1. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság
2010. augusztus 17-i ülésére

Tárgy:   A Közhasznú társaságok fenntartásában működő óvodák önkormányzati támogatás-igénylésének áttekintése-ellenőrzése
Készítette:   Tóthné Rojik Edit
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi és Gazdasági Bizottság, Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság

 Tisztelt Képviselő-testület!

Az óvodai feladat ellátása 1999. július 1.-től a Vásártéri Óvoda, 1999. augusztus 1.-től az öregszőlői óvoda Tulipános Óvoda néven, a Selyem úti, Blaha úti, Kossuth úti Óvodák, valamint a Szabadság úti és a Fő úti óvoda Napsugár Óvodák néven, 2004. augusztus 1.-től a Jókai úton lévő, Margaréta Óvoda néven  megállapodás keretében történik.
A Gyomaendrődi Százszorszép Óvoda a Kis Bálint Általános Iskola irányítása alá került a 2008/2009-es tanévtől.
Az alábbi táblázat tartalmazza az óvodai feladatellátásban résztvevő közhasznú társaságok adatait:
Kht. megnevezése, címe
Fenntartott óvoda megnevezése, címe
Óvodavezető neve
Szivárvány Gyermekkert Nonprofit Kiemelten Közhasznú Kft.
5500 Gyomaendrőd, Vásártéri ltp.27/1.       
Vásártéri Óvoda
5500 Gyomaendrőd, Vásártéri ltp. 27/1.             
Varjú Judit
 
Csemetekert Óvodai Oktató Nonprofit Kft.
Gyomaendrőd, Micsurin u. 25.
Csemetekert Óvoda
5502 Gyomaendrőd, Blaha u. 8.
Bárdi Zoltánné
Gyermekliget Óvodai Oktató Nonprofit Kft.
Gyomaendrőd, Sugár u. 53/1.
Selyem úti Óvoda
5502 Gyomaendrőd, Selyem u. 101
Szabó Istvánné
 
Tulipános Óvodai Oktató Nonprofit Kft.
Gyomaendrőd Sugár 59.
Tulipános Óvoda
5502 Gyomaendrőd, Polyákhalmi u. 1.
Giricz Ilona
 
Szmola Nonprofit Kiemelten Közhasznú Kft.
Gyomaendrőd, Endrődi u. 28.
Napsugár Óvodák
5500 Gyomaendrőd, Fő u. 85
Szmola Magdolna
 
Gyomaendrődi Margaréta Óvodai Oktató Nonprofit Kft.
Gyomaendrőd, Tompa u. 11.
Margaréta Óvoda
5500 Gyomaendrőd, Jókai u. 4
Kovács Péterné
 
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata, mint önkormányzati támogatás átadója, helyszíni ellenőrzést végzett a Közhasznú társaságok fenntartásában működő óvodák intézményeinél
       Az ellenőrzés időpontja:
 
2010. június 15. 8 óra - Gyermekliget Óvodai Oktató Nonprofit Kft.
2010. június 15. 13 óra - Szmola Nonprofit Kiemelten Közhasznú Kft.
 
2010. június 17. 8 óra – Szivárvány Gyermekkert Nonprofit Kiemelten Közhasznú Kft.
2010. június 17. 13 óra - Gyomaendrődi Margaréta Óvodai Oktató Kft.
 
2010. június 22. 8 óra - Tulipános Óvodai Oktató Nonprofit Kft
2010. június 22. 13 óra - Csemetekert Óvodai Oktató Nonprofit Kft.
 
A helyszíni ellenőrzést végezte:Tóthné Rojík Edit oktatási előadó
Az ellenőrzés célja:
- a Közhasznú társaságok fenntartásában működő óvodák önkormányzati támogatás igénylésének áttekintése-ellenőrzése.
- Az ellenőrzés – összegzés során a feladat, hogy a nevelési intézmény által vezetett dokumentumok és az önkormányzathoz benyújtott számlák és azokat alátámasztó névsorok összhangjának- megegyezőségének megállapítása volt.
- Az ellenőrzés a „SZERZŐDÉS KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉG ELLÁTÁSÁRA” kötött dokumentum 9. pontja alapján:
„ A megbízó a megbízottnak az óvodai alapszolgáltatás ellátásához minden beíratott, az alapszolgáltatást (legalább heti 30. órában) igénybe vevő óvodáskorú gyermek után. … önkormányzati támogatást biztosít, amennyiben a megbízott az ellátott után jogosult az állami normatívát igénybe venni, és a szolgáltatást egész napra igénybe veszi a gyermek.
A támogatási összeget a megbízott minden tárgyhót követő 5. napjáig számlázhatja a megbízó felé.… A számlához minden esetben mellékelni kell a szolgáltatást igénybevevők névsorát, melyen fel kell tüntetni az igénybevevők születési időpontját, valamint a pontos lakcímét.”
Az ellenőrzés a 2006/2007., 2007/2008., 2008/2009., 2009/2010. éveket érintette.
Az ellenőrzött dokumentumok a nevelési intézménynél vezetett gyermekek nyilvántartása (beírási naplók, csoport naplók, statisztikai és MÁK jelentések).
A vizsgálat során az intézmények évenkénti KIR jelentései és MÁK igénylései, beírási naplók, csoport naplók szolgáltatták az adatokat, melyek az ellenőrzés dokumentumaiban megtekinthetők
 
GYERMEKLIGET ÓVODAI OKTATÓ NONPROFIT KFT.- SZABÓ ISTVÁNNÉ
Az intézménybe maximálisan felvehető gyermeklétszám az alapító okirat alapján: 90 fő
 
Szorgalmi év
Gyermek létszámok
MÁK
KIR statisztika
október 01.
Napló alapján
Leadott támogatási igény alapján
szeptember
15
február 01.
2006/2007
90 fő
90 fő
90 fő
94 fő
90 fő
4 fő után nem igényelt az intézmény állami normatívát és önkormányzati támogatást sem (márciustól jártak a gyermekek az óvodába)
2007/2008
90 fő
90 fő
90 fő
91 fő
90 fő
1 fő után nem igényelt az intézmény állami normatívát és önkormányzati támogatást sem, mert decemberben beiratkozott és januárban már ki is iratkozott
2008/2009
90 fő
90 fő
90 fő
93 fő
90 fő
3 fő után nem igényelt az intézmény állami normatívát és önkormányzati támogatást sem, mert október után iratkoztak be és ki is iratkozott 2 fő a szorgalmi év befejezése előtt
2009/2010
90 fő
90 fő
90 fő
95 fő
90 fő
5 fő után nem igényelt az intézmény állami normatívát és önkormányzati támogatást sem, mert
1 fő csak beiratkozott, de nem járt,
2 fő 30 óránál kevesebb időt töltött az óvodában,
2 fő március 3.-tól kiiratkozott.
 
Összegzés: Az óvoda nyilvántartása összhangban áll az igényelt támogatásokkal.
 
SZMOLA NONPROFIT KIEMELTEN KÖZHASZNÚ KFT. – SZMOLA MAGDOLNA
Az intézménybe maximálisan felvehető gyermeklétszám az alapító okirat alapján:
Fő úti telephelyre- 50 fő
Szabadság úti telephelyre - 30 fő
Szorgalmi év
Gyermek létszámok
MÁK
KIR statisztika
október 01.
Napló alapján
Leadott támogatási igény alapján
szeptember
15
február 01.
Fő út
Szabadság út
Fő út
Szabadság út
Fő út
Szabadság út
Fő út
Szabadság út
Fő út
Szabadság út
2006/2007
22 fő
30 fő
27 fő
30 fő
56 fő
36 fő
31 fő
26-31 fő
30 fő
Fő út: 10 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
3 fő kiiratkozott februárban.
A MÁK normatíva létszám igénylésétől eltért az alábbiak szerint:
 2006.09.- 2007.01.-ig 26 fővel
 2007.02.-02007.08.-ig 27 fővel
2 fő mindkét telephely naplójában szerepel (1 fő - 2007.01.- egy alkalommal, 1 fő- 2007.01-08.-ig -nyolc alkalommal – 1*8.134 Ft +1*8.134+7*8.471Ft= 75.557 Ft)
Összesen:75.557 Ft+ 20.258 Ft (késedelmi kamat)= 95.815 Ft
Szabadság út: 1 fő kiiratkozott és 1 fő beiratkozott,
2007/2008
30 fő
30 fő
34 fő
30 fő
60 fő
35 fő
30 fő
30-34 fő
30 fő
Fő út: 5 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
1 fő átiratkozott a Szabadság úti telephelyre.
A MÁK normatíva létszám igénylésétől eltért az alábbiak szerint:
2007.09.- 2007.12.-ig 3 fővel
Szabadság út: a létszám és az igényelt támogatás nem változott az év során
2008/2009
29 fő
30 fő
29 fő
30 fő
59 fő
34 fő
35 fő
32 fő
30 fő
Fő út: 3 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
2 fő átiratkozott a Szabadság úti telephelyre.
 A MÁK normatíva létszám igénylésétől eltért az alábbiak szerint:
2009.02.-2009.08.-ig 17. Fővel
 
Szabadság út: 5 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
3 fő átiratkozott a Fő úti telephelyre,
2 fővel átlépte az engedélyezett létszámot (2009.05.-2009.09.-ig ) és így igényelt támogatást.
(2 fő *9.120Ft *5hó= 91.200 Ft többlettámogatás igénylése)
2 fő (2008.10-2009.08.) tizenkét alkalommal szerepel mind két naplóban (2*12* 9.120Ft =218.880 Ft)
2 fő (2008.09-12.) négy alkalommal szerepel mind két naplóban (2*4* 9.120Ft = 72.960 Ft)
Összesen:383.040 Ft +41.438 Ft (késedelmi kamat)= 424.478 Ft
2009/2010
33
30 fő
33 fő
30 fő
63 fő
33 fő
30 fő
33 fő
30 fő
Fő út: 4 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
4 fő (2009.09-12.) átiratkozott a Szabadság úti telephelyre, de az önkormányzati támogatás igénylésénél mind két névsorban szerepelnek a nevek (4 fő *4.hó *9.120 Ft =145.920Fttöbblettámogatás igénylése),
1 fő neve nem szerepel csak a naplóban, az igénylést alátámasztó névsorban nem.
Összesen: 145.920Ft+7.439 Ft (késedelmi kamat)=153.359 Ft
Szabadság út: 4 fő átiratkozott a Fő úti telephelyről, de az önkormányzati támogatás igénylésénél mind két névsorban szerepelnek a nevek,
1 fő kétszer is szerepel egy névsoron belül (2009.10-2010.05  4hó *9.120 Ft+4hó 8.250 Ft= 69.480 Ft többlettámogatás igénylése),
4 fő neve nem szerepel csak a naplóban, az igénylést alátámasztó névsorban nem.
Összesen: 69.480 Ft +2.292 FT( késedelmi kamat)= 71.772 Ft
Összesen: 745.424 Ft többlettámogatást igényelt az intézmény.
 
Összegzés: Az intézmény telephelyei között több alkalommal történt átiratkozás, és ezt követően nem történt meg a napló beli kiíratás. A naplók névsorai, a támogatást alátámasztó névsorokkal nem összeegyeztethetők.
A MÁK - tól igényelt normatíva létszámtól való eltérést azzal magyarázta az intézményvezetője, hogy az igénylés leadását követően iratkoztak be a gyermekek, illetve a 3. életévüket az igénylést követően töltötték be. A kimutatás az ellenőrzés dokumentumaiban megtekinthető az oktatási előadónál.
 
SZIVÁRVÁNY GYERMEKKERT NONPROFIT KIEMELTEN KÖZHASZNÚ KFT.- VARJÚ JUDIT
Az intézménybe maximálisan felvehető gyermeklétszám az alapító okirat alapján: 74 fő
 
Szorgalmi év
Gyermek létszámok
MÁK
KIR statisztika
október 01.
Napló alapján
Leadott támogatási igény alapján
szeptember
15
február 01.
2006/2007
60 fő
64 fő
64 fő
78 fő
60-73 fő
14 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
4 fő kiiratkozott.
A MÁK normatíva létszám igénylésétől eltért az alábbiak szerint:
2006.09.-2007.01.-ig 91fővel
2007.02.-2007.08.-ig 37 fővel
2007/2008
60 fő
68 fő
60 fő
76 fő
60-74 fő
16 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
1 fő kiiratkozott és1 fő a magas hiányzási napok száma miatt nem szerepel a névsorban.
A MÁK normatíva létszám igénylésétől eltért az alábbiak szerint:
2007.09.-2008.01. –ig 12 fővel
2008.02.-2008. 08.-ig 21 fővel
2008/2009
56 fő
 62 fő
57 fő
74 fő
60-71 fő
12 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
3 fő kiiratkozott.
A MÁK normatíva létszám igénylésétől eltért az alábbiak szerint:
2008.09.-2009.01.-ig 13 fővel
2009.02.-2009.08.-ig 27 fővel
2009/2010
63 fő
72 fő
64 fő
79 fő
64-74 fő
12 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
5 fő beiratkozott, de nem járt egy napot sem az óvodába.
A MÁK normatíva létszám igénylésétől eltért az alábbiak szerint:
2009.08.-2010.01.-ig 17 fővel
2010.02.-2010.05.-ig 8 fővel
 
Összegzés: Az óvoda nyilvántartása összhangban áll az igényelt támogatásokkal. A MÁK - tól igényelt normatíva létszámtól való eltérést azzal magyarázta az intézményvezetője, hogy az igénylés leadását követően iratkoztak be a gyermekek, illetve a 3. életévüket az igénylést követően töltötték be. A kimutatás az ellenőrzés dokumentumaiban megtekinthető az oktatási előadónál.
 
GYOMAENDRŐDI MARGARÉTA ÓVODAI OKTATÓ KFT.- KOVÁCS PÉTERNÉ
Az intézménybe maximálisan felvehető gyermeklétszám az alapító okirat alapján: 82 fő
 
Szorgalmi év
Gyermek létszámok
MÁK
KIR statisztika
október 01.
Napló alapján
Leadott támogatási igény alapján
szeptember
15
február 01.
2006/2007
82 fő
82 fő
82 fő
90 fő
82 fő
8 fő később iratkozott be és önkormányzati támogatást nem igényelt az intézmény.
2007/2008
82 fő
82 fő
82 fő
91 fő
82 fő
9 fő később iratkozott be és önkormányzati támogatást nem igényelt az intézmény.
2008/2009
82 fő
 62 fő
82 fő
90 fő
82 fő
8 fő később iratkozott be és önkormányzati támogatást nem igényelt az intézmény.
2009/2010
82 fő
82 fő
82 fő
88 fő
82 fő
6 fő később iratkozott be és önkormányzati támogatást nem igényelt az intézmény.
 
Összegzés: Az óvoda nyilvántartása összhangban áll az igényelt támogatásokkal. A maximális létszámot meghaladó gyermekek létszáma változó, mert a három-négy éves gyermekek többsége csak beiratkozott, de nem jár rendszeresen az óvodába, Ők még nem iskola előkészítésre kötelezettek.
 
TULIPÁNOS ÓVODAI OKTATÓ NONPROFIT KFT.- GIRICZ ILONA
Az intézménybe maximálisan felvehető gyermeklétszám az alapító okirat alapján: 40 fő
 
Szorgalmi év
Gyermek létszámok
MÁK
KIR statisztika
október 01.
Napló alapján
Leadott támogatási igény alapján
szeptember
15
február 01.
2006/2007
37 fő
40 fő
37 fő
42 fő
37-40 fő
3 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
2 fő később iratkozott be és a maximális létszám felett szerepel ezért önkormányzati támogatást nem igényelt az intézmény.
2007/2008
38 fő
40 fő
38 fő
42 fő
38-40 fő
2 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
3 fő később iratkozott be és a maximális létszám felett szerepel ezért önkormányzati támogatást nem igényelt az intézmény.
2008/2009
28 fő
 26 fő
28 fő
29 fő
28-26 fő
2 fő kiiratkozott,
2 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény.
2009/2010
21 fő
21 fő
21 fő
24 fő
21 fő
3 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
3 fő kiiratkozott.
 
Összegzés: Az óvoda nyilvántartása összhangban áll az igényelt támogatásokkal. A maximális létszámot meghaladó gyermekek létszáma változó, mert a három-négy éves gyermekek többsége csak beiratkozott, de nem jár rendszeresen az óvodába, Ők még nem iskola előkészítésre kötelezettek.
 
CSEMETEKERT ÓVODAI OKTATÓ NONPROFIT KFT. - BÁRDI ZOLTÁNNÉ
Az intézménybe maximálisan felvehető gyermeklétszám az alapító okirat alapján: 83 fő
 
 
Szorgalmi év
Gyermek létszámok
MÁK
KIR statisztika
október 01.
Napló alapján
Leadott támogatási igény alapján
szeptember
15
február 01.
2006/2007
73 fő
73 fő
73 fő
79 fő
72+2fél -77+2 fél fő
A) Fél önkormányzati támogatási igénylésre nincs lehetőség, a szerződés alapján. 6 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény, 1 fő kiiratkozott.
A MÁK normatíva létszám igénylésétől eltért az alábbiak szerint:
A fél normatívák felszorzása alapján az alábbi eltérés mutatható ki: 
2007.06. hó(75+4fél fő)
 2007.07. hó(77+2fél fő)
 2007.08. hó(75+2fél fő)
B) (2006.09.,10.,11,2007.02,) 2 fél és 4 alkalommal (2007.03., 05.,06., 07.) 4 fél normatíva lett igényelve 2*2fél*3.035Ft+2*2fél*3.614Ft+4*4fél*3.750Ft= 68.596 Ft+23.903 Ft(késedelmi kamat)=92.499 Ft amire nincs lehetőség, a szerződés alapján.
 
6 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
1 fő kiiratkozott.
 
 
2007/2008
75 fő
75 fő
75 fő
76 fő
75 fő
2 fő később iratkozott be és nem járt óvodába az önkormányzati támogatást nem igényelt az intézmény.
 
2008/2009
83 fő
 83 fő
83 fő
86 fő
78-83+3 fél fő
A MÁK jelentésben a maximális létszám (83 fő) lett jelentve, viszont okt.-nov.-dec. hónapokban 78-78-80 főre lett önkormányzati támogatás igényelve,
A fél normatívák felszorzása alapján az alábbi eltérés mutatható ki: 
2008. 10. – 5*7.800=39.000 Ft
2008. 11. – 5*7.800=39.000 Ft
2008. 12. – 3*7.800=23.400 Ft
Összesen: 101.400 Ft+14.653Ft(késedelmi kamat)= 116.053 Ft-ra nem nyújtotta be a támogatási igényt.
2009.01. – 80,5-re ig. - 2,5*7.800=19.500 Ft
2009.02. – 81,5-re ig. - 1,5*7.800=11.700 Ft
2009.05. – 81,5-re ig. - 1,5*7.800=11.700 Ft
2009.06. – 81,5-re ig. - 1,5*7.800=11.700 Ft
2009.07. – 81,5-re ig. - 1,5*7.800=11.700 Ft
2009.08. – 79-re ig. - 4*7.800=31.200 Ft
Összesen:97.500 Ft+9.168 (késedelmi kamat)Ft= 106.668 Ft-ra nem nyújtotta be támogatási igényét.
A MÁK normatíva létszám igénylésétől (83 fő) és az alapító okiratban megjelölt maximális tanulólétszámtól (83 fő) eltért:
2009.03. – 84,5-re ig. - 1,5*7.800=11.700 Ft
2009.04. – 84,5-re ig. - 1,5*7.800==11.700 Ft
Összesen: 23.400Ft+2.516.(késedelmi kamat)Ft= 25.916 Ft-tal igényelt többet az óvoda.
Összesen:196.805 Ft-ra nem nyújtotta be támogatási igényét.
Januártól szeptemberig négy alkalommal 5 fél, három alkalommal 3 fél és egy alkalommal 8 fél önkormányzati támogatás lett igényelve (4*5fél*3.900 FT+3*3fél*3.900 FT+8fél*3.900 Ft=144.300 Ft+13.473 (késedelmi kamat)Ft= 157.773 Ft, amire nincs lehetőség, a szerződés alapján.
 
 
2009/2010
81 fő
80 fő
80 fő
83 fő
70+8 fél-76+3fél fő
3 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
3 fő kiiratkozott,
A MÁK alapján októbertől-januárig 81 főre jogosult állami norm.-ra, 2010. februártól 80 főre jogosult állami norm.-ra.
2009.10. – 74-re ig. - 7*7.800=54.600 Ft
2009.11. – 76,5-re ig. - 4,5*7.800=35.100 Ft
2009.12. – 76,5-re ig. - 4,5*7.800=35.100 Ft
2010.01. – 76,5-re ig. - 4,5*7.800=35.100 Ft
2010.02. –76,5-re ig. - 3,5*7.020=24.570 FT
2010.03. –77,5-re ig. - 2,5*7.020=17.550 Ft
2010.04. –77,5-re ig. - 2,5*7.020=17.550 Ft
2010.05. –77,5-re ig. - 2,5*7.020=17.550 Ft
Összesen:.237.120 Ft+8.886(késedelmi kamat)Ft= 246.006 -ra nem nyújtotta be támogatási igényt.
 
ÖSSZESEN AZ INTÉZMÉNY:
442.811FT-RA
 NEM NYÚJTOTTA BE A TÁMOGATÁSI IGÉNYÉT.
3 fő később iratkozott be és az önkormányzati támogatást a beiratkozás után igényelte az intézmény,
3 fő kiiratkozott,
októbertől májusig hét alkalommal 3 fél önkormányzati támogatás lett igényelve (2*3fél*3.900 Ft+4*3fél*3.510=65.520 Ft+ 2.000 (késedelmi kamat)Ft= 67.520 Ft, amire nincs lehetőség, a szerződés alapján.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ÖSSZESEN AZ INTÉZMÉNY:
317.792FT
TÖBBLETTÁMOGATÁST IGÉNYELT.
 
Összegzés: Az óvoda nyilvántartása nem áll összhangban az igényelt támogatásokkal.
A 2006/2007 –es évben a MÁK - tól igényelt normatíva létszámtól való eltérést azzal magyarázta az intézményvezetője, hogy az igénylés leadását követően iratkoztak be a gyermekek, illetve a 3. életévüket az igénylést követően töltötték be.
A 2008/2009-es tanévtől kevesebb önkormányzati támogatás lett igényelve, mint amennyi a MÁK –hoz lett jelentve. 2010. augusztus 3.-án az utóellenőrzés során a fél normatíva igénylésével kapcsolatosan megállapítást nyert, hogy az igénylésnél nem vették figyelembe, hogy a 2004. július 30. napján aláírásra kerülő Közhasznú Tevékenység Ellátására kötött Szerződés nem ad lehetőséget fél normatíva igénylésére.
Továbbá arra sem kaptuk meg a dokumentumokkal alátámasztott választ vagy szóbeli magyarázatot, hogy miért igényelt kevesebb önkormányzati támogatást az intézmény, mint amennyi főre a normatíva jogosultsága szólt.
 
 
Az ellenőrzés során megállapítható volt, hogy az óvodák között a gyermekek évközben ki- és átiratkozása nem minden eset volt megfelelően dokumentálva.
 
 Az ellenőrzés során megállapítható, hogy az
-          az óvodák gyermek-nyilvántartási rendszere nem megfelelő – minden nevelési intézményben használni kellene a gyermekek beiratkozását és a felvételét igazoló nyomtatványt „Határozat felvételről – beiratkozásról” (1.számú melléklet),
-          az óvodáknak használnia és vezetnie kellene az „Értesítés óvodaváltoztatástól” című nyomtatványt (2. számú melléklet), valamint célszerű lenne a Közhasznú Tevékenység Ellátásra kötött szerződések felülvizsgálata, áttekintése.
-          az önkormányzati támogatást alátámasztó névsoroknak tartalmaznia kellene a gyermek neve, lakcíme, születési ideje mellett, az intézménybe való beiratkozás időpontját.
-          célszerű lenne kiegészíteni Gyomaendrőd Város Közoktatási Intézményrendszerének Működési Minőségirányítási Programjának 5. számú mellékletét. A „I. Óvoda működési feltételei” pontban az intézmény éves beszámolója tartalmazza az önkormányzati támogatás mértékének összegzését, megalapozottságát,
-          a MÁK igénylési létszámtól való eltérés elfogadható az intézményvezetők nyilatkozatai alapján, melyek az ellenőrzés dokumentumaiknál megtekinthetők.
Az óvodák közül két intézmény szegte meg a Közhasznú tevékenység ellátására megkötött szerződés 9. pontjában leírtakat. Ez szerződésszegésnek számít és a megbízó azonnali hatállyal jogosult a szerződés felbontására. A szerződésszegés a két óvodában, feltételezhetően a pontatlan – felületes gyermeknyilvántartás, gyermekmozgás következtében alakult ki, mely az ellenőrzött időszakot tekintve több százezer forint többlettámogatással terhelte meg a megbízót.
A nem jogos támogatások folyósítása mellett, a megbízó folyamatosan biztosította az óvodák felújítási költségeinek meghatározott részét, segítette a közmunka-programmal az óvodák működését.
 
Az ellenőrzési tapasztalatok alapján javaslom a nevelési intézmények éves beszámolási kötelezettségének kibővítését az előterjesztésben megfogalmazottak alapján, az önkormányzati támogatást alátámasztó gyermeknévsorok kiegészítését az előzőekben megfogalmazottak alapján. Továbbá a két intézménynél kimutatott jogtalan többlettámogatás visszafizetését, a „SZERZŐDÉS KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉG ELLÁTÁSÁRA” című szerződés 10. pontja alapján, mely szerint: „Jelen szerződésben nem szabályozott kérdések tekintetében a Ptk. és a Kszt. szabályai az irányadóak.”
A Ptk. Rendelkezései alapjána két említett intézmény Gyomaendrőd Város Önkormányzatának kárt okozott, melynek megtérítésére köteles.
A mennyiben a CSEMETEKERT ÓVODAI OKTATÓ NONPROFIT KFT. fenntartásában lévő Csemetekert Óvoda intézményvezetője megalapozott-elfogadható magyarázattal indokolni tudja, hogy miért igényelt kevesebb önkormányzati támogatást az intézmény, mint amennyi főre a normatíva jogosultsága szólt, abban az esetben az önkormányzat megtéríti számára azt az összeget - A) első oszlop -, melyre nem nyújtotta be önkormányzati támogatási igényét az ellenőrzött időszakban.
Az ellenőrzés során készült jegyzőkönyvek, kimutatások az oktatási előadónál megtekinthetők.
 
Kérem a Tisztelt Képviselő-testülete, hogy szíveskedjen az előterjesztést megtárgyalni és a határozati javaslatok alapján dönteni.
 
 

Döntéshozói vélemények

Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság  

 Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság  javasolja, hogy  Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete döntsön a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság  állásfoglalását figyelembe véve.

 

 
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság  

A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének, hogy fogadja el a döntési javaslat  I. II. III. pontját, valamint a 2. döntési javaslatnál a két alternatívából azt javasolja elfogadásra, amelyet a Képviselő-testülethez írásos formában benyújtott indoklás alátámaszt vagy sem. Valamint az A) alternatíva esetében a késedelmi kamat összegét törlésre javasolja a bizottság, mert  nem az Önkormányzat hibájából történt a kevesebb önkormányzati támogatás utalása, hanem az intézmény nem élt az igénylés teljes összegével. A Bizottság javasolja az A) alternatívát az alábbiak szerint megfogalmazni:

A)
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a CSEMETEKERT ÓVODAI OKTATÓ NONPROFIT KFT. által fenntartott Csemetekert Óvoda intézményvezetőjének megalapozott magyarázatát, mely szerint azért igényelt kevesebb önkormányzati támogatást az intézmény, mint amennyi főre a normatíva jogosultsága szólt az ellenőrzött időszakban, mert:…………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………….
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja Várfi András polgármester urat, hogy a jogosult önkormányzati támogatás (410.104 Ft azaz Négyszáztízezer-egyszáznégy forint) utalásával kapcsolatos feladatoknak tegyen eleget, a döntési javaslat elfogadásától számított 30 napon belül.

 

 

 

 

 
1. döntési javaslat

"A Közhasznú társaságok fenntartásában működő óvodák önkormányzati támogatás-igénylésének áttekintése-ellenőrzése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének, hogy döntsön az alábbi döntési javaslatokban:
 
I.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Közhasznú társaságok fenntartásában működő óvodák önkormányzati támogatás igénylésének áttekintése-ellenőrzése során megállapított hiányosságok alapján az alábbiak szerint módosítja a „SZERZŐDÉS KÖZHASZNÚ TEVÉKENYSÉG ELLÁTÁSÁRA” című szerződés 9. pontját az alábbiak szerint:
Törlésre kerül a következő mondat „A számlákhoz minden esetben mellékelni kell a szolgáltatást igénybevevők névsorát, melyen fel kell tüntetni az igénybevevők születési időpontját, valamint a pontos lakcímét.”és helyébe a következő mondatrész kerül:
„ A  megbízott vállalja, hogy  a „Határozat felvételről – beiratkozásról” és az „Értesítés óvodaváltoztatástól” szóló dokumentumokat használja és vezeti, melyek alátámasztják az önkormányzati támogatás igényléséhez - számlákhoz csatolt gyermeknévsorokat.
A számlákhoz minden esetben mellékelni kell a szolgáltatást igénybevevők névsorát, melyen fel kell tüntetni az igénybevevők adatait: a gyermek neve, születési helye és ideje, anyja neve, lakcíme, beiratkozás időpontja.”
Határidő: azonnal
 
II.
 Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete kiegészíti a Gyomaendrőd Város Közoktatási Intézményrendszerének Működési Minőségirányítási Programját, az alábbiak szerint:
Az 5. számú melléklet - Óvodák intézményi beszámolójának kötelező tartalmi elemei
I.      Óvoda működési feltételei
- statisztikai adatok pontját kiegészíti az alábbi szövegrésszel: „önkormányzati támogatás mértékének összegzése, megalapozottsága”
Határidő: azonnal
 
III.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete megállapította, hogy a SZMOLA NONPROFIT KIEMELTEN KÖZHASZNÚ KFT., az általa fenntartott Napsugár Óvodák alapszolgáltatás ellátásához, több önkormányzati támogatást igényelt, mint a Közhasznú Tevékenység Ellátására kötött Szerződés 9. pontja lehetőséget ad. Ez az összeg a az ellenőrzött időszak - 2006/2007., 2007/2008., 2008/2009., 2009/2010. nevelési évek esetében 745.424  Ft, azaz Hétszáznegyvenötezer-négyszázhuszonnégy forint.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete kötelezi a SZMOLA NONPROFIT KIEMELTEN KÖZHASZNÚ KFT. –t (képviseli: Szmola Magdolna), hogy az általa fenntartott Napsugár Óvodák alapszolgáltatás ellátására igényelt többlettámogatást fizesse vissza a Ptk. és a Kszt. szabályai alapján.
A visszafizetés határideje a döntési javaslat elfogadásától számított 30 nap.
Határidő: azonnal
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -

2. döntési javaslat

"A Közhasznú társaságok fenntartásában működő óvodák önkormányzati támogatás-igénylésének áttekintése-ellenőrzése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Megszavazandó alternatívák:

A) alternatíva

 

A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének, hogy döntsön az alábbi döntési javaslatokban:

CSEMETEKERT ÓVODAI OKTATÓ NONPROFIT KFT., az általa fenntartott Csemetekert Óvoda alapszolgáltatás ellátásához, több önkormányzati támogatást igényelt, mint a Közhasznú Tevékenység Ellátására kötött Szerződés 9. pontja lehetőséget ad. Ez az összeg a az ellenőrzött időszak - 2006/2007., 2007/2008., 2008/2009., 2009/2010. nevelési évek esetében 317.792FT  Ft, azaz Háromszáztizenhétezer-hétszázkilencvenkettő forint.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete kötelezi a CSEMETEKERT ÓVODAI OKTATÓ NONPROFIT KFT. –t (képviseli: Bárdi Zoltánné), hogy az általa fenntartott Csemetekert Óvoda alapszolgáltatás ellátására igényelt többlettámogatást fizesse vissza a Ptk. és a Kszt. szabályai alapján.
A visszafizetés határideje a döntési javaslat elfogadásától számított 30 nap.
Határidő: azonnal

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

B) alternatíva

 

A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének, hogy döntsön az alábbi döntési javaslatokban:

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a CSEMETEKERT ÓVODAI OKTATÓ NONPROFIT KFT. általa fenntartott Csemetekert Óvoda intézményvezetőjének megalapozott magyarázatát, mely szerint azért igényelt kevesebb önkormányzati támogatást az intézmény, mint amennyi főre a normatíva jogosultsága szólt az ellenőrzött időszakban, mert:…………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………….
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja Várfi András polgármester urat, hogy a jogosult önkormányzati támogatás (442.811 Ft azaz Négyszáznegyvenkettőezer-nyolcszáztizenegy forint) utalásával kapcsolatos feladatoknak tegyen eleget, a döntési javaslat elfogadásától számított 30 napon belül. 
Határidő: azonnal
 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -

« Vissza
Vissza a főmenübe