2010. február 11-i ülésére
Tárgy: | Tájékoztató a Közszolgálati Szabályzat változásáról | |
Készítette: | Lévai Éva | |
Előterjesztő: | Dr. Csorba Csaba jegyző |
Tisztelt Képviselő-testület!
A köztisztviselők jogállásáról szóló törvény, a Képviselő-testület hivatalának köztisztviselői közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló képviselő testületi rendelet, valamint a Közszolgálati Szabályzatban foglaltak az irányadók a köztisztviselői jogviszonnyal kapcsolatos kérdésekben.
Az Országgyűlés elfogadta a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló törvényt, mely többek között módosította „A köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvény”-t, ami érintette a köztisztviselők juttatásait. A Ktv. 49/F. § helyébe, mely a munkáltató által nyújtott kedvezményes étkeztetésre, illetve étkezési utalvány biztosítására vonatkozott, új rendelkezés lépett, a cafetéria-juttatás. A 49/G. § mely a ruházati költségtérítést biztosította, megszűnt, a 49/H. § adható juttatásai közül a munkába járáshoz szükséges helyi közlekedési bérlet, az üdülési hozzájárulás, valamint az élet-, nyugdíj-, és kiegészítő biztosítási támogatás kikerült a törvényből. Mindezek a változások szükségessé tették a közszolgálati szabályzat módosítását.
A cafetéria-juttatás szabályainak kidolgozását a 305/2009. (XII.23.) Kormányrendelet határozza meg.
A Közszolgálati Szabályzat a törvényi előírásoknak megfelelően átdolgozásra került, az V. Fejezetben az egyéb juttatásokra vonatkozó szabályok közül kikerült az étkezési hozzájárulás, a ruházati költségtérítés, a tanulmányi szerződéskötés, új elemként lépett be a cafetéria-juttatás szabályai. A VI. Fejezetben megszűnt az albérleti hozzájárulás, és változott a szemüvegtérítésre vonatkozó szabály.
Gyomaerndrőd
„A Gyomaendrőd
Közszolgálati Szabályzata”
„A köztisztviselők jogállásáról” szóló – többszörösen módosított -1992. évi XXIII. törvény (a továbbiakban: Ktv.) alapján, figyelemmel Gyomaendrőd Város Önkormányzatának A Képviselőtestület hivatalának köztisztviselői közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló 16/2001.(X.29.) Kt. sz. rendeletében foglaltakra is a köztisztviselői jogviszonnyal kapcsolatos kérdések rendezésére jelen szabályzatot adom ki.
I. Fejezet
Bevezető rendelkezések
II. Fejezet
A munkaidő, pihenő idő és a rendkívüli munkavégzés szabályai
– Jegyző
– A Jegyző távollétében az Aljegyző
– A dolgozók szabadságának engedélyezése – az éves szabadságolási ütemterv jegyző általi elfogadását követően-, továbbá a munkaközi szünet 2. pontban meghatározottaktól eltérő módon történő kivételének engedélyezése vonatkozásában a szervezeti egység vezetője
Hétfőtől, Kedd, Szerda, Csütörtök |
8 órától 16.30 óráig, |
|
|
pénteken |
8 órától 14 óráig |
A jegyző az egyes köztisztviselők részére engedélyezheti, hogy a hivatal általános munkarendjétől eltérő munkarendben dolgozhassanak. Az eltérő munkarendben dolgozók nyilvántartását az aljegyző vezeti, mely nyilvántartás szerves részét képezi, a munkaidő nyilvántartást biztosító elektronikus nyilvántartásnak. A Polgármesteri Hivatal Kirendeltségének, dolgozói munkaidejüket jelenléti ív vezetésével tartják nyiván, és kötelesek minden negyedév végén a munkaügyi és személyügyi feladatokat ellátó köztisztviselőnek leadni.
A köztisztviselő részére a munkaidőn belül – a munkavégzés megszakításával – napi 30 perc, munkaközi szünetet kell biztosítani.
A munkaközi szünetet 12órától 12.30 óráig tartó időtartamon belül lehet igénybe venni, melynek megtörténtét, az elektronikus nyilvántartásban regisztrálni kell. A regisztrálás a dolgozó használatában lévő azonosító kártya igénybevételével történik. Az azonosító kártya kiadásáról a személyzeti ügyeket intéző köztisztviselő értesítése alapján az aljegyző gondoskodik. A kártya megrongálódásából elvesztéséből adódó pótlással járó költségek, amennyiben az a dolgozónak felróható, úgy a közszolgálati jogviszonyban álló személyt terheli. Amennyiben a köztisztviselő a fent meghatározott időtartamon belül nem tudja kivenni a munkaközi szünetet, úgy ennek eltérő időpontban történő kivételét, a szervezeti egység vezetője engedélyezi. A köztisztviselők rugalmas munkaidőben dolgoznak. A rugalmas munkaidőre vonatkozó szabályoka jelen szabályzat 1. sz. melléklete tartalmazza.
A rendkívüli munkavégzésre a 40. § az irányadó a következőkkel
a. A rendkívüli munkavégzés elrendelése
– Rendkívüli munkavégzést írásban kell elrendelni a szabályzat 1. sz. függelékét képező „Rendkívüli munkavégzést elrendelő lap" igénybevételével.
– Rendkívüli munkavégzést elrendelni a hivatal belső szervezeti egységei tekintetében a
– Osztályvezetők javaslatára a Jegyző jogosult.
– Rendkívüli munkavégzés elrendelésekor figyelemmel kell lenni „a Munka Törvénykönyvéről” szóló 1992. évi XXII. tv. (továbbiakban. Mt.). 128. §–129. § foglalt korlátozásokra.
– Rendkívüli munkavégzést elrendelni a rendkívüli munkavégzés ideje előtt legalább 2 munkanappal lehet. A fenti időtartamon belüli időben csak a különösen indokolt esetben a Jegyző rendelhet el rendkívüli munkavégzést.
– Rendkívüli munkavégzés elrendelésnek tartalmaznia kell:
– A köztisztviselő nevét, munkahelyi beosztását.
– A rendkívüli munkavégzés időpontját, időtartamát, helyét.
– Az elvégzendő feladatot.
– Az elrendelés dátumát, az elrendelő és a köztisztviselő aláírását.
b. A rendkívüli munkavégzés nyilvántartása és elszámolása
– A rendkívüli munkavégzést elrendelő lapot 2 példányban kell elkészíteni.
A teljesítést a munkahelyi vezető leigazolja mind a köztisztviselő példányán, mind a munkáltatói példányon.
A munkáltatói példányt a munkahelyi vezető – amennyiben a szabadidő kiadása sikertelen volt – havonta összegyűjtve eljuttatja a személyzeti és munkaügyi feladatokat ellátó köztisztviselőnek, aki köteles megvizsgálni a sikertelenség okát, majd ennek eredményéről tájékoztatni a munkáltatói jogkör gyakorlóját.
– A személyzeti és munkaügyi feladatokat ellátó köztisztviselő a tájékoztatást követően az illetmény szemfejtésével kapcsolatos szükséges intézkedéseket megteszi.
– a rendkívüli munkavégzést elrendelő lapot bizonylatként a tárgyévet követő 3 évig megőrzi.
a) A köztisztviselő igényét a belső szervezeti egység vezetője gyűjti össze, a tárgyévben február 15-ig elkészíti a belső szervezeti egység és az ahhoz tartozó irodák szabadságolási tervét majd február utolsó munkanapjáig jóváhagyásra benyújtja a munkáltatói jogkör gyakorlójának, és ennek megtörténtét követően a szabadságok tárgyévi ütemezéséről, a köztisztviselőt tájékoztatja.
b) A szabadságokat a tervben foglaltaknak megfelelően kell kiadni, azoktól csak rendkívül indokolt esetben lehet eltérni, a munkáltatói jogkör gyakorlójának jóváhagyását követően.
c) Fizetés nélküli szabadságot – indokolt kérelemre – a munkáltatói jogkör gyakorlója engedélyezhet.
d) A dolgozókat megillető szabadság mértéke, a szabadságolási ütemtervvel, a szabadság kivételével, a szabadság ideje alatt a helyettesítő dolgozó kijelölésével kapcsolatos nyilvántartás vezetése elektronikus úton történik. A program dolgozók általi megismertetésével, a program használati jogosultságát biztosító azonosító kód adásával kapcsolatos feladatokat az informatikai feladatokat is ellátó aljegyző gondoskodik.
III. Fejezet
Munkavégzés
A hivatal köztisztviselői munkavégzésük során mindenkor kötelesek a közszolgálat, az önkormányzat és a Hivatal tekintélyét megőrizni.
A köztisztviselő köteles megtartani az állam- és szolgálati titkot.
A köztisztviselő illetéktelen személynek és szervnek nem adhat tájékoztatást olyan tényekről, amelyek tevékenysége során jutottak tudomására és kiszolgáltatásuk az állam, a közigazgatási szerv, munkatársa vagy az állampolgár számára hátrányos, vagy jogellenesen előnyös következményekkel járna.
Ha a munkára képes állapot nem áll fenn, vagy ennek vizsgálatát a köztisztviselő alapos indok nélkül megtagadja, a munkába állástól vagy a munkavégzés folytatásától el kell tiltani, és az esetről jegyzőkönyvet kell felvenni.
A munkából való távollét nyilvántartásáért, a hivatal Osztályvezetői felelősek. Az illetményszámfejtés részére történő időszakos adatközlésért a személyzeti és munkaügyi feladatokat ellátó köztisztviselő a felelős.
5. Minden köztisztviselő egyénileg felelős a személyes használatába adott hivatali vagyontárgyakért. A vagyonvédelem és a hivatali titoktartás érdekében köteles gondoskodni annak megakadályozásáról, hogy illetéktelenek a hivatal helyiségeibe belépjenek, és ott tartózkodjanak. A hivatali helyiséget távozáskor köteles bezárni, a hivatalos iratokat elzárni, a tűzvédelmi szabályzat szerinti áramtalanítást elvégezni.
6. Munkavégzéssel járó egyéb jogviszonyt (a köztisztviselők jogállásáról szóló törvény (Ktv. 21. § (2) bekezdésében foglalt tevékenységeken kívül) a hivatal köztisztviselői a Jegyző engedélyével létesíthetnek. A felmerülő összeférhetetlenségi okot a Jegyzőnek kell bejelenteni.
Ha az adott köztisztviselői munkakörbe alkalmazott köztisztviselő személyében változás történik, vagy a feladatok egy részének ellátása más köztisztviselő feladatává válik akkor a feladatátadásról “átadás átvételi jegyzőkönyvet” kell felvenni.
A munkakör átadásnál jelen vannak az érintett köztisztviselők és a szervezeti egység vezetője.
A jegyzőkönyvnek (a kötelező jegyzőkönyvi elemeken túl) tartalmaznia kell:
– A lezártan átadott ügyek iratait,
– A folyamatban lévő ügyek iratait, az ügyintézés állásának és a tett intézkedések megjelölését,
– A feladatot átadó köztisztviselőnek a tett intézkedéseiért illetve mulasztásaiért való felelősségvállalási nyilatkozatát.
– A munkakör ellátása során használt – a Hivatal tulajdonában lévő – eszközöket, segédleteket, stb., megjelölve azok használhatósági állapotát is.
– Az eszközökben tapasztalt hiányt illetve a hiányért való felelősség megállapítását.
– És minden olyan lényeges tényt vagy körülményt, amely a feladatellátás zavartalan folytatása, vagy az ügyintézési hibákért, mulasztásokért való felelősség megállapítása szempontjából lényeges.
IV. Fejezet
A köztisztviselők díjazása
A Jegyző - át nem ruházható hatáskörében, a megállapított személyi juttatások előirányzatán belül - a teljesítményértékeléstől függően a köztisztviselő besorolása szerinti fizetési fokozathoz tartozó alapilletményét legfeljebb 30%-kal megemelheti, vagy legfeljebb 20%-kal csökkentett mértékben állapíthatja meg. A Jegyző – döntését megelőzően – kikéri az érintett szervezeti egység vezetőjének a véleményét.
A teljesítmény értékelést a Titkársági Osztályon a jegyző, további osztályokon az osztályvezető végzi.
2. Vezetői pótlék
A Ktv.46. § (5) bekezdése alapján a képviselő-testület évente, a költségvetési rendeletben, a tárgyévre vonatkozóan vezetői illetménypótlékot állapíthat meg. A vezetői pótlékot, a megállapítást követően tárgyévre alkalmazni kell.
3. Az idegennyelv-tudási pótlék:
A köztisztviselő a Ktv. 48. §-ban meghatározottak szerint jogosult azzal az eltéréssel, hogy az angol, francia és német nyelvek tekintetében a pótlék alanyi jogon jár.
A Jegyző további idegennyelv-tudási pótlékra jogosító nyelveket és munkaköröket a következőkben állapítja meg:
Munkakör |
Nyelv |
Osztályvezető |
Alanyi jogon járó |
Titkár |
Alanyi jogon járó |
Kistérségi menedzser |
Alanyi jogon járó |
Műszaki ügyintéző |
Alanyi jogon járó, |
Adó ügyintéző |
Alanyi jogon járó |
Pénzügyi ügyintéző |
Alanyi jogon járó, orosz, |
Szociális ügyintéző |
Alanyi jogon járó |
Hatósági ügyintéző |
Alanyi jogon járó |
|
|
A Hivatali munka folyamatosságának biztosítása és az ügyfelek magas szintű „kiszolgálása” érdekében a távollévő köztisztviselőt munkatársai helyettesítik. A helyettesítés rendjét a köztisztviselők munkaköri leírása tartalmazza. Rendkívüli esetben a szervezeti egység vezetője a helyettesítés rendjétől eltérhet.
Ha a köztisztviselő a munkáltató intézkedése alapján munkakörébe nem tartozó munkát végez, s az eredeti munkakörét is ellátja, illetményén felül – a Ktv. 49/B. § szerint – külön díjazás (helyettesítési díj) illeti meg, melynek mértékét a jogszabályi kereteken belül a jegyző határozza meg.
A helyettesítést a munkáltatói jogkör gyakorlója írásban rendeli el.
V. Fejezet
Az egyéb juttatásokra vonatkozó szabályok
A Ktv. 49/E. §. szerint: „A köztisztviselő 25, 30, 35, illetve 40 évi közszolgálati jogviszonyban töltött idő után jubileumi jutalomra jogosult. A jubileumi jutalom az említett közszolgálati jogviszonyban töltött idő betöltésének a napján esedékes.”
A jubileumi jutalomra való jogosultság szabályait Ktv. 49/E. §. Részletesen tartalmazza.
A köztisztviselő jubileumi jutalomra való jogosultságát határozatban kell megállapítani. A jubileumi jutalomra vonatkozó szabályokat alkalmazni kell a polgármesterre is.
2. A cafetéria-juttatás éves összegét, figyelemmel a Ktv. 49/F. § (4) bekezdésében meghatározottakra, Gyomaendrőd Város Önkormányzatának képviselő-testülete 2010. évben az illetményalap ötszöröse, plusz 25% ezer forintra kerekítve – 242.000.- forint összegben állapítja meg.
Heti harminc órás munkaidő esetén bruttó 182.000.- forint a felhasználható keret.
VI. Fejezet
Szociális, kulturális és egészségügyi juttatások
a) A Ktv. 49/H. § b) pontja szerint a köztisztviselő részére lakásépítési, -vásárlási támogatás, biztosítható.
A Hivatal éves költségvetésének függvényében , lakásépítési, -vásárlási támogatás, biztosítható. A támogatás megállapítása folyósítása, visszafizetése során a 12/1998.(III.5.) Kt. Sz. rendeletben foglaltakat az alábbi eltérésekkel kell alkalmazni.
-A támogatás visszafizetése egy összegben esedékessé válik amennyiben a köztisztviselő közszolgálati jogviszanya a támogatás megállapítását követő 10 éven belül, lemondással, vagy az 1992. évi XXIII tv. 50.§ (2) h. pontjában foglaltak miatt szűnik meg.
-A támogatási kérelmet tárgyév szeptember 1-ig kell benyújtani a személyügyi és munkaügyi feladatokat ellátó köztisztviselőnél.
b) A Ktv. 49/I. § szerint: „Ha a köztisztviselő – a külön jogszabály szerint méltányolható igényét kielégítő – lakásépítéséhez, vásárlásához hitelintézettől igényelt kölcsön összege meghaladja e lakásingatlan hitelbiztosítéki értékének a hitelintézet által meghatározott legmagasabb arányát, a különbözetre az állam készfizető kezességet vállal.
A kezességvállalás alapjául szolgáló közszolgálati jogviszony fennállását a közigazgatási szerv vezetője igazolja.
A kezességvállalásból eredő helytállási kötelezettséget a pénzügyminiszter a Magyar Államkincstár útján teljesíti.”
2. Illetményelőleg
A köztisztviselő és a polgármester részére eseti kérelem alapján illetményelőleg folyósítható, amennyiben a munkáltatói jogkör gyakorlója engedélyezi annak kifizetését.
a) fizetéselőleg annak a köztisztviselőnek engedélyezhető, akinek családi, egészségügyi, illetve más szociális ok alapozza meg a kérelmét.
b) a fizetéselőleg felső határa a folyósításakor érvényes minimálbér havi összegének a háromszorosa, de legfeljebb a személyi jövedelemadó előleggel, az egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékokkal csökkentett rendszeres havi illetményének az összege.
c) a fizetéselőleg kamatmentes kölcsönnek minősül, amelyet 6 havi egyenlő részletben, de legkésőbb az adott év december 31. napjáig kell visszatéríteni, fizetési haladék nem engedélyezhető. A támogatás, illetve a még vissza nem fizetett része egy összegben és azonnal esedékessé válik, ha a köztisztviselő jogviszonya a törlesztési idő alatt megszűnik.
(1) A határozatlan időre kinevezett és legalább egy éve a hivatalban dolgozó köztisztviselő első házasságkötése alkalmával vissza nem térítendő családalapítási támogatásban részesíthető.
(2) A támogatás maximum Br. 50.000- Ft.
(3) A támogatásról a köztisztviselő kérelmére a Jegyző dönt a rendelkezésre álló éves költségvetési keret figyelembe vételével.
4. Rendkívüli szociális támogatás:
A köztisztviselő, ha olyan rendkívüli élethelyzetbe kerül, amikor megélhetése veszélyeztetetté válik írásbeli kértelmére szociális támogatásban részesíthető. A támogatás megállapításáról a jegyző a szervezeti egység vezetője véleményének a kikérését követően dönt. A támogatás mértéke legfeljebb Br. 50.000-Ft. A kérelemben a köztisztviselőnek meg kell jelölni azt az okot melynek következtében megélhetése veszélyeztetetté vált.
Az a köztisztviselő aki munkavégzéséhez rendszeresen számítógépet használ szemüvegtérítésben részesíthető.
a) Ha a szemészeti szakvizsgálat eredményeként – a szakorvos írásos javaslata alapján – monitorkímélő szemüveglencse viselése indokolt.
b) A szemüvegtérítés mértéke a számlával igazolt költség de legfeljebb a tárgyévre érvényes köztisztviselői illetményalap 65%-ának megfelelő összeg. A folyósított térítést a Pénzügyi Osztály tartja nyilván.
c) A szemüvegtérítés kifizetésének feltétele, hogy az igénylő évente egyszer szemészeti szakorvosi vizsgálaton vegyen részt.
VII. Fejezet
Kegyeleti gondoskodás
A Ktv. 49/M. § szerint: „az elhunyt köztisztviselőt a Jegyző a közszolgálat halottjává nyilváníthatja.”
Az elhunyt nyugalmazott köztisztviselő akkor nyilvánítható a közszolgálat halottjává, ha közszolgálati jogviszonyát nem bírói ítélet alapján vagy fegyelmi eljárás eredményeként szüntették meg.
A közszolgálat halottjává nyilvánított személy temetési költségeit részben vagy egészben az Önkormányzat átvállalja.
2. Temetési segély:
Temetési segély adható a köztisztviselőnek a Ptk. 685. §-ában felsorolt közeli hozzátartozója halála esetén. A támogatás összege legfeljebb 60.000Ft.
A temetési segélyről a köztisztviselő kérelmére – a rászorultság függvényében, a szervzeti egység véleményének kikérését követően - a Jegyző dönt, a rendelkezésre álló éves költségvetési keret függvényében.
VIII. Fejezet
Nyugállományú köztisztviselők támogatása
Szociális és kegyeleti támogatás céljára az önkormányzat a költségvetésében fedezetet biztosít (szociális keret), amely más célra nem használható fel és nem csoportosítható át.
A szociális keret terhére nyújtható pénzbeli és természetbeni támogatások:
a) eseti szociális segély,
b) temetési segély,
A szociális támogatás odaítélése történhet kérelemre, vagy javaslatra.
Javaslatot tehet a nyugállományú köztisztviselő életkörülményeit ismerő:
– vezető, vagy köztisztviselő
– nyugállományú köztisztviselő, más nyugállományú köztisztviselő tekintetében
– társadalmi szervezet, egyesület, vagy magánszemély
Az igényjogosultság megállapítására és a támogatások folyósítására a személyügyi ügyintéző tesz javaslatot. A javaslat alapján a támogatás folyósításáról a Jegyző dönt.
A személyügyi ügyintéző, a társadalmi és érdek-képviseleti szervekkel együttműködve köteles figyelemmel kísérni a nyugdíjas köztisztviselők szociális helyzetét.
A nyugállományú köztisztviselők szociális gondozásának, illetve szakmai tapasztalata hasznosításának elősegítésére, a velük való kapcsolattartás biztosítására a Jegyző – megfelelő számú nyugdíjas esetén - nyugdíjas bizottságot hozhat létre, illetve támogathatja az e célokat szolgáló egyesületek létrehozását.
A nyugdíjas bizottság javaslatot tehet nyugdíjas köztisztviselő támogatásba részesítésére és elismerésére a Köztisztviselők Napja alkalmából.
IX. Fejezet
A köztisztviselő eredményes munkájának elismerése
Az eseti jutalmazás és a céljutalom megállapításának szabályai
X. Fejezet
Hatályba léptető rendelkezések
1. E szabályzat 2010. február 15. napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg a 2008. február 1-től hatályban lévő szabályzat hatályát veszti.
Kelt Gyomaendrőd, 2010. február 11.
dr.
Jegyző
A rugalmas munkaidőről Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatalánál
- heti törvényes munkaidő 40 óra
- napi törvényes munkaidő 8 óra
- munkaközi szünet időtartama 30 perc, amely része a munkaidőnek
II. A hivatal dolgozói rugalmas munkaidő beosztásban végzik munkájukat.
2. Ezen időn belül törzsidő
Hétfőn |
8 órától 16 óráig |
Kedden |
8 órától 12 óráig |
Szerdán |
8 órától 16 óráig |
Csütörtökön |
12,30 órától 16 óráig |
8 órától 12 óráig |
7. Törzsidő alatt minden dolgozó munkahelyén köteles tartózkodni és munkát végezni, kivéve ha
· szabadságon (fizetett vagy fizetetlen) van
· szabadnapját tölti,
· táppénzes állományban van,
· egész napos kiküldetésben van,
· engedéllyel munkahelyén kívül végzi a munkáját,
· a Köztisztviselők Jogállásáról szóló törvényben és/vagy a Munka Törvénykönyvében /a továbbiakban Kjt. és Mt./ szabályozottak miatt van távol, egyéb okból igazoltan van távol
8. Más munkáltatónál mellékfoglalkozásban, vagy egyéb jogviszonyban végzendő munkát peremidőben lehet végezni, illetve ha jellege miatt csak meghatározott időben végezhető, úgy törzsidőben. Az e jogviszonyokban töltött idő a ledolgozott munkaidőbe nem számít be.
1. Ennek minősül a törzsidő végén (kivételesen közben), illetve a peremidő bármely időpontjában történő távozás. Törzsidőben csak a közvetlen felettes engedélyével lehet eltávozni. A törzsidőben és a peremidőben történő távozást amennyiben annak időtartma a 10 percet meghaladja az elektronikus munkaidő nyilvántartásban regisztrálni kell.
A Kjt-ben és/vagy az Mt-ben meghatározott munkavégzés alóli mentesség (fizetett idő) miatti távollétet, az elektronikus nyilvántartásban szintén regisztrálni kell.
3. Igazolatlan késésnek minősül ha a dolgozó engedély nélkül, illetve utólagos igazolás nélkül a törzsidő kezdete után érkezik a munkahelyére. Amennyiben a dolgozó igazolatlanul késik úgy a késés minden megkezdett 10 perce után heti munkaidő keretét 30 perc időtartammal növelni kell. A 30 percet meghaladó késésnél a 2. pontban írt szabályokat kell alkalmazni.
5. Amennyiben a dolgozó peremidőben történő II/5., 6. pont szerinti munkavégzési kötelezettségének igazolatlanul nem tesz eleget úgy fegyelmi felelősségre vonásnak van helye.
1. Szabadságon, szabadnapon, több napos kiküldetésben, táppénzen, a Kjt-ben és/vagy az Mt-ben meghatározott egésznapos távolléteknél (ahol átlagkereset jár) napi 8 órát kell letöltött munkaidőként számításba venni.
2. Tanulmányt folytató dolgozónál, amennyiben tanulmányi elfoglaltsága nem egész napos (egész napos az 1. pont alá esik) iskolai foglalkoztatást jelent, munkaidő kedvezményt csak az általános munkarend szerinti munkaidő befejezéséig kap, ennek megfelelően ezen időpontig az iskolai foglalkozás, valamint az arra történő utazás ledolgozott munkaidőként kell számításba venni akkor is, ha ez a peremidőre esik.
4. Amennyiben a törzsidőben a dolgozó orvosi vizsgálaton, gyógykezelésben vett részt és arról igazolást hoz, úgy az igazolt távollétnek számít, de az így eltöltött munkaidőt le kell dolgozni, kivéve ha az orvosi vizsgálat a 3. pont alá tartozik.
· tisztségviselő vagy osztályvezető elrendelése
· kötelező közreműködésre jogszabályi előírás alapján kerül sor
Közigazgatási területen a munkaidőn túli, de nem munkahelyen végzendő munkavégzésre történő, illetve onnan a lakásra történő utazásra összesen fél óra munkaidő elszámolható. Közigazgatási területen kívül munkaidőn túl elvégzendő munkavégzésre a ténylegesen felmerülő igazolt vagy valószínűsíthető utazási idő ledolgozott időnek ismerhető el.
2. Szabadnapon munkaköri kötelezettség alapján végzett munkát - munkában töltött idő alapján - ledolgozott munkaidőnek kell tekinteni, úgy mintha azt peremidőben történt munkavégzés lenne. Heti pihenőnapon végzett munkát kétszeres szorzóval számolva kell ledolgozott munkaidőnek tekinteni. Társadalmi eseményeken közreműködő anyakönyvvezetőknél az esemény időtartama mellett azok kezdete előtt 1 óra s vége után fél óra munkaidő munkavégzésként számolható el. Szabadnapon, pihenőnapon, fizetett ünnepnapon végzett munka szükségességét, annak időtartamát a osztályvezetőnek igazolnia kell. Azon dolgozóknál, akiknél munkakörükből adódóan rendszeresen előfordulhat e napokon történő munkavégzés, az osztálytvezető a ledolgozott időre figyelemmel szabadnapot, illetve pihenőnapot biztosíthat a Kjt-ben és/vagy az Mt-ben előírt szabályok figyelembevételével.
3. Munkahelyi érdekből történő kiküldetés esetén a ténylegesen felhasznált munkaidőt (utazással együtt) kell ledolgozottnak tekinteni, feltéve, hogy a dolgozó az oda, illetve visszautazásra a legközelebbi közlekedési eszközt veszi igénybe.
Dr.
Jegyző
Cafetéria-juttatás szabályzata
(2) A juttatás az 1992. évi XXIII. törvény, valamint Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatala köztisztviselőinek Közszolgálati Szabályzata alapján, jelen szabályzatban meghatározott cafetéria-juttatások közül választható.
- Fejezet
2. § (1) Cafetéria-juttatás igénybevételére jogosult a Polgármesteri Hivatallal
a) közszolgálati jogviszonyban álló köztisztviselők, ügykezelők,
b) munkaviszonyban álló, (a hivatalhoz közvetlenül kapcsolódó határozatlan idejű munkaszerződéssel alkalmazott technikai dolgozók) munkavállalók,
c) közalkalmazotti jogviszonyban álló mezőőrök
a) a szülési szabadság, terhességi-gyermekágyi segély, a gyermekgondozási-díj, a gyermekgondozási-segély folyósításának időtartamára,
b) 30 napot meghaladó, bármilyen jogcímen igénybevett fizetés nélküli szabadság időtartamára,
c) 30 napon túli keresőképtelenség (tartós betegállomány) időtartamára.
a) a részmunkaidőben foglalkoztatott,
b) a határozott idejű kinevezéssel, munkaszerződéssel rendelkező,
c) azon munkatársak esetében, akik munkaviszonya év közben keletkezik, vagy szűnik meg,
d) 2.§ (2) bekezdés a) – c) pontja esetében.
(4) A tárgyévben igénybe nem vett cafetéria-juttatás összege a következő évre nem vihető át.
(2) A cafetéria-juttatáshoz az azt terhelő adó- és járulékterhek alapján meghatározásra kerül egy átváltási szorzó. A cafetéria-juttatás átváltási szorzóval növelt összege csökkenti a cafetéria-juttatás összegét.
(3) Ha a dolgozó jogviszonya év közben szűnik meg, köteles a részére nyújtott cafetéria összeggel az utolsó munkában töltött napon elszámolni.
(4) Amennyiben a dolgozó a tárgy évben a cafetéria-juttatás időarányosan felhasználható mértékénél többet vett igénybe, úgy a különbözet – előzetes hozzájárulásával – illetményéből levonásra kerül, illetve választása szerint, ha a juttatás természete ezt lehetővé teszi, vissza kell adni.
(5) Nem kell visszafizetni a cafetéria-juttatás értékét, ha a jogviszony a dolgozó halálával szűnik meg.
(6) A 2. § (2) a) – c) pontban meghatározott esetekben az időarányos részt meghaladó mértékben igénybe vett cafetéria-juttatás értékét, a távollét utáni első munkanapon vissza kell fizetni, illetve vissza kell adni.
(7) Ha a köztisztviselőt tárgyév közben áthelyezik, az egyes munkáltatóknál cafetéria-juttatásra időarányosan jogosult. Ha a köztisztviselő a korábbi munkáltatónál az időarányos részt meghaladó értékű cafetéria-juttatást vett igénybe, visszafizetési kötelezettség nem terheli, azonban az időarányos részt meghaladó mértékkel az új munkáltatónál igénybe vehető cafetéria-juttatás értékét – legfeljebb az új munkáltatónál igénybe vehető juttatás mértékéig – csökkenteni kell.
Cafetéria-juttatások
Meleg étkezési utalvány
(3) Az üdülési csekk tárgyév május hónapban kerül kiosztásra.
Iskolakezdési támogatás
Internet használat
9. § (1) Az otthoni internet használat költségeihez a dolgozó cafetéria-juttatásként térítést igényelhet. Költségnek az internethasználatról kiállított számla szerinti díj minősül.
(2) Ezen cafetéria-juttatás januártól december hónapig terjedő időszakban vehető igénybe, amennyiben az elszámoláskor a tárgyév decemberi időszakú internet szolgáltatásról szóló számla a dolgozó birtokában van.
(3) A költségeket a munkáltató a dolgozó által tárgyév június 10. és december 10. napjáig, illetve, amennyiben jogviszonya év közben szűnik meg, az utolsó munkában töltött napig leadott tételes elszámolás alapján téríti meg. Az elszámolás keretében a dolgozó a költségekről havi kimutatást készít, amelyhez köteles benyújtani a saját nevére kiállított számlák másolatát.
(4) Az internet használat 5. § (2) bekezdés szerinti átváltási szorzója 1.00.
Önkéntes nyugdíjpénztári támogatás
(3) Az önkéntes nyugdíjpénztári támogatás havi összege legalább a minimum tagdíj összege (általában 2.000.- forint), a kedvezményes adózás mellett adható összeg legfeljebb a minimálbér 50%-a.
Önkéntes egészségpénztári támogatás
Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatal |
|
|
|
|
||||
5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nyilatkozat cafetéria-juttatás igénybevételére 2010. évben |
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Név: ……………………………………… |
Rendelkezésre álló keretösszeg: Br. 242.000.-Ft |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Választható juttatások: |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Meleg étkezési utalvány: havonta max. 18.000.-Ft + 25% |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Választott összeg: ………………………………………………… |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Üdülési hozzájárulás: min. 5.000.- max. 73.500.-Ft + 25% |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Választott összeg: ………………………………………………… |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Iskolakezdési támogatás: 22.050.-Ft + 25% gyermekenként |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Választott összeg: ………………………………………………… |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Internet használat: számla csatolása szükséges, melyen elkülönül az internethasználati díj |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összeg: ……………………………………….. Adómentes |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Önkéntes nyugdíjpénztári támogatás: 36.750.-Ft + 25% |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Választott összeg: ………………………………………………… |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Önkéntes egészségpénztári támogatás: 22.050.-Ft + 25% |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Választott összeg: ………………………………………………… |
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Nem vagyok önkéntes nyugdíjpénztár tagja, és nem kívánok belépni. |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
**Nem vagyok önkéntes egészségpénztár tagja, és nem kívánok belépni. |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*, **, Jelzett szöveget át kell húzni, amennyiben tag kíván lenni. |
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gyomaendrőd, 2010. február …… |
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…………………………………………………………. |
||||
|
|
|
|
|
nyilatkozó aláírása |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fenti nyilatkozatot két példányban kell kitölteni és leadni a személyügyi ügyintézőnek. |
|
Döntési javaslat
"Közszolgálati szabályzat változásáról szóló tájékoztató elfogadása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete elfogadja a Közszolgálati Szabályzat változásáról szóló tájékoztatót-
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -