8. napirendi pont
TÁJÉKOZTATÓ
Az Intézményi Társulás
2011. április 27-i ülésére

Tárgy:   Informatikai infrastruktúra fejlesztése az oktatási intézményekben, TIOP-1.1.1-07/1-2008-0228
Készítette:   Dobó Anita
Előterjesztő:   Várfi András polgármester

 Tisztelt Intézményi Társulás!

A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program 1. számú prioritása az oktatási infrastruktúra fejlesztését támogatja, azon belül is az egyik kiemelt cél az iskolarendszerű oktatás informatikai fejlesztése. A támogatás közvetlen célja az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztéséhez szükséges, egyenlő hozzáférést biztosító „Infokommunikációs Technológia (a továbbiakban: IKT)” infrastruktúra megteremtése. A pályázat 2007. december 18-i meghirdetésekor a rendelkezésre álló keretösszeg 24,11 milliárd forint, amely forrását az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.

A pályázati szakasz összefoglalása

A TIOP-1.1.1-07/1 azonosítószámú pályázati felhívás a pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztését célozza. Önkormányzatunk a felhívásra 2008. februárban nyújtotta be pályázatát, amelyben a fenntartásában működő iskolák eszközállományának fejlesztésére igényelt támogatást. Ezen kívül a Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás fenntartásában működő iskolák informatikai fejlesztésére is nyújtottunk be pályázatot ugyanerre a jogcímre mint gesztorönkormányzat.  A pályázattal kapcsolatos intézkedések, levélváltások ezután párhuzamosan folytak. Az egyszeri, vissza nem térítendő támogatás mértéke a projekt elszámolható összes költségének 100%-a. Az eszközbeszerzés szállítói finanszírozású, a projekt egyéb költségei utófinanszírozásúak.

2008 októberben értesítették önkormányzatunkat az Intézményi Társulás projektjének támogatásáról. Az eszközbeszerzést a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség bonyolította volna, amelynek lezárását követően kerülhetett sor a támogatási szerződés megkötésére. Az iskolák modern digitális taneszközökkel való felszerelésére 2009 év végéig két közbeszerzést írt ki az NFÜ, de mindkét eljárást eredménytelennek kellett nyilvánítani. Ezután értesítették a nyertes pályázókat, hogy az intézményfenntartóknak - önállóan - lehetőségük nyílik az eszközök beszerzésére, a támogatás igénybevételének megváltozott feltételei miatt viszont a támogatói okirat aláírásához még további mellékleteket szükséges benyújtani. Az ehhez kért dokumentumokat határidőre beküldtük a közreműködő szervezethez. Az Intézményi Társulás pályázata esetén a Támogatói Okirat 2011. január 13-án lépett hatályba.

 A pályázat jelenlegi helyzete

A pályázati útmutató alapján a projektet a Támogatói Okirat kézhezvétele után lehet megkezdeni. A projekt megkezdésének minősül többek között tanácsadás, személyi jellegű kifizetések esetén „a megvalósításra megkötött első szerződés létrejöttének napja. A pályázó által aláírással elfogadott ajánlat szerződésnek minősül.” A közbeszerzési eljárás előkészítésére ezért 2011. január 13. után kerülhetett sor.

A pályázat benyújtásától a támogatási szerződések létrejöttéig eltelt hosszú idő miatt a pályázatban megadott megvalósítási időtartam már nem aktuális, ezért mindkét esetben kezdeményeztük a szerződés módosítását. A kérelmünkben 2011. március 1. ­- 2011. június 30. közötti megvalósítási időtartamot határoztunk meg. A szerződésmódosítással egyidejűleg megindíthatjuk a közbeszerzési eljárást.

A két projekt eszközbeszerzését két külön eljárás keretében folytatjuk le. 2011. március elején három ajánlatot kértünk be a közbeszerzési eljárás lebonyolítására, melynek eredményeként az All-Ready Kft. képviseletében Beleznai Róbertet kértük fel közbeszerzési tanácsadónak.

 A Közbeszerzési Bizottság tárgyalta az összeállított ajánlattételi felhívást, szerződés tervezetet, majd annak elfogadása után ajánlattételre 6, többségében Békés megyei cég megkeresését hagyta jóvá. A pályázati útmutató 13. sz. melléklete tartalmazza azokat a minimális műszaki paramétereket, amelynek a beszerzésre kerülő eszközöknek meg kell felelniük, de lehetőség van jobb paraméterekkel rendelkező eszközök beszerzésére a maximális elszámolható értéken belül. Ezt figyelembe véve a beszerzendő számítógépek, notebook-ok esetében a tervezett költségekhez mérten a minimumkövetelményeknél jobb műszaki feltételekkel írtuk ki a közbeszerzést. Az alábbi táblázatban láthatók a pályázatok és a beszerzések főbb mennyiségi mutatói, kiemelve azok a tételek, amelyek a közbeszerzési eljárásban szerepelnek

 

Projektelemenként alkalmazott finanszírozási mód az Intézményi Társulás pályázata esetén

 

finanszírozási mód

 

tevékenység

 

 

 

elszámolható bruttó költség

 

UTÓFINANSZÍROZÁS

 

projektmenedzsment költségei

 

bérköltség  175 000,- Ft

 

járulékok 47 250,- Ft 

 

 

 

222 250,- Ft

 

 

 

projekt megvalósításához igénybe vett szolgáltatások

 

tantermi csomaghoz kapcsolódó képzés 15 fő részére

 

40 000,- Ft

 

 

 

40 000,- Ft

 

 

 

egyéb szolgáltatások

 

nyilvánosság  217 750,- Ft

 

közbeszerzés   150 000,- Ft

 

 

 

367 750,- Ft

 

 

 

általános költség

 

-

 

0 ,- Ft

 

 

 

 

 

ÖSSZESEN

 

 

 

 

630 000,- Ft

 

SZÁLLÍTÓI FINANSZÍROZÁS

 

eszközbeszerzés, immateriális javak

 

28 db iskolai PC csomag (170 000,- Ft/db)

 

4 760 000,- Ft

 

11 db tantermi csomag (810 000,- Ft/db)

 

8 910 000,- Ft

 

1 db alkalmazás szerver (350 000,- Ft/db)

 

350 000,- Ft

 

1 db szerver szoftver (55 000,- Ft/db)

 

55 000,- Ft

 

2 db szavazó csomag (320 000,- Ft/db)

 

640 000,- Ft

 

3 db WIFI csomag (17 500,- Ft/db)

 

52 500,- Ft

 

 

14 767 500,- Ft

 

 

 

 

 

ÖSSZESEN:

 

 

 

 

 

14 767 500,- Ft

 
A közbeszerzést a tervezetthez képest később tudtuk megindítani, mert az ESZA Nonprofit Kft-vel mint Közreműködő Szervezettel további egyeztetések voltak szükségesek a pályázat(ok) végső költségvetésére vonatkozóan.

A pályázat benyújtásakor az iskolai PC csomagokat az oktatási intézményegységekben tanulók létszáma után igényelhettük, 10 fő után 1 db iskolai PC csomagot. Az oktatási intézményekben csökkent a gyermeklétszám a 2008. márciusi benyújtáshoz képest, azonban megkeresésünkre a Közreműködő Szervezet azt a választ adta, hogy az összes elnyert eszköz beszerzését engedélyezi.

Amennyiben szükséges lenne, a projekt megvalósításának határideje hosszabbítható, a megvalósítás végső befejezésének időpontja 2011. augusztus 31. Ezt követően kell a benyújtani a záróelszámolást a Közreműködő Szervezethez.

Kérem a tisztelt Intézményi Társulást az informatikai eszközök beszerzéséről szóló tájékoztató elfogadására.


Döntési javaslat

"Informatikai infrastruktúra fejlesztése az oktatási intézményekben, TIOP-1.1.1-07/1-2008-0228 "

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
Az Intézményi Társulás a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás - Csárdaszállás Község, Hunya Község, valamint Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a fenntartásában működő oktatási intézmények informatikai eszközbeszerzéséről szóló tájékoztatót, továbbá tudomásul veszi, hogy a TIOP-1.1.1-07/1-2008-0228 azonosító számú pályázathoz kapcsolódóan Gyomaendrőd Város Önkormányzata mint Gesztorönkormányzat megindította és lefolytatja a közbeszerzési eljárást a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény és a hatályos Közbeszerzési Szabályzata előírásainak megfelelően, figyelemmel a Társulási megállapodás I.6.) pontjára.


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -

« Vissza
Vissza a főmenübe