2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2011. április 28-i ülésére
2011. április 28-i ülésére
Tárgy: | A 2011. évi költségvetési rendelet módosítása | |
Készítette: | Tóthné Gál Julianna | |
Előterjesztő: | Várfi András polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete 2011. II. 15.-i ülésén elfogadta a város 2011. évi költségvetését a 4/2011. (II. 17.) önkormányzati rendeletével, melyet a mellékelt rendelet-tervezet a következőkben módosít.
A költségvetés módosítását szükségessé tette:
- A Képviselő-testület által hozott döntések,
- Főhatóságoktól, pénzalapoktól meghatározott feladatra juttatott pénzeszközök költségvetési változásai.
A költségvetési főösszeg 9.579.- E Ft összeggel nőtt.
Főbb előirányzat változások a következők:
A 11/2011. (I. 27.) Képviselő-testületi határozat alapján a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda részére plusz 2.000.-E Ft pénzeszköz átadás került előirányzatosításra, melynek forrása a 2011. évi normatív támogatás összege, a pénzeszköz visszafizetése a pályázati pénz elszámolásakor várhatóan még 2011. évben visszautalásra kerül.
Az 53/2011. (II. 15.) Képviselő-testületi határozat alapján a tartalékban lévő Kállai Ferenc adományából kivezetésre került 4.000 E Ft, mely a Gyomaendrődi Önkéntes Tűzoltó Egyesület részére került átadásra tűzoltóautó vásárlás céljából.
Az 58/2011. (II. 24.) Képviselő-testületi határozat alapján a képviselők tiszteletdíj összegének előirányzata és a hozzá kapcsolódó járulék csökkentésre került a Nagyné Perjési Anikó önkormányzati képviselő tiszteletdíjának összegével, mivel a Képviselő Asszony ezen összegről lemondott, és az alábbi egyesületek részére felajánlott:
- Körösmenti Néptáncegyüttes Alapítványnak 25%
- Komédiás Körnek 25%
- Körös-Kajak Sportegyesületnek a sporttelep épületének befejezésére 50%.
A 79/2011. (II. 24.) Képviselő-testületi határozat alapján a 2011. évi környezetvédelmi alap pályázati keretösszege 3.000 E Ft-tal nőtt, melynek forrása a a Gyomaendrődi Hírmondó 2011-ben fel nem használt összege, a be nem töltött alpolgármesteri tisztségre betervezett tiszteletdíj járulékkal növelt összege, valamint az Endrődi Patika be nem tervezett, de 2011. évben realizálódó bérleti díj bevétele.
2011. március 17.-én kelt megállapodás szerint a Békés Megyei Katasztrófa és Polgári Védelmi Szövetség átutal önkormányzatunknak 143 E Ft-ot mely összegből az önkormányzat biztosítja a települési polgári védelmi szervezetek március hónapban megrendezett felkészítésével kapcsolatos kiadásokat.
A felhalmozási céltartalék között Hulladéklerakó perköltség címén elkülönített összeg (54.000 E Ft), fel nem használt részéből átcsoportosításra kerül 1.750 E Ft a polgármesteri alapba, kötött felhasználásra.
A Városi Könyvtárnak ki kell dolgozni a racionális működés lehetőségét, melyet a 2011. október havi ülésre kell a Képviselők elé terjeszteni, így jelen költségvetési rendelet módosítása során visszavonásra kerül a 2011. április 1. napjától elrendelt 2 fő létszámleépítés.
Hatástanulmány:
A költségvetési rendeleten keresztülvezetett tételek egy része azonnali kifizetést (2.000 E Ft a Kis Bálint Általános Iskola részére történő átadása, 4.000 E Ft tűzoltó autó vásárlása) jelentett, mely a város likviditási helyzetét kedvezőtlenül befolyásolta. Ezek a tételek az eredeti költségvetésben nem szerepeltek, így a város költségvetését az első negyedévben terhelő, azonnali kifizetésként jelentkező tételek között sem számoltunk velük. Likviditás szempontjából a város költségvetési pozíciójára negatívan hat a Környezetvédelmi alap keretösszegének megemelése, hiszen ezáltal egyösszegben válik esedékessé egy olyan kifizetés, mely az eredeti költségvetésben tartalék szerepét töltötte be, vagy az adott kiadás ütemezve jelentkezett volna.
Kockázati tényezők:
Előnyök:
Amennyiben a fenti előirányzati tételek nem kerülnek beépítésre a költségvetési rendeletbe, úgy a Képviselő-testület által hozott döntések alapján történő fent felsorolt kifizetéseknek nincs meg a kifizetési jogosultsága. Az eredeti költségvetésbe be nem tervezett kiadások, és azok forrása is beépítésre került a költségvetésbe.
A Tűzoltó Egyesület működése az új autó üzemeltetésével színvonalasabb, biztonságosabb. A város katasztrófa védelme a polgári védelmi szervezetek március hónapban megrendezett felkészítésével javul. A szűkülő anyagi lehetőségek mellett a civil szervezeteknek több pénzeszközt tud az önkormányzat biztosítani.
Hátrányok:
Likviditási szempontból kedvezőtlen, növekvő tendenciájú a kifizetések összege. A likviditási problémák megoldása állandó odafigyelést, a jelentkező kiadások rangsorolását igényli, esetenként késedelmes teljesítéshez vezethet. Hátrányként jelentkezhet, hogy szűkül azon hírforrások köre, melyen keresztül a lakosság információhoz juthat a Gyomaendrődi Hírmondó megszűnése miatt, továbbá, hogy a Képviselő-testületnek egy esetleges későbbi döntése alapján nincs forrás biztosítva a második alpolgármesteri hely tiszteletdíjára.
A mellékelt indoklás a költségvetési rendelet módosításáról részletesen tartalmazza a bevételi és kiadási előirányzatok változásait, azt követen a változások beépítésre kerültek a költségvetési rendeletbe I. előirányzat változás címén.
A Városi Egészségügyi Intézmény vezetése az alábbi rendelet módosítási kérelmét terjeszti a T. Képviselő-testület felé:
A Képviselő-testület 2010. április 29-i ülésén megbízta ( 154/2010. Kt. határozat) a Városi Egészségügyi Intézményt, hogy gondoskodjon 2010. július 01. napjától a Gyomaendrőd 6. számú háziorvosi körzet (dr. Jánosik Bertalan praxisa volt) működtetéséről. A Képviselő-testület felhatalmazást adott intézetünknek, hogy a működési engedélyt megkérje az illetékes Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálattól, amely a folyamatossághoz szükséges.
2010. október 01-től dr. Macsári Judit kolléganő közalkalmazotti kinevezéssel helyettesít a dr. Jánosik Bertalan volt körzetében. A fiatal kolléganő licence vizsgával rendelkezik; szakvizsgájának megszerzése folyamatban van.
A háziorvosi körzet finanszírozása, az egy éven túli helyettesítéssel ellátott praxisnál kevesebb, mint az állandó orvossal működtetett szolgálat esetében. A 43/1999. évi (III.3.) Kormányrendelet 12.§ (3) bekezdése rendelkezik: a területi ellátási kötelezettséggel működő háziorvosi szolgáltató, a körzet lakosságszáma és a rendelő adottságai alapján, amely szerint a fix összegű díj 60 százalékára jogosult a szolgáltató.
Az intézetünk által működtetett háziorvosi praxis esetében a fent említett egy év letelik 2011. június 30. napjával. Ahhoz, hogy ezen idő után ne csökkenjen a finanszírozás, szükséges dr. Macsári Judit nevére megkérni a működtetési jogot, illetve módosítani kell a működési engedélyt az illetékes népegészségügyi szakigazgatási szervnél, továbbá az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnál időben jelezni kell, hogy 2011. július 01-től már nem helyettesítéssel, hanem állandó háziorvossal látjuk el a szolgálatot.
A működtetési jog csak a települési önkormányzat által meghatározott körzetben folytatható, a működtetési jogot engedélyező határozat jogerőre emelkedésétől ( 2000. évi II. törvény). A praxistörvény kimondja: nem jogosult a működtetési jogra az az orvos, aki háziorvosi tevékenységet helyettesítés keretében végez.
A 18/2000. (II.25.) kormányrendelet alkalmazásában: hat hónapot meghaladóan nem célszerű helyettesítéssel biztosítani a szolgáltatást.
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a 134/2011. ( III.31. ) Gye. Kt. határozatában hozzájárult ahhoz, hogy dr. Macsári Judit Gyomaendrőd Város 6. számú felnőtt háziorvosi körzetében működtetési jogot kérjen, azzal a feltétellel, hogy a működtetési jog mindaddig megilleti, amíg felnőtt háziorvosi tevékenységet ebben a körzetben végzi.
Az ügyintézést megkezdtük a praxis folyamatos finanszírozhatóságának érdekében.
A 205/2010. ( V.13. ) Gye. Kt. határozatban foglaltak értelmében gondoskodtunk az alapellátás tárgyi minimumfeltételeinek biztosításáról és a 60/2003. ( X.20. ) ESzCsM rendelet alapján a személyi minimumfeltételekről: 1 fő háziorvos, 1 fő ápoló.
2010. április 28-án megbízási szerződést kötöttünk Kis Edit körzeti ápolónővel.
HELYZETELEMZÉS
A 2011. évi I. számú rendeletmódosítási kérelmében a plusz feladatként ellátandó praxis működtetése miatt, 2 fő létszámot szeretnénk kérni, mivel eddig a praxis személyi minimumfeltételét a 3 üres álláshelyünk terhére biztosítottuk, mely létszámkeretre az intézetnek továbbra is szüksége van. A jelenlegi költségvetési engedélyezett létszámkeretünk 28 fő.
Dr. Macsári Judit az előzőekben leírtak alapján állandó háziorvosként tevékenykedik a praxisjog megszerzése után, mely időponttól Kis Edit körzeti ápolónőt közalkalmazotti jogviszony keretében foglalkoztatnánk tovább.
A két fő közalkalmazotti bére megtervezésre került a 2011. évi költségvetésben, ezért plusz forrást nem kell a rendeletmódosításban biztosítani.
KOCKÁZATELEMZÉS
Kockázatként jelentkezik az intézet számára, hogy az üres álláshelyek terhére foglalkoztatjuk a kollégákat. Az üres álláshelyek egy fő védőnő és három technikai dolgozó ( melyből két személy részmunkaidős ) nyugdíjba vonulása miatt keletkeztek. Az üres álláshelyeket szeretnénk fenntartani, mivel így jobban kihasználhatók a pályázati lehetőségek és várhatóan a gazdasági helyzet javulásával lehetőségünk lesz foglalkoztatni állandó (közalkalmazotti ) munkatársakat. A védőnői üres álláshelyünk 2011. július elsejével betöltésre kerül.
Tisztelettel kérjük a Képviselő-testület tagjait döntésük során szíveskedjenek a fentieket figyelembe venni.
Kérem a T. Képviselő-testületet, hogy a költségvetési rendelet módosítását elfogadni szíveskedjen.
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek a költségvetési rendelet módosításának tervezet szerinti elfogadását. |
|
"A 2011. évi költségvetési rendelet módosítása"
Tervezett döntéstípus: rendelet
Tervezett ágazati besorolás: Költségvetés, zárszámadás
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
TERVEZET
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének
..…/2011. (………..) önkormányzati rendelete
a 2011. évi költségvetésről szóló 4/2011. (II. 17.) önkormányzati rendelet módosításáról
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. Törvény 65. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alkotmány 44/A. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A 2011. évi költségvetésről szóló 4/2011. (II. 17.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: ÖR.) 2. §-ában szereplő bevételek főösszege 4.035.786.-E Ft-ra módosul, részletezve a 2. melléklet szerint.
2. § Az ÖR. 3. §-ában meghatározott működési kiadások előirányzata 2.359.361.-E Ft-ra változik, részletezve a 3. mellékletben.
3. § Az ÖR. 4. §-ában előirányzott önkormányzati felújítási kiadások főösszege 73.799.-E Ft-ra módosul, részletezve a 4. melléklet szerint.
4. § Az ÖR. 5. §-ában előirányzott önkormányzati fejlesztési és egyéb kiadások főösszege 795.178.- E Ft-ra, ezen belül az Önkormányzat által kijelölt felhalmozási kiadás 376.787.- E Ft-ra, a felhalmozási célú pénzeszköz átadás 14.728.-E Ft-ra módosul. A módosításokat feladatonként az 5. melléklet részletezi
5. § Az ÖR. 6. §-a szerint az önkormányzati tartalék összege 807.448.-E Ft-ra változik, a tartalék részletezését a 6. melléklet tartalmazza.
6. § A Városi Egészségügyi Intézmény engedélyezett létszámkerete 2011. július 1.-től 30 főre változik, a A Városi Könyvtárnál visszavonásra kerül a 2011. április 1. napjától elrendelt 2 fő létszámleépítés, melyet a 13. melléklet mutat.
Záró rendelkezések
7. § E rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba, az előirányzat változásokat a 2011. félévi beszámolóban szerepeltetni kell.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -