21. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság
2009. december 8-i ülésére
Tárgy:
|
|
A Varga Lajos Sportcsarnok további működtetése
|
Készítette:
|
|
Csényi István
|
Előterjesztő:
|
|
Várfi András polgármester
|
Véleményező bizottság:
|
|
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság, Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság, Humánpolitikai Bizottság
|
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 297/2004. (XI. 25.) KT. számú határozatával pályázatot írt ki a Városi Sportcsarnok profilkötöttségű működtetésére, a benyújtott pályázatok elbírálását követően, a Képviselő-testület 12/2005. (I.27.) valamint a 32/2005. ( II.24.) KT. sz. határozatai alapján a Garbel Trade Bt.-vel kötött határozott időre szóló bérleti szerződést. A bérleti szerződés lejáratának időpontja: 2010. február 28. A Garbel Trade Bt. később átalakult Kft.-vé, majd névváltoztatást követően Gyomagyöngye Kft. lett az üzemeltető.
A bérlő a bérleti szerződésben az alábbi fontosabb kötelezettségeket vállalta:
1.bérlti díj megfizetése, jelenleg bruttó 54.336 Ft/hónap,
2. az ingatlan világításkorszerűsítéséből eredő havonta esedékes bérleti díj megfizetését átvállalta,
3. 2007 évben sikeres önkormányzati pályázat esetén ( kűzdőtér és vizesblokk ) a fejlesztési beruházás 10%-ának az átvállalása. A fejlesztési beruházás nem valósult meg.
Jelenleg a terembérleti díjak az alábbiak:
1. a felnőtt kézilabda, röplabda, egyéb szervezett sportágak esetében: 2930 Ft/óra,
2. egyéb szervezett sportrendezvények, tömegsport foglalkozások, iskolai és céges rendezvények esetében: 3660 Ft/óra,
3. közoktatási intézmények számára a kötelező testnevelési órák és diáksportköri foglalkozások bérbeadó által jóváhagyott terembérleti díja: 2200 Ft/óra.
A bérleti szerződés lejárta miatt szükséges áttekinteni a Sportcsarnok további működtetésének lehetőségét. Több alternatíva között lehet választani:
- a további működtetésére pályázatot írhat ki az Önkormányzat,
- önálló intézményt hoz létre,
- más önkormnyzati intézménnyel működteti.
A jelenlegi és korábbi bérbeadás utján történő hasznosítás tapasztalatai.
Összességében az üzemeltetők az alapfeladatokat az igényeknek megfelelően ellátták. Az ingatlan fenntartásával több probléma felvetődött, ezek elsősorban a karbantartás hiányosságait érintették. Az ingatlan állagával kapcsolatban a lakosság részéről többször érkezett jelzés, amelyek az öltözők, szociális blokk és a csarnok részre vonatkoztak. Ezen hiányosságok megszüntetésére időben intézkedések születtek.
Az egyes üzemeltetési alternatívák előnyei és hátrányai:
1. Pályázati úton történő bérbeadás
Előnyök
|
Hátrányok
|
- Bérleti díj bevétele származik az önkormányzatnak,
- Az állagmegóvás, karbantartás költségei a bérlőt terhelik,
- Nem kell az alkalmazottak után bért és annak járulékait fizetni
|
- A tevékenységből eredő bevételek nem az önkormányzatot illetik,
- Az eddigi tapasztalatok alapján az állagmegóvást, karbantartást a bérlőtől ki kell kényszeríteni,
|
2. Részben önálló intézmény ( szakfeladat ) létrehozása
Előnyök
|
Hátrányok
|
- A tevékenységből eredő bevételek az önkormányzatot illetik,
- A tevékenység irányítása, szabályozása, ellenőrzése közvetlenül történik, ezáltal átláthatóbbá válik,
- Az önkormányzat a feladatellátáshoz állami normatívát tud igénybevenni.
|
- Az intézmény fenntartásával kapcsolatos összes kiadás az önkormányzatot terheli.
- A részben önálló intézmény létrehozásnak adminisztrációja időtartamban hosszabb folyamat és költségei vannak.
|
3. Az üzemeltetés feladatának átadása, más részben önálló vagy önálló intézmény részére
Előnyök
|
Hátrányok
|
- A sportcsarnok fenntartásával kapcsolatos kiadások és bevételek az átvevő intézményt illetik,
- Az intézményhez való feladatátadással kevesebb költség merül fel, mint egy új részben önálló intézmény létrehozása a sportcsarnok működtetésére.
- A tevékenység irányítása, szabályozása, ellenőrzése közvetlenül történik, ezáltal átláthatóbbá válik.
|
- A tevékenységből eredő bevételekkel és az állami támogatás összegével az intézmény gazdálkodik,
- A gazdálkodással kapcsolatos információk közvetve jutnak el az önkormányzathoz.
|
A spotcsarnok éves költségvetése az alábbiak szerint alakulhat a bérlő által rendelkezésre bocsátott információk alapján. Itt meg kell jegyezni, hogy a megyében más hasonló intézményekben a tanterv szerinti oktatási testnevelési órák kivételével a terembérleti díjon felül külön meg kell fizetni a használat időtartamára eső fűtési kiadásokat is. Jelenleg gyomaendrődőn a terembérleti díjon felül nem kell külön meg fizetni a használat időtartamára eső fűtési kiadásokat
A sportcsarnok üzemeltetési kiadásai
Költség megnevezése
|
Összeg
|
Tervezett kiadás éves szinten
|
Áram
|
80 – 150 eFt/hó
|
(6*80+6*150)
1.380 eFt
|
A világítás korszerűsítés
|
89 eFt/hó
|
1.068 eFt
|
Vízdíj
|
45 eFt/hó
|
588 eFt
|
Melegvíz
|
15 eFt/hó
|
180 eFt
|
Gáz alapdíj
|
51 eFt/hó
|
612 eFt
|
Gáz fűtésszezonban
|
250 – 800 eFt/hó
|
(4*250+2*800)
2.600 eFt
|
Bérleti díj
|
57 eFt/hó
|
684 eFt
|
Munkabér + járulék
|
Nincs információ
|
(194 eFt*12)
2.328 eFt
|
Tervezett kiadások összesen:
|
|
9.440 eFt
|
Amennyiben az önkormányzat nem bérlet útján hasznosítja az ingatlant, akkor nincs bérleti díj kiadás. A munkabér és járulékai a 2010 évi minimálbérrel lettek számolva 2 főre. Az önkormányzatnak van lehetősége közhasznú illetve közmunka keretében csökkenteni a munkabér és járulékai kiadásait.
A sportcsarnok üzemeltetési bevételei
Költség megnevezése
|
Összeg
|
Tervezett bevétel éves szinten
|
Kötelező testnevelési órák után az iskolák befizetései
|
250 eFt/hó
|
3.000 eFt
|
Bethlen Gábor Szakképző Iskola befizetése
|
30 eFt/hó
|
360 eFt
|
Egyéb egyesületek, szervezetek befizetései
|
40 eFt/hó
|
480 eFt
|
Nem rendszeres bevételek feltételezve a kiadások és bevételek egyezőségét
|
Nincs információ
|
5.600 eFt
|
Tervezett kiadások összesen:
|
|
9.440 eFt
|
Az 5.600 eFt éves nem rendszeres bevétel azt jelenti, hogy átlagosan 3000 Ft/óra terembérleti díjjal számolva naponta 5 órában kell valamilyen tevékenységre bérbeadni a csarnokot. Ez egy nagyon átlagos számítás, mert itt nincsennek figyelembe véve a nagyobb rendezvények bevételei, amely már szervezési kérdés. Természetesen az önkormányzati üzemeltetés esetén nincs külön bérleti díj, így az csökkenti a kiadásokat
A helyi szabályozás értelmében az ügyben a döntést a Képviselő - testület hozza meg.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést tárgyalja meg és döntését határozat formájában hozza meg.
Döntéshozói vélemények
Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság
|
|
A Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság a határozati javaslatban leírt alternatívák sorrendjével egyetért. A döntés meghozatalához segítséget nyújt az előterjesztésben leírt tervezett működési kiadások és bevételek számbavétele.
|
|
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság
|
|
A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság a határozati javaslatban leírt alternatívák sorrendjével egyetért. A döntés meghozatalához segítséget nyújt az előterjesztésben leírt tervezett működési kiadások és bevételek számbavétele.
|
|
Humánpolitikai Bizottság
|
|
A Hunmánpolitikai Bizottság a határozati javaslatban leírt alternatívák sorrendjével egyetért. A döntés meghozatalához segítséget nyújt az előterjesztésben leírt tervezett működési kiadások és bevételek számbavétele.
|
|
Döntési javaslat
"A Varga Lajos Sportcsarnok további működtetése"
Tervezett döntéstípus:
határozat
Tervezett ágazati besorolás:
Önkormányzati vagyoni ügyek
A Pénzügyi és Gazdasági Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Megszavazandó alternatívák:
A) alternatíva
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete optimálisabb körülmények között történő üzemeltetése érdekében az 1996. évi LXIX. tv. A helyi önkormányzat feladatai 3.§ -ban, valamint a a 2004. évi I. törvény „ A helyi önkormányzatok sporttal kapcsolatos feladatai” címűfejezetében foglaltakkal összhangban a Varga Lajos Sportcsarnok létesítményt 2009. március 1. napjával átadja üzemeltetésre a …. intézménynek.
A Képviselő-testület utasítja a Polgármestert, hogy az átadással kapcsolatos intézkedéseket tegye meg. Az átvevő intézmény alapító okiratának módosításáról annak megküldésével értesítse a Területi Államháztartás törzskönyvi nyilvántartását.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -
Hivatali felelős: - NINCS FELELŐS KIJELÖLVE-
B) alternatíva
Varga Lajos Sportcsarnok egységes szerkezetbe foglalt alapító okirata
TERVEZET
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a ..../2009.(XII.21.) Gye. Kt. határozatával az Államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 88-90.§, a Költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. tv. 4.§, a Sportról szóló 2004. I. tv. 55.§ valamint Gyomaendrőd Város Sportkoncepciójában foglaltak alapján a Varga Lajos Sportcsarnok alapító okíratát az alábbiak szerint határozza meg.
1./ Alapíttás ideje:
2010. március 1.
2./ A költségvetési szerv neve, székhelye:
Varga Lajos Sportcsarnok
5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. sz.
3. A költségvetési szerv jogszabályban meghatározott közfeladata
3.1. Alaptevékenység:
Az intézmény szakágazati száma: ........... a Sportról szóló 2004. I. tv. 55.§-a alapján.
3.1.1. Sporttevékenység - Sportlétesítmény működtetése
Szakágazat szám: 930000 TEÁOR: 9300
Szakfeladat szám: 931102 Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése
Sporttevékenység és támogatása: 931201 Versenysport tevékenység és támogatása
931202 Utánpótlási-nevelési tevékenység és támogatása
931204 Iskolai diáksporttevékenység és támogatása
Szabadidős sport és támogatása: 931301 Sportszövetségek és szabályozó testületek működésének támogatása
Egyéb sporttevékenységek: 931903 M.u.s. egyéb sporttámogatás
3.2 Kiegészítő tevékenység:
nincs
4. A költségvetési szerv tevékenységét tekintve
Vállalkozási tevékenységet nem folytat.
5. A költségvetési szer alaptevékenysége
Közszolgáltató közintézmény, amely az alaptevékenysége szerint Sport-, szórakoztató, szabadidős tevékenységeket ellátó költségvetési szerv.
6. A költségvetési szerv működési köre
Gyomaendrőd Város közigazgatási területe.
7. A költségvetési szerv irányító szervének neve, székhelye
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő - testülete, 5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1.
8./ A költségvetési szerv besorolása: Önállóan működő közszolgáltató költségvetési szerv.
A gazdálkodásával összefüggő pénzügyi feladatokat Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Polgármesteri hivatala látja el. A két szerv közötti gazdálkodásra vonatkozó munkamegosztás és felelősség vállalás rendejét a polgármester által jóváhagyott megállapodás szabályozza.
9. A költségvetési szerv vezetőjének kinevezési, megbízási, választási rendje:
Az intézmény élén az intézményvezető van, a kiemelt munkáltatói jogokat Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete gyakorolja, a Kjt. 1992. évi XXXIII. tv. 23. §-a lapján.
10. A költségvetési szerv foglalkoztatottjaira vonatkozó foglakoztatási jogviszony/ok megjelölése:
Közalkalmozotti jogviszony a Kjt. 1992. évi XXXIII. tv. alapján.
11. A költségvetési szerv közvetlen jogelődjének megnevezése
A Gyomagyöngye Kft. ( 5500 Gyomaendrőd, ) által üzemeltetett Varga Lajos Sportcsarnok
12./ Az intézmény rendelkezésére bocsátott vagyon:
Az intézmény ingatlan vagyonnal nem rendelkezik, a működéshez szükséges – Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. szám (Hrsz.: 1587) alatti ingatlant a fenntartó használatba adja az intézménynek.
A feladatellátáshoz az ingatlanon kívül rendelkezésre állnak még, az intézményben a leltár szerint nyilvántartott vagyontárgyak, melyeket szabadon használhat.
Az intézmény a rendelkezésére álló vagyont az önkormányzati vagyonrendeletben foglaltak szerint köteles kezelni és biztosítékként nem adhatja.
Záradék
A Varga Lajos Sportcsarnok egységes szerkezetbe foglalt alapító okíratát, Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képvuselő-testülete a ..../2009.(XII.21.)Gye. Kt. határozatával 2009. december 21. hatállyal hagyja jóvá.
Gyomaendrőd, 2009. december ..
Várfi András Polgármester dr. Csorba Csaba jegyző
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -
Hivatali felelős: - NINCS FELELŐS KIJELÖLVE-
C) alternatíva
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a tulajdonában lévő Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. sz. alatti Varga Lajos Sportcsarnokot 2010. március 01. napjával profilkötöttséggel meghirdeti.
PÁLYÁZATI KIÍRÁS
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete nyílt pályázatot hirdet
a Gyomaendrőd Szabadság tér 1. szám alatt működő 1587. hrsz.-ú
Varga Lajos Sportcsarnok
profilkötöttségű bérbeadására, 2010. március 01-től, öt évre 2015. február 28-ig.
Pályázati feltételek:
Pályázatot nyújthatnak be azok a természetes személyek, jogi személyek, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságok, akik a részletes pályázati kiírásban meghatározott feltételekkel a működést biztosítják, a létesítményben a 2004. évi I. törvényben meghatározott a helyi önkormányzatokra vonatkozó feladatellátását vállalják.
A pályázat elkészítéséhez, a pályázat részletes feltételeire vonatkozó előírások ingyenesen átvehetők a Gyomaendrőd Város Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési és Vagyongazdálkodási Osztályán. Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. sz. Telefon: (66) 386-122/136-os mellék.
Pályázat benyújtásának helye, határideje:
A pályázatot zárt borítékban, 2 példányban, Gyomaendrőd Város Polgármesterének címezve, "Sportcsarnok" jeligével ellátva 2010. január 31.-én 12,00 óráig kell benyújtani személyesen, vagy előző napig kell postai úton feladni 5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. címre.
A pályázat első példányán fel kell tüntetni az "EREDETI PÉLDÁNY" szöveget: A fenti határidő elmulasztása jogvesztő!
Az ingatlan leírása
Az ingatlan természetben Gyomaendrőd, Szabadság tér 1. sz. alatt található. Helyrajzi száma: 1587. Az épület hasznos alapterülete:1577 m2, melyből a játékcsarnok 1215 m2, a kiszolgáló helyiségek (vizes blokk, öltözők, szertárak, összesen: 37 db) 362 m2 alapterületű.
A pályázat elbírálása:
A pályázat nyerteséről Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete dönt, a testület 2010. februári ülésén.
A pályázat előzetes véleményezését és döntés előkészítését a Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete 14/2003 (VI. 05.) KT. számú rendelet 27. § (1) bekezdésében meghatározott munkacsoport végzi.
A döntés időpontjáról a pályázók külön értesítést kapnak.
A "Sportcsarnok" jeligéjű pályázat benyújtásának további részletes feltételei
1. A bérlő jogainak és kötelezettségeinek teljesítése során a bérlő köteles figyelembe venni a sportról szóló 2004. évi I. törvényben, valamint Gyomaendrőd Város Önkormányzata Sportkoncepciójában foglalt rendelkezéseket.
2. Pályázati feltételek:
- Bérlő köteles bérbe adni a Tulajdonosnak az alábbi célokra, a bérleti szerződés megkötésekor meghatározandó időpontokban bérleti díj fizetése mellett a bérleményt:
- közoktatási intézmények számára a kötelező testnevelési órák és diáksportköri foglalkozások megtartására,
- az önkormányzatnak és intézményeinek rendezvények megtartására.
3. A pályázat egyéb feltételei:
- Pályázó a terembérleti díj emelés tervezetéről köteles tájékoztatni Gyomaendrőd Város Képviselő - testületét, illetve annak jóváhagyásával alkalmazhatja,
- Pályázó a bérlemény karbantartását, állagmegóvását saját költségén vállalja. Felek a nagyobb értékű felújítási munkálatok kiadási terheinek megosztását az esedékesség felmerülésekor külön megállapodásban rögzítik. A felújítási munkákra megnyíló pályázatok esetében a felek közösen pályáznak.
4 A pályázónak nyilatkoznia kell:
- kötelezettséget vállal az épület és a leltár szerint átadott berendezési tárgyak állagának megőrzéséről
- a szerződés teljesítésének időtartama alatt a bérleti díj mértékéről és annak esetleges évenkénti emeléséről.
- Az ingatlan fenntartásával kapcsolatos költségek megtérítésére, a közüzemi szolgáltatókkal való szerződések megkötésére,
- Vállal e fejlesztést, amennyiben igen akkor az a pályázatban részletes költségevetéssel és műszaki tartalommal mutassa be.
1. A pályázathoz csatolni kell, vagy nyilatkozni, hogy a pályázat elnyerése esetén 30 napon belül az alábbi felsorolt iratokat benyújtja mely szerint a pályázónak nincs lejárt köztartozása az alábbi szervek felé:
1. Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság,
2. Országos Egészségbiztosítási Pénztár,
3. Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokság,
4. Adós – és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal,
5. Gyomaendrőd Város Önkormányzata, valamint annak helyi adóhatósága.
Az önkormányzat azzal a pályázóval köt bérleti szerződést aki vállalja a pályázatban meghatározott bérleti kötelezettségek teljesítését és a bérbeadó önkormányzattól 2. pontban meghatározott bérlet esetén a legkevesebb bérleti díjat kéri.
A pályázat érvénytelensége:
Érvénytelen az a pályázat, amely határidőn túl érkezett, amely nem felel meg a pályáztató által kiírt feltételeknek, az előírt mellékleteket nem tartalmazza.
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete fenntartja azon jogát, hogy a pályázatok ismeretében a pályázati eljárást eredménytelennek nyilvánítja.
A pályázat elkészítéséért, illetve az elkészítéssel kapcsolatban felmerült költségekkel szemben díj nem számítható fel.
A Képviselő-testület Várfi András polgármestert pályázati eljárás lebonyolításával, a 14/2003 (VI. 05.) KT. számú rendelet 27. § (1) bekezdésében meghatározott munkacsoportot a pályázati elbírálással kapcsolatos előkészítő feladatok ellátásával bízza meg.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -
Hivatali felelős: - NINCS FELELŐS KIJELÖLVE-