6. napirendi pont
TÁJÉKOZTATÓ
A Humánpolitikai Bizottság
2010. április 19-i ülésére

Tárgy:   Tájékoztató az egészségüggyel kapcsolatos 2010. április 2-ai egyeztetésről
Készítette:   Dr. Tímár Andrea
Előterjesztő:   Dr. Tímár Andrea
Véleményező bizottság:   Humánpolitikai Bizottság

 

Tisztelt Humánpolitikai Bizottság!
 
A Tisztelt Bizottság 2010. március 16-ai ülésén Dr. Farkasinszky Erzsébet főorvos asszony a következő az egészségügyet érintő problémákat vetette fel:
- új ultrahang készülék vásárlása a Városi Egészségügyi Intézmény által
- laboratórium működése
- pelenkafelírás
- ügyelettel kapcsolatos problémák
- munkafegyelem
A Tisztelt Bizottság úgy döntött, hogy a felmerült kérdések tisztázása érdekében szükséges egy egyeztető fórum létrehozása az érintettek részvételével.
Az egyeztetésre 2010. április 2-án került sor, melyen jelen volt Várfi András polgármester, Dr. Csorba Csaba jegyző, Hangya Lajosné a Humánpolitikai Bizottság elnöke, Dr. Torma Éva a Városi Egészségügyi Intézmény igazgató főorvosa, Dr. Farkasinszky Erzsébet urológus főorvos, Keresztesné Jáksó Éva a Humánpolitikai Osztály vezetője és dr. Timár Andrea jegyzőkönyvvezető.
A következőkben szeretném önöket tájékoztatni az egyeztetésen elhangzottakról:
 
1. új ultrahang készülék vásárlása:
Dr. Farkasinszky Erzsébet elmondta, hogy az Ultrahang Egyesület a Korszerű Egészségügyi Szakellátásért Egyesület 2005-ben a város összefogásával vásárolt egy ultrahang készüléket, melyet bérbe adott a Városi Egészségügyi Intézmény számára. Az igazgató főorvos asszonytól választ várt arra a kérdésre, hogy az Intézmény miért vásárolt 2009. szeptemberében egy ugyanolyan kategóriás készüléket.
Dr. Torma Éva elmondta, hogy az Intézmény és az Egyesület közötti szerződés értelmében a bérleti jogviszony 2005. október 1-jétől határozatlan időre jött létre azzal, hogy a szerződést bármelyik fél felmondhatja egyoldalúan 90 napos felmondási idővel. Az igazgató főorvos asszony 2009. június 25-én kezdeményezte a szerződés határozott időre (2005.10.01.-2013.06.30.) történő módosítását úgy, hogy ez idő alatt a bérbeadó a szerződést nem mondhatja fel. Mivel a javaslatra az Egyesülettől nem érkezett válasz az Intézmény arra gondolt, hogy a másik fél nem kívánja határozott időre módosítani a szerződést. Ez előtérbe helyezte azt a problémát, hogy az Intézmény tud-e 90 nap alatt egy a betegforgalmat kielégítő készüléket beszerezni, ha a másik fél él a felmondási jogával. Ezt a helyzetet elkerülendő az igazgató főorvos asszony és a helyettese Dr. Bakócz József radiológus az esetleges későbbi vásárlás szándékával érdeklődni kezdtek műszerforgalmazó társaságoknál. Az Intézmény számára a legmegfelelőbbnek az ACUSON X300-as készülék tűnt, ezért felkértek egy elektromérnököt és a Réthy Pál Kórház és Rendelőintézet radiológiai osztályvezető szakfőorvosát szakvélemény készítésére. Mindkét szakértő szerint az ACUSON X300-as készülék korszerűbb, mint az Egyesülettől bérelt. Ezért az Intézmény az új készüléket megvásárolta és 2009. szeptember 15-én az Egyesülettel kötött bérleti szerződést 2009. december 15-ei hatállyal felmondta. Erre a nyilatkozatra az Egyesület jogi képviselője úgy reagált, hogy a szerződés felmondását tudomásul vették.
Dr. Farkasinszky Erzsébet a választ kielégítőnek találta és elfogadta.
 
2. a laboratórium működése:
Ezzel a témával kapcsolatban Farkasinszky főorvos asszony 3 problémát vetett fel:
- miért van előjegyzés a laboratóriumban
- havonta 3 napot szünetel a vérvétel, mert a laborasszisztens főiskolára jár, lehetne-e erre az időre helyettesíteni
- előfordul, hogy a laboreredmények eltérnek a megyei labor vizsgálatának eredményétől és a normálistól nagyon eltérő értékek esetén nem értesítik a beteget beküldő orvost
Az igazgató főorvos asszony a felvetésekkel kapcsolatban elmondta, hogy a járóbeteg ellátásban a labor nem sürgősségi ellátás, így a vizsgálatokat lehet előjegyzés alapján végezni. A laborasszisztensnek a jogszabályi követelmények miatt főiskolai végzettséggel kell rendelkeznie és amíg ő oktatáson vesz részt a feladatát nem tudja átvenni más, mert speciális szakképzettséget igényel. A laboreredményekkel kapcsolatban Dr. Torma Éva elmondta, hogy a laboratóriumi feladatokat ellátó Dr. Hajzer Ildikó az orosházi kórház diagnosztikai részlegének vezetője lett 2010. április 1-jétől, tehát valószínűleg megfelelő képesítéssel rendelkezik ezen feladatok ellátásához. Torma főorvos asszony azt is elmondta, hogy amennyiben a normálistól kiugróan eltérő laboreredmény születik, arról telefonon értesítik a pácienst beküldő orvost.
 
3. pelenkafelírás:
Dr. Farkasinszky Erzsébet elmondta, hogy a pelenkafelíráshoz szakorvosi javaslatra van szükség és ezzel kapcsolatban megkereste őt a Térségi Szociális Gondozási Központ vezetője, hogy az ellátottak részére legyen szíves ezt megtenni, mert a többi szakorvos ezt nem vállalja.
Dr. Torma Éva elmondta, hogy a pszichiáter kivételével – aki csak speciális esetben tehet ilyen javaslatot – az Intézmény mindegyik szakorvosa felírja a pelenkát. Ezzel kapcsolatban 2010. januárjában az igazgató főorvos asszony megkereste a Térségi Szociális Gondozási Központ vezetőjét, aki elmondta, hogy a pelenkagyártó cég biztosít szakorvost a felíráshoz.
 
4.orvosi ügyelet:
Dr. Farkasinszky Erzsébet elmondta, hogy sok panaszt hall a városlakóktól az ügyelet működésével kapcsolatban.
A felvetett problémára Várfi András polgármester úr és Dr. Csorba Csaba jegyző úr elmondták, hogy minden panaszt kivizsgálnak. Az ÁNTSZ is többször vizsgálta már az ügyelet működését és mindent rendben talált. A képviselő-testület pedig elfogadta az ügyelet 2009. évi működéséről szóló beszámolót.
 
5. munkafegyelem:
Dr. Torma Éva ezzel a témával kapcsolatosan elmondta, hogy az Intézmény dolgozóinak kiküldött levélben ő nem arra volt kíváncsi, hogy a dolgozók hogyan képzelik el az Intézmény jövőjét, hanem tájékoztatta őket, hogy egy 2010. július 1-jétől hatályos jogszabály alapján az egészségügyi szolgáltatónak szakmai programot kell készítenie és kérte őket, hogy a saját területükre vonatkozó szakmai programjukat készítsék el.
Farkasinszky főorvos asszony azon megjegyzésére, hogy a március 15-ei koszorúzáson nem ő, hanem két dolgozó képviselte az Intézményt Dr. Torma Éva elmondta, hogy igyekszik a városi ünnepségeken és társadalmi eseményeken megjelenni, de mindenhol nem tud ott lenni. Hozzátette még azt is, hogy valóban nem volt jelen a március 15-ei koszorúzáson, de a március 12-ei kihelyezett ünnepi megyegyűlés kezdetén megtartott koszorúzáson részt vett és lerótta kegyeletét az 1848/49-es szabadságharc hősei előtt.
 
Az egyeztetés végén Dr. Farkasinszky Erzsébet felvetette, hogy a jelenlegi közreműködői szerződés helyett közalkalmazotti jogviszonyban szeretné ellátni a feladatát.
A felvetésre Várfi András polgármester úr elmondta, hogy ez az igazgató főorvos asszony hatáskörébe tartozik, mert a munkáltatói jogokat ö gyakorolja az intézmény dolgozói felett.
 
Kérem szíveskedjenek a tájékoztatót elfogadni.
 

 


Döntési javaslat

"Tájékoztató az egészségüggyel kapcsolatos 2010. április 2-ai egyeztetésről"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Egészségügy
A Humánpolitikai Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Humánpolitikai Bizottsága az egészségüggyel kapcsolatos 2010. április 2-ai egyeztetésről szóló tájékoztatót elfogadja.


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -
Hivatali felelős: - NINCS FELELŐS KIJELÖLVE-

« Vissza
Vissza a főmenübe