2. napirendi pont
ELŐTERJESZTÉS
A Bizottság Elnöki Munkacsoport
2012. március 14-i ülésére
2012. március 14-i ülésére
Tárgy: | Az oktatási intézmények gazdasági vezetésének átszervezése | |
Készítette: | Lévai Éva, Szilágyiné Bácsi Gabriella, Tóthné Rojik Edit | |
Előterjesztő: | Várfi András polgármester | |
Véleményező bizottság: | Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság, Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság, Bizottság Elnöki Munkacsoport |
Tisztelt Képviselő-testület!
A Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság a 24/2012. (II. 7.) számú határozata alapján javasolta Gyomaendrőd Város Képviselő-testületnek, hogy 2012. augusztus 1. napjától a város iskolái egy gazdaságvezetés alá kerüljenek.
A bizottság határozati döntése alapján az előterjesztésben részletezésre kerül a javaslat megvalósítási menetének lehetősége.
A javaslattétel oktatási-nevelési feladatokat ellátó költségvetési szervek működésének módosítását érinti.
Az oktatási-nevelési intézményeinket gazdálkodásukat tekintve két csoportba sorolhatjuk:
a) önállóan működő és gazdálkodó költségvetési intézmények
- Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola, Óvoda és Diákotthon
- Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda
- Kner Imre Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
b) önállóan működő költségvetési intézmények
- Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
A változások - átszervezési feladatok felvázolása az alábbi pontok alapján kerül a Képviselő-testület elé megtárgyalásra:
I. Fogalom meghatározások:
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. Törvény 10. § (3) bekezdése alapján:
„10. §
(3) A költségvetési szerv gazdálkodási besorolása szerint önállóan működő vagy önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.”
Az önállóan működő költségvetési szerv elsősorban szakmai célú költségvetési keretekkel rendelkezik, amelyek felett kötelezettségvállalási, teljesítésigazolási joggal és felelősséggel bír. A szakmai alapfeladata ellátásához szükséges szakmai szervezeti egységgel rendelkezik. Pénzügyi és számviteli szervezeti egységgel nem rendelkezik.
Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv saját költségvetéssel rendelkezik, önálló gazdálkodási jogköre és felelőssége van. Alaptevékenységét önállóan látja el és rendelkezik pénzügyi és számviteli szervezeti egységgel.
A közoktatási törvény meghatározza, hogy a nevelési-oktatási intézmények fenntartója hogyan, milyen időbeli ütemezéssel járhat el, az intézményei átszervezésével kapcsolatosan.
A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 121. § (1) bekezdés 15. pontja, valamint a 37. § (5) bekezdés b) pontja alapján:
„121. § (1)
15.952 intézményátszervezés: minden olyan fenntartói döntés, amely az alapító okiratnak e törvény 37. § (5) bekezdésének b) pontjában meghatározottak módosulásával jár, kivéve az olyan vagyont érintő döntést, amely vagyon a feladatellátáshoz továbbiakban nem szükséges;”
„37. § (5) A közoktatási intézményalapító okirata tartalmazza az
a) …
b) intézmény típusát, alaptevékenységét, nemzetiségi és más feladatait, tagintézményét, a feladatellátást szolgáló vagyont, a vagyon feletti rendelkezés jogát, az intézmény székhelyének és valamennyi telephelyének címét, nevelési-oktatási intézmény esetén az intézménybe felvehető maximális gyermek-, tanulólétszámot, a tagozat megnevezését, iskola esetén az évfolyamok számát, alapfokú művészetoktatás esetén a művészeti ágak, azon belül a tanszakok megnevezését,”
Mivel az intézmények gazdálkodásával kapcsolatos változás nem jelent intézmény átszervezést, ezért ebben az esetben az alapító okiratok módosítására vonatkozó időpont meghatározás a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 102. § (11) bekezdése alapján:
„102. §
(11)834 A fenntartó legkésőbb az intézkedés tervezett végrehajtása éve májusának utolsó munkanapjáig hozhat döntést a nevelési-oktatási intézmény fenntartói jogának átadásával, átalakításával, megszüntetésével, az alapfokú művészetoktatási intézményben a tanszak indításával és megszüntetésével kapcsolatban, az egyéb átszervezésre vonatkozó döntések határideje július utolsó munkanapja…”
Mivel a város oktatási intézményrendszer átszervezésre kerül az óvodai feladatellátás és a sportcsarnok üzemeltetése tekintetében, ezért célszerű lenne az átszervezési feladatokból adódó alap dokumentum rendszer módosítását egyszerre elkészíteni.
II. Az intézmények jelenlegi szerkezeti egységei, azok létszáma:
A Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény önállóan működő intézményként működik, gazdasági szervezeti egységgel nem rendelkezik. Jelenleg az intézményvezető mellett 1fő iskolatitkár dolgozik napi 8 órában.
A Kner Imre Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium, a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda valamint a Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola, Óvoda és Diákotthon önállóan működő és gazdálkodó intézmények, önálló gazdasági szervezeti egységgel.
A gazdálkodást irányító egységek létszáma:
Kner Imre Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
1 fő gazdasági vezető, 1 fő könyvelő, 1 fő egyéb gazdasági feladatok. A Gimnáziumban a 2012. évi költségvetésben a 3 főből 1 fő 2012 márciusától Gyesen van, az ő álláshelye nincs betöltve, és bérkiadás sincs rá tervezve.
Az intézmény munkáját segíti még 1 fő iskolatitkár.
Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda
1 fő gazdasági vezető, 1 fő könyvelő, 1 fő egyéb gazdasági feladatok.
Az intézmény munkáját segíti még 1 fő iskolatitkár.
Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola, Óvoda és Diákotthon
1 fő gazdasági vezető, 1 fő könyvelő, 1 fő egyéb gazdasági feladatok.
Az intézmény munkáját segíti még 1 fő iskolatitkár.
A gazdálkodási feladatokat végző dolgozók besorolását, illetményét, esetleges felmentés esetén a felmentés időtartamát, a felmentési illetmény és a végkielégítés összegét a következő táblázat szemlélteti.
Munkaviszony kezdete
|
1975.08.01
|
2006.05.01
|
1981.01.01
|
1975.08.16
|
2011.04.20
|
2008.12.08
|
|
|
|
Közalk.mvisz. kezdete
|
2002.01.01
|
2006.05.01
|
1981.01.01
|
1975.08.16
|
2011.04.20
|
2008.12.08
|
2009.08.31
|
2010.01.01
|
1984 09. 01
|
Besorolás
|
D12
|
F3, ex kinev. magasabb vez.
|
D11
|
E 13
|
E 01
|
F 02
|
E 13
|
|
|
Garantált illetmény
|
108 000 Ft
|
200 000 Ft
|
108 000 Ft
|
130 800
|
108 000
|
200 000
|
130 800
|
111 600
|
201 300
|
Vezetői pótlék
|
0 Ft
|
40 000 Ft
|
0 Ft
|
0 Ft
|
0 Ft
|
40 000
|
0 Ft
|
0 Ft
|
40 000
|
Felmentés időtartama x hó
|
4
|
3
|
8
|
8
|
2
|
2
|
2
|
2
|
7
|
Felmentési idő kezdete
|
2012.03.02
|
2012.04.02
|
2011.11.03
|
2011.11.03
|
2012.05.01
|
2012.05.01
|
2012.05.01
|
2012.05.01
|
2011.12. 01
|
Munkav. alóli felment kez
|
2012.05.02
|
2012.05.16
|
2012.03.03
|
2012.03.03
|
2012.06.02
|
2012.06.02
|
2012.06.02
|
2012.06.02
|
2012.03. 16
|
Jogviszony megszüntetése
|
2012.06.30
|
2012.06.30
|
2012.06.30
|
2012.06.30
|
2012.06.30
|
2012.06.30
|
2012.06.30
|
2012.06.30
|
2012.06. 30
|
Felmentési illetmény x hó
|
4 hó
|
3 hó
|
8 hó
|
8 hó
|
2 hó
|
2 hó
|
2 hó
|
2 hó
|
7 hó
|
Végkielégítés
|
4 hó
|
2 hó
|
8 hó
|
8 hó
|
0 hó
|
1 hó
|
0 hó
|
0 hó
|
8 hó
|
III. Átszervezési alternatívák:
A) alternatíva
A gazdasági szervezeti egység a Kis Bálint Általános Iskolában és Óvodában kerülne kialakításra. Ez az intézmény megmaradna önállóan működő és gazdálkodó intézmény. Az intézmény gazdasági egysége 4 fővel működne (1 fő gazdasági vezető és 3 fő gazdálkodási feladatokat végző). A Kner Imre Gimnázium és a Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola önállóan működő intézménnyé alakulna át. A szerkezeti átalakítást követően a Kis Bálint Általános Iskolában kialakított gazdasági egység végezné a 3 önállóan működő oktatási intézmény (Kner Imre Gimnázium, Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola és a Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény) gazdálkodási és pénzügyi feladatait is. A gazdasági szervezeti egység feladata lenne a 4 oktatási intézmény költségvetésének, beszámolóinak összeállítása, a költségvetés módosítása, a könyvelési feladatok, bérszámfejtési feladatok ellátása, személyi anyagok kezelése, az SZMSZ, az alapító okiratok és egyéb szabályzatok felülvizsgálata, együttműködési megállapodások megkötése és valamennyi a gazdálkodás során, azzal összefüggésben felmerülő feladat ellátása. Ezen gazdasági egység feladatát képezné az intézmények - 2013. január 1-jével - az államnak történő átadási folyamatának végrehajtása.
Az új gazdasági szervezeti egység 2012. július 1-jével kezdené meg működését. A 2012. évi I. féléves beszámoló elkészítése már az új gazdasági szervezeti egység feladatát képezné az átadó gazdasági egység közreműködésével.
Ennél az alternatívánál valamennyi oktatási intézménynél megmaradna 1 fő iskolatitkár, aki a gazdálkodási feladatok vonatkozásában közvetlen, napi kapcsolatban állna a gazdasági szervezeti egységgel.
Az átszervezés során a jelenlegi 9 főből 1 fő áthelyezéssel kerülne a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda gazdasági szervezeti egységéhez, a jelenleg Gyesen lévő kolléga álláshelye megmaradna üres álláshelyként, a rendszerben jelenleg dolgozó 1 fő nyugdíjas kolléga felmentése pedig megtörténne 2012. május elsejével. A kollégát 2 havi felmentési idő illeti meg, ami azt jelenti, hogy 2012. június 2-ával megkezdődne a munkavégzés alóli felmentése. 3 fő jogviszonya, közös megegyezéssel szűnhetne meg és 2012. július 1. napjától foglalkoztatásuk megvalósulhatna a Gyomaszolg Ipari Park Kft.-nél. Amennyiben a közös megegyezés nem működne, létszámleépítés keretében lenne lehetőség a létszám csökkentésére. Nehézséget fog okozni, hogy elviekben az új gazdasági egység, illetve az ott maradó dolgozók feladatát képezné már, a féléves beszámoló összeállítása is, mind a 4 oktatási intézmény vonatkozásában. A féléves beszámolót a MÁK részére augusztus elején kell az önkormányzatnak megküldenie. A félévkor történő váltás abból a szempontból is megfontolandó, hogy az „átszervezéssel” érintett intézményeknek, az átszervezés napjával záró beszámolót is készíteniük kell. Ebben az esetben a féléves beszámoló egyben záró beszámoló is lehetne az intézményeknél (kiegészítve még az éves beszámoló tartalmi követelményeinek megfelelő űrlapokkal).
Az átszervezés költségvetési hatása:
Abban az esetben, ha a dolgozók közös megegyezéssel vállalják, jogviszonyuk megszűntetését az intézményekben, foglalkoztatásuk a Gyomaszolg Ipari Park Kft.-nél lenne biztosítva. 2 fő 108.000 Ft összegű garantált illetménnyel rendelkező dolgozó és 1 fő 240.000 Ft összegű illetménnyel rendelkező dolgozó, 2012. július 1. napjával, így ez az intézményeknél a 3 dolgozó esetében 5 havi bér és járulék megtakarítást jelentene. A Gyesen lévő dolgozó álláshelye zárolásra kerülne, ebben az esetben megtakarítással nem számolhatunk, mivel a Gimnázium költségvetésében már nem szerepelt a bérkiadás tervezése. A nyugdíjas dolgozó 2012. május 1-jével felmentésre kerülne. A dolgozó esetében a megtakarítás 6 havi bér és járulék, ugyanis a felmentési idő felére (az ő esetében 2 hónap a felmentési idő) eső költség visszaigényelhető.
Összes kalkulált megtakarítás: 2 fő*5 hó*108.000 Ft*1,27+1 fő*5 hó*240.000 Ft*1,27+1 fő*6 hó*111.600 Ft*1,27=1.371.600 Ft+1.524.000 Ft+850.392 Ft=3.745.992 Ft. Az oktatási intézményi rendszerben 5 fő maradna (4 fő, aki aktív munkát végez és 1 fő, aki Gyesen van).
Abban az esetben, ha a dolgozók nem vállalják a jogviszonyuk közös megegyezéssel történő megszűntetését, 3 fő esetében létszámleépítés keretében, felmentéssel szüntethető meg a jogviszony. Ehhez a Képviselő-testület döntése szükséges, hogy leghamarabb mikortól kezdhetik meg felmentésüket a dolgozók. Attól függően ki mennyi munkaviszonnyal rendelkezik, különböző idejű a felmentési idő, tehát csak a konkrét személyek ismeretében lehet számítást végezni. Létszámleépítés esetén egy havi felmentési illetmény és a végkielégítés összegének a fele a hozzá kapcsolódó szociális hozzájárulási adóval, visszaigényelhető a központi költségvetési keretből.
B) alternatíva
Ezen alternatíva lényege az lenne, hogy minden oktatási intézmény a jelenlegi gazdálkodási besorolásában működne 2012. december 31. napjáig, ami egyben azt is jelentené, hogy nem kerülne kialakításra az oktatási intézmények vonatkozásában a javasolt 1 gazdálkodási szervezeti egység. Megtakarítás ebben az esetben is elérhető lenne, ugyanis ha a javasolt 3 fő (2012. december 31-ig 2,5 fő) ezen alternatívánál is vállalná a közös megegyezéssel történő megszűntetést, foglalkoztatásuk a Gyomaszolg Ipari Park Kft.-nél történne a továbbiakban. Amennyiben a kft.-nek is megfelel, ez megtörténhetne 2012. május 1. napjával. A Kis Bálint Általános Iskolánál, a Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskolánál 1-1 fő jogviszonya megszűnne, így ezen intézmények 2-2 fővel látnák el a gazdasági feladatok irányítását, a Kner Imre Gimnáziumból pedig 0,5 fő, így az intézmény 1,5 fővel irányítaná és látná el a gazdasági feladatokat.
Összes kalkulált megtakarítás: 2 fő*7 hó*108.000 Ft*1,27+0,5 fő*7 hó*240.000 Ft*1,27=1.920.240 Ft+1.066.800 Ft=2.987.040 Ft. Az oktatási intézményi rendszerben 6,5 fő maradna (5,5 fő, aki aktív munkát végez és 1 fő, aki Gyesen van). Amennyiben az „átszervezés” még 1 hónappal előrébb hozható, úgy a megtakarítás összege az önkormányzatnál: 3.413.760 Ft-ra változhatna.
A fent kalkulált számok és megtakarítások csak abban az esetben teljesülhetnek, ha az érintett dolgozók hozzájárulnak jogviszonyuk közös megegyezéssel történő megszüntetéséhez (és vállalják az új jogviszony létesítését a Gyomaszolg Ipari Park Kft.-nél). Ellenkező esetben a felmentés és végkielégítés összege csökkenti a kalkulált megtakarítás összegét, illetve nem beszélhetünk megtakarításról.
A) alternatíva
Előnye: Az oktatási intézmények 2013. január 1-jével átadásra kerülnek az állam részére. A kialakított 1 önállóan működő és gazdálkodó, valamint a hozzá tartozó 3 önállóan működő intézményi szerkezet pozícióba hozhatja és sugallhatja egy Gyomaendrőd központú oktatási egység, centrum kialakítását az állam felé.
Hátránya: A gazdasági szervezeti egységben maradó kollégák részére többszörösére növekedett feladatmennyiséget és felelősséget jelent a 4 intézmény gazdasági feladatainak, majd az állam részére történő átadási feladatoknak a végrehajtása.
B) alternatíva
Előnye: az önkormányzati szintű megtakarítás oly módon is elérhető, hogy a dolgozók terheit nem növeljük többszörösére. Intézményi szinten 1 dolgozó kiemelése a rendszerből a megmaradt dolgozókra így is többlet terhet ró, de nem nehezednének rájuk az átszervezéssel járó többlet feladatok (pl. szabályzatok átdolgozása, az átadás napjával évközi záró beszámolók készítése, 4 intézményt érintő átadási feladatok stb.)
Hátránya: egy több egységből álló oktatási hálózat az állam részére történő átadásnál kevésbé előnyös pozíciót jelenthet, az egyes oktatási egységeket talán könnyebben csatolhatják, más település oktatási intézményéhez vagy esetleg szűntethetik meg.
IV. Az átszervezés időbeli ütemezése, illetve feladat meghatározások
Képviselő-testület a fenntartó az alábbi intézmények esetében:
Kner Imre Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda
Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Intézményi Társulás a fenntartó az alábbi intézmény esetében:
Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola, Óvoda és Diákotthon
|
Képviselő-testület ülése
|
Intézményi Társulás ülése
|
2012. március
|
Az alternatíva kiválasztása az intézmények gazdasági szervezeteinek átszervezése ügyében
|
NINCS ÜLÉS
|
A) alternatíva esetében (2012. július 1. napjától)
|
||
2012. április
|
Alapító okirat módosítása:
- Kis Bálint Ált. Isk.-önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv
- Kner Imre Gimn., önállóan működő költségvetési szerv
- Városi AMI önállóan működő költségvetési szerv
|
Alapító okirat módosítása:
- Rózsahegyi K. önállóan működő költségvetési szerv
|
B) alternatíva esetében (2012. május 1. napjától)
|
||
2012. április
|
-
|
Tájékoztató a Rózsahegyi K. Ált. Iskola gazdasági szervezetének működési felépítése tekintetében
|
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy döntési javaslatát az alábbiak figyelembe vételével hozza meg:
Amennyiben a dolgozók nem járulnak hozzá a jogviszonyuk közös megegyezéssel történő megszűntetéséhez és nem fogadják el a felajánlott munkalehetőséget, abban az esetben jogviszonyukat csak felmentéssel lehet megszüntetni és a jelenlegi jogszabályok alapján biztosítani kell a felmentési időt, valamint végkielégítést kell részükre fizetni.
A felmerülő költségek fedezésére (ez konkrétan személyfüggő) egyhavi felmentési idő illetve a végkielégítés összegének fele a hozzákapcsolódó szociális hozzájárulási adóval visszaigényelhető a központi költségvetési keretből.
Ez azonban többlet költséget jelen az intézményeknek, és ebben az esetben már nem beszélhetünk megtakarításról a 2012-es évben. 2013. január 1-től pedig az állam átveszi az oktatási intézmények fenntartását.
Döntéshozói vélemények
Pénzügyi, Gazdasági, Turisztikai, Ellenőrző és Közbeszerzési Bizottság |
A Bizottság javasolja, hogy az előterjesztést a Képviselő-testület vegye le napirendről. |
|
Ügyrendi, Oktatási, Kulturális, Kisebbségi és Esélyegyenlőségi Bizottság |
A Bizottság javasolja, hogy az előterjesztést a Képviselő-testület vegye le napirendről. |
|
"Az oktatási intézmények gazdasági vezetésének átszervezése"
Tervezett döntéstípus: határozat
Tervezett ágazati besorolás: Intézményirányítás
A Bizottság Elnöki Munkacsoport a javaslatról egyszerű többséggel, nyílt szavazással dönt.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az alábbi döntést hozza az oktatási intézmények gazdasági szervezeteinek átszervezése ügyében:
A) alternatíva
1.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2012. július 1. napjával a város oktatási egységei tekintetében - Kner Imre Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium, Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda, Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola, Óvoda és Diákotthon - egy gazdasági egységet hoz létre.
A gazdasági egység:
- székhelye a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda intézménye,
- intézményi besorolása: önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv,
- szervezeti egység létszáma: 4 fő (1 fő gazdasági vezető, 3 fő gazdasági ügyintéző).
A Kner Imre Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium, Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola, Óvoda és Diákotthon intézményi besorolása önállóan működő költségvetési szerv lesz, mely intézmények gazdaságilag a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda gazdasági egységéhez fognak tartozni – együttműködési megállapodás alapján.
2.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja Várfi András polgármester, hogy tájékoztassa a Gyomaendrőd- Hunya-Csárdaszállás Intézményi Társulás Képviselő-testületeit az oktatási intézmények gazdasági egységeinek átszervezéséről.
Az új gazdasági egység létrehozásával kerüljön módosításra a Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola, Óvoda és Diákotthon intézmény alapító okirata 2012. április hónapban.
3.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az új gazdasági egység létrehozásával módosítja a Kner Imre Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium, Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény valamint a Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda intézmények alapító okiratát 2012. április hónapban.
4.
Az új gazdasági egység kialakításával megtörténik a dolgozók felmentése, illetve jogviszonyának közös megegyezéssel történő megszűntetése az alábbiak alapján:
intézmény | Gyes, nyugdíjazás | Az intézménynél maradó létszám | Létszám alakulása 2012.07.01-től | ||
Kis Bálint Ált. Isk.-hoz | Gyomaszolg Ipari Park Kft.-hez | ||||
Kis Bálint Ált. Isk. | - | 1 fő gazdasági vezető 1 fő gazdálkodási feladatokat végző | - | 1 fő gazdálkodási feladatokat végző | |
Kner Imre Gimn. | 1 fő gyes 1fő nyugdíjas felmentése 2012. május 1. napjával | - | - | 1 fő gazdálkodási feladatokat végző | |
Rózsahegyi K. Ált. Isk. | - | - | 2 fő gazdálkodási feladatokat végző | 1 fő gazdálkodási feladatokat végző | |
Városi AMI | - | - | - | - | |
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja a Kner Imre Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium, Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda, Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola, Óvoda és Diákotthon intézmények vezetőit, hogy a dolgozók áthelyezésével, megszűntetésével illetve felmentésével kapcsolatos feladatokat lássák el.
5. Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja az intézmények gazdasági egységeit a feladatok folyamatos átadására-átvételére. Az intézmények jelenlegi gazdasági egységeinek alkalmazottai kötelesek közreműködni az intézmény 2012. I. félévi beszámolójának összeállításában.
B) alternatíva
1.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a város oktatási egységei tekintetében - Kner Imre Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium, Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda, Városi Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola, Óvoda és Diákotthon – nem hoz létre egy gazdasági egységet.
2.
Az oktatási intézmények a jelenlegi gazdálkodási besorolásuk alapján végzik feladatukat 2012. május 1. napjától az alábbi dolgozói létszámmal:
intézmény | Gyes | Az intézménynél maradó létszám | Megszűntetéssel átkerült dolgozók | ||
Kis Bálint Ált. Iskola | Gyomaszolg Ipari Park Kft | ||||
Kis Bálint Ált. Isk. | - | 1 fő gazdasági vezető 1 fő gazdálkodási feladatokat végző | - | 1 fő gazdálkodási feladatokat végző | |
Kner Imre Gimn. | 1 fő gyes | 0,5 fő gazdasági vezető 1 fő gazdálkodási feladatokat végző | - | 0,5 fő gazdálkodási feladatokat végző | |
Rózsahegyi K. Ált. Isk. | - | 1 fő gazdasági vezető 1 fő gazdálkodási feladatokat végző | - | 1 fő gazdálkodási feladatokat végző | |
Városi AMI | - | - | - | - | |
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja a Kner Imre Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium, Kis Bálint Általános Iskola és Óvoda, Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola, Óvoda és Diákotthon intézmények vezetőit, hogy a dolgozók közös megegyezésen alapuló, a jogviszony megszűntetésével kapcsolatos feladatokat lássák el.
3.
Gyomaendrőd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete utasítja Várfi András polgármester, hogy tájékoztassa 2012. április hónapban a Gyomaendrőd- Hunya- Csárdaszállás Intézményi Társulás Képviselő-testületeit az oktatási intézmények gazdasági szervezeteinek működéséről.
Határidők, felelősök:
Határidő: azonnal