7. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2011. augusztus 17-i ülésére
2011. augusztus 17-i ülésére
Tárgy: | Közoktatási intézmények beszámolói a 2010/2011-es tanévről | |
Készítette: | Tóthné Rojik Edit | |
Előterjesztő: | Ágostonné Farkas Mária önkormányzati intézmény vezető, Hevesi-Nagy Anikó igazgató | |
Véleményező bizottság: | Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 77/2004. (III. 25.) KT. sz. határozatával elfogadott önkormányzati minőségirányítási programjában, a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 104. § (5) bekezdésében foglaltak alapján - “A közoktatási intézmény tanévenként, évenként egy alkalommal kötelezhető arra, hogy tevékenységéről átfogó beszámolót adjon a fenntartónak.” - az intézményvezetőket beszámoló adására kötelezi.Az intézményi beszámoló képezi az évente megvalósuló szakmai ellenőrzést. Az intézményi beszámoló egyben önértékelés is, az intézmény alapdokumentumaiban, pedagógiai programjában megfogalmazott célok, feladatok összehasonlítása a tényleges működéssel, a pedagógiai tevékenység eredményességével.
Az intézmények beszámolói, melyeket a tantestületi értekezlet jegyzőkönyvei alapján a nevelőtestületek egyhangúan elfogadtak, az előterjesztés mellékletét képezik.
A Kner Imre Gimnázium intézményi beszámolóját a felvételi eredmények ismeretében Dr Kovács Béla intézményvezető terjeszti a Képviselő-testület elé, a 2011. szeptemberi ülésen.
A Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola és a Térségi Humánsegítő Szolgálat 2010/2011-es tanévről szóló beszámolójának megismerésére és elfogadására a 2011. augusztus 25-i intézményi társulás ülésén kerül sor.
Az intézményi beszámolók az Önkormányzati Minőségirányítási Program 4.2.2. A) pontjában foglalt tartalmi és formai követelményeknek megfelelően készültek el.
Az intézményi beszámolók az ÖMIP 2. számú melléklet szerinti kötelező tartalmi elemei teljes körű áttekintést, beszámolási kötelezettséget ír elő, melyek a következők:
I. Gazdálkodás, tanügyigazgatás
II. Személyi és tárgyi feltételek
III Neveltségi helyzetkép:
IV. Oktatás, képzés
V. Szolgáltatás (a saját intézményében megvalósuló szolgáltatások alapján)
VI. Szervezet és vezetés:
VII. Kapcsolatrendszer, társadalmi elismertség
VIII. Az önkormányzat elvárásai és a hozzájuk kapcsolódó intézményi feladatoknak való megfelelés az adott tanévben.
- A beszámolója az ÖMIP szempontrendszere alapján készült el, melyben részletes tájékoztatást olvashatunk az intézmény pályázati tevékenységéről, az intézmény épületegységeiben elvégzett felújításokról, ellenőrzésekről, a pedagógiai és nevelési szakmai munkát alátámasztó elért és elnyert eredményekről, a tudásszint és képesség mérések eredményeiről, a szolgáltatási lehetőségekről, mellyel a tanórán és tanórán kívüli foglalkozásokon biztosítják a megfelelő képzést a tehetséges -, sajátos nevelési igényű -, a beilleszkedési, tanulási és magatartás zavarokkal küzdő gyermekek részére.
- Mind az intézményeknek, mind az intézményeket fenntartó önkormányzatoknak törvényi kötelezettsége a 2008/2009-es tanévtől kezdve a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX törvény 40 § (11) bekezdése szerinti önértékelés elvégzése, melynek egyik eleme az országos kompetenciamérések eredményeinek elemzése és az eredmények javításához szükséges intézkedési tervek elkészítése. Az ÖMIP már kötelező tartalmi elemként beépítette az intézményi beszámolókba a törvényi kötelezettségként megjelenő önértékelést, mely önértékelésnek az intézmény eleget tett. A szakmai munka értékelését az intézményi beszámolóban folyamatosan nyomon követhetjük.
Összességében a beszámoló megfelelt a meghatározott szempontrendszer szerinti tájékoztatásnak, melyből megállapítható, hogy az intézmény teljesítette az általa meghatározott és a fenntartó által elvárt követelményrendszernek. A kialakult intézményi kép és a szakmaiságot alátámasztó mérési és verseny eredmények bizonyítják, hogy az ott dolgozók mindent megtesznek a csökkenő gyermeklétszám mellett annak érdekében, hogy elnyerjék és megtartsák az intézményi, szülői, fenntartói elismerésért.
VÁROSI ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY intézményi beszámolójának kötelező elemei az ÖMIP 3. számú melléklete alapján a következők:
I. Gazdálkodás, tanügyigazgatás
II. Személyi és tárgyi feltételek
III. Oktatás, képzés
IV. Szolgáltatás (a saját intézményében megvalósuló szolgáltatások alapján)
V. Szervezet és vezetés:
VI. Kapcsolatrendszer, társadalmi elismertség
VII. Az önkormányzat elvárásai és a hozzájuk kapcsolódó intézményi feladatoknak való megfelelés az adott tanévben
A beszámoló részletes tájékoztatást ad a meghatározott szempontrendszer alapján. Művészeti áganként felsorolásra kerültek az elért eredmények, a sikerek és a megoldásra váró feladatok. A pedagógusok teljesítmény-értékelése - az Intézményi Önértékelés -, a beszámoló 2. számú mellékletében olvasható, mely tartalmazza a megfogalmazott erősségeket illetve a fejlesztésre váró feladatokat.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy szíveskedjen az előterjesztést megtárgyalni és azt, a döntési javaslat szerint elfogadni.
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
A Bizottságjavasolja a döntési javaslat elfogadását. |
|
"Kis Bálint Ált. Isk. éves beszámolójának elfogadása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének, az alábbi döntési javaslatok elfogadását:
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1993. évi LXXIX. törvény a Közoktatásról 104. § (5) bekezdésében foglaltak alapján, valamint az Önkormányzati Minőségirányítási Program 4.2.2. A) pontjában foglalt tartalmi és formai követelményeknek megfelelően elfogadja Ágostonné Farkas Máriaa Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda intézményvezetőjének beszámolóját, a 2010/2011-es tanévről.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -
2. döntési javaslat
"Városi Alapfokú Művészetoktatási Int. éves beszámolójának elfogadása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testületének, az alábbi döntési javaslatok elfogadását:
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az 1993. évi LXXIX. törvény a Közoktatásról 104. § (5) bekezdésében foglaltak alapján, valamint az Önkormányzati Minőségirányítási Program 4.2.2. A) pontjában foglalt tartalmi és formai követelményeknek megfelelően elfogadja Hevesi-Nagy Anikó a Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény megbízott intézményvezetőjének beszámolóját, a 2010/2011-es tanévről.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -