23. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2009. december 21-i ülésére

Tárgy:   A Varga Lajos Sportcsarnok további működtetése
Készítette:   Csényi István
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi és Gazdasági Bizottság, Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság, Humánpolitikai Bizottság

Tisztelt Képviselő-testület!

 Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 297/2004. (XI. 25.) KT. számú határozatával pályázatot írt ki a Városi Sportcsarnok profilkötöttségű működtetésére, a benyújtott pályázatok elbírálását követően, a Képviselő-testület 12/2005. (I.27.) valamint a 32/2005. ( II.24.) KT. sz. határozatai alapján a Garbel Trade Bt.-vel kötött határozott időre szóló bérleti szerződést. A bérleti szerződés lejáratának időpontja: 2010. február 28. A Garbel Trade Bt. később átalakult Kft.-vé, majd névváltoztatást követően Gyomagyöngye Kft. lett az üzemeltető.
 
A bérlő a bérleti szerződésben az alábbi fontosabb kötelezettségeket vállalta:
1.bérlti díj megfizetése, jelenleg bruttó 54.336 Ft/hónap,
2. az ingatlan világításkorszerűsítéséből eredő havonta esedékes bérleti díj megfizetését átvállalta,
3. 2007 évben sikeres önkormányzati pályázat esetén ( kűzdőtér és vizesblokk ) a fejlesztési beruházás 10%-ának az átvállalása. A fejlesztési beruházás nem valósult meg.
 
Jelenleg a terembérleti díjak az alábbiak:
1. a felnőtt kézilabda, röplabda, egyéb szervezett sportágak esetében: 2930 Ft/óra,
2. egyéb szervezett sportrendezvények, tömegsport foglalkozások, iskolai és céges rendezvények esetében: 3660 Ft/óra,
3. közoktatási intézmények számára a kötelező testnevelési órák és diáksportköri foglalkozások bérbeadó által jóváhagyott terembérleti díja: 2200 Ft/óra.
 
A bérleti szerződés lejárta miatt szükséges áttekinteni a Sportcsarnok további működtetésének lehetőségét. Több alternatíva között lehet választani:
-          a további működtetésére pályázatot írhat ki az Önkormányzat,
-          önálló intézményt hoz létre,
-          más önkormnyzati intézménnyel működteti.
 
A jelenlegi és korábbi bérbeadás utján történő hasznosítás tapasztalatai.
Összességében az üzemeltetők az alapfeladatokat az igényeknek megfelelően ellátták. Az ingatlan fenntartásával több probléma felvetődött, ezek elsősorban a karbantartás hiányosságait érintették. Az ingatlan állagával kapcsolatban a lakosság részéről többször érkezett jelzés, amelyek az öltözők, szociális blokk és a csarnok részre vonatkoztak. Ezen hiányosságok megszüntetésére időben intézkedések születtek.
 
Az egyes üzemeltetési alternatívák előnyei és hátrányai:
 
1. Pályázati úton történő bérbeadás
Előnyök
Hátrányok
-    Bérleti díj bevétele származik az önkormányzatnak,
-    Az állagmegóvás, karbantartás költségei a bérlőt terhelik,
-    Nem kell az alkalmazottak után bért és annak járulékait fizetni
 
- A tevékenységből eredő bevételek nem az önkormányzatot illetik,
- Az eddigi tapasztalatok alapján az állagmegóvást, karbantartást a bérlőtől ki kell kényszeríteni,
 
 
2. Részben önálló intézmény ( szakfeladat ) létrehozása
Előnyök
Hátrányok
-    A tevékenységből eredő bevételek az önkormányzatot illetik,
-    A tevékenység irányítása, szabályozása, ellenőrzése közvetlenül történik, ezáltal átláthatóbbá válik,
-    Az önkormányzat a feladatellátáshoz állami normatívát tud igénybevenni.
 
Az intézmény fenntartásával kapcsolatos összes kiadás az önkormányzatot terheli.
A részben önálló intézmény létrehozásnak adminisztrációja időtartamban hosszabb folyamat és költségei vannak.
 
 
3. Az üzemeltetés feladatának átadása, más részben önálló vagy önálló intézmény részére
Előnyök
Hátrányok
-    A sportcsarnok fenntartásával kapcsolatos kiadások és bevételek az átvevő intézményt illetik,
-    Az intézményhez való feladatátadással kevesebb költség merül fel, mint egy új részben önálló intézmény létrehozása a sportcsarnok működtetésére.
-    A tevékenység irányítása, szabályozása, ellenőrzése közvetlenül történik, ezáltal átláthatóbbá válik.
 
A tevékenységből eredő bevételekkel és az állami támogatás összegével az intézmény gazdálkodik,
A gazdálkodással kapcsolatos információk közvetve jutnak el az önkormányzathoz.
 
 
A spotcsarnok éves költségvetése az alábbiak szerint alakulhat a bérlő által rendelkezésre bocsátott információk alapján. Itt meg kell jegyezni, hogy a megyében más hasonló intézményekben a tanterv szerinti oktatási testnevelési órák kivételével a terembérleti díjon felül külön meg kell fizetni a használat időtartamára eső fűtési kiadásokat is. Jelenleg gyomaendrődőn a terembérleti díjon felül nem kell külön meg fizetni a használat időtartamára eső fűtési kiadásokat
 
A sportcsarnok üzemeltetési kiadásai
Költség megnevezése
Összeg 
Tervezett kiadás éves szinten
Áram
80 – 150 eFt/hó
(6*80+6*150)
1.380 eFt
A világítás korszerűsítés
89 eFt/hó
1.068 eFt
Vízdíj
45 eFt/hó
588 eFt
Melegvíz
15 eFt/hó
180 eFt
Gáz alapdíj
51 eFt/hó
612 eFt
Gáz fűtésszezonban
250 – 800 eFt/hó
(4*250+2*800)
2.600 eFt
Bérleti díj
57 eFt/hó
684 eFt
Munkabér + járulék
Nincs információ
(194 eFt*12)
2.328 eFt
Tervezett kiadások összesen:
 
9.440 eFt
 
Amennyiben az önkormányzat nem bérlet útján hasznosítja az ingatlant, akkor nincs bérleti díj kiadás. A munkabér és járulékai a 2010 évi minimálbérrel lettek számolva 2 főre. Az önkormányzatnak van lehetősége közhasznú illetve közmunka keretében csökkenteni a munkabér és járulékai kiadásait.
 
A sportcsarnok üzemeltetési bevételei
Költség megnevezése
Összeg 
Tervezett bevétel éves szinten
Kötelező testnevelési órák után az iskolák befizetései
250 eFt/hó
3.000 eFt
Bethlen Gábor Szakképző Iskola befizetése
30 eFt/hó
360 eFt
Egyéb egyesületek, szervezetek befizetései 
40 eFt/hó
480 eFt
Nem rendszeres bevételek feltételezve a kiadások és bevételek egyezőségét
Nincs információ
5.600 eFt
Tervezett kiadások összesen:
 
9.440 eFt
 
Az 5.600 eFt éves nem rendszeres bevétel azt jelenti, hogy átlagosan 3000 Ft/óra terembérleti díjjal számolva naponta 5 órában kell valamilyen tevékenységre bérbeadni a csarnokot. Ez egy nagyon átlagos számítás, mert itt nincsennek figyelembe véve a nagyobb rendezvények bevételei, amely már szervezési kérdés. Természetesen az önkormányzati üzemeltetés esetén nincs külön bérleti díj, így az csökkenti a kiadásokat
A helyi szabályozás értelmében az ügyben a döntést a Képviselő - testület hozza meg.
 
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést tárgyalja meg és döntését határozat formájában hozza meg. 

Döntéshozói vélemények

Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság  

A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság a határozati javaslatban leírt alternatívák sorrendjével egyetért. A döntés meghozatalához segítséget nyújt az előterjesztésben leírt tervezett működési kiadások és bevételek számbavétele.

 
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság  

A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság a határozati javaslatban leírt alternatívák sorrendjével egyetért. A döntés meghozatalához segítséget nyújt az előterjesztésben leírt tervezett működési kiadások és bevételek számbavétele.

 
Humánpolitikai Bizottság  

A Hunmánpolitikai Bizottság a határozati javaslatban leírt alternatívák sorrendjével egyetért. A döntés meghozatalához segítséget nyújt az előterjesztésben leírt tervezett működési kiadások és bevételek számbavétele.

 
Döntési javaslat

"A Varga Lajos Sportcsarnok további működtetése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Önkormányzati vagyoni ügyek
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Megszavazandó alternatívák:

A) alternatíva

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete optimálisabb körülmények között történő üzemeltetése érdekében az 1996. évi LXIX. tv. A helyi önkormányzat feladatai 3.§ -ban, valamint a  a 2004. évi I. törvény „ A helyi önkormányzatok sporttal kapcsolatos feladatai” címűfejezetében foglaltakkal összhangban a Varga Lajos  Sportcsarnok létesítményt 2010. március 1. napjával átadja üzemeltetésre intézménynek.

 A Képviselő-testület utasítja a Polgármestert, hogy az átadással kapcsolatos intézkedéseket tegye meg. Az átvevő intézmény alapító okiratának módosításáról annak megküldésével értesítse a Területi Államháztartás törzskönyvi nyilvántartását.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2010. 03. 31.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Csényi István

B) alternatíva

Varga Lajos Sportcsarnok egységes szerkezetbe foglalt alapító okirata
TERVEZET
 
 Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a ..../2009.(XII.21.) Gye. Kt. határozatával az Államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 88-90.§, a Költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. tv. 4.§, a Sportról szóló 2004. I. tv. 55.§ valamint Gyomaendrőd Város Sportkoncepciójában foglaltak alapján a Varga Lajos Sportcsarnok alapító okíratát az alábbiak szerint határozza meg.

1./ Alapíttás ideje:
2010. március 1.
2./ A költségvetési szerv neve, székhelye:
Varga Lajos Sportcsarnok
5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. sz.
3. A költségvetési szerv jogszabályban meghatározott közfeladata
3.1. Alaptevékenység:
Az intézmény szakágazati száma: ........... a Sportról szóló 2004. I. tv. 55.§-a alapján.
3.1.1. Sporttevékenység - Sportlétesítmény működtetése
           Szakágazat szám: 930000 TEÁOR: 9300
           Szakfeladat szám: 931102 Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése
           Sporttevékenység és támogatása: 931201 Versenysport tevékenység és támogatása
                                                                          931202 Utánpótlási-nevelési tevékenység és támogatása
                                                                          931204 Iskolai diáksporttevékenység és támogatása
           Szabadidős sport és támogatása: 931301 Sportszövetségek és szabályozó testületek működésének támogatása
           Egyéb sporttevékenységek:             931903 M.u.s. egyéb sporttámogatás
3.2 Kiegészítő tevékenység:

nincs

4. A költségvetési szerv tevékenységét tekintve
Vállalkozási tevékenységet nem folytat.
5. A költségvetési szer alaptevékenysége
Közszolgáltató közintézmény, amely az alaptevékenysége szerint Sport-, szórakoztató, szabadidős tevékenységeket ellátó költségvetési szerv.
6. A költségvetési szerv működési köre
Gyomaendrőd Város közigazgatási területe.
7. A költségvetési szerv irányító szervének neve, székhelye
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő - testülete, 5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1.
8./ A költségvetési szerv besorolása: Önállóan működő közszolgáltató költségvetési szerv.
A gazdálkodásával összefüggő pénzügyi feladatokat Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Polgármesteri hivatala látja el. A két szerv közötti gazdálkodásra vonatkozó munkamegosztás és felelősség vállalás rendejét a polgármester által jóváhagyott megállapodás szabályozza.
9. A költségvetési szerv vezetőjének kinevezési, megbízási, választási rendje:
Az intézmény élén az intézményvezető van, a kiemelt munkáltatói jogokat Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete gyakorolja, a Kjt. 1992. évi XXXIII. tv. 23. §-a lapján.
10. A költségvetési szerv foglalkoztatottjaira vonatkozó foglakoztatási jogviszony/ok megjelölése:
Közalkalmozotti jogviszony a Kjt. 1992. évi XXXIII. tv. alapján.
11. A költségvetési szerv közvetlen jogelődjének megnevezése
A Gyomagyöngye Kft. ( 5500 Gyomaendrőd,   ) által üzemeltetett Varga Lajos Sportcsarnok

12./ Az intézmény rendelkezésére bocsátott vagyon:

Az intézmény ingatlan vagyonnal nem rendelkezik, a működéshez szükséges – Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. szám (Hrsz.: 1587) alatti ingatlant a fenntartó használatba adja az intézménynek.
A feladatellátáshoz az ingatlanon kívül rendelkezésre állnak még, az intézményben a leltár szerint nyilvántartott vagyontárgyak, melyeket szabadon használhat.
Az intézmény a rendelkezésére álló vagyont az önkormányzati vagyonrendeletben foglaltak szerint köteles kezelni és biztosítékként nem adhatja.

Záradék

A Varga Lajos Sportcsarnok egységes szerkezetbe foglalt alapító okíratát, Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képvuselő-testülete a ..../2009.(XII.21.)Gye. Kt. határozatával 2009. december 21. hatállyal hagyja jóvá.

Gyomaendrőd, 2009. december ..

                                                                      Várfi András Polgármester                                                                     dr. Csorba Csaba jegyző

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2010. 03. 31.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Csényi István

C) alternatíva

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a tulajdonában lévő Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. sz. alatti Varga Lajos  Sportcsarnokot 2010. március 01. napjával profilkötöttséggel meghirdeti.
 
PÁLYÁZATI KIÍRÁS

Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete nyílt pályázatot hirdet
a Gyomaendrőd Szabadság tér 1. szám alatt működő 1587. hrsz.-ú
Varga Lajos Sportcsarnok
profilkötöttségű bérbeadására, 2010. március 01-től, öt évre 2015. február 28-ig.
 
Pályázati feltételek:
Pályázatot nyújthatnak be azok a természetes személyek, jogi személyek, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságok, akik a részletes pályázati kiírásban meghatározott feltételekkel a működést biztosítják, a létesítményben a 2004. évi I. törvényben meghatározott a helyi önkormányzatokra vonatkozó feladatellátását vállalják.
A pályázat elkészítéséhez, a pályázat részletes feltételeire vonatkozó előírások ingyenesen átvehetők a Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési és Vagyongazdálkodási Osztályán. Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. sz. Telefon: (66) 386-122/136-os mellék.
 
Pályázat benyújtásának helye, határideje:
A pályázatot zárt borítékban, 2 példányban, Gyomaendrőd Város Polgármesterének címezve, "Sportcsarnok" jeligével ellátva 2010. január 31.-én 12,00 óráig kell benyújtani személyesen, vagy előző napig kell postai úton feladni 5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. címre.
A pályázat első példányán fel kell tüntetni az "EREDETI PÉLDÁNY" szöveget: A fenti határidő elmulasztása jogvesztő!

Az ingatlan leírása
Az ingatlan természetben Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. sz. alatt található. Helyrajzi száma: 1587. Az épület hasznos alapterülete:1577 m2, melyből a játékcsarnok 1215 m2, a kiszolgáló helyiségek (vizes blokk, öltözők, szertárak, összesen: 37 db) 362 m2 alapterületű.
 
A pályázat elbírálása:
A pályázat nyerteséről Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete dönt, a testület 2010. februári ülésén.
A pályázat előzetes véleményezését és döntés előkészítését a Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete 14/2003 (VI. 05.) KT. számú rendelet 27. § (1) bekezdésében meghatározott munkacsoport végzi.
A döntés időpontjáról a pályázók külön értesítést kapnak.

A "Sportcsarnok" jeligéjű pályázat benyújtásának további részletes feltételei
1. A bérlő jogainak és kötelezettségeinek teljesítése során a bérlő köteles figyelembe venni a sportról szóló 2004. évi I. törvényben, valamint Gyomaendrőd Város Önkormányzata Sportkoncepciójában foglalt rendelkezéseket.
 
2. Pályázati feltételek:
Bérlő köteles bérbe adni a Tulajdonosnak az alábbi célokra, a bérleti szerződés megkötésekor meghatározandó időpontokban bérleti díj fizetése mellett a bérleményt:
- közoktatási intézmények számára a kötelező testnevelési órák és diáksportköri foglalkozások megtartására,
- az önkormányzatnak és intézményeinek rendezvények megtartására.
 
3. A pályázat egyéb feltételei:
-  Pályázó a terembérleti díj emelés tervezetéről köteles tájékoztatni Gyomaendrőd Város Képviselő - testületét, illetve annak jóváhagyásával alkalmazhatja,
-  Pályázó a bérlemény karbantartását, állagmegóvását saját költségén vállalja. Felek a nagyobb értékű felújítási munkálatok kiadási terheinek megosztását az esedékesség felmerülésekor külön megállapodásban rögzítik. A felújítási munkákra megnyíló pályázatok esetében a felek közösen pályáznak.
 
4 A pályázónak nyilatkoznia kell:
- kötelezettséget vállal az épület és a leltár szerint átadott berendezési tárgyak állagának megőrzéséről
- a szerződés teljesítésének időtartama alatt a bérleti díj mértékéről és annak esetleges évenkénti emeléséről.
- Az ingatlan fenntartásával kapcsolatos költségek megtérítésére, a közüzemi szolgáltatókkal való szerződések megkötésére,
- Vállal e fejlesztést, amennyiben igen akkor az a pályázatban részletes költségevetéssel és műszaki tartalommal mutassa be.
 
1.     A pályázathoz csatolni kell, vagy nyilatkozni, hogy a pályázat elnyerése esetén 30 napon belül az alábbi felsorolt iratokat benyújtja mely szerint a pályázónak nincs lejárt köztartozása az alábbi szervek felé:
1.        Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság,
2.        Országos Egészségbiztosítási Pénztár,
3.        Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokság,
4.        Adós – és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal,
5.        Gyomaendrőd Város Önkormányzata, valamint annak helyi adóhatósága.

Az önkormányzat azzal a pályázóval köt bérleti szerződést aki vállalja a pályázatban meghatározott bérleti kötelezettségek teljesítését és a bérbeadó önkormányzattól 2. pontban meghatározott bérlet esetén a legkevesebb bérleti díjat kéri.

A pályázat érvénytelensége:
Érvénytelen az a pályázat, amely határidőn túl érkezett, amely nem felel meg a pályáztató által kiírt feltételeknek, az előírt mellékleteket nem tartalmazza.
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete fenntartja azon jogát, hogy a pályázatok ismeretében a pályázati eljárást eredménytelennek nyilvánítja.
A pályázat elkészítéséért, illetve az elkészítéssel kapcsolatban felmerült költségekkel szemben díj nem számítható fel.
 
A Képviselő-testület Várfi András polgármestert pályázati eljárás lebonyolításával, a 14/2003 (VI. 05.) KT. számú rendelet 27. § (1) bekezdésében meghatározott munkacsoportot a pályázati elbírálással kapcsolatos előkészítő feladatok ellátásával bízza meg.

Határidők, felelősök:

Határidő: 2010. 03. 31.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Csényi István

« Vissza
Vissza a főmenübe