9. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2011. február 24-i ülésére

Tárgy:   Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának elfogadása
Készítette:   Dr. Csorba Csaba jegyző
Előterjesztő:   Dr. Csorba Csaba jegyző
Véleményező bizottság:   Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság

Tisztelt Képviselő-testület!

A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV tv. (továbbiakban Ötv) 38.§ (1) bekezdése szerint az önkormányzat működésével és az államigazgatási feladatok ellátásával kapcsolatban a képviselő-testület egységes hivatalt hoz létre. A hivatal a képviselő-testület szerve. Az Ötv. szerint saját jogán önálló hatáskörrel a hivatal nem rendelkezik, egységes szakapparátusként működik, belső szervezeti egységei a munkamegosztás követelményeként munkaszervezési megfontolásként alakultak ki. A hivatal működésének alapdokumentuma a SZMSZ-a melynek, mint az önkormányzati gazdálkodás végrehajtó szervének vannak kötelező elemei is. A költségvetési szervek alapító okiratának kötelező tartalmi elemeit az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII tv. 90.§-a határozza, míg a SZMSZ-nek a 292/2009.(XII.19.) Korm. rendelet  20.§-a szerint az alábbiakat kell tartalmaznia:
„20. § (1) A költségvetési szerv szervezeti felépítését, feladatait és működési folyamatait - e rendeletben és más jogszabályokban foglaltak figyelembevételével - a szervezeti és működési szabályzat határozza meg.
(2) A költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatának - a külön jogszabályban meghatározottakon kívül - tartalmaznia kell
a) a költségvetési szerv létrehozásáról szóló jogszabályra történő hivatkozást,
b) a költségvetési szerv törzskönyvi azonosító számát, alapító okiratának keltét, az alapító okirat számát, az alapítás időpontját,
c) az ellátandó, és a szakfeladatrend szerint (szakfeladat számmal és megnevezéssel) besorolt alaptevékenységek, rendszeresen ellátott vállalkozási tevékenységek, valamint az alaptevékenységet meghatározó jogszabályok megjelölését,
d) azon gazdálkodó szervezetek részletes felsorolását, amelyek felett a költségvetési szerv alapítói, illetve tulajdonosi (tagsági, részvényesi, szavazatelsőbbségi) jogokat gyakorol,
e) a szervezeti felépítést és a működés rendjét, a szervezeti egységek (ezen belül a gazdasági szervezet) megnevezését, engedélyezett létszámát, feladatait, és a szervezeti egységek közötti kapcsolattartás rendjét,
f)
g) a szervezeti egységek vezetőjének azon jogosítványait, amelyek körében a költségvetési szerv képviselőjeként járhat el,
h) a szervezeti és működési szabályzatban nevesített valamennyi munkakörhöz tartozó feladat- és hatásköröket, a hatáskörök gyakorlásának módját, a helyettesítés rendjét, az ezekhez kapcsolódó felelősségi szabályokat,
i) a költségvetési szerv szervezeti ábráját,
j) külön jogszabályban szabályozott esetek kivételével a munkáltatói jogok gyakorlásának - ideértve az átruházott munkáltatói jogokat is - rendjét,
k) az irányító szerv által a 16. § (1)-(3) bekezdésében foglaltak szerint a költségvetési szervhez rendelt más költségvetési szervek felsorolását.
(3) A költségvetési szerv belső szabályzatban rendezi a működéséhez, gazdálkodásához kapcsolódó és pénzügyi kihatással bíró, jogszabályban nem szabályozott kérdéseket, így különösen
a) a gazdálkodással - így különösen a kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, a szakmai teljesítés igazolása, az érvényesítés, utalványozás gyakorlásának módjával, eljárási és dokumentációs részletszabályaival, valamint az ezeket végző személyek kijelölésének rendjével, és az adatszolgáltatási feladatok teljesítésével kapcsolatos belső előírásokat, feltételeket, (19. sz. melléklet)
b) a beszerzések lebonyolításával kapcsolatos eljárásrendet, (21. sz. melléklet)
c) a belföldi és külföldi kiküldetések elrendelésével és lebonyolításával, elszámolásával kapcsolatos kérdéseket, (22. sz. melléklet)
d) az anyag- és eszközgazdálkodás számviteli politikában nem szabályozott kérdéseit, (23. sz. melléklet)
e) a helyiségek és berendezések használatára vonatkozó előírásokat, (24. sz. melléklet)
f) a reprezentációs kiadások felosztását, azok teljesítésének és elszámolásának szabályait, (25. sz. melléklet)
g) a gépjárművek igénybevételének és használatának rendjét, (26. sz. melléklet)
h) a vezetékes és rádiótelefonok használatát, (27. sz. melléklet)
 i) a közérdekű adatok megismerésére irányuló kérelmek intézésének, továbbá a kötelezően közzéteendő adatok nyilvánosságra hozatalának rendjét.” (28. sz. melléklet)
 
A fentiekre figyelemmel beterjesztem a Tisztelt Képviselő-testületnek a felülvizsgált a Polgármesteri Hivatal működésére vonatkozó SZMSZ-t, egységes szerkezetbe foglalva.
 
Felhívom a T. Képviselő-tetület tagjainak figyelmét, hogy az SMSZ-t  2011. 02.01.napján  emailben megküldtük előzetes véleményezésre, amiben az  eltelt időszak óta lényegi változás nem t.örtént .Kérem, hogy a felkészülés során ezt az anyagot szívedkedjenek figylelembe venni. ( Letölthető bejelentekezés után a város honlapjáról a Városunk főneműből nyíló, Önkormányzat>Testületi ülések>Előterjesztések menűpontban.)

 


Döntéshozói vélemények

Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság  

A bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a Polgármesteri Hivatal SZMSZ-nek jóváhagyását.

 
Döntési javaslat

"Szervezeti és Működési Szabályzat elfogadása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Testületi ügyek
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaedrőd Város Képviselő-testülete az 1990. évi LXV. tv. 38. §-ban, az 1992. évi XXXVIII. tv. 91.§ (2) valamint 292/2009.(XII.19.) Korm. rendelet 20.§-a alapján Gyomaendrőd Város Önkormányzata Képviselő-testülete Polgármesteri Hivatalának SZMSZ-t jóváhagyja.

A SZMSZ hatálybalépése 2011. március 1, rendelkezéseit a hatályba lépést követően indult ügyekben kell alkalmazni. Hatálybalépésével a korábbi SZMSZ hatályát veszti.

 

 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -

« Vissza
Vissza a főmenübe