16. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2011. augusztus 16-i ülésére

Tárgy:   Polgármesteri Hivatal és Vállalkozók házának takarítására megbízás adása
Készítette:   Dr. Csorba Csaba jegyző
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület!

A költségvetést készítését követően felülvizsgálatra került a Polgármesteri Hivatal és az ahhoz tartozó Vállalkozók Házának takarítására vonatkozó szerződés. Az eredetileg megkötött szerződést csatolom az előterjesztéshez. A megállapodás megkötését követően, csak összegszerűségben történtek módosítások, jelenleg a takarításért bruttó 600.630Ft/hó összegű díjat fizetünk, melynek éves kihatása bruttó 7.207.560 Ft. A takarítószerekért, bruttó 40.650 Ft/hó, éves szinten bruttó 487.800 Ft kerül megfizetésre. Részben képviselői kezdeményezésre alapítva, a szerződést - élve a rendes felmondás jogával- felmondtuk. A takarítást a felmondási idő leteltét követően 2011. szeptember 1-től célszerű lenne saját gazdasági társasággal elvégeztetni. Az ellenszolgáltatás mértéke jelentősen nem változik, mert a szerződési feltételek szigorúak, megkövetelik a stabil személyzet alkalmazását, és a takarításra rendelkezésre álló munka időbeosztáson sem lehet változtatni. Javasoljuk, hogy a Képviselő-testület a takarítási feladatok ellátására a Zöldpark Nonprofit Kft-t (továbbiakban: Kft) bízza meg. A Kft, mely az önkormányzat kizárólagos tulajdonában áll, nem eredmény érdekelt, a társaságalapító okiratában meghatározott tevékenységi körén, módosítását követően képes ellátni a feladatot. A kért ellenszolgáltatás mértéke 300.000Ft.+ÁFA/hó éves szinten 3.600.000.Ft+ÁFA. A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX tv. 2/A. §-a szerint nem minősül szerződésnek így nem tartozik a tv. hatálya alá az alábbi követelményeknek megfelelő jogügylet:
 
"2/A. § (1) Nem minősülnek a 2. § (1) bekezdésének alkalmazásában szerződésnek azok a megállapodások, amelyeket
a) a 22. § (1) bekezdése szerinti ajánlatkérő és az olyan, százszázalékos tulajdonában lévő gazdálkodó szervezet köt egymással, amely felett az ajánlatkérő - tekintettel a közfeladat, illetve a közszolgáltatás ellátásáért vagy ellátásának megszervezéséért jogszabályon alapuló felelősségére - a stratégiai és az ügyvezetési jellegű feladatok ellátását illetően egyaránt teljes körű irányítási és ellenőrzési jogokkal rendelkezik, feltéve, hogy
b) a gazdálkodó szervezet a szerződéskötést követő éves nettó árbevételének legalább 90%-a az egyedüli tag (részvényes) ajánlatkérővel kötendő szerződések teljesítéséből származik. A szerződések teljesítéséből származik az azok alapján harmadik személyek részére teljesített közszolgáltatás ellenértéke is, tekintet nélkül arra, hogy az ellenértéket az ajánlatkérő vagy a közszolgáltatást igénybe vevő személy fizeti meg."

A fentiekre figyelemmel javasoljuk, hogy a Képviselő-testület utasítsa a Zöldpark Nonprofit Kft-t a Polgármesteri Hivatal és a hozzá tartozó Vállalkozók Házának takarítására, a költségek fedezetére mindösszesen havi 300.000 Ft+ÁFA költséget biztosít. A tisztítószerekre fordítható költségek összege havonta a bruttó 40.000 Ft/hó összeget nem haladhatja meg.
 
A döntés meghozatala a Képviselő-testület számára kockázattal nem jár, a költségvetés tekintetében éves szinten 3.607.560 Ft összegű megtakarítást eredményez. Az ellenszolgáltatás mértékét a Kft. addig tudja biztosítani, amíg a tartós közmunka pályázat lehetőségével élhet. A költségvetési megtakarításon felül előnyt jelent, hogy az irányítással, felügyelettel járó terhek, nem a hivatalon belül jelennek meg, illetve a társaság árbevétele nő, így nagyobb lehetősége van a vállalkozási tevékenységre. Nem merül fel a kapcsolt vállalkozással kapcsolatos adóhatóság irányába fennálló bejelentési kötelezettség, illetve piaci ár megállapítási kötelezettség. A társaság esetleges végelszámolása esetén gondoskodni kell a takarítási feladatok ellátásáról.

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Bizottság javasolja a Képviselő-testületnek, hogy a feladat ellátására utasítsa a Zöldpark Nonprofit Kft-t, a döntési javaslatban foglaltak szerint.

 
Döntési javaslat

"Utasítás takarítási feladat ellátására"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: ÁLTALÁNOS ÜGYEK
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizotság javasolja a Képviselő-testületnek, hogy a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX tv. 2/A. §-ban foglaltakra figyelemmel, az Önkormányzat tulajdonában álló Gyomaendrőd Szabadság tér 1. sz. alatti illetve a Gyomaendrőd Hősök út 56. sz. alatti épületek takarításáról úgy gondoskodjon, hogy 2011. szeptember 1. napjától a feladat ellátására utasítsa a kizárólagos tulajdonában álló Zöldpark Nonprofit Kft-t. A feladat teljesítéséért havi 300.000 Ft+ÁFA összeget adjon át a Kft-nek. A Kft. az alábbiak szerint köteles eleget tenni az utasításban foglaltaknak:

A tevékenységet 16.00 órától kezdheti meg azokban az irodákban, ahol már munkavégzés nem folyik. A Polgármesteri Hivatal képviselője legkésőbb 18,30-kor köteles minden irodát szabaddá tenni, amennyiben munkarendváltozás miatt fentieket legalább 50%-ban nem tudja biztosítani, úgy erről 48 órával előbb értesíteni köteles a Kft-t. Az irodákat, illetve tanácskozó termeket, melyek nem kerültek átadásra 18,30-ig a következő rendes munkanapi ütem keretén belül, vagyis 16,00-tól köteles kitakarítani. A takarítás ideje alatt a takarításra átadott irodák berendezési tárgyaiért felel, illetve felelősséggel tartozik az irodák valamint az épület zárásáért, a villamos energiával működő berendezési tárgyak kikapcsolásáért. (kivéve azokat, amelyek folyamatos működése szükséges)
Reggel 6,00 órától 7,30 óráig is végezhet takarítási tevékenységet az irodákban, de a Hivatal munkakezdési idejére köteles az épületet és az irodákat kinyitni.
Amennyiben a takarítási munkák befejeztével a Polgármesteri Hivatal dolgozói közül még munkát végeznek a takarító személyzet az irodák és aktuális épületszárny zárását átruházza az épületben tartózkodó hivatali dolgozóra, aki azt köteles aláírásával igazolni a takarító munkanaplójában. Abban az esetben, ha a munkakezdés alkalmával nyitott helyiségeket talál, arról köteles a Polgármesteri Hivatal vezetőjét, illetve helyettesét haladéktalanul értesíteni.
A Kft. a tevékenységet csak olyan alkalmazottakkal végeztetheti, akik erkölcsi bizonyítvánnyal rendelkeznek. A feladatot teljesítő alkalmazottak a Polgármesteri Hivatal képviselője előtt és jelenlétében köteles tevékenységének megkezdése előtt titoktartási nyilatkozatot tenni.

 


Határidők, felelősök:

Határidő: 2011. 09. 01.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: - NINCS FELELŐS KIJELÖLVE-

« Vissza
Vissza a főmenübe