41. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Képviselő-testület
2012. február 23-i ülésére

Tárgy:   Csatlakozás közös földgáz beszerzéshez
Készítette:   Tóth Beatrix
Előterjesztő:   Várfi András polgármester

A napirend sosron kívüli beterjesztését engedélyezem.

Várfi András s.k.

Polgármester

Tisztelt Képviselő-testület!

A Békés Megyei Önkormányzat a gazdasági válság negatív hatásainak csökkentése, az önkormányzati szektor és intézményei érdekérvényesítő képességének növelése, valamint a mindennapi működési költségek csökkentése érdekében a 2009. 2010. és 2011. években sikeresen lezajlott konzorciumi közös földgáz beszerzéseket követően, 2012. január 25. napján kelt levelében felmérést végzett a Békés megyei települési önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások körében egy estlegesen lefolytatandó, 2012. július 1-jétől 2013. június 30. napjáig terjedő gázévre vonatkozó együttműködési szándékról. A Békés Megyei Önkormányzat a földgáz energia beszerzését partneri együttműködéssel, konzorciumi keretek között kívánja véghezvinni, melybe Békés megye beszerzésben érdekelt települési önkormányzatait, önálló gazdálkodású intézményeit, többcélú kistérségi társulásait, a Megyei Önkormányzat fenntartása alatt álló intézményeket kívánja bevonni.
A konzorciumhoz való csatlakozási szándékot és a beszerezni kívánt földgáz mennyiségére vonatkozó adatszolgáltatást 2012. március 5.-ig kell megtenni a Békés Megyei Önkormányzat felé.
Gyomaendrőd Város Önkormányzata az elmúlt három évben is részt vett a közös földgáz beszerzésben. Tekintettel az ennek során szerzett pozitív tapasztalatokra, a jelentkezésre nyitva álló rövid időre, valamint Nagy Sándor energetikus véleményére – mely az előterjesztés mellékletét képezi -, Gyomaendrőd Város Polgármestere előzetesen jelezte az önkormányzat csatlakozási szándékát. Az energetikus véleménye szerint a 20 m3/óra teljesítmény feletti fogyasztási helyekkel kellene résztvenni a közös földgázbeszerzésben. A 2011-2012-es gázévre vonatkozó közbeszerzésben 9 ilyen fogyasztási  hellyel vettünk részt. Erre a 9 fogyasztási helyre 210.510 m3 mennyiségű gázt igényeltünk, melynek értéke a tavaly készült szakvéleményben szereplő nettó 75 Ft/m3 -es árral számolva 15.788.250-Ft, ami azt jelenti, hogy mindenképpen közbeszerzési eljárást kell lefolytatni. Amennyiben Gyomaendrőd Város Önkormányzata részt vesz a közös közbeszerzésben, annak költségei megoszlanak a résztvevők között. Természetesen a csatlakozási szándékot Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének is ki kell nyilvánítania, és jóvá kell hagynia a közös földgáz beszerzésben való részvételre irányuló szindikátusi szerződés tervezetét, mely a határozati javaslat mellékletét képezi. Amennyiben elfogadásra kerül a csatlakozás, az ügy továbbfolytatása érdekében szükséges adatszolgáltatás is megtörténik.
 
Kérem, szíveskedjenek az előterjesztést megvitatni és dönteni.

Döntési javaslat

"Csatlakozás közös földgáz beszerzésre irányuló szindikátushoz"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Közművesítés, infrastruktúra
A Képviselő-testület a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

 

Gyomaendrőd Város Képviselő-testülete csatlakozik a 2012. július 1-jétől 2013. június 30-ig terjedő gázévre vonatkozó közös földgáz beszerzésre irányuló szindikátushoz és elfogadja a határozati javaslat mellékletét képező szindikátusi szerződés tervezetét, továbbá felhatalmazza a polgármestert annak aláírására, valamint a közös földgáz beszerzés ügyében való eljárásra.
 
SZINDIKÁTUSI SZERZŐDÉS
 
Alulírott önkormányzatok, önkormányzati intézmények, önkormányzati többcélú kistérségi társulások (a továbbiakban jelen megállapodásban: „Önkormányzatok”) ezennel – energia beszerzési feladataik összehangolása céljából – a Békés Megyei Önkormányzat (a továbbiakban: „Gesztor”) koordinálása mellett az alábbi együttműködési megállapodást (Szindikátusi Szerződés) kötik:
I.                    Előzmények
I.1. A Gesztor, mint területi önkormányzat olyan helyi önkormányzat, mely kiemelten kezeli többek között a települési önkormányzatokkal való társulások megszervezését, érdek-összehangolási célból és elősegíti a helyi Önkormányzatok együttműködését, fejlesztését és működési feladataik hatékonyabb megvalósulását.
I.2. A Gesztor az előzőekben jelölt feladatok ellátásával kapcsolatosan saját tevékenységében nyomon követi az Önkormányzatok működésével kapcsolatos külső (főként gazdasági és társadalmi) környezet alakulását és vizsgálja azokat a területeket, melyek terén az Önkormányzati együttműködés eredményesen fejleszthető. A Gesztor érdekelt az együttműködéssel kapcsolatos kezdeményezések megszervezésében. Ezen keretek között a Gesztor megvizsgálta a földgáz (a továbbiakban: energia) közös beszerzésére vonatkozó térségi együttműködés lehetőségeit. A Gesztor jelen Szindikátusi Szerződés alapján előkészítette és kialakította azokat a jogi kereteket, melyek a közös energia beszerzés előkészítése és lebonyolítása feltételeit képezik.
I.3. Az Önkormányzatok érdekeltek abban, hogy fenntartsák és javítsák a működésükkel érintett megye gazdasági környezetét. Ennek keretében érdekeltek abban, hogy a saját és intézményeik energia-beszerzési feltételeit optimalizálják, összehangolják és ezáltal csökkentsék működési költségeiket.
I.4. A fentiek alapján Felek megállapítják, hogy az energia felhasználással kapcsolatos fentiekben írt céljaik összhangban állnak és közösek. Erre tekintettel érdekeltek abban, hogy közösen megvizsgálják az energia felhasználással kapcsolatos kérdéseket és együttműködjenek a liberalizált energia piacon a közös összefogással, piacszervezéssel kialakítható előnyök elérése végett. Az együttműködés az energia igények kielégítésére irányuló közös beszerzési tevékenységek lehetőségeinek elemzésére, felkutatására és az abból adódó előnyök kihasználására is irányul. A Felek előzetesen is vélelmezik, hogy a nagyobb energia igénnyel rendelkező, összehangoltan fellépő fogyasztók és fogyasztói közösségek kedvezőbb beszerzési feltételeket (így gazdasági előnyöket) érhetnek el, mint egy-egy kisebb fogyasztó, vagy fogyasztói közösség.
I.5. Felek lehetőséget biztosítanak ahhoz, hogy jelen Szindikátusi Szerződéshez – így a közös energia beszerzéshez - csatlakozzanak más Önkormányzatok, vagy ezek intézményei és kistérségi társulásai is, ha ezen alanyok közbeszerzési szempontból ajánlatkérőnek (un. klasszikus ajánlatkérőként) minősülnek és ha elfogadják magukra nézve kötelezőnek a jelen szindikátusi szerződésbe foglalt szabályokat, továbbá vállalják a közös energia beszerzéssel kapcsolatos együttműködést. A csatlakozással ezen alanyok jelen Szindikátusi Szerződésben Félnek minősülnek.
 
 
II.                  Együttműködés célja
II.1. A Felek jelen Szindikátusi Szerződésbe foglalt együttműködésének a célja: közös energia beszerzés feltételeinek a megteremtése, a beszerzés formális és tartalmi kereteinek a meghatározása, az energia beszerzés végrehajtására vonatkozó felhatalmazások megteremtése és a közös energia beszerzés érdekében vállalt kötelezettségek meghatározása. A jelen Szindikátusi Szerződés kiterjed az Önkormányzatok, az önkormányzati kistérségi társulások és az önkormányzatok fenntartásában lévő intézményeik (ha az Önkormányzat nyilatkozatából más nem következik, akkor az önálló jogi személyiségű intézmények csatlakozási nyilatkozattal jelölik meg a saját fogyasztási helyeiket és vállalnak kötelezettséget, a jelen Szindikátusi Szerződésben írtak elfogadására) 0-100 m3/h teljesítményű földgázfogyasztási helyeikre, továbbá az általuk külön megjelölt más 100 m3/h feletti teljesítményű földgázfogyasztási helyekre is. Kiterjed továbbá a jelen Szindikátusi Szerződéshez – az I.5. pont alapján - csatlakozó további Felek által megjelölt földgázfogyasztási helyekre is.
II.2. A Szindikátusi Szerződés további célja, a közös energia beszerzés során olyan feltételek megteremtését jelenti, melyek elősegítik az energia beszerzésére Felek által fordított várható költségek csökkentését, a korábbi közös beszerzés során elért költségszint megtartását. Ebből a célból és az együttműködés teremtette lehetőségeket kihasználva, a közös energia beszerzés során – a Felek fogyasztási kapacitásának és energia felhasználásának összességében rejlő lehetőségeket kihasználva, ezekhez mérten előnyös szerződési és ármeghatározási feltételek elérése érdekében – a Felek együttesen, a Gesztor által összehangoltan kívánnak fellépni.
II.3. A Felek a Szindikátusi Szerződés II.1 és II.2 pontjaiban meghatározott cél érdekében jóhiszeműen együttműködnek egymással és minden szükséges döntést meghoznak, ill. intézkedést megtesznek, továbbá elkövetnek azért, hogy az ott meghatározott cél megvalósuljon.
II.4. A Felek – mint mindannyian a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (a továbbiakban „Kbt.”) hatálya alá tartozó klasszikus ajánlatkérők - a közös energia beszerzés érdekében, teljes ellátás alapú, földgáz energia beszerzésére (megvásárlására) irányuló energia beszerzési társulást hoznak létre a Gesztor koordinálásával jelen Szindikátusi Szerződés tartalma szerint.
III.               Közös energia beszerzés
III.1. A Felek a Gesztor közreműködésével a 0-100 m3/h teljesítményű, továbbá az ezeken felül is általuk megadott saját és intézményi felhasználási helyeik esetében (jelen Szindikátusi Szerződés időtartama alatt) közös közbeszerzési eljárást írnak ki (a továbbiakban: pályázat) az energia (földgáz) beszerzéseik vonatkozásában (az adott Fél szabadon dönt arról, hogy a 20 m3/h vásárolt kapacitást meg nem haladó, egyetemes földgázszolgáltatásra jogosult felhasználási helyeit a pályázatban szerepeltetni kívánja e, vagy azokra egyetemes szolgáltatási szerződést köt). A közös közbeszerzési eljárás együttesen, az összes gázigény vonatkozásában kerül kiírásra, a 2012-2013-es gázév (gázév a 2012. július 01. 06:00 óra és 2013. július 01. 06:00 óra közötti időszak) időszakára.  
III.2. A közös energia beszerzési pályázatot a Felek, mint ajánlatkérők együttesen, a Kbt. 21. § (3) bekezdése szerint közösen lefolytatott közbeszerzés keretében bonyolítják le akként, hogy az adott Fél, vagy közbeszerzésre kötelezett intézménye külön-külön lesznek szerződő felei az eljárás alapján megkötött szerződéseknek. A közbeszerzés során Felek a Gesztort hatalmazzák fel arra, hogy nevükben és megbízásukból eljárjon, azaz a Gesztor a saját maga és a többi Fél nevében folytatja le az eljárást és jár el az eljárás során. A közös közbeszerzést a Felek a Gesztor …/2012. (II. 24.) KT. sz. határozatával elfogadott közbeszerzési szabályzata szerint bonyolítják le (a közbeszerzési szabályzat jelen Szindikátusi Szerződés elválaszthatatlan mellékletét képezi), így a Felek, mint ajánlatkérők alávetik magukat ezen eljárási szabályok alkalmazásának a jelen Szindikátusi Szerződés alapján folytatott közbeszerzés során. A Felek a közbeszerzési eljárássukkal kapcsolatos döntések meghozatalára a Gesztor közbeszerzési bizottságát hatalmazzák meg (a továbbiakban: „Bizottság”). A közbeszerzés során hozott döntések előkészítésében a Felek képviselői mint szakmai előkészítők részt vehetnek. Felek felhatalmazzák a Bizottságot a közbeszerzés során hozott valamennyi döntésre, az ajánlatok nevükben való elbírálását is beleértve. A közbeszerzési eljárás előkészítésével és lefolytatásával a Felek a Gesztort bízzák meg.
III.3. A Felek – mint ajánlatkérők ill. azok képviselői – jelen okirat aláírásával felhatalmazást adnak a Bizottságnak arra, hogy a Szindikátusi Szerződés alapján írja ki (ennek során határozza meg az eljáráshoz választott eljárási fajtát), bonyolítsa le a közös energia beszerzési eljárást, továbbá az ajánlattevők vonatkozásában határozza meg a részvételi, alkalmassági és ajánlati feltételeket, az értékelés szempontjait, tekintettel arra, hogy a pályázatban az ajánlatkérők által megadott összes és teljes mennyiségre együttesen lehet csak érvényes ajánlatot tenni (azaz a gazdasági hatás együttes ajánlatnál várható kedvezőbb feltételeit tekintve részajánlattételre nincs lehetőség). A Gesztor közbeszerzési bizottsága ezen felhatalmazás alapján, jelen Szindikátusi Szerződés keretei között vállalja az eljárás lebonyolítását.
III.4. A Gesztor közbeszerzési szabályzata szerint meghatározza és megbízza az eljárás előkészítésében és lebonyolításában résztvevő személyeket – így az összes résztvevő szervezet által delegált személyeket is - és javaslatot tesz az eljárás eredményére a döntésre jogosult Bizottságnak. A Gesztor a közös energia beszerzés és a pályázat jogi és szakértői támogatására szakértőt vesz igénybe. A Gesztor által felkért szakértő (a továbbiakban: „Szakértő”) a KOVÁCS ÜGYVÉDI IRODA (4026 Debrecen, Darabos u. 37. sz.). A Szakértő  megbízási szerződés alapján biztosítja a Gesztor által a jelen Szindikátusi Szerződés szerint vállalt feladatok támogatását - a jogi és szakmai tanácsadást is beleértve - biztosítja a közbeszerzési eljáráshoz szükséges hivatalos közbeszerzési tanácsadói közreműködést is (a közbeszerzési tanácsadó nevét a megbízási szerződés tartalmazza).
IV.               Kötelezettségvállalások
IV.1. A Felek kötelezik magukat arra, hogy mint ajánlatkérők a Kbt. 21. § (1) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az előírt bejelentési kötelezettségüket teljesítik a Közbeszerzési Hatóság felé a megadott határidőn belül.
A Felek kötelezik magukat továbbá arra is, hogy gázigényüket jelen Szindikátusi Szerződés keretei között lebonyolított közös közbeszerzéssel elégítik ki és egymással a beszerzéssel érintett energiamennyiség mértéke arányában megosztják a pályázatból származó előnyöket. Felek kötelezik magukat az eljárásban való részvételre és az eljárás eredményeként a Bizottság által elfogadott szerződések IV.2. pont szerinti megkötésére a gesztor részére teljesített adatszolgáltatásban megadott felhasználási helyeik vonatkozásában. IV.2. A Felek kötelezik magukat arra, hogy aláírják az eljárás nyertesével az eljárás eredményeként elfogadott, az ellátásukra vonatkozó energia beszerzésére (megvásárlására) vonatkozó szerződéseket. A Felek kötelezik magukat arra, hogy a szerződéskötés előfeltételeként a 2012-2013-es gázév kezdetére (azaz 2012. július 01. napjára) gondoskodnak eddigi energia ellátási (földgázvásárlási) szerződéseik megszüntetéséről és kötelezik magukat a megszűnés időpontját követő naptól az új energia ellátási szerződések megkötésére a közbeszerzési eljárás eredménye szerint. 
IV.3. A Felek kötelezik magukat arra, hogy jóhiszeműen a tőlük elvárható mértékben együttműködnek egymással az eljárás lebonyolításában, a szerződéskötésben, és a lehető legteljesebb mértékben segítik a Gesztort az eljárással kapcsolatos feladatokban. Ennek alapján kötelezettséget vállalnak az eljárás lebonyolításához adatszolgáltatásra, mely legalább a következő adatok szolgáltatását jelenti:
-         földgáz felhasználási hely pontos címe (postai irányítószáma, település neve, utca elnevezése és házszáma),
-         földgáz felhasználási hely azonosító száma (POD szám),
-         földgáz felhasználási helyet használó intézmény megnevezése,
-         földgáz felhasználási helyen felszerelt gázmérő m3/h értékű kapacitása (a 100 m3/h teljesítményt elérő, vagy meghaladó gázmérők esetében a 2012-2013-es gázévre lekötött kapacitás nagysága m3/h értéken),
-         földgáz felhasználási hely tervezett gázigényének mértéke a 2012-2013-es gázévre gnm3 értéken, a mennyiség tervezett havi megoszlásával.
A jelen Szindikátusi Szerződés teljesítéséhez és elszámolásához szükséges további adatszolgáltatásra a Gesztor felhívása szerinti módon és időben Felek kötelezik magukat. A Felek jelen nyilatkozat aláírásával felhatalmazzák - a közös energia beszerzéshez kötött célból - a Gesztort a rendelkezésére bocsátott adatok kezelésére és szükség esetén azok továbbítására.
IV.4. A Gesztor – a Szakértő és Gesztor munkatársainak közreműködésével - az alábbi feladatokat látják el a közbeszerzési eljárás lebonyolítása során:
1.       Az eljárás időbeli ütemtervének kialakítása
Az eljárás lebonyolítás menetrendjének, feladatainak és eljárási határidőknek a figyelembevételével a Bizottság a Szakértő közreműködésével egy – az egyes eljárási cselekmények határidejét tartalmazó - ütemtervet határoz meg, amelyet a törvényi rendelkezések figyelembe vételével alakít ki és gondoskodik a határidők, feladatok teljesítéséről. A Bizottság felelős személyt jelöl ki, aki a Szakértő közreműködésével szakmailag támogatja az egyes fázisokat, feladatokat.
2.       Az eljárás lefolytatáshoz szükséges információigény meghatározása
A Bizottság a Szakértő közreműködésével meghatározza az eljárás lebonyolításához szükséges a jelen Szindikátusi Szerződés IV.3. pontjában meghatározott adatokon esetlegesen túlmenő további információigényt, amelyet az Önkormányzatok és a többcélú kistérségi társulások részére megküld a szükséges iránymutatásokkal, sablonokkal.
3.       Eljárási koncepció, stratégia kialakítása, meghatározása
A rendelkezésre álló információk alapján a Bizottság a Szakértő közreműködésével az adatok előzetes értékelését követően aktuális piaci információkat felhasználva maghatározza az ajánlatkérési koncepciót és kidolgozza az ajánlatkérési stratégiát, meghatározza az eljárás Kbt. szerinti fajtáját.
4.       Szakmailag megalapozott közbeszerzési dokumentáció elkészítése.
A Bizottság a Szakértő közreműködésével a fogyasztási szokások és meghatározott feltételek ismeretének birtokában elkészíti a közbeszerzési eljárás dokumentumait.
5.       Az eljárás lebonyolítása
Az eljárás lebonyolítása a Kbt. vonatkozó rendelkezései szerint korrekt, átlátható és minden alkalmas ajánlattevő számára azonos ajánlati feltételek mellett történik.
6.       Eredmény értékelés
A Gesztor közbeszerzési szabályzata alapján az eljárás értékelésére és döntés előkészítésre feljogosított bizottság az eljárás lebonyolítását követően a Szakértő közreműködésével egy vezetői riportot készít el, amely tartalmazza az eljárás lebonyolításának értékelését, ajánlatok számát, ajánlatok értékét, a tárgyalások eredményét, valamint prezentálja a várható éves költséget a Bizottságnak. 
V.                  Díjazások és elszámolások
V.1. Felek megállapodnak abban, hogy a pályázattal kapcsolatos előkészítő tevékenységeik vonatkozásában felmerülő költségeiket maguk viselik.
V.2. A közös energia beszerzési pályázat lebonyolításával kapcsolatos költségeket a Gesztor megelőlegezi. A pályázattal kapcsolatosan a Gesztornál felmerülő költséget (mely áll a 2.400.000 HUF + ÁFA összegű szakértői,  tanácsadói díjból és a Gesztor alkalmazottainak munkabér és közteher ráfordításából az eljárás előkésztésében, lefolytatásában és a szerződéskötésben végzett tevékenység után összességében 1 alkalmazott részéről 4 havi közreműködést meghatározva 1.207.516 HUF költségen, valamint az eljárás lefolytatásakor keletkezett szerződéselőkészítési és postai költségekből) a Felek az eljárásban a gázévre megadott tervezett mennyiségek gnm3-nek megfelelő - saját és intézményeik gázfogyasztásának - arányában viselik. Megtérülő költségnek számít az a költség, mely a pályázat során a részvételi és ajánlattételi dokumentáció értékesítéséből befolyik. A Gesztor az e dokumentációk értékesítéséből befolyó bevételt a közbeszerzési eljárás lebonyolításával kapcsolatban felmerülő kiadások fedezetére fordítja. Az eljárás lebonyolításával kapcsolatos költségeiket Felek utólagosan, az eljárás befejezését (lezárulását) követő 30 napon belül számolják el és fizetik meg az azt megelőlegező Gesztornak.
VI.               Záró rendelkezések
VI.1. Ha bármely illetékes bíróság vagy más hatóság szerint a jelen szerződés bármely rendelkezése érvénytelen, hatálytalan, vagy végrehajthatatlan, akkor ez arra az adott rendelkezésre vonatkozik, és nem jelenti az egész szerződés vagy annak bármely más rendelkezésének érvénytelenségét, hatálytalanságát vagy végrehajthatatlanságát. A szerződés egyéb rendelkezései teljes mértékben érvényben és hatályban maradnak, kivéve ha az adott rendelkezés hiányában a felek a szerződést meg sem kötötték volna. A Felek kötelezik magukat arra, hogy az érvénytelen rendelkezés(eke)t az érvénytelenség keletkezésének időpontjára visszamenőleges hatállyal gazdasági eredményében azonos értékű más hatályos rendelkezéssel pótolják, e tekintetben jelen szerződést módosítják.
VI.2. A Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy az itt lefektetett megállapodások, valamint a Szerződő Felek által egymáshoz eljuttatott adatok és dokumentumok – a pályázatokkal kapcsolatban tudomásukra jutott dokumentumokat és adatokat ill. információkat is beleértve - a lehető legnagyobb mértékben bizalmasak, és annak is kell maradniuk. Az információk bizalmassága nem állhat ellentétben a közérdekű adatok nyilvánosságára vonatkozó jogszabályi rendelkezésekkel. Amennyiben ilyen információ átadása szükségessé válik, az információt átadó Fél köteles arról a többi Szerződő Felet értesíteni, és köteles ésszerű lépéseket tenni annak érdekében, hogy az információt a további közléstől megvédje.
VI.3. Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a jelen szerződésből eredő esetleges jogvitáikat elsősorban egyeztetéssel, tárgyalásos úton kötelesek rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre egy esetleges jogvita esetére - hatáskörtől függően - alávetik magukat a Gyulai Városi Bíróság, illetve a Gyulai Törvényszék kizárólagos illetékességének.
VI.4. Jelen Szindikátusi Szerződés az aláírást követően lép hatályba és 2013. június 30. napjáig terjedő időszak alatt van érvényben. A Szindikátusi Szerződés megszűnése nem érinti a Felek által az V. részben vállat kötelezettségeinek teljesítését.
VI.5. Szerződő felek a jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) és a Kbt. rendelkezéseit tekintik irányadónak.
A Felek a fentieket, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, elolvasás és értelmezés után a mai napon helybenhagyólag aláírták.
Az aláírásokat, a jelen Szindikátusi Szerződéshez csatolt aláíróív tartalmazza, mely a jelen okirat elválaszthatatlan része.
Kelt: Békéscsaba, 2012. február ….
 
 
(Önkormányzatok)                                           (Gesztor, úgy is mint részes Önkormányzat)
 

 


 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal
Felelős: - AZONNALI VÉGREHAJTÁS -

Határidő: 2012. 03. 05.
Felelős: Várfi András
Hivatali felelős: Dr. Tímár Andrea

« Vissza
Vissza a főmenübe