7. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2010. december 23-i ülésére

Tárgy:   A Sportról szóló 17/1999. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet módosításának második fordulós tárgyalása
Készítette:   Tóthné Rojik Edit
Előterjesztő:   Dr. Csorba Csaba jegyző
Véleményező bizottság:   Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Gyomaendrőd Város ÖnkormányzatánakKépviselő-testülete a 2010. novemberi ülésén első fordulóban tárgyalta s sportról szóló 17/1999. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet módosítását.
Az első fordulóban a Képviselő-testület meghatározta azokat a szabályozásokat, amelyek a pályázatatás menetével kapcsolatos pontosításokat tartalmazza. A második fordulóban kerül sor a normaszöveg megalkotására, a rendelet módosításának elfogadására. Az ifjúsággal kapcsolatos egyes kérdésekről, a sportról és a közművelődésről szóló rendeletek módosításának első fordulós tárgyalásakor Béres  János képviselő úr szótkért az alábbiak szerint:
Béres János hozzászólásában kifejtette az elbírálással kapcsolatosan, hogy eddig két bizottság foglalkozott a pályázatok elbírálásával az Ügyrendi és a Humánpolitikai Bizottság, javasolta, hogy a jövőben két bizottság döntsön a beadott pályázatokkal kapcsolatosan az Ügyrendi és a Pénzügyi Bizottság, az alapítványok támogatásában pedig ugyanúgy a Képviselő-testület döntene.”
 
A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról 7/1991. (IX. 19.) KT rendelet tartalmazza a Képviselő-testület és bizottságainak működési rendjét, feladat és hatásköreinek szabályozását, mely szerint a :
„7. § (1) A Képviselő-testület az Ügyrendi és Jogi Bizottság javaslata alapján egyes hatásköreinek gyakorlását bizottságaira, illetve a polgármesterre ruházhatja, és vissza is vonhatja, e hatáskör gyakorlásához utasítást adhat.
(2) Az átruházott hatáskörök gyakorlását az érintettek nem ruházhatják tovább.
 (3) A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek jegyzékét az 5. számú melléklet tartalmazza.
 (4) A Képviselő-testület kötelező és önként vállalt feladatai és hatáskörei, továbbá az átruházott hatáskörök jegyzékének naprakészen tartásáról a jegyző gondoskodik.”.
 
A Sportról szóló 17/1999. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet
7. § (2) bekezdés pedig meghatározza a benyújtott pályázatok elbírálási rendjét az alábbiak szerint:
„…A benyújtott pályázatokat a Humánpolitikai Bizottság bírálja el. Döntéséről tájékoztatja a Képviselő-testületet. Az alapítványok támogatásáról a Humánpolitikai Bizottság előterjesztése alapján a Képviselő-testület dönt.”.
 
A Képviselő-testület alakuló ülésén három bizottságot hozott létre - Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság - Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság – Város fenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság -, és az alapok felosztását érintő kérdésben a hatáskört az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság hatáskörében jelölte meg.
A felsorolt rendelkezések alapján a sport alap felosztási rendszere a felvetések alapján történhet az alábbiak szerint:
1. A jelenlegi szabályozás alapján az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság bírálja el a benyújtott pályázatokat úgy, hogy a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság részt vehet tanácskozási/véleményezési joggal, melyet az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság figyelembe vehet és döntéséről tájékoztatja a Képviselő-testületet. Az alapítványok támogatásáról az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság előterjesztése alapján a Képviselő-testület dönt.
Előnyei- hátrányai:
-   több bizottság véleménye alapján kerül meghatározásra az alap felosztása,
- a hatáskör alapján az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság nem köteles elfogadni a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság véleményét, illetve  mérlegelheti állásfoglalását
 
2. A sport alapra benyújtott pályázatokat az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság tárgyalja és az előterjesztése alapján a Képviselő-testület dönt.
Előnyei- hátrányai:
- az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság előterjesztése alapján a Képviselő-testület tagjai döntenek szinden benyújtott pályázatról,
- a Bizottság/ok külsős tagjai nem vesznek részt a pályázati döntés előkészítésében
 
3. Rendkívüli bizottság létrehozása, melynek mindenkori tagjai az állandó bizottságok elnökei és egy – egy a bizottságok által választott tagokból áll össze. A választott/megalakult bizottság feladata a  benyújtott pályázatok (sport, ifjúság, civil) elbírálása. A rendkívüli bizottság döntéséről tájékoztatja a Képviselő-testületet. Az alapítványok támogatásáról az előterjesztése alapján a Képviselő-testület dönt.
Előnyei- hátrányai:
- mindegyik bizottság képviselheti véleményét a rendkívüli bizottságban,
- egy bizottság (erre a feladatra megalakult bizottság) kezeli az alapokra benyújtott  pályázatok elbírálását
- közvetlenül nem vesz részt minden bizopttsági tag az alapok elosztásában
 
4.A Képviselő-testület határkörét és feladatkörét egyugyanazon témában nem utalhatja csak egy személy vagy bizottság hatáskörébe, így osztott hatáskör átruházása nem lehetséges.
  
Indoklás:
Az önkormányzat számára a rendelet felülvizsgálata szabályozottabbá teszi a közpénzekből nyújtott pályázati támogatásokat.
A pályázatok elszámolásának ellenőrzése szervezettebb - szabályozotabb munkavégzést kíván.
 
Kérem a Tisztel Képviselő-testületet, hogy döntsön az alapok pályázati elbírálásáról és annak megfelelően kerüljön módosításra a rendelet tervezet.
Amennyiben a Képviselő-testület a 3. felosztási lehtőséget fogadja el, úgy az ifjúsági és a civil rendeletek tervezetében is fel kell tüntetni, hogy ki a döntéshozó, tehát a rendelettervezetek kerüljenek módosításra.
A fent leírtak alapján készült el a rendelettervezet, melyet kérem, szíveskedjenek megtárgyalni és elfogadásáról dönteni.
 

 

 

 


Döntéshozói vélemények

Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság  

 Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének, hogy a sportról szóló 17/2004 (VI. 28.) önkormányzati rendelet módosítását fogadja el a döntési javaslat alapján úgy, hogy a 7. § (7) bekezdésében lévő szövegrész 

A támogatási kérelmeket formai és tartalmi szempontból az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság bírálja el.”után kerüljön beillesztésre az alábbi szövegrész: „A bírálatról döntő ülésre a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság tagjait meg kell hívnit tanácskozási joggal,”.

 

 

 
Döntési javaslat

"A Sportról szóló 17/1999. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet módosításának második fordulós tárgyalása"

Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Rendelet alkotás, szabályozás
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

 TERVEZET

Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
…./2010. (………..) önkormányzati rendelete
a sportról szóló 17/2004. (VI. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alkotmány 44/A. § (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 8. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
 
1. § A Sportról szóló 17/1999. (VIII. 23.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Sport rendelet) 7. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
 
„7. § (1) Az önkormányzat tárgyévi költségvetési rendelete határozza meg a sportcélú kiadások előirányzatának mértékét. A sportcélú kiadások minimum 20%, de maximum 25%-a kötött felhasználású kiadás, melynak részletezését az éves költségvetési rendelet tartalmazza.
(2) A nem kötött felhasználású kiadások előirányzata képezi az éves Sport-alapot. A Sport-alapból pályázati rendszer keretében kizárólag a sportról szóló 2004. évi I. törvény 16. § (1) bekezdése szerinti sportegyesületek nyerhetnek támogatást.
(3) Az alapból nyújtható támogatási időszak a tárgyév január 1. és december 31-e közötti időtartam.
(4) A pályázatokat a pályázati felhívásban foglalt formai és tartalmi követelményekre figyelemmel a Képviselő-testülethez kell benyújtani.
(5) Egy pályázó ugyanazon pályázati célra csak egy pályázati alapra nyújthat be pályázatot.
(6) Azok a pályázók részesülhetnek támogatásban, akik a tárgyévet megelőző évben a civil, sport vagy ifjúsági pályázati alapból elnyert összeg felhasználásáról tárgyévet követő január 31. napjáig pénzügyi elszámolást valamint pályázati tevékenységükről beszámolót nyújtottak be a Képviselő-testületnek.
(7) A támogatási kérelmeket formai és tartalmi szempontból az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság bírálja el. A bírálatról döntő ülésre a Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság tagjait meg kell hívnit tanácskozási joggal. A támogatás mértékéről
a) alapítványok által benyújtott támogatási kérelmekről az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javaslata alapján a Képviselő-testület,
b) egyéb pályázók támogatási kérelmekről az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság dönt.
(8) A kedvezményezett a szerződéskötéstől a támogatási időszak végéig írásban kezdeményezheti a szerződés módosítását abban az esetben, ha azt méltányolható körülmények indokolttá teszik.
(9) A szerződésmódosítási kérelem elfogadása esetén a határozatban meg kell határozni a támogatási időszak végének, vagy a támogatás céljának, illetve az elszámolás határidejének időpontját.
 
2. § A Sport rendelet 5. mellékletként kiegészül e rendelet 1. mellékletével:
 
Záró rendelkezések
 
3. § (1) Ez a rendelet 2011. január 1. napján lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a 8/2005. (IV. 4.) KT rendelet 2. §-a.
 
1. melléklet a …./2010. (………..) önkormányzati rendelethez:
 
TÁMOGATÓI SZERZŐDÉS
Egyesületek/Alapítványok részére
Mely létrejött egyrészről …………………………… (képviseli: ……………… polgármester/bizottság elnöke Gyomaendrőd, Szabadság tér 1., továbbiakban támogató)
másrészről …………………………………….., képviseli: ………………………………… (továbbiakban támogatott) között az alábbiak szerint:
 
1.
A támogató a támogatott kérelmének figyelembevételével Gyomaendrőd Város Sport alapból a 17/2004. (VI. 28.) önkormányzati rendeletben foglaltak szerint, …………….. Gye. Kt. határozata alapján ………………..-Ft, azaz ……………….. forint egyszeri, vissza nem térítendő támogatást biztosít ……………. január 1. - …………... december 31.-ig terjedő elszámolható időszakra, a támogatott pályázatában megjelölt feladatokra - ………………………………………………………………………… -, a pályázat a támogatói szerződés szerves részét képezi.
 
2.
A támogató vállalja, hogy a támogatás összegét egy összegben a támogatott által közölt………………………………………….. pénzintézetnél vezetett ……………................ számú számlájára átutalja a támogatott által megjelölt időpontban:…………………………………………………………………...
 
3.
Támogatott vállalja, hogy a támogatás összegét a szerződés 1. pontjában meghatározott célra fordítja.
A támogatott vállalja, hogy az elnyert összeg felhasználásáról …………... január 31. napjáig pénzügyi és szakmai beszámolót készít a Képviselő-testület részére. Amennyiben a támogatott pénzügyi és szakmai beszámolási kötelezettségének nem tesz eleget úgy az elnyert támogatási összeget a mindenkori jegybanki alapkamat összegével növelten köteles az Önkormányzat részére ………….. május 31. napjáig visszafizetni.
 
4.
A pénzügyi és szakmai beszámolónak az alábbi kötelező elemeket kell tartalmaznia:
Szakmai rész tartalmazza:
·         A támogatott pályázatában meghatározott cél megvalósítását– maximum 1 db A4 oldal terjedelemben (időpont, programon részt vettek száma, részletes program ismertetése)
·         Csatolni kell a pályázati célt alátámasztó dokumentumok egy példányát (pl. meghívó, belépőjegy, fotó, újságcikk).
 
Pénzügyi rész tartalmazza:
·         A számlaösszesítőt, mely tartalmazza a csatolt számlák, bizonylatok keltezését, számát, összegét és tartalmát
·         A számlák fénymásolatát, oly módon, hogy a számla eredetijére vezessék rá a „………. évi sport alapból elnyert támogatásból felhasználva.” megjegyzést.
A pénzügyi elszámolás készítésekor a támogatottnak az alábbi előírásokat kell figyelembe vennie:
·         Az elszámolás során a mindenkor hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelő bizonylatokat alkalmazzák (pl.: saját tulajdonú gépjármű hivatali használatával kapcsolatos költségtérítések elszámolása).
·         A saját tulajdonú gépjármű hivatali használatával kapcsolatos költségtérítések esetében az elszámolásból egyértelműen ki kell derülnie, hogy azok munkáltatói vagy kifizetői viszonylatban kerültek-e elszámolásra, valamint az elszámolásból ki kell derülnie a használat jogcímének illetve az engedélyező jogosultságának.
·         A csatolt bizonylatokat hiánytalanul kell kiállítani (utalványozás, igazolás, dátum, az összeg átvevőjének aláírása).
·         A csatolt számlát, bizonylatot minden esetben a támogatott nevére, címére kell kiállítani.
·         Olyan készpénzfizetési számlát lehet elszámolni, amely megfelel az általános forgalmi adóról szóló 1992. évi LXXIV. törvény 13. § (1) bekezdés 17. a) pontjában foglaltaknak a számla sorszáma vonatkozásában, a c) pontjában foglaltaknak a szolgáltatást nyújtó adóalany adószáma vonatkozásában.
·         A számla, bizonylat mellé minden esetben csatolni kell a kifizetés tényét igazoló banki átutalást, egyéb kifizetéseket igazoló kiadási pénztárbizonylatot.
·         Az elszámolás szakmai részének kötelező tartalmi eleme a rendezvény neve, időpontja, és csak az ahhoz kapcsolódó kiadásokat lehet a pénzügyi elszámolásban érvényesíteni.
·         A működési kiadásokra nyújtott támogatások elszámolását a pénzforgalmi szemlélet (tényleges kifizetés dátuma) szerint kell elkészíteni.
·         Amennyiben a támogatás a Polgármesteri Hivatal házi pénztárán keresztül került kifizetésre, annak felhasználásáról a támogatott a nevére szóló számlákkal köteles elszámolni.
 
5.
A támogatott kijelenti, hogy a pályázatában megjelölt tevékenység végzésére jogosult.
 
A támogatott hozzájárul, hogy az önkormányzat a helyben szokásos módon nyilvánosságra hozza az elnyert összeget, a pályázatában meghatározott célt, támogatói szerződést valamint a támogatás felhasználásáról készített pénzügyi elszámolást a 2003. évi XXIV. Tv 19. §.-a alapján, valamint ahhoz, hogy a pályázati kiírást előkészítő, a pályázatot kiíró, a támogatási döntést előkészítő és a támogatási döntést meghozó szerv vagy személy, mint közérdekből nyilvános adatot a pályázati eljárással, illetve a támogatási döntéssel összefüggésben a 2007. évi CLXXXI. a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló Törvénynek megfelelően kezelje és közzétegye a szerv által üzemeltetett honlapon.(www.kozpenzpalyazat.gov.hu, valamint a www.gyomaendrod.hu)
 
A felek megállapodás aláírására jogosultak, arra kellő felhatalmazással rendelkeznek, aláírásuk harmadik személytől nem függ, illetve kellő felhatalmazással rendelkeznek.
 
A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a PTK vonatkozó rendelkezései, a 2007. évi CLXXXI. a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló Törvény, az 1992. évi XXXVIII. Törvény 13/A §-ában, valamint 17/2004. (VI. 28.) önkormányzati rendeletben foglaltak az irányadók.
 
A felek e megállapodást, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, közös értelmezést követően jóváhagyóan és saját kezűleg írják alá.
 
A Támogatói szerződés kötelező mellékleteit:
-  állami adóhatóság által kiadott együttes adóigazolást,
- önkormányzati adóhatóság által kiállított adóigazolást, csatolom a pályázati szerződés megkötésének időpontjára.
 
Gyomaendrőd, 2010. ………………...
 
……………………………………                          ………………………………………….
………………………                                            ……………………
polgármester/bizottság elnöke                                              pályázó képviselője

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -

« Vissza
Vissza a főmenübe