42/2011. (XII. 21.) Képviselő-testületi rendelet
Tárgy: Az önkormányzat által nyújtható szociális ellátásokról szóló 8/2004. (III. 17.) sz. Ök. rendelet módosításáról

Göd Város Önkormányzata Képviselő-testületének 42/2011. (XII. 21.) sz. Ök. rendelete az önkormányzat által nyújtható szociális ellátásokról szóló

8/2004. (III. 17.) sz. Ök. rendelet módosításáról

 

1.§

(1)       A rendeletben szereplő „Igazgatási Iroda” elnevezés „Hatósági Osztály” elnevezésre változik.

(2)       A rendeletben szereplő „Népjóléti és Lakásügyi Bizottság” elnevezés „Szociális Bizottság” elnevezésre változik.

 

2.§

(1) A rendelet 9.§ (4) bekezdése helyére az alábbi szövegrész kerül:

„Az utolsó havi közüzemi számlákat a kérelmező a benyújtott kérelemhez köteles csatolni.”

(2)       Három vagy több kiskorú gyermeket nevelő, vagy 23 éves korig a tanulmányait nappali tagozaton végző nagykorút saját háztartásában eltartó kérelmezőt.

 

3.§

(1) A rendelet 16.§ (3) bekezdése helyébe az alábbi szöveg lép:

„Adósságkezelési szolgáltatásban az a kérelmező részesülhet, akinek háztartásában az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 180%-át, egyszemélyes háztartás esetén 200%-át.”

(2) A rendelet 16.§ (4) bekezdés g) pontja helyébe az alábbi szöveg lép: „szemétszállítási díj”

(3) A rendelet 16.§ (5) – (6) bekezdései helyébe az alábbi szövegek lépnek:

„(5) Az adósságkezelési szolgáltatás időtartama 14 hónap, amely indokolt esetben egy alkalommal hat hónappal meghosszabbítható. A szolgáltatás időtartamába beletartozik a Szolgálatnak a közüzemi szolgáltatókkal való kapcsolatfelvétele és együttműködése, az adósságkezelési tanácsadás, valamint a részletfizetés időtartama.

(6) A részletfizetés időtartamára Göd Város Önkormányzatának közüzemi szolgáltatókkal kötött együttműködési megállapodásban foglaltak az irányadóak, azzal, hogy a részletfizetés időtartama legfeljebb 12 hónap lehet. A részletfizetés időtartama indokolt esetben egy alkalommal 6 hónappal meghosszabbítható, amennyiben a kérelmező a tartozás 50%-át már megfizette.”

(4) A rendelet 17.§ az alábbi bekezdésekkel egészül ki:

„(5) Az adósságkezelési szolgáltatásban részesülő ügyfél kötelezettségei:

a) köteles a Szolgálatnál bemutatnia a törlesztő részletek befizetéséről szóló bizonylatokat a hónap utolsó munkanapjáig (egyösszegű befizetés esetén értelemszerűen az egyösszegű befizetést igazoló bizonylatot)

b) köteles a Szolgálatnál bemutatni a lakásfenntartás költségeinek (közüzemi díjtartozások) kiegyenlítését igazoló bizonylatokat a hónap utolsó munkanapjáig

c) havi rendszerességgel köteles tartani a kapcsolatot a Szolgálattal (havi kötelező egy alkalom)

d) a Szolgálat előírása esetén háztartási naplót köteles vezetni

e) köteles a Szolgálat által adott pénzbeosztásra vonatkozó javaslatokat, valamint életvezetési tanácsokat betartani.

(6) Az (5) bekezdésben foglalt kötelezettségek a 16.§ (5) bekezdésében foglalt időtartam alatt terhelik az adósságkezelési szolgáltatásban részesülő ügyfelet.”

 

(5) A rendelet 18.§ (3) bekezdésének utolsó: „jelzálog esetén az illetékes földhivatalnak és az irattárnak küldi meg” szövegrésze törlésre kerül.

 

(6) A rendelet 18.§ (7) bekezdése helyébe az alábbi szöveg lép:

„A Szolgálat minden hónap utolsó munkanapjáig megküldi a Bizottság részére azon adósságkezelési szolgáltatásban részesülő személyek adatait, akik nem teljesítették a 17.§ (5) bekezdésben foglalt kötelezettségeiket.”

 

4.§

Ezen rendelet 2012. január 1. napján lép hatályba.

 

 

 

Markó József                                                                                     Dr. Szinay József

                                  polgármester                                                                                       címzetes főjegyző

 

 

 

 

Kihirdetési záradék:

 

A rendeletet kihirdettem:2011 . év  december     21.  napján

 

 

Jegyző

« Vissza
Vissza a főmenübe