14. napirendi pont
TÁJÉKOZTATÓ
A Képviselő-testület
2011. április 28-i ülésére

Tárgy:   Informatikai infrastruktúra fejlesztése az oktatási intézményekben, TIOP-1.1.1-07/1
Készítette:   Dobó Anita
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság, Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

Tisztelt Képviselő-testület!

A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program 1. számú prioritása az oktatási infrastruktúra fejlesztését támogatja, azon belül is az egyik kiemelt cél az iskolarendszerű oktatás informatikai fejlesztése. A támogatás közvetlen célja az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztéséhez szükséges, egyenlő hozzáférést biztosító „Infokommunikációs Technológia (a továbbiakban: IKT)” infrastruktúra megteremtése. A pályázat 2007. december 18-i meghirdetésekor a rendelkezésre álló keretösszeg 24,11 milliárd forint, amely forrását az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.

A pályázati szakasz összefoglalása

A TIOP-1.1.1-07/1 azonosítószámú pályázati felhívás a pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztését célozza. Önkormányzatunk a felhívásra 2008. februárban nyújtotta be pályázatát, amelyben a fenntartásában működő iskolák eszközállományának fejlesztésére igényelt támogatást. Ezen kívül a Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás fenntartásában működő iskolák informatikai fejlesztésére is nyújtottunk be pályázatot ugyanerre a jogcímre mint gesztorönkormányzat.  A pályázattal kapcsolatos intézkedések, levélváltások ezután párhuzamosan folytak. Az egyszeri, vissza nem térítendő támogatás mértéke a projekt elszámolható összes költségének 100%-a. Az eszközbeszerzés szállítói finanszírozású, a projekt egyéb költségei utófinanszírozásúak.

2008 júliusában értesítették önkormányzatunkat a projekt támogatásáról. Az eszközbeszerzést a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség bonyolította volna, amelynek lezárását követően kerülhetett sor a támogatási szerződés megkötésére. Az iskolák modern digitális taneszközökkel való felszerelésére 2009 év végéig két közbeszerzést írt ki az NFÜ, de mindkét eljárást eredménytelennek kellett nyilvánítani. Ezután értesítették a nyertes pályázókat, hogy az intézményfenntartóknak - önállóan - lehetőségük nyílik az eszközök beszerzésére, a támogatás igénybevételének megváltozott feltételei miatt viszont a támogatói okirat aláírásához még további mellékleteket szükséges benyújtani. Az ehhez kért dokumentumokat határidőre beküldtük a közreműködő szervezethez (2010. március 16-i beérkezési idővel), majd annak hiánypótlását is. Az önkormányzat fenntartásában működő iskolák pályázata esetén a Támogatói Okirat 2010. november 11-én lépett hatályba, az Intézményi Társulás pályázata esetén 2011. január 13-án.

A pályázatok jelenlegi helyzete

A pályázati útmutató alapján a projektet a Támogatói Okirat kézhezvétele után lehet megkezdeni. A projekt megkezdésének minősül többek között tanácsadás, személyi jellegű kifizetések esetén „a megvalósításra megkötött első szerződés létrejöttének napja. A pályázó által aláírással elfogadott ajánlat szerződésnek minősül.  A közbeszerzési eljárások előkészítésére ezért 2010. november 11. illetve 2011. január 13. után kerülhetett sor.

A pályázatok benyújtásától a támogatási szerződések létrejöttéig eltelt hosszú idő miatt a pályázatokban megadott megvalósítási időtartam már nem aktuális, ezért mindkét esetben kezdeményeztük a szerződés módosítását. A kérelmünkben 2011. március 1. ­- 2011. június 30. közötti megvalósítási időtartamot határoztunk meg. A szerződésmódosítással egyidejűleg megindíthatjuk a közbeszerzési eljárásokat.

A két projekt eszközbeszerzését két eljárás keretében folytatjuk le. 2011. március elején három ajánlatot kértünk be a közbeszerzési eljárás lebonyolítására, melynek eredményeként az All-Ready Kft. képviseletében Beleznai Róbertet kértük fel tanácsadónak mindkét közbeszerzésnél.

Az ajánlattételi felhívásokat összeállítottuk. A pályázati útmutató 13. sz. melléklete tartalmazza azokat a minimális műszaki paramétereket, amelynek a beszerzésre kerülő eszközöknek meg kell felelniük, de lehetőség van jobb paraméterekkel rendelkező eszközök bveszerzésére a maximális elszámolható értéken belül. Ezt figyelembe véve a beszerzendő számítógépek, notebook-ok esetében a tervezett költségekhez mérten a minimumkövetelményeknél jobb műszaki feltételekkel írtuk ki a közbeszerzést. Az alábbi táblázatokban láthatók a pályázatok és a beszerzések főbb mennyiségi mutatói, kiemelve azok a tételek, amelyek a közbeszerzési eljárásban szerepelnek.

Projektelemenként alkalmazott finanszírozási mód az önkormányzati fenntartású intézmények pályázata esetén
finanszírozási mód
tevékenység

elszámolható bruttó költség
UTÓFINNASZÍROZÁS

projektmenedzsment költségei

 

bérköltség  320 000,- Ft

járulékok     86 400,- Ft

 

406 400,- Ft

  projekt megvalósításához igénybe vett szolgáltatások

tantermi csomaghoz kapcsolódó képzés 15 fő részére

40 000,- Ft

 

 

40 000,- Ft

  egyéb szolgáltatások

nyilvánosság   268 600,- Ft

közbeszerzés   300 000,- Ft

 

568 600,- Ft

  általános költség - 0,- Ft
  ÖSSZESEN
  1 015 000,- Ft
SZÁLLÍTÓI FINANSZÍROZÁS
eszközbeszerzés, immateriális javak

91 db iskolai PC csomag (170 000,-Ft/db)

15 470 000,- Ft

16 db tantermi csomag (800 000,- Ft/db)

12 800 000,- Ft

1 db alkalmazás szerver (350 000,- Ft/db)

350 000,- Ft

1 db szerver szoftver (55 000,- Ft/db)

55 000,- Ft

2 db szavazó csomag (320 000,- Ft/db)

640 000,- Ft

4 db WIFI csomag (17 500,- Ft/db)

70 000,- Ft

29 385 000,- Ft
  ÖSSZESEN   29 385 000,- Ft


Projektelemenként alkalmazott finanszírozási mód az Intézményi Társulás pályázata esetén
finanszírozási mód tevékenység   elszámolható bruttó költség
UTÓFINANSZÍROZÁS projektmenedzsment költségei

bérköltség  175 000,- Ft

járulékok 47 250,- Ft 

 

222 250,- Ft

  projekt megvalósításához igénybe vett szolgáltatások

tantermi csomaghoz kapcsolódó képzés 15 fő részére

40 000,- Ft

 

40 000,- Ft


egyéb szolgáltatások

nyilvánosság  217 750,- Ft

közbeszerzés   150 000,- Ft


367 750,- Ft


általános költség - 0 ,- Ft

ÖSSZESEN

630 000,- Ft
SZÁLLÍTÓI FINANSZÍROZÁS eszközbeszerzés, immateriális javak

28 db iskolai PC csomag (170 000,- Ft/db)

4 760 000,- Ft

11 db tantermi csomag (810 000,- Ft/db)

8 910 000,- Ft

1 db alkalmazás szerver (350 000,- Ft/db)

350 000,- Ft

1 db szerver szoftver (55 000,- Ft/db)

55 000,- Ft

2 db szavazó csomag (320 000,- Ft/db)

640 000,- Ft

3 db WIFI csomag (17 500,- Ft/db)

52 500,- Ft

14 767 500,- Ft

ÖSSZESEN:

14 767 500,- Ft


A közbeszerzést a tervezetthez képest később tudtuk megindítani, mert az ESZA Nonprofit Kft-vel mint Közreműködő Szervezettel további egyeztetések voltak szükségesek a pályázat végső költségvetésére vonatkozóan.

Az önkormányzati fenntartású intézmények pályázatában a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda Fő úti székhelyintézményébe, és a Jókai úti valamint a Hősök úti tagintézményeibe is igényeltünk és nyertünk eszközöket. A Jókai úti iskolaépületben 2010. szeptember 1-től nem folyik nevelő-oktató munka. Innen 3 osztályt, összesen 67 tanulót helyeztek át a Fő úti épületbe. A Közreműködő Szervezet arról tájékoztatta hivatalunkat, hogy a Jókai útra elnyert informatikai eszközöket a Fő úti székhelyintézménybe átvihetjük, ehhez mindössze technikai módosításokat kell elvégeznünk, és írásban jelezni feléjük a változást.

A másik késleltető problémát az jelentette, hogy a pályázat benyújtásakor az iskolai PC csomagokat az oktatási intézményegységekben tanulók létszáma után igényelhettük, 10 fő után 1 db iskolai PC csomagot. A gyermeklétszám minden oktatási intézmény esetében csökkent a 2008. márciusi benyújtáshoz képest. Ez számszerűleg azt jelenti, hogy a jelenlegi gyermeklétszám mellett 8 iskolai PC csomaggal kevesebbet igényelhetnénk az önkormányzati fenntartású intézményekbe – az eszközök számát azonban még a közbeszerzés megindítása előtt pontosítanunk kellett. Megkeresésünkre a Közreműködő Szervezet azt a választ adta, hogy az összes elnyert eszköz beszerzését engedélyezi.

A közbeszerzési eljárás késlekedése miatt a projekt várható befejezési határideje 2011. július 31.

Kérem a tisztelt Képviselő-testületet az informatikai eszközök beszerzéséről szóló tájékoztató elfogadására.

 

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság elfogadásra javasolja az oktatási intézmények informatikai eszközbeszerzéséről szóló tájékoztatót.

 
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság  

Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság elfogadásra javasolja az oktatási intézmények informatikai eszközbeszerzéséről szóló tájékoztatót.

 
Döntési javaslat

"informatikai infrastruktúra fejlesztése az oktatási intézményekben, TIOP-1.1.1-07/1"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja az Informatikai infrastruktúra fejlesztése sz oktatási intézményekben, TIOP-1.1.1-07/1 című tájékoztatót, és tudomásul veszi, hogy a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda Jókai úti tagintézményéből a tanulók átkerültek a Fő úti épületegységbe,  a Jókai úti iskolában 2010. szeptember 1-től nem folyik nevelő-oktatási munka.


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -

« Vissza
Vissza a főmenübe