2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Német Nemzetiségi Önkormányzat
2023. május 30-i ülésére
2023. május 30-i ülésére
Tárgy: | Gyomaendrőd Város Német Nemzetiségi Önkormányzatának 2022. évi költségvetési beszámolója | |
Készítette: | Ugrainé Gróf Éva | |
Előterjesztő: | Braun Márton kisebbségi önkormányzati képviselő |
Tisztelt Képviselő-testület!
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 91. §-a alapján elkészült Gyomaendrőd Város Német Nemzetiségi Önkormányzatának (továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat) 2022. évi költségvetéséről szóló beszámolója.
A nemzetiségi önkormányzat a 12/2022.(II.7) NNÖ. számú határozatában fogadta el az önkormányzat 2022. évi költségvetését 2.266 ezer Ft bevétellel, ezen belül 1.040 ezer Ft működési célú támogatás értékű bevétellel a központi kezelésű előirányzatból, 12 ezer Ft saját bevétellel, 1.214 ezer Ft költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi pénzmaradvánnyal és 2.266 ezer Ft működési kiadással, ezen belül 100 ezer Ft személyi juttatással, 33 ezer Ft munkaadókat terhelő járulékkal, 2.133 ezer Ft dologi kiadással. A Nemzetiségi Önkormányzat 2022. évi költségvetését a 30/2022.(V.9.) NNÖ határozatával, a 41/2022.(IX.12.) NNÖ határozatával és a 61/2022.(XI.28.) NNÖ határozatával módosította.
A nemzetiségi önkormányzat döntése alapján és annak végrehajtása során az alábbiak szerint alakult költségvetésének bevételi és kiadási teljesítése 2022. évben:
Adatok ezer Ft-ban
Adatok ezer Ft-ban
Bevétel
|
Eredeti
|
Módosított
|
Teljesítés
|
Teljesítés %-a
|
|
|
|
|
|
Költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi működési pénzmaradvány
|
1214
|
1214
|
1214
|
100,0
|
Nemzetiségi önkormányzatok költségvetési támogatása
|
1.040
|
2.430
|
2430
|
100,0
|
Felhalmozási célú támogatás államháztartáson belülről
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Saját bevétel
|
12
|
135
|
133
|
98,5
|
Bevétel összesen
|
2.266
|
3.779
|
3.777
|
99,9
|
Kiadás
|
Eredeti
|
Módosított
|
Teljesítés
|
Teljesítés %-a
|
|
|
|
|
|
Személyi juttatás
|
100
|
350
|
342
|
97,7
|
Munkaadókat terhelő járulék
|
33
|
45
|
45
|
100,0
|
Dologi kiadás
|
2.133
|
3.179
|
2.809
|
88.3
|
Műk. célú támogatás ért. kiadás
|
0
|
0
|
0
|
0,0
|
Felhalmozási kiadás
|
0
|
205
|
202
|
98,5
|
Kiadások Összesen
|
2.266
|
3.779
|
3.398
|
89,9
|
2022. évi maradvány
|
|
|
379
|
|
A nemzetiségi önkormányzat 2022. december 31. napján 379 ezer Ft pénzkészlettel rendelkezett (pénztár 40 ezer Ft, bankszámla 339 ezer Ft).
A nemzetiségi önkormányzat 2022. évben bevételi előirányzatát 99,9 %-ban, kiadási előirányzatát pedig 89,9 %-ban teljesítette.
Bevételek
A nemzetiségi önkormányzatok 2022. évi általános működési célú állami támogatása egységesen 1.040 ezer Ft volt. A feladatalapú támogatás igénybevételére a működő nemzetiségi önkormányzatok jogosultak döntéseik alapján. A nemzetiségi önkormányzat 2022. évre 1.190 ezer Ft feladatalapú támogatásra volt jogosult.
A Békés Megyei Német Nemzetiségi Önkormányzat 200 ezer Ft-tal támogatta nemzetiségi önkormányzatunk Márton napi rendezvény költségeit. Az önkormányzat a támogatást a rendezvény Márton napi zenés műsorának költségére, Márton napi kézműves anyagok költségére és dekorációs anyagköltségére használta fel. A támogatás elszámolása a beszámolás időszakában megtörtént.
A nemzetiségi önkormányzat saját bevételi között elszámolt 133 ezer Ft, melyből 2 ezer Ft kamatbevételt, 8 ezer Ft a magáncélú telefon térítését foglalja magába, valamint 123 ezer Ft a sváb batyus bál rendezvény belépő díját tartalmazta.
A nemzetiségi önkormányzat 2021. évi maradványa 1.214 ezer Ft, melyből 1.212 ezer Ft a 2021. évi feladatalapú támogatásából maradt meg. A maradvány az alábbi feladatokra lett felhasználva:
- 213 ezer Ft a „Pintérház” használatának 2022. évi bérleti díjára 2022. január és szeptember közötti időszakra,
- 10 ezer Ft a 2022. október 1-től a „Pintár ház” közüzemi díjára,
- 11 ezer Ft 2022. január 9-én megtartott „Málenkij robot” megemlékezés költségeire,
- 68 ezer Ft összegben a nemzetiségi önkormányzat a német nemzetiségi nyelvet tanuló elsőosztályosok részére elkészítette a „Schultüte”-t,
- 258 ezer Ft a 2022. szeptember 24-én Geresdlaki gőzgombóc fesztiválon való részvétel (buszköltség, belépődíj) költségeire,
- 85 ezer Ft összegben 2022. november 11-én megtartott Márton napi rendezvény költségeire,
- 251 ezer Ft a Gyomaendrődi Disznótoros és Böllérpálinkaverseny költségeire, ahol népszerűsítette a sváb jellegű ételét, a sváb ízesítésű kolbászt,
- 123 ezer Ft 2022. november 26-án megtartott német Közösségi Házavató rendezvény költségeire,
- 76 ezer Ft anyagköltség merült fel a 2022. december 14-én megszervezett adventi kézműves foglalkozásra,
- 117 ezer 2022. december 4-én, 11-én és 18-án megtartott adventi gyertyagyújtás rendezvény költségeire lett felhasználva.
Kiadások
Működési kiadásként 3.196 ezer Ft teljesült, mely összegből 342 ezer Ft személyi juttatás merült fel, 45 ezer Ft a személyi juttatást terhelő munkaadókat terhelő járulék, valamint 2.809 ezer Ft dologi kiadást használt fel.
A nemzetiségi önkormányzat 2022 április 1-én a Wuderbar Fesztivál (Csodálatos Fesztivál) keretében bemutatott „Kis Herceg” című előadás megtekintéséhez biztosította a 60 ezer Ft összegű buszköltséget. 2022. május 18-án a Kállai Ferenc Művelődési központban megrendezésre került Lóca együttes koncertje, melynek költsége 119 ezer Ft volt. Az önkormányzat 2022. május 28-án megszervezte hagyományos Sváb batyus bálját, melynek költségei 504 ezer Ft összegben merült fel. A német nyelvet tanuló gyerekek részt vettek 2022. május 26-án a „Fedezd fel Kétegyházát! elnevezésű német versenyen, mellyel kapcsolatos buszköltséget szintén a nemzetiségi önkormányzat biztosította 66 ezer Ft összegben. A nemzetiségi önkormányzat a Gyomaendrődi Kis Bálint Általános iskola német nemzetiségi tanulóit 310 ezer Ft-tal a buszköltség és szakmai program finanszírozásával támogatta a Liptódi tábor megvalósításában. A német nemzetiségi első osztályos tanulók részére elkészítésre került a „Schultűte”, melynek költsége 68 ezer Ft volt. A nemzetiségi önkormányzat 2022. szeptember 24-én részt vett a Gersdlaki gőzgombóc fesztiválon, mellyel kapcsolatban 216 ezer Ft személyszállítási költség és 42 ezer Ft belépődíj merült fel. A német nyelvet tanuló gyerekek részt vettek Orosházán 2022. szeptember 28-án az Osztrák hét keretében német versenyen, mellyel kapcsolatos buszköltséget szintén a nemzetiségi önkormányzat biztosította 56 ezer Ft összegben. A nemzetiségi Önkormányzat 2022. november 11-én megszervezte a már hagyományos Márton napi rendezvényét, melynek keretében koncerten vehettek részt az óvodás és iskolás gyerekek. A rendezvény hangulatát a lilahagymás libazsíros kenyér biztosította. A rendezvény lampionos felvonulással fejeződött be. A Márton napi rendezvény 285 ezer Ft-ba került. A nemzetiségi önkormányzat 2022. december 19-én részt vett a Gyomaendrődi Disznótoros és böllérpálinka versenyen, ahol népszerűsítette a sváb ízesítésű kolbászt, a rendezvényre 251 ezer Ft-ot fordított. A nemzetiségi önkormányzat 2022. november 26-án Közösségi ház avatót tartott a német közösségi feladatai, és rendezvényei céljára kialakított „Pintér” házban, 185 ezer Ft költség merült fel. A nemzetiségi önkormányzat 2022. december 4-én adventi rendezvényt szervezett az Evangélikus templomban, ahol a hangosítás költsége merült fel 38 ezer Ft összegben. A nemzetiségi önkormányzat 2022. évben részt vett a városi adventi gyertyagyújtás megszervezésében 2022. december 4-én, 11-én, 18-án, ahol két alkalommal a műsort is biztosított, valamint az adventi koordinátor díját összesen 191 ezer Ft összegben. 2022. december 14-én megszervezésre került az adventi kavalkád kézműves foglalkozás a német nyelvet tanulók számára, melyre biztosította a kézműves anyagot és a fenyőfát 76 ezer Ft összegben.
Fejlesztési kiadások
A nemzetiségi önkormányzatnak a beszámolási időszakban 202 ezer Ft felhalmozási kiadása merült fel, melyből az önkormányzat „Pintér Ház” fűtésének megoldása érdekében 2 db gázszieszta kályhát, 2 db gázpalacktestet és Infra fűtő panelt vásárolt. Az önkormányzat 2022. évben az energia árak emelkedése miatt az ingatlan drága gázfűtése helyett az olcsóbb energiaforrások felhasználási lehetőségét vette számba, melynek eredményeként a gázsziesztával és a villamosenergiával való fűtés bizonyult a legkedvezőbbnek.
A nemzetiségi önkormányzat mérlegének 2022. évi kimutatása
adatok E Ft-ban
Eszközök
|
Források
|
|
||
|
|
|
|
|
Immateriális javak
|
0
|
Nemzeti vagyon induláskori értéke
|
1003
|
|
Ingatlanok
|
0
|
Egyéb eszközök induláskori értéke és változása
|
365
|
|
Gépek, berendezések
|
513
|
Felhalmozott eredmény
|
533
|
|
Befektetett eszközök összesen
|
513
|
Mérleg szerinti eredmény
|
-1 031
|
|
Pénzeszközök
|
379
|
Passzív időbeli elhatárolások
|
0
|
|
Aktív időbeli elhatárolások
|
9
|
Költségvetési évet követő kötelezettségvállalás
|
31
|
|
Eszközök összesen
|
901
|
Források összesen
|
901
|
A Nemzetiségi önkormányzat vagyonát 3.658 ezer Ft bruttó összegű feladatai ellátásához szükséges ügyviteli és számítástechnikai eszközei, valamint a feladatai ellátásához szükséges gépek, berendezések alkotják. Eszközeinek nettó értéke 513 ezer Ft. A nemzetiségi önkormányzat tevékenysége során arra törekszik, hogy megóvja a tulajdonában lévő vagyontárgyai értékét, ennek érdekében rendszeresen karbantartja azt.
2022. évi maradvány
A nemzetiségi önkormányzat 2022. évi gazdálkodása kiegyensúlyozott volt a rendelkezésre álló bevételei biztosították a feladat ellátásához szükséges kiadásokat. A nemzetiségi önkormányzatnak 2022. évben 379 ezer Ft maradványa keletkezett, ezen összeg a 2022. évi feladatalapú támogatásából maradt meg, melyet az önkormányzat 2023. december 31-ig használhat fel kiadásaira.
Az önkormányzat a 2023. évi költségvetésének elfogadásával egyidejűleg döntött az alábbi programok megvalósításáról a 2022. évi feladatalapú támogatás terhére:
- 2023. január 7-én a „málenkij robot” megemlékezés, koszorúzás költségére 80 ezer Ft merült fel,
- 48 ezer Ft a 2023.január 14-én a Pécsen megrendezett Magyarországi Német Önkormányzatoknak napjának részvételi (útiköltség, étkezés) költségére,
- 11 ezer Ft a 2022. december 11-én és 2022. december 18-án az Adventi gyertyagyújtás rendezvényen közreműködő fellépők után keletkezett, de már a 2023-as költségvetési évet terhelő szerzői jogdíj fizetési kötelezettség költségére,
- 240 ezer Ft 2023. április 5-én a húsvéthoz kapcsolódóan megrendezésre kerülő gyermekműsor rendezvény költségeire.
A nemzetiségi önkormányzat pénzügyi helyzete rendezett, nem rendelkezik lejárt, kifizetetlen számlával.
Beszámoló a folyamatba épített előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzés végrehajtásáról
A belső kontroll rendszer működtetését az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 69. §-a teszi kötelezővé a költségvetési szerv vezetője részére. A belső kontroll rendszer keretében biztosítani kell, hogy a működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan és hatékonyan végezzék el, az elszámolási kötelezettség teljesítésre kerüljön és az erőforrásokat megóvják a károktól és veszteségtől. Működtetéséről a jegyző, mint a költségvetési szerv vezetője a jelen költségvetési beszámoló keretei között számol be.
I. Szabálytalanságok kialakulásának megelőzése:
A szabálytalanságok megelőzésének egyik legfontosabb eleme, hogy a gazdálkodással foglalkozó köztisztviselők számára, hozzáférhetővé váljanak azok a normák, melyek alapján feladataikat ellátják. A Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatalon belül minden dolgozó számára egységesen biztosított a hatályos önkormányzati és nem önkormányzati normák elérése. A napi munkavégzést szabályozó belső utasítások elérhetősége szintén biztosított. A pénzügyi irányítási és ellenőrzési feladatok magukban foglalják a pénzügyi döntéseket megelőző és azt megalapozó dokumentumoknak a megfelelő előkészítését is. A képviselő-testületek döntéseinek nyilvántartása elektronikusan történik, mely lehetővé teszi a megalapozó előterjesztések megismerését és későbbi időpontokban történő visszakeresését.
Az ASP szakrendszer bevezetését követően felülvizsgálatra került a kötelezettségvállalási, utalványozási, ellenjegyzési jogosultság. Az önkormányzat nevében kötelezettségvállalásra az elnök jogosult, melyet az önkormányzat gazdálkodási szabályzata rögzít.
A munkavállalók részére biztosított, hogy a gazdálkodással, valamint az egyéb munkavégzéssel kapcsolatos hatályos szabályokat és egyéb tájékoztató anyagokat megismerjék, a pénzügyi döntésekre vonatkozó dokumentumok a hatályos előírásoknak megfelelően készüljenek.
Az egységes iratkezelési szabályzat és program alkalmazása, a nemzetiségi önkormányzati ügyirat kezelés ellenőrzése biztosítja a jogszabályoknak megfelelő iratkezelést, a dolgozók teljesítményének nyomon követését.
A szabálytalanság kialakulásának megelőzését szolgálják a közös hivatal, mint önálló gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési intézmény életében a folyamatosan, heti rendszerességgel megtartásra kerülő osztályvezetői értekezletek, ahol az elvégzendő feladatok megbeszélése mellett lehetőség nyílik a végrehajtás ellenőrzésére, valamint a hivatal gazdálkodásával kapcsolatos folyamatok értékelésére. Az osztályvezetői értekezletekről feljegyzés készül. Az osztályvezetői értekezleten megbeszélésre kerülő témakörök és az ott elhangozottakról készült összefoglalók szintén minden vezető és hivatali dolgozó számára elérhető. Az osztályvezetői értekezleten elhangzottakról az osztályvezetők osztályértekezlet keretében nyújtanak tájékoztatást a dolgozók számára, szintén heti rendszerességgel. Az osztályvezetői értekezleten elhangzottakat a községi és hivatali dolgozók is figyelemmel kísérhetik.
A kötelezettség vállaláshoz szervesen kapcsolódik az utalványozás, ellenjegyzés kérdése. Az ellenjegyzésre a pénzügyi osztály vezetője, illetve az általa kijelölt dolgozója jogosult, míg az önkormányzat működésével kapcsolatos kiadások utalványozására az elnök jogosult. Az utalványozásra váró okiratok aláírásának sorrendisége szintén a szabálytalanság megelőzésének eszköze, melynek során az utalványozásra jogosultak egymás feladat ellátására rálátnak, így azzal kapcsolatosan kérdéseket tehetnek fel, ellenőrzési jogosultságaikkal élhetnek. A teljesítés igazolására az elnök jogosult az önkormányzat Gazdálkodási szabályzata alapján.
A kötelezettség vállalás naprakész nyilvántartását az ASP rendszer biztosítja, melynek folyamatos vezetéséért a pénzügyi osztály vezetője felelős.
Az önkormányzati munkatársaknak az elmúlt években egy új kifejezéssel, az önkormányzati ASP fogalmával kellett megismerkedniük, az önkormányzatok jelentős részénél pedig már a gyakorlati alkalmazást is meg kellett tanulni. Ez a kötelezettség a Gyomaendrődi Közös Önkormányzati Hivatal dolgozói számára 2018-ban és 2019-ben jelentkezett, hiszen a Közös Hivatalt alkotó települések 2019. január 1-jén csatlakoztak az ASP rendszerhez. Az ASP (Application Service Provider, vagyis alkalmazás-szolgáltató) modell lényege, hogy a felhasználók az interneten keresztül vehetik igénybe a távoli szolgáltató központtól a tevékenységük támogatásához szükséges szoftvereket, alkalmazásokat, amelyek segítenek a gazdálkodási, adóztatási, hagyatéki, kereskedelmi feladatok ellátásában. Az elérhető szakrendszerek: az iratkezelési, a gazdálkodási, az adó, a hagyatéki leltár, az ingatlanvagyon-kataszter, valamint az ipar és kereskedelmi szakrendszer segítségével optimalizálhatóak a települések belső működési folyamatai. Az ASP-hez való csatlakozás előnyei: központilag karbantartott programok segítségével hatékonyabbá válik az önkormányzati ügyvitel, az elektronikus ügyintézésnek köszönhetően egyre inkább háttérbe szorul a papír alapú adminisztráció, emellett a települések könnyebben tehetnek eleget az adatszolgáltatási kötelezettségüknek. Az ASP rendszer teljes körű bevezetésére 2019-ben került sor.
II. Hatékony gazdálkodás biztosítása
A költségvetési intézmény gazdálkodása során a belső kontroll működésének biztosítani kell a hatékony gazdálkodást, az erőforrásokkal való takarékosságot is. A hivatal, mint költségvetési intézmény beszerzései, valamint a gazdasági szervezeti feladatkörébe tartozó költségvetési szervek beszerzései tekintetében a közbeszerzési eljárás vagy amennyiben a beszerzés nem tartozik a Kbt. hatálya alá, úgy a legalább három ajánlat beszerzésének szabálya (Beszerzések lebonyolításának szabályzata szerint) határozza meg az eljárási rendet a beszerzés tárgyának nettó értéke alapján.
III. A meghozott döntések végrehajtásának ellenőrzése
A gazdálkodással kapcsolatos döntések végrehajtását biztosítja egyrészt a testületi döntéseket nyilvántartó rendszer, melyből a lejárt határidejű határozatok jelentéséből egyrészt a képviselő-testület, másrészt a hivatali vezetés is folyamatos információt kap. A gazdálkodással kapcsolatos döntések végrehajtása nyomon követhető a költségvetési beszámolókból, valamint a zárszámadási rendeletből és a költségvetési intézmények gazdálkodását bemutató rendszeres beszámolókból. Az ASP rendszer alkalmas a gazdálkodással kapcsolatos döntések végrehajtásának nyomon követésére is. A döntések nyomon követését biztosítják továbbá azok az eljárások és fórumok is melyek az I. pontban ismertetésre kerültek.
A döntések végrehajtásának ellenőrzését szolgálják: a település honlapján megtekinthető képviselő-testületi előterjesztések, rendeletek és jegyzőkönyvek.
A döntések végrehajtásának ellenőrzése során nem került feltárásra olyan súlyú szabálytalanság, melynek alapján fegyelmi vagy más eljárást kellett volna kezdeményezni.
Az elkövetkező évek nagy kihívása, hogyan hozható összhangba a dinamikus, a folyamatosan változó körülményekhez alkalmazkodni akaró döntéshozatal, a széles körű kockázatelemzésen alapuló alternatívák kidolgozásával. Az informatikai lehetőségek a problémát csak részben képesek megoldani, hatékonyabbá tenni az előkészítést.
A belső kontrollrendszer működéséről szóló vezetői nyilatkozat az előterjesztés mellékletét képezi.
2022. évben végzett külső ellenőrzés
2020. júliusában a Magyar Államkincstár éves ellenőrzési terve alapján a 2020. évre vonatkozóan átfogó szabályszerűségi pénzügyi ellenőrzést indított. Az ellenőrzés kiterjedt Gyomaendrőd Város Önkormányzatára és költségvetési szerveire, Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Települési Önkormányzati Társulására és intézményeire, a Nemzetiségi Önkormányzatokra, valamint Csárdaszállás és Hunya Község Önkormányzataira. A végleges jelentést 2021. április 22-én kapta meg önkormányzatunk. Az ellenőrzés javaslatai 2 területre irányultan. A belső kontrollrendszer értékelése alapján 4 intézkedést javasoltak, a könyvvezetési és adatszolgáltatási kötelezettség ellenőrzésével kapcsolatban 1 intézkedést jelöltek meg, az éves költségvetési beszámoló ellenőrzésével kapcsolatos intézkedést nem fogalmazott meg. A megállapításokra intézkedési tervet készítettünk, valamennyi ellenőrzött szervezetre vonatkozóan és megküldtük a Magyar Államkincstár részére. Az ellenőrzés 2022. évben utóellenőrzéssel folytatódott. 2022. április 25-én kaptuk meg az értesítést az utóellenőrzésről, melyben bekérésre kerültek a 2021. évre vonatkozó dokumentumok, mely alapján ellenőrzésre került az intézkedési tervben foglalt feladatok teljesítése. Az utóellenőrzésről készült jelentésben foglaltak alapján az önkormányzat minden feladatot teljesített határidőre. Az utóellenőrzés a jelentés elnöki és jegyzői aláírás hitelesítésével 2022. június 29-én lezárásra került.
2022. évben végzett belső ellenőrzés
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet, hogy tárgyalja meg az önkormányzat 2022. évi költségvetésének teljesítéséről szóló beszámolót.
Döntési javaslat
"2022. évi beszámoló"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Német Nemzetiségi Önkormányzat a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd, Város Német Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 114.§ (1) bekezdés d) pontjában foglalt feladatkörében a 2022. évi költségvetési zárszámadását a következőkben határozza meg:
1. Gyomaendrőd Város Német Nemzetiségi Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Nemzetiségi Önkormányzat) a Nemzetiségi Önkormányzat 2022. évi zárszámadási beszámolójának
a) bevételi főösszegét 3.777 ezer forintban,
b) kiadási főösszegét 3.398 ezer forintban
teljesítette az 1. mellékletben részletezettek szerint.
2. A bevételi főösszegen belül
a) a működési bevételek előirányzat teljesítése 2.563 ezer forint,
b) a felhalmozási bevételek előirányzat teljesítése 0 ezer forint,
c) a működési célú finanszírozási bevételek előirányzat teljesítése 1214 ezer forint,
d) a felhalmozási célú finanszírozási bevételek előirányzat teljesítése 0 ezer forint
az 1. melléklet 1-13. sorában részletezettek szerint.
3. A kiadási főösszegen belül a Nemzetiségi Önkormányzat működési kiadásainak teljesítése 3.196 ezer forint, melyből:
a) személyi juttatás 342 ezer forint,
b) munkaadót terhelő járulék 45 ezer forint,
c) dologi kiadás 2.809 ezer forint,
d) működési célú támogatásértékű kiadás 0 ezer forint,
e) működési célú pénzeszköz átadás államháztartáson kívülre 0 ezer forint,
f) a működési célú céltartalék 0 forint,
g) ellátottak pénzbeli juttatása 0 forint
az 1. melléklet 14-21. sorában részletezettek szerint.
a) felújítási kiadás 0 ezer forint,
b) beruházási kiadás 202 ezer forint,
c) egyéb felhalmozási kiadás 0 ezer forint
az 1. melléklet 22-25. sorában részletezettek szerint.
5. A Nemzetiségi Önkormányzat 2022. évi előirányzat felhasználási ütemtervét és annak teljesítését a 2. melléklet tartalmazza.
6. A Nemzetiségi Önkormányzat 2022. évi vagyonkimutatását a 3. melléklet tartalmazza.
7. A Nemzetiségi Önkormányzat 2022. évi költségvetési maradványa 379.513 Ft.
A maradvány kimutatását a 4. melléklet tartalmazza.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal