2011. szeptember 29-i ülésére
Tárgy: | Önkormányzati fenntartású intézmények magasabb vezetőinek minősítési eljárása | |
Készítette: | Lévai Éva, Tóthné Rojik Edit | |
Előterjesztő: | Várfi András polgármester | |
Véleményező bizottság: | Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
A vezetőre vonatkozó értékelési szempontok
|
Nem megfelelő
0 pont
|
Kevéssé megfelelő
1 pont
|
Megfelelő 2 pont
|
Kiemelkedő 3 pont
|
Tervezés
|
|
|
|
|
1. Pedagógiai és nevelési /közművelődési / egészségügyi / szociális szolgáltatások, ellátási formák / szakmai programjainak szakszerű, jogszerű megvalósítása
|
|
|
|
|
2. Szervezeti és Működési Szabályzat előírásainak megtartása, érvényesítése / házirendben foglaltak érvényesítése
|
|
|
|
|
3. Intézményi Minőségirányítási Program, illetve az egészségügyi szolgáltatások, a szociális szolgáltatások minőségi fejlődésére irányuló szakszerű, jogszerű működtetés
|
|
|
|
|
4. Éves munkaterv szakszerű elkészítése
|
|
|
|
|
5. Költségvetés megtervezése, a jóváhagyott költségvetési előirányzat jogszerű és hatékony felhasználása
|
|
|
|
|
6. Humán erőforrás tervezés, humán erőforrás hatékony felhasználása
|
|
|
|
|
7. Fenntartói döntések végrehajtása
|
|
|
|
|
Indokolás:
|
|
|
|
|
Szervezés
|
|
|
|
|
1. Az intézmény munkavégzésének megszervezése (munkarend, munkaköri leírások, helyettesítés, szabadság
|
|
|
|
|
2. A munka egységes, és biztonságos feltételeinek megteremtése
|
|
|
|
|
3. Az intézmény működtetésével, karbantartásával és felújításával kapcsolatos munkák megszervezése
|
|
|
|
|
4. Kapcsolattartás az ellátottakkal, ügyfelekkel, szülőkkel, szülői szervezetekkel
|
|
|
|
|
5. Az ünnepek az ellátottak igényeihez/munkarendhez igazodó méltó megszervezése
|
|
|
|
|
Indokolás:
|
|
|
|
|
Vezetői ellenőrzés
|
|
|
|
|
1. Az ellenőrzés, értékelés tervszerűsége, folyamatossága
|
|
|
|
|
2. Az ellenőrzés, értékelés dokumentálása
|
|
|
|
|
3. Teljesítményértékelés eljárásrendjének érvényesítése
|
|
|
|
|
Indokolás:
|
|
|
|
|
Döntéshozatal jogszerűsége szakszerűsége
|
|
|
|
|
1. Munkáltatói döntések
|
|
|
|
|
2. Szakmai döntések
|
|
|
|
|
3. Költségvetést, gazdálkodást érintő döntések
|
|
|
|
|
4. Konfliktushelyzet kezelése
- alkalmazotti körben
- ellátottak körében/ tanulók körében
- szülők körében
|
|
|
|
|
Indokolás:
|
|
|
|
|
Az intézmény irányítása, szervezetfejlesztés
|
|
|
|
|
1. Szakszerű, jogszerű intézményműködtetés
(szakmai ismeretek gyakorlati alkalmazása)
|
|
|
|
|
2. Tagintézmények, intézményegységek, szervezeti egységek együttműködésének koordinálása, információs rendszer kialakítása és működtetése
|
|
|
|
|
3. A működéshez szükséges személyi és tárgyi feltételek előírásszerű biztosítása
|
|
|
|
|
4. Pályázatokon való részvétel, innovációs szerepvállalás
|
|
|
|
|
5. Az érdekképviseleti szervekkel való együttműködés
|
|
|
|
|
6. A fenntartóval való együttműködés
|
|
|
|
|
Indokolás:
|
|
|
|
|
Vezetői tulajdonságok, munkamagatartás
|
|
|
|
|
1. Munkakör ellátása szempontjából szükséges szakmai ismeretek, hatályos jogszabályok ismerete, alkalmazása
|
|
|
|
|
2. Pontosság, határidők betartása
|
|
|
|
|
3. Felelősségérzet, felelősségvállalás
|
|
|
|
|
4. Kezdeményezőkészség
|
|
|
|
|
5. Az intézmény érdekeinek képviselete
|
|
|
|
|
Indokolás:
|
|
|
|
|
|
|
|
polgármester
|
|
közalkalmazott
|
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Az Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság javasolja a Tisztelt Képviselő-testületnek az előterjesztés elfogadását. |
|
"Önkormányzati fenntartású intézmények magasabb vezetőinek minősítési eljárása "
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Személyzeti ügyek
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. tv. 40. §-ban, továbbá a közalkalmazottakról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a közoktatási intézményekben 138/1992. (X.8.) Korm rendelet 8. §-ban meghatározottakra figyelemmel Gyomaendrőd Város Önkormányzata által fenntartott intézmények magasabb vezetőinek teljesítményértékelését a határozat 1. sz. és 2. sz. melléklete szerint elfogadja.
A Képviselő-testület felkéri a polgármestert, hogy a döntésről az intézményvezetőket tájékoztassa.
1. számú melléklet
A magasabb vezetők teljesítményértékelésének rendszere (tervezet)
Gyomaendrőd Város Önkormányzata által megbízott magasabb vezetők teljesítményértékelésének célja:
- a magasabb vezetői feladatok ellátásának reális megítélése, és az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok objektív értékelése
- motiválás, személyiségfejlesztés és hatékonyságnövelés
- humán erőforrás fejlesztése, a továbbképzési szükségletek meghatározása
- a személyi döntések megalapozása (fizetési fokozatok közötti várakozási idő csökkentése, jutalmazás, kitüntetés, …)
A teljesítményértékelés időpontja
- A Kjt. 40. § (1) a), b), c), e), f), és a (2) bekezdése szerint: a magasabb vezetőt minősíteni kell, közoktatási intézményvezető esetében minősíteni lehet.
- A megbízott magasabb vezető megbízatásának lejárta előtt fél évvel.
A teljesítményértékelés módszere:
- A magasabb vezetők teljesítményértékelése a fenntartó által jóváhagyott 2. számú melléklet szerinti teljesítményértékelő lap alkalmazásával történik, mely:
- a magasabb vezető önértékelésére
- a tagintézmények, intézményegységek vezetőinek, illetve az intézményben a Kjt. 23. § (2) bekezdése szerint a magasabb vezető megbízással rendelkező beosztású közalkalmazottai értékelésre épülő munkáltatói értékelés.
A teljesítményértékelés eljárásrendje:
- a magasabb vezető önértékelése, az értékelő lapot kitölti a magasabb vezető
- a magasabb vezető teljesítményét értékelik a tagintézmények, intézményegységek vezetői, illetve az intézményben a Kjt. 23. § (2) bekezdése szerint, magasabb vezető megbízással rendelkező közalkalmazottai az értékelőlap kitöltésével, melyet megküldenek a Polgármesteri Hivatal személyügyi előadójának,
- egyéni értékelő beszélgetésre kerül sor az intézményvezetővel, melyen részt vesz a polgármester, jegyző, - amennyiben az értékelt vezető szükségesnek ítéli- érdekképviseleti képviselő,
- a jegyző összefoglaló értékelést készít az önértékelés, a benyújtott értékelő lapok és az egyéni értékelő beszélgetés alapján,
- a végleges összefoglaló értékelést a polgármester ismerteti az értékelt vezetővel, aki írásban észrevételt tehet a teljesítményértékeléssel kapcsolatban.
- a munkáltató által kitöltött, a magasabb vezető által aláírt teljesítményértékelő lap egy példányát a polgármester átadja az értékelt vezetőnek, egy példány a polgármester által vezetett közalkalmazotti nyilvántartásba kerül.
Az értékelés szempontjai:
A magasabb vezetők teljesítményértékelése a munkaköri leírásban meghatározott feladatok teljesítésére és a munkamagatartásra irányul.
A teljesítményértékelés területei:
- tervezés, szervezés, ellenőrzés,: értékelés a szakmai/pedagógiai, munkáltatói, /tanügy/ -igazgatási, gazdálkodási feladatokat érintően,
- a döntéshozatal jogszerűsége,
- az intézmény irányítása, szervezetfejlesztés,
- vezetői tulajdonságok, munkamagatartás.
Az értékeléshez adható pontszámok meghatározása és a teljesítményértékelés eredménye a Kjt. valamint a végrehajtására kiadott 138/1992. (X.8.) Korm. rendelet előírásai alapján történik.
Az értékeléshez adható pontszámok meghatározása:
Kiemelkedő minősítés 3 pont
Megfelelő minősítés 2 pont
Kevéssé megfelelő 1 pont
Nem megfelelő minősítés 0 pont
A teljesítményértékelés eredménye:
A teljesítményértékelés eredményét a ténylegesen adott pontszámoknak az értékelési szempontok maximális pontszámához viszonyított aránya alapján kell meghatározni.
Az értékelés eredménye:
Kiválóan alkalmas 80-100%
Alkalmas 60-79%
Kevéssé alkalmas 30-59%
Alkalmatlan 30% alatt
Alkalmatlan a magasabb vezető akkor is, ha egy minősítési szempont értékelésekor nem megfelelő minősítést kap.
2. számú melléklet
Teljesítményértékelő lap
Magasabb vezetői megbízással rendelkező közalkalmazottak részére
Név:
Munkahely:
A vezetői megbízás kezdete:
A vezetőre vonatkozó értékelési szempontok |
Nem megfelelő 0 pont |
Kevéssé megfelelő 1 pont |
Megfelelő 2 pont |
Kiemelkedő 3 pont |
Tervezés |
|
|
|
|
1. Pedagógiai és nevelési /közművelődési / egészségügyi / szociális szolgáltatások, ellátási formák / szakmai programjainak szakszerű, jogszerű megvalósítása |
|
|
|
|
2. Szervezeti és Működési Szabályzat előírásainak megtartása, érvényesítése / házirendben foglaltak érvényesítése |
|
|
|
|
3. Intézményi Minőségirányítási Program, illetve az egészségügyi szolgáltatások, a szociális szolgáltatások minőségi fejlődésére irányuló szakszerű, jogszerű működtetés |
|
|
|
|
4. Éves munkaterv szakszerű elkészítése
|
|
|
|
|
5. Költségvetés megtervezése, a jóváhagyott költségvetési előirányzat jogszerű és hatékony felhasználása |
|
|
|
|
6. Humán erőforrás tervezés, humán erőforrás hatékony felhasználása
|
|
|
|
|
7. Fenntartói döntések végrehajtása
|
|
|
|
|
Indokolás:
|
|
|
|
|
Szervezés
|
|
|
|
|
1. Az intézmény munkavégzésének megszervezése (munkarend, munkaköri leírások, helyettesítés, szabadság |
|
|
|
|
2. A munka egységes, és biztonságos feltételeinek megteremtése |
|
|
|
|
3. Az intézmény működtetésével, karbantartásával és felújításával kapcsolatos munkák megszervezése |
|
|
|
|
4. Kapcsolattartás az ellátottakkal, ügyfelekkel, szülőkkel, szülői szervezetekkel |
|
|
|
|
5. Az ünnepek az ellátottak igényeihez/munkarendhez igazodó méltó megszervezése |
|
|
|
|
Indokolás:
|
|
|
|
|
Vezetői ellenőrzés
|
|
|
|
|
1. Az ellenőrzés, értékelés tervszerűsége, folyamatossága |
|
|
|
|
2. Az ellenőrzés, értékelés dokumentálása
|
|
|
|
|
3. Teljesítményértékelés eljárásrendjének érvényesítése |
|
|
|
|
Indokolás:
|
|
|
|
|
Döntéshozatal jogszerűsége szakszerűsége
|
|
|
|
|
1. Munkáltatói döntések
|
|
|
|
|
2. Szakmai döntések
|
|
|
|
|
3. Költségvetést, gazdálkodást érintő döntések |
|
|
|
|
4. Konfliktushelyzet kezelése - alkalmazotti körben - ellátottak körében/ tanulók körében - szülők körében |
|
|
|
|
Indokolás:
|
|
|
|
|
Az intézmény irányítása, szervezetfejlesztés |
|
|
|
|
1. Szakszerű, jogszerű intézményműködtetés (szakmai ismeretek gyakorlati alkalmazása) |
|
|
|
|
2. Tagintézmények, intézményegységek, szervezeti egységek együttműködésének koordinálása, információs rendszer kialakítása és működtetése |
|
|
|
|
3. A működéshez szükséges személyi és tárgyi feltételek előírásszerű biztosítása |
|
|
|
|
4. Pályázatokon való részvétel, innovációs szerepvállalás |
|
|
|
|
5. Az érdekképviseleti szervekkel való együttműködés |
|
|
|
|
6. A fenntartóval való együttműködés
|
|
|
|
|
Indokolás:
|
|
|
|
|
Vezetői tulajdonságok, munkamagatartás
|
|
|
|
|
1. Munkakör ellátása szempontjából szükséges szakmai ismeretek, hatályos jogszabályok ismerete, alkalmazása |
|
|
|
|
2. Pontosság, határidők betartása
|
|
|
|
|
3. Felelősségérzet, felelősségvállalás
|
|
|
|
|
4. Kezdeményezőkészség
|
|
|
|
|
5. Az intézmény érdekeinek képviselete
|
|
|
|
|
Indokolás:
|
|
|
|
|
A magasabb vezető munkavégzésével kapcsolatos egyéb lényeges körülmény, megjegyzés, a fejlesztendő területekre vonatkozó javaslatok, célkitűzések:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Elérhető pontszám:
Az értékelési szempontok szerint elérhető összes pontszám maximum 90 pont.
Elért pontszám: …………………………….
A teljesítményértékelés eredménye:
Kiválóan alkalmas 80-100%
Alkalmas 60-79%
Kevéssé alkalmas 30-59%
Alkalmatlan 30% alatt
A közalkalmazott minősítése: ………………………………………
A magasabb vezető észrevétele a teljesítményértékeléssel kapcsolatban:…………………….... ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
A teljesítményértékelés tartalmát és megállapításait a magasabb vezetői megbízással rendelkező közalkalmazottal ismertettem:
Gyomaendrőd, ………………………..
|
|
|
polgármester |
A teljesítményértékelés tartalmát ismerem, észrevételeim megtettem:
Gyomaendrőd, ………………………..
Közalkalmazott
|
|
Határidők, felelősök:
Határidő: folyamatos
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Lévai Éva