5. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2010. december 15-i ülésére
2010. december 15-i ülésére
Tárgy: | A Sportról szóló 17/1999. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet módosításának második fordulós tárgyalása | |
Készítette: | Tóthné Rojik Edit | |
Előterjesztő: | Dr. Csorba Csaba jegyző | |
Véleményező bizottság: | Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város ÖnkormányzatánakKépviselő-testülete a 2010. novemberi ülésén első fordulóban tárgyalta s sportról szóló 17/1999. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet módosítását.
Az első fordulóban a Képviselő-testület meghatározta azokat a szabályozásokat, amelyek a pályázatatás menetével kapcsolatos pontosításokat tartalmazza. A második fordulóban kerül sor a normaszöveg megalkotására, a rendelet módosításának elfogadására. Az ifjúsággal kapcsolatos egyes kérdésekről, a sportról és a közművelődésről szóló rendeletek módosításának első fordulós tárgyalásakor Béres János képviselő úr szótkért az alábbiak szerint:
„Béres János hozzászólásában kifejtette az elbírálással kapcsolatosan, hogy eddig két bizottság foglalkozott a pályázatok elbírálásával az Ügyrendi és a Humánpolitikai Bizottság, javasolta, hogy a jövőben két bizottság döntsön a beadott pályázatokkal kapcsolatosan az Ügyrendi és a Pénzügyi Bizottság, az alapítványok támogatásában pedig ugyanúgy a Képviselő-testület döntene.”
A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról 7/1991. (IX. 19.) KT rendelet tartalmazza a Képviselő-testület és bizottságainak működési rendjét, feladat és hatásköreinek szabályozását, mely szerint a :
„7. § (1) A Képviselő-testület az Ügyrendi és Jogi Bizottság javaslata alapján egyes hatásköreinek gyakorlását bizottságaira, illetve a polgármesterre ruházhatja, és vissza is vonhatja, e hatáskör gyakorlásához utasítást adhat.
(2) Az átruházott hatáskörök gyakorlását az érintettek nem ruházhatják tovább.
(3) A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek jegyzékét az 5. számú melléklet tartalmazza.
(4) A Képviselő-testület kötelező és önként vállalt feladatai és hatáskörei, továbbá az átruházott hatáskörök jegyzékének naprakészen tartásáról a jegyző gondoskodik.”.
A Sportról szóló 17/1999. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet
7. § (2) bekezdés pedig meghatározza a benyújtott pályázatok elbírálási rendjét az alábbiak szerint:
„…A benyújtott pályázatokat a Humánpolitikai Bizottság bírálja el. Döntéséről tájékoztatja a Képviselő-testületet. Az alapítványok támogatásáról a Humánpolitikai Bizottság előterjesztése alapján a Képviselő-testület dönt.”.
A Képviselő-testület alakuló ülésén három bizottságot hozott létre - Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság - Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság – Város fenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság -, és az alapok felosztását érintő kérdésben a hatáskört az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság hatáskörében jelölte meg.
A felsorolt rendelkezések alapján a sport alap felosztási rendszere a felvetések alapján történhet az alábbiak szerint:
1. A jelenlegi szabályozás alapján az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság bírálja el a benyújtott pályázatokat úgy, hogy a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság részt vehet tanácskozási/véleményezési joggal, melyet az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság figyelembe vehet és döntéséről tájékoztatja a Képviselő-testületet. Az alapítványok támogatásáról az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság előterjesztése alapján a Képviselő-testület dönt.
Előnyei- hátrányai:
- több bizottság véleménye alapján kerül meghatározásra az alap felosztása,
- a hatáskör alapján az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság nem köteles elfogadni a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság véleményét, illetve mérlegelheti állásfoglalását
2. A sport alapra benyújtott pályázatokat az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság tárgyalja és az előterjesztése alapján a Képviselő-testület dönt.
Előnyei- hátrányai:
- az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság előterjesztése alapján a Képviselő-testület tagjai döntenek szinden benyújtott pályázatról,
- a Bizottság/ok külsős tagjai nem vesznek részt a pályázati döntés előkészítésében
3. Rendkívüli bizottság létrehozása, melynek mindenkori tagjai az állandó bizottságok elnökei és egy – egy a bizottságok által választott tagokból áll össze. A választott/megalakult bizottság feladata a benyújtott pályázatok (sport, ifjúság, civil) elbírálása. A rendkívüli bizottság döntéséről tájékoztatja a Képviselő-testületet. Az alapítványok támogatásáról az előterjesztése alapján a Képviselő-testület dönt.
Előnyei- hátrányai:
- mindegyik bizottság képviselheti véleményét a rendkívüli bizottságban,
- egy bizottság (erre a feladatra megalakult bizottság) kezeli az alapokra benyújtott pályázatok elbírálását
- közvetlenül nem vesz részt minden bizopttsági tag az alapok elosztásában
4.A Képviselő-testület határkörét és feladatkörét egyugyanazon témában nem utalhatja csak egy személy vagy bizottság hatáskörébe, így osztott hatáskör átruházása nem lehetséges.
Indoklás:
Az önkormányzat számára a rendelet felülvizsgálata szabályozottabbá teszi a közpénzekből nyújtott pályázati támogatásokat.
A pályázatok elszámolásának ellenőrzése szervezettebb - szabályozotabb munkavégzést kíván.
Kérem a Tisztel Képviselő-testületet, hogy döntsön az alapok pályázati elbírálásáról és annak megfelelően kerüljön módosításra a rendelet tervezet.
Amennyiben a Képviselő-testület a 3. felosztási lehtőséget fogadja el, úgy az ifjúsági és a civil rendeletek tervezetében is fel kell tüntetni, hogy ki a döntéshozó, tehát a rendelettervezetek kerüljenek módosításra.
A fent leírtak alapján készült el a rendelettervezet, melyet kérem, szíveskedjenek megtárgyalni és elfogadásáról dönteni.
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének, hogy a sportról szóló 17/2004 (VI. 28.) önkormányzati rendelet módosítását fogadja el a döntési javaslat alapján úgy, hogy a 7. § (7) bekezdésében lévő szövegrész „A támogatási kérelmeket formai és tartalmi szempontból az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság bírálja el.”után kerüljön beillesztésre az alábbi szövegrész: „A bírálatról döntő ülésre a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság tagjait meg kell hívnit tanácskozási joggal,”.
|
|
"A Sportról szóló 17/1999. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet módosításának második fordulós tárgyalása"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Rendelet alkotás, szabályozás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Tv. 16. §. (1.) bekezdése alapján, valamint a Sportról szóló 2004. évi I. Törvény 55. § (6) bekezdése alapján javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének, hogy a sportról szóló 17/2004 (VI. 28.) önkormányzati rendelet módosítását fogadja el.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -