3. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2011. július 27-i ülésére

Tárgy:   Belviz VIII. ütem
Készítette:   Liszkainé Nagy Mária
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Bizottság Elnöki Munkacsoport

 

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Az Új Széchényi Terv keretén belül a helyi és térségi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztésére pályázat kerül kiírásra. (DAOP-5.2.1/A-11)
Pályázat benyújtható: 2011. október 3-ig.
Támogatható tevékenységek:
·         Belterület védelmét szolgáló vízelvezető-hálózat fejlesztése, rekonstrukciója
·         Árvízvédelmi töltések lokális fejlesztése, rekonstrukciója
·         Belterületet veszélyeztető vízfolyások lokális vízkár elhárítási fejlesztései
·         Vízkárelhárítási célú tározók – árvízi tározók fejlesztése, rekonstrukciója
A Program kizárólag vízkárokkal sújtott települések belterületének védelmét szolgáló bel- és külterületi művek rekonstrukcióját és fejlesztését támogatja.
Igényelhető támogatás mértéke az elszámolható költségek 90 %-a, összege: legkevesebb 10 millió Ft, maximum 350 millió Ft lehet.
A Dél-alföldi régiónak ezen területére várhatóan 350-400 milliós beruházás támogatására van lehetőség.
 
A Képviselő-testület a júniusi ülésén döntött arról, hogy a belvízrendezési program tartalmát a Városfenntartó, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottság határozza meg.
Műszaki tartalma:
 Bánomkerti utca, Losonczy  utcai záportározó, Gárdonyi utca, Katona József utca, Hunyadi utca és Kálvin utca,
 Fazekasi csatorna az északi oldal ágakkal,  Korányi utca, Szabadság utca, Fő út ( déli oldala a Polányi Máté úttól a befogadóig), Polányi utca (Fő út- Selyem utca között)
A Bizottsági ülésen felvetődött, hogy a Fűzfás-zugi holtágnál belvízátemelő megépítése is szerepelhet a projektben, de az egyeztetések során kiderült, hogy a tervezett költségvetés úgy nem tartható.
A beruházás tervezett költségvetése 85-100 millió forint.
 
A Képviselő-testületi ülésen elhangzott, hogy célszerű lenne Kondoros, Kétsoprony, Kamut települések önkormányzatával közös pályázatot benyújtani.
Kondoros Nagyközség Önkormányzata, mint gesztor elkészítette a Társulási Megállapodás tervezetét. A Társulási Megállapodást a Képviselő-testületeknek minősített többséggel el kell fogadni, és a beruházás előkészítői munkái tovább haladnak annak megfelelően.
A tervezési munkákat az önkormányzatok megrendelték, azt önállóan vállalják teljesíteni.
A pályázat előkészítési munkáit, pályázat megírását, a megvalósítás során a közbeszerzési eljárást, a kivitelezési munkákat közösen, Társulási formában kívánjuk megvalósítani. A pályázatírás előzetes egyeztetések szerint sikerdíjas elszámolású lenne, várhatóan 6 %.
 
A Társulási Megállapodás tervezetét véleményeztük, és a következő észrevételeket tettük az egyeztető tárgyaláson:
- a döntéshozatalhoz szükséges szavazati arányok, a minősített többség, egyhangú szavazás szükségességének felülvizsgálata
- a Társulás nem szerez tulajdonjogot, a beruházás elkészülte után a tagok elszámolnak, könyveikbe bevezetik a fejlesztés során létrejött vagyont
- a tagok hozzájárulása a Társulás működéséhez projekt arányos
- a VII/2. pont kikerül a tervezetből
- VIII/8. az egyetemleges és korlátlan felelősség szükségességének felülvizsgálata
- a Megállapodás időtartama a beruházás megvalósítását követő 5 éves (kötelező) fenntartási időszak.
 
Az átdolgozott Megállapodás- tervezetet mellékeljük.
 
Előny:A Társulás keretén belül megvalósuló beruházással jelentős csapadék esetén a területről a vízlevezetés biztosított lesz, nem lesznek elöntések, a belvízkárok csökkennek.
Hátrány: Amennyiben a Társulási Megállapodás megkötése nélkül Gyomaendrőd önállóan kíván pályázni, kisebb esélye lenne a pályázat kedvező elbírálására.
 

 

 


Döntéshozói vélemények

Bizottság Elnöki Munkacsoport  

A bizottság 2 igen, 1 nem és 1 tartózkodással nem hozott döntést a társulási megállapodás elfogadásáról.

 
Döntési javaslat

"Belviz VIII. ütem"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Építési, beruházási ügyek
A Képviselő-testület a javaslatról minősített többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete Belvízvédelmi Önkormányzati Társulás társulási megállapodás t ervezetét jóváhagyja. Utasítja a polgármestert a társulási megállapodás megkötésére.

BELVÍZ-VÉDELMI
ÖNKORMÁNYZATI TÁRSULÁS
T ÁR S U L Á S I  M E G Á L L A P O D Á S A
 
Az alábbi felsorolt települési önkormányzatok képviselő-testületei, a Magyar Köztársaság Alkotmánya 44/A.§ (1) bekezdés h) pontjában, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (Ötv.) 41. § (1) bekezdésében, foglaltak, valamint a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997. évi CXXXV. törvény (Ttv.) 9. §-a alapján, a térség belvízvédelmének biztosítása korszerű, hatékonyabb és célszerűbb megoldása érdekében a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I.28.) Korm. rendelet elírtakra figyelemmel:
 
 
1. / Kondoros Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 5553 Kondoros, Hősök tere 4-5. (képviseli: Dankó Béla polgármester)
 
2./ Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete 5500 Gyomaendrőd,Szabadság tér 1. (képviseli: Várfi András polgármester)
 
3./ Kétsoprony  Község Önkormányzatának Képviselőtestülete 5674 Kétsoprony, Dózsa u. 11. (képviseli: Völgyi Sándor  polgármester) és
 
4. / Kamut Község Önkormányzatának Képviselőtestülete   5673 Kamut, Petőfi S. u. 106.
(képviseli:  Balog Imréné polgármester)
 
mint alapítók a következők szerint (együttesen és a továbbiakban, mint Tagok) jogi személyiség nélküli Belvíz-védelmi Társulást hoznak létre és biztosítják annak működési feltételeit.
 
 
PREAMBULUM
 
A PROJEKT CÉLJA ÉS A VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
 
Ezen társulási megállapodás megkötésénél Tagok, elsősorban az Európai Unió szervei által elfogadott vonatkozó közösségi jogszabályokat, a DAOP projekt megvalósításával összefüggő hazai jogszabályokat, a pályázati felhívást és útmutatót, továbbá az Ötv., a Ttv., az államháztartásról szóló, 1992. évi XXXVIII. törvény (Áht.), a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (Számv.tv.) a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény továbbiakban (Vgtv.) és az ezen törvények végrehajtásával kapcsolatos egyéb jogszabályok, illetve a Ptk. rendelkezéseit veszik figyelembe.
 
A Társulás célja a  „Belvízvédelmi rendszerek fejlesztése” elnevezésű projekt a Dél-Alföldi Operatív Program  „Helyi és térségi jelentőségű vízvédelmi rendszerek fejlesztése „ intézkedésének megvalósítása a  települések környezetbiztonságának növelése, környezeti állapotának javítása, az belvíz és helyi vízkár veszélyeztetettségének csökkentése, a felszíni vizeink minőségének javítása, a további környezeti káresemények megelőzése a DAOP pályázati rendszerének finanszírozásával, ezzel eleget téve a hazai szabályozás előírásainak.
 
 
A DAOP  projekt alapvető célja a belterületre hullott csapadékvizek rendezett és kártétel nélküli elvezetése, a belterületen áthúzódó vízfolyások és belvízcsatornák, belvíz elvezető rendszerek rendezése és a települések belterületének védelme a külterületeken keletkezett vizek káros hatásaitól.
 
Ezen belül a projekt célja a vízkárelhárítás biztonságának növelése, fenntartása, a hatékony vízgazdálkodás, összhangban az EU Víz Keretirányelvével.  
 
A Társulás tagjai rögzítik, hogy önkormányzati társulásukat szabad elhatározásukból, egyenjogúságuk tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök és az arányos teherviselés alapján hozzák létre, a tagok települési önkormányzati - fentiekben megjelölt –feladatainak hatékonyabb, célszerűbb megoldására.
 
A Belvízvédelmi rendszerek fejlesztése – Helyi és térségi jelentőségi vízvédelmi rendszerek fejlesztése – Kódszám: DAOP – 5.2.1/A-11. /A  továbbiakban DAOP program megvalósítására létrehozott Társulás meghatározása:
 
 
I. A TÁRSULÁS NEVE, SZÉKHELYE, MŰKÖDÉSI TERÜLETE
A Társulás neve: Belvíz-védelmi  Önkormányzati Társulás
Székhelye : 5553 Kondoros, Hősök tere 4-5.
 
Működési területe: A társult települések közigazgatási területe.
 
A Társulás döntéshozó szerve: A négy tagú Társulási Tanács.
 
A Társulási Tanács tagjai: A társult önkormányzatok, Kondoros Nagyközség, Gyomaendrőd Város, Kétsopron és Kamut Községek polgármesterei.
 
Törvényességi felügyeletet ellátó szerv:Békés megyei Kormányhivatal 5600 Békéscsaba, József A. u. 2-4.
 
A Társulás feladata: A Társulás célja az Ötv 8.§ (1)bekezdésben megjelölt önkormányzati feladat a vízrendezés és vízelvezetés.
 
A Társulás által e cél érdekében ellátandó feladatok: Társult önkormányzatotok által meghatározott és vízjogi létesítési engedélyben rögzített vízelvezetés vízrendezési feladatok megvalósítása DAOP pályázat segítségével.
 
A Társulási Tanács elnökét a Társulási Tanács tagjai választják a Ttv.12.§ szerint .
 
A társulás képviselője:
 
Kondoros Nagyközség polgármestere
 
 
 
 
II. A TÁRSULÁS IDŐTARTAMA
 
A Társulás a társult önkormányzatok képviselő-testületeinek jóváhagyásával, a legkésőbbi aláírás napjával, határozatlan időre, de legalább a DAOP projekt beruházási szakaszának teljes befejezéséig és az azt követő öt éves fenntartási időszakra jött létre.
 
 
 
III. A TÁRSULÁS JOGÁLLÁSA
A Társulás a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről című 1997. évi CXXXV. törvény 9. §-a szerint létrehozott jogi személyiség nélküli társulás, amelyben Kondoros Nagyközség, Gyomaendrőd Város, Kétsoprony és Kamut Községek Önkormányzatának Képviselő-testületei megállapodnak abban, hogy a Társulási megállapodás céljának megvalósítása érdekében a Társulási megállapodásban foglalt  feladatokat közösen látják el, a gesztori feladatok ellátásával pedig megbízzák Kondoros Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testületét.
 
A Társulás működésének szellemi, fizikai támogatását, ezen belül különösen a Társulás gazdálkodási, pénzügyi-gazdasági feladatait a Kondoros Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének  Polgármesteri Hivatala Kondoros, Hősök tere 4-5. alatti mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv látja el, jelen társulási megállapodásban, az Államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII.19.) Korm. rendeletben - továbbiakban: Ámr., továbbá az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési sajátosságairól szóló 249/2000.(XII.24.) Korm. rendeletben – továbbiakban Áhsz. -  foglaltak szerint.
 
A Társulás a projekt végrehajtása során a társult önkormányzatok, mint a DAOP projekt közös kedvezményezettjeinek  a projekt lebonyolításáért felelős projektgazdaként jár el.
 
IV. A TÁRSULÁSI TANÁCS FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE
 
A Társulási Tanács dönt a jelen Társulási Megállapodásban meghatározott és a Társulás tagjai által átruházott, valamint a vonatkozó jogszabályok szerint meghatározott saját feladat- és hatáskörben.
 
a/ a Társulási Tanács elnökének, elnökhelyettesének a megválasztása, visszahívása,
b/ a működési hozzájárulás mértékének megállapítása,
c/ Tagokat terhelő egyéb kötelezettség megállapítása,
d/ a hatáskörbe utalt pénzeszközök felhasználásáról döntés, szükség szerint szakértői vélemények figyelembe vételével,
e/ Tag kizárásának elhatározása, mely határozat hatálybalépéséhez a Társulásban résztvevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többségével hozott döntése szükséges,
f/ jelen társulási megállapodás módosítása, mely határozat hatálybalépéséhez a Társulásban résztvevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többségével hozott döntése szükségeltetik,
g/ Társulás megszűnésének elhatározása, mely határozat a Társulásban résztvevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többségével hozott döntésével lép hatályba,
h/ Társulás éves munkatervének, költségvetésének elfogadása, pénzügyi mérleg elfogadása,
i/ az érintett tárcákkal, a  területfejlesztési tanáccsal a támogatási szerződések megkötése,
j/ a megállapodásban foglalt célok megvalósításának áttekintése, stratégiai célok meghatározása,
k/ projekt szerinti célkitűzések megvalósulásának, azok időarányos állapotának elemzése és értékelése,
l/ a Tagok között felmerülő esetleges vitás kérdések megtárgyalása, esetleges állásfoglalás kérdésében, illetve a végrehajtás során felmerülő problémák körében,
m/ a Támogatási Szerződés elfogadása, annak módosítása,
n/a DAOP projekt eredményeként létrejövő vagyon üzemeltetésére irányuló szerződés (módosítás) előkészítése és a szerződés teljesítésének ellenőrzése,
o/ A jelen megállapodás VI. fejezetében meghatározott, átruházott önkormányzati feladatokkal kapcsolatos, illetve az átruházott hatáskörbe tartozó döntések meghozatala.
 
V. A TÁRSULÁSI TANÁCS MŰKÖDÉSE
 
A Ttv. 10. § (1) bekezdése alapján a Ttv. 9. §-ban meghatározott társulás döntéshozó szerve a
4 tagú Társulási Tanács. Valamennyi tag egy képviselő delegálására jogosult.
 
- A Társulási Tanácsban a társulás tagjait a polgármesterek képviselik /Ttv. 10.§ (2) bek./.
- A Társulási Tanács dönt a társulási megállapodásban meghatározott és a Társulás tagjai által átruházott önkormányzati feladat- és hatáskörökben. /Ttv. 11.§/
- A Társulási Tanács – a Társulás tagjai sorából választ elnököt, és elnökhelyettest választ. Az elnök képviseli a társulást. (Ttv. 12.§)
- A Társulási Tanács döntését ülésén, határozattal hozza /Ttv.13.§ (1)/. A Társulási Tanács üléseit szükség szerint, de évente legalább két alkalommal össze kell hívni. A Tanács ülését össze kell hívni, ha a Tanács hatáskörébe tartozó kérdésekben kell dönteni, ha azt bármely Tag a napirend egyidejű megjelölésével indítványozza, illetve ha a törvényességi ellenőrzési jogkörében eljárva azt az illetékes Kormányhivatal kezdeményezi.
- Határozatképtelenség esetén az eredeti időpontot követő 8 napon túli, de 30 napon belüli időpontra kell az újabb ülést összehívni.
- A Társulás Tagja eseti jelleggel egy alkalomra szólóan közokiratban vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazást adhat az általa delegált képviselő helyettesítésére, mely meghatalmazás hatálya a határozatképtelenség miatt megismételt ülésre is kiterjed.
- A Társulási tanács ülésére bármely tag indítványozhatja szakértők vagy egyéb személyek meghívását. Ezen személyek az ülésen részt vehetnek, a napirendi pontokhoz hozzászólhatnak, de szavazati joggal nem rendelkeznek.
- Az ülésen a határozati javaslatról nyílt szavazással, a szavazati arányok megállapításával döntenek.
- A Tanács határozatait az Ötv. 15. §-ában meghatározott szabályok szerint hozza.
- Szavazni csak személyesen, vagy a társulás tagja által írásban meghatalmazott helyettes képviselő útján lehet /Ttv. 10. § (4)/. A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha ülésén a szavazatok több mint felével rendelkező képviselő, - legalább 3 tag – jelen van /Ttv. 14.§ (1)/.
 
 A Társulási Tanács tagjai egy-egy szavazattal rendelkeznek.
- A javaslat elfogadásához jelenlévő tagok egybehangzó  „igen” szavazata szükséges /14. § (1)/.
- A Társulási Tanács határozatai a meg nem jelent tagra is kötelező érvényűek. A Társulási Tanács tagjai a Társulási Tanácsban hozott döntésekről kötelesek 30 napon belül írásban (elektronikus, vagy postai úton) tájékoztatni az őket delegáló önkormányzatokat.
- A Tanács üléséről jegyzőkönyvet és jelenléti ívet kell készíteni. A jegyzőkönyv tartalmazza az ülésen résztvevő képviselők és meghívottak nevét, a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét, a szavazás számszerű eredményét és a hozott határozatokat. A jegyzőkönyvre a képviselő-testületek üléséről szóló jegyzőkönyv szabályait kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a jegyzőkönyvet a Társulási Tanács elnöke és a Tanács által felhatalmazott személy írja alá. A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül az elnök
megküldi a társulás székhelye szerint illetékes Békés Megyei Kormányhivatalnak. /Ttv.13 § (4)/
- A Társulási Tanács ülését az elnök, távollétében az elnökhelyettes hívja össze, és vezeti /Ttv. 13.§ (2)/.
 
- A Tanács ülését össze kell hívni,
a) szükség szerint, de évente legalább két alkalommal;
b) a társulási megállapodásban vagy a Társulási Tanács által meghatározott időpontban;
c) a társulás bármely tagjának - napirendet tartalmazó - indítványára;
d) a Békés Megyei Kormányhivatal kezdeményezésére /Ttv.13. § (3)/.
- A Tanács üléseit írásban napirend megjelölésével az elnök, távollétében, vagy akadályoztatása esetén az elnökhelyettes hívja össze.
- A Tanács ülését az ülés napját megelőzően legalább 5 nappal korábban kell összehívni. Sürgős esetben az ülés ennél rövidebb, legfeljebb két napon belüli időpontra is összehívható, a
tagok rövid úton -, e-mailben, telefonon, vagy más módon -, történő értesítése mellett.
- A Társulási Tanács tagjai évente egy alkalommal, legkésőbb december 31-ig beszámolnak
képviselő-testületeiknek a Tanácsban végzett tevékenységükről.
 
- A Társulás Tanács elnökének megbízatása megszűnik:
- polgármesteri tisztségének megszűnésével,
- a Társulási Tanács által történő visszahívással,
- lemondással,
- elhalálozással.
- Lemondás esetén az elnök köteles az új elnök személyének megválasztásáig a  megbízatásával járó feladatokat ellátni, továbbá köteles a lemondásától számított 15 napon belül a Társulási Tanács ülését összehívni az új elnök megválasztásának céljából. Az elnök lemondásával az elnökhelyettesi megbízatás nem szűnik meg.
- A Társulás elnökhelyettesének megbízatása időtartamára az elnökre vonatkozó rendelkezések irányadóak.
- A Társulási Tanács döntéseinek előkészítésével és a döntések végrehajtásával járó feladatokat, valamint a Tanács működésének adminisztrációs, ügyviteli feladatait Kondoros Nagyközség Polgármesteri  Hivatala látja el.
 
V/1. A Társulási Tanács elnöke
 
A Társulási Tanács Elnökét és elnökhelyettesét a Társulási Tanács tagjai sorából az alakuló ülésen, egybehangzó szavazással választja meg határozott időre.
 
Az elnök, az elnök-helyettesek megbízatása önkormányzati képviselői tisztségük betöltéséig áll fenn.
 
A Társulási Tanács elnöke a Társulás ügyeinek vitele keretében
a/ képviseli a Társulást és a projektet harmadik személyekkel szemben, bíróságok és más hatóságok előtt,
b/ összehívja a Társulási Tanács üléseit, összeállítja az ülések napirendjét,
c/ gondoskodik a Társulás éves mérlegének, vagyonkimutatásának, költségvetésének, éves beszámolójának elkészítéséről,
d/ évente legalább egy alkalommal jelentést készít a Társulási Tanács részére a Társulás működéséről, feladatainak ellátásáról, a társulási cél megvalósulásáról,
e/ ellátja mindazon feladatokat, melyet a társulási megállapodás, illetve a Társulási Tanács számára előírt,
a Támogatási Szerződést és az egyéb szerződéseket, valamint azok módosításait a Tagok nevében aláírja,
f/ bármely kérdésben észrevétellel és kérdéssel élhet a Tagok, illetve képviselőik, a hatóságok, közreműködő szervek, személyek felé, beszámoltathatja a Társulásban közreműködő bármely érdekeltet,
g/ képviseli a Társulást a közbeszerzési eljárás folyamatában a KSz és a Közbeszerzések Tanácsa felé. Aláírja a DAOP  projekt keretében a közbeszerzési pályázatokon nyertes cégekkel kötendő szerződéseket.
Az elnök Társulással összefüggő feladatai megvalósításához –a közbeszerzési szabályok betartása mellett – jogosult szakértők igénybevételére, valamint segítő munkaszervezet igénybevételére a Társulás költségén. Az elnök tevékenységét segíti Kondoros Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatal és a Projektiroda.
A Társulás elnöke a tőle elvárható gondossággal köteles eljárni. Kötelezettségének megszegésével okozott kárért a polgári jog szabályai, valamint a vonatkozó jogszabályok szerint felel.
 
V/2. Projektiroda
 
A Társulási Tanács a DAOP projekt megvalósításához szükséges operatív feladatok ellátása céljából projektmenedzsment szervezetet, azaz Projektirodát köteles működtetni. A Projektiroda összetételére és működésére a DAOP projekt részletes megvalósíthatósági tanulmányához közzétett útmutatóban leírtakat kell alkalmazni.
 
A Projektirodát, továbbá a projekt megvalósításával kapcsolatban felmerülő szolgáltatásokat (építés műszaki ellenőre, jogi szolgáltatás, nyilvánosság biztosítása, könyvvizsgáló) a mindenkori hatályos jogszabályi rendelkezések figyelembevételével lebonyolított kiválasztási eljárást követően a Társulási Tanács elnöke bízza meg. A Projektiroda vezetőjének megbízása nem terjedhet túl a Társulás feladat-és hatáskörébe tartozó ügyeken. A Projektiroda jogi személyiséggel nem rendelkezik. Munkáját a DAOP projekt befejezéséig végzi.
 
A Projektiroda működését a Társulási Tanács jogosult ellenőrizni.
 
A Társulás biztosítja a projekt keretében született összes dokumentum megőrzését a projekt lezárását követő 10 évig.
 
A Projektiroda vezetője felelős a projekt végrehajtásáért, előrehaladásáért. Aláírási, kötelezettségvállalási jogköre nem terjedhet túl a megbízásában megadott kereteken.
 
VI. A TÁRSULÁSRA ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI FELADAT- ÉS
HATÁSKÖRÖK
 
A Társulás tagjai a Ttv. 20.§ (3) bekezdésére figyelemmel, az Ötv 9. § (3) bekezdésében,
illetve 10.§ (2) bekezdésében kapott felhatalmazással élve – az Ötv. 18.§ (1) bekezdése
szerinti Szervezeti és Működési Szabályzataik egyidejű módosításával -, az Ötv. 8.§-ban,
illetve a Vgtv.-ben meghatározott kötelezően ellátandó vízgazdálkodási feladatok közül a
Társulásra ruházzák át a Társulás célját képező projekt megvalósításával kapcsolatos alábbi
feladat- és hatásköröket :
 
A DAOP projekt teljes körű előkészítése (kivéve vízjogi létesítési engedélyek beszerzése), a feladatokat meghatározó megvalósítható tanulmány továbbá a pályázat elkészítése és benyújtása, majd a tanulmányban meghatározott feladatok végrehajtása. A tényleges védelmet biztosító beruházás megvalósítása, ennek folyamán a kivitelező kiválasztására közbeszerzési eljárás lefolytatása az eredmények értékelésének, az eredmények hasznosításának biztosítása, szükség esetén intézkedések megtételének kezdeményezése, a védelem hosszú távon történő fenntartása.
 
 
VII. A TÁRSULÁS GAZDÁLKODÁSA, VAGYONA
 
A Társulás pénzeszközeit a OTP Bank Zrt-nél Kondoros Nagyközség Önkormányzata pénzforgalmi számlájának alszámlájaként nyitott külön számlán kezeli. A Társulás más hitelintézetnél bankszámlát nem nyithat.
Bankszámlaszám:…………
A bankszámla felett Kondoros Nagyközség polgármestere jogosult rendelkezni.
A kötelezettségvállalással, utalványozással, érvényesítéssel és ellenjegyzéssel kapcsolatos feladatok Kondoros Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatal szabályzatainak vonatkozó rendelkezései szerint történik.
 
A Társulás bevételeivel és kiadásaival kapcsolatos költségvetési előirányzatokat külön soron Kondoros Nagyközség Önkormányzatának költségvetési és zárszámadási rendeletei tartalmazzák.
 
VII/1. A Társulás működésének költségvetési forrása, annak biztosítása, nem fizetés
esetén szankció megnevezése:
 
A Társulás tagjai a projekt költségeit a pályázati összegből az önerő részét saját forrásból  finanszírozzák. Tagok előtt ismert,hogy a DAOP pályázaton való részvétel alapvető feltétele a saját forrás biztosítása. Tagok megállapodnak abban, hogy a projekthez készülő Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány alapján a projekt-beruházás elszámolható költségeit a pályázat benyújtása előtt e megállapodás kiegészítéseként rögzítik, melyben szerepel majd az egyes tagokra jutó saját forrás beruházás-arányos összege.
 
Az éves működési célú támogatási igényről – amennyiben szükséges -, és az egyes Tagokat terhelő befizetési kötelezettségekről a Társulási Tanács az adott költségvetési évet megelőző év december 15. napjáig, határozattal dönt. A Társulási Tanács határozata alapján, a gesztorként eljáró Kondoros Nagyközség Önkormányzata nevében a Kondoros Nagyközség Polgármesteri Hivatal legkésőbb az adott költségvetési év január 10. napjáig, írásban értesíti a Tagokat a következő évi befizetési kötelezettségeikről és azok esedékességéről.
 
Tagok tudomásul veszik, amennyiben valamely önkormányzat a jelen megállapodásban vállalt fizetési kötelezettségeit határidőben és felhívásra nem teljesíti, az esetben kötelezettként, késedelembe esnek. A fizetésre kötelezett a késedelembe esés időpontjától kezdve a Ptk. Megfelelő rendelkezései szerint köteles a jegybanki alapkamattal megegyező mértékű kamatot fizetni. A kamatfizetési kötelezettség beáll akkor is, ha a kötelezett késedelmét kimenti.
 
A Társulás működéséhez szükséges induló és egyéb  támogatási összeget Tagok beruházás arányában biztosítják.  A Társulás gazdálkodásával kapcsolatos költségvetési előirányzatokat Kondoros Nagyközség Önkormányzatának költségvetési rendelete tartalmazza. A Társulás gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat a Polgármesteri Hivatal Gazdasági Osztálya látja el.
 
A pénzügyi kötelezettségük esetleges nem teljesítése esetére a társult önkormányzatok felhatalmazzák a Kondoros Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatalt a gesztor önkormányzat nevében beszedési megbízás kibocsátására (inkasszó).
 
VII/ 2. A Tagok által a Társulás használatába bocsátott vagyontárgyak:
Tagok alakulásakor vagyontárgyat nem bocsátanak a Társulás rendelkezésére.
 
VII/3. A DAOP projekt keretében megvalósuló vagyon és annak tulajdonjoga:
A DAOP projekt keretében, Tagok az alábbi létesítmények megvalósítását, és eszközök
beszerzését tervezik:
 
A projekt keretén belül a Tagok által elfogadott Részletes Megvalósíthatósági Tanulmányban rögzített beszerzéseket tervezik, mely tartalommal e Társulási Megállapodást a pályázat benyújtása előtt kiegészítik.
 
Tagok megállapodnak abban, hogy a projekt megvalósításával keletkező vagyon a beruházáshoz való hozzájárulásuk arányában kerül a tagi önkormányzatok tulajdonába akként, hogy a gesztor önkormányzat könyveiben nyilvántartott beruházási értéken a projekt által megvalósult építmények üzembe helyezését követően az adott tagi önkormányzat közigazgatási területén megépülő belvízelvezető rendszer a tagi önkormányzat tulajdonába kerül a gesztor önkormányzat könyveiből való kivezetéssel. Átadást követően a projekt fenntartási időszakban tagi önkormányzat köteles gondoskodni a fenntartásról, üzemeltetésről.
 
VIII. ELŐZETES MEGÁLLAPODÁSOK, KÖVETENDŐ ELVEK, A TÁRSULÁS ÉS
TAGJAI FELADATAI, KÖTELEZETTSÉGEI
 
Jelen társulási megállapodás aláírásával a tagok, mint önkormányzatok kötelezettséget vállalnak arra, hogy közös környezeti és gazdasági érdekeiknek megfelelően, ezen megállapodás kereti között az alábbiak szerint működnek együtt:
 
VIII/1. Tagok kötelezettséget vállalnak a jelen megállapodás betartására, különös tekintettel a
jelen megállapodásban rögzített, Tagokat terhelő kötelezettségek teljesítésére.
 
VIII/2. Tagok kötelezettséget vállalnak arra, hogy a projekt megvalósítása érdekében kölcsönösen  együttműködnek egymással.
 
VIII/3. Tagok kötelezettséget vállalnak arra, hogy az érintett térség környezetvédelmi érdekeit, egységes fejlődését szem előtt tartva, a szerződésben foglalt elveket betartják, a továbbiakban annak érvényesülését nem akadályozzák, a rendszer működését aktív tevékenységgel szolgálják, közreműködnek a megvalósításban.
 
VIII/4. Tagok megismerik, átgondolják és értékelik a belvízvédelmi rendszer szerepét, a szerződésben megfogalmazott jogokat és kötelezettségeket, elfogadják a kialakított felelősségi rendszert.
 
VIII/5. Tagok tudomásul veszik, hogy a társulási megállapodás felmondására csak a jelen megállapodás VII. fejezetében meghatározottak szerint van lehetőség. Tagok elfogadják, hogy esetleges felmondásuk a társulás számára jelentős hátránnyal is járhat, melyért teljes felelősséggel tartoznak, és az általános jogelveknek megfelelően, teljes körűen jótállni kötelesek.
 
VIII/6. Tagok kötelezettséget vállalnak, hogy a projekt végrehajtása során a magyarországi hatályos jogszabályi rendelkezések, valamint a vonatkozó EU előírások szerint járnak el, így különösen figyelemmel lesznek a közbeszerzési törvény és a Vgtv. rendelkezéseire.
 
VIII/7. A társult önkormányzatok átvállalják a fejlesztés közös megvalósításából, kiváló önkormányzat(ok) saját forrás részének finanszírozását azzal, hogy a kiváló önkormányzattal szemben fenntartják a kiválással általa okozott károkért való kártérítési igényüket.
 
VIII/8. Ezen szerződés elfogadása és aláírása a tagok részéről egyben kötelezettségvállaló elfogadó nyilatkozat is. A társuló önkormányzatok tudomásul veszik, hogy jelen megállapodásban foglalt kötelezettségeik teljesítéséért, a támogatást folyósító szervezetek felé beruházás arányos  felelősséggel tartoznak.
 
VIII/9. Tagok a saját közvetlen tevékenységük során előtérbe helyezik jelen szerződés elveit és az itt megfogalmazott érdekprioritást. Ezen tevékenységeik: a saját hatáskörben történő jogszabályalkotás, helyi rendezési tervek, szolgalmi jogok, belterületbe vonás, telekhatár módosítás, továbbá minden olyan feladat, mely nélkülözhetetlen a projekt végrehajtásához.
 
VIII/10. A Tagok kötelezettséget vállalnak a projekt megvalósításához szükséges adatok szolgáltatására, továbbá a már meglévő üzemeltetési és közszolgáltatási szerződéseik rendelkezésre bocsátására. E körben a Tagok nem hivatkozhatnak településük érdekeire, mint „üzleti titokra”.
 
VIII/11. A Tagok, illetve képviselőik a tudomásukra jutott információkat csak a projekt megvalósítása érdekében használhatják fel, egyébként azokat üzleti titokként kötelesek kezelni.
 
VIII/12. A Tagok vállalják, hogy a az alábbi feladatok előkészítésében, illetve a szükséges döntések meghozatalában a Társulással és a projekt megvalósítását munkafeladatként végző Projektirodával együttműködnek:
 
VIII/12.1. Szervezeti, gazdasági területen:
 
• Amennyiben az szükséges, együttműködési megállapodások megkötése az érintett települések között;
• A projekt kidolgozásáért felelős szervezet részére megbízás adása;
• A működtetés szervezeti, gazdasági feltételrendszerének kidolgozása;
• Nemzetközi támogatás pályázati feltételeinek biztosítása;
• A projekt teljes körű lebonyolítása, ideértve a beruházások teljes pénzügyi, a
számviteli és adóügyi elszámolását és a tagokkal való belső elszámolást is;
• Lakossági fórumok szervezése, a közösségtájékoztatás (PR) dokumentálása;
• Pályázati részvételek szervezése, koordinálása;
• Tervezési, szolgáltatási feladatok pályáztatásának kidolgozása;
• Beszerzési feladatok (gépek, eszközök) pályáztatásának kidolgozása;
• Építési feladatok pályáztatásának kidolgozása;
• A projekt végrehajtáshoz szükséges szerződések, megállapodások előkészítése, adott
esetben megkötése.
 
 
VIII/12.2. Műszaki területen:
• A monitoring rendszer kialakításához szükséges engedélyeztetési eljárásokban való
részvétel, adatszolgáltatás
• Az építési feladatok műszaki ellenőrzésének biztosítása
• Építési feladatok feltételeinek biztosításában való közreműködés
 
A fent meghatározott feladatainak ellátása során a Társulás köteles féléves – ezen belül negyedéves bontású – munka és pénzügyi ütemtervet készíteni. Ezt a Társulási Tanács félévente jóváhagyja. A Társulás ezen ütemterv szerint köteles eljárni. A feladatellátásról a munkaszervezet (Polgármesteri Hivatal) köteles a Társulási Tanácsnak félévente írásban beszámolni.
 
IX. BELSŐ SZERVEZETI RENDSZER
 
Tagok jelen Társulási Megállapodás aláírásával egyidejűleg az alábbi szervezeti rendszerben
állapodnak meg:
 
Szervezeti rendszer:
1. Társulási Tanács
2. Társulási Tanács Elnöke,
3. Kondoros Nagyközség Önkormányzat Polgármesteri Hivatala (Gazdálkodó és adminisztrációs, ügyviteli és egyéb feladatok)
4. Projekt Menedzsment Szervezet (Projektiroda)
 
Tagok elfogadják, hogy a DAOP projekt támogatási kérelmezési eljárásért, valamint a projekt végrehajtásáért felelős szervezetként, azaz projektgazdaként a Társulás felel.
 
A Projektgazda tudomásul veszi, hogy valamennyi – a pályázati projekt elnyerése, illetve megvalósítása szempontjából érdeminek minősíthető, illetve a tagok által megjelölt – kérdésben a mindenkor hatályos közösségi és hazai jogszabályokban, a Támogatási Szerződésben és a jelen megállapodásban foglaltak szerint köteles eljárni és a megtett lépésekről utólag a Társulási Tagoknak, beszámolni köteles. Azon jognyilatkozatokat, amelyeknek következtében a Társulás tagjai számára a Támogatási Szerződéstől eltérő kötelezettségek keletkeznek, csak a Társulási Tanács előzetes egyetértésével teheti meg. Ez esetben a Társulási Tanács tagjai kötelezettséget vállalnak, hogy a Társuláshoz tartozó önkormányzatokat a döntésről tájékoztatják.
 
 
 
 
 
X. A TÁRSULÁS KÉPVISELETE
 
A Társulást harmadik személyekkel szemben, bíróságok és más hatóságok előtt általános képviseleti jogkörrel felruházva – a IV/1. pontban foglaltak szerint – az elnök képviseli. Az elnök akadályoztatása esetén a Társulás képviseletére az elnökhelyettes jogosult.
A Társulást az elnök önállóan képviseli.
 
A Társulás gazdálkodásával, működésével kapcsolatos jogok és kötelezettségek a Társulás
elnökét az Áht. és az Ámr. szabályai szerint illetik, illetve terhelik.
 
 
XI. A TÁRSULÁS ELLENŐRZÉSI RENDJE, IRÁNYÍTÓI JOGOK GYAKORLÁSA
 
Tagok jelen társulási megállapodással az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009..
(XII. 19) kormányrendeletben  foglaltak alapján a Társulás irányító szervének Kondoros Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testületét jelölik ki.
Az irányító szerv köteles az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Kormányrendeletben foglalt kötelezettségének eleget tenni.
A társulás tagjai a társulás működését – a társulási megállapodásban meghatározottak szerint – célszerűségi és gazdasági szempontból jogosultak ellenőrizni.
A polgármester vagy – felkérésre – az általa kijelölt személy évente legalább egyszer a képviselő-testületének beszámol a társulás tevékenységéről, pénzügyi helyzetéről, a társulási cél megvalósulásáról. A társulási tanács tagjai képviselő-testületeiknek beszámolnak a társulási tanácsban végzett tevékenységükről.
 
 
XII. TAGSÁGI JOGVISZONY, A TÁRSULÁSHOZ VALÓ CSATLAKOZÁS ÉS A TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁS FELMONDÁSÁNAK SZABÁLYAI , ELSZÁMOLÁS A TÁRSULÁS MEGSZŰNÉSE ESETÉN
 
A társulásban részt vevő képviselő-testületek mindegyikének minősített többséggel hozott
döntése szükséges:
- a megállapodás jóváhagyásához,
- a megállapodás módosításához,
- a megállapodás megszüntetéséhez,
- a társuláshoz történő csatlakozáshoz való hozzájáruláshoz.
A társulási megállapodás határozatlan időre szól, amelynek módosítását bármely tag kezdeményezheti. A társulás tagjai vállalják, hogy a társulást, - tekintettel a pályázati kiírásban foglalt kötelezettségükre -, a megalakulástól számított 5 évig nem mondják fel. E határidő lejártát követően a megállapodást felmondani a naptári év utolsó napjával lehet. A felmondásról szóló, - a 15. pontban meghatározott szavazataránnyal hozott, - döntést a képviselő-testület legalább három hónappal korábban köteles meghozni és a társulás tagjaival
közölni.
.
A társulás tagjai a megállapodás módosításáról, megszüntetéséről vagy felmondásáról, - a 16.
pontban foglaltakra figyelemmel -, egyebekben a kezdeményezés megküldésétől számított hatvan napon belül döntenek.
 
 
A társulás megszűnik:
 
Ha a társulás valamennyi tagja elhatározta a társulás megszüntetését.
A bíróság jogerős döntése alapján.
A társulás megszűnésekor a társulás rendelkezésében lévő, még fel nem használt vagyoni eszközök hozzájárulás arányában kerülnek társult önkormányzatok tulajdonába.
 
A társulási megállapodásban foglaltak hatályosulását, illetőleg a társulás működését célszerűségi és gazdasági szempontból a társulás bármely tagja, az önkormányzatok polgármesterei, illetve megbízás alapján az önkormányzati képviselő, a belső ellenőr vagy egyéb meghatalmazott jogosult ellenőrizni. Az ellenőrzésről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet az ellenőrzést végző és Kondoros Nagyközség polgármestere ír alá.
A belső ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat a Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás belső ellenőre látja el.
 
XII/1.Csatlakozás:
 
A csatlakozási szándék kinyilvánításához a társulni kívánó önkormányzat képviselő- testületének minősített többséggel hozott határozata szükséges, melynek tartalmaznia kell, hogy a testület a jelen társulási megállapodás rendelkezéseit magára nézve teljes egészében kötelezőnek ismeri el, elfogadja a Társulás céljait, továbbá a feladatok megvalósításához ráeső költségvetési hozzájárulást biztosítja.
 
A Társuláshoz történő csatlakozáshoz szükséges a Társulásban részt vevő valamennyi tagönkormányzat képviselő-testületének minősített többséggel hozott határozata és a DAOP projekt esetében a DAOP Irányító Hatóság előzetes írásbeli hozzájárulása.
 
XII/2.Felmondás:
 
Tekintettel arra, hogy a Társulás határozott cél megvalósítására jött létre, a tagok a beruházás megvalósítása érdekében önként vállalják, hogy a törvényben biztosított felmondási jogukkal csak tényleges és alapos indokok alapján, a Társulási Tanáccsal, a törvényességi felügyeletet ellátó szervvel és a DAOP Közreműködő Szervezettel történt egyeztetést követően élnek.
 
Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy jelen szerződés aláírását követő öt évig, és amennyiben a DAOP projekt beruházási szakasza jelen szerződés aláírását követő 3 éven belül megkezdődik, a beruházási szakasz lezárását követő 5 évig a társulási jogviszonyt nem mondják fel.
 
A Projekt akkor tekinthető lezártnak (az 5 éves fenntartási időszak vége), ha a kedvezményezett által vállalt valamennyi kötelezettség, - hatósági engedélyhez kötött tevékenység esetén a hatósági engedélyben foglaltaknak megfelelően- teljesült, és a kedvezményezett a kötelezettségek megvalósulásának eredményeiről szóló beszámolója (utolsó projekt-fenntartási jelentés) benyújtását követően annak közreműködő Szervezet általi jóváhagyása megtörtént, és/vagy a záró jegyzőkönyv elkészült.
 
A beruházás megvalósításának befejezésétől számított 5 évig a kedvezményezett éves fenntartási jelentést nyújt be.
Amennyiben a beruházás jelen szerződés aláírásától számított három éven belül nem kezdődik
meg, úgy a tagok a három éves határidő letelte után, ezen okból is élhetnek felmondási jogukkal.
A Ttv. 4. § (2) bekezdése alapján a felmondásról szóló minősített többséggel hozott döntést a képviselő-testület legalább három hónappal korábban köteles meghozni és a Társulás tagjaival közölni. Felmondó Tag a felmondásról szóló döntése meghozatalakor köteles figyelembe venni a támogatási szerződésben foglaltakat.
A társulási jogviszony év közbeni felmondásához a Társulásban részt vevő képviselő- testületek mindegyikének minősített többséggel hozott határozata szükséges. Tagok a beruházás megvalósítása érdekében önként vállalják, hogy év közbeni felmondási jogukkal csak kivételesen, tényleges és alapos indok alapján, a Társulási Tanáccsal, a törvényességi ellenőrzést ellátó szervvel és a DAOP Közreműködő Szervezettel történt egyeztetést követően
élnek. A felmondást elhatározó döntés meghozatalára, és a tagokkal való közlésére a fenti szabályok az irányadók.
 
Tagok tudomásul veszik, hogy a Társulásból kiváló tag által befizetendő önrész teljes összege
a Társulás velük szembeni jogszerű követelése, melyet a Társulás minden esetben érvényesíteni fog.
 
Felmondó Tag tudomásul veszi, hogy a projekt megvalósítása érdekében általa fizetett előkészítő, vagy egyéb költségeket nem követelheti vissza a Társulástól.
A felmondó Tag köteles a tárgyévi vagyoni hozzájárulásának teljesítésére, valamint felmondásával a Társulásnak okozott kár teljes körű megtérítésére. Ezen kártérítési felelősséget Tagok szorosan értelmezik, ezért valamennyi, a felmondással összefüggő kárra vonatkoztatják.
Tag általi felmondás esetén a Társulás köteles a Taggal elszámolni a vagyoni hozzájárulás arányának megfelelően, figyelembe véve a kártérítési kötelezettséget és a Társulást terhelő kötelezettségeket is.
 
A Társulás megállapodásának felmondása esetén a Társulás tagja által a Társulásba bevitt vagyonnal el kell számolni.
 
XII/3.Tagi kizárás
Amennyiben Tag a jelen megállapodásban foglalt lényeges kötelezettségét megszegi, illetve elmulasztja, az elnök köteles a Tagot kétszer, írásban, megfelelő határidő tűzésével felhívni a teljesítésre.
 
Ha a Tag ezen felhívás ellenére – a közölt határidőn belül – sem tesz eleget a jelen megállapodásban rögzített kötelezettségeinek, a tagok több mint fele minősített többséggel hozott határozatával a naptári év utolsó napjával kizárható a Társulásból.
Különösen ilyen kötelezettségszegésnek minősül a működési hozzájárulás megfizetésének elmulasztása.
A kizárás jogkövetkezményei azonosak a Tagi felmondás jogkövetkezményeivel, azaz ebben az esetben sem mentesül a tag a kártérítési és egyéb kötelezettsége alól.
 
 
XIII. A TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁS HATÁLYA, A TÁRSULÁS MEGSZŰNÉSE
 
A jelen megállapodás hatálya a jelen megállapodás IV. fejeztében meghatározott, a társulásra átruházott önkormányzati feladat- és hatáskörökre terjed ki.
Jelen megállapodás a mind Tag által történő aláírásának napján, ha ez nem egy időben
történik, a legkésőbbi aláírás napján lép hatályba.
A Társulás megszűnik, a társulásra vonatkozó mindenkori hatályos jogszabályi rendelkezésekben foglaltak szerint.
A Társulás megszűnése esetén a tagok a megszűnés időpontjával bezáróan egymással elszámolni kötelesek.
A Társulás megszűnése esetén a kötelezettségek teljesítése után fennmaradó vagyon a Társulás tagjait vagyoni hozzájárulásuk arányában illeti meg.
A Társulás megszűnése esetén a Társulás kötelezettségeiért a tagok a vagyoni hozzájárulásuk arányában tartoznak felelősséggel.
 
XIV. NYILVÁNOSSÁG BIZTOSÍTÁSA
 
Tagok kötelezettséget vállalnak közvetlenül, továbbá saját szervezeteik útján, illetve a civil szervezetek bevonásával a teljes körű lakossági tájékoztatásra. Ezen tájékoztatás keretében a kötelmi jogi jellegen túlmenően, fel kell hívniuk a lakosság figyelmét a környezetvédelmi feladatokra, a jogszabályi előírásokra, valamint információt kell szolgáltatniuk a szerződés céljául szolgáló beruházás előnyeiről.
Tagok a teljes pályázati és beruházási időszakra vonatkozóan rendszeres és folyamatos tájékoztatást nyújtanak településeik polgárai számára olyan formában, amely alkalmas arra, hogy a tájékoztatás eljusson valamennyi érintetthez (pl. települési lakossági fórumok szervezése, írott és elektronikus sajtó igénybevétele, helyi kiadvány megjelentetése).
 
Fentiek mellett a tagok által jelen Társulási megállapodás keretében kiépítésre kerülő szervezeti rendszernek is kötelezettsége a lakossági tájékoztatást szolgáló munkálatok elősegítése, szervezése. A Társulás nemcsak az írott és elektronikus média tájékoztatására kötelezett, hanem arra is, hogy a projekttel kapcsolatos valamennyi információ a tagokhoz, illetve azok hivatali szervezetén keresztül a lakossághoz eljusson.
A Társulásnak folyamatosan törekednie kell az országos és megyei hatósági, valamint a civil szervezetek tájékoztatása során a beruházás elfogadtatására, ezáltal működése biztonságának megőrzésére is.
 
XV. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
 
Jelen társulási megállapodás alapján az egyes tagok jogosultak – külön megállapodás alapján – más, gazdaságilag nehéz helyzetben lévő tag helyett és nevében pénzügyi teljesítést eszközölni, utólagos elszámolás mellett. Ez a pénzügyi átvállalás nem érinti a tagok jelen megállapodásban rögzített jogait és kötelezettségeit.
 
Tagok kijelentik, tudomással bírnak arról, hogy a DAOP projekthez igényelhető támogatás csak a támogatási kérelem benyújtása előtt meg nem kezdett beruházáshoz igényelhető.
Egyúttal nyilatkoznak, hogy az VI. fejezetben részletezett beruházási munkálatok a támogatási kérelem benyújtásának időpontjáig még nem kezdődtek meg.
Tagok tudomásul veszik, hogy az önkormányzatok képviseletére jogosult személyek változása esetén, 60 napon belül meg kell jelölniük az új képviselőket.
Tagok rögzítik, amennyiben jelen szerződés valamely rendelkezése jogszabály vagy egyéb, a feleken kívülálló ok miatt objektíve nem alkalmazható, a többi – fentiekkel nem érintett – része teljes hatályban fennmarad.
A tagok vitás kérdéseiket elsősorban tárgyalásos úton, egymás közötti egyeztetéssel kísérlik meg rendezni, ennek sikertelensége esetén a Békés Megyei Bíróság döntésének vetik alá magukat.
 
Ezen társulási megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a DAOP projekt megvalósításával összefüggő hazai jogszabályokat, a pályázati felhívást és útmutatót, továbbá
az Ötv., a Ttv., az államháztartásról szóló, 1992. évi XXXVIII. törvény (Áht.) a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (Számv.tv.) a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény (Vtv.)és az ezen törvények végrehajtásával kapcsolatos egyéb jogszabályok, illetve a Ptk. rendelkezéseit kell alkalmazni.
 
A társulási megállapodást elfogadta:
 
Kondoros Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete ………………….. számú,
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete ……………………. számú
Kétsoprony Község Önkormányzat Képviselő-testülete …………………. számú,
Kamut Község Önkormányzat Képviselő-testülete …………….. számú határozatával.
Jelen társulási megállapodást a társuló önkormányzatok képviselő-testületei képviseletében
eljáró polgármesterek 8 példányban, mint az önkormányzati akarattal egyezőt saját kezűleg
aláírták.
 
Aláírások:
 
 
 
                        Várfi András                                                   Dr.Csorba Csaba
                         polgármester                                                       jegyző
Gyomaendrőd Város Önkormányzata
 
 
 
 
 
                        Dankó Béla                                                     Zsindely Ferncné
                        polgármester                                                        jegyző
Kondoros Nagyközség Önkormányzata
 
 
 
 
 
                        Balog Imréné                                                  Hegedűs László
                        polgármester                                                        jegyző
Kamut Község Önkormányzata
 
 
 
                        Völgyi Sándor                                          Surinné Szász Margit
                        polgármester                                                        jegyző
Kétsoprony Község Önkormányzata


Határidők, felelősök:

Határidő: 2011. 07. 28.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Liszkainé Nagy Mária

« Vissza
Vissza a főmenübe