9. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság
2011. augusztus 17-i ülésére
2011. augusztus 17-i ülésére
Tárgy: | A Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda alapító okiratának módosítása | |
Készítette: | Tóthné Rojik Edit | |
Előterjesztő: | Várfi András polgármester | |
Véleményező bizottság: | Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló 2010. évi CLIII. Tv. 16.§ (15) bekezdése módosította – 2011. szeptember 1-i hatállyal - a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 121.§ (1) bekezdés 29. pontját, mely a sajátos nevelési igényű gyerekek (röviden: SNI) tanulók fogalmát tartalmazza:
„121. § (1) bekezdés 29. a) pontjában a „megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével” szöveg helyébe a „megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenességével” szöveg lép.
121. § (1) bekezdés 29. b) pontjában a „megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével” szöveg helyébe a „megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének súlyos rendellenességével” szöveg lép.”
Az intézmény alapító okiratának módosítása szükséges az SNI-s normatíva igénylése miatt, mivel a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 3. számú melléklet kiegészítő szabályok 10. c) pontja értelmében a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók után akkor vehető igénybe a hozzájárulás, ha az intézmény alapító okirata meghatározza a - Közoktatási tv. 121.§
29. pontja szerinti - fogyatékosság típusát is.
A fenti módosítás hiányában a 2011. évi 4/12 vonatkozásában az SNI-s gyerekek/tanulók részére a normatíva igénylés nem lesz megvalósítható.
A fenti módosítás hiányában a 2011. évi 4/12 vonatkozásában az SNI-s gyerekek/tanulók részére a normatíva igénylés nem lesz megvalósítható.
A Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda egységes szerkezetbe foglalt alapító okirat tervezete az előterjesztés mellékletében olvasható.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy ismerje meg az előterjesztést és a döntési javaslat alapján módosítsa és fogadja el az alapító okirat változtatást.
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
A Bizottság javasolja a döntési javaslat elfogadását. |
|
"A Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda alapító okiratának módosítása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő – testületének az alábbiakat:
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2011. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló 2010. évi CLIII. Tv. 16.§ (15) bekezdése alapján a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda alapító okirat módosítását megismerte és elfogadja.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja Várfi András polgármesterét, hogy az alapító okirat módosítást a MÁK felé jelentse.
Gyomaendrőd Város Önkormányzat Képviselő-testülete a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda 288/1999. (X. 28.) KT. számú határozatával elfogadott alapító okiratát az alábbiak szerint módosítja:
Az alapító okiratot érintő módosítási javaslatok az alábbiak:
1. Az alapító okirat 4.1.1. pontjának 852021 szakfeladat számú része
852012 – Sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása (1-4. évfolyamon)
Különleges gondozás keretében, gyógypedagógiai ellátás - sajátos nevelési igényű tanulók nevelése oktatása eltérő tanterv alapján önálló csoportban vagy integráltan:
- enyhe fokú testi-, érzékszervi-, beszéd, és értelmi fogyatékos tanulók,
- a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető vagy vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenessége.
- autista gyermekek különleges gondozása
az alábbiak szerint módosul
852012 – Sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása (1-4. évfolyamon)
Különleges gondozás keretében, gyógypedagógiai ellátás - sajátos nevelési igényű tanulók nevelése oktatása eltérő tanterv alapján önálló csoportban vagy integráltan:
- enyhe fokú testi-, érzékszervi-, beszéd, és értelmi fogyatékos tanulók,
- a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének súlyos rendellenessége,
- a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenessége,
- autista gyermekek különleges gondozása
2. Az alapító okirat 4.1.1. pontjának 852022 szakfeladat számú része
852022 – Sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása (5-8. évfolyamon)
Különleges gondozás keretében, gyógypedagógiai ellátás - sajátos nevelési igényű tanulók integrált ellátása:
- enyhe fokú testi-, érzékszervi-, beszéd, és értelmi fogyatékos tanulók,
- a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető vagy vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenessége.
- autista gyermekek különleges gondozása
az alábbiak szerint módosul
852022 – Sajátos nevelési igényű általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása (5-8. évfolyamon)
Különleges gondozás keretében, gyógypedagógiai ellátás - sajátos nevelési igényű tanulók integrált ellátása:
- enyhe fokú testi-, érzékszervi-, beszéd, és értelmi fogyatékos tanulók,
- a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének súlyos rendellenessége,
- a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenessége,
- autista gyermekek különleges gondozása
3. Az alapító okirat 4.1.3. pontjának 851012 szakfeladat számú része
851012 – Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése, ellátása
- Különleges gondozás keretében, gyógypedagógiai ellátás – a sajátos nevelési igényű tanulók integrált ellátása:
- enyhe fokú testi-, érzékszervi-, beszéd, és értelmi fogyatékos tanulók;
- a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető vagy vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenessége.
- autista gyermekek különleges gondozása
az alábbiak szerint módosul
851012 – Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése, ellátása
- Különleges gondozás keretében, gyógypedagógiai ellátás – a sajátos nevelési igényű tanulók integrált ellátása:
- enyhe fokú testi-, érzékszervi-, beszéd, és értelmi fogyatékos tanulók;
- a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének súlyos rendellenessége,
- a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenessége,
- autista gyermekek különleges gondozása.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -