2011. április 19-i ülésére
Tárgy: | Informatikai infrastruktúra fejlesztése az oktatási intézményekben, TIOP-1.1.1-07/1 | |
Készítette: | Dobó Anita | |
Előterjesztő: | Várfi András polgármester | |
Véleményező bizottság: | Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság, Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program 1. számú prioritása az oktatási infrastruktúra fejlesztését támogatja, azon belül is az egyik kiemelt cél az iskolarendszerű oktatás informatikai fejlesztése. A támogatás közvetlen célja az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztéséhez szükséges, egyenlő hozzáférést biztosító „Infokommunikációs Technológia (a továbbiakban: IKT)” infrastruktúra megteremtése. A pályázat 2007. december 18-i meghirdetésekor a rendelkezésre álló keretösszeg 24,11 milliárd forint, amely forrását az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.
A pályázati szakasz összefoglalása
A TIOP-1.1.1-07/1 azonosítószámú pályázati felhívás a pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztését célozza. Önkormányzatunk a felhívásra 2008. februárban nyújtotta be pályázatát, amelyben a fenntartásában működő iskolák eszközállományának fejlesztésére igényelt támogatást. Ezen kívül a Gyomaendrőd-Csárdaszállás-Hunya Intézményi Társulás fenntartásában működő iskolák informatikai fejlesztésére is nyújtottunk be pályázatot ugyanerre a jogcímre mint gesztorönkormányzat. A pályázattal kapcsolatos intézkedések, levélváltások ezután párhuzamosan folytak. Az egyszeri, vissza nem térítendő támogatás mértéke a projekt elszámolható összes költségének 100%-a. Az eszközbeszerzés szállítói finanszírozású, a projekt egyéb költségei utófinanszírozásúak.
2008 júliusában értesítették önkormányzatunkat a projekt támogatásáról. Az eszközbeszerzést a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség bonyolította volna, amelynek lezárását követően kerülhetett sor a támogatási szerződés megkötésére. Az iskolák modern digitális taneszközökkel való felszerelésére 2009 év végéig két közbeszerzést írt ki az NFÜ, de mindkét eljárást eredménytelennek kellett nyilvánítani. Ezután értesítették a nyertes pályázókat, hogy az intézményfenntartóknak - önállóan - lehetőségük nyílik az eszközök beszerzésére, a támogatás igénybevételének megváltozott feltételei miatt viszont a támogatói okirat aláírásához még további mellékleteket szükséges benyújtani. Az ehhez kért dokumentumokat határidőre beküldtük a közreműködő szervezethez (2010. március 16-i beérkezési idővel), majd annak hiánypótlását is. Az önkormányzat fenntartásában működő iskolák pályázata esetén a Támogatói Okirat 2010. november 11-én lépett hatályba, az Intézményi Társulás pályázata esetén 2011. január 13-án.
A pályázatok jelenlegi helyzete
A pályázati útmutató alapján a projektet a Támogatói Okirat kézhezvétele után lehet megkezdeni. A projekt megkezdésének minősül többek között tanácsadás, személyi jellegű kifizetések esetén „a megvalósításra megkötött első szerződés létrejöttének napja. A pályázó által aláírással elfogadott ajánlat szerződésnek minősül.” A közbeszerzési eljárások előkészítésére ezért 2010. november 11. illetve 2011. január 13. után kerülhetett sor.
A pályázatok benyújtásától a támogatási szerződések létrejöttéig eltelt hosszú idő miatt a pályázatokban megadott megvalósítási időtartam már nem aktuális, ezért mindkét esetben kezdeményeztük a szerződés módosítását. A kérelmünkben 2011. március 1. - 2011. június 30. közötti megvalósítási időtartamot határoztunk meg. A szerződésmódosítással egyidejűleg megindíthatjuk a közbeszerzési eljárásokat.
A két projekt eszközbeszerzését két eljárás keretében folytatjuk le. 2011. március elején három ajánlatot kértünk be a közbeszerzési eljárás lebonyolítására, melynek eredményeként az All-Ready Kft. képviseletében Beleznai Róbertet kértük fel tanácsadónak mindkét közbeszerzésnél.
Az ajánlattételi felhívásokat összeállítottuk. A pályázati útmutató 13. sz. melléklete tartalmazza azokat a minimális műszaki paramétereket, amelynek a beszerzésre kerülő eszközöknek meg kell felelniük, de lehetőség van jobb paraméterekkel rendelkező eszközök bveszerzésére a maximális elszámolható értéken belül. Ezt figyelembe véve a beszerzendő számítógépek, notebook-ok esetében a tervezett költségekhez mérten a minimumkövetelményeknél jobb műszaki feltételekkel írtuk ki a közbeszerzést. Az alábbi táblázatokban láthatók a pályázatok és a beszerzések főbb mennyiségi mutatói, kiemelve azok a tételek, amelyek a közbeszerzési eljárásban szerepelnek.
finanszírozási mód |
tevékenység |
elszámolható bruttó költség |
|
UTÓFINNASZÍROZÁS |
projektmenedzsment költségei
|
bérköltség 320 000,- Ft járulékok 86 400,- Ft |
406 400,- Ft |
projekt megvalósításához igénybe vett szolgáltatások |
tantermi csomaghoz kapcsolódó képzés 15 fő részére 40 000,- Ft |
40 000,- Ft |
|
egyéb szolgáltatások |
nyilvánosság 268 600,- Ft közbeszerzés 300 000,- Ft |
568 600,- Ft |
|
általános költség | - | 0,- Ft | |
ÖSSZESEN |
1 015 000,- Ft |
||
SZÁLLÍTÓI FINANSZÍROZÁS |
eszközbeszerzés, immateriális javak |
91 db iskolai PC csomag (170 000,-Ft/db) 15 470 000,- Ft 16 db tantermi csomag (800 000,- Ft/db) 12 800 000,- Ft 1 db alkalmazás szerver (350 000,- Ft/db) 350 000,- Ft 1 db szerver szoftver (55 000,- Ft/db) 55 000,- Ft 2 db szavazó csomag (320 000,- Ft/db) 640 000,- Ft 4 db WIFI csomag (17 500,- Ft/db) 70 000,- Ft |
29 385 000,- Ft |
ÖSSZESEN | 29 385 000,- Ft |
finanszírozási mód | tevékenység | elszámolható bruttó költség | |
UTÓFINANSZÍROZÁS | projektmenedzsment költségei |
bérköltség 175 000,- Ft járulékok 47 250,- Ft |
222 250,- Ft |
projekt megvalósításához igénybe vett szolgáltatások |
tantermi csomaghoz kapcsolódó képzés 15 fő részére 40 000,- Ft |
40 000,- Ft |
|
egyéb szolgáltatások |
nyilvánosság 217 750,- Ft közbeszerzés 150 000,- Ft |
367 750,- Ft |
|
általános költség | - | 0 ,- Ft |
|
ÖSSZESEN |
630 000,- Ft | ||
SZÁLLÍTÓI FINANSZÍROZÁS | eszközbeszerzés, immateriális javak |
28 db iskolai PC csomag (170 000,- Ft/db) 4 760 000,- Ft 11 db tantermi csomag (810 000,- Ft/db) 8 910 000,- Ft 1 db alkalmazás szerver (350 000,- Ft/db) 350 000,- Ft 1 db szerver szoftver (55 000,- Ft/db) 55 000,- Ft 2 db szavazó csomag (320 000,- Ft/db) 640 000,- Ft 3 db WIFI csomag (17 500,- Ft/db) 52 500,- Ft |
14 767 500,- Ft |
ÖSSZESEN: |
14 767 500,- Ft |
A közbeszerzést a tervezetthez képest később tudtuk megindítani, mert az ESZA Nonprofit Kft-vel mint Közreműködő Szervezettel további egyeztetések voltak szükségesek a pályázat végső költségvetésére vonatkozóan.
Az önkormányzati fenntartású intézmények pályázatában a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda Fő úti székhelyintézményébe, és a Jókai úti valamint a Hősök úti tagintézményeibe is igényeltünk és nyertünk eszközöket. A Jókai úti iskolaépületben 2010. szeptember 1-től nem folyik nevelő-oktató munka. Innen 3 osztályt, összesen 67 tanulót helyeztek át a Fő úti épületbe. A Közreműködő Szervezet arról tájékoztatta hivatalunkat, hogy a Jókai útra elnyert informatikai eszközöket a Fő úti székhelyintézménybe átvihetjük, ehhez mindössze technikai módosításokat kell elvégeznünk, és írásban jelezni feléjük a változást.
A másik késleltető problémát az jelentette, hogy a pályázat benyújtásakor az iskolai PC csomagokat az oktatási intézményegységekben tanulók létszáma után igényelhettük, 10 fő után 1 db iskolai PC csomagot. A gyermeklétszám minden oktatási intézmény esetében csökkent a 2008. márciusi benyújtáshoz képest. Ez számszerűleg azt jelenti, hogy a jelenlegi gyermeklétszám mellett 8 iskolai PC csomaggal kevesebbet igényelhetnénk az önkormányzati fenntartású intézményekbe – az eszközök számát azonban még a közbeszerzés megindítása előtt pontosítanunk kellett. Megkeresésünkre a Közreműködő Szervezet azt a választ adta, hogy az összes elnyert eszköz beszerzését engedélyezi.
A közbeszerzési eljárás késlekedése miatt a projekt várható befejezési határideje 2011. július 31.
Kérem a tisztelt Képviselő-testületet az informatikai eszközök beszerzéséről szóló tájékoztató elfogadására.
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság elfogadásra javasolja az oktatási intézmények informatikai eszközbeszerzéséről szóló tájékoztatót. |
|
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság elfogadásra javasolja az oktatási intézmények informatikai eszközbeszerzéséről szóló tájékoztatót. |
|
"Informatikai infrastruktúra fejlesztése az oktatási intézményekben, TIOP-1.1.1-07/1"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző ésKözbeszerzési Bizottság elfogadásra javasolja az oktatási intézmények informatikai eszközbeszerzéséről szóló tájékoztatót.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -