2009. október 29-i ülésére
Tárgy: | A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) KT rendelet módosítása | |
Készítette: | Megyeri László aljegyző | |
Előterjesztő: | Dr. Csorba Csaba jegyző | |
Véleményező bizottság: | Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) KT rendelet módosítását részben jogszabályi, részben a Képviselő-testület működésének metodikájában bekövetkezett rendszerszintű változások indukálják.
Az elektronikus ügyintézésre általában, és az ezen nyújtott szolgáltatásokra európai uniós és magyar jogszabályok is vannak, amelyek afelé terelik a közigazgatást, hogy minél kisebb mértékben kerüljön korlátozásra az elektronikus ügyintézés igénybevételének lehetősége és szorítsa a közigazgatási szerveket ennek minél teljesebb körűvé tételére.
Az elektronikus ügyintézést szabályozó EU joganyagban a hatályos Irányelv 8. cikke a határon átnyúló szolgáltatásoknál nem engedi meg az elektronikus ügyintézés kizárását. A hazai joganyag a Ket. (a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény) ezen a területen változott két tekintetben, mivel az elektronikus ügyintézésre vonatkozó rendeleteket deregulálni kell, illetve a Ket. 28/B. § (2) bekezdése felhatalmazást ad önkormányzati hatósági ügyekben arra, hogy az önkormányzat az önkormányzati hatósági ügyekben a törvényben foglaltaktól eltérően szabályozza a kérelmező ügyfél elektronikus kapcsolattartásra vonatkozó jogát. A Ket. novella 28/B. § (2) bekezdése tehát egy új rendeletalkotási tárgykört nevesít; ez azonban nem kötelező, hanem lehetséges rendeletalkotási tárgy.
A mostani SzMSz módosításban javasoljuk az eddig fenntartott tiltás és korlátozás feloldását az önkormányzati hatósági ügyekben is.
Az SzMSz módosítását érintő másik kérdés a Bizottság Elnöki Munkacsoport jogállását változtatja meg. Az SzMSz 11/A. §-ban szabályozott 'szuper bizottság' a jövőben nem véleményezne minden 'napi' kérdést, azaz nem kerülne összehívásra havi rendszerességgel. Ez az interbizottsági előkészítő munkacsoport csak a valóban fajsúlyos, nagy horderejű, vagy politikai konszenzust is igénylő kérdésekben működne a jövőben a jelenleg érvényes működési szabályokkal.
A fentiek miatt az alábbi rendelet tervezetet terjesztem a Tisztelt Képviselő-testület elé:
TERVEZET
.../2009. (....) Gye. Kt. rendelet
a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) KT rendelet módosításáról
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. (a továbbiakban: Ötv.) 18. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) KT rendelet (továbbiakban: SZMSZ) módosításáról az alábbiakat rendeli.
1. § Az SZMSZ 29/A. § (1) bekezdése hatályát veszti.
2. § Az SZMSZ 11/A. § helyébe a következő rendelkezés lép.
"11/A. § (1) Az önkormányzat stratégiailag fontos vagy politikai konszenzust igénylő kérdéseiben, továbbá az ipari park befektetői ajánlatok értékelésében a polgármester tevékenységét munkacsoportok segítik.
(2) Az önkormányzat stratégiailag fontos vagy politikai konszenzust igénylő kérdéseiben előzetesen állást foglalhat és döntésjavaslatot dolgozhat ki a polgármesterből, alpolgármester(ek)ből, bizottsági elnökökből és jegyzőből álló munkacsoport (a továbbiakban: Bizottság Elnöki Munkacsoport).
(3) A Bizottság Elnöki Munkacsoportnak a mindenkori polgármester, alpolgármester(ek), állandó bizottságok elnökei és a jegyző a tagja.
(4) Az ipari parkban befektetni szándékozó vállalkozói ajánlatok előzetes értékelését három főből álló Ipari Park Munkacsoport látja el. Az Ipari Park Munkacsoport a polgármesterből és az általa felkért személyekből áll.
(5) A Bizottság Elnöki Munkacsoportot, valamint az Ipari Park Munkacsoportot szükség szerint a polgármester hívja össze és vezeti az ülését. Az ülés összehívására, vezetésére és dokumentálására egyébként a Képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni."
Záró rendelkezések
4. § E rendelet 2009. november 1-én léphatályba.
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Ügyrendi, Oktatási, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) KT rendelet módosítását támogatja. |
|
"A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1991. (IX. 19.) KT rendelet módosítása"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Rendelet alkotás, szabályozás
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.
1. § Az SZMSZ 29/A. § (1) bekezdése hatályát veszti.
2. § Az SZMSZ 11/A. § helyébe a következő rendelkezés lép.
"11/A. § (1) Az önkormányzat stratégiailag fontos vagy politikai konszenzust igénylő kérdéseiben, továbbá az ipari park befektetői ajánlatok értékelésében a polgármester tevékenységét munkacsoportok segítik.
(2) Az önkormányzat stratégiailag fontos vagy politikai konszenzust igénylő kérdéseiben előzetesen állást foglalhat és döntésjavaslatot dolgozhat ki a polgármesterből, alpolgármester(ek)ből, bizottsági elnökökből és jegyzőből álló munkacsoport (a továbbiakban: Bizottság Elnöki Munkacsoport).
(3) A Bizottság Elnöki Munkacsoportnak a mindenkori polgármester, alpolgármester(ek), állandó bizottságok elnökei és a jegyző a tagja.
(4) Az ipari parkban befektetni szándékozó vállalkozói ajánlatok előzetes értékelését három főből álló Ipari Park Munkacsoport látja el. Az Ipari Park Munkacsoport a polgármesterből és az általa felkért személyekből áll.
(5) A Bizottság Elnöki Munkacsoportot, valamint az Ipari Park Munkacsoportot szükség szerint a polgármester hívja össze és vezeti az ülését. Az ülés összehívására, vezetésére és dokumentálására egyébként a Képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni."
Záró rendelkezések
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -
Hivatali felelős: - NINCS FELELŐS KIJELÖLVE-