16. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság
2012. február 14-i ülésére

Tárgy:   Gyepmesteri telep üzemeltetése
Készítette:   Dr. Tímár Andrea
Előterjesztő:   Várfi András polgármester
Véleményező bizottság:   Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság

 

Tisztelt Képviselő-testület!
 
Gyomaendrőd Város Önkormányzata vállalkozó igénybevételével gyepmesteri telepet üzemeltet. Az Önkormányzat a telep üzemeltetése tárgyában 1995-ben szerződést kötött a Gyomaszolg Kft-vel.
A telepet 2007. évtől kezdődően a 23/2007.(I.25.) Gye. Kt. határozat alapján a Gyomaközszolg Kft. üzemelteti, amely rendelkezik az e tevékenység végzéséhez szükséges engedélyekkel.
Fentiekre, illetve arra való tekintettel, hogy a települési szilárd- és folyékonyhulladék összegyűjtését és szállítását is a Gyomaközszolg Kft. végzi, javasoljuk a gyepmesteri telep üzemeltetésére is a Gyomaközszolg Kft-vel szerződést kötni.
A közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény 9. § (1) bekezdésének kb) pontja alapján nem kell közbeszerzési eljárást lefolytatni, ha az Önkormányzat olyan gazdálkodó szervezettel köt szerződést, amelynek üzletrészei kizárólag ezen és más helyi önkormányzat tulajdonában vannak, feltéve, hogy a szerződéskötést követően a gazdálkodó szervezet adott üzleti évben elért nettó árbevételének legalább 80%-a a helyi önkormányzatokkal kötendő szerződések teljesítéséből származik. 
 

 


Döntéshozói vélemények

Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság  

A Bizottság a gyepmesteri tevékenység ellátása tárgyában a Gyomaközszolg Kft-vel kötendő, a döntési javaslatban szereplő szerződés tervezetének elfogadását javasolja a Képviselő-testület számára.

 
Döntési javaslat

"Gyepmesteri telep üzemeltetése"

Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Környezetvédelem
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.

Gyomaendrőd Város Képviselő-testületének Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottsága javasolja a Képviselő-testületnek, hogy a gyepmesteri tevékenység végzésével a Gyomaközszolg Kft-t bízza meg az alábbiak szerint:

Szerződés tervezet

Mely létrejött egyrészről Gyomaendrőd Város Önkormányzata (5500 Gyomaendrőd, Szabadság tér 1., képviseli: Várfi András) mint Megrendelő, másrészről a Gyomaközszolg. Kommunális Közszolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (5500 Gyomaendrőd, Ipartelepi út 2., képviseli: Fekete József) mint Vállalkozó között az alulírott napon és helyen az alábbi feltételek mellett:

 

  1. Felek megállapítják, hogy a Vállalkozót 2006. június 29. napján a Megrendelő hozta létre a Gyomaszolg Ipari Park Kft-ből történő kiválással. A Vállalkozó főtevékenysége a 90.02’ 03 TEÁOR kódszámú „Hulladékgyűjtés,- kezelés” tevékenység. A Megrendelő a Vállalkozóban 75%-os tulajdoni hányaddal rendelkezik.
  2.  A Megrendelő megrendeli a Vállalkozótól Gyomaendrőd Város közigazgatási területén keletkező állati hulladék összegyűjtését, elszállítását és a gyomaendrődi 02760/2 hrsz. alatt található kb. 8000 m2 alapterületű állati hullatelep kezelésével kapcsolatos feladatok ellátását 2012. január 01. napjától határozatlan időre.
  3. A Vállalkozó a 2. pont szerinti feladat végrehajtása során a vonatkozó jogszabályokban meghatározott követelményeknek megfelelően az állati hullák begyűjtését saját észlelés, vagy bejelentés alapján végzi.
  4. Felek a 2. pont szerinti szolgáltatás ellenértékét 2012. évre 4.800.000.- Ft+ÁFA összegben határozzák meg, mely összeget a Megrendelő 400.000.-Ft+ÁFA összegű havi részletekben bocsájtja a Vállalkozó rendelkezésére a Vállalkozó által kiállított számla ellenében. A Vállalkozó a napi karbantartási feladatokat saját eszközeivel és költségén végzi.
  5. Felek megállapodnak, hogy a 4. pont szerinti vállalkozói díj tárgyévet követő évi összegéről a tárgyév december 15. napjáig állapodnak meg a Vállalkozó javaslata alapján.
  6. Felek megállapodnak, hogy az állati hullák eltávolításával és kezelésével kapcsolatos ártalmatlanítási költségeket évente a Vállalkozó határozza meg. A Vállalkozó erre vonatkozó javaslatát számításokkal alátámasztva a tárgyévet megelőző év október 31. napjáig küldi meg a Megrendelőnek, melynek elfogadásáról a Megrendelő tárgyév november 30. napjáig dönt.
  7.  Felek rögzítik, hogy a jelen jogügylettel kapcsolatban a Kbt. 9. § (1) bekezdésének kb) pontja szerinti feltételek fennállnak, így az ügylet nem minősül a Kbt. alkalmazásában szerződésnek.
  8. Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekre a Ptk., a Kbt. és a mindenkor hatályos állati hulladék gyűjtésére- és kezelésére vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

 A felek a jelen megállapodás elolvasása és értelmezése után, mint akaratukkal minden megegyezőt, kellő felhatalmazás birtokában, cégszerűen, helybenhagyólag aláírtak.

 

Gyomaendrőd, 2012.

 

 

 

 

 

Gyomaendrőd Város Önkormányzata                                                                 Gyomaközszolg. Kft.

            Megrendelő                                                                                                      vállalkozó

 

 


Határidők, felelősök:

Határidő: azonnal

« Vissza
Vissza a főmenübe