami nem kötelezően adandó juttatás.
  • Kistérségi Óvoda és Bölcsődénél igényelt plusz 1 fő gyermekfelügyelő, a Térségi Szociális Gondozási Központban a szakosított ellátás üzemeltetési feladatához kért 1 fő alkalmazásának nem engedélyezése a fenntartó részéről, továbbá a Közös Hivatalnál nyugdíjazás miatt megüresedett státusz, illetve a Kállai Ferenc Művelődési Központnál a turisztikai munkatárs státusz be nem töltése.
  • A rendezvényeinkre jóváhagyott többlet keret (16 millió Ft) felülvizsgálata.
 
A koncepcióban jelenleg kimutatott hiány finanszírozása biztosítható az előző évben képződött önkormányzati maradvány összegéből. Amennyiben a Kormány a költségvetési rendelet megalkotásáig vagy a 2022-es évben olyan döntést hoz, aminek eredményeként a garantált bérminimum emeléséhez kapcsolódóan többlet forrásban részesülünk, úgy a megítélt támogatási összeg a maradványunk visszapótlását szolgálhatja.
 
Gyomaendrőd Város Polgármestere a település 2022. évre vonatkozó költségvetési koncepcióját - az előterjesztés mellékletében rögzített részletező táblázatokkal - további egyeztetés és elemzés lefolytatása céljából a Képviselő-testület elé beterjesztette. 

Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  
A Bizottság vélemény, hogy a beterjesztett költségvetési koncepció alkalmas arra, hogy alapját képezze a 2022. évi költségvetési rendelet tervezet összeállításának.
 
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság  
A Bizottság javasolta az előterjesztés döntési javaslat szerinti elfogadását. A bizottság elnöke javasolta a 2022. évi költségvetés összeállításánál az alábbiak figyelembe vételét: Öregszőlői útalap karbantartására forrás elkülönítése, ivóvíz csatlakozási támogatási alap létrehozása 1 millió Ft összegben, továbbá a szennyvíz csatlakozási alap keretösszegének felülvizsgálata.
 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság    A Bizottság javasolta az előterjesztés döntési javaslat szerinti elfogadását.
 
Döntési javaslat

"Gyomaendrőd Város Önkormányzata 2022. évi költségvetési koncepciójának elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

a) Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2022. évi költségvetési koncepciót az előzetesen számított 3.696.336 ezer forint bevételi főösszeg (ezen belül 2.332.717 ezer forint működési bevétel, 73.528 ezer forint felhalmozási bevétel, 1.227.338 ezer forint finanszírozási bevétel), továbbá 3.787.593 ezer forint kiadási főösszeg (ezen belül 2.486.727 ezer forint működési kiadás és 1.300.866 ezer forint felhalmozási kiadás), illetve 91.257 ezer forint működési hiány mellett alkalmasnak ítéli, hogy a 2022. évi költségvetési rendelet-tervezet alapját képezze.
 
b) Felkéri a jegyzőt, hogy a költségvetési rendelet-tervezet összeállítása során a következő alapelveket érvényesítse:
ba) a működési források elosztásánál prioritást kell kapnia a kötelező feladatoknak és a korábbi döntésekkel önként vállalt feladatoknak, különös tekintettel a befejezett fejlesztési projektek működtetésére,
bb) a fejlesztési források elosztásánál a folyamatban lévő felújítások és beruházások finanszírozását, valamint a kötelező önkormányzati feladatokat szolgáló vagyonelemek felújítását kell biztosítani,
bc) a végleges tervezet kidolgozása során tovább szükséges vizsgálni a bevételek növelésének és a kiadások csökkentésének a lehetőségeit,
bd) a beterjesztett költségvetés tervezet működési hiányt nem tartalmazhat,
be) a költségvetési szervek előirányzatait az intézményvezetőkkel történő egyeztetés során a bc)-bd) pontokban foglaltak figyelembe vételével alakítsa ki. 
Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe