6. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Intézményi Társulás
2010. április 28-i ülésére
2010. április 28-i ülésére
Tárgy: | A Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola alapító okiratának módosítása | |
Készítette: | Tóthné Rojik Edit | |
Előterjesztő: | Farkas Zoltánné önkormányzati intézmény vezető | |
Véleményező bizottság: | Intézményi Társulás |
Tisztelt Intézményi Társulás!
A Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola szervezeti egységeként működik a speciális tagozat, ahol eltérő tanterv szerint enyhe értelmi fogyatékos tanulók tanulnak.
A Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság az egyik tanuló vizsgálata során javaslatot tett az intézménynek, hogy terjessze ki a működési tevékenységét a középsúlyos értelmi fogyatékos gyermekek részére is, mivel az iskola rendelkezik a feladatellátáshoz szükséges személyi és tárgyi feltételekkel.
Az alapító okiratban szerepel a Sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása (1-4. évfolyamon) és (5-8. évfolyamon), valamint megjelölésre került a fogyatékosság - sérülés mértéke is. A szakértői bizottság jogszabályi hivatkozás alapján (1993. évi LXXIX. Közoktatási törvény 121. § (1) 29/a pontja:
„29. sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a gyermek, tanuló, aki a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján
a) testi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékos, autista, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd”
a 66. § (10) bekezdése:
„(10) Az iskolába felvett tanulók osztályba vagy csoportba való beosztásáról - a szakmai munkaközösség, annak hiányában a nevelőtestület véleményének kikérésével - az igazgató dönt. Az osztályok, csoportok szervezésének szabályait e törvény 3. számú melléklete határozza meg.”
valamint a 3. számú melléklet
„3. Azt a gyermeket, tanulót, aki beszédfogyatékos, enyhe értelmi fogyatékos, a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenessége miatt sajátos nevelési igényű vagy beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzd, az óvodai csoport, iskolai osztály, kollégiumi csoport létszámának számításánál kettő, azt a gyermeket, tanulót pedig, aki testi, érzékszervi, középsúlyos értelmi fogyatékos, autista, halmozottan fogyatékos három gyermekként, tanulóként kell számításba venni, függetlenül attól, hogy a többi gyermekkel, tanulóval együtt vagy külön vesz részt óvodai nevelésben, iskolai nevelésben és oktatásban, kollégiumi nevelésben és oktatásban.”
alapján) a középsúlyos értelmi fogyatékos gyermekek oktatása, nevelése a sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása tevékenységi körébe tartozik.
Kérem a Tisztelt Intézményi Társulást, hogy az alapító okirat módosítását engedélyezzék a fentiek alapján, a döntési javaslat szerint.
Döntési javaslat
"A Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola alapító okiratának módosítása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
Az Intézményi Társulás a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás - Csárdaszállás Község, Hunya Község, valamint Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete – a Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 175/2005.(VII. 14.) KT számú, Csárdaszállás Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 54/2005. (VII. 18.) KT számú, Hunya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 67/2005. (VII. 12.) KT számú határozatával elfogadott Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola alapító okiratát az alábbiak szerint módosítja:
- 4.1.1. pont 852012 szakfeladat számban szereplő szövegrész kiegészül a „Hátrányos helyzetű tanulók valamint halmozottan hátrányos helyzetű tanulók képesség-kibontakoztató felkészítése, integrációs nevelése, oktatása” mondat után a következő mondattal:
„- középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók nevelése, oktatása”
- 4.1.1. pont 852022 szakfeladat számban szereplő szövegrész kiegészül a „Hátrányos helyzetű tanulók valamint halmozottan hátrányos helyzetű tanulók képesség-kibontakoztató felkészítése, integrációs nevelése, oktatása” mondat után a következő mondattal:
„- középsúlyos értelmi fogyatékos tanulók nevelése, oktatása”
Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja Várfi András polgármestert, hogy az alapító okirat módosítást a MÁK felé jelentse.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -