6. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Bizottság Elnöki Munkacsoport
2011. június 15-i ülésére

Tárgy:   Polgármesteri Hivatal és Vállalkozók házának takarítására megbízás adása
Készítette:   Dr. Csorba Csaba jegyző
Előterjesztő:   Várfi András polgármester

Tisztelt Munkacsoport!

A költségvetést készítését követően felülvizsgálatra került a Polgármesteri Hivatal és az ahhoz tartozó Vállalkozók Házának takarítására vontakozó szerződés. Az eredetileg megkötött szerződést csatolom az előterjesztéshez. A megállapodás megkötését követően, csak összegszerűségben történtek módosítások, jelenleg a takarításért bruttó 600.630Ft/hó összegű díjat fizetünk, melynek éves kihatása bruttó 7.207.560 Ft. A takarítószerekért, bruttó 40.650 Ft/hó, éves szinten bruttó 487.800 Ft kerül megfizetésre. Részben képviselői kezdeményezésre alapítva, a szerződést élve a rendes felmondás jogával felmondtuk. A takarítást a felmondási idő leteltét követően 2011. szeptember 1-től célszerű lenne saját gazdasági társasággal elvégeztetni. Az ellenszolgáltatás mértéke jelentősen nem változik, mert a szerződési feltételek szigorúak, megkövetelik a stabil személyzet alkalmazását, és a takarításra rendelkezésre álló munkaidőbeosztáson sem lehet változtatni. Javasoljuk, hogy a Képviselő-testület a takarítási feladatok ellátására a Zöldpark Nonprofit Kft-t bízza meg. A Kft, mely az önkormányzat kizárólagos tulajdonában áll, nem eredmény érdekelt, a társaság alapító okratában meghatározott tevékenységi körén módosítását követően képes ellátni a feladatot. A kért ellenszolgáltatás mértéke bruttó 543.750 Ft/hó éves szinten 6.525.000 Ft, mely tartalmazza a tisztítószerek árát is. A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX tv. 2/A. §-a szerint nem minősül szerződésnek így nem tartozik a tv. hatály alá az alábbi követelményeknek megfelelő jogügylet:

"2/A. § (1) Nem minősülnek a 2. § (1) bekezdésének alkalmazásában szerződésnek azok a megállapodások, amelyeket
a) a 22. § (1) bekezdése szerinti ajánlatkérő és az olyan, százszázalékos tulajdonában lévő gazdálkodó szervezet köt egymással, amely felett az ajánlatkérő - tekintettel a közfeladat, illetve a közszolgáltatás ellátásáért vagy ellátásának megszervezéséért jogszabályon alapuló felelősségére - a stratégiai és az ügyvezetési jellegű feladatok ellátását illetően egyaránt teljes körű irányítási és ellenőrzési jogokkal rendelkezik, feltéve, hogy
b) a gazdálkodó szervezet a szerződéskötést követő éves nettó árbevételének legalább 90%-a az egyedüli tag (részvényes) ajánlatkérővel kötendő szerződések teljesítéséből származik. A szerződések teljesítéséből származik az azok alapján harmadik személyek részére teljesített közszolgáltatás ellenértéke is, tekintet nélkül arra, hogy az ellenértéket az ajánlatkérő vagy a közszolgáltatást igénybe vevő személy fizeti meg."
  
A fentiekre figyelemmel javaoljuk, hogy a Zöldpark Nonprofit Kft-t utasítsa a Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal és a hozzá tartozó Vállalkozók Házának takarítására, a költségek fedezetére mindösszesen havi 543.750 Ft-ot biztosít.

A döntés meghozatala a Képviselő-testület számára kockázattal nem jár, a költségvetés tekintetében éves szinten 1.170.360 Ft összegű megtakarítást eredményez.


Döntési javaslat

"Polgármesteri Hivatal és Vállalkozók házának takarítására megbízás adása"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Bizottság Elnöki Munkacsoport a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX tv. 2/A. §-ben foglaltakra figyelemmel, az Önkormányzat tulajdonában álló Gyomaendrőd Szabadság tér 1. sz. alatti illetve a Gyomaendrőd Hősök út 56. sz. alatti épületek takarításáról azok működési rendjére figyelemmel a kizárólagos tulajdonában álló Zöldpark Nonprofit Kft-vel gondoskodik. A feladat elvégzésének ellenértéke havi  bruttó 543.750 Ft.


Határidők, felelősök:

Határidő: 2011. 06. 17.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Dr. Csorba Csaba

« Vissza
Vissza a főmenübe