31. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2012. február 23-i ülésére
2012. február 23-i ülésére
Tárgy: | 2012 évre teljesítmény követelmény meghatározása | |
Készítette: | Dr. Csorba Csaba jegyző | |
Előterjesztő: | Várfi András polgármester | |
Véleményező bizottság: | Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
Tisztelt Képviselő-testület!
A köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. Évi XXIII. Törvény (továbbiakban: Ktv.) 34.§ (1) bekezdése szerint a köztisztviselő munkateljesítményét a közigazgatási szerv kiemelt céljainak figyelembevételével meghatározott teljesítmény követelmények alapján kell értékelni. A helyi önkormányzat esetében a teljesítmény követelmények alapját képező célkitűzéseket a képviselő-testület állapítja meg. A helyi önkormányzatok esetében a jegyző évente határozza meg, a köztisztviselő teljesítmény értékeléséhez kapcsolódó teljesítménykövetelményeket a képviselő-testület által meghatározott célkitűzések alapján. A minősítés elkészítése során fel kell használni az éves teljesítményértékelések megállapítását is. A Ktv. a teljesítmény-értékelés tartalmi és módszertani kérdéseiről részletesen nem rendelkezik.. A megállapított teljesítmény-követelmények figyelembevételével legkésőbb a tárgyév végéig értékeli a jegyző a köztisztviselők egyéni munkateljesítményét. A jegyző esetében a polgármester állapítja meg a tárgyévre vonatkozó teljesítmény-követelményeket, értékeli teljesítményét, és az értékelésről tájékoztatja a képviselő-testületet.
A kiemelt célok egyértelmű meghatározása megalapozza az egyéni teljesítmény-követelményeket, amelyek értékelése nélkül nem kerülhet sor a köztisztviselők alapilletményének eltérítésére. A Ktv. 43.§ (4) bekezdése alapján ugyanis a jegyző át nem ruházható hatáskörében a megállapított személyi juttatások előirányzatán belül az egyéni teljesítményértékeléstől függően a köztisztviselő besorolása szerinti fizetési fokozathoz tartozó alapilletményét legfeljebb 30%-kal megemelheti, vagy legfeljebb 20%-kal csökkentett mértékben állapíthatja meg.
A kiemelt célok megállapításához kapcsolódóan fontos jogi követelmény, hogy a képviselő-testület, illetőleg a polgármester, a jegyző valamint a hivatal ügyintézője részére jogszabályban meghatározott államigazgatási hatáskör tekintetében konkrét, utasításszerű feladatkijelölést nem határozhat meg.
A köztisztviselői egyéni éves teljesítményértékelés célja, hogy növekedjék a közszolgálati jogviszonyban állók igazgatási teljesítménye, javuljon munkájuk szakmai színvonala. A hivatali munka hatékonysága megkívánja, hogy minden köztisztviselő úgy végezze a napi szakmai munkáját, hogy az a mindenkori önkormányzat szándékaival, kitűzött közigazgatási céljaival összhangban legyen. A kiemelt célok meghatározásához külön csoportosítottuk az önkormányzat egészének működésére (átfogó célok), az egyes alaptevékenységi területekre (tevékenységi célok), az alaptevékenység ellátását segítő, kiszolgáló tevékenységekre vonatkozó célokat (funkcionális célok), valamint az eseti célokat.
I.
A 2011-es évben az önkormányzat működését meghatározó jogszabályok megváltoztak. A jogi környezet megváltozása kihat azokra az okiratokra, szabályzatokra melyek meghatározzák az önkormányzati igazgatás kereteit. Mindezekre figyelemmel 2012-ben az önkormányzat gazdálkodását szabályozó rendelkezéseket haladéktalanul felül kell vizsgálni, el kell végezni a szükséges módosításokat. Gondoskodni kell a felülvizsgált okiratok erre rendszeresített nyilvántartásokon történő keresztül vezetésén. A 2011 évi CXCV tv. az államháztartásról, és a végrehajtása tárgyában kiadott kormányrendelet által meghatározott feladatok határidőben történő teljesítésével biztosítani kell az önkormányzati gazdálkodás átláthatóságát.
II.
A jogi környezet változásából adódan felül kell vizsgálni az önkormányzati rendeleteket, erre ütemtervet kell kidolgozni.
III.
Az 2011. évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól hatálybalépésére történő felkészülés, melynek keretében ki kell alakítani az új hivatali struktúrát, meg kell határozni a feladatok ellátásához szükséges személyi állomány nagyságát. Tovább kell folytatni az önkormányzati igazgatás területén az elektronikus ügyintézés lehetőségének megteremtését.
IV.
Elő kell készíteni az állami feladat átvállalásból adódóan az új önkormányzati törvénynek megfelelő intézményi struktúrát, meg kell vizsgálni, hogy mely területen indokolt a feladat ellátás visszakérése az államtól. A hivatalon belül ki kell jelölni azon személyeket akik foglalkoznak a vagyon átadásával.
V.
Az önkormányzati gazdálkodás kapcsán figyelemmel a szűkös anyagi lehetőségekre meg kell követelni, mind az intézményeknél, mind a gazdasági társaságoknál a likviditási terv szigorú és következetes betartását. Törekedni kell az önkormányzat lejárt követeléseinek hatékony behajtására. Elő kell készíteni azon pályázatok benyújtására vonatkozó javaslatokat, melyek lehetővé teszik a működési költségek csökkentését.
VI.
Az önkormányzati vagyongazdálkodás területén a kihasználatlan, funkcióval nem rendelkező vagyontárgyak értékesítésére koncepciót kell kialakítani.
VII.
Tovább kell folytatni az önkormányzat gazdasági társaságainál az elindult ésszerűsítési folyamatot, törekedni kell a transzferárak csökkentésére.
VIII.
Meg kell vizsgálni, hogy az önkormányzat a járási közigazgatás kialakításával milyen módon kapcsolódhat be a térségen belül az állami feladatellátásba, pl a köznevelés, a közlekedés, és az egyéb infrastruktúrális igény esetén.
IX.
Közfoglalkoztatásban, szociális földprogramban meglévő lehetőségek kihasználása az önkormányzati feladatellátás területén.
Döntéshozói vélemények
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
A bizottság javasolja a Képviselő-testületnek 2012-es évre a célkitűzések elfogadását. |
|
"2012 évre teljesítmény követelmény meghatározása"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Testületi ügyek
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII tv. 34.§ (3) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva a 2012-es évre a köztisztviselőkkel szemben előírt teljesítménykövetelmények alapját képező célkitűzéseket az alábbiak szerint határozza meg:
I.
A 2011-es évben az önkormányzat működését meghatározó jogszabályok megváltoztak. A jogi környezet megváltozása kihat azokra az okiratokra, szabályzatokra melyek meghatározzák az önkormányzati igazgatás kereteit. Mindezekre figyelemmel 2012-ben az önkormányzat gazdálkodását szabályozó rendelkezéseket haladéktalanul felül kell vizsgálni, el kell végezni a szükséges módosításokat. Gondoskodni kell a felülvizsgált okiratok erre rendszeresített nyilvántartásokon történő keresztül vezetésén. A 2011 évi CXCV tv. az államháztartásról, és a végrehajtása tárgyában kiadott kormányrendelet által meghatározott feladatok határidőben történő teljesítésével biztosítani kell az önkormányzati gazdálkodás átláthatóságát.
II.
A jogi környezet változásából adódan felül kell vizsgálni az önkormányzati rendeleteket, erre ütemtervet kell kidolgozni.
III.
Az 2011. évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól hatálybalépésére történő felkészülés, melynek keretében ki kell alakítani az új hivatali struktúrát, meg kell határozni a feladatok ellátásához szükséges személyi állomány nagyságát. Tovább kell folytatni az önkormányzati igazgatás területén az elektronikus ügyintézés lehetőségének megteremtését.
IV.
Elő kell készíteni az állami feladat átvállalásból adódóan az új önkormányzati törvénynek megfelelő intézményi struktúrát, meg kell vizsgálni, hogy mely területen indokolt a feladat ellátás visszakérése az államtól. A hivatalon belül ki kell jelölni azon személyeket, akik foglalkoznak a vagyon átadásával.
V.
Az önkormányzati gazdálkodás kapcsán figyelemmel a szűkjös anyagi lehetőségekre meg kell követelni, mind az intézményeknél, mind a gazdasági társaságoknál a likviditási terv szigorú és következetes betartását. Törekedni kell az önkormányzat lejárt követeléseinek hatékony behajtására. Elő kell készíteni azon pályázatok benyújtására vonatkozó javaslatokat, melyek lehetővé teszik a működési költségek csökkentését.
VI.
Az önkormányzati vagyongazdálkodás területén a kihasználatlan, funkcióval nem rendelkező vagyontárgyak értékesítésére koncepciót kell kialakítani.
VII.
Tovább kell folytatni az önkormányzat gazdasági társaságainál az elindult ésszerűsítési folyamatot, törekedni kell a transzferárak csökkentésére.
VIII.
Meg kell vizsgálni, hogy az önkormányzat a járási közigazgatás kialakításával milyen módon kapcsolódhat be a térségen belül az állami feladatellátásba, pl a köznevelés, a közlekedés, és az egyéb infrastruktúrális igény esetén.
IX.
Közfoglalkoztatásban, szociális földprogramban meglévő lehetőségek kihasználása az önkormányzati feladatellátás területén.
Határidők, felelősök:
Határidő: 2012. 03. 30.
Felelős: Dr. Csorba Csaba
Hivatali felelős: Dr. Csorba Csaba