21. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2009. december 21-i ülésére
2009. december 21-i ülésére
Tárgy: | Tájékoztató a Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat intézményei 1-11 havi finanszírozási helyzetéről | |
Készítette: | Szilágyiné Bácsi Gabriella | |
Előterjesztő: | Várfi András polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi és Gazdasági Bizottság |
Tisztelt Képviselő – testület!
Az önkormányzati intézmények és a polgármesteri hivatal gazdálkodásáról 2009. november 30. napjáig terjedő időszak vonatkozásában az alábbi tájékoztatást nyújtjuk.
A Polgármesteri Hivatal gazdálkodásának áttekintése:
Személyi juttatások és járulékok alakulása:
- 2009. évben bérfejlesztés nem történt az önkormányzatnál.
- A kiadásokat elemezve megállapítható hogy a személyi juttatások közel 90 %-ban, az időarányos alatt teljesültek, melyet a következők befolyásolnak:
- Megtakarítást eredményeztek: a hivatalon belüli belső átcsoportosítások, továbbá nyugdíjazás miatt két köztisztviselő távozott a hivatalból és a helyükre felvett fiatal kollégák bére jóval alacsonyabb a távozó kollégák bérénél, az építéshatóságról közös megegyezéssel 2009. május hónapban távozó kolléga helyére a munkaügyi központ által 100 %-ban támogatott pályakezdő került.
- A költségvetési rendelet II. számú módosításával került beépítésre a közszférában dolgozók részére jogszabály által megállapított kereset-kiegészítés egész évre járó összege. 2009. július 1. napjától a kormányrendelet ismételt módosítására került sor, melynek értelmében a havi kereset-kiegészítés ettől az időponttól nem jár minden dolgozó részére. Torzítja a %-os teljesítést, hogy az előirányzatok között szerepel minden közszférában dolgozóra vonatkozóan a kereset-kiegészítés egész évi összege, ugyanakkor a teljesítéseknél csak 6 teljes hó és 4 olyan hónap kifizetési adata jelenik meg, ahol már a közszférában dolgozók csekély száma részesült ezen juttatásban. Rendezésére év végén a tényleges adatok ismeretében kerül sor.
- A közcélú foglalkoztatás szintén torzítja a teljesítési adatokat, hiszen 2009. április 1. napjától indult a tényleges foglalkoztatás, így a vizsgált időszakban csak 7 havi bér és járulék kifizetés jelentkezett a teljesítési adatok között.
- A szakfeladatokon működő intézményeknél a személyi juttatások és járulékok tekintetében év végéig túllépés nem várható, a rendelkezésre álló előirányzat fedezetet biztosít a ténylegesen jelentkező kifizetésekre.
Dologi kiadások alakulása:
- A dologi kiadásoknál a teljesítés 88,4 % a módosított előirányzathoz viszonyítva, melynek teljesítése összességében az időarányos alatt alakult. Ezen teljesítést jelentősen befolyásolja a kamatköltségek alakulása, itt a 46.000 E Ft előirányzattal szemben a teljesítés 32.150 E Ft, mely a kötvény után fizetendő alacsony kamatláb mértékével magyarázható.
- A dologi kiadásokat részletesen elemezve megállapítható, hogy egyes szakfeladatoknál a teljesítés magasabb az előirányzattól. Ilyen terület például a városgazdálkodás szakfeladat, ahol a dologi kiadásokon belül a szolgáltatások teljesítésének összege haladja meg a módosított előirányzat összegét. A Polgármesteri Hivatalnál a készletbeszerzések között jelentkező kis értékű tárgyi eszköz beszerzés, egyéb anyag- és készletbeszerzés teljesítése, valamint a festék és festékpatron beszerzés szintén meghaladja a tervezett szintet. A hivatal épületének festésével kapcsolatosan közel 500 E Ft összegű anyag vásárlása történt. A kisegítő szakfeladaton a gépkocsik javítására, karbantartására 934 E Ft-ot fordítottunk. A Polgármesteri Hivatal épületében a fűtésrendszer váratlan meghibásodása jelentős összegű ( közel 2.500 E Ft) többletkiadást eredményez. A munkálatok elvégzéséhez 1.000 E Ft előleg formájában kifizetésre került, a fennmaradó összeg átutalására december elején kerül sor. Egyéb területen nem jelentkezik túllépés, hiszen az év során a költségvetési rendelet módosítása alkalmával az előre nem tervezett (egyszeri jellegű, ill. Képviselő-testületi döntés alapján jelentkezett) kiadások előirányzatai megemelésre kerültek.
- A dologi kiadásokon belül megtakarítás jelentkezik a vízkár szakfeladaton, 10.000 E Ft, továbbá a szúnyoggyérítésnél közel 4.000 E-Ft összegben. A Polgármesteri hivatalnál a telefonköltségek a megtervezett előirányzatok alatt teljesültek, mely ugyancsak megtakarítást eredményezett.
Támogatásértékű működési kiadások alakulása:
A támogatásértékű működési kiadások között teljesült többek között a hulladéklerakó üzemeltetéséből származó bérleti díj bevétel önkormányzatok részére történő átadásának összege, valamint a Körös-szögi Kistérségi Társulás részére biztosított működési hozzájárulás (1.871 E Ft/negyedév) összege.
Működési célú pénzeszköz átadás alakulása:
A működési célú pénzeszköz átadások között a vizsgált időszakban az alábbi tételek jelentek meg: A Liget Fürdő Kft. részére biztosított támogatás 37.620 E Ft összegben, az orvosi ügyeletre, helyi buszközlekedésre, a Déryné Közösségi Ház működésére átadott támogatás, a Katona József Művelődési Központ részére az átszervezésig biztosított támogatási összeg, a bölcsődei- és óvodai feladatellátásra, valamint a Civil, a Sport és Ifjúsági alapból az egyéb non-profit szervezeteknek megítélt pénzösszegek időarányos része. Az Idegenforgalmi Alap terhére a vizsgált időszakban 2.630 E Ft került kifizetésre.
Felújítási, felhalmozási kiadások, pénzeszköz átadások teljesítése:
Az első 11 hónapban felújítási munkákra a hivatal 100.331 E Ft összeget fordított, azaz a módosított előirányzat 86 %-át. A felújítások között teljesült:
- A Kirendeltség épületének felújítása 28.143 E Ft összegben,
- a Lévai és Kálvin út felújítása (12.599 E Ft),
- Fűzfás-zugi lejáró útalap felújítása (575 E Ft),
- Kiss Lajos üdülőtelepi út felújítása (1.439 E Ft),
- Belterületi utak kátyúzása, javítása (2.500 E Ft),
- Dobó úti járda felújítása (795 E Ft),
- megtörtént pályázati pénzből a Blaha úti Idősek Klubjának rendbetétele (9.900 E Ft),
- megvalósult a Katona József Művelődési Központ fűtéskorszerűsítése (3.544 E Ft),
- a Déryné Művelődési Ház nagytermének pályázati pénzből történő átalakítása (7.850 E Ft),
- Déryné Művelődési Ház homlokzat felújítása (7.721 E Ft),
- szivattyú és keverő felújítás történt a szennyvíztisztító telepen 1.300 E Ft értékben,
- csatorna-fedlap és tolózár cserére, valamint az üzemeltetett közművagyonon végrehajtott rekonstrukciós munkák több mint 11.000 E Ft összegben,
- Zeneiskola nyílászárók cseréje (1.000 E Ft),
- elkészült a Varjasi és Tüköri bekötőút burkolat megerősítési terve (2.650 E Ft),
- a 14 utca felújításának terve több mint 4.800 E Ft összegben,
- sor került továbbá járda, játszótér és óvoda felújításra.
A Polgármesteri Hivatalnál a beruházások a vizsgált időszakban 150.491 E Ft értékben, azaz 43,77 %-ban teljesültek. A nagyobb beruházásaink, úgy mint a belvíz V. ütem, a Magtárlaposi beruházás, 4+1 utca építése, felújítása, Hősök útja felújítása folyamatban vannak, de a projektekhez kapcsolódó tényleges kifizetések december hónapban fognak jelentkezni. A vizsgált időszakban szakfeladatonként az alábbi fejlesztési tételek jelentkeztek:
Kisegítő mg-i szolg. szakfeladat:
- Köztéri szobrok, emlékművek tervezési díja 180 E Ft + áfa
- Kolmann közpark engedélyezési terve 480 E Ft + áfa
- Tudás kútja szivattyú csere 92 E Ft + áfa
Útépítés szakfeladat:
- Gye-Hunya összekötő út engedélyezés, tervezés, kivonási mterv bruttó 10.810 E Ft
- Sebes Gy. burkolatmegerősítés és 46-os főút teherment. terv kész. 1.065 E Ft + áfa
- Selyem utca buszmegálló pár építése és útép. közzétételi díja 416 E Ft + áfa
- Fő úti és Bajcsy úti kerékpárút tervének átdolg. bruttó 428 E Ft
- Népliget úti útszélesítés, parkolóép. 657 E Ft + áfa
- Nagylaposi új buszváró 150 E Ft + áfa
- Hősök úti parkoló ép. tervezése, ép.engedély 293 E Ft + áfa
Önkormányzati int. Ellátó kisegítő szolg. szakfeladat:
- Gépjármű vásárlások előleg: 640 E Ft + áfa
Igazgatás szakfeladat:
- Hivatal, Sportcsarnok, Fürdő fűtéskorszerűsítés megval. 900 E Ft + áfa
- Számítógép vásárlás (anyakönyvvezető), vírusvédelem 515 E Ft + áfa
- Digitális térkép 803 E Ft + áfa
- AROP szervezetfejlesztési tanulmány 729 E Ft + áfa
- POLISZ licence díja 1.680 E Ft + áfa
- Szoftverfejlesztés – hivatali adattár 160 E Ft + áfa
- Elektronikus döntéstámogató rendszer 500 E Ft + áfa
- Hivatal akadálymentesítési terve 260 E Ft + áfa
- Okmányirodai ügyfélhívó rendszer 1.030 E Ft + áfa
Vízkárelhárítás szakfeladat:
- Belvíz V. ütem (ajánlattevői műszaki dok., közbeszerzési elj. díja, mérnöki tev., művezetés) 2.958 E Ft + áfa
- Belvíz V. ütem kivitelezés részszámla 51.062 E Ft + áfa
- Belvíz II. ütem tervezői művezetés, vízjogi eng. 740 E Ft + áfa
- Ár-és belvíz védekezési tervek felülvizsg. 450 E Ft + áfa
- Hullámtéri bekötőcsatorna 3.341 E Ft + áfa
- Külterületi holtág rehab. tervezési munkák 11.850 E Ft + áfa
- Belvíz VII. ütem megval. Tanulmány 1.200 E Ft + áfa
- Belvíz VII. ütem vízjogi lét. Eng.terv 1.820 E Ft + áfa
Városgazdálkodás szakfeladat:
- Ingatlan vásárlások 1.200 E Ft
Nappali szociális ellátás szakfeladat:
- Magtárlaposi beruházás kivitelezés részszla, egyéb engedély 13.841 E Ft + áfa
- Bútorvásárlás 1.822 E Ft + áfa
Szennyvízelvezetés és kezelés szakfeladat:
- Szennyvízcsatorna hálózat bővítése (Áchim és Endrődi utcák) 259 E Ft + áfa
Temetkezés szakfeladat:
- Temető bővítés 1.230 E Ft + áfa
Fürdő szakfeladat:
- Orvosi tanulmány elkészítésének díja (pályázat) 2.500 E Ft
- Uszoda hőcserélő rendszer végszámlája 732 E Ft + áfa
- Erzsébet Liget parkoló építés és pótmunka 3.584 E Ft + áfa
Cigány Kisebbségi Önkormányzat:
- Nyomtató, notebook, projektor, videokamera 642 E Ft + áfa
Térségi Humánsegítő Szolgálat:
- Informatikai pályázat tesztkészlet, számítógép, notebook és szoftver: 941 E Ft + áfa
A felhalmozási célú pénzeszköz átadásoknál lakossági közmű visszatérítések jelentkeznek (közel 3.000 E Ft összegben), továbbá beköltözési hozzájárulás visszafizetés (1.151 E Ft), első lakáshoz jutók támogatása 1.160 E Ft összegben, belvízkár támogatás 200 E Ft, a Holtág egyesületek részére nyújtott támogatás 4.688 E Ft összegben, itt jelenik meg az otthonteremtési támogatás címén átadott 1.710 E Ft, továbbá a Zöldpark Kft. részére tárgyi eszköz beszerzésre biztosított 1.305 E Ft összeg.
Önkormányzatunk az év hátralevő részében is arra törekszik és próbál úgy gazdálkodni, hogy a beruházásokhoz szükséges saját erő biztosításához ne legyen szükség 2009. évben a kötvényforrás igénybe vételére. Ezt a célkitűzést nagy mértékben befolyásolja és veszélyezteti az a tény, hogy a fejlesztésekhez kapcsolódóan az önerő biztosításán túl a pályázati támogatások összegét is több hónapra meg kell az önkormányzatnak előlegeznie. A kirendeltség épületének felújításához elnyert 19.000 E Ft összegű támogatást a hatóság a mai napig nem utalta, az önkormányzat a beruházás költségét június elején kifizette a kivitelezőnek. A vizsgált időszak végéig több mint 40.000 E Ft azon elnyert pályázati támogatás összege, melyet az önkormányzatnak meg kell előlegeznie, és amely forrás majd csak 2010. évben fog a város rendelkezésére állni.
Kölcsönök nyújtása:
A kölcsönök között jelenik meg a Gyomaszolg Ipari Park Kft. részére az Ipari Park beruházáshoz és az Ipari park infrastruktúra fejlesztéshez biztosított összesen 14.907 E Ft összegű tulajdonosi kölcsön, a Tulipános Óvoda részére biztosított 400 E Ft, itt jelenik meg 2.320 E Ft összegben nyújtott fiatal házasok lakáskölcsöne, 396 E Ft összegben a Bánomkerti útépítéshez biztosított kölcsön, illetve a közköltséges temetés címén nyújtott kölcsön. A Vállalkozásfejlesztési Alap terhére 6.000 E Ft összegben nyújtott az önkormányzat visszatérítendő támogatást a Leontex Kft. részére munkahelyteremtés (12 fő) céljából.
Rövid lejáratú hitelfelvétel:
A rövid lejáratú hitelfelvétel előirányzata nem csökkent a költségvetési rendeletmódosítások során, azonban a vizsgált időszakban hitelfelvételre ténylegesen nem került sor.
Bevételek alakulása:
- Az intézményi működési bevételek teljesülése már a vizsgált időszakban meghaladja a módosított előirányzat összegét. A saját bevételeken belül kedvezően alakult a bérleti díjak bevételének összege, továbbá a kamatbevételeknél is jelentős többletbevételre tettünk szert A csatorna érdekeltségi hozzájárulás lekötéséből származó kamatbevétel 16.346 E Ft, a Belvíz V. ütemhez kapcsolódó támogatás lekötéséből 3.621 E Ft, a költségvetési főszámlán lévő pénzforgalom után 12.000 E Ft a jóváírt kamat összege. A kötvény lekötéséből származó kamatbevétel és árfolyamnyereség meghaladja a 100.000 E Ft-ot.
- A helyi adóbevételeknél az iparűzési adóbevételek 124,41 %- ra teljesültek, azaz több mint 261.000 E Ft folyt be az önkormányzat számlájára 2009. november 31. napjáig. 2008. évtől kezdve a vállalkozók nem csak az iparűzési adót kell, hogy megfizessék, hanem az építményadót is, ami jelentős tehernövekedést jelentett számukra. Ennek hatására ebben az adónemben növekedett a kintlévőség, a bevétel teljesülése 80 % alatti. A befizetett telekadó összege november végéig 4.801 E Ft, a módosított előirányzat 88 %-a teljesült. Az idegenforgalmi adóbevételünk 300 E Ft-tal meghaladja az éves tervet, az itt elért többletbevétel minden forintjához plusz 2 forint összegű normatív állami támogatást igényelhetünk az év végi elszámolás során. A magánszemélyek kommunális adójánál és a gépjármű adónál a teljesítés kis mértékben alacsonyabb az időarányos előirányzattól, így ezen adónemeknél a behajtási cselekmények eredményességének függvényében érheti el az önkormányzat az év elején tervezett összegeket. Az év utolsó hónapjában még jelentős összegű adóbevétellel számolhatunk, hiszen a behajtási cselekmények folyamatban vannak, november hónapban megtörtént az adóosztály részéről a tömeges azonnali beszedési megbízások kiadása, illetve az iparűzési adóalanyok december hónapban tesznek eleget feltöltési kötelezettségüknek.
- A támogatás értékű működési bevételek a vizsgált időszakban több mint 116.000 E Ft összegben teljesültek. Itt jelenik meg a mezőőri szolgálat működéséhez igényelt agrártámogatás, az Európai Parlamenti választásokra leutalt támogatás összege, a térségi közmunkaprogramra megítélt támogatás összege, a támogató szolgálat működésére leutalt összeg, a mammográfiai vizsgálatra kapott támogatás összege, a megelőlegezett gyermektartásdíj bevétel, a mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása, a közhasznú foglalkoztatottak után megigényelt támogatások és a társulási normatív bevételek összege. Itt jelenik meg az uniós forrásból megvalósuló Kompetencia alapú oktatáshoz leutalt előleg összege, továbbá a CKÖ és a Térségi Humánsegítő Szolgálat HEFOP-os és TÁMOP-os pályázatára leutalt támogatás összege.
- A felhalmozási célú bevételek teljesülése 71,45 %. Itt kerültek megtervezésre a nyertes beruházásainkhoz kapcsolódó pályázati támogatások összegei. A vizsgált időszakban megérkezett a Kirendeltség akadálymentesítéséhez kapcsolódó támogatási összeg (8.426 E Ft+375 E Ft), az AROP program előlege 4.933 E Ft összegben, a Selyem út III. ütemének pályázati támogatása (34.276 E Ft) és a 4+1 utca építéséhez kapcsolódó 11.678 E Ft összegű előleg, valamint a CKÖ uniós forrásból megvalósuló pályázatához kapcsolódóan 770 E Ft. Központi költségvetési szervtől érkező támogatásként jelent meg 6.953 E Ft összegben a VIVARO gépjármű beszerzésre nyert támogatás, a Blaha úti épület felújítására leutalt támogatás összege (9.900 E Ft), illetve a konferenciaközpont kialakítására nyert 8.000 E Ft összegű pályázati pénz. Megérkezett 4.243 E Ft összegben a gyógyvíz tanulmányterv támogatása, valamint a Fogyatékkal élők nappali központjának kialakításához elnyert támogatásból 13.260 E Ft összegű előleg. Központosított támogatásként érkezett a belvíz V. ütemhez kapcsolódó támogatás 76.120 E Ft összegben, valamint a Lévai és Kálvin út felújításához nyert 6.299 E Ft. Megérkezett számlánkra a Tájház raktárhelyiség kialakítására elnyert 1.800 E Ft összegű támogatása is.
- A beköltözési hozzájárulás és a közérdekű kötelezettségvállalás címen befolyt összeg 4.063 E Ft, mellyel szemben 1.151 E Ft beköltözési hozzájárulás került visszautalásra.
- A lakossági útépítésekkel kapcsolatban 11.500 E Ft tervezett összegből 4.050 E Ft érdekeltségi hozzájárulás, a csatorna érdekeltségi hozzájárulás esetében a 17.177 E Ft összegű tervvel szemben 13.160 E Ft a befolyt összeg. Az útépítésekkel kapcsolatos érdekeltségi hozzájárulás alacsony teljesítésének oka, hogy ezen összeg csak az előző évekről áthúzódó törlesztéseket tartalmazza. A 2009. évre ütemezett új utak építéséhez kötődő lakossági hozzájárulás tervezett összege 5.500 E Ft, melynek pénzügyi realizálása ebben az évben nem várható.
A Polgármesteri Hivatalhoz tartozó önállóan működő intézmények költségvetésének alakulása 1 – 11. hóban
adatok: E Ft-ban
Megnevezés
|
Személyi juttatás
|
Járulékok
|
Dologi kiadások
|
|||
|
Mód. ei.
|
Teljesítés
|
Mód. ei.
|
Teljesítés
|
Mód. ei.
|
Teljesítés
|
Térségi Humánsegítő Szolgálat
|
26650
|
22005
|
8208
|
6518
|
10522
|
9145
|
Határ Győző V. Könyvtár
|
14736
|
11741
|
4579
|
3479
|
8268
|
6099
|
Városi Alapfokú Műv.okt. Int.
|
39071
|
33452
|
12070
|
9851
|
12002
|
10435
|
Katona József Művelődési Központ és Tájház
|
9213
|
7896
|
2902
|
2389
|
12662
|
9815
|
Térségi Humánsegítő Szolgálat
A Térségi Humánsegítő Szolgálat gazdálkodását nagyban befolyásolja a folyamatban lévő TÁMOP - Vackor pályázat.
A pályázathoz kapcsolódó kiadások teljesültek és a bevételi forrás kiutalása is megtörtént a támogató szervezet részéről.
A költségvetési bevételek teljesítése időarányosan 76,49 %-ot mutat.
Ezen belül a támogatások 76,08 %-on teljesültek - melyet befolyásolnak az intézmény gazdálkodásához kapcsolódó társulási normatíva bevételek, melyek 61,26 %-on teljesültek (a kistérség az 1-9. havi normatívát átutalta), s a pályázati pénzeszközök teljesítése, mely 81,91 %-ot mutat.
A saját bevételek teljesítése 95,21 %-kal az időarányosnak megfelelő.
Az intézménynél a költségvetési kiadások az 1 – 11. havi adatok figyelembevételével 83,01 %-on teljesültek, ami az időarányos alatt teljesült. Ezen belül a személyi juttatások 82,57 %-ot, s a hozzájuk kapcsolódó munkaadói járulékok 79,41 %-ot tesznek ki, míg a dologi kiadások 86,91 %-on realizálódtak.
A takarékos gazdálkodás eredményeképp, továbbá azáltal, hogy a pályázati pénzeszközök felhasználása kiváltotta az eredeti költségvetésben megtervezett működési kiadások egy részét az intézmény összességében jól teljesítette költségvetését
Határ Győző Városi Könyvtár
A Határ Győző Városi Könyvtár 2008. szeptember 1. napjától kezdődően két telephellyel működik, a Kossuth u. 50. és a Blaha L. u. 21. sz. alatti könyvtárakkal.
Összességében megállapítható, hogy az 1 – 11. havi működési bevételek 63,07 %-kal jelentősen elmaradtak az időarányos teljesítéshez képest (mivel a Képviselő-testület ez év elején megszüntette az intézményben a tagsági díjat), míg a költségvetési kiadások teljesítése 77,29 %-kal az időarányoshoz képest alacsony.
Javítja az intézmény költségvetési pozícióját az ÁFA visszaigénylésből befolyt 2.266 E Ft.
A kiadásokon belül a személyi juttatások (79,67 %-os), a hozzájuk kapcsolódó munkaadói járulékok (75,98 %-os) és a dologi kiadások (73,77 %-os) teljesítése az időarányoshoz képest alul maradtak.
A dologi kiadásokon belül a villamosenergia-szolgáltatás, a víz- és csatornadíj vonatkozásában a teljesítés jelentősen elmarad az időarányoshoz képest, ezért az év utolsó hónapjában jelentős kiadás várható még.
Központosított támogatás keretében 278 E Ft könyvtári érdekeltség-növelő támogatásban részesült az intézmény, mely összeg könyvvásárlásra fordítható.
Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Az intézmény 1 – 11. havi költségvetési kiadásainak teljesítése 86,94 % - melyek közül a személyi juttatások 85,62%-ban, a munkaadót terhelő járulékok 81,61 %-ban, a dologi kiadások 86,94 %-ban teljesültek.
A dologi kiadásokon belül az időarányos teljesítést meghaladta szakmai anyag beszerzés, egyéb készlet beszerzés, amelyeket a pályázatokon nyert pénzeszközök felhasználása eredményezett; a bérleti és lízingdíj; valamint a belföldi és külföldi kiküldetés.
Összességében tekintve az intézmény dologi kiadásait - amely ugyan 86,94 %-on teljesült -, megállapítható hogy a fenti túllépések ellenére százalékos aranyban megfelelő a teljesítése, mivel a közműszolgáltatók elszámoló számláikat még nem készítették el - ezért az év utolsó hónapjaiban jelentős teljesítés várható -, valamint az ingatlanok, gépek, berendezések karbantartási kiadásainak teljesítése alulmaradt a tervezetthez képest.
Az intézmény működési bevételei 86,76 %-ban teljesültek, ezen belül viszont a térítési díjak befizetése 109,42 %-ot tesz ki.
Katona József Művelődési Központ, Endrődi Tájház és Helytörténeti Gyűjtemény
Az Endrődi Tájház és a Katona József Művelődési Központ 2009. március 1-i egyesülésével jött létre önállóan működő költségvetési szervként a Katona József Művelődési Központ, Endrődi Tájház és Helytörténeti Gyűjtemény.
Összességében megállapítható, hogy a működési bevételek 137,24 %-kal túlteljesítették az időarányos, sőt az egész évre tervezetteket, míg a költségvetési kiadások teljesítése 82,64 %-kal kissé elmaradt az időarányoshoz képest.
Javítja az intézmény költségvetési pozícióját az ÁFA visszaigénylésből befolyt 1.417 E Ft.
A kiadásokon belül a személyi juttatások (85,70 %-kal), a hozzájuk kapcsolódó munkaadói járulékok (82,32 %-kal) és a dologi kiadások (80,48 %-kal) kissé alatta maradtak az időarányos teljesítéshez képest.
A dologi kiadásokon belül a:
- lapkiadás vonatkozásában: a szakmai tevékenységhez igénybevett szolgáltatás 162,11 %-kal jelentősen meghaladja az időarányos teljesítést. Szükséges megjegyezni, hogy a Gyomaendrődi Hírmondó megjelentetése bruttó 372.550 Ft költséget jelent havonta az intézménynek, mely költséget nem fedezi a tervezett előirányzat, ezért más szakfeladaton elért megtakarításából szükséges előirányzatot biztosítani ezen kiadásra.
- múzeumi tevékenység vonatkozásában: a szakmai anyag beszerzés 114,67 %-kal; a villamos energia 161,45 %-kal, és a víz- és csatornadíj 126,64 %-kal jelentősen meghaladja az időarányos teljesítést.
- a Katona József Művelődési Központnál a közüzemi díjak teljesítése alulmaradt az időarányoshoz képest.
Az intézmény működési bevételeit jelentős mértékben javította a vizsgált időszakban teljesült 606 E Ft tájház bevétel, valamint az 2.773 E Ft művelődési központ bevétele (ezen összegből jelentős hányadot képvisel az Alapfokú Művészetoktatási Intézmény által fizetett bérleti díj).
(Az önállóan működő intézmények vonatkozásában a beszámolót készítette Rávainé Szujó Tünde pénzügyi ügyintéző).
Gyomaendrőd Város Cigány Kisebbségi Önkormányzata
Gyomaendrőd Város Cigány Kisebbségi Önkormányzata 2009. november 30-ig a bevételi előirányzatát 80,4 %-ban teljesítette, a kiadásai 79,8 %-ban teljesültek.
2009. évre általános működésre az állam éves szinten 571 E Ft támogatást biztosít, valamint pályázat útján feladat alapú támogatásként 256 E Ft illeti meg a Gyomaendrőd Város Cigány Kisebbségi Önkormányzatát.
A Cigány Kisebbségi Önkormányzat 2009. évi gazdálkodásának legnagyobb részét a TÁMOP 5.2.5 projekt megvalósítása képviseli. A program megvalósítása során két alkalommal került sor kifizetési kérelem benyújtására az ESZA kifizetési ügynökség felé. Az első alkalommal leigényelt 1.926 E Ft összegű támogatás 2009. július –augusztus hónapokban kiutalásra került. Második alkalommal 4.112 E Ft leigényelt támogatásból 726 E Ft megérkezett, 2.819 E Ft támogatás jóváhagyásra került, kiutalása folyamatban van.Az ellenőrzés során az ESZA szabálytalansági eljárást indított az önismereti tréninggel kapcsolatos megbízási díj kifizetésével kapcsolatban, ugyanis a tréning tevékenységet a felnőttképzésről szóló törvény szerint akkreditációval rendelkező intézmény végezheti. Az eljárást követően 567 E Ft megbízási díj kifizetésének támogatását az ESZA elutasította. Fenti összeget saját erőből kell biztosítania a kisebbségi önkormányzatnak, azonban erre a költségvetésében jelenleg nincs fedezet.
Problémát jelent továbbra is, hogy a 2008. évben elszámolt pályázatánál szintén szabálytalansági eljárás miatt a programban elszámolt és kifizetett költségek egy része nem került elfogadásra a támogató szervezet részéről, így ezen összeget szintén a kisebbségi önkormányzatnak kellett biztosítania és kigazdálkodnia. A programmal kapcsolatosan szerződés alapján Gyomaendrőd Város Önkormányzata biztosított az előfinanszírozáshoz visszatérítendő támogatást a CKÖ részére, melyből a mai napig se fizetett vissza 629 E Ft-ot.
Gyomaendrőd Város Német Kisebbségi Önkormányzata
Gyomaendrőd Város Német Kisebbségi Önkormányzata 2009. november 30-ig bevételi előirányzatát a pénzmaradvány figyelembe vételével 111,6 %-ban, kiadási előirányzatát pedig 44,8 %-ban teljesítette.
Az Önkormányzat az általános működésre biztosított 571 E Ft összeget, valamint a 182 E Ft feladatarányos támogatást egész évre megkapta. 107 E Ft saját bevétele volt a Sváb Bál belépőből, valamint 30 E Ft –tal támogatta a Békés Megyei Önkormányzat a hagyományőrző sváb batyus bál szervezési költségeit. A Békés Megyei Önkormányzat 40 E Ft-tal támogatta a november 7-én megrendezett Békés Megyei Németek Kulturális Napjának költségeit. A Kisebbségi Önkormányzat e rendezvényének megszervezéséhez szükséges költségek finanszírozásához pályázatot nyújtott be a Magyarországi Nemzeti és Etnikai Kisebbségekért Közalapítványhoz, melynek kedvező elbírálása során 100 E Ft támogatást nyert. A rendezvény költségeinek elszámolása folyamatban van. A kisebbségi Önkormányzat legutóbbi ülésén döntött arról, hogy az oktatási intézményeket összesen 200 E Ft értékben nyelvi eszközök vásárlásával támogatja. A Kisebbségi Önkormányzat jelenleg 624 E Ft készpénzzel rendelkezik. (A Kisebbségi Önkormányzatok vonatkozásában a beszámolót készítette Ugrainé Gróf Éva pénzügyi ügyintéző).
Az önállóan működő és gazdálkodó intézmények beszámolóit a melléklet tartalmazza.
Az önálló intézmények beszámolóiból kitűnik, hogy év végéig a gazdálkodásukhoz a költségvetésükben rendelkezésre állnak a források, a folyamatos működést biztosítani tudja.
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság |
A Bizottság javasolja T. Képviselő-testületnek a Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat intézményei 1-11. havi finanszírozási helyzetéről készült tájékoztató elfogadását. |
|
"Tájékoztató a Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat intézményei 1-11 havi finanszírozási helyzetéről"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat intézményei I-XI. havi gazdálkodásáról készített tájékoztatót elfogadja.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -
Hivatali felelős: - NINCS FELELŐS KIJELÖLVE-